تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نقاط قوت و ضعف ساید بای سایدهای جدید پاکشوما

ساید بای سایدهای جدید پاکشوما را بخریم؟+ بررسی و قیمت

راهنمای خرید
ساید بای ساید پاکشوما بخریم یا نه؟ حتما تبلیغات ساید بای سایدهای پاکشوما را در بیلبوردهای شهری و ... دیده‌اید؛ اما آیا این بخچال فریز جدید پاکشوما با قیمت نزدیک به 22 میلیون تومان ارزش خرید دارد؟

تصلا-آیا یخچال‌های ساید بای ساید پاکشوما توانسته‌اند در جلب رضایت مردم موفق عمل کنند؟ در این مطلب قصد داریم یخچال‌های ساید بای ساید پاکشوما را از ابعاد مختلف بررسی کنیم تا ببینیم آیا این یخچال‌ها ارزش خرید دارند یا خیر

بررسی‌های «تصلا» نشان می‌دهد اگرچه برخورداری یخچال‌های ساید بای ساید جدید پاکشوما از ویژگی‌هایی همچون سیستم گردش هوای چندگانه، سیستم سرمایش سریع و انجماد سریع و محفظه مخصوص نگهداری میوه و سبزی‌ها، ویژگی‌های شاخص برای این یخچال هستند؛ اما عدم برخورداری آن از کمپرسور اینورتر، عیبی نیست که بتوان به‌سادگی از آن چشم‌پوشی کرد.

 

بررسی ساید بای سایدهای جدید پاکشوما

پاکشوما یکی از برندهای ایرانی باسابقه و شناخته‌شده در زمینه تولید لوازم خانگی ایرانی است و محصولات این برند همیشه توانسته‌اند رضایت مردم را تا میزان زیادی جلب کنند. اکثر افراد پاکشوما را بیشتر با لباسشویی‌هایش می‌شناسند؛ اما پاکشوما ظرفشویی‌ها، جاروبرقی‌ها و یخچال‌های باکیفیتی را نیز تولید و روانه بازار کرده است.

جالب است بدانید که یکی از ساید بای ساید پاکشوما با مدل P190 جزو پرفروش‌ترین یخچال‌فریزرهای ساید بای ساید ایرانی است. ویژگی‌ها، مزایا و معایب یخچال و فریزر ساید بای ساید ۱۹ فوت پاکشوما مدل P190 به شرح زیر است:

ویژگی‌ها:

  • ظرفیت یخچال: ۴۷۹ لیتر
  • ظرفیت فریزر: ۱۴۹ لیتر
  • عرض: ۸۳.۳ سانتی‌متر
  • عمق: ۷۴ سانتی‌متر
  • ارتفاع: ۱۸۰ سانتی‌متر
  • برخورداری از چهار درب (دو درب برای یخچال و دو درب برای فریزر)
  • دو عدد کشو برای یخچال و دو عدد کشو برای فریزر
  • سه طبقه برای یخچال و دو طبقه برای فریزر
  • وجود پنج طبقه در درب یخچال

مزایا:

  • وجود پاکت در درب یخچال
  • برخورداری از سیستم گردش هوای چندگانه: در این سیستم چندین دریچه برای خروج هوا در زیر کشوها در فضای یخچال و فریزر وجود دارد. وجود این سیستم در یخچال باعث می‌شود جریان هوای سرد دائماً در فضای یخچال و فریزر در گردش باشد و با توزیع یکنواخت هوای سرد در تمام بخش‌های یخچال و فریزر، دمای تمام بخش‌ها یکسان شود. این ویژگی به حفظ طراوت میوه و سبزی‌ها کمک می‌کند.
  • برخورداری از حالت اقتصادی (اکونومی): این حالت در یخچال ساید بای ساید پاکشوما برای زمانی طراحی شده است که مسافرت هستید یا مواد غذایی زیادی در یخچال وجود ندارد. در این حالت یخچال کمتر کار می‌کند و طبیعتاً مصرف برق آن کمتر می‌شود
  • برخورداری از یخ‌ساز نیمه اتوماتیک (یخ‌ساز این یخچال دارای محفظه آب است و باید محفظه را به‌صورت دستی پر کنید)
  • برخورداری از فناوری بدون برفک (این یخچال برفک نمی‌گیرد و نیازی به برفک‌زدایی ندارد)
  • برخورداری از نمایشگر دیجیتالی با قابلیت نمایش دمای یخچال
  • برخورداری از رده مصرف انرژی A و+A
  • برخورداری از دو کشوی مجزا برای نگهداری میوه و سبزی‌ها
  • برخورداری از سیستم انجماد سریع در فریزر که باعث حفظ ارزش مواد غذایی می‌شود
  • برخورداری از سیستم سرمایش سریع در یخچال که باعث حفظ طراوت مواد غذایی می‌شود
  • قیمت مناسب

معایب:

  • عدم برخورداری از کمپرسور اینورتر: مصرف برق یخچال‌های دارای کمپرسور اینورتر به‌مراتب کمتر از یخچال‌های دارای کمپرسور معمولی است. کمپرسورهای اینورتر یخچال برخلاف کمپرسورهای معمولی خاموش و روشن نمی‌شوند و تنها دور آن‌ها تغییر می‌کند که باعث می‌شود مصرف برق آن‌ها در مقایسه با کمپرسورهای معمولی ۴۰ درصد کمتر باشد.
  • از دیگر مزایای کمپرسور اینورتر نسبت به کمپرسور معمولی می‌توان به عمر بالاتر و صدای کمتر آن اشاره کرد. در ضمن یخچال‌های دارای کمپرسور اینورتر برای نگهداری مواد در دمای ثابت، مناسب‌تر هستند. آن دسته از مواد غذایی که سریعاً فاسد می‌شوند، مانند غذاها، گوشت، مرغ و ماهی، تازه‌تر باقی می‌مانند.
  • عدم برخورداری از سیستم عیب‌یاب دیجیتال هوشمند
  • گرم شدن قسمت‌های کناری یخچال
  • صدای زیاد به گفته برخی از مصرف‌کنندگان (برخی از مصرف‌کنندگان هم معتقدند این یخچال صدای کمی دارد(
  • امکان‌پذیر نبودن اتصال آبسردکن و یخ‌ساز به آب شهری
  • امکان‌پذیر نبودن برداشتن منبع آبسردکن
  • دشواری استفاده از یخ‌ساز و عملکرد نه‌چندان خوب آن
  • اشغال شدن یک طبقه از فریزر توسط منبع یخ‌ساز
  • عدم برخورداری از بوگیر و عدم برخورداری از فیلترهای مقابله‌کننده با میکروارگانیسم‌های آلوده‌کننده و تولیدکننده بوی بد مثل باکتری‌ها و قارچ‌ها
  • مصرف برق بالاتر نسبت به نمونه‌های خارجی (در حال حاضر ساید بای سایدهای دارای رده مصرف انرژی +++ Aنیز در بازار موجود است، اما این یخچال دارای رده مصرف انرژی A است(
  • عدم برخورداری از بار خانگی (درب کوچک داخل یخچال برای دسترسی آسان به برخی از مواد غذایی و وسایل): در یخچال‌های دارای این درب لازم نیست برای برداشتن برخی از مواد غذایی وسایلی مانند بطری آب، درب یخچال را به‌طور کامل باز کنید. این موضوع می‌تواند مصرف برق یخچال را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.
  • عدم برخورداری از محفظه مخصوص تخم‌مرغ
  • برخورد درب‌های یخچال به یکدیگر (برای باز کردن یک درب، باید درب کناری را کمی باز کنید تا درب‌ها به یکدیگر گیر نکنند(
  • دیر عمل کردن قابلیت هشدار بازماندن درب (به گفته برخی از مصرف‌کنندگان این قابلیت دو دقیقه پس از بازماندن درب عمل می‌کند که مدت‌زمان زیادی است) و کم بودن صدای آژیر یخچال
  • عدم برخورداری از نوار درزگیر دور درب ضد باکتری: در یخچال‌های مجهز به این نوار، طراوت مواد غذایی بیشتر حفظ می‌شود و محیط داخلی یخچال بهداشتی‌تر و عاری از هرگونه باکتری، قارچ و کپک باقی می‌ماند.
  • عدم برخورداری از سیستم کنترل هوشمند
  • عدم برخورداری از قابلیتی ویژه برای عایق کردن کامل بدنه دستگاه تا حداکثر میزان ممکن و افزایش راندمان آن تا حداکثر میزان ممکن

قیمت یخچال و فریزر ساید بای ساید ۱۹ فوت پاکشوما مدل P190 رنگ نقره‌ای نگارش این مقاله در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در حدود ۲۱ میلیون و ۴۱۱ تومان است و رنگ سفید این یخچال ۲۱ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان است.

سخن آخر

اگرچه برخورداری یخچال‌های ساید بای ساید جدید پاکشوما از ویژگی‌هایی همچون سیستم گردش هوای چندگانه، سیستم سرمایش سریع و انجماد سریع و محفظه مخصوص نگهداری میوه و سبزی‌ها، ویژگی‌های شاخص برای این یخچال هستند؛ اما عدم برخورداری آن از کمپرسور اینورتر، عیبی نیست که بتوان به‌سادگی از آن چشم‌پوشی کرد

زیرا وجود کمپرسور اینورتر در یخچال‌های ساید بای ساید به دلیل مصرف برق کمتر آن‌ها به‌میزان قابل‌توجه در مقایسه با کمپرسورهای عادی، به یک ضرورت تبدیل شده است. همان‌طور که گفتیم یخچال‌های مجهز به کمپرسور اینورتر نسبت به یخچال‌های دارای کمپرسور معمولی، دوام بیشتر و صدای کمتری دارند. در ضمن یک بار دیگر باید خاطرنشان کنیم که طراوت و تازگی مواد غذایی در یخچال‌های دارای کمپرسور اینورتر به مدت بیشتری حفظ می‌شود و این یخچال‌ها برای نگهداری مواد غذایی در دمای ثابت، گزینه مناسب‌تری هستند.

قطعاً هر فردی از تمام نقاط قوت مذکور یخچال‌های مجهز به کمپرسور اینورتر، استقبال می‌کند و اکثر افراد حاضرند مبلغ بیشتری را پرداخت کنند و به‌جای یخچال دارای کمپرسور معمولی، یخچال مجهز به کمپرسور اینورتر را خریداری کنند.

در ضمن بسیاری از امکانات معمول و متداول در یخچال‌های ساید بای ساید سایر برندها مثل بار خانگی، سیستم عیب‌یاب دیجیتال هوشمند و نوار درزگیر دور درب ضد باکتری، در یخچال‌های ساید بای ساید پاکشوما دیده نمی‌شود.

عدم برخورداری ساید بای سایدهای پاکشوما از فناوری‌های طراحی‌شده برای از بین بردن میکروارگانیسم‌های آلوده‌کننده و بیماری‌زا مانند قارچ‌ها و باکتری‌ها که وجود و گسترش آن‌ها باعث ایجاد بوی نامطبوع و زننده در یخچال می‌شود، یکی دیگر از نقاط ضعف اساسی ساید بای سایدهای پاکشوما در مقابل ساید بای سایدهای سایر برندهای ایرانی است؛ زیرا تعدادی از ساید بای سایدهای ایرانی چنین فناوری‌هایی را دارند.

در کل اگرچه یخچال‌های ساید بای ساید این برند دارای کیفیت قابل‌قبول، خدمات پس از فروش مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند؛ اما درمجموع ارزش خرید چندان بالایی ندارند و برندهای رقیب محصولات بهتری دارند. در حقیقت ساید بای سایدهای نسبت به قیمت‌‌شان محصولات خوبی هستند؛ اما بسیاری از ویژگی‌های ضروری و لازم برای یک ساید بای ساید خوب را در خود ندارند.

به‌عنوان‌مثال یخچال‌های ساید بای ساید دوو مثل یخچال و فریزر ساید بای ساید ۳۲ فوت دوو مدل D4S-3340SS که مثل یخچال ساید بای ساید معرفی‌شده پاکشوما، یکی از پرفروش‌ترین یخچال‌های ساید بای ساید ایرانی است، در مقایسه با یخچال‌های ساید بای ساید پاکشوما ارزش خرید بسیار بیشتری دارد.

زیرا این یخچال دارای ویژگی‌ها و امکانات شاخص بسیار خوبی ازجمله کمپرسور اینورتر، سیستم کنترل سرمایش الکترونیکی، نوار درزگیر دور درب ضد باکتری، فیلتر هوا و بو، بار خانگی و قابلیت بسته شدن درب‌ها به‌صورت خودکاراست که باعث می‌شوند ساید بای ساید دوو در مقایسه با ساید بای ساید پاکشوما گزینه بسیار بهتری برای خرید باشد.

البته قیمت یخچال ساید بای ساید معرفی‌شده دوو در حدود ۳۸ میلیون تومان است که در مقایسه با قیمت ۲۲ میلیون تومانی ساید بای ساید معرفی‌شده پاکشوما قیمت بسیار بالاتری است.

البته باید تاکید کرد دوو نیز برند ایرانی و ساخت داخل است و به هیچ عنوان به عنوان برند وارداتی خریداری نکنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۱/۰۸/۲۸
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!