تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی نقاط ضعف و قوت گوشی‌ موبایل های جی ‌پلاس/گوشی جی‌پلاس؛ ایرانی یا چینی؟

نقد و بررسی جی پلاس q10 و گوشی جی پلاس T10

راهنمای خرید
جی ‌پلاس یک برند ایرانی جدید و جایگزین برند ال‌جی است. گوشی جی پلاس یکی از محصولات این شرکت هستند که به‌عنوان محصولی میان‌رده و ارزان‌قیمت تا حدود زیادی در جلب رضایت مشتریان موفق بوده‌اند؛ اما این مدل گوشی‌ میان‌رده تولید داخل، نقاط ضعفی نیز دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. شاید بتوان گفت پاشنه آشیل گوشی‌ جی‌پلاس دوربین اصلی و سلفی آن‌ است.

تصلا– اواسط دی‌ماه سال‌گذشته و مدتی بعد از آنکه محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات از امضای تفاهم‌نامه تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور خبر داد. جی‌پلاس از دو مدل گوشی ارزان ‌قیمت خود به عنوان گوشی ایرانی رونمایی کرد. گوشی جی پلاس t10 و جی پلاس q10 پلاس ، دو مدلی هستند که  به دلیل قیمت پایین و سازگاری با قدرت خرید مصرف‌کننده در ابتدا با فروش خوبی رو به رو شد. در این مطلب قصد داریم به بررسی جی پلاس q10 و جی پلاس t10  بپردازیم.

به گفته مدیران گلدیران، بعد از تلویزیون و ماشین لباسشویی‌های برند جی‌پلاس بیشترین اقبال را از سوی مردم به دنبال داشت. اما از لحاظ فنی رفته رفته انتقاداتی را به همراه داشت. هرچند در رنج قیمتی دو مدل گوشی جی پلاس ، نباید انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای را داشت، اما جدا از کیفیت فنی، مشکلاتی همچون نبود نمایندگی به ویژه در شهرهای کوچک، کمیابی قطعات و… نارضایتی مصرف‌کننده را به دنبال داشت.

مدیران این شرکت می‌گویند گلدیران خدمات پس از فروش محصولات دیجیتال مثل موبایل و مانیتور را به کمک مدیا‌پردازش انجام می‌دهد که سالهاست در بازار آی‌تی فعالیت دارد و کاملا پرقدرت در این عرصه حضور دارد.

بررسی جی پلاس q10 و گوشی جی پلاس t10

قبل از بررسی این دو محصول جی پلاس خوب است اطلاعاتی را در مورد این برند داشته باشید؟

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی ✔️ بهترین گوشی های ۲۰۲۱

گوشی جی پلاس ، ایرانی یا چینی؟

ماکت گوشی جی پلاس

از آنجایی که این دو مدل گوشی (گوشی جی پلاس t10 و q10) طی مراسمی از سوی گلدیران و با حضور اصحاب رسانه به عنوان گوشی ایرانی رونمایی شده بود، عبارت«MadeinChina» روی جعبه‌های این گوشی، ایرانی بودن این گوشی‌ها را زیر سوال برد و این فرضیه را که گلدیران تنها واردکننده این گوشی است و نه تولیدکننده قوت بخشید.

مدیران گلدیران در پاسخ به این موضوع می‌گویند برند ایرانی به این معنی نیست که همه قطعات ایرانی و داخل کشور تولید شده است.

کیوان شکرانی، مدیر برند گلدیران در این زمینه به “تصلا” می‌گوید: قطعات از هر کشور صاحب تکنولوژی که بتوان واردات قطعات داشت، تامین می‌شود. در کارخانه‌های گلدیران فعالیت‌های بعدی روی آن از جمله مونتاژ صورت می‌گیرد و قطعاتی هم ساخته می‌شود، در نهایت محصولی که تولید می‌شود برند ایرانی است. اما برند ایرانی به این معنی نیست که همه قطعات ایرانی است بلکه یعنی خاستگاه محصول و فلسفه بازاریابی و وجودی‌اش ایران است اما دلیلی ندارد همه قطعات و پیچ و مهره‌ها در داخل کشور ساخته شده باشد و این موضوع در مورد برندهای معروف در دنیا هم صدق می‌کند.

در کل انواع مدل های گوشی جی‌پلاس برای افرادی که به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه باکیفیت قابل‌قبول و ویژگی‌ها و قابلیت‌های لازم هستند، گزینه کاملاً مناسبی در رنج قیمتی مشخص محسوب می‌شوند و می‌توانند بخش زیادی از انتظارات این دسته از کاربران را برآورده کنند اما انتقاداتی نیز به عملکرد فنی این گوشی‌ها وارد است.

در ادامه به بررسی نقاط قوت و معایب گوشی جی پلاس می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید: برترین گوشی‌‌های تاشو یا فولد موجود در بازار  

بررسی عملکرد فنی گوشی جی پلاس t10 و q10

نمایشگاه برای خرید گوشی جی پلاس

زمانی که قصد خرید یک گوشی میان‌رده را داریم باید انتظارات‌مان را از گوشی در بخش‌های مختلفی مثل مشخصات و ویژگی‌های نمایشگر، قدرت پردازنده، قدرت پردازش گرافیکی، مشخصات و کیفیت دوربین و جنس و طراحی بدنه کاهش دهیم.

در ادامه با ما باشید تا نقایص دو گوشی جی پلاس Q10 و GPLUS T10 را در زمینه‌های مختلف به‌ صورت جزئی مورد بررسی قرار دهیم.

جنس و طراحی بدنه

بدنه گوشی جی پلاس t10 برای کاهش هزینه‌های تولید از پلاستیک ساخته شده است که برای یک گوشی در این کلاس قیمتی اصلاً تعجب‌برانگیز نیست. پلاستیکی بودن بدنه گوشی‌ها آن‌ها را بسیار آسیب‌پذیر کرده است و برای محافظت از آن‌ها باید یک قاب محافظتی مناسب تهیه کنید و استفاده از گلس محافظ نمایشگر نیز کاملاً ضروری است.

در ضمن بدنه گوشی جی پلاس کاملاً مستعد جذب کثیفی و لکه اثرانگشت است که اصلاً خوشایند نیست.

در ضمن اندازه حاشیه اطراف نمایشگر دو گوشی مخصوصاً گوشی جی پلاس t10 زیاد است. با توجه به اینکه رویکرد کاهش حاشیه اطراف نمایشگرها گوشی‌ها از چند سال گذشته در طراحی‌ها آغاز شده و اینکه به دلیل تقویت این رویکرد، در اطراف نمایشگر گوشی‌های جدید تقریباً حاشیه‌ای دیده نمی‌شود، ممکن است کاربران زیادی نسبت به این گوشی‌ها دلسرد شوند؛ زیرا احساس می‌کنند در حال خرید محصول هستند که طراحی آن تقریباً منسوخ شده است.

در ضمن اگر کمی اخبار دنیای موبایل را دنبال کرده باشید، می‌دانید حاشیه بالای نمایشگر که معمولاً دوربین سلفی و سایر حسگرها در آن قرار دارند، در بیشتر گوشی‌های امروزی حذف شده و دوربین سلفی یا در حفره‌ای کوچک (ناچ) قرار گرفته یا به‌صورت پاپ آپ و کشویی طراحی شده است؛ اما در گوشی جی پلاس T10 همچنان شاهد این حاشیه ضخیم هستیم و این موضوع باعث شده ظاهر گوشی کمی قدیمی به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هواوی ۲۰۲۱ کدامند؟

نمایشگر

یکی از معایب گوشی جی پلاس q10  و T10 ، انحراف رنگ در حال نمایش نسبتاً محسوس است. در حالت کلی رنگ‌های نمایشگر گوشی Q10 به سمت قرمز و رنگ‌های صفحه‌نمایش T10 به سمت آبی گرایش دارند؛ البته این گرایش و انحراف به ‌قدری نیست که رنگ‌ها به‌صورت استاندارد و قابل‌قبول نمایش داده نشوند.
در ضمن در هر دو نمایشگر به‌ خصوص در GPLUS T10 رنگ مشکی عمیقی نمایش داده نمی‌شود و ممکن است نمایشگر این دو گوشی در زیر تابش مستقیم آفتاب کمی ناخوانا به نظر برسند.

بررسی دوربین جی پلاس q10 و T10

  • دوربین اصلی

شاید بتوان گفت پاشنه آشیل گوشی‌های جی‌پلاس دوربین اصلی و سلفی آن‌ها است. اپلیکیشن دوربین هر دو گوشی کاملاً ساده است ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی ندارند. این ضعف در اپلیکیشن دوربین گوشی جی پلاس Q10 بیشتر به چشم می‌خورد و کاربران این گوشی تنها می‌توانند از چند حالت اصلی عکاسی و فیلمبرداری و چند فیلتر رنگ استاندارد استفاده کنند.

متأسفانه گرایش به رنگ قرمز در عکس‌های گرفته‌شده با دوربین گوشی تی ۱۰ جی پلاس نیز دیده می‌شود و رنگ‌ها کمی قرمز و گرم به نظر می‌رسند. به همین دلیل افرادی که روی طبیعی بودن زنگ‌های عکس‌ها حساسیت زیادی دارند، ناگزیر به ویرایش تصویر هستند. دوربین Gplus Q10 هم در ثبت جزئیات مشکل دارد و تصاویر را با زاویه بسته‌تری نسبت به T10 ثبت می‌کند.

ضعف دوربین‌های هر دو گوشی در هنگام عکاسی در شب و محیط‌های تاریک بیشتر آشکار می‌شود.

مخصوصاً گوشی کیو ۱۰ جی پلاس ، زیرا اپلیکیشن Q10 قابلیت‌ها و امکانات خاصی برای عکاسی در شب ندارد البته دوربین T10 دارای حالت عکاسی در شب یا Night Mode است.

البته حالت Night Mode هم برای عکاسی در شب کار خاصی انجام نمی‌دهد و در هنگام فعال شدن این قابلیت، تنها دریچه دیافراگم به مدت بیشتری باز می‌ماند تا نور بیشتری به حسگر برسد و تصویر به میزان بسیار کمی پردازش می‌شود؛ بنابراین برای عکاسی در شب چندان روی این حالت حساب باز نکنید و به‌جای کمک گرفتن از آن این حالت نور محیط را افزایش دهید!

عملکرد فوکوس خودکار دوربین تی ۱۰ جی پلاس برای عکاسی در شب اصلاً قابل‌قبول نیست و شاید مجبور باشید برای گرفتن تصویری ساده، چندین بار فوکوس کنید تا نتیجه قابل‌قبولی را ببینید، این را هم بگوییم که این مشکل در کیو ۱۰ جی پلاس اصلاً وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: گوشی جی پلاس بخریم؟

  • دوربین سلفی

از میان مشکلات دوربین سلفی Q10 می‌توان به عدم توانایی دوربین در تنظیم مناسب میزان سفیدی و مدت‌زمان زیاد باز نگه‌داشتن دریچه دیافراگم اشاره کرد. در ضمن دوربین سلفی این دو گوشی نیز برای عکاسی در شب مناسب نیست.

  • فیلمبرداری

قبل از بیان معایب گوشی جی پلاس T10 و q10 باید بگوییم کیفیت فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین این دو گوشی تنها برای رفع نیاز مناسب هستند و انتظار ضبط فیلمی با کیفیت بسیار بالا یا حتی کیفیت قابل‌قبول با دوربین اصلی و سلفی کاملاً بی‌مورد است.

در هنگام فیلمبرداری با این دو گوشی به دلیل فقدان سیستم لرزش‌گیر شاهد لرزش‌های محسوسی هستیم، نور تصویر کاهش می‌یابد و تصویر در هنگام حرکت به میزان قابل‌توجهی تار می‌شود البته این مشکلات در گوشی T10 شدت کمتری دارند.

بررسی سخت‌افزار گوشی جی پلاس T10 و q10

  • رم

اگر نگاهی به فهرست ویژگی‌های سخت‌افزاری این دو گوشی داشته باشید، وجود رم ۲ گیگابایتی در گوشی T10 به ‌عنوان اولین ضعف به چشم شما می‌خورد. با توجه به اینکه ماهیت سیستم‌عامل اندروید به‌گونه‌ای است که در هنگام کار با آن فضای زیادی از حافظه رم اشغال می‌شود، ۲ گیگابایت حافظه برای یک گوشی اندرویدی امروزی واقعاً کافی نیست و ممکن است در مواقعی که در حال استفاده از چند اپلیکیشن و سوئیچ کردن بین آن‌ها هستید، کاهش سرعت و کندی گوشی را کاملا احساس کنید.

  • حافظه داخلی

حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی ضعف نسبتاً بزرگی برای T10 محسوب می‌شود؛ زیرا تعداد بسیار زیادی از گوشی‌های میان‌رده حداقل دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی هستند و در صورتی‌ که کاربر برای افزایش میزان حافظه گوشی از کارت حافظه استفاده نکند، افزایش تعداد فایل‌های مختلف، اپلیکیشن‌ها و حافظه‌های کش برخی از اپلیکیشن‌ها، کار با این گوشی را واقعاً عذاب‌آور می‌کنند!

از سوی دیگر حافظه داخلی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده از ۲۵۶ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت و حتی یک ترابایت قابل ارتقا است (در اکثر گوشی‌ها امکان ارتقاء حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت وجود دارد)؛ اما حافظه گوشی T10 تنها تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا است! (البته ارتقای حافظه داخلی Q10 تا ۲۵۶ گیگابایت هم امکان‌پذیر است). در ضمن از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی T10، در حدود ۳ گیگابایت توسط سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده اشغال شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s21 و زمان عرضه آن

  • پردازنده

از دیگر معایب گوشی جی پلاس t10 و گوشیq10 این برند می‌توان به استفاده از پردازنده‌های ضعیف اشاره کرد که با توجه به کلاس گوشی‌ها اصلاً تعجب‌انگیز نیست؛ اما به‌هرحال یک ضعف محسوب می‌شود.

Q10 در این زمینه ضعف بیشتری دارد؛ زیرا برخلاف T10 که با پردازنده ۸ هسته‌ای و هسته‌های Cortex A53 عرضه شده، پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با هسته‌های Cortex A55 را در خود جای داده و امتیاز آن در بنچمارک AnTuTu به میزان قابل‌توجهی کمتر از T10 است (۷۲۸۸۹ در مقابل ۹۴۵۱۲).

در ضمن هر دو دستگاه دارای پردازنده گرافیکی طراحی شده برای گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند (گوشی T10 دارای پردازنده گرافیکی PowerVR Rouge GE 8322 و Q10 دارای PowerVR Rouge GE 8300 است).

  • باتری و شارژر

طبق بررسی جی پلاس q10  و جی پلاس t10 هیچ یک از این دو گوشی دارای فناوری شارژ سریع نیستند که موضوع غیرمعمولی نیست و به همین دلیل کاربران باید Q10 و T10 را به ترتیب با شارژرهای ۷.۵ و ۵ واتی شارژ کند که اصلاً قابل‌قبول نیست و شارژ این دو گوشی با این شارژرها به ترتیب در حدود ۲ ساعت و ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود که با توجه به کاهش هرچه بیشتر مدت‌زمان موردنیاز برای شارژ باتری گوشی‌ها، اصلاً زمان مناسبی نیست.

بسیاری از کاربران نیز در نظرات خود اذعان کرده‌اند از سرعت شارژ گوشی راضی نیستند.

  • اسپیکرها

اسپیکرهای گوشی هم چندان عملکرد مناسبی ندارند و حجم خروجی صدای آن‌ها هم زیاد نیست. ظاهراً طراحان گوشی Q10 قصد داشته‌اند بلندگوهای این گوشی صدای استریو تولید کنند؛ اما یکی از خروجی‌های صدا تنها به شکل یک بلندگو طراحی شده است و در حقیقت یک میکروفون برای ضبط صدا هنگام مکالمه در آن قرار دارد.
با این حال در هنگام پخش صدا از این خروجی صدای خفیفی پخش می‌شود که اصلاً با صدای بلندگوی دیگر متوازن و هماهنگ نیست.

معایب گوشی جی پلاس t10 و q10

گوشی جی پلاس t10

• عدم برخورداری از استاندارد ضد آب
• عدم وجود پورت USB-C در گوشی T10
• سرعت‌پایین حسگر اثرانگشت T10 و عملکرد ضعیف
امکان‌پذیر نبودن استفاده از دو سیم‌کارت در صورت استفاده از کارت حافظه (کارت حافظه در داخل یکی از شکاف‌های سیم‌کارت قرار می‌گیرد ).

نقاط قوت گوشی جی پلاس

گوشی جی پلاس

نمایشگر

نمایشگر گوشی جی پلاس Q10 از نوع IPS است و زاویه دید بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. میزان غنای رنگ‌های در نمایشگر Q10 برای بسیاری از کاربران متوسط راضی‌کننده و حتی می‌توان گفت کیفیت آن با بسیاری از گوشی‌های گران‌قیمت‌تر قابل‌مقایسه است.

برتری عملکرد نمایشگر Q10 در بازآفرینی رنگ‌ها به‌خصوص در تولید رنگ‌های سرد به میزان محسوسی از T10 بهتر است و می‌توان گفت در این زمینه می‌تواند در برابر گوشی‌های گران‌قیمت عرض‌اندام کند. روشنایی نمایشگر LCD گوشی Q10 نیز کاملاً قابل‌قبول است و روشنایی مناسب یکی از مزایای شاخص نمایشگرهای LCD به شمار می‌رود.

در کل باید بگویم عملکرد نمایشگر هر دو گوشی با در نظر گرفتن قیمت آن‌ها در حد انتظار است.

بیشتر بخوانید: گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ چه شکلی است؟

دوربین

طبق بررسی جی پلاس q10 این محصول دارای رنگ‌های طبیعی‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت و تصاویر T10 واضح‌تر و دارای جزئیات بیشتری است. دوربین Q10 دارای حالت‌های کاربردی مختلفی ازجمله حالت پانوراما، حالت Night، گرفتن چند عکس پشت سر هم حالت (حالت Burst) و حالت دستی (که عکاسی حرفه‌ای را بیشتر امکان‌پذیر می‌کند) است.

بدنه گوشی و پورت‌ها

براساس بررسی جی پلاس q10 این محصول از بدنه‌ای براق با ظاهر زیبا و جذاب برخوردار است و براقی و درخشش آن هر فردی را مجذوب خود می‌کند؛ در ضمن Q10 از پورت USB-C نیز برخوردار است که بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت یا حتی میان‌رده فاقد آن هستند.

پورت ۳.۵ میلی‌متر در هر دو گوشی وجود دارد که به‌نوبه خود یک مزیت محسوب می‌شود؛ زیرا امروزه این پورت در بسیاری از گوشی‌ها حذف شده است.

افرادی که هنوز تمایل به استفاده از هندزفری‌های قدیمی دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هستند، می‌توانند بدون نیاز به استفاده از مبدل جک ۳٫۵ میلی‌متری که اغلب کیفیت مناسبی نیز ندارند، از هندزفری خود به‌راحتی استفاده کنند.

حسگر اثرانگشت نیز یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی گوشی‌های جی‌پلاس است و وجود آن در گوشی‌های ارزان‌قیمت مزیت قابل‌توجهی به شمار می‌رود.

سخت‌افزار گوشی جی پلاس q10  و جی پلاس t10

سخت‌افزار هر دو گوشی به‌اندازه‌ای قدرتمند است که بتواند انتظارات کاربران معمولی از یک گوشی را کاملاً برآورده کند.

گوشی Q10 دارای پردازنده Mediatek MT6761 Hello و گوشی تی ۱۰ جی پلاس از پردازنده UNISOC SC9863A برخوردار است که به ترتیب دارای ۴ و ۸ هسته هستند.

درضمن Q10 دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی است. درکل چنانچه نیازمند قدرت پردازشی بیشتر هستید، گوشی تی ۱۰ جی پلاس و چنانچه به حافظه بیشتر نیاز دارید، Q10 را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی جدیدترین گوشی های اوپو + قیمت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

جی پلاس q10 و گوشی جی پلاس t10 دارای سیستم‌عامل اندروید ۹ هستند. بنابراین با خرید گوشی‌های جی‌پلاس می‌توانید از اندروید نسبتاً جدیدی استفاده کنید. هر دو گوشی دارای نسخه نسبتاً خام اندروید ۹ هستند است و نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده زیادی روی این گوشی‌ها وجود ندارد.

این موضوع باعث شده است سرعت گوشی‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد که خود مزیت بزرگی محسوب می‌شود و از سوی دیگر حافظه داخلی بیشتری نیز در اختیار کاربر قرار گرفته است.

لازم به ذکر است اصلی‌ترین لوازم جانبی موردنیاز این گوشی‌ها یعنی قاب ژله‌ای، هندزفری باکیفیت و گلس محافظ صفحه‌نمایش نیز همراه آن‌ها عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است قیمت گوشی جی‌پلاس Q10 در حال حاضر (۹۹/۶/۲۹) با گارانتی ۱۸ ماهه مدیا پردازش و کد فعال‌سازی رجیستری ۲ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان است. قیمت گوشی جی‌پلاس T10 با گارانتی مدیا پردازش هم ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۷/۰۲
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    قدرت‌ نمایی تازه وارد بازار صوتی و تصویری » تصلا (تصویر صنعت لوازم الکترونیک)
    نوامبر 12, 2020

    […] یخچال و فریزر کولرگازی، ریموت کنترل، مانیتور، گوشی موبایل،DVD پلیر.، دستگاه تصفیه‌کننده هوا، صفحه‌کلید، اندروید […]

لینک کپی شد!