تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

در خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی دقت کنیم؟

راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی

راهنمای خرید
ساعت‌های هوشمند، ابزارهای مدرن و پیشرفته‌ای هستند که از آن‌ها نه تنها می‌توان برای مشاهده زمان و تاریخ استفاده کرد بلکه قابلیت‌های و توانایی‌های دیگری نیز دارند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین قابلیت ساعت‌های هوشمند، اتصال به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است. ساعت هوشمند ارزان و ضد آب طرفداران زیادی دارد. 

تصلا – راهنمای خرید ساعت هوشمند فرمول خاصی ندارد. در واقع هر کاربر بسته به نیاز باید ساعت هوشمند مناسب با شرایط و خواسته‌های خود را انتخاب کند. اما به طور کلی برای انتخاب ساعت هوشمند باید به چند نکته مهم توجه کنید. خوشبختانه تنوع ساعت‌ هوشمند ارزان تا گرانقیمت در بازار لوازم دیجیتال به خصوص ابزارهای هوشمند بسیار زیاد است.

به عبارت دیگر بسیاری از برندهای تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه مثل سامسونگ، هوآوی و اپل ساعت‌های هوشمند متنوعی تولید می‌کنند که قابلیت کار کردن با گوشی‌های تولیدی این شرکت‌ها را دارند و البته در برخی از مدل‌ها نیز می‌توانید از آن‌ها در کنار گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط برندهای دیگر نیز استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به نکاتی برای راهنمای خرید  و یا راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان تا گران قیمت بپردازیم.

ساعت مچی

چرا ساعت هوشمند بخریم؟

اولین نمونه از ساعت‌های هوشمندی که به بازار معرفی شدند، که در آن‌ها یک ماشین تعبیه شده بود و کاربر به راحتی می‌توانست از آن‌ها به عنوان یک ماشین حساب همراه استفاده کند. پای این ساعت‌ها از ابتدای دهه ۷۰ میلادی به بازار ساعت‌ها باز شد و مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت.

از آن سال‌ها به بعد تغییرات زیادی روی این ساعت‌ها به وجود آمد تا اینکه اولین نسل از ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های مختلف از جمله اندازه‌گیری ضربان قلب، امکان برقراری تماس صوتی و امکان اتصال به گوشی تلفن همراه به دنیای محصولات دیجیتال هوشمند معرفی شدند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کاربرد ساعت‌های هوشمند بسیار بیشتر از نمایش زمان یا نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف نصب شده روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است. کارآیی و عملکرد این نوع ساعت‌ها به قدری گسترش یافته است که حتی می‌توانید از آن‌ها مانند یک گوشی تلفن همراه استفاده کنید.

از آنجایی که ساعت‌های هوشمند قادر به اندازه‌گیری علائم حیاتی بدن مثل ضربان قلب، فشار خون و اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در خون هستند، می‌توانند مانند یک پرستار همیشگی همواره مراقب سلامت جسم و جان شما باشند.

اما این تنها کاری نیست که ساعت‌های هوشمند می‌توانند برای شما انجام دهند. با استفاده از ساعت‌های هوشمند شما می‌توانید در اینترنت جستجو کنید، آدرس و موقعیت مکانی مورد نظر خود را پیدا کنید و بسیاری از کارهای دیگری را که با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهید، به راحتی و در کمترین زمان ممکن با این دستگاه‌ها انجام دهید.

کارآیی و عملکرد ساعت‌های هوشمند زمانی افزایش می‌یابد که شما آن را به گوشی تلفن همراه هوشمند خود متصل می‌کنید. البته در بازار، ساعت‌های هوشمندی متنوعی نیز وجود دارند که برای استفاده از همه قابلیت‌های آن‌ها نیازی به اتصال این دستگاه‌ها به گوشی تلفن همراه خود ندارید.

از آنجایی که استفاده از ساعت‌های هوشمند به دلیل قابلیت‌های بسیار زیاد آن‌ها در میان کاربران گوشی‌های تلفن همراه هوشمند گسترش یافته است، در این مطلب به معرفی انواع ساعت‌ هوشمند ارزان ، نحوه انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل و قابلیت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند  

راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان

تصویر سیستم عامل ساعت هوشمند

انتخاب بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱  متناسب با گوشی

به طور کلی اولین فاکتوری که در انتخاب یک ساعت هوشمند مناسب باید به آن توجه کنید، قابلیت سازگاری سیستم عامل نصب شده روی آن با سیستم عامل تلفن همراه هوشمند شماست.

هر ساعت هوشمند مجهز به یک نوع سیستم عامل است. سازگاری این سیستم عامل با سیستم عامل گوشی تلفن همراه شما اصل ماجرا است.

مثلا شما نمی‌توانید گوشی هوشمندی که سیستم عامل آن iOS باشد را به هیچ عنوان برای گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده کنید.

البته ساعت‌های هوشمندی نیز وجود دارند که قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف را دارند. برای مثال ساعت‌های هوشمند مجهز به دو سیستم عامل Fitbit و سامسونگ Tizen ابزارهایی هستن که هم با سیستم عامل اندروید و هم با سیستم عامل iOS سازگاری دارند.

علاوه بر این ساعت‌های هوشمند بسته به نوع سیستم عامل آن‌ها، قابلیت‌ها و امکانات خاص خود را دارند بنابراین در هنگام خرید ساعت هوشمند باید به این نکته توجه کنید که کدام یک از این ساعت‌ها می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند.

این محصول را حتی می توان بهترین ساعت هوشمند زنانه نیز به حساب آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند

به اپلیکیشن‌های قابل اجرا روی ساعت هوشمند توجه کنید

تصویر اپلیکیشن های ساعت های هوشمند

اصلی‌ترین چیزی که در  راهنمای خرید ساعت هوشمند اهمیت دارد و  بعد از نوع سیستم‌عاملی که ساعت هوشمند با آن سازگار است، باعث تمایز میان ساعت‌های هوشمند می‌شود، اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توان روی آن‌ها اجرا کرد.

بهترین ساعت‌های هوشمند آن دسته از ساعت‌هایی هستند که اپلیکیشن‌های مختلف از اپلیکیشن پخش موسیقی گرفته تا اپلیکیشن درخواست تاکسی آنلاین و یا پیام‌رسان‌های مختلف روی آن‌ها قابل اجرا باشند.

در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱  اپل از آن دسته ساعت‌های هوشمندی هستند که اکثر قریب به اتفاق اپلیکیشن‌ها روی آن‌ها اجرا می‌شوند. این ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS هستند.

نکته مهم این است که با وجود اینکه دو سیستم عامل Fitbit و سامسونگ Tizen نیز سیستم عامل‌های قوی‌ای برای ساعت‌های هوشمند هستند  اما بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ساعت‌های هوشمند بیشتر تمایل به تولید و توسعه اپلیکیشن‌های سازگار با ساعت‌های هوشمند اپل دارند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از ساعت هوشمند huawei واچ فیت

بین ساعت های هوشمند و ساعت‌های Fitness Tracker تفاوت قائل شوید

تصویر ساعت های fitness Tracker

نکته مهمی که باید همواره مد نظر داشته باشید این است که تفاوت زیادی میان ساعت‌های هوشمند و Fitness Tracker ها یا ردیاب‌های تناسب اندام وجود دارد. همچنین ساعت‌های هوشمند با سایر گجت‌های پوشیدنی متفاوت هستند.

موضوعی که در راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان تا گران باید به آن توجه داشته باشید این است که هدف خود از خریدن ساعت هوشمند را مشخص کنید. گاهی اوقات ما به دنبال یک دستگاه برای نمایش اطلاعات مربوط به تمرین‌های ورزشی خود هستیم. مثلا به دنبال دستگاه هوشمندی که با استفاده از آن بتوانید میزان کالری سوزانده شده در حین تمرین ورزشی، ضربان قلب، فشار خون و از این دست اطلاعات را در اختیار داشته باشیم. در این حالت شما بیشتر نیاز به یک Fitness Tracker دارد تا ساعت هوشمند.

گاهی اوقات نیز شما دستگاهی می‌خواهید که علاوه بر اطلاع از داده‌هایی که از طریق Fitness Tracker می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشد، قصد دارید کارهای دیگری مثل پاسخ به تماس‌ها، ارسال پیام متنی، جستجوی اینترنت و حتی دیدن تصاویر را نیز با استفاده از آن انجام دهید.

مسلما بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱ دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی این نیازهای خود را برطرف کنید.

برای مثال دستگاه GPS تعبیه شده در ساعت‌های هوشمند اپل سری ۵ می‌تواند به شما برای نمایش میزان مسافتی که در حین انجام تمرین دو طی کرده‌اید، کمک کند. همچنین این ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم اندازه‌گیری ضربان قلب هستند. علاوه بر این با استفاده از این دستگاه‌ها شما می‌توانید ریتم ضربان قلب خود را به صورت فایل PDF برای پزشک خود ارسال کنید.

برند سامسونگ نیز به زودی در ساعت هوشمند Samsung Galaxy 3 امکان ثبت ضربان قلب و ارسال آن به پزشک را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد. اما ساعت‌های هوشمند تولید شده توسط برند Fitbit بیشتر سعی می‌کنند روی قابلیت‌های خود در اندازه‌گیری علائم حیاتی بدن در حین انجام تمرینات ورزشی تمرکز کنند و در حال گسترش این قابلیت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: بند ساعت‌ هوشمند را چگونه عوض کنیم؟

امکان قابلیت اتصال  ساعت هوشمند به گوشی تلفن همراه

اگر قابلیت اتصال به گوشی در ساعت هوشمند شما وجود داشته باشد، شما می‌توانید به راحتی از آن برای انجام کارهایی مثل برقراری تماس صوتی، ارسال پیام متنی، پخش موسیقی، دانلود اپلیکیشن و هر کاری که نیاز به اتصال به اینترنت دارد و شما آن را از طریق گوشی تلفن همراه هوشمندتان انجام می‌دهید، استفاده کنید.

با این وجود اولویت همچنان هدف شما از خرید ساعت هوشمند باید مشخص باشد. یعنی اگر می‌خواهید همزمان با انجام حرکات ورزشی به موسیقی دلخواه‌تان گوش دهید بهتر است از یک Fitness Tracker استفاده کنید و یا اگر می‌خواهید از گوشی تلفن‌تان بدون اینکه کنارتان باشد، استفاده کنید به فکر خریدن ساعت هوشمند باشید.

به طول عمر باتری ساعت هوشمند در هر بار شارژ دقت کنید

شاید فکر کنید بهترین ساعت هوشمند زنانه یا مردان محصولی است که طول عمر باتری آن در هر بار شارژ حداقل بیش از ۲ روز باشد.

اما طول عمر باتری در بیشتر ساعت‌های هوشمند البته آن‌هایی که قابلیت‌های زیادی دارند، از ساعت‌های هوشمند اپل گرفته تا ساعت‌های هوشمند سامسونگ و دیگر برندهای معتبر حداکثر ۱ روز است. چون این ساعت‌ها هم به عنوان یک ساعت معمولی و هم یک دستگاه هوشمند شبیه به تلفن همراه عمل می‌کنند.

در واقع قابلیت‌هایی مثل روشن بودن همیشگی صفحه نمایش، یا روشن بودن دائمی دستگاه GPS در آن‌ها باعث می‌شود در بهترین حالت طول عمر باتری آن‌ها برای هر بار شارژ حداکثر یک تا ۲ روز باشد.

تنها ساعت‌های هوشمندی که طول عمر باتری آن با هر بار شارژ طولانی است، ساعت‌های هوشمند Fitbit هستند. میانگین طول عمر باتری در این ساعت‌های هوشمند ۴ روز است و این قابلیت به این معنی است که شما حتی در رختخواب نیز می‌توانید این ساعت‌ها را بدون نگرانی از اینکه شارژ باتری آن‌ها تمام شود، همراه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نکات ساده و مهم درباره نحوه شارژ ساعت هوشمند  

به قیمت ساعت هوشمند دقت کنید

تصویر قیمت سیستم عامل ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند تجهیزات نسبتا گران‌قیمتی هستند اما این موضوع به این معنی نیست که شما باید پول زیادی بابت خرید آن‌ها بپردازید.

مسلما برخی از انواع ساعت‌های هوشمند مثل ساعت هوشمند سرامیکی اپل آنقدر جذاب و خاص طرحی شده است که ارزش هزینه کردن ۱۲۴۹ دلار را داشته باشد اما وقتی می‌توانید ساعت هوشمند ارزان قیمت مثل Fitbit را با همین قابلیت‌ها و البته قیمت ارزان‌تری بخرید، چرا باید هزینه به این زیادی پرداخت کنید؟

به کیفیت ساعت هوشمند بیشتر از هر مورد دیگری توجه کنید

واقعیت این است که در حال حاضر تکنولوژی با شتاب و سرعت خیره کننده‌ای در حال پیشرفت است. بهترین ساعت هوشمند زنانه و مردانه تجهیزاتی هستند که سازندگان‌شان در ساخت آن‌ها از آخرین و به روزترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند بنابراین اصلا دور از انتظار نیست که هر روز مدل‌های جدیدتر با قابلیت‌های بیشتری از این ساعت‌ها به بازار عرضه شوند.

با توجه به آنچه گفته شد، طول عمر یک ساعت هوشمند بیشتر از ۲ یا ۳ سال نیست. پس بهتر است به ظاهر ساعت هوشمند خود بیشتر توجه کنید.

به عبارت دیگر ظاهر را فدای کیفیت نکنید. هیچ وقت ساعت هوشمندی را که ۱۰ سال کار می‌کند اما ظاهر جذابی ندارد به جای ساعت هوشمندی که نهایتا ۵ سال کار می‌کند اما ظاهر بسیار زیبایی دارد، نخرید. این دلیلی نیست تا ساعت هوشمند ارزان قیمت را انتخاب نکنید. گاهی ساعت هوشمند با قیمت مناسب ، قابلیت های خوبی دارد.

همیشه در خاطر داشته باشید بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱ هم نوعی از گجت‌های پوشیدنی هستند که حداقل در هر سال نمونه‌های جدیدی از آن‌ها به بازار عرضه می‌شود و به دلیل رقابت در این بازار و جلب مشتری بیشتر، بسیاری از ساعت‌های هوشمند قدیمی توسط برندهای سازنده به عنوان ساعت‌های خارج از رده شناخته می‌شوند و دیگر هیچ پشتیبانی برای آن‌ها ارائه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اندازه گیری قند خون با ساعت هوشمند سامسونگ و اپل  

راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان تا گران قیمت

در ادامه شما با مجموعه ای از ساعت های هوشمند از چندین برند آشنا می شوید. این محصولات همگی در ردیف بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱  قرار می گیرند.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Watch 3

تصویر ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 3

بهترین ساعت هوشمندی که با پرداخت هزینه نسبتا کم می‌توانید تهیه کنید، ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 برند سامسونگ است. با وجود اینکه ساعت هوشمند قیمت مناسبی دارد اما با خرید آن به قابلیت‌های بسیار زیادی دست می یابید.

این ساعت هوشمند نسخه جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ است که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده‌اند. در طراحی این ساعت‌های هوشمند سعی شده است از طراحی نسخه قدیمی آن‌ها الهام گرفته شود و برخی از ایراد‌های مربوط به طراحی نسخه‌های قدیمی آن برطرف شود.

قابلیت چرخش قاب این گوشی هوشمند باعث شده کار کردن با آن بسیار جذاب باشد. ظاهر این ساعت‌ها بسیار ساده طراحی شده است اما در عین حال زیبایی خاص و چشم‌نوازی دارد.

نکته‌ای که در خصوص این ساعت‌های باید در نظر داشته باشید و برای برخی از کاربران یک ایراد بزرگ به شما می‌رود، محدودیت اپلیکیشن‌های قابل اجرا روی آن نسبت به ساعت‌های هوشمند برند اپل است. با این وجود شما از این ساعت‌های هوشمند می‌توانید هم به عنوان یک Fitness Tracker و هم یک ساعت هوشمند استفاده کنید.

ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch 3 سامسونگ قابلیت اتصال و سازگاری با گوشی‌های آیفون را دارند اما برخی از امکانات و قابلیت‌های آن‌ها غیرفعال می‌شود. بنابراین اگر از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید، بهتر است به فکر خرید ساعت‌های هوشمند اپل باشید.

قیمت این ساعت‌های هوشمند در بازار در حدود ۳۷۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: روشهای اتصال ساعت هوشمند به موبایل و اینترنت  

قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند Samsung Galaxy Watch 3

به طور کلی و طبق راهنمای خرید ساعت هوشمند قابلیت های این محصولات سامسونگ عبارتند از:

  • مجهز به سیستم عامل Tizen
  • سازگار با سیستم عامل اندروید و iOS
  • مجهز به صفحه نمایش ۱٫۲ در ۱٫۴ اینچ ۳۶۰ *۳۶۰
  • صفحه نمایش Super AMOLED
  • پردازنده dual-Core 1.15 گیگاهرتز
  • اندازه بند ۲۲ میلیمتر  یا ۲۰ میلیمتر
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایت
  • طول عمر باتری در هر بار شارژ حداکثر ۳ روز
  • قابلیت شارژ وایرلس
  • دارای استاندارد IP68 ضد آب
  • قابلیت اتصال به وای فای
  • بلوتوث و شبکه LTE
نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی بسیار زیبا باتری نیاز به بهبود دارد
دارای قاب چرخشی با کاربردهای متنوع

ساعت‌ هوشمند ضد آب اپل Apple Watch 5

تصویر ساعت هوشمند Apple Watch 5

شاید به نظر برسد ساعت‌های هوشمند ضد آب اپل همیشه یک سر و گردن از ساعت‌های هوشمند تولیدشده توسط برندهای دیگر بالاتر هستند اما واقعیت چیز دیگری است. درست است که ساعت‌های هوشمند اپل ساعت‌های بسیار باکیفیت با قابلیت‌های بسیار زیادی هستند اما هنوز نتوانسته‌اند در جایگاه نخست فهرست برترین ساعت‌های هوشمند قرار گیرند.

ساعت‌های هوشمند اپل که Apple Watch 5 یکی از انواع آن‌هاست، فقط قابلیت اتصال به گوشی آیفون را دارند و برای افرادی که از گوشی‌های هوشمند آیفون استفاده می‌کنند، گزینه و انتخاب مناسبی هستند.

ساعت‌های هوشمند Apple Watch 5 نسخه جدید ساعت‌های هوشمند Apple Watch 4 هستند. اما با مقایسه این دو ساعت هوشمند متوجه خواهید شد تغییرات بزرگ زیادی در نسخه جدید ساعت‌های هوشمند اپل نسبت به نسخه قبلی آن‌ها ایجاد نشده است.

بزرگ‌ترین تغییری که ایجاد شده است، ایجاد قابلیت روشن بودن همیشگی صفحه نمایش در نسخه‌ ۵ ساعت‌های هوشمند اپل است. در واقع شما برای مشاهده صفحه ساعت نیازی به برداشتن آن از روی سطح و یا بلند کردن دست‌تان ندارید. شما به راحتی می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را حتی در حالتی که صفحه نمایش روی مُد Dimm قرار دارد نیز مشاهده کنید.

طراحی نسخه ۵ ساعت‌های هوشمند اپل شبیه به طراحی و ظاهر نسخه ۴ ساعت‌های هوشمند اپل است. صفحه نمایش این ساعت نیز مانند نمونه قبلی آن همچنان در ابعاد بزرگ طراحی شده است و بند آن در دو اندازه ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری در دسترس است.

با استفاده از ساعت هوشمند ضد آب اپل شما می‌توانید به همه اطلاعاتی که می‌توانید از طریق Fitness Tracker ها به آن دسترسی داشته باشید، مثل ضربان قلب، فشار خون و از این دست اطلاعات را در اختیار داشته باشید.

خوشبختانه در ساعت‌های هوشمند اپل با مشکل محدودیت اپلیکیشن‌های قابل اجرا روی ساعت هوشمند مواجه نخواهید شد.

قیمت ساعت‌ هوشمند اپل در بازار در حدود ۳۸۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: رونمایی فیت بیت از سه ساعت هوشمند سلامتی

قابلیت‌ها و ویژگی‌های کلی نسخه ۵ ساعت‌های هوشمند اپل به ترتیب عبارتند از :

  • مجهز به سیستم عامل Watch OS 6
  • سازگار با سیستم عامل iOS
  • مجهز به صفحه نمایش ۱٫۷۸ اینچی از نوع OLED
  • دارای پردازنده Apple S5
  • مجهز به بند قابل تنظیم اندازه
  • دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
  • طول عمر باتری در هر بار شارژ از ۲۴ تا ۳۶ ساعت
  • قابلیت شارژ وایرلس
  • قابلیت ضدآب تا عمق ۵۰ متری
  • قابلیت اتصال به وای فای
  • بلوتوث، NFC و LTE
نقاط قوت نقاط ضعف
قابلیت روشن بودن همیشگی صفحه نمایش باتری نیاز به بهبود دارد
فضای ذخیره زیاد قیمت نسبتا بالا

ساعت‌ هوشمند ضد آب سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲ / Galaxy Watch Active 2

تصویر ساعت هوشمند Samsung Galaxy Active 2

یکی از بهترین تولیدات برند سامسونگ در زمینه بهترین ساعت هوشمند زنانه و مردانه، گلکسی واچ اکتیو ۲ است.

سامسونگ در طراحی و تولید این ساعت هوشمند سعی کرده است بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ساعت‌ هوشمند Galaxy Watch را در قالب یک ساعت اسپرت با طراحی بسیار زیبا و خاص به کاربران ارائه کند. این ساعت در دو نسخه ۱ و ۲ به بازار عرضه شده است و شامل چند قابلیت مهم از جمله قابلیت اتصال به شبکه LTE و حالت چرخشی قاب است.

به طور کلی تغییرات زیادی در ساعت هوشمند Galaxy Watch Active 2 نسبت به نسخه قبلی آن ایجاد نشده است و همچنان سعی شده است یک ساعت هوشمند باکیفیت با قیمت نسبتا پایین ارائه شود. برای این ساعت هوشمند یک صفحه نمایش ۱٫۲ اینچی ۳۶۰*۳۶۰  در نظر گرفته شده است.

ظاهر این ساعت بسیار زیبا طراحی شده است به خصوص زمانی که آن را روی مچ خود می‌بندید طراحی خاص آن به شدت خودنمایی می‌کند.

از ساعت هوشمند Galaxy Watch Active 2 می‌توانید مانند یک ساعت Fitness Tracker که مجهز به سیستم‌عامل Samsung Tizen است، استفاده کنید.

از آنجایی که برای این ساعت هوشمند ۳۹ تمرین ورزشی تعریف شده است می‌توانید از طریق آن در حال انجام  این ۳۹ تمرین ورزشی مثل دو، پیاده‌روی، دورچرخه‌سواری و از این دست، به اطلاعات سلامت خود مثل ضربان قلب، فشار خون و سایر اپلیکیشن‌های سلامت دسترسی داشته باشید. البته همیشه امکان دسترسی به قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در این دستگاه هوشمند را ندارید.

با وجود اینکه قیمت ساعت هوشمند Galaxy Watch Active 2 نسبت به ساعت‌های هوشمند با قابلیت مشابه که توسط برندهای دیگر تولید شده‌اند، کمتر است، اما قیمت آن نسبت به نسخه قبلی با افزایش ناگهانی مواجه شده است.

مسلما نمی‌توان این ساعت را به عنوان یک ساعت هوشمند ارزان‌ قیمت معرفی کرد اما قیمت آن نسبت به ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 و ساعت هوشمند اپل بسیار کمتر است. قیمت این ساعت از ۲۵۰ دلار شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اپل سیستم عامل ۷٫۴ Watch Os اپل واچ را عرضه کرد

ویژگی‌ها و امکانات اصلی این ساعت هوشمند

  • مجهز به سیستم عامل Tizen OS
  • سازگار با سیستم عامل‌های اندروید و iOS
  • دارای صفحه نمایش ۱٫۲ اینچی ۳۶۰*۳۶۰ AMOLED
  • پردازنده Dual-Core 1.15 گیگا هرتز
  • مجهز به بند با اندازه ۲۰ میلی‌متر
  • دارای حافظه داخلی ۴ گیگابایت
  • طول عمر باتری در هر بار شارژ ۲ روز
  • قابلیت شارژ به صورت وایرلس یا بی‌سیم
  • ضدآب تا عمق ۵۰ متری آب
  • قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث.
نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد ویژگی‌های محدود نسبت به افزایش قیمت ناگهانی آن
قاب چرخشی با قابلیت‌های زیاد محدودیت در استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف نسبت به ساعت‌های هوشمند اپل

ساعت مچی هوشمند Fitbit Versa 2

تصویر ساعت هوشمند Fitbit Versa 2

یک ساعت هوشمند ارزان Fitbit Versa 2 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند در دسته Fitness Tracker است که توسط برند Fitbit یکی از بهترین و برترین تولید‌کنندگان تجهیزات پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه شده است.

این ساعت هوشمند، نسخه جدیدی از ساعت هوشمند Fitbit Versa  است. از جمله قابلیت‌های برتر این ساعت هوشمند می‌توان به مواردی مثل امکان روشن بودن همیشگی صفحه نمایش، قابلیت اتصال و سازگاری با دستیار صوتی Alexa آمازون و طراحی باریک بدنه و سبکی آن اشاره کرد.

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که از قابلیت‌ها و طراحی نسخه قبلی ساعت هوشمند Fitbit Versa راضی نیستید، نسخه جدید این ساعت هوشمند به احتمال بسیار زیاد می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

در طراحی نسخه ۲ ساعت Fitbit Versa سعی شده  همچنان از همان قابلیت‌ها و ویژگی‌های اصلی ساعت‌های هوشمند Fitbit Versa استفاده شود و برخی از قابلیت‌هایی که در ساعت‌های هوشمند دیگر مثل نیاز به استفاده از GPS دیا امکان اتصال آفلاین به Spotify در نظر گرفته نشده است.

مسلما نمی‌توان این ساعت را به عنوان یک ساعت هوشمند ارزان‌ قیمت معرفی کرد اما ساعت‌ هوشمند سامسونگ Fitbit Versa  قیمت مناسبی دارد.

این ویژگی باعث شده  اکثر مردم و علاقه‌مندان به داشتن ساعت‌های هوشمند بتوانند آن را خریداری کنند. قیمت این بهترین ساعت هوشمند زنانه و مردانه مدل Fitbit Versa 2 در بازار در حدود ۲۰۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: اپل در صدر میزان فروش ساعت ‌های هوشمند

مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند Fitbit Versa عبارتند از:

  • مجهز به سیستم‌عامل Fitbit OS
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS
  • صفحه نمایش ۳۰۰*۳۰۰ AMOLED
  • دارای حافظه داخلی ۲٫۵ گیگابایت
  • طول عمر باتری در هر بار شارژ بیش از ۵ روز
  • قابلیت شارژ با دستگاه شارژر آهنربایی
  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • قابلیت اتصال به وای فای
  • بلوتوث ۴٫۱ و NFC
نقاط قوت نقاط ضعف
صفحه نمایش با قابلیت روشن بودن همیشگی عدم وجود GPS
طول عمر باتری زیاد برای هر بار شارژ عدم سازگاری و قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های سلامت ساخته‌شده توسط شرکت‌های شخص ثالث

ساعت هوشمند Fossil Sport

تصویر ساعت هوشمند Fossil Sport

برند Fossile در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند و به طور کلی تجهیزات هوشمند پوشیدنی تجربه زیادی دارد. این برند در فهرست محصولات هوشمند خود، ساعت‌های هوشمند متنوعی را تولید و عرضه کرده است.

ساعت هوشمند Fossil Sport یک دستگاه هوشمند با طراحی بسیار زیبا، قابلیت‌های زیاد و قیمت مناسب است. این ساعت هوشمند مجهز به دستگاه GPS است و نسبت به ساعت‌های هوشمند قدیمی تولید شده توسط برند Fossil وزن سبک‌تری دارد. طول عمر باتری این ساعت هوشمند حداکثر ۲ روز برای هر بار شارژ است.

در این ساعت هوشمند از پردازنده Snapdragon Wear 3100 که جدیدترین پردازنده تولید شده توسط برند Qualcomm برای ساعت‌های هوشمند است، استفاده شده است. تعبیه این پردازنده قوی در ساعت‌های هوشمند باعث شده کار با این دستگاه‌ها برای کاربر راحت‌تر و روان‌تر شود.

قابلیت‌های ساعت هوشمند Fossil Sport مانند سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است و از آن می‌توانید به عنوان یک Fitness Tracker استفاده کنید.

در این ساعت هوشمند می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی که برای این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود، استفاده کنید.

قیمت این بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱ در حدود ۲۷۵ دلار است.

بیشتر بخوانید: گلگسی واچ ۴ چه قابلیت‌های دارند؟

به طور کلی ویژگی‌ها و قابلیت‌های ساعت هوشمند Fossile Sport شامل موارد زیر است:

  • مجهز به سیستم عامل Wear OS
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS
  • دارای صفحه نمایش ۱٫۲ اینچی ۳۹۰*۳۹۰ از نوع AMOLED
  • مجهز به پردازنده Quad-Core 1.2 گیگا هرتزی
  • دارای بند با قابلیت تنظیم اندازه، دارای حافظه داخلی ۴ گیگا بایتی
  • طول عمر باتری در هر بار شارژ ۲ روز
  • قابلیت شارژ با شارژر مخصوص به این ساعت
  • مجهز به استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب
  • قابلیت اتصال به وای فای
  • بلوتوث و GPS
نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی سبک و بسیار زیبا عدم تعبیه قابلیت‌های خاص و ویژه
دارای قدرت بسیار زیاد افت کارآیی در هنگام اتصال به GPS

ساعت هوشمند ارزان فیت بیت ورسا لایت Fitbit Versa Lite

تصویر ساعت هوشمند Fitbit Versa Lite

ساعت هوشمند Fitbit Versa Lite یکی دیگر از ساعت‌های هوشمند تولیدشده توسط برند Fitbit است که قیمت آن نسبت به ساعت هوشمند Fitbit Versa 2 و Fitbit Versa نسل اول ارزان‌تر است. البته قابلیت‌های این ساعت هوشمند نسبت به نمونه‌های دیگر کمتر و محدود‌تر است.

از این ساعت می‌توانید مانند یک Fitness Tracker استفاده کنید چون قابلیت‌های آن در این زمینه بسیار زیاد است. از طرفی اندازه بدنه این ساعت نسبتا کوچک و سبک است و به راحتی می‌توان از آن در حین انجام تمرین‌های ورزشی استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های ساعت هوشمند Fitbit Versa که در ساعت هوشمند Fitbit Versa Lite تعبیه نشده است، عدم امکان استفاده از قابلیت Fitbit Pay است. همچنین در این ساعت هوشمند تولید برند Fitbit نیز سیستم GPS تعبیه نشده است.

این ساعت هوشمند فیت بیت بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال خرید یک ساعت هوشمند ارزان ‌قیمت هستند. قیمت ساعت هوشمند فیت بیت ورسا لایت در حدود ۱۳۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: هر چیزی که باید درباره ساعت مچی هوشمند بدانید

مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های انواع ساعت هوشمند ارزان Fitbit Versa Lite عبارتند از:

  • مجهز به سیستم عامل Fitbit Os
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS
  • مجهز به صفحه نمایش ۳۰۰*۳۰۰ از نوع LCD
  • بدون حافظه داخلی
  • طول عمر باتری تا ۴ روز در هر بار شارژ
  • شارژ با استفاده از پین آهنربایی
  • ضدآب تا عمق ۵۰ متری
  • قابلیت اتصال به بلوتوث و وای فای
نقاط قوت نقاط ضعف
قیمت مناسب عدم قابلیت اتصال بهGPS
طول عمر زیاد باتری در هر بار شارژ بدون قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در حین انجام تمرین‌های ورزشی

بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱  TicWatch E2

تصویر ساعت هوشمند TicWatch E2

یکی از بهترین ساعت هوشمند ارزان موجود در بازار ساعت هوشمند TicWatch E2 است که توسط برند نه چندان شناخته شده MobVoi تولید می‌شود اما با وجود این قابلیت‌های این ساعت هوشمند به نحوی است که به راحتی می‌توان آن را در کنار ساعت‌های هوشمند تولیدشده توسط برندهای معتبر و مطرح دنیا به عنوان یک انتخاب مناسب به مشتریان پیشنهاد داد.

طول عمر باتری ساعت هوشمند ضد آب TicWatch E2بسیار مناسب است. البته ممکن است طراحی ظاهری این ساعت هوشمند نسبت به ساعت‌های هوشمندی مثل Appl Watch و یا Samsung Watch چندان جذاب نباشد. اما این ساعت قیمت بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل می‌تواند یک گزینه مناسب برای علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند باشد.

از ساعت هوشمند TicWatch E2 می‌توان مانند یک Fitness Tracker یا ردیاب تناسب اندام نیز استفاده کرد چون در آن از سیستم GPS و سنسورهای اندازه‌گیری ضربان قلب که دقت بسیار بالایی دارند، استفاده شده است. این ساعت هوشمند مجهز به همه حسگرهای مربوط به اندازه‌گیری علائم حیاتی است. ضعف این ساعت بیشتر به دلیل عدم تعبیه قابلیت اتصال به NFC است.

برند MobVio ساعت هوشمند دیگری با نام TicWatch S2 را نیز به بازار ساعت‌های هوشمند عرضه کرده است که ظاهر آن نسبت به نسخه E2 زیباتر است.

بنابراین اگر به دنبال ساعت هوشمند ارزان ‌قیمت با قابلیت‌های بالا و در عین حال زیبا هستید، پیشنهاد می‌کنیم این ساعت هوشمند را نیز در فهرست انتخاب‌های خود قرار دهید. قیمت این ساعت در حدود ۱۶۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع اپل واچ از سری ۱ – ۶ 

ویژگی‌های اصلی ساعت هوشمند ارزان TicWatch E2 به ترتیب عبارتند از:

  • مجهز به سیستم عامل Wear Os
  • سازگار با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS
  • دارای صفحه نمایش ۱٫۳۹ اینچی ۴۰۰*۴۰۰ OLED
  • دارای پردازنده اسنپ دراگون ۲۱۰۰
  • دارای حافظه داخلی ۴ گیگابایتی
  • طول عمری باتری ۴۸ ساعت در هر بار شارژ
  • مجهز به قابلیت شارژ با دستگاه پین آهنربایی
  • مجهز به استانداردIP67 ضدآب
  • قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث
نقاط قوت نقاط ضعف
قیمت مناسب و ارزان بدون قابلیت اتصال به NFC
طول عمر باتری تا ۲ روز طراحی نه چندان زیبا

ساعت‌ هوشمند ضد آب Honor Magic Watch 2

تصویر ساعت هوشمند Honor Magic Watch 2

ساعت هوشمند Honor Magic Watch 2 یک ساعت هوشمند و مناسب برای استفاده در حین انجام تمرین‌های ورزشی است. قابلیت‌های ردیابی علائم سلامت در حین انجام حرکات ورزشی در این ساعت هوشمند بسیار پیشرفته و زیاد است.

در ساعت هوشمند Honor Magic Watch 2 انواع تمرین‌های ورزشی مختلف تعریف شده‌اند که می‌تواند علائم حیاتی بدن را در خین انجام این تمرین‌ها انجام داده و اطلاعات مربوط به آن را نمایش دهد. طول عمر باتری این ساعت هوشمند در هر بار شارژ بسیار زیاد است و به راحتی می‌توانید برای چند روز بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید.

قابلیت‌های ساعت هوشمند Honor Magic Watch 2 بسیار زیاد است و به جرات می‌توان گفت اصلی‌ترین نقطه قوت این ساعت هوشمند، قابلیت‌های تعبیه شده در آن است. اما متاسفانه طراحی این ساعت چندان جذاب نیست و به سرعت خاک می‌گیرد و بسیاری از قابلیت‌های آن در هنگام اتصال به گوشی‌های آیفون و یا به طور کلی سیستم‌عامل iOS غیرفعال خواهند بود.

با این وجود می‌توان این ساعت را به عنوان یکی از بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱ با قیمت مناسب معرفی کرد. قیمت این ساعت هوشمند ۲۴۰ دلار است.

قابلیت‌های اصلی این ساعت هوشمند ارزان ضد آب به ترتیب عبارتند از:

  • مجهز به سیستم عامل LiteOs با قابلیت به روزرسانی
  • سازگار با سیستم عامل اندروید و iOS
  • صفحه نمایش ۱٫۲ اینچی و ۱٫۳۹ اینچی ۴۵۴*۴۵۴ AMOLED
  • مجهز به حافظه داخلی ۴ گیگا بایت
  • طول عمر باتری ۷ روز تا ۱۴ روز
  • قابلیت شارژ با دستگاه پین آهنربایی
  • ضدآب
  • قابلیت اتصال به وای فای
  • بلوتوث و NFC
نقاط قوت نقاط ضعف
دستگاهی مناسب برای استفاده در حین تمرین‌های ورزشی بدون قابلیت‌های پخش موسیقی
طول عمر باتری از ۷ تا ۱۴ روز طراحی بدنه ضعیف و خاک گیری بسیار

ساعت هوشمند اپل Apple Watch 4

تصویر ساعت هوشمند Apple Watch 4

این ساعت مچی هوشمند شبیه به ساعت هوشمند Apple Watch 5 است که قبلا در خصوص آن صحبت کردیم. این ساعت نسخه جدید ساعت‌های هوشمندی است که در سال  توسط برند اپل ۲۰۱۸ به کاربران معرفی شدند. خوشبختانه قابلیت‌های این ساعت هوشمند نسبت به نسخه ۲۰۱۸ آن بسیار بیشتر و پیشرفته‌تر شده است.

صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند Apple Watch 4 نسبت به نمونه‌های قبلی آن بزرگ‌تر است و قیمت آن نسبت به ساعت هوشمند اپل واچ ۵ ارزان تر است. بند این ساعت هوشمند در دو اندازه ۴۰ میلی‌متر و ۴۴ میلی‌متر به بازار عرضه شده است.

این سیستم هوشمند مجهز به قابلیت اندازه‌گیری نرخ ضربان قلب، و دستگاه ECG است. با استفاده از این دستگاه هوشمند شما می‌توانید احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مختلفی را در خود تشخیص دهید.

ساعت هوشمند Apple Watch 4 مجهز به قابلیت‌های Fitness بسیار زیادی است. توجه داشته باشید که این ساعت هوشمند قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل اندروید را ندارد.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند

ویژگی‌های اصلی ساعت هوشمند Apple Watch 4 عبارتند از:

  • مجهز به سیستم عامل Watch OS 6
  • سازگار با سیستم‌عامل iOS
  • دارای صفحه نمایش ۱٫۷۸ اینچی OLED
  • دارای پردازنده Apple S4
  • مجهز به بند با قابلیت تنظیم اندازه
  • حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
  • طول عمر باتری در هر بار شارژ از ۱ تا ۲ روز
  • قابلیت شارژ وایرلس
  • ضدآب تا عمق ۵۰ متری
  • قابلیت اتصال به وای‌فای
  • بلوتوث
  • NFC و LTE
نقاط قوت نقاط ضعف
صفحه نمایش بزرگ طول عمر باتری در هر بار شارژ کم است
وزن سبک در بازار موجود نیست

طبق راهنمای خرید ساعت هوشمند که در این مطلب به معرفی محصولات پرداخته شد همگی آنها در ایران موجود هستند. فقط تنوع ساعت‌های هوشمند تولید شده توسط برندهایی مثل Fitbit و یا Fossil در ایران به دلیلی برخی از مشکلات محدود است.

قیمت این ساعت های هوشمند ارزان در بازار لوازم دیجیتال هوشمند با توجه به نوسانات دلار ثابت نیست و نمی‌توان قیمت ثابتی برای این محصولات ارائه داد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | سایت خبری لوازم خانگی | بررسی انواع اپل واچ /تفاوت اپل واچ با ساعت هوشمند
    جولای 10, 2021

    […] بیشتر بخوانید: نکاتی درباره خرید بهترین ساعت هوشمند ارزان […]

    تصلا | پایگاه خبری صنعت صوت و تصویر | بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند
    جولای 14, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی […]

    تصلا | پایگاه خبری صنعت صوت و تصویر | رونمایی از ساعت هوشمند huawei واچ فیت
    جولای 14, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی […]

    تصلا | پایگاه خبری صنعت صوت و تصویر | بند ساعت‌ هوشمند را چگونه عوض کنیم؟
    جولای 14, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی […]

    تصلا | اپل سیستم عامل ۷٫۴ Watch Os اپل واچ را عرضه کرد
    جولای 15, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی […]

    تصلا | کاربرد اپل واچ در تشخیص کرونا حقیقت دارد؟
    جولای 15, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی […]

    تصلا | اپل در صدر میزان فروش ساعت ‌های هوشمند
    جولای 15, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی […]

لینک کپی شد!