تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بخاری برقی رومیزی چی بخریم؟+معرفی و‌ بررسی برندهای مختلف

راهنمای کاربردی
بخاری‌های برقی رومیزی وسایل بسیار خوبی برای مکان‌های مورد نظر شما هستند که می‌توانند به شما در گرم کردن یک فضای سرد کمک کنند.

تصلا-چه در یک منطقه عمدتا سرد زندگی کنید و چه مستعد ماندن در یک فضای سرد هستید، بخاری‌های برقی وسایل بسیار خوبی برای مکان‌های مورد نظر شما هستند که می‌توانند به شما در گرم کردن یک فضای سرد کمک کنند. این دستگاه‌ها گرمای موضعی و متمرکز را زمانی که سیستم گرمایش مرکزی نامناسب است، ارائه می‌دهند.

به طور کلی، اگر می‌خواهید به جای بالا بردن ترموستات کل مکان مورد نظر خود، به خصوص در فصل زمستان  یک فضای خاص را گرم کنید، بخاری‌های برقی رومیزی راه حل‌های گرمایشی موثری را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین برای مکان‌هایی که توسط بیماران، افراد مسن و  یا افراد با تحرک محدود اشغال می‌شود ایده‌آل هستند.  از آنجایی که این دستگاه‌ها قیمت مناسبی دارند، درک آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای خرید متناسب با نیاز خود بگیرید.

در این مقاله به بررسی این  می‌پردازیم که بخاری‌های برقی رومیزی چیست و چگونه کار می‌کنند. همچنین انواع مختلف  موجود در بازار را معرفی می‌کنیم. پس بیایید شروع کنیم!

معرفی اجزای مهم بخاری برقی رومیزی

بخاری‌های برقی رومیزی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که بهتر است به آن‌ها اشاره کرد.

  • یکی از اجزای مهم در این بخاری‌ها، المنت است. المنت به مقاومت مفتولی گفته می‌شود که دور سرامیک و یا آجر از جنس نسوز، پیچیده می‌شود تا جریان برق را از خود عبور دهد و گرما تولید کند. المنت‌ها از کرم نیکل و یا کرم آلومینیوم ساخته می‌شوند و به طور معمول با توان حرارتی ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ وات کار می‌کنند.
  • عایق بین المنت و بدنه، یکی دیگر از اجزای مهم این مدل بخاری‌ها هستند. عایق‌ها از جنس چینی و برای قرار گرفتن پایه‌های المنت بر روی صفحه بخاری، استفاده می‌شوند. این مورد را فراموش نکنید که عایق‌ها باید از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار باشند.
  • از اجزای مهم دیگر در بخاری برقی رومیزی، بدنه‌ است. بدنه این نوع بخاری‌ها بهتر است از جنسی ساخته شده باشد که در مقابل حرارت، دوام زیادی داشته باشد. جنس بدنه بیشتر بخاری‌های برقی رومیزی، فلز و یا پلاستیک درجه یک است.
  • در این مدل دستگاه، اجزای مهم دیگری به نام کلید وجود دارد. کلید‌ها به دو شکل ساده و یا چراغ‌دار، قرار داده می‌شوند. البته باید گفت تعداد کلیدها به المنت‌های کار شده، بستگی دارد.
  • در بخاری‌های برقی رومیزی، سیم رابط و یا به اصطلاح هادی مسی باید گذاشته شود. این سیم رابط، باعث می‌شود تا جریان بالای برق بدون هیچ‌گونه مشکلی عبور داده شود.
  • اجزای دیگر این دستگاه، ترموستات‌ها هستند که دمای محیط را در میزان دل‌خواه شما نگه می‌دارند.

نحوه کار کردن بخاری برقی رومیزی

بخاری‌های برقی رومیزی  ممکن است در شکل و مدل‌های متنوعی تولید شوند، اما نحوه کارکرد همه آن‌ها یکسان است. به طور کل می‌توان گفت که این بخاری‌ها توسط المنت  کار می‌کنند که طی مراحلی، برق به مقاومت در حد خود رسیده و به سیم منتقل می‌شود. در این‌جا انرژی برق به گرما تبدیل و باعث گرم شدن سفال و یا آجر خواهد شد که در این شرایط گرما به محیط اطراف انتقال داده می‌شود و فضای مورد نظر شما را گرم می‌کند.

انتخاب بخاری برقی رومیزی با چه مزایایی همراه است؟

مزیت‌های اصلی بخاری برقی رومیزی نسبت به سایر روش‌های گرمایش مانند گاز به شرح زیر است:

 

  • بدون آلودگی، گرمایش این دستگاه فضای تمیز و مرتبی را فراهم می‌کند. از آن‌جا که گرد و غبار گاز وجود ندارد، هنگام روشن بودن دستگاه هیچ فضایی سیاه نمی‌شود. همچنین عدم وجود گازهای دودکش منجر به آلودگی جو نمی‌شود و هیچ‌گونه تلفات حرارتی مانند دود یا گازهای دودکش وجود ندارد. در گرمایش این نوع بخاری، صدای تحریک کننده تولید نمی‌شود و همچنین تلفات تشعشعی وجود ندارد.

 

  • گرمایش یکنواخت، یکی دیگر از مزایای استفاده از این دستگاه است که گرما را در قطعه کار تولید کرده و در نتیجه کار گرمایش یک‌نواخت انجام می‌شود.

 

  • کنترل آسان، این دستگاه را می‌توان به صورت آنی روشن و یا در زمان مورد نیاز متوقف کرد. فاصله زمانی بین خاموش و خنک شدن مدار گرمایش، بسیار کم است. با گرمایش بخاری برقی رومیزی، کنترل‌های سوئیچینگ خودکار نیز امکان پذیر است.

 

  • در مورد گرمایش این نوع دستگاه، دما را می‌توان بسیار دقیق کنترل کرد.

 

  • حفاظت خودکار، گرمایش این دستگاه کاملا ایمن است و به سرعت پاسخ می‌دهد. به این دلیل که گرمایش بخاری برقی رومیزی  با استفاده از دستگاه‌های کنترل در برابر جریان  و گرمای بیش از حد،  محافظت سریع را فراهم می کند.

 

  • عوامل زیادی  باعث می‌شود که گرمایش برقی در مقایسه با غیره برقی مقرون به صرفه‌تر باشد. همچنین وسایل گرمایشی برقی ارزان‌تر هستند و برای راه‌اندازی و نگهداری خود به افراد ماهر  نیاز ندارند.

 

  • بالاترین راندمان استفاده را دارد. بدین دلیل که گرمای تولید شده توسط بخاری برقی رومیزی از طریق دودکش و سایر محصولات جانبی هدر نمی‌رود.
  • کاربرد بخاری برقی رومیزی، بسیار متفاوت است. به طور گسترده در فرآیندهای گرمایشی مختلف مانند خانگی، تجاری و یا غیره  استفاده می‌شود.
  • بیشتر این بخاری‌ها در سایز کوچک طراحی و ساخته می‌شوند. پس در هنگام استفاده، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

نکات مهم در خرید بخاری برقی رومیزی

اولین موردی که هنگام انتخاب این دستگاه باید در نظر گرفت، این است که چگونه و برای چه کاری از آن استفاده می‌کنید؟ بخاری برقی رومیزی نخرید که با نیازهای خاص شما مطابقت نداشته باشد.  از سوی دیگر به صدای این بخاری‌ها توجه داشته باشید که در حین کار، صدای بسیار کمی ایجاد کند.

مهم‌ترین نکته در زمان خرید بخاری برقی رومیزی، بهره‌وری انرژی  آن است. توصیه می‌شود، مدلی را انتخاب کنید که با رده انرژی A کار کند تا از اتلاف برق و انرژی جلوگیری شود. قابلیت تنظیم برای دمای مورد نیاز را نباید فراموش کرد.

شکی نیست، بهترین بخاری‌ها با سیستم  اکو کار می‌کنند. اما برای این‌که سرمایه‌گذاری خود را به حداکثر برسانید، ترموستات  درون دستگاه را فراموش نکنید. به دلیل آن‌که ترموستات به شما امکان  تنظیمات حرارتی بیشتری  را خواهد داد. صادقانه باید گفت  در مواقع زیادی فراموش می‌شود که بخاری خود را خاموش کنیم، پس به تایمر برای جلوگیری از انرژی اتلاف برق توجه داشته باشید.

از موارد مهمی که باید توجه داشت، برچسب استاندارد بخاری برقی رومیزی است. برچسب استاندارد به شما نشان می‌دهد که این بخاری قبل از مرحله تولید، مورد تست و آزمایش‌های زیادی قرار گرفته است.  توجه به ابعاد را فراموش نکنید. پس از بررسی این‌که کدام نوع بخاری بهتر کار می‌کند، باید روی فضای مورد نظر خود تمرکز کنید. یک ایده کلی از اندازه فضا و ظرفیت گرمایش بخاری برای شما، مفید خواهد بود. همیشه قبل از خرید به طول سیم توجه داشته باشید. یک سیم بلند، به شما آزادی می‌دهد تا آن را در هر جایی از اتاق قرار دهید.

علاوه بر آن‌که سرعت گرمایش و کارایی محصول را مورد بررسی قرار دهید. هنگامی که تمام قابلیت‌های مهم پوشش داده شد، نوبت به زیبایی‌شناسی می‌رسد. می‌توانید، این دستگاه را با طرح‌های گوناگون مقایسه کنید. بخاری برقی رومیزی در اشکال، اندازه و رنگ‌های متفاوتی وجود دارند تا برای انتخاب گزینه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار ‌دهند.

بخاری برقی رومیزی

معرفی برندهای بخاری برقی رومیزی

اگر شما نیز قصد خرید این دستگاه را دارید، توصیه می‌شود از برندهای معتبر آن اطلاع داشته باشید تا خرید خود را با اطمینان کامل انجام دهید.

  • پارس‌خزر
  • آراسته
  • ارشیا
  • تولیپس
  • مگامکس
  • میدیا
  • فلر
  • رویال
  • تک الکتریک
  • جیپاس
  • شیائومی
  • سانفورد
  • بیشل
  • دایسون
  • سینبو
  • دلونگی
  • رسوویو
  • امرسان
  • برندسون
  • روسو
  • دلونگی

بخاری برقی رومیزی آراسته مدل FHA2000

ارتفاع این بخاری ۱۲۵ میلی‌متر است که با گرمای ۱۰۰۰ وات کار می‌کند. از مشخصات این بخاری برقی رومیزی آراسته، رنگ سفید و مصرف برق کم آن است. وزن این محصول ۰٫۷۲ کیلوگرم است تا با سبکی خود بر روی میز قرار گیرد.  بدنه این دستگاه از پلاستیک محکم ساخته شده تا در مقابل حرارت و گرما، مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

بخاری برقی رومیزی جیپاس مدل GFH9520

تنظیمات حرارتی این محصول به صورت چرخشی و در کنار بدنه قرار گرفته است. بخاری برقی رومیزی جیپاس، حداکثر توان گرمایی که تولید می‌کند ۲۰۰۰ وات است. همچنین به ترموستات، قفل کودک و تنظیم دما  مجهز و طول سیم این بخاری ۱ متر در نظر گرفته شده است.

بخاری برقی رومیزی پارس‌خزر مدل FH2000P

با وجود آن‌که بخاری برقی رومیزی پارس‌خزر، در ابعاد کوچک طراحی و ساخته شده با توان مصرفی ۲۰۰۰ وات گرما تولید می‌کند. تنظیم حرارت، خاموش و روشن شدن این محصول توسط دو ولوم چرخشی انجام می‌شود. در صورتی که بخاری برقی رومیزی پارس‌خزر دچار واژگونی شود، سیستم قطع‌کن خودکار به جریان می‌افتد تا از خطرات احتمالی بعد جلوگیری شود. مهم‌ترین ویژگی این بخاری، قرار گرفتن پنجره در جلو و بالای آن است تا گرما را به اطراف پخش کند.

بخاری برقی رومیزی میدیا مدل CH_F212A

این محصول  با قدرت بالایی که دارد، فضا را در کمتر از چند ثانیه گرم می‌کند. بهترین خصوصیات این دستگاه، استفاده از فن به تنهایی و در صورت نیاز  است. در قسمت بالای این بخاری دو دکمه چرخشی  و در قسمت جلوی بخاری ۲ المنت با پنجره توری شکل قرار داده شده تا گرما را به طور یک‌نواخت،  پخش کند. قابلیت چرخش در  این نوع بخاری برقی رومیزی میدیا نیز، وجود دارد.

بخاری برقی رومیزی میدیا مدل CH_F228D

جنس بدنه این محصول از پلاستیک درجه یک و مقاوم ساخته شده و باید گفت در بالای بدنه نیز دستگیره وجود دارد تا به راحتی جابه‌جه شود. عملکرد این بخاری با ترموستات کنترل می‌شود و از ۲ المنت تشکیل شده  تا حداکثر گرما را با ۲۰۰۰ وات تولید ‌کند. همچنین، جهت محافظت از المنت‌ها در جلوی بخاری مشبک توری شکل وجود دارد. به تایمر، فن، قطع اتومات در صورت خطر مجهز شده و در قسمت بالای پنل این محصول، چراغ نشانگر  و دو ولوم کنترلی نیز گذاشته شده است.

بخاری برقی رومیزی ارشیا مدل AR.ECO_2210

گرمادهی این دستگاه بسیار بالا، مصرف انرژی A را دریافت   و جهت تنظیم دما به ترموستات مجهز شده است.  با این بخاری گرما را به دو حالت زیاد و یا کم، می‌توانید تنظیم کنید. وزن ۲ کیلوگرم، سیستم قطع اتومات و پایه ضدلغزش از مشخصات دیگر این دستگاه است.

بخاری برقی رومیزی بیشل مدل BL_HT_002

ابعاد این محصول ۲۵۰*۱۱۰*۲۰۰ میلی‌متر و از ۳ پره تشکیل شده تا حداکثر گرمای ۲۰۰۰ وات را تولید کند. در زیر بدنه این بخاری دو پایه گذاشته شده تا از لغزش، جلوگیری کند. قابلیت تنظیم دما و ترموستات ایمنی از مشخصات آن است. اما مهم‌ترین نکته در بخاری برقی رومیزی بیشل کلید میکروسوئیچ دو درجه کم، زیاد و  توانایی روشن شدن و کار کردن بدون المنت است.

بخاری برقی رومیزی بیشل مدل BL001

وزن این دستگاه ۰٫۹ کیلوگرم در نظر گرفته شده تا به راحتی بر روی میز، قرار گیرد.  با ولتاژ ۲۰۰۰ وات تولید حرارت می‌کند و به ترموستات ایمنی نیز مجهز شده است. در کنار بدنه این دستگاه، دسته قرار داده شده تا حمل‌ونقل راحت‌تر انجام شود.

بخاری برقی رومیزی سینبو مدل SFH 3399

این دستگاه قابلیت گرم کردن فضا تا ۱۵ متر مربع را دارد. در زیر بدنه دو پایه گذاشته شده تا از خطر واژگونی جلوگیری شود. با این حال اگر این مدل بخاری سینبو دچار واژگونی شد، نگران نباشید. به دلیل آن‌که  به کلید قطع اتومات مجهز شده  تا به کاربر آسیبی نرسد. بهترین امکانات این دستگاه، قرار گرفتن  دستگیره سرتاسری در بالای بدنه بخاری است تا جابه‌جایی آسان‌تر شود.

بخاری برقی رومیزی دایسون مدل AM09

این دستگاه گرما را به صورت افقی، پخش می‌کند. از بهترین ویژگی بخاری دایسون، حالت فوکوس جت آن است. بدین معنا که از یک سو با مکش هوا، دما را تنظیم و سپس گرما را از طرف دیگر به محیط منتقل می‌کند. اگر برای شما زیبایی ظاهری بخاری، اهمیت دارد. باید گفت  که این مدل بدون پره طراحی شده تا جلوه بسیار لوکس و جذابی داشته باشد. این دستگاه به تایمر مجهز شده تا در فواصل ۱۵ دقیقه تا ۹ ساعت، دستگاه خاموش شود. در قسمت بالای این مدل بخاری، دکمه‌های لمسی قرار داده شده  است. اما ویژگی که این بخاری برقی رومیزی را با سایر بخاری‌‌ها متمایز می‌کند، کنترل از راه دور مغناطیسی است. البته نا گفته نماند که بخاری به صورت چرخشی نیز حرکت می‌کند تا گرما به طور یکسان پخش شود.

بخاری برقی رومیزی دلونگی مدل HTF3020

بخاری از این مدل دارای وزن ۰٫۷ کیلوگرم است. به ترموستات، قفل ایمنی، تایمر و سیستم قطع اتومات مجهز شده است. بر روی بدنه، ولوم چرخشی قرار داده شده تا کنترل گرما به دست کاربر انجام گیرد. ضمن آن‌که در قسمت بالا و جلو، پنجره‌های مشبک وجود دارد تا گرما به طور یکسان خارج و به اطراف منتقل شود.

در پایان می‌توان نتیجه گرفت اگر در خانه و یا محل کار خود مکانی سرد دارید، بخاری برقی رومیزی یک راه مقرون به صرفه برای گرم کردن فضای مورد نظر شما است. این نوع بخاری سریع‌تر از یک رادیاتور به دما می‌رسد و جابه‌جایی آن نیز راحت‌تر است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!