تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

همه چیز درباره برند تولید لوازم خانگی پارس خزر

راهنمای خرید و قیمت محصولات پارس خزر

راهنمای خرید
شاید شما هم قصد خرید محصولات پارس خزر را دارید، پارس خزر تولید کننده لوازم خانگی ایرانی است. با ما همراه باشید تا نکاتی درباره خرید این محصولات، لیست قیمت و معرفی محصولات پارس خزر اعم از همزن برقی پارس خزر، پلوپز پارس خزر، جاروبرقی پارس خزر داشته باشیم.

تصلا – برند پارس خزر یکی از برندهای ایرانی است و تولید محصولات پارس خزر از سال ۱۳۴۷ در استان گیلان آغاز شد. این شرکت در حال حاضر در تمامی استان‌ها فروشگاه‌های اینترنتی و اختصاصی خود را راه‌اندازی کرده است. در اواخر دهه ۴۰ شمسی برند پارس توشیبا با همکاری فنی شرکت ژاپنی توشیبا فعالیت خود را در استان گیلان یکی از شهرهای شمالی ایران آغاز کرد. بعد از انقلاب ایران در سال ۱۳۶۱ برند پارس توشیبا نام خود را به پارس خزر تغییر داد و از آن زمان فعالیت خود را تحت این نام ادامه داده است.

معرفی برند و محصولات پارس خزر

محصولات لوازم خانگی پارس خزر توسط شرکت صنعتی پارس خزر تولید و در بازار عرضه می‌شود. مدیر عامل شرکت پارس خزر فردی به نام حسن همتی است. این شرکت لوازم خانگی برقی کوچک مثل انواع پلوپز، چرخ گوشت و از این دست محصولات را تولید می‌کند.

این شرکت به صورت سهامی عام فعالیت خود از زمان تاسیس تاکنون ادامه داده است. در حال حاضر بخشی از سهام شرکت پارس خزر در سازمان بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

سهام‌دار اصلی شرکت پارس خزر شرکتی با نام پارس توشه است که بیش از ۹۵ درصد از سهام شرکت پارس خزر را در اختیار دارد. اين شركت در سال ۱۳۵۷ تاسيس شد و در حال حاضر ۲۰ شركت توليدي و بازرگاني را تحت پوشش خود قرار داده است.

فعالیت اصلی شرکت پارس توشه، هدايت سرمايه ها به سمت فعاليتهاي صنعتي است به ویژه لوازم خانگی، صنایع روشنایی و لامپ، صنایع مربتط با شيمي و پتروشيمي، فعالیت‌های بازرگاني و خدماتي و برق است.

در حال حاضر حدود ۹۰۰ نفر از مردم عادی نیز ۵ درصد دیگر سهام شرکت پارس خزر را در اختیار دارند. ۹۴ درصد از شرکت سهام پارس توشه در اختیار ۴ سهامدار است.

با توجه به اقداماتی که در حوزه صنایع لوازم خانگی کوچک صورت گرفته به نظر می‌رسد برند پارس خزر تا صد سال آینده نیز همچنان به فعالیت خود در زمینه تولید لوازم خانگی ادامه دهد چون گروهی از مردم سهامدار اصلی این شرکت هستند و محصولات تولید شده توسط این برند توانسته بخش بزرگی از نیاز مردم به خصوص قشر متوسط به لوازم خانگی را برطرف کند.

چون شرکت پارس خزر بخشی از سهام خود را در سازمان بورس عرضه کرده است، به گونه‌ای در بازار لوازم خانگی عمل می‌کند که کلیه فعالیت‌های آن شفاف باشد و مشتریان بتوانند از صفر تا صد فعالیت‌های این شرکت از جمله مسائل مالی آن را تحت نظر داشته باشند.

با توجه به کیفیت و قیمت مناسب محصولات تولیدی برند پارس خزر این شرکت توانست به راحتی جای خود را در میان لوازم خانگی برندهای مختلف در بازار لوازم خانگ ایران و آسیا باز کند. بر اساس آمار منتشر شده توسط شرکت پارس خزر میزان محبوببت این برند بین خانواده‌های ایرانی بیش از ۸۰ درصد است.

هرچند به دلیل شرایط بازار بسیاری از فروشندگان برای جلب مشتری ترجیح می‌دهند در ویترین محصولات خود کالاهای خارجی و وارداتی را قرار دهند اما بسیاری از مردم به دلیل شناختن برند پارس خزر ترجیح می‌دهند از محصولات این برند به جای محصولات خارجی مشابه استفاده کنند.

تنوع محصولات پارس خزر

محصولات لوازم خانگی برند پارس خزر در حال حاضر در ۳۸ گروه با ۲۰۹ مدل محصول به بازار لوازم خانگی عرضه می‌شوند. خوشبختانه راه بسیاری از لوازم خانگی پارس خزر به بازارهای لوازم خانگی در کشورهای همسایه و برخی از کشورهای قاره‌های دیگر نیز باز شده است.

این ۳۸ گروه از محصولات پارس خزر:

  • پنکه
  • بخاری کنوکتور
  • فن هیتر
  • دستگاه پلوپز و گرم نگهدارنده
  • مولتی کولر
  • بخارپز
  • سرخ‌ کن
  • توستر و فر
  • ساندویچ ساز
  • باربیکیو یا کباب ‌پز
  • تخم مرغ پز
  • چرخ‌ گوشت
  • غذاساز برقی
  • آسیاب برقی
  • هم‌زن
  • مخلوط کن یا بلندر
  • آسیاب مخلوط کن یا همان دستگاه دوکاره
  • دستگاه سه کاره شامل خرد کن
  • مخلوط کن و همزن برقی
  • سبزی خرد کن
  • دستگاه خشک کردن انواع سبزی و میوه
  • دستگاه مکمل چرخ‌گوشت
  • ترازوی آشپزخانه
  • آبمیوه گیری
  • آب مرکبات‌گیری
  • چای‌ساز
  • کتری برقی
  • سماور برقی
  • دستگاه تصفیه آب
  • جاروبرقی
  • جارو شارژی
  • جارو برقی ایستاده
  • بخارشو
  • اتوی بخار
  • سشوار برقی
  • ظروف نگهدارنده غذا
  • دستگاه تصفیه هوا

راه‌های توزیع محصولات شرکت پارس خزر

پارس خزر از دو طریق محصولات خود را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این شرکت در حدود ۵ سال پیش فروشگاه اینترنتی خود را با آدرس سایت پارس خزر راه‌اندازی کرده است. مشتریان می‌توانند محصولات این برند را از طریق این وب سایت به صورت عمده و یا جزئی خریداری کنند.

به گفته مسئولان شرکت پارس خزر، این فروشگاه اینترنتی محلی است برای عرضه محصولات لوازم خانگی پارس خزر که در دسته‌های مختلف از جمله محصولات شستشو و نظافت لباس، تهویه هوا، وسایل سرمایشی و گرمایشی و سایر محصولات قرار می‌گیرند.

مشتریان می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از طریق این وب سایت خریداری کرده و محصول خریداری شده از درب کارخانه توسط پست برای آن‌ها ارسال شود.

کلیه محصولات این شرکت دارای گارانتی ۲۵ ماهه و خدمات پس از فروش هستند. همچنین این شرکت برای عرضه محصولات خود از طریق وب سایت موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و نشان برتر معاملات الکترونیکی شده است.

یکی دیگر از راه‌هایی که شرکت پارس خزر محصولات خود را به مردم و متقاضیان عرضه می‌کند، توزیع محصولات از طریق شرکت زیر مجموعه خود با نام شرکت پخش پارس خزر است. این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه است که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است. در آبان ماه سال ۱۳۸۸ این شرکت با نام شرکت پخش پارس خزر سهامی خاص فعالیت خود را آغاز کرده است.

شرکت پخش پارس خزر فعالیت خود را با توجه به ماموریتی که اساسنامه این شرکت ثبت شده است، آغاز کرده است.  در حال حاضر انبار اصلی این شرکت در تهران کیلومتر ۱۱ جاده محصوص کرج واقع شده است. اما این شرکت در حال حاضر دارای ۱۰ شعبه در سرارس کشور است و توانسته در استان‌های مختلف انبارهای منطقه‌ای زیادی تاسیس کرده است و  محصولات برند پارس خزر را به همه استان‌ها ارسال کند.

این شرکت علاوه بر محصولات پارس خزر محصولات شرکت‌های دیگر از جمله پارس شهاب، شهاب توشه، پاکشوما، تکنوظرف، مهسان الکتریک و برخی دیگر از تولیدکنندگان داخلی را به نمایندگی‌های رسمی استانی این شرکت‌ها ارسال می‌کند.

با توجه به اینکه نقش برند یا نام تجاری در نفوذ و ماندگاری در بازارهای مصرف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است شرکت پخش پارس خزر به منظور برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مصرف‌کننده برند شاپ‌های پارس خزر را تاسیس کرده است. به عبارت دیگر یکی از راه‌های دسترسی مشتریان به محصولات تولید برند پارس خزر سفارش و خرید محصول از طریق این برندشاپ‌هاست.

تعداد برندشا‌پ‌های پارس خزر در سراسر کشور به گونه‌ای است که مصرف‌کننده نهایی در کلیه استان‌های کشور امکان دسترسی و خرید محصول از آن‌ها را دارد. برای مثال برندشاپ‌های پارس خزر در شهرهایی مثل مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و بسیاری از شهرستان‌های دیگر در حال فعالیت هستند.

خدمات پس از فروش شرکت پارس خزر

در حال حاضر شرکت پارس خزر برای حفظ حقوق و حمایت از مشتریان خود بیش از ۴۵۰ مرکز خدمات پس از فروش خود را در سراسر کشور تاسیس کرده است. کلیه محصولات تولید شده توسط برند پارس خزر دارای گارانتی ۲۵ ماهه و ۲ ماه خدمات تعویض محصول هستند. همچنین این شرکت برای کلیه محصولات خود ۱۰ سال خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.

این شرکت برای تکمیل فعالیت‌های خود از خدمات چند شرکت همبسته نیز استفاده می‌کند. برای مثال انجام خدماتی مثل انبارداری، توزیع و فروش محصولات خود را بر عهده دو شرکت پارس شید و شرکت پخش پارس خزر که در بخش قبلی در مورد آن توضیح دادیم، قرار داده شده است.

تولید قطعات پلاستیکی مورد استفاده در محصولات پارس خزر بر عهده شرکت خزر پلاستیک قرار داده شده است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید قطعات پلاستیکی مورد استفاده در انواع لوازم خانگی و خودروسازی است.

همچنین شرکت پارس خزر برای تولید موتورهای به کار رفته در محصولات خود از شرکت خزر سینتک کمک گرفته است. کار اصلی شرکت خزرسینتک تولید موتورهای لوازم خانگی کوچک از جمله انواع پنکه، جاروبرقی، چرخ گوشت و آبمیوه‌گیری است. طراحی بدنه و ظاهر محصولات پارس خزر نیز بر عهده شرکت طراحی و مهندسی پارس زرآسا است که به عنوان قطب اصلی پردازش ایده برای تولید لوازم خانگی به شمار می‌رود.

ارتباط با مشتریان و اطلاع از نظرات خریداران محصولات پارس خزر

شرکت پارس خزر در وب سایت خود دو فرم نظر‌سنجی یکی به عنوان پرسشنامه خرده‌فروشی برای محصولات پرفروش و دیگری پرسشنامه فروشندگان لوازم برقی را قرار داده است که مشتریان و فروشندگان محصولات پارس خزر می‌توانند این پرسشنامه‌ها را پر کرده و برای این شرکت ارسال کنند.

در پرسشنامه خرده‌فروشی برای محصولات پرفروش از خریداران محصولات پرفروش شرکت مثل انواع جاروبرقی، چرخ‌گوشت، پلوپز، آبمیوه گیری، غذاساز، چای‌ساز، بخاری، پنکه، توستر، لباسشویی و ظرفشویی سوالاتی در خصوص اینکه آیا از محصول خریداری شده رضایت کافی را داشته‌اند و آیا اگر بخواهند به عنوان یک فروشنده محصولات پارس خزر فعالیت داشته باشند، کدام محصول را به مشتریان خود معرفی می‌کنند سوالاتی پرسیده شده است.

در پرسشنامه مخصوص فروشندگان نیز درباره مواردی مثل سلیقه فروشنده در استفاده از لوازم خانگی دیجیتال و آنالوگ، هماهنگی کیفیت و قیمت کالای ایرانی به خصوص لوازم خانگی و تمایل مشتریان برای خرید لوازم خانگی سوالاتی پرسیده شده است.

برای اینکه از نظرات مشتریان در خصوص این برند اطلاع پیدا کنیم  به فرم‌های مختلف لوازم خانگی مراجعه کردیم.

در حالی که بسیاری از خریداران محصولات پارس خزر از کیفیت و قیمت مناسب این محصولات رضایت بیش از ۹۰ درصدی دارند برخی دیگر نیز معتقدند محصولات این برند توانایی رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را ندارد و خریداران با صرف همین میزان هزینه می‌توانند از محصولات با کیفیت‌تر خارجی استفاده کنند.

برای مثال بسیاری از خریداران محصولاتی مثل چای‌ساز، پلوپر، چرخ‌گوشت، پنکه و از این دست نسبت به خرید خود بسیار راضی بوده و به بسیاری از خریداران دیگر نیز توصیه می‌کنند برای خرید این محصولات حتما برند پارس خزر را انتخاب کنند.

این در حالی است که متاسفانه رضایت مشتریان از محصولاتی مثل لباسشویی و ظرفشویی بسیار کم است. چون اولا مدل این محصولات بسیار محدود است و در مقابل محصولات وارداتی مشابه قابلیت‌های منحصر به فرد چندانی ندارند. از طرفی قیمت نهایی آن‌ها نیز با توجه به قابلیت‌های این محصولات چندان به صرفه نیست.

عمده ایراد وارده بر محصولات پارس خزر وزن سنگین این محصولات است. به نظر می‌رسد موادی که در ساخت بدنه و همچنین موتور یا سایر قطعات محصولات پارس خزر استفاده می‌شوند، وزن زیادی دارند و به همین دلیل وزن نهایی محصول نسبت به نمونه‌های مشابه بسیار زیاد است.

جاروبرقی پارس خزر نیز از آن دسته محصولاتی است که توانسته نظر مثبت بیش از ۷۵ درصد از مشتریان را به خود جلب کند. به عقیده این خریداران کیفیت جاروبرقی آن نسبت به قیمت آن بسیار عالی است و بیش از انتظار آن‌ها بوده است. برای مثال موتور جاروبرقی پارس خزر با توان ۱۸۰۰ وات برای مصرف خانگی به خصوص خانه‌های کوچک انتخاب بسیار مناسبی است.

برخی از جاروبرقی‌های پارس خزر مجهز به کیسه زباله دایمی هستند که این مسئله تواسنته نظر بسیاری را به خود جلب کند.

بررسی پرفروش ترین محصولات پارس خزر

در این قسمت از این مقاله قصد داریم تا ۵ نوع محصول پرفروش برند پارس خزر را معرفی و معایب و مزایای آن‌ها را بررسی کنیم.

چرخ گوشت پارس خزر

یکی از محصولات برند پارس خزر که توانسته تا ۸۰ درصد رضایت مشتری را به خود جلب کند، چرخ‌ گوشت‌های پارس خزر هستند. پارس خزر در سبد محصولات خود در دسته چرخ گوشت چندین مدل از این دستگاه را تولید می‌کند.

اکثر این دستگاه‌ها به جز ۳ مدل دارای بدنه ساخته شده از جنس پلاستیک مقاوم هستند. با این وجود وزن آن‌ها نسبتا زیاد است که این مسئله برای دستگاه‌هایی مثل چرخ‌گوشت یک مزیت به حساب می‌آید، چون وزن زیاد باعث می‌شود دستگاه در حین کار کردن کمتر بلرزد.

طراحی بدنه چرخ‌گوشت‌های پارس خزر نسبتا زیباست و بیشتر از رنگ سفید و کرم در بدنه استفاده شده است؛ به همین دلیل می‌توان این محصول را در کنار سایر لوازم آشپزخانه به راحتی ست کرد. تیغه چرخ‌ گوشت‌های پارس خزر از جنس فولاد ضدزنگ تولید شده‌اند و از طریق یک پیچ روی بدنه چرخ گوشت سوار می‌شوند.

یکی از نقطه قوت‌های چرخ گوشت‌های پارس خزر که در اکثر مدل‌های مشاهده می‌شود، تعبیه و در نظر گرفتن دهانه بزرگ در ورودی چرخ گوشت و همچنین تعبیه درپوش برای سینی آن است.

برای کابل برق در بیشتر مدل‌های این دستگاه که توسط برند پارس خزر تولید شده است، یک محفظه روی بدنه طراحی شده است که باعث می‌شود کابل هنگام قرار دادن دستگاه در قفسه پخش نشود. پایه‌های ضدلغزش نیز یکی از قطعاتی است که روی همه چرخ‌گوشت‌های پارس خزر نصب شده است.

عیب اصلی چرخ‌گوشت پارس خزر صدای بسیار زیاد آن است که بیشترین شکایت از سمت مشتریان در این خصوص بوده است. همچنین عدم استفاده از جنس فلز برای بدنه نیز یکی دیگر از معایب چرخ گوشت پارس خزر است. قیمت چرخ گوشت‌ پارس خزر از حدود ۱ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان در بازار بسته به نوع و مدل دستگاه متغیر است.

پلوپز پارس خزر

یکی از محصولات پرفروش و پرمتقاضی برند پارس خزر پلوپز آن است که امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی و حتی خانه‌های ایرانیان خارج‌نشین در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف دیده می‌شود. پلوپزهای پارس خزر در اندازه‌های مختلف و مدل‌های مختلف در دو رنگ سفید و طوسی و استیل تولید می‌شوند.

پلوپز پارس خزر

بدنه این پلوپزها در رنگ استیل از جنس فلز استیل و در رنگ سفید و خاکستری از پلاستیک فشرده مقاوم ساخته شده است. این پلوپزها دارای درجه‌های مختلف برای پخت برنج هستند که با هر درجه می‌توان ته‌دیگ متفاوتی داشت.

یکی از مواردی که باعث شده بسیاری از خانوارهای ایرانی از این محصول پارس خزر استفاده کنند، پخت ته دیگ‌ها و ته‌چین‌های خوشمزه توسط این دستگاه است.

ظاهر زیبا و امنیت بالای این دستگاه از جمله مواردی است که کاربران در نظر سنجی‌های مختلف در خصوص محصولات پارس خزر به آن اشاره کرده‌اند. پلوپز پارس خزر دارای ظرف تفلون است و در برخی از مدل‌ها از درب شیشه‌ای برای دستگاه استفاده شده است.

در بسیاری از مدل‌های پلوپز پارس خزر از یک سوپاپ برای خروج بخار روی درب دستگاه، چراغ راهنمای پخت، تایمر و ترموستات استفاده شده است.

یکی از عیب‌های پلوپز پارس خزر البته برای برخی از مدل‌ها عدم تعبیه و استفاده از سیم نسوز است. با بررسی نظرات کاربران این دستگاه‌ها به جرات می‌توان گفت پلوپزهای پارس خزر یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت است. محدوده قیمت پلوپز پارس خزر بین ۶۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان بسته به نوع و اندازه محصول است.

مخلوط کن پارس خزر

پارس خزر چند مدل مخلوط کن تولید می‌کند که چند نمونه از آن‌ها دارای قابلیت آسیاب هستند. قدرت موتور بیشتر مخلوط کن‌های پارس خزر در حدود ۳۵۰ وات است. ظاهر آن‌ها ساده اما شیک است.

در این محصولات دو سرعت برای مخلوط کن و آسیاب در نظر گرفته شده است. تعبیه پایه‌های ضدلرزش و طراحی بدنه به شکل دایره و یا مستطیل از دیگر ویژگی‌های مخلوط کن‌های پارس خزر هستند. بدنه اکثر مدل‌های مخلوط کن پارس خزر از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده است و البته در برخی از مدل‌ها از جنس پلاستیک نیز استفاده شده است.

مخلوط کن پارس خزر

پارچ تعبیه شده برای برخی از مدل‌ها از جنس پلاستیک است که در برخی از موارد شکایت‌هایی از سوی مشتریان به دلیل ترک برداشتن پارچ در اثر سرد و گرم شدن ثبت شده است. البته برخی از مدل‌های مخلوط کن پارس خزر دارای پارچ شیشه‌ای هستند که قیمت آن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها گران‌تر هستند. صدای نسبتا زیاد نیز یکی دیگر از ایرادهای مخلوط کن‌های پارس خزر است.

قیمت مخلوط کن پارس خزر بسته به مدل، اندازه و قدرت موتور از حدود ۱ تا ۴ میلیون تومان متغیر است. مدل‌های بالاتر از ۲ میلیون تومان در واقع به نوعی دستگاه‌های چندکاره پارس خزر هستند که علاوه بر مخلوط کن شامل غذاساز نیز هستند.

پنکه پارس خزر

یکی از محصولات پارس خزر ، پنکه است. این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان پنکه رومیزی و ایستاده در ایران است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پنکه‌های پارس خزر توان مصرفی بسیار کم آن‌ها یعنی کمتر از ۶۰ وات است. قابلیت تنظیم ارتفاع در بیشتر مدل‌های پنکه پارس خزر نیز یکی از نقاط مثبت این دستگاه‌ها از نظر مشتریان است.

پنکه پارس خزر

جنس پایه پنکه‌های پارس خزر بیشتر از فلز و آلومینیوم است؛ اما در برخی از مدل‌ها نیز پایه از جنس پلاستیک است. مدل‌های جدید پنکه پارس خزر دارای صفحه دیجیتال برای تنظیم سرعت پنکه و میزان چرخش سری آن است.

یکی از نکات منفی برخی از مدل‌های پنکه پارس خزر عدم استفاده از شبکه گارد با فاصله نزدیک است که باعث شده امنیت این نوع پنکه‌ها پایین بیاید. البته پارس خزر سعی کرده در تولید محصولات جدید خود این مسئله را در نظر بگیرد و این مشکل را برطرف کند.

وزن حدودی پنکه‌های پارس خزر در مدل‌های ایستاده حدود ۹ کیلو و در مدل‌های رومیزی کمتر از ۷ کیلوگرم است. البته برای برخی از مشتریان این وزن سنگین بوده و یکی از ایرادات وارده بر این دستگاه‌ها است. قیمت پنکه‌های پارس خزر از ۳۰۰ هزارتومان به بالا است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!