تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بخاری برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

بخاری برقی چه برندی بخریم؟

راهنمای کاربردی
بخاری برقی چگونه کار می‌کند و‌چه برندی بخریم؟ ساده‌ترین تعریف بخاری برقی به هر وسیله‌ای گفته می‌شود که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند.

تصلا-بخاری برقی چگونه کار می‌کند و‌چه برندی بخریم؟ ساده‌ترین تعریف بخاری برقی به هر وسیله‌ای گفته می‌شود که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند.

از این توضیح ساده‌تر بخاری‌های برقی بسته به نوع گرمایش، درجه حرارت مورد نیاز و روشی که گرما به وسیله آن اعمال می‌شود  به انواع، اندازه‌ها، کاربردها و طرح‌های بی‌شماری تبدیل می‌شوند.

برای هر کسی که مجبور است با چهار فصل جداگانه سر و کار داشته باشد، بخاری‌ها زندگی را بسیار راحت‌تر می‌کنند! همین مورد باعث شده تا این روزها، بخاری‌های گوناگونی مانند برقی  طراحی و تولید شوند. در این مقاله ما قصد داریم تا نگاه دقیق‌تری به بخاری برقی داشته باشیم و بهترین برندهای آن را نیز معرفی کنیم.

برند بخاری برقی

بخاری برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

از نظر بخاری‌های برقی، آن‌ها دقیقاً مانند رادیاتورهای گرمایش مرکزی لوله‌کشی شما کار می‌کنند. به جز یک تفاوت کلیدی، آن‌ها برای انتقال گرما به دیگ بخار و شبکه‌ای از لوله‌ها متکی نیستند. این مفید است زیرا امکان کنترل بیشتر بر دمای هر واحد را فراهم می‌کند. همچنین قابلیت اطمینان را بهبود می‌بخشد، زیرا اگر دیگ بخار  خراب شود، سیستم گرمایش  کاملاً کاربردی باقی می‌ماند و خانه شما را زیبا و گرم نگه می‌دارد.

بخاری های برقی اغلب واحدهای مستقلی هستند که از عناصر الکتریکی برای گرم کردن یک هسته استفاده می‌کنند. دو نوع اصلی هسته وجود دارد که در رادیاتورهای برقی و بخاری استفاده می‌شود. هسته های پر از روغن و خشک که  اغلب از سرامیک ساخته می شوند که وزن سبک و بدون نشتی دارند

در حین کار، الکتریسیته از طریق المنت گرمایشی داخل بخاری عبور  و از مقاومت الکتریکی برای تولید گرما استفاده می‌کند. همانطور که المنت گرم می‌شود، انرژی گرمایی به هسته منتقل و سپس توسط محفظه بخاری هدایت می‌شود. در نهایت به هوای اطراف منتقل  و خانه شما را در دمای خوب و راحت نگه می‌دارد.

چرا باید از بخاری برقی استفاده کرد؟

مزایایی که دنیای برق ارائه می‌دهد حتی به نحوه گرم کردن خانه هایمان نیز سرایت کرده است. ، اما در این‌جا برای ما ۳ دلیل اصلی وجود دارد:

  1. استفاده از یک عنصر الکتریکی برای گرم کردن یک هسته با رسانایی بالا، مانند سیال حرارتی یا سرامیکی، بسیار کارآمدتر از گرم کردن آب و انتقال آن در شبکه‌ای از لوله‌ها است. پس منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی بخاری‌ها و رادیاتورهای لوله‌کشی سنتی می‌شود.
  2. فقدان احتراق و انتشارات مضر بخاری‌های برقی، آن‌ها را به یک راه حل گرمایشی سازگار با محیط زیست برای خانه شما تبدیل می کند که به شما امکان می‌دهد در هزینه‌های خود صرفه جویی بیشتری داشته باشید.
  3. از آنجایی که هر بخاری یا رادیاتور هوشمند واحد مستقل خود است، می‌توانید برنامه گرمایش و سطوح دمایی کاملاً سفارشی را برای هر اتاق در خانه خود ایجاد کنید تا بدون توجه به زمان روز یا سال، خانه شما همیشه دمای مناسبی داشته باشد.

برند بخاری برقی

معرفی بهترین بخاری برقی

حال که تا این‌جا با بخاری برقی و مزایای استفاده از آن آشنا شدید. اگر به دنبال خرید آن هستید، ما به شما بهترین‌ برندها را معرفی خواهیم کرد.

  • بخاری برقی برند انرژی
  • بخاری برقی برند میدیا
  • بخاری برقی برند پارس خزر
  • بخاری برقی برند دلونگی
  • بخاری برقی برند ارشیا
  • بخاری برقی برند برفاب
  • بخاری برقی برند گرماگستر
  • بخاری برقی برند سایا
  • بخاری برقی برند ماد الکتریک
  • بخاری برقی برند مگامکسل
  • بخاری برقی برند جی‌پاس
  • بخاری برقی برند آریا
  • بخاری برقی برند کلورانس
  • بخاری برقی برند کاخلر
  • بخاری برقی برند درنیکا
  • بخاری برقی برند نیکو
  • بخاری برقی برند آیسان
  • بخاری برقی برند پارس کوشان
  • بخاری برقی برند اخوان فرید
  • بخاری برقی برند مهسان
  • بخاری برقی برند سانی
  • بخاری برقی برند فلر
  • بخاری برقی برند سانفورد
  • بخاری برقی برند ایران شرق
  • بخاری برقی برند آبسال
  • بخاری برقی برند نوا
  • بخاری برقی برند تک الکتریک
  • بخاری برقی برند تکسان
  • بخاری برقی برند شیائومی
  • بخاری برقی برند کوپکس
  • بخاری برقی برند هاوایی

بخاری برقی انرژی مدل EH0150

این بخاری برقی گرما را به شکل موضعی تا ۲۸۰  مترمکعب با توان حرارتی ۱۵۰۰۰ وات  پخش می‌کند. بدنه این بخاری از عایق اپوکسی ساخته شده تا در حین  استفاده،  به هیچ عنوان داغ نکند.  بهتر است در فضاهای بزرگ مانند انبار، کارخانه، ویلا و یا غیره استفاده شود. بهترین ویژگی این مدل بخاری برقی انرژی، وزن ۲۰ کیلوگرم هست که جابه‌جایی را بسیار آسان کرده و بر روی دیوار نیز قابل نصب است. همچنین، به دو صورت حس‌گر حدی و محیطی اتوماتیک کار می‌کند.

بخاری برقی کانوکتور پارس خزر مدل CH2000TM

این مدل بخاری پارس خزر در ابعاد ۱۲۰*۴۵۰*۵۵۰ ساخته شده تا به دو شکل زمینی و دیواری قابل استفاده شود.  اما اگر به مصرف انرژی اهمیت می‌دهید باید گفت که این بخاری به تنظیم دما با سوئیچ چند حالته و رساندن دما به میزان دل‌خواه شما مجهز شده است. علاوه بر آن‌که دارای  ترموستات ایمنی و سیستم هوشمند قطع نیز هست. در بخاری برقی پارس خزر از المنت‌های مخصوص استفاده شده تا نه تنها حرارت زیاد، بلکه طول عمر بالایی داشته باشد. بر روی بدنه بخاری ۶ خانه گرمادهی نیز وجود دارد تا گرما را به طور یکسان پخش کند.

بخاری برقی برفاب مدل QH_1600

حداکثر توان گرما در این بخاری ۱۳۰۰ وات در نظر گرفته شده،  رنگ بدنه سفید و بسیار مقاوم نیز است. جریان گرما را با وجود ۲ المنت  از جلو پخش و به شکل تابشی انتقال می‌دهد. وزن بسیار کم، چیزی حدود ۳ الی ۴ کیلوگرم دارد و به همین خاطر راحت جابه‌جا می‌شود. به ترموستات ایمنی مجهز شده تا در صورت واژگونی، خطری پیش نیاید.

بخاری برقی مگامکس مدل MQH_5400

این مدل بخاری برقی مگامکس در رنگ‌های سفید، قرمز و مشکی ساخته شده تا بنا به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. با مصرف انرژی A  کار می‌کند تا در هنگام استفاده، صرفه‌جویی لازم را داشته باشید.  بر روی زمین قرار گرفته می‌شود و به فن، ترموستات، قفل کودک و تایمر نیز مجهز شده است. در قسمت بالای بدنه دکمه‌های تنظیم حرارت قرار دارد تا بنا به شرایط خود، حرارت دما را تنظیم کنید. همچنین، جهت سهولت در جابه‌جایی دو طرف بدنه بخاری دست‌گیره قرار داده شده است.

بخاری برقی کانوکتری مگامکس مدل MCH_4011

گرمایش در حدود ۲۰۰۰ وات پخش می‌کند. بدنه این بخاری از جنس تمام استیل و به رنگ طوسی است. به ترموستات، درجه حرارت قابل تنظیم و فیوز حرارتی مجهز شده است.

بخاری برقی اخوان فرید مدل ۱۲۰۰A_3

جنس بدنه این بخاری از ورق گالوانیزه مقاوم ساخته شده تا دوام بالایی داشته باشد. در قسمت پایین بدنه ۲ کلید حرارتی،  جهت تنظیم دما وجود دارد. بهترین ویژگی،  ابعاد این بخاری  کوچک است که فضاهایی با متراژ کم را خیلی سریع، گرم می‌کند. همچنین  وزن بسیار سبک و ناچیزی دارد،  بر روی زمین قرار گرفته می‌شود و با ولتاژ ۲۲۰ کار می‌کند.

بخاری برقی سانفورد مدل SF1221

بهترین نکته در این مدل بخاری، سیستم ضدرسوب است. به تایمر، قفل کودک و تنظیم دما نیز مجهز شده است. تنها بر روی دیوار قابل نصب و توسط ریموت از راه دور، کنترل می‌شود. با ولتاژ ورودی ۲۲۰ تا ۲۴۰ کار می‌کند. در این بخاری سیستم قطع اتوماتیک نیز گذاشته شده تا در صورت بالا رفتن دما، به طور اتومات قطع شود.

بخاری برقی سانفورد مدل SF12120H

طراحی این بخاری بسیار خاص و زیبا است. ضمن آن‌که به ۱۳ پره و سیستم خاموش اتومات مجهز شده است. در زیر بدنه بخاری برقی سانفورد، چرخ گذاشته شده تا به آسانی جابه‌جایی صورت گیرد. رنگ بدنه سفید و ۲۹۰۰  وات  حداکثر توان  گرمایی است که پخش می‌کند.

بخاری برقی ارشیا مدل ۲۰۰۷

رنگ بدنه این بخاری برقی سفید، مشکی و قرمز است تا بنا به سلیقه، انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته در این بخاری جنس صفحه استیل هست تا نور و حرارت را از المنت شیشه‌ای کوارتز، منعکس ‌کند. در قسمت بالای بدنه دسته ضدزنگ قرار داده شده تا جابه‌جایی راحت‌تر انجام گیرد. طول ۴۹، عرض ۱۹ و ارتفاع آن ۳۷ سانتی‌متر است.

بخاری برقی تک الکتریک مدل MHT_N125B

در این بخاری تنظیمات حرارت زیاد، متوسط و کم  قرار داده شده تا بنا به نیاز خود، تنظیمات را انجام دهید. رنگ بدنه سفید و تا حداکثر ۱۲۰۰ وات گرما  را ایجاد می‌کند. بخاری برقی تک الکتریک، در صورت خارج شدن از حالت تعادل   به کلید خودکار جریان برق مجهز شده تا ایمنی حفظ شود. مهم‌ترین ویژگی آن قرار گرفتن بر روی پایه و چرخش است.

بخاری برقی تکسان مدل TK160D

ابعاد این بخاری ۴۸۰*۳۵۰*۱۸۰ و از ۳ المنت شیشه‌ای کوارتز تشکیل شده است. توان گرمایشی بین ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ و قابلیت قرار گرفتن بر روی زمین و میز را  دارد. به تنظیم دما، ترموستات ایمنی، قطع‌کن خودکار در مواقع ضروری و قفل کودک نیز مجهز شده است.

بخاری برقی شیائومی مدل Mijia KRDNQ04ZM

جنس بدنه از المنت آلومینیومی ساخته شده تا ایمنی بیشتر و ضداشتعال باشد. در مقابل گرمای زیاد محافظ و به قفل کودک و  پایه ضدلغزش نیز مجهز شده است. اما مهم‌ترین ویژگی این بخاری گرمایش در کمتر از ۱۰ ثانیه و  سیستم هوشمند آن است. بدین معنا که  از طریق اپلیکیشن و یا اتصال به اینترنت موبایل، قابلیت کنترل دما وجود دارد. همچنین، در آن دماسنجی قرار داده شده تا در صورت بالا رفتن دما به طور خودکار قطع شود. وزن بسیار سبک و بر روی بدنه نیز دسته قرار داده شده تا قابلیت حمل وجود داشته باشد.

بخاری برقی جی پاس مدل GWH28515

این بخاری بر روی دیوار نصب و تا ۲۰۰۰ وات توانایی گرمایش را دارد. بر روی بدنه نمایشگر دیجیتالی قرار داده شده تا نمایش دما نشان داده شود. از بهترین ویژگی این بخاری، کنترل از راه دور توسط ریموت است. بخاری جی پاس از این نوع، توسط تایمر بین ۳۰ دقیقه تا ۸ ساعت تنظیم می‌شود. همچنین، دارای فن بادمپر هست. بدین معنا که جریان هوا را به طور اتومات کنترل می‌کند. در صورتی که فضای مورد نظر، بیش از حد گرم شود به سیستم حفاظتی قطع‌کن اتومات مجهز شده تا از خطرات احتمالی نیز جلوگیری کند.

بخاری برقی آراسته مدل WHA220

این بخاری در ابعاد۶۷۰*۱۷۰*۱۲۰ است که بر روی دیوار نصب می‌شود. رنگ بدنه سفید و  در آن ۲ المنت جنس شیشه‌ای قرار داده شده است. از مشخصات این بخاری،  قابلیت تنظیم دما و تایمر است. علاوه بر آن‌که گرما را به جلو هدایت می‌کند. این مورد را نیز باید گفت که در پایین بخاری نخ قرار داده شده تا روشن، خاموش کردن و تنظیم حرارت توسط این نخ صورت گیرد.

بخاری برقی آراسته مدل زنبوری REHA2000

این بخاری به شکل زنبوری‌های قدیمی طراحی و از جنس بدنه پلاستیک و فلز، ساخته شده است.تنها بر روی زمین قابل استفاده و وزنی حدود ۳ کیلوگرم دارد. از مشخصات این بخاری زنبوری آراسته قطع‌کن اتومات در صورت به هم خوردت تعادل است. بر روی بدنه تنظیم گرما دو حالته به صورت چرخشی قرار داده شده و با توان ۲۰۰۰  وات کار می‌کند.

بخاری برقی کوپکس مدل EHC_8840

در این بخاری ۴ هالوژن جنس شیشه‌ای قرار داده شده تا گرما را پر قدرت‌تر پخش کند. همین مورد باعث شده تا محیط ۴۰ متری را به خوبی گرم کند. رنگ بدنه سفید و از جنس الکترواستاتیک است تا نسوز و مقاوم باشد. در صورتی که این بخاری  تعادل خود را از دست دهد به کلید ایمنی مجهز شده است. ضمن آن‌که گواهی‌نامه گرید A  را جهت مصرف برق کمتر، دریافت کرده است.

بخاری برقی هاوایی مدل H1801

ابعاد این بخاری ۳۰۰*۲۲۰*۴۱۰ سانتی‌متر، وزن ۱ کیلوگرم و دارای ۴ المنت هالوژنی است. به ترموستات ایمنی و قابلیت تنظیم دما  مجهز شده است. از بهترین ویژگی‌های آن  بدنه عایق، مصرف انرژی A، دکمه قطع ‌کن در صورت به هم خوردن تعادل  و روکش سیم‌های جنس نسوز است. در این بخاری از سیستم ضد انجماد استفاده شده تا از یخ زدن لوله‌های آب، گل‌ و یا سایر موارد جلوگیری کند.

بخاری برقی ارشیا مدل۱۲۳۱A

رنگ بدنه این بخاری قرمز و از ۳ المنت جنس شیشه‌ای، تشکیل شده است. در قسمت پایین بدنه این بخاری کلید قرار داده شده تا  قابلیت روشن، خاموش شدن هر المنت به طور جداگانه وجود داشته باشد. بخاری برقی ارشیا از این مدل به گونه‌ای طراحی شده تا جهت گرم کردن قابلمه و یا کتری نیز استفاده شود. با المنت‌های موجود  بدون ایجاد شعله حرارتی و کمبود اکسیژن، فضا را خیلی سریع گرم می‌کند.  در صورتی که تعادل این دستگاه به هم خورده شود، به سیستم قطع‌کن اتومات مجهز شده تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کند.

در این مقاله سعی شد تا راجع به بخاری برقی و بهترین برندهای آن، صحبت شود. توجه داشته باشید که این بخاری‌ها در سبک‌ و پیکربندی‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام برای یک برنامه خاص بهینه شده است. پس در زمان انتخاب و خرید به شرایط خود دقت داشته باشید. البته علامت استاندارد و خدمات پس از فروش را نیز نباید فراموش کرد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!