تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی چه مزایا و معایبی دارد؟

راهنمای خرید
ماشین‌ ظرفشویی رومیزی یکی از انواع ماشین‌های ظرفشویی هستند که برای آن دسته از افرادی که مدام در حال جابجایی و تغییر مکان زندگی خود هستند انتخاب و گزینه مناسبی به نظر می‌رسند.

تصلا – ماشین‌های ظرفشویی امروزه به یکی از وسایل بسیار پرکاربرد در آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌اند. تغییر سبک زندگی و افزایش تعداد ساعاتی که افراد خارج از خانه در حال کار کردن هستند، باعث شده استفاده از تجهیزاتی مثل ماشین‌های ظرفشویی به خصوص ماشین‌ ظرفشویی رومیزی برای انجام کارهای زمان‌بر مثل شستن ظروف به یک امر عادی و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شود.

از آنجایی که کارخانه‌های تولیدکننده ماشین‌های ظرفشویی اخیرا به تولید ماشین‌ ظرفشویی رومیزی بیشتر از قبل  تمایل پیدا کرده‌اند و این محصولات در بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردارند، در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر بررسی عملکرد ماشین‌های ظرفشویی به مواردی مثل مزایا و معایب استفاده از این تجهیزات و معرفی برترین ماشین‌های ظرفشویی رومیزی تولید شده توسط برندهای ایرانی و خارجی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: طرز کار ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از مواد شوینده

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی چیست؟

به طور کلی ماشین‌های ظرفشویی به دو دسته رومیزی و توکار تقسیم می‌شوند. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی نوعی از ماشین‌های ظرفشویی هستند که اندازه آن‌ها نسبت به ماشین‌های ظرفشویی توکار کوچک‌تر است. کوچکترین ماشین‌ ظرفشویی رومیزی در اندازه یک مایکروفر یا فر برقی است.

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی که به ماشین‌های ظرفشویی فشرده نیز مشهور هستند، به جای اینکه در کنار کابینت‌ها و روی زمین قرار بگیرند، روی کابینت یا میز قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها بهترین انتخاب برای استفاده در آشپزخانه‌های کوچکی هستند که  فضای کافی برای قرار دادن ماشین‌های ظرفشویی یا به طور کلی لوازم خانگی بزرگ را ندارند.

همان‌طور که گفته شد این ماشین‌های ظرفشویی قابل حمل هستند و به طور کلی برای خانواده‌های اجاره‌نشین که مجبورند هر چند وقت یک‌بار خانه خود را عوض کنند یا افرادی که در خانه‌های کوچک با فضای محدود زندگی می‌کنند، مناسب است.

در حال حاضر در بازار انواع مختلفی از ماشین‌ ظرفشویی رومیزی بسته به نیاز کاربران و خانواده‌ها عرضه شده‌اند که در بخش بعدی به معرفی انواع آن‌ها و بررسی این موضوع که کدام مدل برای چه خانواده‌ای مناسب است، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بررسی برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

انواع ماشین‌ ظرفشویی رومیزی

امروزه تولیدکنندگان ماشین‌ ظرفشویی رومیزی این دستگاه‌ها را در ۴ مدل ۶ تا ۸ نفره، ۱۲ نفره، ۱۴ نفره و بخارشور تولید می‌کنند که در ادامه این بخش به معرفی هر کدام از این مدل‌ها می‌پردازیم.

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی 6 تا 8 نفره

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی ۶ تا ۸ نفره

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی ۶ تا ۸ نفره، بیشتر مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت یا نهایتا ۴ نفره هستند. این ماشین‌های ظرفشویی بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب هستند که اهل مهمانی دادن و دعوت مهمان نیستند و برای شستن ظرف‌های روزانه خود از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند.

ویژگی منحصر به فرد این ماشین‌های ظرفشویی کوچک اما کاربردی شستن ظروف در مدت زمان بسیار کم و کوتاه است. از طرفی به دلیل اینکه حجم و گنجایش این ماشین‌ها برای قرار دادن ظروف کم است، نسبت به مدل‌های بزرگ‌تر ارزان قیمت‌تر هستند.

معمولا در این نوع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی می‌توان ۷۲ تا ۱۰۸ تکه ظرف را جا داد. اگر قصد خرید این نوع ماشین‌ ظرفشویی رومیزی را دارید حتما به قدرت موتور آن‌ و همچنین قابلیت گرم‌کردن آب در آن‌ها که برای شستن ظروف بسیار چرب لازم است، توجه کنید.

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی ۱۲ نفره

به طور کلی ماشین‌های ظرفشویی ۱۲ نفره چه از نوع توکار و چه از نوع رومیزی در بازار به عنوان ماشین ظرفشویی پرطرفدار شناخته می‌شود. این نوع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت و خانواده‌هایی که مهمانی گرفتن در آن‌ها یک رسم همیشگی است، انتخاب و گزینه مناسبی هستند.

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی ۱۲ نفره برای آن دسته از خانواده‌هایی که می‌‌خواهند همه ظروفی را که از صبح تا شب کثیف کرده‌اند یک جا بشویند نیز می‌تواند یک انتخاب درست و صحیح باشد.

در هنگام خرید این ماشین‌های ظرفشویی به این مسئله توجه کنید که قفسه‌های آن‌ها حتما قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشند. چون در صورتی که این قابلیت برای دستگاه در نظر گرفته نشده باشد، قرار دادن ظروف بزرگ در آن‌ها مشکل ساز خواهد شد.

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی ۱۴ نفره

تعداد ماشین‌های ظرفشویی رومیزی ۱۴ نفره در بازار بسیار کم است. در واقع بیشتر ماشین‌های ظرفشویی ۱۴ نفره از نوع توکار هستند. ظرفیت حدودی این نوع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی تا حدود ۱۶۰ قطعه ظرف است. ماشین‌های ظرفشویی ۱۴ نفره بیشتر برای آن دسته از خانواده‌هایی که بسیار شلوغ و پر رفت و آمد هستند، مناسب است.

قابلیت ویژه‌ای که در این نوع ماشین‌های ظرفشویی تعبیه شده است، امکان شستن ظروف بسیار چرب است. چون موتور این نوع دستگاه‌ها بسیار قوی است و توانایی گرم کردن آب با دمای بسیار زیاد را دارند.

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی بخارشور

نوع دیگری از ماشین‌های ظرفشویی که حجم آن‌ها نسبت به مدل‌های دیگر متفاوت است، توسط برخی از برندهای معتبر تولید لوازم خانگی به تازگی به بازار عرضه شده است که امکان شستشوی ظروف با بخار آب را دارند.

این نوع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی در شستن ظروف بسیار چرب بسیار خوب عمل می‌کنند. تنها عیب این نوع ماشین‌های ظرفشویی این است که ظروف قبل از قرار گرفتن در آن‌ها حتما باید آبکشی شده و خرده‌های غذا از روی آن‌ها پاک شود.

از جمله نقاط قوت این نوع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی مصرف پایین آب و انرژی در آن‌ها است. همچنین قدرت لکه‌بری در ماشین‌های ظرفشویی رومیزی بخارشور بسیار زیاد است.

این مدل ماشین‌های ظرفشویی برای آن دسته از افرادی که به وجود لکه روی ظروف بسیار حساس‌اند، انتخاب خوبی است. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که قیمت این نوع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر است.

بیشتر بخوانید: انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ایرانی  

مکانیسم ماشین ظرفشویی رومیزی در شستشوی ظروف

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی مجیک

عملکرد ماشین ظرفشویی رومیزی برای شستن ظروف بسیار ساده است. این دستگاه شامل یک محفظه است که نسبت به نفوذ آب به بیرون از آن کاملا عایق‌بندی شده است. در این محفظه بسته به مدل ماشین ظرفشویی رومیزی یکسری بازو تعبیه شده است که روی این بازوها دستگاه اسپری آب قرار داده شده است. با چرخش این بازوها، آب روی ظروف اسپری می‌شود.

تعداد بازوها در ماشین‌های ظرفشویی متفاوت است اما در بیشتر مدل‌های ماشین‌های ظرفشویی دو بازو یکی در قسمت بالا و یکی در قسمت پایین محفظه تعبیه شده است.

به طور کلی سیستم شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی چه رومیزی و چه مدل توکار توسط سیستم کنترل مدیریت می‌شود. عملکرد این سیستم کنترل چندان پیچیده نیست. در واقع کارسیستم کنترل این است که زمان اسپری شدن آب، مواد شوینده و خروج آب از طریق پمپ تخلیه را مدیریت کند. در ماشین‌های ظرفشویی قطعه‌ای به نام دیسپنسر وجود دارد که از طریق آن مایع و مواد شوینده روی ظروف ریخته می‌شود.

در بسیاری از انواع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی سیستم گرم کردن خودکار آب وجود دارد و نیازی به اتصال دستگاه به شیر آب گرم نیست. وظیفه گرم کردن آب در این نوع ماشین‌های ظرفشویی بر عهده المنت‌های حرارتی تعبیه شده در دستگاه است.

همچنین در این دستگاه‌ها یک شیر آب تعبیه شده است که یک سر شلنگی که به شیر آب خانه متصل است به آن وصل می‌شود. این شیر به سیستم کنترل ماشین متصل است و با فرمان این سیستم آب را به سمت مجرای اسپری که روی بازوهای ماشین لباسشویی تعبیه شده است، هدایت می‌کند.

آب کثیفی که از شستشوی کثیفی‌های ظروف ایجاد شده است، توسط فیلتر تعبیه شده در ماشین ظرفشویی تمیز می‌شود و دوباره وارد چرخه شستشوی ظروف در ماشین می‌شود تا زمانی که همه مراحل شستشوی ظروف انجام شود.

وقتی همه مراحل شستشو با موفقیت به پایان رسید، آب کثیف از طریق لوله‌های تخلیه به خارج ماشین ظرفشویی رومیزی هدایت می‌شوند. بعد از خارج شدن آب از دستگاه، اگر ماشین ظرفشویی مجهز به سیستم خشک‌کن باشد، المنت حرارتی مخصوص خشک‌کن وارد عمل شده و گرمای تولید شده توسط این المنت باعث خشک شدن ظروف می‌شود.

بیشتر بخوانید: قرص ماشین ظرفشویی چی بخریم؟؟

مزایای استفاده از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی

راحتی کار با ماشین‌های ظرفشویی رومیزی

یکی از مزایا اصلی استفاده از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی، راحتی در استفاده و صرفه‌جویی در زمان است. یکی از محاسن استفاده از ماشین‌های ظرفشویی به خصوص ماشین‌های ظرفشویی رومیزی این است که شما بعد از هر وعده غذایی نیازی ندارید که حداقل برای مدت نیم ساعت جلو سینک ظرفشویی بایستید و ظرف‌ها را بشویید. پس استفاده از این دستگاه‌ها به شما کمک می‌کند تا در زمان صرفه جویی کنید.

حسن دیگر استفاده از ماشین‌های ظرفشویی و به خصوص نوع رومیزی آن این است که با استفاده از این دستگاه‌ها مصرف انرژی و آب را به حداقل می‌رسانید. از آنجایی که معمولا اندازه ماشین‌های ظرفشویی رومیزی کوچک است، نه تنها آب کمتری برای شستن ظروف مصرف می‌شود، بلکه به دلیل پایین‌تر بودن قدرت موتور آن‌ها نسبت به ماشین‌های ظرفشویی توکار، انرژی برق کمتری مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: چند نکته کلیدی در نگهداری از ماشین ظرفشویی

عدم نیاز به لوله‌کشی اضافه

یکی دیگر از مزایای استفاده از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی این است که شما نیازی به لوله‌کشی اضافه برای استفاده از این دستگاه‌ها ندارید. برای نصب ماشین‌های ظرفشویی توکار حتما باید لوله‌کشی آب انجام شود که این مسئله در بسیاری از موارد غیرممکن است و یا باعث می‌شود ظاهر آشپزخانه به هم بخورد. برای نصب و استفاده از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی تنها نیاز به استفاده از یک آداپتور دارید تا بتوانید لوله آب دستگاه را به شیر آب در آشپزخانه وصل کنید.

حمل ساده و آسان

یکی از مزایای استفاده از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی حمل آسان آن‌ها است. این قابلیت به شما کمک می‌کند که هر زمانی که خواستید محل زندگی خود را تغییر دهید به راحتی دستگاه را با خود به محل جدید ببرید.

از طرفی بسیاری از ما عادت داریم که هر چند وقت یک‌بار دکوراسیون خانه را عوض کنیم؛ ولی از آنجایی که بسیاری از تجهیزات آشپزخانه مثل گاز، ماشین لباسشویی و از این دست قابلیت جابجایی ندارند، نمی‌توان دکوراسیون آشپزخانه را تغییر داد. اما اگر این تجهیزات مثل ماشین ظرفشویی قابل حمل باشند، به راحتی می‌توان جای آن را در آشپزخانه در هر زمانی که بخواهیم تغییر داده و تنوع ایجاد کنیم.

قابلیت استفاده در فضاهای کوچک

امروزه با رشد جمعیت در شهرها، فضای خانه‌ها به خصوص آشپزخانه‌ها روز به روز کوچک‌تر می‌شود. چون اندازه و ابعاد ماشین‌های ظرفشویی رومیزی نسبت به ماشین‌های ظرفشویی توکار کوچک‌تر است، بنابراین به راحتی می‌توان از آن‌ها در آشپزخانه‌های کوچک با فضای محدود نیز استفاده کرد.  

قابلیت استفاده در هر زمان

یکی از ایرادات اصلی که به ماشین‌های ظرفشویی توکار و بزرگ وارد می‌شود این است که چون مصرف آب و انرژی در این نوع ماشین‌ها به نسبت زیاد است، بهتر است تنها زمانی از آن‌ها استفاده شود که بیش از نیمی از حجم آن‌ها با ظرف پر شده باشد. از این رو نمی‌توان از این دستگاه‌ها در هر زمان و بعد از هر وعده غذایی استفاده کرد مگر اینکه تعداد ظروف یا اعضای خانواده زیاد باشد.

اما این ایراد به ماشین‌های ظرفشویی رومیزی به هیچ عنوان وارد نیست. از آنجایی که حجم محفظه این ماشین‌ها نسبتا کم و محدود است و مصرف و آب و انرژی در آن‌ها بهینه است، پس می‌توان از آن‌ها برای شستن ظروف بعد از هر وعده غذایی استفاده کرد.

مناسب برای شستن ظروف حساس و ظریف

قدرت موتور ماشین‌های ظرفشویی رومیزی از قدرت موتور در ماشین‌های ظرفشویی توکار کمتر است از این رو توان این ماشین‌ها در ایجاد فشار آب و همچنین گرم کردن آب کمتر است. به همین دلیل می‌توان از این دستگاه‌ها برای شستن ظروف شیشه‌ای یا سرامیکی حساس که احتمال شکستن آن‌ها به دلیل دمای بالای آب و یا فشار بالای آب زیاد است استفاده کرد.

معایب شستن ظروف با ماشین‌های ظرفشویی رومیزی

بهترین ماشین‌ ظرفشویی رومیزی در آشپزخانه

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی نیز مثل بسیاری از تجهیزات و لوازم خانگی برقی معایبی دارند که توجه به آن‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم درستی را برای خرید و استفاده از آن‌ها بگیرید.

عدم توانایی در شستن حجم زیادی از ظروف

با وجود اینکه کم و کوچک بودن حجم ماشین‌های ظرفشویی رومیزی باعث شده این دستگاه‌ها یک گزینه مناسب برای استفاده در آشپزخانه‌های کوچک باشند، اما این ویژگی از یک لحاظ یکی از معایب بزرگ ماشین‌های ظرفشویی رومیزی به حساب می‌آید. چون محفظه این ماشین‌ها کوچک است؛ پس نمی‌توان حجم زیادی از ظرف‌ها را همزمان و در یک نوبت در این دستگاه‌ها شست.

برای هر بار شستشو تنها باید حجم کمی از ظروف را داخل ماشین‌های ظرفشویی رومیزی قرار داد؛ برای همین زمانی که مهمان دارید و یا تعداد ظرف‌ها زیاد است، باید طی چند مرحله ظروف را بشویید که تکرار این روند برای شستن حجم زیادی از ظرف‌ها نه تنها باعث می‌شود زمان بیشتری هدر رود بلکه میزان انرژی مصرفی نیز افزایش می‌یابد.

پایین بودن کیفیت شستشوی ظروف در برخی از مدل‌ها

در برخی از مدل‌های قدیمی ماشین‌های ظرفشویی رومیزی، به دلیل کم و پایین بودن قدرت موتور، کیفیت شستشوی ظروف به خصوص ظروف بسیار چرب و کثیف پایین‌تر از کیفیت شستشوی این ظروف در ماشین‌های ظرفشویی توکار است. البته خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی این مشکل در مدل‌های جدید ماشین‌های ظرفشویی رومیزی برطرف شده است. تنها موضوعی که باید در هنگام خرید این دستگاه‌ها به آن توجه کنید این است که حتما به قدرت موتور این دستگاه‌ها توجه کنید.

پایین بودن قدرت خشک‌کن ماشین ظرفشویی رومیزی

در برخی از مدل‌های ماشین‌های ظرفشویی رومیزی المنت‌های خشک‌کن بسیار کوچک هستند و به همین دلیل توان این ماشین‌ها در خشک کردن ظروف بسیار کم است. البته این مسئله تنها زمانی که قرار است ظروف شیشه‌ای را با این ماشین‌های ظرفشویی بشویید ممکن است برای شما مسئله‌ساز شود. چون خشک نشدن ظروف باعث لکه شدن آن‌ها می‌شود و معمولا لکه‌ها روی ظروف شیشه‌ای بیشتر به چشم می‌خورند.

نکاتی برای خرید ماشین‌ ظرفشویی رومیزی

خوشبختانه تنوع مدل‌های ماشین‌های ظرفشویی رومیزی در بازار لوازم خانگی بسیار زیاد است و مشتریان می‌توانند بنابر نیاز خود بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی را انتخاب کنند. البته انتخاب بهترین و مناسب‌ترین ماشین ظرفشویی رومیزی برای هر خانواده و خانه‌ای منحصر به فرد است و نمی‌توان یک فرمول کلی برای انتخاب دستگاه مناسب ارائه کرد. اما یک‌سری فاکتورهای مشترک برای انتخاب ماشین ظرفشویی رومیزی وجود دارد که در این قسمت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

اولین نکته‌ای که در انتخاب یک ماشین ظرفشویی رومیزی مناسب باید به آن توجه کنی،میزان مصرف انرژی دستگاه است. دستگاهی مناسب است که برچسب انرژی آن حداقل A باشد. به عبارتی خرید ماشین ظرفشویی رومیزی زمانی به صرفه است که مصرف انرژی آن در حداقل حالت ممکن یعنی A+++ باشد.

دومین موردی که باید در انتخاب یک ماشین ظرفشویی رومیزی مناسب به آن توجه کنید، قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی آن است. اگرچه ظاهر دستگاه‌های برقی یک مورد تعیین کننده در انتخاب دستگاه است اما چیزی که به ظاهر دستگاه در هنگام خرید آن ارجحیت دارد، ویژگی‌های کاربردی و عملکرد دستگاه است.

خرید ماشین‌ ظرفشویی رومیزی

ممکن است هنگام خرید ماشین ظرفشویی با انتخاب‌های زیادی مواجه شوید که هر کدام قابلیت‌های وسوسه برانگیزی داشته باشند اما آن دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت‌های آن مناسب با نیاز شما باشد. مثلا اگر شما از ظروف بزرگ برای سرو غذا استفاده می‌کنید، باید دستگاهی را انتخاب کنید که فضای داخلی آن بزرگ باشد و همچنین امکان تغییر ارتفاع قفسه‌ها در وجود داشته باشد.

اگر شاغل هستید و زمان زیادی خارج از خانه سپری می‌کنید، ماشین ظرفشویی رومیزی مناسب شما باید حتما قابلیت برنامه‌ریزی برای شستشوی آنی و با تاخیر داشته باشد. همچنین کار شستن ظروف را در حداقل زمان ممکن به خوبی انجام دهد.

ابعاد دستگاه نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر فضای آشپزخانه شما نسبتا زیاد است و فضای کافی در مکانی که قرار است ماشین ظرفشویی رومیزی را آنجا قرار دهید، وجود دارد، پس بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت شستن حجم بیشتری از ظروف را داشته باشد. بر عکس اگر فضای شما کم است، ماشین ظرفشویی رومیزی با ابعاد کوچکتری را انتخاب کنید.

در اکثر ماشین‌های ظرفشویی رومیزی یک چراغ برای نمایش میزان و شدت فشار آب مصرفی وجود دارد. وجود این چراغ در دستگاه ضروری است. پس حتما در هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی رومیزی به وجود این چراغ در دستگاه توجه کنید.

در ماشین‌های ظرفشویی رومیزی مدرن و جدید یک فن در دستگاه تعبیه شده است که برای خشک کردن ظروف استفاده می‌شود. اگر ماشین ظرفشویی دارای این فن باشد، عمل خشک کردن ظرف‌ها در آن بهتر انجام می‌شود. پس مجهز بودن این فن خشک کن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی یک ماشین ظرفشویی رومیزی مناسب است.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی باعث شده موتورهایی که در دستگاه‌های برقی به خصوص لوازم خانگی استفاده می‌شوند، صدای کمی تولید کنند. یکی از آیتم‌هایی که برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنید، میزان صدایی است که موتور دستگاه تولید می‌کند. هرچه صدای دستگاه کمتر باشد، استفاده از آن در هر زمانی برای شما راحت‌تر خواهد بود. مثلا می‌توانید در طول شب هنگامی که همه خوابیده‌اند، بدون ایجاد مزاحمت برای سایرین دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید ظروف شسته شوند.

از دیگر مواردی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی مناسب باید همیشه در خاطر داشته باشید این است که روش نصب دستگاه آسان و ساده باشد و نیازی به حضور متخصص برای نصب دستگاه نداشته باشید. چون ماشین‌های ظرفشویی رومیزی قابل جابجا شدن هستند روش نصب آن‌ها باید آنقدر ساده و راحت باشد که در هر زمانی بتوانید جای این دستگاه‌ها را بدون دردسر و نیاز به متخصص تغییر دهید.

فیلتر ماشین ظرفشویی نیز از موارد بسیار مهمی است که در هنگام انتخاب و خرید ماشین‌های ظرفشویی رومیزی و توکار حتما باید به آن دقت شود. ماشین‌های ظرفشویی از هر مدل باید یک فیلتر بزرگ و یک فیلتر میکروسکوپی برای جمع‌آوری بقایای غذا حتما داشته باشند.

چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی رومیزی نیز موردی است که حتما باید به آن توجه کنید. معمولا ماشین‌های ظرفشویی رومیزی دارای ۳ چرخه شستشو برای آب‌کشی، شستن و خشک کردن ظروف هستند. در بسیاری از مدل‌های ظرفشویی توکار هر کدام از این چرخه‌ها را می‌توان به صورت جداگانه نیز اجرا کرد.

اگر ماشین ظرفشویی رومیزی دارای چنین قابلیتی باشد، کاربرد آن بیشتر خواهد بود. برای مثال کاربر می‌تواند از چرخه آب‌کشی برای شستن ظروفی که فقط باید با آب شسته شوند و نیازی به استفاده از مایع شستشو ندارد، استفاده کند. یا اگر رطوبت ظروف در طول عملیات شستشو کاملا از بین نرفته باشد، می‌تواند با استفاده از قابلیت خشک‌‌کن دستگاه آن‌ها را خشک کند.

در برخی از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی قابلیت شستشوی محفظه نیز در فهرست برنامه‌های شستشوی ماشین به چشم می‌خورد. این قابلیت برای زمانی که محفظه دستگاه کثیف شده است و نیاز به شستشو دارد بسیار به درد می‌خورد. وجود این امکان باعث می‌شود محفظه ماشین ظرفشویی رومیزی به مرور زمان جرم و بو نگیرد. برای همین وجود این ویژگی در ماشین ظرفشوی رومیزی می‌تواند باعث شود شما برای خرید آن مصمم‌تر باشید.

آخرین و البته مهم‌ترین فاکتور در انتخاب ماشین ظرفشویی، نوع گارانتی محصول و خدمات پس از فروش دستگاه است. حتما به این موضوع توجه کنید که ماشین ظرفشویی رومیزی انتخاب شده خدمات پس از فروش معتبر داشته باشد و شرکت معتبری گارانتی دستگاه را صادر کرده باشد.

معرفی دو نمونه ماشین‌ ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی بوش مدل SKS62E22EU

تصویر ماشین ظرفشویی بوش مدل SKS62E22EU

ماشین ظرفشویی بوش مدل SKS62E22EU یکی از جدیدترین مدل‌های ماشین ظرفشویی رومیزی تولید برند محبوب و معرف بوش است که قابلیت‌های بسیار جالبی دارد.

یکی از قابلیت‌های بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی بوش شستشوی با تاخیر ظروف است. قابلیت شستشوی با تاخیر امکانی است که در ماشین‌های ظرفشویی توکار وجود دارد اما در ماشین‌های ظرف‌شویی رومیزی به غیر از مدل‌های جدید کمتر دیده می‌شود. با استفاده از این امکان، کاربر می‌تواند برای روشن شدن دستگاه و شستشوی ظروف زمان خاصی را تنظیم کند. روی دستگاه نمایشگری وجود دارد که بعد از تنظیم زمان آغاز به کار دستگاه، مدت زمانی که تا روشن شدن ماشین ظرفشویی رومیزی باقی ‌مانده روی آن نمایش داده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های بسیار کاربردی ماشین ظرفشویی رومیزی بوش مدل SKS62E22EU  قابلیت شستشوی ظروف حساس مثل ظروف کریستال و ظریف است. تکنولوژی به کار رفته در این ماشین ظرفشویی Glass Protection نام دارد. استفاده از این تکنولوژی در این دستگاه باعث شده میزان سختی و فشار آب و همچنین دمای آن بسته به میزان ظرافت و حساسیت ظروف تنظیم شود. این قابلیت برای زمان‌هایی که می‌خواهید ظروف قیمتی خود را با ماشین ظرفشویی رومیزی بشویید، بسیار کاربردی است.

بی‌صدا بودن، قدرت و دوام موتور ماشین ظرفشویی رومیزی بوش مدل SKS62E22EU  نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه است که باعث شده توجه بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ماشین ظرفشویی رومیزی هستند، به آن جلب شود.

طبق گفته طراحان این دستگاه، نه تنها موتور ماشین ظرفشویی رومیزی بوش از لحاظ کیفیت، دوام و بی‌صدا بودن نسبت به مدل‌های قبلی تا حد قابل توجهی ارتقا یافته است، بلکه در کنار همه این ویژگی‌ها میزان مصرف انرژی و آب در این دستگاه بسیار پایین آمده است. از این رو این ماشین ظرفشویی به عنوان یک دستگاه به صرفه و اقتصادی به کاربران معرفی شده است.

در ماشین ظرفشویی بوش مدل SKS62E22EU از سنسورهای زیادی برای تنظیم میزان آب و انرژی لازم برای شستشوی ظروف با توجه به میزان کثیفی و وزن ظرف‌ها استفاده شده است. وجود این سنسورها باعث شده دستگاه به صورت هوشمند برنامه شستشوی مناسب با ظروفی که در محفظه ماشین قرار گرفته‌اند را انتخاب کرده و اجرا کند.

همچنین در این دستگاه سنسورهای تشخیص میزان سختی آب نیز تعبیه شده است که برای شستشوی بهتر و تمیزی بیشتر ظروف کاربرد دارد. قیمت این ماشین ظرفشویی در بازار لوازم خانگی ایران بیشتر از ۳۵ میلیون تومان است.

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی مجیک مدل Magic 2195

برند مجیک یکی از برندهای کره‌ای تولید لوازم خانگی است که محصولات آن در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از ما ایرانیان قرار گرفته است.. یکی از محصولات پرطرفدار برند مجیک، ماشین ظرفشویی رومیزی این شرکت است که به دلیل داشتن قابلیت‌ها و امکانات بسیار کاربردی توانسته نظر بسیاری از کاربران و خریداران ماشین‌های ظرفشویی رومیزی را به خود جلب کند.

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی مجیک مدل Magic 2195

ماشین ظرفشویی رومیزی مجیک مدل Magic 2195 یکی از انواع مدل‌های ماشین ظرفشویی رومیزی این برند است که دارای ظرفیت ۸ نفر است. در این ماشین ظرفشویی می‌توان به صورت هم‌زمان حدود ۹۶ تکه ظرف را قرار داد و شست. این ماشین دارای یک طبقه برای قرار دادن ظروف است.

برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی رومیزی مجیک شامل ۳ برنامه شستشو یکی برای شستشوی معمولی ظروف، شستشوی اقتصادی برای صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی و دیگری برای شستن میوه و سبزیجات است. ابعاد این ماشین ظرفشویی ۵۹ *۵۹*۵۵  سانتی‌متر است.

خوشبختانه این ماشین ظرفشویی مجهز به برنامه تاخیر در زمان شستشو است که می‌توان از آن برای زمان‌هایی که کاربر در خانه نیست استفاده کرد. قمت این ماشین ظرفشویی در بازار ایران ( تا تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹) ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی الگانس مدل WQP8-3802B

برند الگانس یکی از برندهای اروپایی در زمینه تولید لوازم خانگی است که محصولات آن در کشور چین تولید می‌شود. محصولات این برند از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. ماشین ظرفشویی رومیزی مدل WQP8-3802B یکی از محصولات این شرکت است که برای خانواده‌های کم جمعیت و افرادی که آشپزخانه آن‌ها فضای کمی دارد مناسب است. ظرفیت ماشین ظرفشویی الگانس WQP8-3802B 8 نفر است.

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی الگانس مدل WQP8-3802B

ابعاد این دستگاه به نحوی انتخاب شده است که می‌توان آن را به راحتی روی کابینت‌هایی که صفحه آن‌ها باریک است نیز به راحتی قرار داد. اندازه این ماشین ظرفشویی رومیزی ۵۵ * ۵۵ * ۵۹ سانتی متر است. در طراحی این دستگاه ۲ طبقه برای قرار دادن ظرف‌ها داخل محفظه در نظر گرفته شده است که قابلیت تغییر ارتفاع نیز دارند.

محفظه داخلی ماشین ظرفشویی رومیزی الگانس از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است به همین دلیل مقاومت آن در برابر آب با دمای بسیار بالا، قابل توجه است. برچسب مصرف انرژی این محصول A+ است که در وع خود یکی از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی کم مصرف است.

۷ برنامه شستشو و یک برنامه شستشو با تاخیر برای این ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شده است که باعث شده بتوانید از آن با توجه به نیازهایتان استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های خاص این دستگاه، امکان اضافه کردن ظروف در حین انجام عملیات شستشوی ظروف است که برای زمان‌هایی که ظرف کثیفی جا مانده باشد بسیار کاربردی است. قیمت این ماشین ظرفشویی رومیزی در بازار ( تا تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹) در حدود ۹ میلیون و پانصد هزار تومان است.

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی پاکشوما مدل DTP-80960

ماشین ظرفشویی رومیزی پاکشوما یکی از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی ایرانی است که با ظرفیت ۸ نفر و گنجایش ۹۶ تکه ظرف توسط شرکت پاکشوما تولید و به بازار عرضه شده است. این ماشین ظرفشویی رومیزی دارای ۶ برنامه شستشو به اضافه برنامه شستشوی باتاخیر است.

آبکشی اضافه همراه با برنامه پیش شستشو، برنامه شستشوی محفظه داخلی ماشین و همچنین شستشوی سریع در مدت ۶۰ دقیقه از جمله تنظیمات و برنامه‌های شستشوی ظروف با این دستگاه است.

این ماشین ظرفشویی رومیزی با ابعاد ۵۵ سانتی‌متر عرض، ۵۰ سانتی‌متر عمق و ۵۹ سانتی‌‌متر ارتفاع تولید شده است که گزینه مناسبی برای آشپزخانه کم‌جا و دارای فضای محدود است. برای ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل DTP-80960  ۲ ردیف قفسه در نظر گرفته شده است.

نحوه استفاده از ماشین‌ ظرفشویی رومیزی

تصویر نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی رومیزی

نحوه استفاده از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی تقریبا برای همه برندها یکسان است. شاید فکر کنید برای استفاده از یک ماشین ظرفشویی فقط باید ظروف را داخل محفظه بچینید و نیاز چندانی به دانستن نکات دیگر در رابطه با استفاده از ماشین ظرفشویی ندارید. اما مسئله مهم این است که حتی اگر برای کار کردن با ماشین ظرفشویی فقط نیاز به این باشد که ظروف را در ماشین بچینید و آن را روشن کنید، برای گرفتن نتیجه بهتر باید نحوه چیدمان ظرف‌ها در محفظه را بدانید.

نکته اولی که در هنگام چیدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی رومیزی باید به آن توجه کنید، چیدن ظرف‌ها از سمت عقب به جلو دستگاه است. برای اینکه ظروف شما در حین شستشو با ماشین آسیب نبینند، باید ظروف را از عقب به جلو به ترتیب در محفظه قرار دهید. این کار باعث می‌شود فضای بیشتری نیز برای قرار دادن ظرف‌ها در اختیار داشته باشید.

نحوه چیدن قاشق ها در ماشین ظرفشویی

چاقو، چنگال، ملاقه و قاشق‌ها را مرتب و به ترتیب در جایگاه مخصوص آن در ماشین ظرفشویی قرار دهید. اگر ظرف‌های شما طلایی است،حتما آن‌ها را جداگانه بشویید.

به هیچ عنوان ظروف پلاستیکی را در سینی پایینی ماشین ظرفشویی قرار ندهید چون معمولا المنت‌های خشک کن در ماشین‌های ظرفشویی رومیزی و توکار در سینی پایینی دستگاه قرار داده می‌شوند و این قسمت گرمای بسیار زیادی در حین انجام عملیات شستشو تولید می‌کند که باعث آب شدن ظروف پلاستیکی و وقوع حادثه می‌شود.

برای تخلیه ماشین ظرفشویی حتما ظرف‌ها را از پایین به بالا تخلیه کنید. چون در ظرف‌هایی که در قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار گرفته‌اند، احتمال جمع شدن آب اضافی و خشک نشدن آن‌ها در برخی از موارد زیاد است و به همین دلیل تکان دادن این ظروف باعث خارج شدن آب و ریختن آن روی ظرف‌های طبقه پایینی می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق و خیس شدن ظرف‌های طبقه پایینی، حتما کار تخلیه ماشین ظرفشویی را از قفسه پایینی شروع کنید.

بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی

برای انتخاب یک ماشین ظرفشویی مناسب حتما ابتدا نیازها و انتظارات خود از یک ماشین ظرفشویی رومیزی را در نظر بگیرید و با توجه به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.5 / 5. تعداد آرا: 10

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!