تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

در انتخاب ساندبار به چه مواردی دقت کنیم؟

راهنمای خرید بهترین ساندبار

راهنمای خرید
ساندبارها جایگزین مناسبی برای سینماهای خانواده هستند؛ اما تنوع و ویژگی‌های مختلف ساندبارها ممکن است شما را در هنگام خرید آن‌ها سردرگم کند. آیا می‌دانید بهترین ساندبار ، چه ساندباری است و انواع مختلف ساندبار ارزان تا گران قیمت چه ویژگی‌هایی دارند.

تصلا – امروزه تلویزیون‌های ۴K HDR کیفیت تصویر محسورکننده‌ای دارند؛ اما کیفیت صدای این تلویزیون‌ها به اندازه کیفیت تصورشان شما را شگفت‌زده نمی‌کند؛ بدون تردید اهمیت صدای باکیفیت اگر بیشتر از اهمیت تصویر با کیفیت نباشد کمتر از آن نیست و اسپیکرهای با کیفیت می‌توانند لذت فیلم دیدن صدچندان کنند و شما را کاملاً در فضای فیلم قرار دهند. سیستم‌های صوتی مثل ساندبارها و سینماهای خانگی می‌توانند با ایجاد صدای فراگیر چنین تجربه‌ای را برای شما به ارمغان بیاورند. در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا قصد داریم در مورد انتخاب و خرید بهترین ساندبار Soundbar نکاتی را بگوییم؛ مثل نوع و اندازه، تعداد کانال‌های صوتی، فناوری های مورداستفاده در ساندبارها و بهترین برندهای آن‌ها، توضیح دهیم.

امروزه ساندبارها طرفداران بیشتری نسبت به سینماهای خانواده دارند؛ زیرا ساندبارها فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند و شکیل‌تر هستند. در ضمن از فناوری‌های کاربردی‌تر و جدیدتری برخوردار هستند؛ البته توان ساندبارها در حد و اندازه سینماهای خانگی متداول نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

ساندبار چیست؟

ساندبار

ساندبار دالبی اتموس وسیله‌ای مستطیل مانند و شبیه به نوار باریک است که چند اسپیکر را در خود جای داده است و از بهترین فناوری‌های صوتی برای تولید صدا استفاده می‌کند. ساندبارها صداها را کاملاً شفاف و کریستالی پخش می‌کنند.

در ضمن برخی از ساندبارها نیز مانند سینمای خانواده صداهای مختلف را کاملاً از یکدیگر تفکیک و از کانال‌های مختلف بخش می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود کوچک‌ترین جزئیات و افکت‌های صوتی نیز به‌صورت کاملاً واضح به گوش برسند.

حتی در برخی از بهترین ساندبار های رده‌بالا حتی دیالوگ‌های نجوامانند و در گوشی نیز کاملاً واضح پخش می‌شوند.

یکی دیگر از خصوصیت بارز برخی از ساندبارهای رده‌بالا پخش صدا به جهات مختلف طرفین و حتی هدایت صدا به سمت بالا و بازتاب شدن آن‌ها به سمت مخاطب است. بسیاری از ساندبارها دارای ساب ووفر باسیم و بی‌سیم هستند که به صدا عمق می‌بخشد و آن را غنی می‌کند.

نوع دیگری از ساندبارها نیز وجود دارد که به آن‌ها ساندباس گفته می‌شود و فاصله بین قسمت جلو و عقب آن‌ها بیشتر از ساندبارها است؛ اما نسبت به ساندبارها عرض کمتری دارند.

ساندباس‌ها به دلیل برخورداری از فضای بیشتر نسبت به ساندبارها، آمپلی‌فایرهای بیشتری را در خود جای داده‌اند و می‌توانند صدای باس بهتری تولید کنند. ساندباس‌ها نیازی به ساب ووفر ندارند؛ اما در مقابل فضای بیشتری را نسبت به ساندبارها اشغال می‌کنند.

نکات لازم در رابطه با انتخاب و خرید بهترین ساندبار

ساندبار

در هنگام خرید بهترین ساندبار باید چند موضوع مهم را در نظر بگیرید.

اندازه بهترین ساندبار دالبی اتموس

چنانچه می‌خواهید تلویزیون و ساندبار تناسب زیبایی در کنار یکدیگر داشته باشند، بهتر است عرض ساندبار بیشتر از عرض تلویزیون نباشد و درصورتی که عرض دو دستگاه کاملاً یکسان باشد، بهترین تناسب را پیدا می‌کنند.

اکتیو یا پسیو بودن ساندبار

ساندبارهای پسیو فاقد آمپلی‌فایر داخلی هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازمند استفاده از دستگاه گیرنده AV یا آمپلی‌فایر هستید؛ شاید این موضوع یک ضعف به نظر برسد؛ اما از سوی دیگر چنین ساندبارهایی دارای اسپیکرهای بهتر و در نتیجه کیفیت صدای بهتری هستند حتی می‌توان از این ساندبارها در سیستم‌های صوتی حرفه‌ای به‌عنوان اسپیکر مرکزی نیز استفاده کرد.

در ضمن استفاده از ساندبارهای پسیو هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت؛ زیرا برای تکمیل سیستم صوتی خود باید علاوه بر ساندبار از دستگاه گیرنده AV و آمپلی‌فایر هم استفاده کنید و استفاده از ساب ووفرهای متداول نیز برای افزایش باس صدا ضروی است.

استفاده از ساب‌ووفر باعث می‌شود صدای برخی از صحنه‌های هیجان‌انگیز مانند صدای انفجار یا صدای شلیک گلوله بسیار واقعی شود و افراد احساس کند این اتفاق‌ها در کنار او رخ داده‌اند.

ساب‌ووفر ساندبار

پنل پشتی نمونه‌ای از ساندبارهای پسیو

ساندبارهای اکتیو یا همان ساندبارهای متداول، دارای آمپلی‌فایرهای داخلی و همچنین پردازشگرهای صدا هستند که تفکیک صداها و پخش آن‌ها در اسپیکرهای سمت چپ، راست و مرکزی در ساندبار را امکان‌پذیر می‌کند؛ بنابراین برای استفاده از این ساندبارها نیازی به خرید اسپیکرهای اضافه یا هیچ وسیله دیگری نیست و وجود سیم‌های متعدد در کنار آن نیز شما را آزار نمی‌دهد.

خرید ساندبار اکتیو یا پسیو به نیاز شما بستگی دارد؛ چنانچه تنها می‌خواهید در هنگام تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی از صدای باکیفیتی لذت ببرید، بهترین ساندبار برای شما ساندبار اکتیو  است و  نیاز شما را برطرف می‌کنند؛ اما چنانچه می‌خواهید یک سیستم صوتی مطابق باسلیقه و میل خودتان ایجاد کنید، باید به فکر خرید ساندبار پسیو باشید.

بهترین ساندبار محصول کدام برند است؟

  • ساندبارهای بز (Bose)
  • ساندبار سونی
  • ساندبار سونوس (sonos)
  • ساندبار یاماها
  • ساندبار ال‌جی
  • ساندبار سامسونگ 
  • ساندبار JBL

برندهای تسکو و TCL هم در تولید ساندبارهای مقرون‌به‌صرفه عملکرد موفقی دارند.

انواع ساندبارها از نظر تعداد کانال

تعداد کانال‌های ساندبار

شاید از خود بپرسید منظور از تعداد کانال‌ها چیست و چه تعداد کانالی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند؟

در ساندبارها نیز مانند سینماهای خانگی صدای فراگیر و دالبی شبیه‌سازی‌شده است و صدا در کانال‌هایی با چیدمان مختلف تفکیک می‌شود.

امروزه بسیاری از فیلم‌ها نیز امروز با صدای دالبی ۵٫۱ (یا حتی صداهای فراگیر گسترده‌تر مانند صدای دالبی ۷٫۱) عرضه می‌شوند.

در صورتی ‌که سینمای خانگی مجهز به فناوری پخش صدای دالبی ۵٫۱ (این سیستم پخش صوتی بیش از ۲۰ سال است که به ‌عنوان سیستم استاندارد پخش صدای دالبی مورداستفاده قرار می‌گیرد) داشته باشید، صدا از کانال‌های مرکزی، چپ، راست و دو اسپیکر فراگیر در قسمت عقب (سمت چپ و راست) پخش می‌شوند.

برخی از ساندبارها نیز دارای سیستم پخش صدای ۵٫۱ هستند؛ البته تولیدکنندگان ساندبارها تنها به تولید ساندبارهای ۵٫۱ اکتفا نکرده‌اند و برخی از محصولات خود را با تعداد کانال‌ها و سیستم‌های بخش متفاوتی روانه بازار کرده‌‌اند.

ساندبارهای دو کاناله

این ساندبارها دارای دو اسپیکر در سمت چپ و راست خود هستند و تنها می‌توانند صدای استریو را پخش کنند و جزو ارزان قیمت‌ترین ساندبارها محسوب می‌شود؛ البته بهترین ساندبار برای پخش موسیقی این ساندبارها هستند.

ساندبارهای سه کاناله

ساندبار سه کاناله

این ساندبارها دارای ۲ اسپیکر در سمت چپ و راست و یک اسپیکر در مرکز خود هستند. بهترین ساندبارها  پخش دیالوگ‌ ، ساندبارهای سه کاناله است.

در این ساندبارها معمولاً صدای دیالوگ‌ها از سایر صداها تفکیک و از طریق اسپیکر میانی پخش می‌شوند تا مخاطب آن‌ها را به‌صورت کاملاً واضح بشنود، در صورتی ‌که ساندباری فاقد اسپیکر میانی باشد، ممکن است صدای دیالوگ‌ها در حد انتظار واضح و شفاف پخش نشوند و کمی مبهم باشند.

ساندبار دالبی اتموس هفت کاناله

در این ساندبارها صدا همانند سیستم ۵٫۱ پخش می‌شود با این تفاوت که صداهایی که در سینماهای خانگی از طریق دو اسپیکر چپ و راست پشتی پخش می‌شوند، در چهار کانال تفکیک می‌شوند؛ بنابراین بهترین ساندبارها برای اینکه صدا را با جزئیات بشنوید، ساندبارهای هفت کاناله هستند.

این استاندارد پخش صدا جدیدترین و بهترین استاندارد روز است.

ساندبار دالبی اتموس

سیستم پخش ساندبار دالبی اتموس بهترین تجربه صدای فراگیر و سه‌بعدی را ایجاد می‌کند. صدای دالبی اتموس صدایی کاملاً سه‌بعدی است و کاملاً شما را در برمی‌گیرد.

در فناوری صدای دالبی اتموس صدا علاوه بر سمت چپ و راست و فضای پشت شما، از سمت بالا هم به گوش می‌رسد و باعث می‌شود کاملاً در فضای صدا غرق شوید.

به‌ عنوان ‌مثال چنانچه فیلمی دارای صدای دالبی اتموس باشد، صداهایی مانند صدای بارش باران، یا صدای سقوط خودرو یا هر شی‌ء دیگری از ارتفاع یا صدای تیرهای تیر کمان‌هایی که از بالا به سمت پایین می‌آیند و در کل هر صدای دیگری که شخصیت‌های فیلم آن‌ها را از سمت بالا می‌شنود، از قسمت بالا پخش می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با فناوری دالبی اتموس ویدیو زیر را تماشا و حتما آن را با هدفون ببینید.

در سیستم‌های سینمای خانواده حرفه‌ای طراحی شده برای پخش صدای دالبی اتموس، اسپیکرهای جداگانه‌ای در سقف محیط برای پخش صدا از بالا نصب می‌شود؛ اما در ساندبارهای دالبی اتموس برای ایجاد صدای سه‌بعدی تنها از اسپیکرهای مخصوصی تحت عنوان اسپیکرهای آپ فایرینگ استفاده می‌شود که صدا را به سمت بالا هدایت می‌کنند.

با بازتاب صدا به گوش‌تان، تصور می‌کنید صدا را از بالا می‌شنوید. در واقع ساندبارها تنها قادر به ایجاد صدای دالبی اتموس مجازی هستند؛ اما همین صدا هم شما را کاملاً شگفت‌زده می‌کند.

دالبی اتموس

ساندبارهای دالبی اتموس تنها برای فضاهایی مناسب هستند که سقف آن‌ها حداقل ارتفاعی در حدود ۳ متر و ۳۵ سانتی‌متر داشته باشد و سقف دارای پوشش مناسبی برای بازتاب صدا به سمت پایین باشد.

ساندبارهای دالبی اتموس معمولاً دارای سیستم بخش ۵٫۱٫۲ و ۷٫۱٫۲ هستند.

در این ساندبارها به ترتیب ۵ و ۷ کانال برای پخش صدا از جهت‌های افقی (همانند ساندبارهای معمولی) و دو اسپیکر هم برای هدایت صدا به سمت بالا وجود دارد. عدد ۱ نیز به معنای برخورداری ساندبارها از ساب ووفر است.

فناوری دالبی اتموس تنها در ساندبارهای بسیار رده‌بالا وجود دارد و این ساندبارها قیمت بالایی دارند.

در ضمن جهت استفاده از صدای دالبی اتموس باید تلویزیون شما یا هر منبع پخش دیگری نیز دارای این فناوری باشد تا بتواند آن را رمزگشایی کند.

برخی از ساندبارها با فناوری مشابه دالبی اتموس یعنی DTS Virtual:X عرضه می‌شوند که عملکردی کاملاً مشابه ساندبارهای دالبی اتموس دارند.

در هر دو فناوری شنونده احساس می‌کند برخی از صداها از سمت بالا پخش می‌شوند. هر دو فناوری قادر به تولید صدای کاملاً سه‌بعدی و فراگیری هستند (در ساندبارهای DTS Virtual:X نیز صدای سه بعدی به صورت مجازی تولید می شود) و کیفیت صدای تولیدشده توسط آن‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

دالبی اتموس

در کل محتواهای دارای صدای دالبی اتموس بیشتر است و توصیه می‌کنیم ساندبارهای دارای فناوری دالبی را برای خرید انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم در صورتی ‌که قصد دارید ساندبار دالبی اتموس یا DTS Virtual:X بخرید، حتماً ساندباری را انتخاب کنید که مجهز به اسپیکرهای آپ فایرینگ ‌باشد تا صدایی که از سمت بالا به گوش می‌رسد، واقعی‌تر به نظر برسد.

درصورتی‌که توانایی خرید چنین ساندبارهایی را ندارید، حداقل ساندبارهایی را انتخاب کنید که مجهز به فناوری ایجاد صدای سه‌بعدی مجازی (Virtual 3D) باشند.

توصیه می‌کنیم در صورتی قصد خرید ساندبار ۵٫۱ یا ساندبار ۷٫۱ را دارید، ساندبارهای را انتخاب کنید که برای پخش صدا از عقب دارای اسپیکرهای مجزایی باشد تا از شنیدن صدای فراگیری بیشترین لذت را ببرید.

در ساندبارهایی که تمام اسپیکرهای آن‌ها در یک دستگاه در کنار هم قرار دارد، صدای فراگیر در حد انتظار ایجاد نمی‌شود و فرد تنها صدای فراگیر مجازی را می‌شنود.

این ساندبارها صدا را به سمت چپ و راست منعکس می‌کنند و با شنیدن بازتاب صدا از طرفین، مغز شما فریب می‌خورد و تصور می‌کنید صدا علاوه بر قسمت جلو، از سمت چپ و راست یا حتی پشت شما نیز پخش می‌شود.

ساندبار ۵٫۱ JBL دارای ۲ اسپیکر بی‌سیم برای پخش صدا از سمت عقب است که می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی از دستگاه اصلی جدا و در پشت سرتان قرار دهید. این دو اسپیکر دارای باتری قدرتمند با عمر ۱۰ ساعت هستند و برای شارژ مجدد آن‌ها، تنها باید دوباره آن‌ها را به دستگاه اصلی متصل کنید.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این سازمان می‌توان به توان ۵۱۰ واتی آن و قابلیت متصل شدن آن به تلویزیون‌های ۴K و پخش محتوای ۴K اشاره کرد.

ساندبار jbl

در کل هرچقدر تعداد کانال‌های ساندبار بیشتر باشد، بهتر می‌توانید از صدای فراگیر لذت ببرید.

پورت‌ها و فناوری‌های ارتباطی

ساوندبار

پورت HDMI

بدون تردید امروزه مهم‌ترین پورت در وسایل صوتی و تصویری پورت HDMI است.

توصیه می‌کنیم ساندباری را برای خرید انتخاب کنید که دارای بیشترین تعداد HDMI ورودی باشد تا بتوانید علاوه بر تلویزیون‌ها سایر پلیرها مانند کنسول‌ها، مینی کامپیوترها، دی‌وی‌دی‌ و بلوری پلیرها و سایر پلیرها را به‌راحتی به آن‌ها متصل کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم ساندبار حتماً دارای پورت HDMI ARC یا HDMI eARC (در ساندبارهای دالبی اتموس) تا بتوانید صدای دالبی را نیز همراه با تصویر به‌راحتی از تلویزیون از طریق کابل HDMI به ساندبار منتقل کنید و دیگر مجبور به استفاده از کابل اپتیکال برای انتقال صدا نباشید.

در ضمن درصورتی‌که قصد پخش صدای محتوای ۴K با ساندبار خود را دارید، بهترین ساندبار برای شما دستگاهی است که دارای پورت HDMI 2.0 یا HDMI 2.1 باشد تا اطلاعات این محتواها که حجم بسیار بالایی هم دارند، به سرعت از تلویزیون به ساندبار انتقال داده شوند.

وجود پورت HDMI 2.1 برای انتقال صدای دالبی اتموس با بیت‌ریت بسیار بالا یا محتواهایی که ترک صوتی آن‌ها با فرمت DTS یا DTS HD MA با بیت‌ریت بالا انکد شده، ضروری است.

پورت اپتیکال جهت استفاده از کابل اپتیکال

پورت اپتیکال در ساندبار

کابل اپتیکال کابلی نوری بدون رشته‌های سیم مسی است که می‌تواند صدای دالبی را با کیفیت بسیار بالایی انتقال دهد.

یکی از مزایای این کابل نسبت به کابل HDMI این است که به دلیل عدم برخورداری از سیم، تحت تأثیر نویز قرار نمی‌گیرد و نویزها نمی‌توانند عملکرد این کابل‌ها را مختل کنند (در برخی از موارد نویزهای شدید می‌توانند فرآیند انتقال دیتا توسط کابل‌های HDMI را مختل یا حتی متوقف کنند)؛ اما متأسفانه حداکثر توانایی این کابل‌ها، انتقال صدای ۵٫۱ است و برای انتقال صداهایی با تعداد کانال بیشتر، حتماً باید از کابل باکیفیت HDMI ARC استفاده کنید.

پورت USB

در صورتی‌که ساندبار دارای پورت USB باشد، هم می‌توان برای آپدیت کردن دستگاه از آن استفاده کرد و هم می‌توان با اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال به آن‌ها (تنها در برخی از مدل‌ها) به‌ راحتی موسیقی‌های موردعلاقه خود را از طریق ساندبار پخش کنید.

روش‌های ارتباطی

بلوتوث

برخورداری برخی از ساندبارها از بلوتوث، پخش موسیقی از گوشی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترها را ساده می‌کند.

وای‌فای

در برخی از ساندبارها که علاوه بر بلوتوث مجهز به وای‌فای هم هستند، امکان اتصال ساندبار به سایر دستگاه‌ها از طریق شبکه وای‌فای را فراهم می‌کنند.

کروم کست داخلی

این فناوری نیز امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های چندرسانه‌ای محتوای اپلیکیشن‌های سازگار با این فناوری در گوشی‌ها، تبلت‌ها، و لپتاپ‌ها با ساندبار را امکان‌پذیر می‌کند.

جدیدترین فناوری‌های ساندبارها

صدای High resolution

ساندبار

صدای High Res Audio یا Hi Res Audio یکی از جدیدترین و بهترین فناوری‌های صوتی است که بازآفرینی صدای ضبط‌شده با تمام جزئیات ممکن و بدون از دست رفتن هیچ‌گونه اطلاعاتی را فراهم می‌کند.

ساندباری High res قادر به پخش صدای ۲۴ بیت و سمپل ریت ۹۶ کیلوهرتز هستند. به‌ طور خلاصه این فرمت صوتی بالاترین جزئیات و کیفیت ممکن را ارائه می‌دهد و تقریباً کیفیت آن نزدیک به کیفیت صدای ضبط‌شده در استودیو است.

فرمت صوتی DTS و DTS HD MA

این دو فرمت صوتی جدیدترین و باکیفیت‌ترین فرمت‌های صوتی برای صدای دالبی محسوب می‌شوند و اکثر فیلم‌های ذخیره‌شده روی دیسک‌های بلوری دارای این دو فرمت صوتی هستند. این دو فرمت جزو فرمت‌هایی هستند که بالاترین جزئیات صوتی ممکن را ارائه می‌دهند و دارای بیت‌ریت بسیار بالایی نیز هستند.

فناوری Multi room audio

این فناوری امکان پخش یک ترک موسیقی از طریق چند اسپیکر در چند اتاق با کیفیت بسیار بالا را فراهم می‌کند و کاربر می‌تواند از طریق یک اپلیکیشن پخش موسیقی در اتاق‌های مختلف را کنترل کند؛ البته این فناوری تنها مختص ساندبارهای رده‌بالا و گران‌قیمت است. در ضمن در صورت تمایل برای استفاده از این فناوری باید اسپیکرها با ساندبار سازگار باشد.

حالت Night Mode و Voice Mode

بسیاری از فیلم‌های اکشن و فانتزی پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز مانند انفجار یا شلیک گلوله هستند؛ معمولاً در چنین صحنه‌هایی حجم بالایی از صدا تولید می‌شود و ممکن است صدای زیاد این صحنه‌ها باعث آزار و اذیت افراد شود. با استفاده از حالت Night Mode می‌توانید چنین صحنه‌هایی را با خیال راحت و بدون نگرانی در مورد اذیت شدن دیگران با صدای کافی ببینید.

با فعال کردن حالت Voice Mode هم می‌توانید دیالوگ‌های بسیار آهسته مانند صدای نجوا یا گفت‌وگوهای در گوشی را که معمولاً در حالت عادی به‌سختی می‌شنوید، به ‌صورت کاملاً واضح بشنوید.

فناوری Room correction

ساندبارهای مجهز به این فناوری قادر به تشخیص ابعاد محیط (مثلاً hjhr) و تنظیم صدا مطابق با ابعاد فضا هستند.

چنین ساندبارهای معمولاً دارای یک میکروفون داخلی هستند که صداهای عجیب‌وغریبی مانند صدای بیپ یا صدای وزوز یا صدایی شبیه به چهچه پرندگان را پخش می‌کنند و سپس مدت‌زمانی را که بازتاب صدا به میکروفون می‌رسد، تشخیص می‌دهد و اندازه‌گیری می‌کند. در مرحله بعدی صدا کاملاً متناسب با ابعاد و شکل فضایی که ساندبار  قرار دارد، بهینه‌سازی می‌شود.

کنترل کردن ساندبار با ریموت کنترل تلویزیون و دستیارهای صوتی

ساند بار و دستیار صوتی

چنانچه تلویزیون و ساندبار محصول یک برند باشند، می‌توان ساندبارها را با کنترل تلویزیون کنترل کرد. در ضمن برخی از ساندبارها دارای دستیارهای مجازی مانند گوگل اسیستنت و آمازون الکسا هستند.

دستیارهای مجازی امکان کنترل ساندبار و انجام کارهایی مثل خاموش و روشن کردن دستگاه یا تغییر ولوم دستگاه یا تغییر ورودی‌ها را با فرمان‌های صوتی فراهم می‌کنند. در ضمن امکان اتصال برخی از ساندبارها به اسپیکرهای هوشمند از طریق بلوتوث نیز وجود دارد.

مکان ساندبار

انتخاب ساندبار یا ساندباس مناسب برای خرید به محل قرارگیری تلویزیون و میزان فضای موجود در اطراف آن نیز بستگی دارد. نصب ساندبار به دیوار کار راحت‌تری است و شما می‌توانید آن را به دیوار متصل کنید یا زیر یا مقابل تلویزیون قرار دهید.

درصورتی‌که تلویزیون روی میز یا یک زیر تلویزیونی قرار داشته باشد، نصب ساندبار راحت‌تر می‌شود و تنها کافی است ساندبار را روی همان میز و دیروز در زیر تلویزیون قرار دهید؛ البته ساندبار نباید در مقابل گیرنده مادون قرمز تلویزیون قرار گیرد و آن را مسدود کند؛ زیرا در این صورت دیگر نمی‌توانید از ریموت کنترل تلویزیون استفاده کنید.

چنانچه ساندبار شما قابلیت اتصال به دیوار را دارد، نیز باید آن را درست در زیر تلویزیون نصب کنید. برخی از ساندبارها همراه با پایه مخصوص نصب به دیوار عرضه می‌شوند.

چنانچه در زیر تلویزیون یا روبه روی آن فضایی برای قرار دادن ساندبار وجود ندارد، می‌توانید آن را در قسمت بالای تلویزیون نیز قرار دهید؛ اما مطمئناً در صورت انجام این کار کیفیت صدا به میزان محسوسی افت خواهد کرد؛ مگر اینکه از ساندبارهای بسیار با کیفیت که صدای آن‌ها از هر زاویه و مکانی با وضوح به گوش می‌رسد، استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از ساندبارها مختص برخی از تلویزیون‌ها طراحی شده‌اند و ظاهر بسیار زیبایی به تلویزیون شما می‌بخشند؛ بنابراین قبل از خرید ساندبار باید ببینید آیا ساندباری مختص تلویزیون شما عرضه شده است یا نه؛ به‌ عنوان ‌مثال برخی از تلویزیون‌های ۴K سونی در کنار ساندبار HT-NT5 ظاهر بسیار زیبایی پیدا می‌کنند.

در مورد مکان قرارگیری ساب ووفر هم قانون خاصی وجود ندارد و می‌توانید آن را در هر مکانی که به نظرتان صدای بهتری انتقال می‌دهد، قرار دهید.

اگر می خواهید ساندبار را در هر مکانی دوست دارید بگذارید، بهترین ساندبار ، ساندبار با ساب ووفر بی‌سیم است.

البته این ساب ووفرها نیز کاملاً بی‌سیم نیستند و باید آن‌ها را به برق متصل کنید. بی‌سیم بودن چنین ساب ووفرهایی به معنی قابلیت آن‌ها برای برقراری ارتباط بی‌سیم با خود ساندبار است.

 

سینمای خانگی یا ساندبار

اگر بخواهیم به‌ طور خلاصه تفاوت میان دو سیستم صوتی را بیان کنیم. باید بگویم سینماهای خانگی دارای قدرت بیشتر نسبت به ساندبارها هستند و صدای فراگیر تولیدشده توسط آن‌ها بسیار واقعی‌تر و باکیفیت‌تر از ساندبارها است.

سینماهای خانواده در تفکیک صدا بسیار موفق‌تر از ساندبارها عمل می‌کنند و تعداد کانال‌های صدای آن‌ها بیشتر است؛ در مقابل ساندبارها فضای بسیار کمتری نسبت به سینماهای خانواده اشغال می‌کنند و از فناوری‌های به‌روز بهتری برخوردار هستند.

در مورد قیمت هم باید بگوییم در کل برتری خاصی در این زمینه بین این دو سیستم صوتی وجود ندارد و قیمت هر سیستم صوتی بسته به امکانات آن متفاوت است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۷/۰۶
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | رقابت شرکت موتورولا با بزرگان صنعت لوازم خانگی
    اکتبر 14, 2020

    […] نیز پخش می‌شود. در حقیقت تلویزیون هوشمند موتورولا یک ساندبار ۵۰ واتی دالبی اتموس را نیز در خود جای داده است و برخی از […]

لینک کپی شد!