تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین نکات هنگام خرید تبلت + لیست قیمت

راهنمای خرید
امروزه تبلت‌ها به یکی از پرطرفدارترین وسایل دیجیتالی تبدیل شده‌اند و بسیاری از افراد داشتن تبلت خوب را ضروری می‌دانند؛ اما آیا می‌دانید در  هنگام خرید تبلت چه ملاک‌های مهم است و بهترین مارک تبلت با قیمت مناسب کدام است؟

تصلا–  بسیاری از افراد در هنگام خرید تبلت سردرگرم می‌شوند و نمی‌دانند چگونه تبلت مناسب برای رفع نیازهای خود را انتخاب کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین تبلت‌های موجود در بازار در رده‌های قیمتی مختلف و انواع مختلف آن‌ها آشنا کنیم تا بتوانید در هنگام خرید تبلت آن‌ها بهتر تصمیم بگیرید و بهترین گزینه ممکن را متناسب با نیازها، انتظارات و بودجه خود انتخاب کنید.

اجازه دهید قبل از معرفی بهترین تبلت‌ها و آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها، نگاهی به نکات ضروری در رابطه با خرید تبلت خوب داشته باشیم و ببینیم یک تبلت خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی ✔️ بهترین گوشی های ۲۰۲۱

بهترین نکات هنگام خرید تبلت

نمایشگر تبلت

برای رسیدن به پاسخ این سؤال، ابتدا نکات هنگام خرید تبلت و ویژگی‌های یک تبلت خوب را بیان می‌کنیم و سپس با بهترین تبلت‌ها در زمینه‌های مختلف آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: برترین گوشی‌‌های تاشو یا فولد موجود در بازار  

خرید تبلت با نمایشگر مناسب

چنانچه اهل دیدن فیلم هستید طبیعتاً باید نمایشگر تبلت دارای وضوح، رزولوشن و تراکم پیکسل بالایی باشد تا از دیدن فیلم‌ها لذت ببرید. دقت بالا در بازآفرینی رنگ‌ها، ایجاد کنتراست بالا و نمایش رنگ‌ها به‌ صورت طبیعی و نزدیک به واقعیت، از دیگر ویژگی‌های ضروری نمایشگر تبلت‌های مناسب تماشای فیلم محسوب می‌شود.

یکی از نکات هنگام خرید تبلت باید دارای نمایشگر عریض با نسبت تصویر ۱۶:۹ یا ۱۸:۹ باشد تا تصاویر با تناسب مناسبی نمایش داده شوند. همچنین توصیه می‌شود ترجیحاً تبلت دارای ویژگی‌های طراحی‌شده برای جلوگیری از خستگی چشم مانند قابلیت فیلتر کردن نور آبی نمایشگر در محیط تاریک یا تنظیم نور نمایشگر متناسب با محیط باشد.

خوانایی مناسب در برابر تابش مستقیم نور آفتاب، زاویه دید مناسب و عدم کاهش کیفیت رنگ از زوایای کناری و نمایش متون با وضوح بالا، از دیگر ویژگی‌های ضروری یک نمایشگر باکیفیت محسوب می‌شود. برای عدم کاهش کیفیت رنگ از زوایای کناری توصیه می‌کنیم در هنگام خرید تبلت‌های دارای نمایشگر IPS را انتخاب کنید.

عمر باتری مناسب نیز یکی از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در هنگام خرید تبلت برای تماشای فیلم به آن توجه داشته باشید. به‌ عنوان‌ مثال تبلت با نمایشگری ۹ یا ۱۰ اینچی با رزولوشن ۲۰۲۸ در ۱۵۳۶ پیکسل و عمر باتری ۷ تا ۹ ساعت می‌تواند گزینه خوبی برای این کار باشد.

در ضمن توصیه میکنیم نمایشگر تبلت منتخب شما حتما باید با مشکل بازتاب نور مقابله کند و در برابر خط و خش و لکه‌های اثر انگشت مقاوم باشد. لکه‌های اثر انگشت معمولا چرب هستند و ظاهر نمایشگر را خراب و استفاده از آن را دشوار می‌کنند.

در صورتی که می‌خواهید از تبلت برای طراحی استفاده کنید، باید تبلتی با نمایشگری با زاویه دید و کنتراست بالا انتخاب کنید. رنگ‌های نمایشگرهای چنین تبلت‌هایی هم باید کاملا طبیعی باشند و زیاد از حد اشباع نشده باشند.

انتخاب تبلت با اندازه و وزن مناسب

البته اگر می‌خواهید تبلتی سبک‌وزن داشته باشید تا جابجایی آن آسان باشد، توصیه می‌کنیم اندازه نمایشگر آن بیشتر از ۸ اینچ نباشد (البته چنانچه اندازه نمایشگر یک یا دو اینچ بیشتر باشد، ممکن است تنها وزنی در حد ۳۰ تا ۶۰ گرم به وزن تبلت اضافه شود).

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی یا شیائومی؟ کدام را بخریم؟

خرید تبلت با سیستم‌عامل مناسب

تبلت با سیستم عامل ویندوز

تبلت‌ها با سه سیستم‌عامل iOS، اندروید و ویندوز عرضه می‌شوند. یکی از نکات هنگام خرید تبلت این است که بدانید تبلت‌های iOS یعنی آیپد، آیپد ۲ و آیپد پرو برای بازی و پخش فیلم مناسب‌تر هستند. در واقع آیپد پرو دارای نمایشگری با قابلیت فیلتر کردن نور آبی و تنظیم نور متناسب با نور محیط است.

اپلیکیشن‌های iOS سازگار با تبلت نسبت به اپلیکیشن‌های اندرویدی سازگار بسیار بیشتر است حتی خود گوگل هم پذیرفته است که اندروید بیشتر برای گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده است و برای تبلت چندان مناسب نیست.

در مورد تبلت‌های ویندوز هم باید گفت در مایکروسافت استور اپلیکیشن‌های بسیار زیاد و متنوعی برای تبلت‌ها ایجاد شده است. البته در مقابل تبلت‌های اندرویدی متنوع‌تر هستند و قیمت ارزان‌تری دارند.

در مورد سیستم‌ عامل ویندوز هم باید گفت اگرچه سیستم‌ عامل ویندوز فون با استقبال چندانی روبرو نشد و شکست بدی داشت؛ اما تبلت‌های ویندوزی طرفداران نسبتاً زیادی دارند.

اگر می‌خواهید از تبلت برای ایجاد اسناد یا ویرایش آن‌ها استفاده کنید، ویندوز بهترین گزینه است؛ البته در اندروید و iOS نیز اپلیکیشن‌های متنوعی برای ایجاد و مشاهده اسناد و حتی ویرایش آن‌ها وجود دارد؛ اما مسلماً اپلیکیشن‌های آفیس قابلیت‌های بسیار بیشتری برای انجام این کار در اختیار شما قرار می‌دهند.

درضمن تبلت‌های ویندوز که مایکروسافت آن‌ها را با نام سرفیس عرضه کرده است، تفاوت زیادی با لپ‌تاپ ندارند و از پورت‌های بهتر و کاربردی‌تری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s21 و زمان عرضه آن

مزیتهای خرید تبلت ویندوزی

از دیگر مزایای تبلت‌های ویندوز نسبت به تبلت‌های اندروید و iOS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– قابلیت متصل شدن به داک استیشن: با استفاده از داک استیشن‌ها می‌توان تبلت‌ها را به‌ راحتی به لپ‌تاپ تبدیل کرد. امکان اتصال تبلت‌های اپل به دلیل فقدان پورت USB در آن‌ها امکان‌پذیر نیست. تبلت‌های اندروید نیز از داک استیشن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند و تنها می‌توان با اتصال موس و کیبورد به این تبلت‌ها استفاده از آن‌ها راحت‌تر کرد.

– امکان استفاده از دستگاه‌های اکسترنال: بسیاری از دستگاه‌های اکسترنال مانند هاردهای اکسترنال تنها از ویندوز پشتیبانی می‌کنند و امکان استفاده از آن با iOS و اندروید وجود ندارد

– قابلیت مولتی تسکینگ و باز کردن همزمان چند پنجره با هم: قابلیت مولتی تسکینگ (امکان استفاده از چند اپلیکیشن یا انجام چند فعالیت پردازشی مختلف به‌ صورت همزمان توسط دستگاه) کار کردن با یک دستگاه را می‌تواند سریع‌تر و راحت‌تر کند. تبلت‌های iOS از مولتی تسکینگ پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما خوشبختانه برخی از تبلت‌های اندرویدی نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ اما کارایی و عملکرد این قابلیت در این دستگاه‌ها در حد تبلت‌های ویندوز نیست.

در مورد قابلیت باز کردن همزمان چند پنجره هم باید بگوییم که باز کردن همزمان چند پنجره در تبلت‌های iOS غیرممکن است و تنها برخی از تبلت‌های اندروید از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ البته عملکرد تبلت‌های اندرویدی در هنگام باز بودن چند پنجره در آن‌ها نیز در حد انتظار نیست.

– عملکرد بسیار خوب در هنگام استفاده از قلم دیجیتالی: تبلت‌های ویندوز بدون هیچ مشکلی از قلم‌های دیجیتالی اکتیو پشتیبانی می‌کنند که دقت بسیار بالایی هم دارند؛ اما متأسفانه امکان استفاده از این قلم‌ها با تبلت‌های iOS وجود ندارد و تنها می‌توان از قلم‌های دیجیتالی خازنی برای کار با آیپدها استفاده کرد که به‌اندازه قلم‌های اکتیو دقیق نیستند در ضمن تنها تعداد محدودی از اپلیکیشن‌های iOS از قلم‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند.

بسیاری از تبلت‌های اندرویدی نیز از قلم دیجیتالی به‌خوبی پشتیبانی نمی‌کنند و تنها تبلت‌های گلکسی سامسونگ سازگاری خوبی با این قلم‌ها دارند؛ البته حتی اپلیکیشن‌های طراحی‌شده برای این تبلت‌های سامسونگ نیز در حد انتظار با قلم‌های دیجیتالی سازگار نیستند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین گوشی موبایل

نکات خرید تبلت با پورت مناسب

تبلت با پورت USB-C

توصیه می‌کنیم تبلت‌هایی را انتخاب کنید که حتماً پورت USB داشته باشند، مجهز به پورت‌های USB 3.0 و USB-C باشند.

سرعت خواندن و نوشتن USB 3 به طور متوسط ۵ تا ۶ برابر سرعت USB 2 (۴۰ تا ۵۰ مگابایت در مقابل ۷ تا ۹ مگابایت) و سرعت انتقال اطلاعات توسط آن بیش از ۱۰ برابر بیشتر از USB 2 سریع‌تر است (۱۰ گیگابیت در مقابل ۴۸۰ مگابیت) است.

پورت USB-C نیز به مراتب سریع‌تر از پورت USB A و USB B است (سرعت انتقال اطلاعات توسط این پورت حدود ۲۰ برابر پورت‌های نسل قبلی است و در صورتی که تبلت شما مجهز به شارژر USB-C باشد با سرعت و توان بالایی شارژ می‌شود (حداکثر توان شارژرهای USB A و USB-B تقریباً ۱۲ وات است؛ اما این رقم در USB-C به ۱۰۰ وات هم می‌رسد که رقم بسیار قابل توجهی است).

در ضمن استفاده از پورت USB-C به دلیل دو طرفه بودن واقعاً راحت است. به طور کلی تبلت‌های ویندوز از نظر برخورداری از پورت‌های مختلف نیز نسبت به تبلت‌های iOS و اندروید برتر هستند؛ زیرا با متصل کردن داک استیشن به آن‌ها می‌توان، پورت‌های متعددی را به این دستگاه‌ها اضافه و وسایل بیشتری را به آن‌ها متصل کرد.

بیشتر بخوانید: خرید بهترین گوشی موبایل براساس بودجه

انتخاب تبلت با سخت‌افزار مناسب

یکی از نکات هنگام خرید تبلت توجه به سخت افزار است. توصیه می‌کنیم لپ‌تاپ منتخب شما حداقل دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم و پردازنده ۴ تا ۶ هسته‌ای باشد. در صورتی‌ که قصد دارید از تبلت برای بازی استفاده کنید، برخورداری تبلت از چنین سخت افزاری ضروری است.

در ضمن چنانچه تبلت شما دارای حسگرهای مختلفی از جمله حسگر نور محیطی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس‌سنج و… باشد، قابلیت‌های مثل تنظیم نور نمایشگر متناسب با نور محیط، چرخش خودکار جهت نمایشگر تبلت متناسب با جهت قرارگیری تبلت (افقی یا عمودی) به دستگاه افزوده و استفاده از آن بسیار راحت و دستگاه کاربردی‌تر می‌‌شود.

از میان این قابلیت‌ها می‌توان به شمارش گام‌ها و امکان استفاده از تبلت به‌عنوان قدم‌شمار و… استفاده کرد؛ البته جهت بهره‌مندی از این قابلیت‌ها، پشتیبانی اپلیکیشن‌ها از حسگرهای ذکرشده نیز ضروری است.

انتخاب تبلت با امکانات ارتباطی مناسب

برخی از تبلت تنها دارای وای‌فای هستند و قابلیت استفاده از سیم‌کارت واینترنت همراه را ندارند البته تعداد معدودی از تبلت‌ها از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند و برای افرادی که از اینترنت همراه استفاده نمی‌کنند، گزینه مناسبی هستند؛ اما توصیه می‌کنیم تبلتی را برای خرید امتحان کنید که از اینترنت ۴G پشتیبانی کند و مجهز به بلوتوث ۵ باشد.

انتخاب تبلت با قلم دیجیتال و صفحه‌کلید مناسب

یکی از نکات خرید تبلت توجه به قلم دیجیتال است. برخورداری تبلت‌ها از قدم دیجیتال می‌تواند استفاده از آن‌ها را لذت‌بخش‌تر کند. در ضمن با استفاده از این قلم‌ها می‌توانید هر آنچه را که دوست دارید با دست خط خودتان بنویسید و خود را محدود به کلیدهای صفحه کلید نکنید.

در صورتی که قصد دارید از تبلت برای طراحی و نقاشی دیجیتالی استفاده کنید، قلم‌های دیجیتالی ۴۰۹۶ و ۸۱۹۲ را برای خرید انتخاب کنید. تبلت‌های گلکسی تب سامسونگ بهترین تبلت‌های اندرویدی دارای قلم دیجیتالی محسوب می‌شود.

تبلت‌های هیبریدی و کانورتیبل نیز برای بسیاری از کاربران جذاب هستند؛ زیرا این تبلت‌ها همراه با صفحه کلید عرضه می‌شوند و می‌توانید با اتصال تبلت به صفحه کلید، از آن‌ها مانند لپ‌تاپ استفاده کنید.

نمایشگرهای این نوع لپ‌تاپ‌ها به‌راحتی جدا می‌شوند و می‌توانید به‌صورت مستقل از آن‌ها استفاده کنید. تبلت‌های هیبریدی سرفیس بهترین گزینه برای کاربران علاقه‌مند به این نوع تبلت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

نکات هنگام خرید تبلت متناسب با نیاز

چنانچه از تبلت‌ها تنها برای وبگردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، حتی ارزان‌ترین دستگاه‌ها نیز می‌توانند نیاز شما را کاملاً برطرف کند.

اگر قصد خرید تبلت برای فرزند خردسال‌تان را دارید، طبیعتاً باید تبلتی با ظاهری زیبا و عمر باتری مناسب تهیه کنید.

حتی می‌توانید تبلت‌هایی را برای آن‌ها انتخاب کنید که تنها پر از اپلیکیشن‌های سرگرم‌کننده هستند و قابلیت اتصال به اینترنت را ندارند؛ از میان برندهای تولیدکننده این نوع تبلت‌ها می‌توان به فوهو (fuho)، کوریو (Kurio) و لیپ‌فراگ (Leapfrog) اشاره کرد.

البته متاسفانه چنین تبلت‌هایی دارای نسخه‌های قدیمی اندروید هستند و ممکن است برخی از اپلیکیشن‌های جدید سرگرم‌کننده با آن‌ها سازگار نباشند.

برخی از تبلت‌های مختص کودکان، ویژگی‌های خوبی برای کنترل کودکان توسط والدین ایجاد شده است؛ مثلا والدین می‌توانند دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌ها را محدود یا مدت زمان محدودی برای استفاده کودکان از تبلت مشخص کنند یا بر نحوه استفاده کودکشان از تبلت نظارت کامل داشته باشند.

حتی می‌توان با بهره‌گیری از این ویژگی‌ها از خرید اپلیکیشن‌های نامناسب و غیرضروری توسط کودکان جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین پاوربانک + لیست قیمت

انتخاب تبلت با عمر باتری مناسب

یکی از نکات هنگام خرید تبلت توجه به قدرت باتری است. حداقل عمر باتری یک تبلت در شرایطی که بیشترین مصرف را دارد (زمانی که روشنایی نمایشگر در حد بالایی قرار دارد و کاربر در حال تماشای فیلم، انجام بازی یا وبگردی است) باید بین ۵ تا ۶ ساعت باشد. عمر باتری برخی از تبلت‌ها در این شرایط به ۱۰ ساعت نیز می‌رسد.

در زمان انتخاب تبلت تنها به ظرفیت باتری آن توجه نکنید و مواردی مثل تبلت، سیستم‌عامل آن، اندازه و رزولوشن نمایشگاه و همچنین میزان روشنایی آن و از همه مهمتر به سخت‌افزار آن نیز توجه کنید.

نکات لازم خرید تبلت ارزان قیمت

برای اینکه بتوانید یک تبلت ساده و ارزان مناسب خریداری کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

خرید تبلت آمازون Fire HD 8

تبلت آمازون Amazon Fire HD 8

مشخصات

  • پردازنده: MediaTeck 8163 (چهار هسته‌ای)؛ ۱٫۳ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Mali-T730MP3
  • رم: ۱.۵ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • نمایشگر: ۸ اینچ با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ (از نوع E-ink)
  • دوربین اصلی و سلفی ۲ مگاپیکسلی
  • سیستم عامل: اندروید ۵٫۱

نقاط قوت

  • قابلیت ارتقاء حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت
  • ذخیره خودکار تصاویر گرفته شده با دوربین روی حافظه ابری Could drive
  • برخورداری از دستیار مجازی آمازون الکسا با قابلیت‌های زیادی کنترل وسایل هوشمند خانه، بررسی تقویم، اخبار ورزشی و ترافیک و پخش موسیقی و فیلم از شبکه‌های HBO، نتفلیکس آمازون، دانلود کتاب الکترونیکی، برقراری تماس صوتی و تصویری (برای استفاده از این قابلیت تبلت باید به اینترنت متصل و در حالت آماده به کار باشد)
  • نمایشگر IPS با فناوری Polarizing filter جهت جلوگیری از بازتاب نور در نمایشگر به بهبود زاویه دید آن
  • عمر باتری ۱۲ساعته
  • مناسب برای مطالعه، وبگردی و تماشای فیلم
  • سیستم‌عامل روان

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از سیم‌کارت
  • وزن زیاد

قیمت نسخه ۱۶ گیگابایتی تبلت آمازون Fire HD 8 سه میلیون و ۱۹۶ هزار تومان و قیمت تبلت آمازون Fire HD 8 نسخه ۳۲ گیگابایتی آن چهار میلیون و ۳۰۷ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید قطعات موبایل + لیست قیمت

خرید بهترین تبلت سامسونگ

سامسونگ یکی از بهترین تولیدکنندگان تبلت‌های اندرویدی است بهترین تبلت‌های این برند در زمینه‌های مختلف معرفی می‌کنیم.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 ، بهترین تبلت ارزان‌قیمت سامسونگ

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.5

مشخصات

  • تراشه: Octa core Cortex (هشت هسته‌ای)
  • پردازنده: Qualcomm SDM450
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 506
  • دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال ۴ و دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسلی
  • رم: ۳ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰
  • سیستم‌عامل: اندروید ۸٫۱
  • باتری: ۷۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

نقاط قوت

  • برخورداری از USB-C
  • پشتیبانی از سیم کارت و شبکه ۴G
  • برخورداری از حسگر شتاب سنج، قطب نما و ژیروسکوپ
  • قابلیت ارتقای حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت
  • مناسب برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های نسبتاً سنگین

قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 2018 هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: گوشی جی‌پلاس بخریم؟

خرید تبلت Galaxy Tab S7 ، بهترین تبلت ۲۰۲۰ سامسونگ

تبلت Galaxy Tab S7 سامسونگ

مشخصات

  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۶۵ (هشت هسته‌ای)
  • پردازنده گرافیکی: آدرنو ۶۵۰
  • رم: دو مدل با رم ۶ و ۸ گیگابایتی
  • حافظه داخلی: سه مدل: سه مدل با حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی
  • نمایشگر: ۱۱ اینچ با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • دوربین اصلی دوگانه مادر لنز ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۸ مگا پیکسلی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰
  • باتری: ۷۲۵۰ میلی آمپر ساعت

بیشتر بخوانید: قیمت کابل فلت گوشی‌ موبایل های پرفروش

نقاط قوت

  • برخورداری از USB-C 3.2 (جدیدترین و پر سرعت‌ترین نسخه USB)
  • قابلیت تصویربرداری HDR با دوربین اصلی و همچنین فیلمبرداری ۴K با این دوربین
  • برخورداری از اسپیکرهای استریو (چهار اسپیکر)
  • پشتیبانی از سیم کارت و شبکه ۴G
  • برخورداری از بدنه فلزی
  • برخورداری از حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی و قطب‌نما
  • کیفیت بسیار بالای نمایشگر
  • عمر باتری مناسب
  • عملکرد قابل قبول
  • صفحه کلید اختصاصی (اختیاری)
  • برخورداری از شارژر سریع ۴۵ واتی

نقاط ضعف

  • عدم برخورداری از جک هدفون
  • عدم برخورداری از قلم دیجیتالی S Pen
  • دوربین ضعیف
  • وزن بالا

قیمت تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۷ ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین انواع کارت حافظه

نکات خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 ، بهترین تبلت ۲۰۱۹ سامسونگ

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6

مشخصات

  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۵۵ (هشت هسته‌ای)
  • پردازنده گرافیکی: آدرنو ۶۴۰
  • رم: ۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۰.۵ اینچ با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • دوربین اصلی دوگانه با دو لنز ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی (لنز اول عرض لنز دوم فوق عریض است) و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۹
  • باتری: ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت

نقاط قوت

  • برخورداری از USB-C
  • شارژ سریع ۱۵ واتی
  • اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • بلوتوث ۵
  • پشتیبانی از سیم کارت و شبکه ۴G
  • اسپیکرهای چهارگانه استریو با طراحی شرکت مطرح AKG
  • برخورداری از قلم S Pen
  • اجرای روان بازی‌های سنگین

نقاط ضعف

  • کمبود لوازم جانبی اصلی در بازار (کاور و صفحه کلید اصلی)
  • نامناسب بودن طراحی محل قرارگیری قلم
  • ضعیف بودن بدنه
  • کمبود اپلیکیشن‌های سازگار

قیمت تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۶ با گارانتی ۱۲ ماهه پیکسل ۱۸ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان است.

نکات مهم زمان خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab A6

تبلت Galaxy Tab A6 سامسونگ

مشخصات

  • پردازنده: کورتکس A7 (چهار هسته‌ای)
  • پردازنده گرافیکی: Mali-400MP2
  • رم: ۱.۵ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۸ گیگابایت
  • دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی
  • نمایشگر: ۷ اینچ با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ (IPS LCD)
  • سیستم‌عامل: اندروید ۵٫۱
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نقاط قوت

  • مقرون به صرفه
  • برخورداری از نمایشگر IPS LCD با زاویه دید بالا
  • برخورداری از جک هدفون ۳.۵ میلیمتری
  • عمر باتری بالا
  • امکان ارتقای حافظه داخلی تا ۲۵۶ گیگابایت
  • حالت کودک جهت ایجاد جلوه‌های صوتی بهتر و همچنین امکان قفل‌گذاری روی برنامه‌ها و مشخص کردن زمان محدود برای استفاده از اپلیکیشن‌ها
  • قابلیت ضبط قطع‌های رادیویی
  • پشتیبانی از سیم کارت و شبکه ۴G
  • حالت Reading Mode جهت ایجاد هاله زرد به منظور خستگی کمتر چشم در محیطه‌ای تاریک

نقاط ضعف

  • حافظه داخلی بسیار کم
  • عدم برخورداری از حسگر ژیروسکوپ
  • عدم برخورداری از حسگر نور محیط
  • ناکافی بودن حافظه رم
  • وزن بالا
  • عملکرد نامناسب صفحه لمسی
  • پایین بودن نسخه اندروید

قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Tab A6 مشخص نیست و  در حال حاضر در بازار موجود نیست.

خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8 2019

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8 2019

مشخصات

  • پردازنده: کوالکوم SDM429 (چهار هسته‌ای)
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 504
  • رم: ۲ گیگابایت
  • کارت حافظه: ۳۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی ۸ مگا پیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی
  • نمایشگر: ۸ اینچ با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۸۰۰ پیکسل (TFT)
  • سیستم‌عامل: اندروید ۹
  • باتری: ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

نقاط قوت

  • امکان ارتقای حافظه داخلی تا یک ترابایت
  • مناسب برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های نسبتاً سنگین
  • تبلتی مناسب برای کودکان و همچنین وب‌گردی و مطالعه

نقاط ضعف

  • عرضه نشدن هندزفری همراه با تبلت
  • کم بودن حافظه رم با توجه به سایر مشخصات تبلت و میان رده بودن آن
  • با کیفیت نبودن دوربین سلفی آن

قیمت تبلت سامسونگ گلکسی تب ای ۸ سه میلیون و ۶۷۹ هزار تومان است.

اکنون که با بهترین نکات هنگام خرید تبلت سامسونگ آشنا شدید، اجازه دهید بهترین تبلت‌های سیستم عامل ویندوز و iOS را نیز معرفی کنیم.

بهترین تبلت‌های ویندوز

تبلت هایی که سیستم عامل ویندوز دارند، عبارتند از:

خرید تبلت surface Pro 7

تبلت surface Pro 7

این تبلت‌ها دارای ویندوز ۱۰ هستند و در مدل‌های مختلفی عرضه شده است که دارای سخت‌افزارهای کاملاً مختلفی هستند.

در مدل‌های مختلف این تبلت از پردازنده‌های Core i3 (رده پایین) و Core i5 (میان رده) و Corei7 (رده بالا) اینتل، رم‌های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی، حافظه‌های SSD پر سرعت با ظرفیت های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی یک ترابایتی استفاده شده است.

سایر مشخصات مشترک در میان این تبلت‌ها به شرح زیر است:

  • نمایشگر: ۱۲.۳ اینچ با رزولوشن ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل
  • دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی
  • باتری: ۴۳.۲ وات ساعت

برخی از این تبلت‌ها همراه با صفحه‌ کلید عرضه شده‌اند. قیمت مدل‌های مختلف این تبلت رده‌بالای مایکروسافت به شرح زیر است:

  • قیمت سرفیس پرو ۷ مدل دارای پردازنده Core i3، رم ۴ گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ۱۹ میلیون ۹۸۹ تومان است.
  • قیمت سرفیس پرو ۷ مدل دارای پردازنده Core i5، با رم ۸ گیگابایتی و حافظه SSD. با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ۲۷ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان است (این مدل همراه با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی نیز با قیمت ۲۳ میلیون و ۹۳۹ عرضه است)
  • قیمت سرفیس پرو ۷ مدل دارای پردازنده Core i7 با رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی ۳۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان است (این مدل با حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی نیز عرضه شده است که به ترتیب با قیمت‌های ۴۳ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان و ۴۹ میلیون و ۹۸۹ تومان به فروش می‌رسند)

از میان نقاط مثبت این تبلت‌های با کیفیت مایکروسافت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی زیبا و امکان استفاده از آن‌ها به‌عنوان سیستم‌های تجاری
  • برخورداری از حسگرهای کاربردی مثل شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نمای الکترونیکی
  • برخورداری از سیستم تشخیص چهره برای تشخیص کاربر و ورود آن به ویندوز (Windows Hello)
  • برخورداری از USB-C
  • برخورداری از وای فای ۶
  • برخورداری از بلوتوث ۵
  • عمر باتری مناسب (تقریباً ۱۰.۵ ساعت)
  • برخورداری از بلندگوهای استریو با صدای دالبی
  • پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

نقاط ضعف

  • عدم برخورداری از پردازنده گرافیکی مجزا
  • عدم پشتیبانی از سیم‌کارت
  • کافی بودن تراکم پیکسل نمایشگر با توجه به قیمت (۲۶۷ پیکسل در اینچ)
  • نسبت تصویر ۳٫۲

خرید تبلت ارزان قیمت ویندوز

خرید تبلت Chuwi Hi10 X

تبلت Chuwi tablet

مشخصات

  • پردازنده: Gemini lake N4100 (چهار هسته)
  • پردازنده گرافیکی: ۹th GenUHD Graphic 600
  • رم: ۶ گیگابایتی
  • حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
  • نمایشگر: ۱۰٫۱ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (LCD IPS)
  • باتری: ۲۴ وات ساعت
  • دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰

نقاط قوت

  • برخورداری از صفحه‌کلید و قلم دیجیتالی: قلم دیجیتالی این مدل با دقت ۱۰۲۴ دقت بسیار بالایی دارد حتی به کوچکترین لمس یا هم واکنش نشان می‌دهد و جوهر از نوک آن تقریباً بدون هیچ گونه تاخیری روان می‌شود. شما می‌توانید طراحی‌ها و نقاشی‌های مختلف را با رنگ‌های زیبا با این قلم دیجیتالی خلق کنید.
  • قابلیت نمایش محتوای ۴K
  • برخورداری از نمایشگر با نسبت تصویر ۱۶٫۱۰
  • بدنه کاملاً فلزی با ضخامت بسیار کم
  • برخورداری از پورت USB C 3.0

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از سیم کارت
  • نامناسب بودن کیفیت دوربین‌ها

قیمت تبلت چووی Hi10 X هشت میلیون و ۷۱۸ هزار تومان است

خرید بهترین تبلت iOS

یکی از نکات هنگام خرید تبلت ios توجه به مدل است. بهترین مدل های این سیستم عامل عبارتند از:

تبلت iPAD Pro 2020

خرید تبلت آیپد پرو

مشخصات:

  • پردازنده: A12 Z Bionic اپل (هشت هسته‌ای)
  • پردازنده گرافیکی: GPU اپل
  • حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و یک ترابایتی
  • نمایشگر: ۱۱ اینچ با رزولوشن ۲۳۸۸ در ۱۶۸۸ (نسخه ۱۲.۹ اینچی این تبلت نیز عرضه شده است)
  • سیستم‌عامل: iPad 13.4
  • باتری: ۲۸.۶۵ وات ساعت

نقاط قوت:

  • سخت افزار بسیار قدرتمند
  • کیفیت بسیار بالای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با روشنایی ۶۰۰ نیتی و توانایی نمایش طیف گستردهای از رنگ‌ها با قابلیت‌هایی مثل مقاومت بسیار بالا در برابر لکه اثر انگشت و بازتاب نور و تنظیم نور نمایشگاه متناسب با نور محیط
  • برخورداری از چهار اسپیکر استریو قدرتمند با کیفیت بسیار بالا،
  • دوربین اصلی سه گانه با برخورداری از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی و یک اسکنر جهت تشخیص عمق تصویر به‌صورت سه بعدی (دوربین اصلی از فناوری واقعیت مجازی نیز برخوردار است) و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی
  • برخورداری از فناوری تشخیص چهره (Face ID) باز کردن قفل گوشی
  • برخورداری از حسگرهای ژیروسکوپ و فشار سنج
  • بلوتوث ۵
  • برخورداری از پورت USB-C 3.0
  • پشتیبانی از سیم کارت و شبکه ۴G
  • عمر باتری بسیار بالا
  • مناسب برای بازی (به دلیل کیفیت بالای نمایشگر و صدای سه‌بعدی اسپیکرها)

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • محدودیت‌های سیستم‌عامل iPod OS

قیمت آیپد پرو ۲۰۲۰ ۱۱ اینچی, ۲۵ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان است.

بهترین تبلت های گیمینگ

بهترین تبلت های گیمینگ عبارتند از:

تبلت گیمینگ سامسونگ Galaxy Tab S5e

خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab S5e

به جرأت می‌توان گفت آیپذ پرو ۲۰۲۰ یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمینگ نیز محسوب می‌شود. تبلت سامسونگ Galaxy Tab S5e نیز یکی از بهترین تبلت های اندروید برای گیمینگ محسوب می‌شود.

مشخصات:

  • پردازنده: اسنپدراگون ۶۷۰ (هشت هسته‌ای)
  • پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۵
  • رم: ۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
  • نمایشگر: ۱۰٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰
  • دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۹
  • باتری: ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت

نقاط قوت

  • قابلیت ارتقای حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت
  • برخورداری از حسگر اثر انگشت در دکمه پاور
  • دارای قابلیت تشخیص چهره
  • برخورداری از بلوتوث ۵
  • دوربین اصلی با کیفیت با قابلیت فیلمبرداری ۴K
  • برخورداری از USB-C 3.1
  • عمر باتری بسیار بالا (تقریباً ۱۴ ساعت و ۱۳ دقیقه)
  • اسپیکرهای استریو چهارگانه با قابلیت تولید صدای سه بعدی دالبی اتموس
  • قابلیت تغییر رنگ نور نمایشگر به رنگ صورتی جهت تسهیل خواندن متون
  • پشتیبانی از سیم کارت و شبکه ۴G

نقاط ضعف

  • عدم برخورداری از قلم دیجیتالی
  • عدم برخورداری از فلش برای دوربین
  • بدنه نسبتاً ظریف و حساس
  • قیمت بسیار بالا با توجه به امکانات و کلاس تبلت

قیمت گلکسی تب S5e دوازده میلیون و ۹۹۹ هزار تومان است.

بهترین تبلت گرافیکی و طراحی

XP-Pen Artist 15.6 pen display

تبلت XP-Pen Artist 15.6 pen display

تبلت XP-Pen Artist 15.6 pen display با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS فول اچی‌دی با زاویه دید ۱۷۸ درجه و قلم دیجیتالی بسیار حساس به فشار (این قلم دیجیتالی دارای حساسیت فشار ۸۱۹۲ است و این قابلیت کنترل بهتر طزاحی را در هنگام ترسیم خطوط و طرح‌های ظریف و حساس را امکان‌پذیر می‌کند.

حساسیت قلم دیجتالی تبلت ایکس پی آرتیست نسبت به زاویه و همچنین وجود ۶ دکمه قابل برنامه‌ریزی روی این تبلت باعث شده است به یکی از بهترین تبلت‌ها برای طراحی تبدیل شود.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این تبلت می‌توان به وجود یک دکمه برای تنظیم نور نمایشگر به بهترین شکل ممکن، برخورداری از یک پایه برای نگه داشتن تبلت (البته این پایه به‌صورت جدا عرضه می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید آن را بخرید) مقاومت بالای صفحه نمایش در برابر خط و خش و تابش نور آفتاب اشاره کرد.

در کل مطمئن باشید خرید این تبلت به بهبود مهارت‌های شما در طراحی‌ها و نقاشی‌های دیجیتالی کمک شایانی خواهد کرد.

در ضمن این تبلت در ایران با کدهای فعال سازی اصلی نرم افزارهای گرافیکی Artrange و Open Carvas که نرم افزارهای حرفه‌ای طراحی دو بعدی به شمار می‌روند، عرضه می‌شود. لازم به توضیح است برای استفاده از این تبلت باید آن را به کامپیوتر متصل کنید.

سایر مشخصات این تبلت منحصر به‌ فرد به شرح زیر است:

  • سازگار با ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ و مک او اس
  • سازگاری با نرم‌افزاری طراحی و ویرایش عکس مثل فتوشاپ، ایلاستریتور، پینتر، کلیپ استدیو و…
  • عدم نیاز قلم دیجیتالی به شارژ
  • پشتیبانی تبلت از نرم افزارهای ۴K
  • قابلیت سوییچ سریع بین حالت ترسیم و پاک کردن
  • کنتراست بسیار بالای نمایشگر و نمایش رنگ‌های نزدیک به واقعیت در آن
  • برخورداری از USB-C

قیمت تبلت طراحی XP-Pen Artist 15.6 Pro چهارده میلیون تومان است.

راهنمای خرید تبلت برای کودکان

برای اینکه بتوانید بهترین تبلت را برای فرزند خود بخرید، بهتر است با چند مدل خوب آشنایی داشته باشید. بهترین مدلهای تبلت کودکان عبارتند از:

تبلت کودک مدل Fire HD 7 Kids Edition

تبلت کودک آمازون مدل Fire HD 7 Kids Edition

مشخصات:

  • رم:۱۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی
  • نمایشگر: ۷ اینچ با رزولوشن ۶۰۰ در ۱۰۲۴

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا
  • بدنه منعطف و مقاوم در برابر ضربه
  • پشتیبانی از کارت حافظه و قابلیت ارتقای حافظه داخلی تا ۲۵۶ گیگابایت
  • مجهز به وای‌فای
  • وجود قابلیت لرزش‌گیر خودکار در دوربین
  • اشتراک یکساله رایگان آمازون و امکان دانلود کتاب و فیلم آموزشی و بازی و کارتون از سرویس‌های آمازون به‌صورت نامحدود
  • قابلیت به‌اشتراک‌گذاری نقاشی کودکان در شبکه‌های اجتماعی

نقاط ضعف:

  • عدم برخورداری از پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی
  • کیفیت نه چندان بالای نمایشگر

طبق راهنمای خرید تبلت برای کودکان قیمت تبلت کودک آمازون مدل Fire HD 7 Kids Edition که با کاور محافظ آبی و صورتی عرضه می‌شود، دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

تمام قیمت‌ها مربوط به تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ هستند.

هشدارها و نکات مهم برای خرید تبلت

  • توصیه می‌کنیم دستگاه را حتما با گارانتی‌های معتبر مانند سازگار ارقام، آواژنگ و آونگ خریداری کنید.
  • درصورتی که دستگاه از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، حتما دارای کد فعال‌سازی در سامانه همتا باشد.
  • درصورت خرید دستگاه با گارانتی‌های شرکتی و نه‌چندان نام‌آشنا، حتما از رفرش‌نبودن آن مطمئن شوید. کالاهای رفرش به کالاهای مرجوعی گفته می‌شود که نقص آن برطرف و دوباره وارد چرخه توزیع شده است.

محبوب‌ترین تبلت در دیجی کالا

خرید تبلت سامسونگ در دیجی کالا بسیار پرطرفدار است. تبلت Galaxy Tab A8 2019 و Galaxy Tab A 10.1 سامسونگ عنوان پرفروش‌ترین تبلت های دیجی کالا را نیز از آن خود کرده‌اند.

منبع
t3

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۷/۰۱
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!