تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

طرز کار بخاری برقی سرامیکی

بخاری برقی سرامیکی چگونه کار می‌کند+ معرفی برندهای مختلف

راهنمای کاربردی
بخاری‌های سرامیکی به راحتی قابل حمل هستند و گرمای زیادی را از یک جعبه کوچک خارج می‌کنند. این بخاری‌ها نسبت به سایر انواع بخاری از نظر انرژی کارآمدتر و ایمن‌تر هستند. صفحه بخاری‌های سرامیکی با وجود این‌که خیلی سریع گرم می‌شوند با روکش‌های پلاستیکی آن خنک می‌مانند. این بخاری ها بیشترین کاربرد را در یک اتاق، دفتر و یا قسمت کوچکی از خانه دارند.

تصلا-وقتی صحبت از گرم کردن خانه می‌شود، گزینه‌های زیادی وجود دارد. رایج‌ترین سیستم، گرمایش مرکزی است که معمولاً توسط دیگ بخار کنترل می‌شود. با این حال، گاهی اوقات برای تقویت گرمایش مرکزی و یا به عنوان جایگزینی برای آن به یک راه حل انعطاف پذیرتر نیاز است.بخاری‌های برقی سرامیکی یکی از این راه حل ها است که مزایای متعددی دارند که آن‌ها را به وسیله‌ای واقعاً خوب برای گرم کردن خانه و حتی فراتر از آن تبدیل می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا راجع به این موضوع صحبت کنیم.

بخاری برقی سرامیکی چیست؟

بخاری‌های سرامیکی به راحتی قابل حمل هستند و گرمای زیادی را از یک جعبه کوچک خارج می‌کنند. این بخاری‌ها نسبت به سایر انواع بخاری از نظر انرژی کارآمدتر و ایمن‌تر هستند. صفحه بخاری‌های سرامیکی با وجود این‌که خیلی سریع گرم می‌شوند با روکش‌های پلاستیکی آن خنک می‌مانند. این بخاری ها بیشترین کاربرد را در یک اتاق، دفتر و یا قسمت کوچکی از خانه دارند.

نحوه عملکرد بخاری‌های برقی سرامیکی

بخاری‌ها به روش‌های مختلفی کار می‌کنند و هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. بخاری‌های سرامیکی با استفاده از اصل گرمایش مقاومتی کار می‌کنند. به زبان ساده، این فرآیندی است که جریان الکتریکی را از یک هادی برای تولید گرما عبور می‌دهد، در این حالت هادی صفحه سرامیکی است. سرامیک دارای رسانایی حرارتی عالی است زیرا مقاومت بیشتری در برابر جریان دارد. همانطور که جریان برای عبور از سرامیک تلاش می‌کند، در این کار گرمای بیشتری نیز تولید می‌شود.

این نوع بخاری‌ها دارای صفحات سرامیکی هستند که به سیم پیچ های فلزی متصل و گرما را هدایت می‌کنند. سپس صفحات سرامیکی گرما را جذب کرده و در هوا رها می‌کنند.

مزایای استفاده از بخاری برقی سرامیکی

ماهیت این فرآیند، به بخاری‌های برقی سرامیکی مزایایی می‌دهد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

  1. آن‌ها به سرعت گرم می شوند. به دلیل روشی که صفحات سرامیکی گرما را جذب می‌کنند، می‌توانند خیلی سریع‌تر از سایر انواع بخاری‌ها به دمای مورد نظر خود برسند. همچنین، پس از خاموش شدن خیلی سریع‌تر خنک می شوند،  بنابراین بسیار کارآمد هستند.
  1. چون به سرعت گرم می‌شوند، انرژی زیادی را هدر نمی‌دهند. هنگامی که سرامیک به دمای مناسب رسید، جریان الکتریکی کاهش می‌یابد و از گرمای ذخیره شده در مواد سرامیکی استفاده می‌کند. این بدان معناست که انرژی کمتری برای تولید گرمای بیشتر مورد نیاز است، بنابراین کارکرد آنها مقرون به صرفه و برای محیط زیست بهتر است.
  2. یکی دیگر از مزیت‌های بخاری برقی سرامیکی به گرمای آن بر می‌گردد که می‌توانند نسبت به اندازه خود، گرمای بیشتری را تولید کنند. این گزینه برای اتاق‌هایی که فضای کمی دارد بسیار عالی است، زیرا فقط به یک بخاری کوچک نیاز دارید. همچنین برای فضاهای بزرگ که به چیزی قدرتمندتر برای گرم کردن کل منطقه نیاز دارید هم، مناسب هستند.
  3. بخاری‌های سرامیکی بسیار ایمن هستند که از مزیت‌های مهم به شمار می‌آید. در مرحله اول، صفحات سرامیکی به طور کامل عناصر گرمایشی را احاطه کرده‌اند. بنابراین احتمال ایجاد جرقه و خطر آتش سوزی، وجود ندارد. آن‌ها همچنین دارای ویژگی‌های ایمنی داخلی هستند، از جمله فن هایی که هم به فرآیند گرمایش همرفتی کمک و هم از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کنند. یک ترموستات نیز در این بخاری‌ها قرار داده شده تا به طور مداوم دما را اندازه گیری کند تا جریان را کاهش  و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.
  4. یک مزیت بزرگ نسبت به گرمایش مرکزی گاز این است که هیچ خطری برای بخارات مضر مانند خود گاز یا مونوکسید کربن که یک دیگ بخار معیوب می‌تواند با نتایج بالقوه کشنده منتشر کند، وجود ندارد.
  5. قابل حمل هستند و در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کرد.
  6. فکر نکنید که استفاده از آن‌ها به خانه  محدود می‌شوند. آن‌ها می توانند به همان اندازه در کاروان، گاراژ، زیرزمین ها، دفاتر و  یا استودیوهای فضای باز استفاده شوند. این کار معمولاً بسیار ساده‌تر (و ارزان‌تر) از گسترش گرمایش مرکزی به برخی از این مناطق است و همچنان در مصرف انرژی کارآمد است.
  7. اکثر بخاری‌های برقی سرامیکی، دارای تایمر هستند تا به شما امکان خاموش و روشن شدن را بدهند.
  8. این دسته از بخاری‌ها به صرفه‌جویی در برق، کمک زیادی می‌کنند. به عنوان آخرین نتیجه، هزینه برق شما را به میزان قابل توجهی کاهش خواهند داد.
  9.  هنگامی که از بخاری برقی سرامیکی استفاده می‌کنید، جریان هوا دقیقاً در جایی که هوای گرم می‌خواهید هدایت می‌شود. همچنین، به توزیع یک‌نواخت هوای گرم اتاق کمک زیادی می‌کند.
  10. این مدل بخاری، چندان گران نیست. بنابراین شما می‌توانید با بودجه مناسب، خریداری کنید.
  11. بخاری برقی سرامیکی، به تعمیر و نگهداری نیازی ندارد.

طراحی و اندازه بخاری‌های  برقی سرامیکی

چندین طرح و اندازه از بخاری سرامیکی مانند مدل‌های فضایی،  جمع و جور و یا دیواری  را در بازار خواهید یافت. تقریباً تمام بخاری‌های طراحی مدرن دارای کلیدهای ایمنی، دکمه‌های خاموش شدن خودکار، تنظیمات حرارتی متغیر و ترموستات قابل تنظیم حرارت هستند. برخی از این مدل بخاری‌ها  دارای ریموت کنترل و فن نیز  هستند.

بخاری سرامیکی فشرده برای یک اتاق کوچک خوب است. جایی که فضا در بالاترین حد قرار دارد. می‌توان گفت که این بخاری سبک وزن بوده، دارای  مشخصات کم و برای  یک گرمایش شخصی ایده آل است.

بخاری‌های برقی دیواری سرامیک که قابل حمل و بر روی دیوار نصب می‌شود.  این مدل بخاری برقی سرامیکی، برای فضای کوچکی که می‌خواهید گرمایش یا گرمایش طولانی تری داشته باشید، کاربردی است. همچنین می توانید از بخاری دیواری در حمام و اتاق دیگری که فضایی برای قرار دادن بخاری وجود ندارد استفاده کنید.

 

معرفی برندهای بخاری برقی سرامیکی

در بازار برندهای مختلفی از این بخاری وجود دارد که به معرفی بهترین  آن‌ها می‌پردازیم:

  • دلونگی
  • تک الکتریک
  • مه پویا
  • روتل
  • میدیا
  • مگامکس
  • برندسون
  • سان‌کینگ
  • تولیپس
  • آنولد
  • استبا
  • مودکس
  • سیماران

بخاری برقی سرامیکی دلونگی مدل TCH8093ER

 

این بخاری در ابعاد ۶۹۰*۲۶۹*۲۷۵ میلی‌متر و قابلیت قرار گرفتن بر روی زمین را دارد. مقدار گرمایی که پخش می‌کند، چیزی حدود ۷۰ متر مربع است. به تنظیم حرارت، ترموستات ایمنی و تایمر ۲۴ ساعته مجهز شده است. در بخاری دلونگی از این مدل، موتور گردشی قرار داده شده تا گرما را به هر دو طرف پخش کند. مهم‌ترین نکته در این بخاری طراحی منحصر به فرد، مدرن و کنترل با پنل لمسی است. صدای این بخاری به هیچ عنوان آزار دهنده نیست و جهت جلوگیری از گرد و غبار نیز از فیلتر استفاده شده است.

بخاری برقی سرامیکی دلونگی مدل DCH5091ER

بر روی بدنه این بخاری، پنل الکترونیکی قرار داده شده تا تنظیمات توسط آن صورت گیرد. به تایمر دیجیتالی ۲۴ ساعته و فیلتر گردوغبار قابل شست‌وشو مجهز شده است. در صورتی که بخاری برقی سرامیکی دلونگی، تعادل خود را از دست دهد و بر روی زمین واژگون شود، دارای سیستم ایمنی جهت قطع خودکار است تا ایمنی کاربر تضمین شود. مصرف انرژی بسیار پایین و در آن ترموستات کنترل دما نیز قرار داده شده تا زمانی‌که دستگاه به دمای سرما رسید، به طور اتومات روشن شود.  بین ۱۱۰۰ تا ۲۰۰۰ وات با حجم ۶۵ متر مکعب، گرما پخش می‌کند.

بخاری برقی سرامیکی برندسون

طراحی این بخاری بی‌نظیر و فوق‌العاده زیبا هست. ضمن آن‌که دمای آن توسط ریموت و از راه دور نیز کنترل می‌شود. رنگ بدنه مشکی و بر روی پایه ایمن، قرار داده شده است. دارای تایمر دما تا ۸ ساعت و به عملکرد نوسان گرما مجهز شده است. فضای مورد نظر شما را خیلی سریع گرم و در صورت نیاز به طور اتومات خاموش می‌شود.

 

بخاری برقی سرامیکی سان‌کینگ مدل Maximo 1500 LCD

این بخاری به رنگ نقره‌ای و دمای اتاق با سیستم اکو، کار می‌کند. بدین معنا که با رسیدن به گرمای مورد نیاز، عملکرد اکو به کار می‌افتد تا در مصرف برق و انرژی صرفه‌جویی لازم صورت گیرد. بر روی بدنه صفحه ال سی دی نصب شده و قابلیت کنترل،  توسط ریموت از راه دور را دارد. بهترین ویژگی این بخاری برنامه‌ریزی گرما در سه حالت LOW، HIGH و یا AUTO است. عناصر گرما در این بخاری توسط چند لایه و به طور یک‌نواخت، توزیع می‌شود. ارتفاع این بخاری۶۶، عرض ۵۵ و عمل ۲۳ سانتی‌متر و دارای وزن ۴٫۶ کیلوگرم است.

بخاری برقی سرامیکی تولیپس مدل EH_204R

در بدنه این بخاری پلاستیک درجه یک و باکیفیت استفاده شده است. این مدل بخاری تولیپس به سه درجه تنظیم دما مجهز شده تا بنا به محیط خود، درجه و دما را انتخاب کنید. بهترین ویژگی این بخاری ترموستات ایمنی و سیستم قطع خودکار است.

بخاری برقی سرامیکی تک الکتریک CH1108_20BB

بر روی بدنه این بخاری، دسته قرار داده شده تا حمل به آسانی صورت گیرد. از مشخصات بارز آن صدای کم، گرمایش در کمترین زمان ممکن و قرار گرفتن به دو حالت رومیزی و یا زمینی است. در صورتی که این بخاری بیش از حد داغ شود، به ترموستات مجهز شده تا دستگاه خاموش و ایمنی تضمین شود. البته جهت نظارت بر دمای دقیق محیط مورد نظر، دارای  سنسور دما نیز هست.

بخاری برقی سرامیکی تک الکتریک مدل NT9005_05

ابعاد این بخاری ۱۶۵*۱۱۰*۱۹۰ میلی‌متر و با حداکثر گرمای ۵۰۰ وات کار می‌کند. طول سیم ۱ متر و  وزن آن ۰٫۷۱ کیلوگرم است. این بخاری بر روی زمین و یا میز قرار داده می‌شود. علاوه بر آن‌که در هنگام کار کردن، صدای بسیار کمی دارد.

بخاری برقی سرامیکی میدیا مدل NT20

رنگ بدنه این بخاری مشکی و دارای تنظیم حرارت دو حالته کم، زیاد است.  قابلیت تنظیم دما بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد و باید گفت که جهت کنترل به پنل الکترونیکی مجهز شده است. بهترین ویژگی این بخاری اتومات گردش به طرفین، سیستم قطع اتومات و کنترل از راه دور توسط ریموت است.

بخاری برقی سرامیکی روتل مدل U7091CH

بخاری سرامیکی روتل از این مدل به عملکرد چرخش اتومات مجهز شده تا محیط را سریع‌تر گرم کند. تنظیم دما، توسط ترموستات انجام می‌شود و بر روی بدنه نمایشگر دیجیتالی قرار دارد. در این بخاری سیستم ایمنی خاموش شدن در صورت افتادن وجود دارد تا عملکرد ایمنی بالا رود. قابلیت تنظیم دما از ۳۰ دقیقه تا ۷٫۵ ساعت نیز گذاشته شده است.

بخاری برقی سرامیکی استبا مدل BS1800

در این بخاری استبا، سیستم ایمنی منحصر به فرد حس‌گر حرارتی گذاشته شده است. بهترین ویژگی این بخاری سیستم سنسور حرکتی است  تا کوچک‌ترین حرکت مانند پنجره باز تشخیص داده شود. علاوه بر آن‌که به  محافظت از یخ‌زدگی نیز مجهز شده و با ابعاد کوچک طراحی شده تا فضای کمی را اشغال کند. در این بخاری سیستم اکو وجود دارد تا صرفه‌جویی در برق و انرژی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. وزن این دستگاه ۲٫۲ کیلوگرم و در ارتفاع ۴۹، عرض ۳۰ و عمق ۱۰ سانتی‌متر است. جنس بدنه از پلاستیک و در رنگ سفید، ساخته شده است.

بخاری برقی سرامیکی استبا مدل KH2

این مدل بخاری استبا تا فضایی حدود ۳۰ متر مربع را گرم می‌کند. از ویژگی‌های این بخاری دوام، طول عمر بالا و ترموستات است. به فیلتر مجهز شده تا از پخش شدن گردوغبار در هوا، جلوگیری کند. پس باعث می‌شود تا هوا تمیز و پاکیزه، باقی بماند. بسیار جذاب، زیبا و با کلید ضامن ایمن طراحی شده است.

بخاری برقی سرامیکی مودکس مدل PTC5700

پنل این بخاری به صورت دیجیتالی و با موتور قدرتمند دی‌سی کار می‌کند.  بر روی پایه قرار گرفته تا با چرخش خود، محیط اطراف را به خوبی گرم کند. قابلیت خاموش و روشن شدن با تایمر ۲۴ ساعته در آن گذاشته شده است. مهم‌ترین نکته در این مدل بخاری مودکس دو منظوره بودن Heater و Tower Fan است. چنان‌چه این بخاری بیش از حد گرم شود، سیستم حفاظت گرما به کار می‌افتد. ضمن آن‌که طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد، به طوری‌که با شعله‌های آتش تزئین شده است. به راحتی با ریموت از راه دور، کنترل می‌شود.

بخاری برقی سرامیکی سیماران مدل SFH_910BE

این بخاری با توان ۱۸۰۰ وات کار می‌کند. بر روی پایه‌ای قرار داده شده تا به طور اتومات، چرخش داشته باشد. در بخاری برقی سرامیکی سیماران تنظیم دمای زیاد، ملایم و کند گذاشته شده تا بنا به شرایط خود یکی را انتخاب کنید. بهترین ویژگی در این بخاری سیستم ترموستات و سنسور ایمنی است. همچنین باید گفت که در قسمت بالای این بخاری، دستگیره جهت جابه‌جایی قرار داده شده است. بدنه از جنس پلاستیک و نمایشگر به صورت دیجیتالی نشان داده می‌شود.

در این مقاله سعی شد تا در مورد بخاری برقی سرامیکی، بیشتر صحبت شود. این را به خاطر داشته باشید که تمامی مدل‌هایی که معرفی شد، دارای علامت استاندارد و خدمات پس از فروش هستند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!