تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی انواع بطری تصفیه آب موجود در بازار

بطری‌های تصفیه آب چه طور کار می‌کنند؟

راهنمای خرید
بطری تصفیه آب ، هر آبی را با دقت۹۹/۹درصد به آب شرب تبدیل کنند. این کارایی مطمئنا برای ورزشکاران و‌ کوهنوردان بسیار جذاب است. برخی از این بطری‌ها تصفیه آب را با فیلتر نانو انجام می‌دهند.

تصلا – بطری تصفیه آب یک دستگاه تصفیه آب قابل حمل است که ظاهر آن شبیه به بطری آب معمولی است. این دستگاه برای اولین بار توسط دانشمندان انگلیسی به منظور از بین بردن باکتری‌ها، ویروس ها، انگل‌ها، قارچ‌ها و سایر عوامل بیماری‌زای میکروبیولوژیکی موجود در آب ابداع شده است.

معمولا بطری‌های تصفیه آب دارای فیلترهایی با سورا‌خ‌های بسیار ریز هستند و قادرند ذرات و آلاینده‌های موجود در آب که قطر آن‌ها از قطر سوراخ‌های موجود در این فیلترها بیشتر است را از مولکول‌های آب جدا کنند. امروزه بسیاری از شرکت‌ها اقدام به طراحی و ساخت بطری‌های تصفیه آب کرده‌اند.

در این مطلب چند نمونه از بهترین و پرکاربردترین بطری‌های تصفیه آب را معرفی می‌کنیم. البته قبل از معرفی بهترین بطری تصفیه کننده آب باید به چند موضوع مهم اشاره شود.

آب مایع حیات و نشانه آن است بنابراین هرجایی که باشیم نیاز به آب داریم. امروزه بیشتر مردم از بطری‌های مخصوص برای حمل آب استفاده می‌کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده، با وجود اینکه اکثر مردم تصور می‌کنند آب‌های معدنی که به صورت بطری فروخته می‌شوند، نسبت به آب لوله‌کشی تمیزتر و سالم‌تر هستند، اما ۲۲ درصد از آب‌های معدنی که به شکل بطری آب توسط برندهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند، حاوی رادیکال‌های آزادی هستند که باعث افزایش احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها مثل انواع سرطان‌های روده و معده می‌شوند.

از طرفی برای آن دسته از افرادی که دائم در حال سفر کردن هستند، شاید مواردی پیش بیاید که مجبور به اقامت در محل‌ها و مکان‌هایی باشند که دسترسی به آب آشامیدنی سالم و طبیعی و یا لوله‌کشی برای چند روز برای آن‌ها امکان‌پذیر نباشد.

از این رو داشتن دستگاه تصفیه آب مسافرتی و قابل حمل لازم و ضروری است. هر وسیله‌ای که ما در زندگی خود از آن استفاده می‌کنیم، مزایا و معایب خاص خود را دارد. بطری‌های تصفیه آب نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

نحوه عملکرد بطری‌ تصفیه آب

عکس تصفیه آب با بطری

سیستم و نحوه  فیلتر شدن آب در بطری‌های تصفیه آب بسیار ساده است. آب از فیلترهای موجود در این بطری عبور می‌کند و با عبور از این فیلترها املاح مضر آن که قطرشان از سوراخ فیلترها بزرگ‌تر است، از مولکول‌های آب جدا می‌شود. برای فیلتر کردن آب توسط این بطری‌ها ۲ مرحله اصلی وجود دارد.

مرحله اول: عبور آب از فیلتر کربن فعال

در بیشتر فیلترهای موجود در بطری‌های تصفیه آب از فیلتر مجهز به کربن فعال استفاده می‌شود. کربن فعال موجود در این فیلترها باعث حذف ناخالصی‌های موجود در آب می‌شود. ساختار فیلتر کربن فعال به نحوی است که یکسری روزنه روی آن وجود دارد که شبیه به یک تله برای املاح موجود در آب عمل می‌کند. اگر به فیلتر کربن تعبیه شده در این بطری‌های تصفیه آب دقت کنید، وجود این این ناخالصی‌ها روی فیلتر کربن فعال بطری‌های تصفیه آب کاملا با چشم غیرمسلح دیده می‌شود.

کربن فعال موجود در این فیلترها باید هر از چندگاهی تعویض شود. این کربن فعال باعث می‌شود که عملیات ایجاد حباب‌های اکسیژن در آب نیز به خوبی انجام شود. بعد از رد شدن آب از فیلتر کربن فعال نوبت به مرحله بعدی فیلتراسیون می‌رسد.

مرحله دوم: جذب آلاینده‌های آب

این مرحله مهم‌ترین مرحله در تصفیه آب توسط فیلتر تعبیه شده در بطری‌های فیلتر آب است. در این مرحله اتم‌های آلاینده‌های موجود در آب که توسط فیلتر کربن تا حد قابل توجهی شکسته شده‌اند، از مولکول‌های آب جدا می‌شود و عملیات اصلی فیلتراسیون آب در این مرحله انجام می‌شود. بسیاری از املاح مضر آب در مرحله‌ای که آب از فیلتر کربن فعال عبور می‌کند، حذف و در این مرحله ذرات ریزتر نیز حذف می‌شوند؛ به همین دلیل خلوص آب در این مرحله بسیار زیاد خواهد بود.

فیلتر شدن آب در بطری‌های تصفیه آب زمانی انجام می‌شود که آب از فیلتر کربن فعال عبور می‌کند. بنابراین بعد از مدتی استفاده از این فیلتر‌ها، قدرت آن‌ها در جذب املاح آب کم می‌شود و نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد. از این رو باید بعد از گذشت مدت زمان خاصی که برای هر فیلتر توسط کارخانه سازنده آن تعریف شده است، تعویض شوند.

مزایای استفاده از بطری‌های تصفیه آب

بطری آب تصفیه کن

قیمت مناسب بطری‌های تصفیه آب یکی از مزایای مهم این دستگاه‌ها است. با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شوید که هزینه‌ای که در طول هفته برای خریدن بطری‌های آب معدنی صرف می‌کنید، بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که برای خریدن بطری تصفیه آب پرداخت خواهید کرد.

بطری‌های تصفیه آب ابزاری هستند که استفاده از آن‌ها برای حفظ محیط زیست نیز مفید است. به جای اینکه شما یکی از آن دسته از افرادی باشید که روزانه میلیون‌ها بطری آب معدنی یک بار مصرف وارد چرخه طبیعت می‌کنند، می‌توانید از این بطری‌های تصفیه آب استفاده کنید و سهم بزرگی در حفظ محیط زیست داشته باشید.

همچنین داشتن بطری تصفیه آب به شما این امکان را می‌دهد که در هر مکان و هر زمانی که بخواهید به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشید. در بسیاری از مواقع ما در طول مسافرت با ماشین در مسیرمان به رودخانه‌ها و یا نهرهایی بر می‌خوریم که نمی‌دانیم آیا آب آن‌ها سالم و قابل نوشیدن است یا نه. این بطری‌ها به شما کمک می‌کنند که بدون نگرانی از این منابع طبیعی آب استفاده کنید.

بطری‌های تصفیه آب می‌تواند جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های تصفیه معمولی باشد. از آنجایی که اندازه سوراخ‌های فیلتر موجود در بطری‌های تصفیه آب بسیار کوچک و در اکثر مدل‌ها کمتر از ۱۵ نانومتر است، احتمال حذف املاح مضر بیشتری در آب توسط آن‌ها نسبت به دستگاه‌های تصفیه معمولی آب وجود دارد.

معایب استفاده از بطری‌های تصفیه آب

تصفیه آب با بطری

با وجود همه مزایایی که به آن‌ها اشاره شد، بطری‌های تصفیه آب معایبی نیز دارند که باید حتما به آن‌ها توجه کنیم.

برای نوشیدن آب از بطری‌های تصفیه آب باید از نی استفاده کنید. در بیشتر بطری‌های تصفیه آب، نی به فلیتر تعبیه شده در بطری متصل است. از این رو نوشیدن آب با نی از این بطری‌ها کمی کندتر است. این مسئله برای بسیاری از ما زمانی که بسیار تشنه هستیم، چندان خوشایند نیست.

بسیاری از ابزارها و لوازمی که ما از آن‌ها برای خوردن و آشامیدن استفاده می‌کنیم، از مواد پلاستیکی فاقد BPA ساخته شده‌اند که مقاومت آن‌ها نسبتا کم است. از این رو برای حفظ سلامت و همچنین مقاومت بطری‌های تصفیه آب بدنه آن‌ها از جنس استیل ساخته شده است.

این مسئله باعث شده تا وزن این بطری‌ها زیاد شود. چون قرار است این بطری‌ها را همیشه همراه داشته باشین وزن سنگین آن‌ها برای بساری از مصرف‌کنندگان آزاردهنده خواهد بود.

معمولا حجم بطری‌های تصفیه آب زیاد نیست. بیشترین حجمی که یک بطری تصفیه آب می‌تواند داشته باشد چیزی در حدود ۷۵۰ میلی‌لیتر است. بنابراین شاید لازم باشد در طول روز چند بار این بطری را با آب پر کنید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته میزان خلوص آب تصفیه شده با بطری‌های تصفیه آب مشابه درصد خلوص آب در بطری‌های آب معدنی است. این میزان خلوص نسبت به آبی که با دستگاه‌های تصفیه اسمزی تصفیه می‌شود، کمتر است.

این موضوع را در نظر داشته باشید که مزایا و معایب استفاده از بطری‌های تصفیه آب برای هر فرد وابسته به اولویت‌ها و هدف او از داشتن این دستگاه‌ها است. گاهی اوقات ممکن است معایبی که برای این بطری‌های تصفیه آب به آن‌ها اشاره شد، چندان مسئله مهمی برای یک فرد نباشد و برعکس گاهی معایب ذکر شده برای خریدار از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد و باعث می‌شود فرد کلا از خریدن این دستگاه‌ها منصرف شود.

برترین بطری‌های تصفیه آب

بطری تصفیه آبlifesaver

حجم این بطری تصفیه آب در حدود ۸۰۰ میلی‌لیتر است. بدنه آن به نحوی طراحی شده است که ضدنشتی آب است. فیلتر این بطری از کربن فعال یا همان کربن اکتیو ساخته شده است و عملیات فیلتر آب را در دو مرحله انجام می‌دهد. فیلتر این دستگاه قادر است در حدود ۹/۹۹ درصد از باکتری‌ها و آلاینده‌های موجود در آب،  ید و کلر و طعم ناشی از این مواد را از آب حذف کند.

از آنجا که استفاده از این بطری عمدتا برای سفر است می‌توان از آن برای تصفیه آب نهرها و دریاچه‌ها استفاده شود. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک فاقد BPA ساخته شده است. دهانه این بطری تصفیه آب از جنس مواد سیلیکونی ساخته شده است و شستشوی آن بسیار ساده و آسان است.

بطری تصفیه آبlifesaver

در سال ۲۰۰۴ میلادی با وقوع سونامی و طوفان کاترینا در آمریکا، بیماری‌های واگیردار در کشورهای درگیر این اتفاق شیوع پیدا کرد. از این رو مایکل پریچارد، موسس و مالک سیستم LIFESAVER توانست با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه فیلتراسیون و تصفیه آب، دستگاه تصفیه قابل حمل LifeSaver را تولید کند.

این دستگاه تصفیه آب که به عنوان اولین نمونه از دستگاه‌های تصفیه آب قابل حمل شناخته می‌شود، شبیه به یک بطری کوچک آب است. طول عمر فیلتر تعبیه شده در آن‌ها برای یک مدل ۴هزار لیتر و برای یک مدل دیگر ۶ هزار لیتر است. طبق آزمایش‌های انجام شده این دستگاه قادر است آب‌هایی را که دستگاه‌های تصفیه معمولی قادر به پاکسازی آن نیستند، به راحتی تصفیه کند و تا ۹۹/۹۹ درصد از آلودگی‌های آب را بر طرف کند.

بطری آب LifeSaver به دلیل فناوری بالای به کار رفته در آن از سال ۲۰۰۷ تنها برای موارد خاصی مورد استفاده قرار گرفت. برای مثال این دستگاه تصفیه آب قابل‌حمل توسط بیش از ۳۰ هزار نفر سرباز در ارتش برای تصفیه آب آشامیدنی‌شان مورد استفاده قرار گرفته است.

در ساخت بطری LifeSaver سعی شده است از این واقعیت علمی که اندازه کوچک‌ترین ویروس در حدود ۲۵ نانومتر است کمک گرفته شده است. به این ترتیب که در این بطری‌ها، فیلترهایی که دارای سوراخ‌هایی به قطر ۱۵ نانومتر هستند تعبیه شده است. از این رو تمامی املاح مضر موجود در آب را می‌توان با استفاده از این فیلتر بدون نیاز به هیچ ماده شیمیایی خاصی مثل کلر، ید و یا حتی اشعه فرابنفش یا هیچ نور دیگری از مولکول‌های آب به راحتی جدا کرد.

همچنین در ساخت بطری آب LifeSaver از فناوری خاصی به نام ChilWick استفاده شده است. عملکرد این فناوری به گونه‌ای است که دمای آب را کاهش می‌دهد. بنابراین با استفاده از این بطری آب مصرف‌کننده به آب تصفیه خنک شده دسترسی خواهد داشت. استفاده از دستگاه تصفیه آب LifeSaver بسیار ساده و آسان است. به راحتی می‌توانید آن را با آب پر کنید، محتوای آن را تصفیه کنید و سپس آب را بنوشید.

بطری آب LifeSaver دارای تاییدیه مرکز بهداشت و پزشکی لندن است و مطابق با مقررات و ضوابط مربوط به آب آشامیدنی انگلیس، ایالات متحده و اروپا در زمینه تصفیه آب ساخته شده است.

بطری تصفیه آب LifeSaver می‌تواند همه آلاینده‌های موجود در آب را به راحتی حذف کند. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دستگاه تصفیه قابل حمل قادر به تصفیه آب‌هایی که با موادی مثل نفت، بنرین و گازوئیل آلوده شده است، نیست. به عبارت دیگر بطری آب LifeSaver بیشتر برای تصفیه آب‌هایی مناسب است که آلودگی آن‌ها به صورت طبیعی است و با آلاینده‌های شیمیایی یا فاضلاب‌های صنعتی آلوده نشده است.

همانطور که گفته شد بطری آب LifeSaver می‌تواند کلیه آلاینده‌های موجود در آب که اندازه آن‌ها بیشتر از ۱۵ نانومتر است را به راحتی از آب جدا کند.

این ویژگی باعث شده این بطری آب یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین دستگاه‌های تصفیه قابل‌حمل در موارد ضروری و مکان‌هایی باشد که دسترسی به آب آشامیدنی سالم وجود ندارد. به عنوان مثال در کشورهای فقیر و یا مکان‌هایی که سیستم تصفیه آب سراسری در آن‌ها وجود ندارد، استفاده از این بطری آب می‌تواند به نفع سلامت جامعه باشد.

سرعت تصفیه آب در بطری تصفیه آب LifeSaver بسیار بیشتر از سرعت و روند تصفیه آب توسط دستگاه‌های تصفیه آب معمولی است. بطری آب LifeSaver مجهز به قوی‌ترین و جدیدترین فناوری در زمینه تصفیه آب است. اطلاعات و مشخصات عمومی بطری آب LifeSaver در جدول زیر نمایش داده شده است.

حداقل دمای آب قابل تصفیه در بطری LifeSaver ۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۲ درجه فارنهایت
حداکثر دمای آب قابل تصفیه در بطری LifeSaver ۵۰درجه سانتی‌گراد یا ۱۲۲ درجه فارنهایت
حداقل دمای قابل تحمل برای بطری LifeSaver -۱۰  درجه سانتی‌گراد یا ۱۴  درجه فارنهایت
حداکثر دمای قابل تحمل برای  بطری LifeSaver ۶۰  درجه سانتی‌گراد یا ۱۴۰ درجه فارنهایت
نرخ جریان اولیه آب برای ورود آب به بطری ۲٫۵ لیتر در دقیقه، یا ۰٫۲۵ بار
طول عمر فیلتر ۴هزار لیتر معادل ۱۰۵۶ گالن

۶ هزار لیتر معادل ۱۵۸۵ گالن

جذب باکتری بزرگ‌تر ۹۹٫۹۹ درصد
جذب ویروس بزرگ‌تر از ۹۹/۹۹ درصد
قدرت جذب مواد شیمیایی در این بطری تصفیه، از کربن فعال استفاده شده است که قادر به جذب و  کاهش میزان پسماندهای شیمیایی از جمله سموم، آفات، بقایای زباله‌های بیمارستانی و فلزات موجود در آب می‌شود.
تاییدیه‌های جهانی دارای تاییدیه آب آشامیدنی از کشورهای آمریکا و انگلیس و تاییدیه از مرکز بهدشات جهانی
وزن بطری بدون آب ۶۳۵ گرم
حجم بطری ۷۵۰ میلی‌لیتر

همانطور که در این جدول مشخص شده است، عملکرد این بطری در جذب مواد مضر موجود در آب بسیار خوب ارزیابی شده است. به عبارت دیگر فیلتر تعبیه شده در این بطری تصفیه آب LifeSaver می‌تواند همه آلودگی‌ها را  به غیر از آلودگی‌های ناشی از مواد روغنی را از مولکول‌های آب جدا کند.

نکته جالب در خصوص این بطری‌های تصفیه آب این است که شرکت سازنده این بطری‌ها با همکاری شرکت مزدای ژاپن اقدام به استفاده از این بطری‌ها در مدل مفهومی خودرو Kyora کرده است. مورد مصرف این بطری در این خودروی ژاپنی این است که آب باران که روی سقف خودرو می‌بارد، از طریق یکسری مجراهای مخصوص به داخل این بطری سرازیر شده و عملیات تصفیه روی آن انجام می‌شود.

آب از فیلترهای پیشرفته تعبیه شده در این بطری عبور کرده و به صورت کامل تصفیه می‌شود. سرنشینان خودرو می‌توانند به هنگام خروج از ماشین بطری‌های LifeSaver را نیز همراه خود ببرد و از آن برای تصفیه آب موجود در طبیعت مثل آب رودخانه‌‌ها و برکه‌ها که به سالم بودن آن‌ها شک دارند، استفاده کنند.

این بطری‌ها به خصوص برای کوهنوردان، طبیعت‌گردان، شاغلین به کار در کارگاه‌های خارج شهر یا جنگل‌بانان، محیط‌بانان، رانندگان خودروهای ترانزیت و از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب بطری های تصفیه آب LifeSaver

این بطری مانند بسیاری از وسایل کاربردی مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد. از جمله مزایای استفاده از این بطری آب می‌توان به مواردی مثل استفاده آسان، قابل حمل بودن، وزن سبک و عملکرد مناسب آن در تصفیه آب اشاره کرد. با این حال این بطری معایبی نیز دارد.

با وجود اینکه تکنولوژی به کار رفته برای تصفیه آب در این بطری‌ها بسیار جذاب است، اما قبل از خرید این بطری‌ها باید به چند نکته توجه کنید. بسیاری از مصرف‌کنندگان این بطری‌ها از مزه پلاستیک موجود در آب تصفیه شده توسط این بطری شکایت داشته‌اند. هر چند تعداد این افراد زیاد نیست اما به نظر می‌رسد این دستگاه نتواند به طور کامل مزه مواد و املاح موجود در آب را در هنگام تصفیه از آن بگیرد.

مورد دیگری که در خصوص این بطری تصفیه آب گزارش شده است این است که بعد از چند بار استفاده بدنه بطری دچار نشتی شده و باعث می‌شود که محلی که در آن بطری آب قرار داده شده، خیس شود.

علاوه بر این از آنجایی که بدنه بیرونی بطری از جنس پلاستیک ساخته شده است، در صورت افتادن روی زمین و یا ضربه به راحتی ترک برداشته و می‌شکند. این مسئله برای محصولاتی که قرار است در شرایط سخت از آن‌ها استفاده شود، یک ضعف بزرگ به حساب می‌آید.

عیب دیگری که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است، روش پر کردن بطری با آب است. برای پر کردن بطری شما باید بطری را داخل منبع آب سر و ته کنید و این مسئله باعث می‌شود که محل نوشیدن آب در بطری دچار آلودگی شود و هنگامی که آن را به دهان می‌برید این آلودگی به بدن شما وارد شود.

معایب دیگری نیز برای بطری‌های آب LifeSaver گزارش شده‌اند که از آن جمله می‌توان به مواردی مثل عدم تحمل فشار بسیار زیاد اشاره کرد. در نظرات کاربران آمده است که در صورتی که فشار آب زیاد باشد، سری بطری از آن جدا می‌شود. به عبارت دیگر امکان پر کردن بطری از آب منبعی که دارای فشار زیاد است، وجود ندارد. همچنین این بطری تحمل دمای بسیار بالا و بسیار کم را ندارد و حتما باید از گرم شدن بیش از حد و یخ زدن آن جلوگیری شود.

قیمت این بطری تصفیه آب برای فیلتر با طول عمر ۴هزار لیتری حدود ۱۵۰ دلار و برای ظرفیت ۶ هزار لیتری در حدود ۱۸۰ دلار است.

بطری تصفیه آب ClearlyFiltered Tritan

بطری تصفیه آب ClearlyFiltered Tritan

این بطری مجهز به فیلتر قدرتمندی است که قادر است تا ۹۹/۹۹ درصد از آلاینده‌های موجود در آب را تصفیه کند. به عبارت دیگر بطری تصفیه آب ClearlyFiltered Tritan به شما کمک می‌کند که از شر بیش از ۲۲۰ نوع آلاینده موجود در آب اعم از انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد شیمیایی به غیر از مواد روغنی مثل بنزین، نفت و گازوئیل خلاص شوید.

طراحی این بطری تصفیه آب بسیار زیبا و جذاب است. ظاهر این دستگاه بیشتر شبیه بطری‌های آب ورزشی طراحی شده است. طراحی این بطری به نوعی انجام شده است که شما می‌توانید به راحتی آن را همیشه همراه خود داشته باشید.

بدنه این بطری از جنس پلاستیک فاقد BPA ساخته شده است. اما چون پلاستیک استفاده شده در بدنه این بطری شفاف است، به نظر می‌رسد جنس بدنه آن از شیشه باشد.

وزن این بطری نسبتا سبک است. در این بطری می‌توانید برای خنک کردن آب از تکه‌های یخ استفاده کنید. قطر دهانه بطری نسبتا بزرگ است بنابراین برای نوشیدن آب از آن نباید دچار مشکل بشوید. طول عمر فیلتر این بطری چیزی در حدود ۶ هزار لیتر آب است.

به طور کلی مزایای استفاده از این بطری تصفیه آب شامل مواردی مثل استفاده و نگهداری آسان، وجود فیلتر قدرتمند برای حذف انواع متنوعی از آلاینده‌ها و امکان قرار دادن یخ در محفظه بطری می‌شود. اما این بطری تصفیه آب معایبی نیز دارد که می‌توان به مواردی مثل عدم جا شدن آن در قسمت مخصوص بطری دوچرخه‌ها و تک رنگ بودن آن اشاره کرد. قیمت این بطری تصفیه آب در حدود ۳۶ دلار است.

بطری تصفیه آب Brita Premium

بطری تصفیه آب Brita Premium

این بطری قادر است بخش زیادی از کلر موجود در آب تصفیه شهری را از آب جدا کند. به علاوه این دستگاه می‌تواند مزه ناشی از کلر موجود در آب را کاملا از بین ببرد. این ویژگی باعث می‌شود که مزه آب تصفیه شده با این دستگاه تا حد قابل توجهی بهبود یابد. عملیات فیلتر کردن آب در بطری تصفیه آب Brita Premium دقیقا همزمان با وقتی که از بطری آب می‌نوشیم، رخ می‌دهد.

طول عمر فیلترهای موجود در این بطری دو ماه است. نکته مهم در خصوص این فیلترها این است که تعویض آن‌ها بسیار راحت انجام می‌شود. برای تعویض فیلتر این بطری تصفیه آب باید فیلتر جدیدی را تهیه کنید، فیلتر قبلی را از آن خارج کنید و فیلتر جدید را از طریق نی موجود در بطری سر جای خود قرار دهید. وزن این بطری سبک است بنابراین امکان حمل آن همیشه و همه جا برای شما وجود دارد. بدنه این بطری از جنس پلاستیک مقاوم و فاقد BPA ساخته شده است.

به طور کلی مزایای استفاده از این بطری شامل مواردی مثل شستشو و تمیز کردن آسان بطری، امکان شستشو با ماشین ظرفشویی و استفاده آسان از آن است. عیب عمده این بطری تصفیه آب این است که دهنی یدکی برای آن وجود ندارد و به همین دلیل اگر دهنی این دستگاه دچار مشکلی مثل شکستگی شد باید یک بطری تصفیه آب جدید خریداری کنید. قیمت این بطری تصفیه آب در حدود ۳۵ دلار است.

بطری تصفیه آب GRAYL Ultralight

بطری تصفیه آب Brita

بطری آب Ultralight محصول برند GRAYL است. اولین چیزی که در این بطری نظر مصرف‌کننده را به خود جلب می‌کند، ظاهر ساده اما بسیار شیک این بطری است. این بطری تصفیه آب نیز مانند همه بطری‌های تصفیه آب به نحوی طراحی شده است که کاربر بتواند از آن همیشه و همه‌جا استفاده کند.

استفاده از بطری آب GRAYL Ultralight بسیار آسان و ساده است. برای فیلتر کردن آب با استفاده از این بطری کافی است محفظه داخلی را فشار داده تا عملیات تصفیه آب انجام شود.

فیلتر این دستگاه قادر است تا ۹۹/۹۹ درصد از املاح مضر آب از جمله کلر، ید، باکتری‌ها، ویروس‌هایی مثل هپاتیت نوع A، سالمونیا و از این دست را تصفیه و حذف کند.

نکته مهمی که در خصوص فیلتر این دستگاه باید به آن توجه کنید این است که این فیلتر می‌تواند مواد روغنی مثل بنزین، نفت و گازوئیل و مواد سنگینی مثل سرب و آرسنینگ موجود در آب را تصفیه کند. همچنین دستگاه تصفیه آب Ultralight می‌تواند طعم و مزه آب را نیز بهتر کند. قیمت این بطری تصفیه آب در حدود ۶۹ دلار است.

بطری تصفیه آب SurviMate

بطری تصفیه آب SurviMate

بطری تصفیه آب SurviMate می‌تواند مانند یک همراه همیشگی در کنار شما برای سفر به همه‌جا از کوه گرفته تا بیابان باشد. این بطری نه تنها قادر به فیلتر کردن آب است بلکه مجهز به ۴ نوع فیلتر است که بهترین نوع آب فیلتر شده را در اختیار شما قرار خواهد داد.

این بطری ظاهری ساده اما بسیار شیک و جذاب دارد، مجهز به فیلترهای مختلفی از جمله فیلتر کربن فعال، فیلتر UF، فیلتر ضد باکتری و فیلتر مجهز به پارچه کتان از جنس الیاف PP است. وجود همه این فیلترها در کنار هم باعث می‌شود تا این دستگاه بتواند بخش زیادی از آلاینده‌های موجود در آب از جمله فلزات سنگین مثل سرب، ویروس‌ها، مواد شیمیایی مضر و باکتری‌ها را حذف کند.

برای ساخت بدنه این بطری تصفیه آب از پلاستیک فاقد BPA استفاده شده است که دارای تاییدیه FDA یا همان سازمان غذا و داروی آمریکاست. طول عمر فیلتر تعبیه شده در این دستگاه چیزی در حدود ۸ ماه است. بنابراین فقط یکبار در سال نیاز به تعویض فیلتر این وسیله بسیار کاربردی دارید. قیمت این محصول در حدود ۲۸ دلار است.

بطری تصفیه آب مسافرتی Invigorated

بطری تصفیه آب مسافرتی Invigorated

اولین ویژگی این بطری تصفیه آب که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است که بدنه آن از جنس پلاستیک نیست. از آنجایی که حفظ محیط زیست برای تولیدکنندگان این بطری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، بدنه این بطری از جنس استیل ساخته شده است.

فیلتر این بطری تصفیه آب قابلیت حذف کلر و فلزات سنگین و کاهش فلوراید موجود در آب را دارد. علاوه بر این فیلتر موجود در این دستگاه قادر به افزایش PH و ORP موجود در آب است و می‌تواند مواد معدنی مفید را به آب اضافه کند. همه این موارد باعث می‌شود  طعم و مزه آب بهتر شود.

در فیلتر بطری تصفیه آب Invigorated یک کیسه قلیایی تعبیه شده است. طول عمر این فیلتر در حدود ۳هزار لیتر است. بنابراین استفاده از این بطری باعث صرفه جویی حدود ۱۴۴ بطری پلاستیکی می‌شود.

نکته مثبت در خصوص این بطری تصفیه آب این است که می‌تواند دمای نوشیدنی را برای مدت ۲۳ تا ۲۴ ساعت حفظ کند. برای این دستگاه دو مدل در در نظر گرفته شده است که می‌توانید بنابر سلیقه خود از آن استفاده کنید. تنها عیب این بطری تصفیه آب این است که بعد از هر بار استفاده باید کیسه فیلتر قلیایی را از آن خارج کنید. قیمت این بطری ۴۲ دلار است.

به طور کلی نکته‌ای که در خصوص بطری‌های تصفیه آب می‌توان به آن اشاره کرد این است که کیفیت آب فیلتر شده توسط اکثر مدل‌های این بطری‌ها مطابق با کیفیت آبی است که در بطری‌های آب معدنی در بازار موجود است. مسلما کیفیت آب تسویه شده با دستگاه‌های تسویه اسمزی بسیار بالاتر از کیفیت آب تصفیه شده توسط بطری‌های تصفیه آب است.

 

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!