تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

صنعت لوازم خانگی ایران برای رونق نیاز به حمایت دارد

گلوگاه رونق صنعت لوازم خانگی

اخبار تصلا
تصلا – صنعت لوازم خانگی ایران برای رونق و جهش تولید نیاز به حمایت دارد. افزایش قیمت لوازم خانگی و مشکل تامین ارز برای واردات برخی از قطعات و افزایش مستمر هزینه‌­های تولید باعث شده دست مصرف­‌کنندگان از این بازار کوتاه شود. چالش نبود تقاضا معاونت صنایع وزارت صمت را بر آن داشته تا طرحی […]

تصلا – صنعت لوازم خانگی ایران برای رونق و جهش تولید نیاز به حمایت دارد. افزایش قیمت لوازم خانگی و مشکل تامین ارز برای واردات برخی از قطعات و افزایش مستمر هزینه‌­های تولید باعث شده دست مصرف­‌کنندگان از این بازار کوتاه شود. چالش نبود تقاضا معاونت صنایع وزارت صمت را بر آن داشته تا طرحی را برای مشتریان این بازار ارائه دهد.

در این طرح قرار شده در کالا‌هایی مثل لوازم خانگی، ۵۰ درصد تولید به صورت تسهیلات دو ساله به مصرف‌کنندگان واگذار شود.

روز دهم تیرماه به عنوان «روز صنعت و معدن» نام‌گذاری شده است؛ این مراسم امسال  با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود و سمبلیک برگزار شد و ۲۹ برگزیده صنعتی و معدنی در ۷ محور مورد تجلیل قرار گرفتند.

از بین صنعتگران حوزه لوازم خانگی یک واحد صنعتی به عنوان واحد نمونه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت. اما این روز و انتخاب این واحد صنعتی بهانه‌ای شد که به بررسی وضعیت حال حاضر این صنعت و گلوگاه‌های رونق آن بپردازیم.

واحد نمونه لوازم خانگی در سال۹۸

روز صنعت و معدن امسال در عرصه لوازم خانگی یک شرکت برگزیده داشت. این برگزیده علیرضا عراقی، مدیرعامل «شرکت تکبان کنترل انرژی» و عضو هیات­ مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بود که تندیس طلایی روز صنعت و معدن را به عنوان واحد نمونه تولید لوازم خانگی از آن خود کرد.

این شرکت توليدکننده انواع ترموستات­‌های حرارتي الکتريکي-مکانيکي از دماي صفر تا سيصد درجه سانتيگراد است.

شركت تكبان كنترل انرژي، فعاليت خود را از سال ۱۳۵۸ به عنوان بنيانگذار و تنها توليدكننده ترموستات در ايران آغاز کرد. بيش از سه دهه فعاليت همراه با نوآوري در توليد ترموستات، تكبان را به سوي گسترش دامنه محصولات در زمينه بهينه­‌سازي مصرف سوخت و انرژي رهنمون ساخت.

تنوع محصولات این شرکت بيش از ۴۰ مدل ترموستات حرارتي و برودتي (الكترومكانيكي) در بخش‌­هاي صنعتي، خانگي و ساختماني و همچنين شير ترموستاتيك رادياتور و انواع حسگر را شامل می­ شود.

ترموستات به عنوان قلب تپنده لوازم انرژی­ بر شناخته می­‌شود. برای آشنایی با این واحد نمونه لوازم خانگی می­‌توانید به سایت این شرکت به آدرس takban.co مراجعه کنید.

صنعت لوازم خانگی نقطه تلاقی صنایع متعدد

این صنعت نقطه تلاقی بسیاری از صنایع همچون فولادسازی، پتروشیمی و… است. هدف­‌گذاری برای حيات اين صنعت و گسترش و رشد و نمو آن، با توجه به جنبه‌هاي اقتصادي بسیار مهم آن از قبيل اشتغال و ايجاد ارزش افزوده، حائز اهمیت است؛ اما حيات و پویایی اين صنعت با وضعيت بازار داخلي و وجود تقاضاي مؤثر در كشور در ارتباط مستقیم است.

گردش مالی سالانه ۶ میلیارد دلاری صنعت لوازم خانگی

صنعت لوازم خانگي امكانات و پتانسیل بالقوه‌اي براي توليد و استانداردسازي در همه زمينه‌ها دارد. در اين ميان آنچه اهمیت بسیاری دارد، بومي‌سازي توليدات لوازم خانگي است که بايد دربرگيرنده دو اولويت همراهي با فناوری روز و هماهنگي کالاها با اقليم منطقه باشد.

کم نیستند توليدكنندگان در ایران که توانسته‌اند در توليد آبگرمكن گازي ديواري، بخاري گازي، یخچال، اجاق گاز و چرخ خياطي، علاوه بر بازار داخل، بازارهای صادراتی را نیز در دست بگیرند.

گردش مالي سالانه اين صنعت شش ميليارد دلار برآورد مي‌شود كه چهار ميليارد دلار آن به لوازم خانگي انرژي‌بر و بقيه به لوازم جانبی آشپزخانه مربوط است.

برترین برندهای صنعت لوازم خانگی ایرانی

برندهاي معروف در دنياي توليد لوازم خانگي ایرانی كم نيستند. شمار این برندها به بیش از ده­‌ها برند می­رسد و ممکن است به دلیل نو بودن نام برخی از آنها به گوش‌تان نخورده باشد.

البته نام دست‌كم ده برند در بازار هست كه غول محسوب مي‌شوند؛ برندهايي كه به واسطه تبلیغات و در نبود رقیب خارجی موفق شده‌­اند به خانه­‌های ما راه پیدا کنند. جی­ پلاس، اسنوا، پارس خزر، امرسان، ایکس ­ویژن، پاکشوما و ده­‌ها برند دیگر که با رخت بربستن برندهای خارجی از ایران به واسطه تحریم، کم­‌ کم جای پای خود را در بازار داخل سفت کردند.

زن و مرد در نمایشگاه لوازم خانگی

فرصت کرونا برای عرض اندام داخلی­‌ها

قدم زدن در فروشگاه‌­های لوازم خانگی نشان می ­دهد برخلاف گذشته محصولات خارجی در بازار سهم چندانی ندارند؛ چرا که واردات لوازم خانگی در کشور به صفر رسیده است.

از طرفی محصولات قاچاق نیز که پیش از این بر بازار چمبره زده بودند و جایی برای عرض اندام برندهای داخلی نمی­‌گذاشتند در حال حاضر با شیوع کرونا زمین­ گیر شده‌­اند و این بیماری فرصتی برای داخلی­‌ها فراهم آورده است تا با وجود مشکلات بسیار بازار داخل را به دست گرفته و حتی راه به بازارهای خارجی ببرند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی (آشپزخانه) را می ­توان به فال نیک گرفت که اگر در تامین مواد اولیه به مشکل برنخوریم، در حال حاضر بهترین فرصت برای تولید صنعت لوازم خانگی در ایران است تا بتوانند خود را در این صنف تقویت کنند.

گلایه خریداران از گرانی لوازم خانگی

در گفتگو با خریداران لوازم خانگی آنچه بیش از همه رخ می ­نماید، گلایه آنها نسبت به گرانی­ است. قبل از اینکه از قیمت‌­ها به عنوان بازیگر نقش اول چالش بازار لوازم خانگی سخن به میان آوریم باید کمی به عقب برگردیم؛ به حدود یک سال و نیم قبل که تابلوهای برندهای خارجی همچون «سامسونگ» و «ال­ جی» از سر در مغازه‌­ها به پایین کشیده شد.

بعد از این ماجرا، تعداد کمی از این برندها به صورت قاچاق یا از باقیمانده در انبارهای برخی فروشندگان وارد بازار شد، اما دیگر نه خدماتی از پس فروش بود و نه قطعات یدکی و در صورت نیاز به تعمیر این وسایل هم آرام آرام، مصرف کننده را به خرید از سبد دیگر شرکت­‌ها سوق داد. این بود که کم ­کم برندهای ایرانی جانی دوباره گرفتند تا فعالیت خود را قوی‌­تر از قبل ادامه دهند.

مشکل تامین ارز لوازم خانگی و افزایش مستمر هزینه­‌های تولید

مشکل تامین ارز برای واردات برخی از قطعات و افزایش مستمر هزینه‌­های تولید باعث شده قیمت لوازم خانگی همچون ارز به پرواز درآید و دست مصرف­‌کنندگان از آن کوتاه شود.

بنابراین چالش نبود تقاضا معاونت صنایع وزارت صمت را بر آن داشته تا طرحی را برای مشتریان این بازار ارائه دهد. در این طرح قرار شده در کالا‌هایی مثل لوازم خانگی، ۵۰ درصد تولید به صورت تسهیلات دو ساله به مصرف‌­کنندگان واگذار شود.

انجام این کار علاوه بر کمک به مصرف­ کننده، نقدینگی لازم را هم برای تولیدکننده تامین خواهد کرد.

بنابراین ۲۳۰ واحد تولیدی عضو انجمن تولیدکنندگان فرصت می­‌یابند تا از تقاضای ایجادشده برای افزایش کیفیت و فراهم کردن رضایت مشتری استفاده کنند.

تامین مواد اولیه لوازم خانگی به شرط ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت

مدیر پروژه سامانه جامع تجارت به تازگی گفته است ستاد تنظیم بازار در مصوبه جدیدی خود تامین مواد اولیه لوازم خانگی را به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت منوط کرده است. زیرساخت این ثبت اطلاعات از اردیبهشت ماه سال ۹۸ در کشور فراهم شده و تا به امروز ۴۰ تولیدکننده داخلی وارد سامانه جامع تجارت شده‌اند.

در حال حاضر زیرساخت اخذ شناسه کالا، شناسه رهگیری، اظهار تولید و عرضه در زنجیره تامین برای تولیدکنندگان فراهم شده است.

کارگران در کارخانه لوازم خانگی

به گفته محمد شیرازیان، مدیر پروژه سامانه جامع تجارت، سه اتفاق به تازگی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور افتاده که فعلاً این تولیدکنندگان شامل تولیدکنندگان لوازم خانگی حجیم مثل یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون، پکیج، مایکروفر، کولر، مانتیتور و جارو برقی می‌شود.

به طور کلی در این مرحله ۱۴ گروه کالایی مشمول طرح مزبور شده‌اند و سه گلوگاه هم برای آنها در نظر گرفته شده است که گلوگاه اول و دوم به تامین مواد اولیه برمی‌گردد.

تامین مواد اولیه برخی از زنجیره ارزش فولاد کشور است که در همین مصوبه ستاد تنظیم بازار تصریح شده که آن عرضه در بورس کالا صورت می‌گیرد. مدیر پروژه سامانه جامع تجارت گفته است سهمیه شرکت‌های تولیدکننده هم از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صمت است که به میزان اظهار تولید و عرضه در زنجیره مشخص شده وزارت صنعت به آنان تخصیص پیدا می‌کند.

به گفته وی بخشی از مواد اولیه‌شان از طریق واردات تامین می‌شود که با توجه به محدودیت‌های ارزی کشور و میزان ارز تخصیصی به واحدها به میزان نیاز و فعالیت‌شان در داخل سامانه جامع تجارت در نظر گرفته خواهد شد. بر این اساس شرکتی که فعالیتی در سامانه جامع تجارت نداشته باشد و اظهار تولیدی انجام نداده باشد به همان میزان اجازه واردات مواد اولیه نخواهد داشت.

همچنین براساس این مصوبه گارانتی محصولاتی که داخل سامانه تجارت اظهار نشده و در لایه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی ثبت معامله انجام نگرفته باشد از نظر سامانه جامع تجارت و سامانه گارانتی سازمان حمایت به رسمیت شناخته نمی‌شود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مینا حسینی
۱۳۹۹/۰۴/۱۳
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    گرانی بازار تعمیرکاران لوازم خانگی را داغ کرد » قطار وبگردی
    اکتبر 1, 2020

    […] افزایش قیمت برای لوازم خانگی برندهای خارجی که اغلب به صورت قاچاق در بازار هستند، […]

لینک کپی شد!