تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

۱۵ گجت مناسب سفر که به آن نیاز دارید

اخبار تصلا
این روزها با رشد روز افزون تکنولوژی، گجت مناسب سفر یکی از ملزومات مسافرت است.با استفاده از این گجت های مسافرتی سفرهای بهتر و خاطره‌انگیزتری را تجربه کنید.

تصلا– چه اهل سفرهای داخلی یا خارجی باشید و چه هوای طبیعت‌گردی در سر داشته باشید، سفر کردن همواره با چالش‌هایی همراه است که در صورت عدم آمادگی قبلی برای مواجهه با آن‌ها ممکن است شیرینی خاطرات‌تان، جایشان را با تلخی مشکلات پیش آمده عوض کنند. اما درحالی‌که در گذشته ممکن بود چاره‌ای برای بسیاری از الزامات سفر وجود نداشته باشد، امروزه و با رشد تکنولوژی، گجت‌های متنوعی برای تجربه‌ی یک سفر دل‌نشین و به یادماندنی تولید شده‌اند که می‌توانند لذت سفر را دوچندان کنند. در این مطلب تِصلا به معرفی پانزده گجت مناسب سفر می پردازد؛ با ما همراه باشید. در این مطلب با ۱۵ گجت مناسب سفر یا travel gadgets آشنا شوید.

۱- شارژر همه‌کاره گجت مناسب سفر

مدت‌ها است که گوشی‌ها صرفا وسیله‌ای برای برقراری تماس نیستند و با امکانات وسیع و متعددشان، جزئی جدایی ناپذیر از سفر شده‌اند. اما این گوشی‌های هوشمند طبیعتا به برق احتیاج دارند و ازاین‌رو عدم تطابق شارژرمان با شرایط و اتصالات منطقه‌ی سفر، به هیچ وجه خوشایند نیست!

به‌عنوان مثال، هرچند شارژرهای مرسوم در ایران از نوع دوشاخه هستند، اما در بسیاری از کشورها و حتی در کشورهای همسایه‌مان ممکن است از نوع دیگری از اتصالات همچون سه‌شاخه‌ها استفاده شود. بنابراین اگر اهل مسافرت به کشورهای خارجی هستید، قطعا به یک شارژر همه کاره که انواع مختلفی از استانداردها را در خود داشته باشد نیاز خواهید داشت.شارژر همه کاره در سفر

همچنین علاوه بر نوع اتصال، برخی شارژرها از امکان استفاده همزمان برای دو دستگاه نیز برخوردارند و چه اهل سفر در داخل کشور باشید و چه مقصدهای خارجی را انتخاب کنید، وجود چنین قابلیتی می‌تواند بسیار راهگشا باشد. چراکه نه‌تنها در صورت خرابی شارژر هم‌سفرتان می‌توانید به‌راحتی به او کمک کنید، بلکه برای شارژ گجت‌های الکترونیکی مختلف خودتان نیاز به شارژرهای جداگانه و در نتیجه، پریزهای جداگانه نخواهید داشت.

در نتیجه‌ی این بخش باید گفت شارژرهای چندکاره و چندکاربره که البته کیفیت و حجم فیزیکی مناسبی هم داشته باشند، اولین هدیه‌ی قابل تحسین از سوی دنیای تکنولوژی برای سفر است که در این مطلب معرفی می‌شود.

۲- پاوربانک

پاور بانک یک گجت مناسب سفر است. با احترام به شارژر‌های دیواری، وجود یک پاوربانک با کیفیت در سفر به هیچ وجه شوخی بردار نیست. چراکه پریزهای برق همواره و همه جا یافت نمی‌شوند و اتفاقات مختلف از قطعی برق یا سفر در مسافت‌های طولانی گرفته تا خرابی ماشین و ماندن در مسیر، می‌تواند گوشی شما را با خطر اتمام شارژ روبه‌رو کند.

پاور بانک یک گجت مناسب سفر است. پاوربانک‌ها انواع و ظرفیت‌های مختلفی دارند که این موضوع منجر به ارائه‌ی آن‌ها در اندازه و وزن‌های مختلفی نیز می‌شود. همچنین انتخاب ظرفیت‌های بسیار بالا نه‌تنها وزن دستگاه را بالا می‌برد، بلکه مدت زمان شارژ شدن خودِ پاوربانک هم به همین نسبت اضافه می‌شود.

به همین دلیل بهتر است پاوربانکی را انتخاب کنید که برای شارژ خودش از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند باشد و همچنین اگر گوشی شما هم این قابلیت را دارد، بهتر است پاور بانک نیز امکان ارائه شارژ سریع برای گوشی را داشته باشد.

پاوربانک

به‌عنوان جمع‌بندی دومین موهبت تکنولوژی برای علاقه‌مندان به سفر، باید گفت بر حسب بودجه‌ای که در نظر دارید به دنبال پاوربانکی باشید که دست‌کم دو تا سه بار گوشی‌تان را شارژ کند، ترجیحا بتواند دو دستگاه همزمان را شارژ کند، کیفیت ساخت و گارانتی مناسبی داشته باشد و در عین حال، وزن چندانی هم به بار سفرتان اضافه نکند.

۳- کوله پشتی و چمدان هوشمند

بدیهی‌ترین بخش سفر، وجود یک کوله پشتی یا چمدان مناسب است که باید علاوه بر ظرفیت متناسب با اهداف سفر، بخش‌بندی مطلوب و قابلیت دسترسی مناسبی نیز به قسمت‌های مختلف داشته باشد.

اما با پیشرفت تکنولوژی، کوله‌ها و چمدان‌ها نیز از این قافله جا نمانده‌اند و این روزها توانایی‌های بیشتری از خود نشان می‌دهند. به‌طور مثال برخی از آن‌ها می‌توانند دستگاه‌های شما را در طول سفر شارژ کنند و برخی دیگر نیز از امکان اطلاع‌رسانی وضعیت خود به گوشی کاربر برخوردارند؛ اطلاعاتی همچون وزن، باز شدن زیپ یا موقعیت مکانی در صورت گم‌شدن یا سرقت.

مردی در حال کوهنوردی با کوله پشتی هوشمند

البته شایان ذکر است که با اضافه شدن هر یک از این قابلیت‌ها، قیمت محصول نیز افزایش خواهد یافت و ازاین‌رو، برای بعضی از آن‌ها جایگزین‌هایی نیز موجود است. مثلا برای اطلاع از موقعیت مکانی کیف، دستگاه‌های کوچکی وجود دارند که قیمتی به مراتب ارزان‌تر از یک چمدان هوشمند دارند.

هرچند در خارج از کشور گزینه‌هایی همچون چمدان The Carry-On از شرکت Away و کوله پشتی Aer Flight Pack 2 قابل پیشنهادند، اما در ایران نیز گزینه‌های مشابه متنوعی وجود دارد که با کمی گشت و گذار می‌توانید آن‌ها را بیابید.

۴- هدفون با قابلیت حذف صدای محیط

اریک فرتر به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای که سالانه هزاران کیلومتر را در سفرهای هوایی مربوط به شغلش طی می‌کند، معتقد است خرید یک هدفون با قابلیت حذف نویز، بهترین سرمایه‌گذاری او برای سفر بوده است و این وسیله از نظر اریک فرتر قطعا یک گجت مناسب سفر است. چراکه با چنین وسیله‌ای به‌راحتی می‌توانید خودتان را از سر و صدای محیط اطراف جدا کنید و با صداهایی مثل عبور و مرور دیگران یا گریه‌ی نوزادان از خواب بیدار نشوید.

هدفون با قابلیت حذف صدای محیط

همچنین وجود یک هدفون روی گوش می‌تواند علامتی باشد که نشان می‌دهد در حال حاضر علاقه‌ای برای معاشرت با اطرافیان ندارید و می‌خواهید کمی با خودتان خلوت کنید.

این روزها هدفون‌ها و هندزفری‌های بسیار متنوعی از سوی تولیدکنندگان مختلف تولید می‌شود که هریک با قابلیت‌ها، طراحی و البته قیمت متفاوتی که دارند، می‌توانند گزینه مناسبی برای سفر بعدی شما باشند.

۵- اسپیکر بلوتوثبهترین اسپیکر بلوتوث بازار

از آنجا که در تمام طول سفر خود مشغول به خلوت کردن نیستید، وجود یک اسپیکر بلوتوث یک گجت مناسب سفر است و  مخصوصا در مسافرت های چند نفره اجتناب‌ناپذیر است.

اسپیکرهای بلوتوث، ابعاد، وزن و شارژدهی متنوعی دارند و همچنین توان‌های صوتی مختلفی نیز ارائه می‌دهند که می‌توانید برحسب علاقه‌ی خود یا شرایط سفر، یکی از آن‌ها انتخاب کنید. علاوه بر این، انتخاب یک اسپیکر ضد آب یا ضد گرد و غبار نیز می‌تواند اقدامی هوشمندانه برای مقاصد مختلف باشد.

۶- فلش USB

فلش USB

یک حافظه فلش USB این روزها می‌تواند آنقدر آنقدر کوچک و جمع و جور باشد که حضورش بین لوازم سفر شما جای چانه زدن ندارد. این گجت علی‌رغم اندازه‌اش می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی نظیر چاپ برخی اسناد توسط هتل یا حتی ارائه‌ی عکسی از پاسپورت در صورت گمشدگی به دادتان برسد.

۷- دوربین‌های ورزشی و لرزش‌گیر برای موبایل

نمی‌توان از سفر گفت اما از عکاسی، فیلمبرداری و ثبت خاطرات حرفی نزد؛ مخصوصا آن‌که ویدئو بلاگر (ولاگر) باشید و صرفا برای گشت و گذارِ شخصی سفر نکنید.استابلایزر موبایل

خوشبختانه شرکت‌ها با محصولات متنوع و با کیفیتی به این نیاز پاسخ داده‌اند که یکی از این پاسخ‌ها، ابداع اکشن کمرا یا دوربین‌های ورزشی جمع و جور است که می‌تواند حتی به بخشی از لباس شما وصل شود و تصاویر جذابی از روند سفر شما ثبت کند. هرچند امروزه نمونه‌های رده پایین و ابتدایی هم در این دسته دیده می‌شود، اما برندهایی مثل GoPro و dji مدت‌هاست با محصولات با کیفیت‌شان جای پای خود را به خوبی در این بازار باز کرده‌اند.

لرزش‌گیر برای موبایل

اما پاسخ دوم دنیای تکنولوژی در موضوع تصویربرداری، ارائه‌ی لرزشگیرهای حرفه‌ای برای موبایل است.

به‌عبارت بهتر، اگر به‌جای اکشن‌کم‌ها دوست دارید همان گوشی همراهتان را در دست داشته باشید و از طرفی در پی ثبت تصاویر جذاب و بدون لرزش برای رسانه‌های مجازی هستید، هرگز نباید خرید یک لرزش‌گیر (Stabilizer) یا اصطلاحا گیم‌بال (Gimbal) مخصوص گوشی از شرکت‌های صاحب‌نامی همچون dji و ژیون را فراموش کنید.

گفتنی است گیم‌بال‌ها نیز انواع مختلفی دارند و سطوح مختلفی از لرزش‌گیری را بسته به قیمت و سابقه‌ی برندشان ارائه می‌کنند.

۸- قاب ضد آب گوشی و روکش ضد آب کوله پشتی

روکش ضد آب کوله پشتی

در سفر باید برای اتفاقات ناگهانی مختلفی آماده بود و یکی از این اتفاقات مهم، ریزش باران و خیس شدن است. اما از آن‌جا که دل‌مان نمی‌خواهد تسلیم چنین تهدیدی شویم، بسیار بهتر است با تهیه‌ی یک قاب یا محفظه ضد آب برای گوشی‌ در کنار پوشش (کاور) ضد آب مخصوص کوله پشتی، نگرانی‌ها را به حداقل برسانیم.

هرچند این محصولات را می‌توان در بازار پیدا کرد، اما امروزه بعضی از کوله‌های سفر از همان ابتدا همراه با کاور ضد آب ارائه می‌شوند و از طرفی، گوشی‌های متعددی هم از استاندارد ضد آب بهره‌مند هستند که نیازی به خرید یک قاب یا محفظه جداگانه ندارند.

۹- شارژر فندکی

در حالی ‌که احتمالاً آرزو می‌کنید صحبت درباره تجهیزات لازم در سفر برای گوشی‌های هوشمند را کنار بگذاریم، ما نیز به این آرزوی شما پاسخ داده و شارژر فندکی را به‌عنوان آخرین وسیله‌ی مرتبط با گوشی‌ها معرفی می‌کنیم.

شارژر فندکی

باید در نظر داشت که شاید بتوانیم در یک روز آفتابی در حالی‌ که به مبل تکیه داده‌ایم به شوخی بالا بخندیم، اما اتمام شارژ تجهیزات الکترونیکی‌ و بروز نقص فنی برای پاور بانک‌مان در سفر آن‌هم در حالی ‌که هیچ روش جایگزینی برای رفع این مشکل بزرگ نداریم، اصلا جذاب نخواهد بود.

ازاین‌رو، خیلی خلاصه باید گفت تهیه‌ی شارژر فندکی جمع و جور و البته با کیفیت را فراموش نکنید. چراکه استفاده از انواع بی‌کیفیت این محصول یا حتی استفاده از آن در خودروهای نسبتا قدیمی ممکن است جریان ورودی به گوشی را دچار نوسان کند و از عمر باتری آن بکاهد.

۱۰- اتو مسافرتی

اگر از آن دسته افرادی هستید که در مسافرت هم برای آراستگی لباس خود اهمیت قائل‌اند، باید بدانید اتوهای مسافرتی این‌روزها و با پیشرفت تکنولوژی آنقدر کوچک شده‌اند که دیگر نیاز به نگرانی درباره چگونگی حمل آن‌ها برای جلوگیری از چروک شدن لباس در طول سفر نیست. پس شاید بد نباشد که بودجه‌ی خود را برای خریدن یکی از آن‌ها کنار بگذارید.

۱۱- پا گرم کن و بخاری جیبی

هرچند عجیب است در میان تابستان حرف از بخاری‌ها به میان آورده شود، اما همگی می‌دانیم که سرما در فصول سرد و مخصوصا در شرایط خاص سفر با کسی شوخی ندارد. اما خوشبختانه تکنولوژی به نقطه‌ای رسیده است که پوشیدن یک لباس گرم و روشن کردن آتش، دیگر تنها گزینه‌های گرم شدن در خارج از خانه نیستند.

بخاری جیبی در سفر

امروزه کفی‌هایی برای کفش طراحی شده‌اند که می‌توانند گرمای مطبوعی به پاها ببخشند و از طرفی، بخاری‌های جیبی نیز می‌توانند با گرمای هرچند ملایم خود در میان یک سرمای سوزان، دلگرم کننده باشند.

۱۲- ساعت هوشمند

علی‌رغم تمام بخش‌های مربوط به گوشی موبایل هوشمند شاید احساس کنید دوباره صحبت از آن آغاز شده است. اما حقیقت این است که ساعت‌های هوشمند امروزی چیزی فراتر از ابزار جانبی گوشی‌ها هستند و خود به تنهایی می‌توانند وظایف جالب توجهی را برعهده بگیرند.

ساعت هوشمند اپل

البته یکی از کاربردهای مهم این ساعت‌ها، عدم نیاز به درآوردن مکرر گوشی از جیب‌تان است و همین موضوع می‌تواند خطر سرقت آن در سفر را تا حد زیادی بکاهد. اما علاوه بر آن، امکان پایش مکرر سلامتی و علائم حیاتی در کنارِ وجود فناوری جی پی اس در برخی مدل‌ها چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد.

۱۳- چاقویی به اندازه کارت بانکیچاقو کارتی اصل گجت مناسب سفر

لزوم وجود چاقو در اکثر سفرها انکار ناپذیر است. این دقیقا همان جایی است که چاقوهایی به اندازه‌ی یک کارت بانکی وارد می‌شوند. این چاقوها که تاشو هستند، وزن کمی دارند و به دلیل این‌که جای بسیار کمی اشغال می‌کنند، می‌توانند پیشنهاد خوبی برای علاقمندان به گردش و سفر باشند.

۱۴- بطری تصفیه آب

از آنجا که بیشتر مشکلات بهداشتی مسافران مربوط آشامیدنی آلوده است، لزوم تهیه‌ی بطری‌های نوین تصفیه آب فوری برای سفر به مناطقی که از شرایط نامناسب آن در حوزه آب آشامیدنی خبر داریم، کاملا احساس می‌شود.

مردی در کنار رودخانه در حال استفاده از بطری آب تصفیه کن

خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از این بطری‌ها تولید شده‌اند و به عنوان مثال دستگاه نیم لیتری Ultralight Purifier از شرکت GRAYL می‌تواند تنها در مدت ۱۵ ثانیه و توسط کارتریج‌های قابل تعویض، تقریبا هر آب طبیعی یا آب‌های گرفته شده از شیرآب‌های نامطمئن را با حذف ویروس‌ها، باکتری‌ها، فلزات سنگین و همچنین بسیاری از مواد شیمیایی به آبی سالم و قابل آشامیدن تبدیل کند.

۱۵- لباس های دفع کننده حشرات

آخرین مورد از این لیست بلندبالا هرچند الزاما یک گجت محسوب نمی‌شود، اما یکی از موهبت‌های مهم پیشرفت تکنولوژی برای علاقمندان به سفر است.

دو کودک در مزرعه در حال بازی

وجود حشرات مزاحم می‌تواند یکی از چالش‌های مهم برای گردش در هر منطقه باشد و ازاین‌رو، تولیدکنندگان نیز به فکر ارائه‌ی پیراهن، شلوار و جوراب‌های دافع حشرات افتادند. همچنین برخی از این لباس‌ها برای کاهش خطرات اشعه‌ی فرابنفش هم طراحی شده‌اند و در کنار امکان دفع حشرات مزاحم و حتی خطرناک، می‌توانند آرامش خاطر بیشتری را در طول سفر فراهم کنند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

محمد عالی
۱۳۹۹/۰۶/۰۶
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | برترین گجت‌‌های هوشمند ورزشی و سلامت
    سپتامبر 22, 2020

    […] هوشمند، استفاده از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای هوشمند و گجت ها مشاهده و بررسی علائم حیاتی بدن مثل ضربان قلب و فشار خون […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | کاربردهای چمدان‌ هوشمند چیست؟ + لیست قیمت
    جولای 6, 2021

    […] چمدان‌ هوشمند به زندگی ما یا زندگی افرادی که مدام در سفر هستند، باز شود، همین قابلیت‌های منحصر به فرد این […]

لینک کپی شد!