تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای تعمیر و افزایش طول عمر جاروبرقی

چند راهکار برای تعمیر جاروبرقی سامسونگ

راهنمای تعمیر و نگهداری
اهمیت کیفیت کارکرد و حفظ طول عمر لوازم برقی از مواردی است که شما باید همیشه آن را در نظر داشته باشید، با بررسی و سرویس منظم این لوازم طول عمر مفید آن‌ها افزایش پیدا کرده و از مخارج گزاف برای تعمیر جلوگیری می‌شود. اگر جاروبرقی شما سامسونگ است، در این مطلب درباره تعمیر جاروبرقی سامسونگ نکاتی را بخوانید.

تصلا-جاروبرقی از لوازم ضروری برای زندگی است که می‌توان آن را در گروه وسایل برقی پرمصرف نیز قرار داد. جاروبرقی سامسونگ یکی از محصولات برتر این برند است که با رعایت نکاتی در زمان استفاده و تعمیر جاروبرقی سامسونگ می‌توانید مدت زمان طولانی بدون هیچ مشکلی از این دستگاه استفاده کنید.

در این مطلب به نکات اصلی در تعمیر جاروبرقی سامسونگ اشاره کرده‌ایم تا در صورت بروز هر گونه مشکلی از علت اصلی آن‌ها مطلع شده و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ کار نمی کند؟

گاهی اوقات سیم برق جاروبرقی به جای اصلی خود برنمی‌گردد و شما با مشکل جمع کردن سیم روبرو می‌شوید؛ برای تعمیر جاروبرقی سامسونگ قسمت سیم جمع کن ،  می‌توانید سیم را تا آخر به بیرون کشیده و مجددا دکمه سیم‌جمع ‌کن را فشار داده و تمام سیم را جمع کنید.

اختلال در سیم‌جمع‌کن ممکن است به فیوز ارتباط داشته باشد؛ با چک کردن و بررسی فیوز از صحت عملکرد آن مطلع شده و در صورت نیاز برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. از دیگر مشکلاتی که ممکن است در قسمت سیم‌جمع ‌کن جاروبرقی با آن روبرو شوید خراب شدن پلاتین است؛ پلاتین به نوعی اتصال را در جاروبرقی برقرار می‌کند.

توجه داشته باشید به هنگام استفاده از جاروبرقی سیم آن را بیش از اندازه نکشید و در بیرون آوردن آن احتیاط کنید که فشار زیادی به سیم وارد نشود؛ بعضی از مواقع در اثر کشش زیاد سیم، جاروبرقی نیاز به تعمیر توسط یک نیروی متخصص پیدا می‌کند.

مکش جاروبرقی خوب نیست؟

کیسه جاروبرقی سامسونگ

قدرت مکش از مهم‌ترین عوامل در کیفیت یک جاروبرقی است و عوامل متعددی باعث می‌شود قدرت مکش کاهش پیدا کرده و عملکرد مطلوبی نداشته باشد.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید کیسه جاروبرقی است؛ کیسه جاروبرقی باید هر چند وقت یک ‌بار تعویض شود، زمانی که این کیسه بیش از اندازه پر می‌شود بر میزان مکش تأثیر گذاشته و قدرت آن را کاهش می‌دهد.

همچنین بررسی قسمتی که لوله به کیسه متصل می‌شود به شما کمک می‌کند تا دلیل کاهش قدرت مکش را پیدا کنید، اگر در این قسمت چیزی گیر کرده باشد یا آسیبی به آن وارد شده باشد بر روی میزان مکش جاروبرقی تأثیر خواهد گذاشت.

مراقبت از لوله پلاستیکی یا همان شلنگ جاروبرقی نیز مهم است؛ دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است این لوله پاره شده یا حفره‌ها و درزهایی بر روی آن ایجاد شود، این موضوع ممکن است قدرت مکش جاروبرقی را کاهش دهد.

برس جاروبرقی سامسونگ باید به طور مداوم بررسی شود؛ بیشتر مواقع اجسام خارجی مانند پلاستیک، مو یا هر چیز اضافی دیگری داخل این برس گیر کرده یا به آن‌ می‌چسبد؛ یکی دیگر از عوامل کاهش میزان قدرت مکش جاروبرقی تمیز نبودن برس یا وجود جسمی اضافی داخل آن‌ است.

بیشتر بخوانید: چند راهکار برای تعمیر جاروبرقی سامسونگ  

صدای زیاد جاروبرقی کلافه تان کرده است؟

مردی در حال کارکردن با جاروبرقی با هندزفری

یکی از عوامل ایجاد صدای زیاد جاروبرقی به هنگام کار کردن، پُر شدن کیسه جاروبرقی است؛ اگر کیسه را هر چند وقت یک‌بار خالی یا تعویض نکنید ممکن است باعث ایجاد صدایی بیشتر از حد معمول در جاروبرقی شود.

مسدود شدن جریان هوا در جاروبرقی سامسونگ نیز از دیگر عواملی است که صدایی زیاد و مزاحم تولید می‌کند. همچنین فیلترهای جاروبرقی نیز احتیاج به چک کردن دارند تا در صورت مسدود بودن تمیز شوند، تمیز کردن فیلترها کار دشواری نیست و شما با مراجعه به راهنمای استفاده از جاروبرقی می‌توانید این کار را انجام دهید.

پاک کردن فیلتر از هر نوع آلودگی و جسم خارجی به کیفیت عملکرد موتور دستگاه نیز ارتباط دارد؛ شما با تمیز کردن مداوم و درست فیلتر از ورود ذرات گرد و غبار یا اجسام اضافی به قسمت‌های داخلی جاروبرقی جلوگیری کرده و موتور را از سوختن نجات می‌دهید.

با توجه به تمام این موارد اگر هیچ کدام از آن‌ها علت ایجاد سر و صدای جاروبرقی شما نباشد باید موتور دستگاه را چک کنید تا در صورت خرابی موتور نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. وجود مشکل در بلبرینگ و یا پروانه جاروبرقی نیز از دیگر مواردی هستند که باعث تولید صدای زیاد می‌شوند.

علت داغ شدن جاروبرقی سامسونگ نمی دانید؟

مردی در حال تعمیر جاروبرقی سامسونگ

استفاده از جاروبرقی به مدت طولانی ممکن است باعث داغ شدن آن شود، به هنگام استفاده از جاروبرقی به مدت زمانی که دستگاه روشن می‌ماند توجه داشته باشید، یکی از عوارض داغ شدن جاروبرقی خرابی و از کار افتادن موتور است.

اگر جاروبرقی سامسونگ شما داغ می‌شود به شما توصیه می‌کنیم فن دستگاه و فیلتر آن را نیز بررسی کنید، بعضی از مواقع وجود مشکل در فیلتر یا فن جاروبرقی منجر به داغ شدن دستگاه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث داغ شدن بیش از اندازه جاروبرقی می‌شود وجود نقص فنی در ترموستات دستگاه است؛ اگر ترموستات با داغ شدن جاروبرقی نتواند دستور خاموش شدن به دستگاه بدهد موتور بی‌وقفه کار کرده و با افزایش دما جاروبرقی داغ می‌شود.

از دیگر دلایل داغ شدن جاروبرقی به بُرد اصلی و کلید گریز از مرکز دستگاه برمی‌گردد؛ با عیب‌یابی این دو بخش شما می‌توانید از علت داغ شدن جاروبرقی مطلع شوید. توجه داشته باشید در اینصورت تعمیر جاروبرقی سامسونگ شما نیاز به مهارت و تخصص دارد و شما باید از نیروهای متخصص برای تعمیر کمک بگیرید.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی نمی دانید؟

زنی در حال روشن کردن جاروبرقی

اگر به هنگام کار با جاروبرقی، دستگاه به شکلی ناگهانی خاموش شد باید موارد زیر را در نظر داشته باشید؛ دلیل اول خارج شدن سیم جاروبرقی از پریز است، در صورت عدم وقوع این مورد شما باید موتور دستگاه را چک کنید و نیاز به تعمیر جاروبرقی سامسونگ نیست.

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به وجود آمدن فاصله بین زغال‌های موتور دستگاه است و شما می‌توانید با بررسی زغال موتور از صحت کارکرد آن مطمئن شوید. ترموستات در جاروبرقی سامسونگ نقش کنترل دمای داخل دستگاه را دارد و اگر ترموستات مشکل داشته یا خراب شده باشد منجر به خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی خواهد شد.

بوی سوختگی جاروبرقی ناشی از چیست؟

جاروبرقی آبی رنگ

گاهی اوقات شما بویی شبیه به بوی سوختگی از جاروبرقی حس می‌کنید که این بو دلایل مختلفی دارد؛ یکی از این دلایل وارد شدن فشار به موتور جاروبرقی است؛ با عیب‌یابی موتور از نقص یا خرابی آن مطلع خواهید شد.

با کاهش مکش جاروبرقی نیز ممکن است بوی سوختگی از دستگاه شنیده شود؛ با تعویض کیسه جاروبرقی و بررسی فیلتر می‌توانید این بوی ناخوشایند را از بین ببرید.

یکی از موارد در تعمیر جاروبرقی سامسونگ ، کنترل و بررسی وضعیت عملکرد فن جاروبرقی سامسونگ است که در صورت بروز مشکل بوی سوختگی از آن حاصل می‌شود. اگر فن دستگاه مشکل داشته باشد هوا به راحتی به بیرون منتقل نمی‌شود و منجر به داغ شدن موتور می‌شود.

علت جرقه زدن موتور جاروبرقی سامسونگ چیست؟

مردی در حا تعمیر جاروبرقی سامسونگ

اگر موتور جاروبرقی شما جرقه می‌زند نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشید زیرا هر گونه سهل‌انگاری در مراقبت و تعمیر دستگاه به مرور زمان باعث خرابی و از کار افتادن موتور خواهد شد.

یکی از مواردی که باعث جرقه زدن موتور می‌شود سوختن یا نیم‌سوز شدن آن است، جرقه‌های ناشی از سوختن موتور به رنگ قرمز هستند.

مدار جاروبرقی نیز از دیگر قسمت‌های این دستگاه است که با بروز مشکل و اتصالات کوتاه در آن شما شاهد جرقه زدن موتور خواهید بود.

روشن بودن جاروبرقی برای مدت زمان طولانی به موتور فشار زیادی وارد می‌کند و این فشار ممکن است باعث ایجاد جرقه در موتور شود، توصیه می‌شود هنگام استفاده طولانی مدت از جاروبرقی هر چند دقیقه یک بار آن را خاموش کرده و بعد از استراحت دادن به موتور دستگاه را روشن کنید.

اختلال در عملکرد زغال موتور نیز باعث ایجاد جرقه در موتور جاروبرقی می‌شود، همچنین نوساناتی که در جریان برق به وجود می‌آید نیز باعث افزایش فشار به کلکتور دستگاه می‌شود و جرقه ایجاد می‌کند. یکی از مواردی که باید در استفاده از جاروبرقی سامسونگ به آن توجه کنید روشن کردن دستگاه در ساعات مطلوب مصرف برق است، با رعایت کردن این نکته شما به حفظ کیفیت و طول عمر جاروبرقی خود کمک کرده‌اید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۰۶/۳۱
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!