تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

نقد و بررسی انواع ماشین لباسشویی بوش (Bosch)

راهنمای خرید
ماشین‌های لباسشویی از آن دسته تجهیزات و لوازم خانگی هستند که برای خرید آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت کنیم. علاوه بر این با توجه به گسترش تکنولوژی خوشبختانه تنوع ماشین‌های لباسشویی در بازار لوازم خانگی بسیار زیاد است. برند بوش یا Bosch یکی از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای آلمانی تولیدکننده لوازم خانگی در دنیاست. لباسشویی بوش یکی از اولین محصولاتی بود که این برند اقدام به طراحی و تولید آن‌ کرد. 

ماشین لباسشویی بوش چه ویژگی هایی دارد؟ از آنجایی که برندهای زیادی در دنیا اقدام به تولید ماشین‌های لباسشویی می‌کنند، تنوع این محصولات بازار لوازم خانگی بسیار زیاد است. به همین دلیل انتخاب بهترین ماشین لباسشویی برای خریدار کمی سخت است. دانستن ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوت هر محصول به خریدار کمک می‌کند از بین انبوهی از مدل‌های موجود ماشین‌های لباسشویی در بازار لوازم خانگی بهترین انتخاب را داشته باشد. در میان برندهای مختلف، برند بوش توانسته در طول سال‌ها فعالیت خود ماشین‌های لباسشویی باکیفیت و پرقدرتی را با امکانات خاص و ویژه تولید و به بازار عرضه کند.

در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا قصد داریم در خصوص ماشین‌های لباسشویی برند Bosch ، ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوت آن‌ها مطالبی را بیان کنیم.

انواع ماشین لباسشویی بوش

وقتی صحبت از برندهای تولیدکننده ماشین لباسشویی و کیفیت محصولات آن‌ها به میان می‌آید، برند Bosch به عنوان تولیدکننده پرچم‌دار ماشین‌های لباسشویی معرفی می‌شود. برند Bosch مانند بسیاری از برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در کشور آلمان متولد شده است.

یکی از ویژگی‌های محصولات به خصوص ماشین‌های لباسشویی تولیدشده توسط برندهای آلمانی، قیمت نسبتا بالای آن‌هاست اما خوشبختانه ماشین‌های لباسشویی برند Bosch از این قاعده مستثنی هستند. قیمت این محصولات نسبت به محصولات برندهای مشابه نسبتا پایین‌تر است.

ظرفیت ماشین‌های لباسشویی بوش از ۷٫۵ کیلوگرم شروع شده و به ۱۰ کیلوگرم می‌رسد. همه این ماشین‌های لباسشویی برای استفاده در خانواده‌هایی با جمعیت بیشتر از ۴ نفر مناسب هستند.

ماشین لباسشویی Bosch را می‌توان در ۳ دسته سری ۴، سری ۶ و ماشین لباسشویی بوش سری ۸ برای ماشین‌های لباسشویی درب از جلو، مدل‌های حرفه‌ای و مدل‌های درب از بالا دسته‌بندی کرد که در هر دسته یک مدل ماشین لباسشویی به عنوان پرچم‌دار آن دسته از ماشین‌های لباسشویی بوش شناخته می‌شود.

علاوه بر اینکه ماشین‌های لباسشویی بوش قدرت بسیار بالایی در شستن و تمیز کردن لباس‌ها دارند، این برند لباسشویی های خود را به نحوی طراحی کرده است که کار با آن‌ها بسیار ساده باشد.

ساده بودن کار با ماشین‌های لباسشویی بوش هیچ تاثیر منفی در کیفیت شستشوی لباس‌ها با این دستگاه‌ها نمی‌گذارد.

با وجود اینکه ماشین‌های لباسشویی بوش به ویژه ماشین‌های لباسشویی حرفه‌ای و ماشین‌های لباسشویی درب از بالا در ۳ دسته با ویژگی‌ها و عملکرد متفاوتی قرار می‌گیرند اما همه آن‌ها دارای یکسری قابلیت‌ها و مشخصات یکسان هستند که در ابتدا به معرفی و بررسی این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های ماشین لباسشویی بوش Bosch

ویژگی های بهترین ماشین لباسشویی بوش عبارت است از:

استفاده از تکنولوژی EXtraSanitary :

یکی از تکنولوژی‌های به کار رفته در همه مدل‌های ماشین‌های لباسشویی برند بوش، فناوری EXtraSanitary است. در این تکنولوژی از یک دستگاه ترموستات برای ایجاد حرارت و گرمای کنترل شده آب در بازه دمایی از ۱۷۰ تا ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شود.

دمای بالای آب در این تکنولوژی باعث از بین رفتن انواع باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در لباس‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنماي خريد ماشين لباسشويي/ معرفی پرفروش ترین لباسشویی بازار

استفاده از تکنولوژی i-Dos:

لباسشویی بوش

تکنولوژی i-Dos یا فناوری توزیع مواد شوینده، فناوری است که در آن مواد شوینده بر اساس میزان حجم لباس‌ها توسط دشتگاه توزیع‌کننده مواد شوینده در ماشین لباسشویی توزیع و مصرف می‌شود.

علاوه بر این میزان آب مصرفی دستگاه نیز بر اساس حجم لباس‌هایی که در لگن ماشین لباسشویی ریخته می‌شود، مصرف می‌شود. استفاده از این تکنولوژی باعث کاهش اتلاف و هدررفت انرژی و آب می‌شود. همچنین مصرف مواد شوینده برای شستشوی لباس‌ها نیز بسیار پایین می‌آید.

علاوه بر این شستشوی ناقص لباس‌ها در ماشین‌های لباسشویی و استفاده بیش از حد از مواد شوینده باعث می‌شود مواد شوینده تا حد زیادی لابلای الیاف و بافت لباس باقی بمانند.

این مسئله باعث ایجاد و بروز حساسیت روی پوست بدن در هنگام پوشیدن لباس‌ها می‌شود.

وجود فناوری i-Dos در ماشین‌های لباسشویی بوش باعث می‌شود نه تنها مصرف مواد شوینده و آب کاهش یابد بلکه موجب می‌شود فرد در هنگام پوشیدن لباس‌های شسته شده با این ماشین‌های لباسشویی دچار آلرژی نشود. این قابلیت با عنوان قابلیت Allergy + در ماشین‌های لباسشویی بوش شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونگی تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصل

ماشین لباسشویی بوش و استفاده از تکنولوژی EcoSilence Drive

در ساخت ماشین‌های لباسشویی بوش سعی شده است به جای استفاده از برس‌های کربنی از آهن‌رباهای قوی استفاده شود.

این مسئله باعث شده صدای تولیدشده توسط ماشین لباسشویی در هنگام کار کردن تا حد قابل توجهی کاهش یابد. صدای بلند و زیاد یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران و مصرف‌کنندگان ماشین‌های لباسشویی که درب آن‌ها از جلو باز می‌شود، با آن مواجه هستند.

از این رو برند بوش سعی کرده است با استفاده از تکنولوژی EcoSilence Drive تا حد زیادی این مسئله و مشکل را برطرف کند.

تصویر ماشین های لباسشویی بوش بی صدا

استفاده از تکنولوژی LoadSensor:

تکنولوژی LoadSensor به این معنی است که برای استفاده از ماشین لباسشویی بوش و شستن لباس‌ها با آن نیاز به صبر کردن برای پر شدن کل ظرفیت ماشین لباسشویی از لباس ندارید.

به عبارت دیگر در ماشین‌های لباسشویی بوش یکسری حسگر یا سنسور تعبیه شده است که قابلیت محاسبه وزن و حجم لباس‌های قرار گرفته در ماشین لباسشویی را دارند.

این سنسورها بر اساس حجم لباس‌ها و میزان کثیفی آن‌ها با استفاده از تکنولوژی i-Dos همان میزان مواد شوینده‌ و آبی که برای شستشوی لباس‌های موجود در ماشین لباسشویی نیاز است را مصرف می‌کنند.

در واقع به این ترتیب شما می‌توانید بدون نگرانی از هدررفت مواد شوینده و آب به علاوه انرژی، ماشین لباسشویی خود را با نیمی از حجم آن روشن کرده و از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل دستگاه کهنه‌شور

برنامه‌های شستشوی متنوع:

در ماشین‌های لباسشویی Bosch قابلیتی با نام VarioPerfect تعبیه شده است. این قابلیت به معنای وجود برنامه‌های شستشوی متنوع برای شستشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی است.

به این ترتیب کاربر می‌تواند بسته به نیاز خود برنامه شستشوی این لباسشویی را به صورت دستی تنظیم کند و تا ۵۰ درصد بیشتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند. علاوه بر این استفاده از این برنامه‌های شستشو می‌تواند تا ۶۵ درصد زمان شستشوی لباس‌ها را کاهش دهد.

زمان شستشوی زیاد لباس یکی دیگر از معضلاتی است که کاربران ماشین‌های لباسشویی درب از جلو با آن مواجه هستند. چون چرخه شستشوی لباس در این نوع دستگاه‌ها با چرخ شستشوی لباس در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا متفاوت است.

استفاده از قابلیت SuperQuick و PowerWash:

برای ماشین‌های لباسشویی بوش دو قابلیت با نام‌های SuperQuick و PowerWash در نظر گرفته شده است. این دو قابلیت باعث می‌شود که کاربر بتواند لباس‌های خود را در مدت زمان‌های ۱۵، ۳۰ و یا ۶۰ دقیقه بسته به میزان چرکی و کثیفی لباس بشوید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل ماشین‌های لباسشویی داخلی و خارجی

تعبیه دیواره‌های ضدلرزش یا AntiVibration:

در انواع ماشین لباسشویی بوش برای ساخت دیواره و بدنه دستگاه از دیواره‌هایی استفاده شده است که لرزش در آن‌ها به حداقل ممکن رسیدن است. این مسئله باعث شده ماشین لباسشویی در حین کار کردن به هیچ عنوان دچار لرزش نشود و همچنین صدای تولیدشده توسط ماشین در حین کار کردن نیز تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

استفاده از قابلیت VarioDrum:

برند بوش در تولید ماشین لباسشویی خود از قابلیتی با نام VarioDrum استفاده می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود لباس‌ها  در حین شستشو با ماشین لباسشویی دچار آسیب نشوند و در عین حال به بهترین شکل ممکن عملیات شستشو روی آن‌ها انجام شود.

به عقیده بسیاری از کارشناسان تعبیه این قابلیت در ماشین‌های لباسشویی برند بوش به نوعی نشان‌دهنده قدرت مهندسی برند بوش در ساخت لوازم خانگی باکیفیت و پرقدرت است.

بیشتر بخوانید:

تعبیه فیلتر Magic Filter در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا

ماشین‌ لباسشویی درب از بالا

یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که انواع ماشین لباسشویی بوش درب از بالای تولید شده توسط برند بوش مشاهده می‌شود، تعبیه فیلتر Magic Filter در آن‌هاست.

این نوع فیلترها که برای جذب پرزهای لباس از آب است، در قسمت کفی ماشین لباسشویی درب از بالا قرار می‌گیرد.

نکته مهم در خصوص این نوع فیلترها این است که به راحتی قابل جدا شدن از بدنه ماشین لباسشویی هستند و به سرعت می‌توان آن‌ها را تمیز کرد.

علاوه بر تمام ویژگی‌های مشترک نامبرده شده در همه ماشین‌های لباسشویی بوش، این دستگاه‌ها مجهز به قابلیت VoltCheck برای مقاومت در برابر نوسانات ولتاژ برق و جلوگیری از آسیب دیدن موتور دستگاه و همچنین قفل کودک برای جلوگیری از تغییر برنامه شستشو توسط کودک و یا باز شدن ناگهانی درب ماشین لباسشویی هستند.

معرفی بهترین مدل های ماشین لباسشویی بوش

برند بوش ماشین‌های لباسشویی خود را در ۳ نوع درب از جلو و درب از بالا و حرفه‌ای تولید می‌کند. همان‌طور که گفته شد ماشین‌های لباسشویی درب از بالا برند بوش در ۳ سری تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

در این قسمت مدل‌های پرچم‌دار از هر سری و بهترین ماشین لباسشویی حرفه‌ای و ماشین لباسشویی درب از بالای تولیدشده توسط برند بوش را معرفی و مزایا و معایب هر مدل را نیز بررسی می‌کنیم.

ماشین لباسشویی درب از جلو بوش سری ۴

تصویر ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بوش سری 4لباسشویی برند بوش WAN22120AU

ماشین‌های لباسشویی سری ۴ برند بوش در ظرفیت ۷٫۵ و ۸ کیلوگرم تولید می‌شوند و با وجود اینکه این نوع ماشین‌های لباسشویی به عنوان ماشین‌های رده‌پایین برند بوش معرفی می‌شوند، اما قابلیت و عملکرد آن‌ها در شستشوی لباس‌ها بسیار خوب است.

از این رو بسیاری از خانواده‌ها کم‌جمعیت ترجیح می‌دهند ماشین لباسشویی مورد نیاز خود را از این دسته انتخاب کنند.

یکی از ماشین های لباسشویی بوش که در گروه ماشین‌های لباسشویی سری ۴ قرار می‌گیرد، ماشین لباسشویی بوش مدل WAN22120AU است. این ماشین لباسشویی توانسته ۴ امتیاز از ۵ امتیاز مربوط توانایی ماشین لباسشویی در صرفه‌جویی آب و مصرف انرژی را از آن خود کند. ظرفیت این ماشین لباسشویی ۷٫۵ کیلوگرم است و دارای ۱۰ برنامه شستشوی لباس است.

در این مدل از ماشین لباسشویی بوش از فناوری ActiveWater استفاده شده است که باعث کاهش آب مصرفی می‌شود. به علاوه، این فناوری باعث می‌شود حداکثر سرعت چرخش در موتور ماشین لباسشویی به ۱۱۰۰ دور در دقیقه برسد.

هزینه برق مصرفی این مدل از ماشین لباسشویی بوش بسیار کم است. قیمت این ماشین در بازارهای جهانی در حدود ۱۴۰۰ دلار است.

ماشین لباسشویی WAN24120AU نیز یکی دیگر از ماشین‌های لباسشویی سری ۴ بوش است. ظرفیت این ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرم است و در آن از فناوری‌ها و قابلیت‌هایی مثل VarioPerfect برای انتخاب دستی برنامه‌های شستشو و کاهش ۵۰ تا ۶۵ درصد مصرف انرژی استفاده شده است.

علاوه بر این در این مدل از ماشین لباسشویی بوش از قابلیت Drump Speed که باعث ایجاد حداکثر سرعت چرخش موتور با ۱۲۰۰ دور در دقیقه می‌شود، استفاده شده است.

این مدل از ماشین لباسشویی بوش برای خانه‌هایی با جمعیت کم یعنی حداکثر ۴ نفر و افرادی که مجبورند ساعت زیادی را در خارج از خانه بگذرانند، مناسب است زیرا زمان شست‌وشوی لباس در این ماشین لباسشویی بسیار کم است.

مصرف انرژی و آب در این مدل از ماشین لباسشویی بوش نسبت به مدل WAN22120AU تا حد قابل توجهی کاهش یافته است به طوری که توانسته امتیاز ۴٫۵ از ۵ امتیاز در مصرف بهینه آب و انرژی را از آن خود کند. قیمت این ماشین لباسشویی در بازارهای جهانی ۱۴۰۰ دلار است.

عمده‌ترین نقاط قوت ماشین‌های لباسشویی برند سری ۴ مربوط به کیفیت بالای شستشو، قابلیت شستشوی لباس با حجم آب کم و صرفه‌جویی در مصرف آب، حفظ تعادل و لرزش بسیار کم بدنه در حین کار کردن، مصرف انرژی بسیار کم و مجهز بودن به قفل کودک است.

اما قیمت این ماشین‌های لباسشویی نسبت به مدل‌های مشابه تولیدشده توسط برندهای دیگر کمی گران‌تر است.

مدل ماشین لباسشویی بوش سری ۶

ماشین لباسشویی بوش آلمان

برند بوش برای ماشین‌های لباسشویی درب از جلو سری ۶ خود ۳ مدل مختلف را طراحی و به بازار عرضه کرده است.

این ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت‌های ۸ کیلوگرم، ۹ کیلوگرم و ۱۰ کیلوگرم تولید می‌شوند. علاوه بر ظرفیت بالای این ماشین‌های لباسشویی، قابلیت‌های ویژه و خاصی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال افزایش تعداد برنامه‌های شستشوی لباس و سرعت چرخش بالاتر موتور قابلیت‌های خاص این سری از ماشین‌های لباسشویی بوش است.

ماشین‌های لباسشویی سری ۶ برند بوش شامل مدل‌های WAT24261AU با ظرفیت ۸ کیلوگرم، WAP28482AU با ظرفیت ۹ کیلوگرم و WAU28490AU با ظرفیت ۱۰ کیلوگرم است.

مدل‌های ۸ و ۹ کیلوگرمی با قیمت ۱۵۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شوند در حالی که قیمت ماشین‌های لباسشویی سری ۶ بوش با ظرفیت ۱۰ کیلوگرم ۲۰۰۰ دلار است. مصرف سالانه برق برای هر ۳ مدل در حدود ۳۰۰ کیلووات است که چندان زیاد نیست.

تنها چیزی که باعث می‌شود این مدل‌های ماشین‌های لباسشویی سری ۶ از ماشین‌های لباسشویی برند بوش، نسبت به مدل‌های دیگر متفاوت بوده و تعداد متقاضی بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر داشته باشد، ظرفیت بالا و در عین حال مصرف انرژی بهنیه در آنهاست.

علاوه بر این ویژگی‌ها، در این ماشین‌های لباسشویی از قابلیت‌های استانداردی که بوش برای همه ماشین‌های لباسشویی خود در نظر گرفته است، مثل صدای کم یا EcoSilence Drive، مصرف آب بر اساس حجم لباس‌ها یا ActiveWater Plus و محافظت از لباس‌ها در برابر شستشو استفاده شده است.

ماشین لباسشویی سری ۶ برند بوش، به عنوان ماشین‌های لباسشویی رده میانی این برند در بازار شناخته می‌شوند و برای همه خانواده‌ها با جمعیت بیشتر از ۴ نفر انتخاب بسیار مناسبی هستند.

 نقاط قوت ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۶ برند بوش:

  • عملکرد بسیار عالی در شستشو و تمیز کردن لباس‌ها
  • استفاده از قابلیت ActiveWater برای مصرف بهنیه آب
  • وجود قابلیت EcoSilence Drive به منظور کاهش صدای ماشین در حین کار کردن
  • سرعت چرخش مناسب برای شستشوی لباس‌ها
  • عدم آسیب به بافت لباس‌ها حتی در شستشوی لباس با آب بسیار داغ
  • قابلیت ضد آلرژی و همچنین تنوع در ظرفیت و حجم لگن

با این وجود متاسفانه قیمت این ماشین‌های لباسشویی با توجه به اینکه در دسته ماشین‌های رده میانی برند بوش قرار می‌گیرند، زیاد است.

انواع ماشین لباسشویی برند بوش سری ۸

برنامه های ماشین لباسشویی بوش سری 8

ماشین‌های لباسشویی بوش سری ۸ به عنوان برترین و با کیفیت‌ترین ماشین‌های لباسشویی ساخت برند بوش بعد از ماشین‌های لباسشویی حرفه‌ای این برند شناخته می‌شود که قیمت آن‌ها از حدود ۲۰۰۰ دلار شروع می‌شود. برند بوش در ساخت این ماشین‌های لباسشویی قدرت مهندسی و پیشرفت تکنولوژی خود را به نمایش گذاشته است.

یکی از ماشین‌های لباسشویی سری ۸ برند بوش مدل WAW28460AU است که دارای ظرفیت ۸ کیلوگرم است.

قابلیت‌های این مدل از ماشین‌های لباسشویی سری ۸ برند بوش شامل قابلیت EcoSilence Drive یا بی‌صدا با وارانتی ۱۰ ساله موتور، قابلیت VarioPerfect برای تنظیم و ست کردن برنامه‌های شستشوی متنوع لباس و کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی، قابلیت AntiStain برای تنظیم درجه حرارت آب و سرعت چرخش ماشین و قابلیت i-DOS که برای مصرف بهینه مواد شوینده و فعال شدن قابلیت ضدآلرژی شستشوی لباس است استفاده می‌شود.

این ماشین لباسشویی توانسته ۴ امتیاز از ۵ امتیاز مربوط به قابلیت صرفه‌جویی در انرژی را از آن خود کند. اما امتیاز این ماشین در صرفه جویی آب ۵ از ۵ است. حداکثر سرعت چرخش موتور در ماشین لباسشویی بوش مدل WAW28460AU 1400 دور در دقیقه است.

این ماشین لباسشویی بوش مجهز به چرخه شستشوی Cotton 60C Ecoperfect است که برای شستن لباس‌های نخی و آسیب ندیدن و چروک نشدن آن‌ها در حین شستشو کاربرد دارد.

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW28620AU نیز یکی دیگر از مدل‌های ماشین‌های لباسشویی سری ۸ برند بوش است. ظرفیت این ماشین لباسشویی ۹ کیلوگرم است و برای خانواده‌های با جمعیت بیش از ۴ نفر انتخاب بسیار مناسبی است.

حداکثر سرعت چرخش موتور در این ماشین لباسشویی مانند مدل ۸ کیلویی این سری، ۱۴۰۰ دور در دقیقه است. تنها تفاوت این مدل با مدل WAW28460AU  ۸ کیلوگرمی به ظرفیت آن بر می‌گردد. سایر قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در تولید و طراحی این دو مدل ماشین لباسشویی یکسان و مشابه هستند.

نکته مهمی که در خصوص ماشین‌های لباسشویی سری ۸ برند بوش باید در نظر داشته باشید این است که طراحی این ماشین‌های لباسشویی بسیار زیبا و خاص انجام شده است و می‌توانید به راحتی آن را در آشپزخانه و یا اتاق رختشویی تعبیه کنید.

برند بوش علاوه بر تولید ماشین‌های لباسشویی سری ۴، سری ۶ و سری ۸ در فهرست محصولات خود دو سری دیگر از ماشین‌های لباسشویی را نیز ارائه کرده است. ماشین‌های لباسشویی درب از بالا و ماشین لباسشویی حرفه‌ای Home Professional که در ادامه به بررسی قابلیت‌های این دو دسته از ماشین‌های لباسشویی میپردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین لباسشویی ال جی چه ویژگی‌های دارد؟

انواع لباسشویی بوش حرفه‌ای خانگی برند بوش

تصویر ماشین های لباسشویی HomeProfessional

ماشین لباسشویی بوش HomeProfessional مدل WAY32891AU یکی از ماشین‌های لباسشویی حرفه‌ای و خانگی برند بوش است که ظرفیت آن ۹ کیلوگرم است.

برند بوش در تولید این ماشین لباسشویی سعی کرده است قابلیت‌هایی که در سایر ماشین‌های لباسشویی خود استفاده کرده‌ است را با کمی تغییرات و بهبود در این ماشین لباسشویی ارائه کند. برای مثال برای این ماشین لباسشویی از یک لامپ LED استفاده شده است.

علاوه بر این سرعت چرخش موتور در این مدل از ماشین لباسشویی بوش به  ۱۶۰۰دور در دقیقه می‌رسد. علاوه بر این تعداد برنامه‌های شستوی لباس در این ماشین لباسشویی بیشتر است.

برای مثال برنامه شستشوی لباس‌های تیره و برنامه شستشوی پرده با آب با دمای ۳۰ درجه از جمله برنامه‌های شستشوی اضافه در این ماشین لباسشویی است.

در این ماشین لباسشویی نیز مانند سایر ماشین‌های لباسشویی تولید برند بوش از قابلیت‌هایی مثل کنترل تعادل، کنترل کف و سیستم Aquastop که برای محافظت از ماشین در برابر قطع شدن جریان آب است، استفاده شده است. مصرف سالانه برق توسط این ماشین لباسشویی در حدود ۲۶۹ کیلو وات است. قیمت این ماشین لباسشویی در بازار جهانی لوازم خانگی در حدود ۲ هزار و ۷۹۹ دلار است.

بیشتر بخوانید: بهترین برند ماشین لباسشویی ایرانی و هر چیزی که باید بدانید 

مدل ماشین لباسشویی درب از بالای برند بوش

برند بوش نیز مانند بسیاری از تولید کنندگان ماشین‌های لباسشویی، دستگاه‌هایی تولید می‌کند که درب ماشین لباسشویی در آن‌ها از بالا باز می‌شود. نکته مهمی که در خصوص این ماشین‌های لباسشویی باید در نظر داشته باشید این است که نحوه شستشوی لباس در این مدل از ماشین‌های لباسشویی با نحوه شستن لباس‌ها در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو کمی متفاوت است.

یکی از انواع مدل‌های ماشین‌های لباسشویی درب از بالای برند بوش، ماشین لباسشویی ۶٫۵ کیلوگرمی تمام اتوماتیک بوش است. در این مدل از ماشین لباسشویی بوش از سیستم Powerwave Wash یا شستشوی موجی استفاده شده است.

این تکنولوژی باعث ایجاد موج‌های قدرتمند در ۳ جهت در محفظه ماشین لباسشویی می‌شود. این موج‌ها نه تنها به شستشوی بهتر لباس‌ها به خصوص لباس‌های بسیار کثیف کمک می‌کنند بلکه باعث می‌شوند که لباس‌ها در حین شستشو چروک نشوند.

علاوه بر این ماشین لباسشویی ۶٫۵ کیلویی درب از بالا بوش مجهز به قابلیت Dynamic Waterfelow یا جریان آب داینامیکی است که در کنار سیستم شستشوی موجی، باعث شستشوی بهتر لباس‌ها توسط این ماشین لباسشویی می‌شود.

همه این قابلیت‌ها در کنار هم باعث شده خیال کاربر در استفاده از آن برای شستن لباس‌ها راحت باشد. در این ماشین‌های لباسشویی درب از بالا از فیلتر Magic Filter که برای جذب پرزهای لباس‌ها به کار می‌رود، استفاده شده است.

تمیز کردن این فیلتر بسیار ساده و آسان است. محل قرار گیری این فیلتر در این مدل از ماشین‌های لباسشویی در کف لگن ماشین است.

لباسشویی درب از بالای برند بوش

برخی از افراد برای شستشوی لباس ترجیح می‌دهند از پودر لباسشویی استفاده کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند از مایع لباسشویی استفاده کنند، بوش در ساخت این ماشین‌های لباسشویی از دو مدل توزیع کننده مواد شوینده یکی برای پودر لباسشویی و دیگری برای مایع لباسشویی استفاده کرده است.

از این رو کاربر برای شستشوی لباس‌ها با این مدل از ماشین‌های لباسشویی درب از بالا هم می‌تواند از پودر لباسشویی و هم از مایع لباسشویی استفاده کند.

فشار و جریان کم آب یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شستشوی لباس در ماشین‌های لباسشویی به خوبی انجام نشود، از این رو برند بوش برای طراحی این مدل از ماشین‌های لباسشویی خود به این موضوع توجه کرده است و قابلیت کار کردن ماشین با فشار آب در حدود ۳٫۰ بار را در این ماشین تعبیه کرده است. این قابلیت به کاربر امکان شستشوی بهنیه لباس‌ها، حتی در مواقعی که فشار آب بسیار کم است را نیز می‌دهد.

ماشین لباسشویی بوش مجهز به قفل کودک است بنابراین برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، مناسب است. ویژگی قفل کودک در ماشین لباسشویی درب از بالای بوش باعث می‌شود پنل کنترلی ماشین غیرفعال شود و به هیچ عنوان نتوان آن را در حالتی که قفل کودک برای آن فعال است، تغییر داد.

در گذشته یکی از معایب استفاده از ماشین‌های درب از بالا این بود که اگر در حین شستشوی لباس جریان برق قطع شود، برنامه شستشوی لباس غیرفعال شده و در صورت وصل مجدد جریان برق ماشین از برنامه‌های پیش فرض شستشوی خود استفاده می‌کرد.

اما خوشبختانه این ایراد در ماشین‌های لباسشویی درب از بالای ۶٫۵ کیلوگرمی برند بوش برطرف شده است. به عبارت دیگر این ماشین‌ها مجهز به نوعی حافظه هستند که برنامه شستشوی انتخاب شده در آن‌ ذخیره می‌شود و در صورت قطع برق این برنامه از حافظه ماشین پاک نمی‌شود و بعد از وصل مجدد جریان برق، چرخه شستشو بر اساس برنامه ذخیره شده در حافظه، ادامه می‌یابد.

در این ماشین لباسشویی از بافت لباس در برابر شستشو محافظت می‌شود. علاوه بر این در این مدل از ماشین لباسشویی برند بوش از قابلیت One-Touch Start استفاده شده است که تنها با زدن یک دکمه عملیات شستشو در ماشین لباسشویی شروع می‌شود.

اگر بخواهیم به مزایای استفاده از این ماشین لباسشویی به اختصار اشاره کنیم باید به مواردی مثل ظرفیت نسبتا مناسب، وجود شستشوی ۸ مرحله‌ای لباس‌ها، قابلیت کار کردن با فشار آب پایین، و قابلیت توزیع یکنواخت پودر و مایع ظرفشویی و کار کردن با هر دو نوع مواد شوینده اشاره کنیم.

تنها ایراد این ماشین لباسشویی این است که خدمات پس از فروش آن چندان قوی نیست و شامل برخی از ایرادات احتمالی به وجود آمده در ماشین لباسشویی نمی‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص انواع مدل ماشین لباسشویی بوش صحبت شد. برخی از این مدل‌ها در کشور ما موجود هستند اما برخی دیگر بنا به دلایلی در کشور ما توزیع نشده‌اند.

نکته مهمی که در انتخاب ماشین‌های لباسشویی برند بوش باید به آن‌ها توجه کنید ظرفیت این ماشین‌های لباسشویی آن‌ها و عملکرد آن‌ها در صرفه جویی آب و انرژی است. به هر حال منابع برق و آب در کشور محدود است و همه ما باید وسایل و تجهیزاتی را استفاده کنیم که قابلیت‌های مربوط به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق برای آن‌ها در نظر گرفته شده باشد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | چگونگی تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصل
    آگوست 5, 2021

    […] بیشتر بخوانید: نقد و بررسی انواع لباسشویی بوش (Bosch) […]

لینک کپی شد!