تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چگونه تلویزیون را در اسباب‌کشی بسته‌بندی کنیم؟

نحوه جابجایی تلویزیون در اسباب کشی

راهنمای تعمیر و نگهداری
بسیاری از افراد در هنگام اسباب‌کشی ، تلویزیون را با ترس و اضطراب بسته‌بندی و جابجا می‌کنند؛ اما اگر با اصول این کار آشنا باشید و نکات لازم را بدانید، به‌راحتی می‌توانید جابجایی تلویزیون در اسباب کشی انجام دهید.

تصلا– بسته‌بندی و حمل صحیح وسایل حساس همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی در هنگام اسباب‌کشی است. تلویزیون مخصوصاً تلویزیون LED امروزی یکی از این وسایل محسوب می‌شود و چنانچه با بی‌دقتی حمل یا بسته‌بندی شود، ممکن است آسیب جدی ببیند و یا حتی غیرقابل استفاده شود. در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح بسته‌بندی تلویزیون‌ برای حمل و روش مناسب برای جابجایی تلویزیون در اسباب کشی را بیان کنیم.

در ابتدا باید بگویم که جابجایی تلویزیون در اسباب کشی کار سختی نیست و فقط باید نکات لازم برای انجام این کار را رعایت کنید و ابزارهای ساده‌ای نیز تهیه کنید تا بتوانید تلویزیون را بدون هیچ‌گونه آسیبی جابه‌جا کنید.

نحوه بسته‌بندی تلویزیون‌ صفحه تخت

تهیه کارتن تلویزیون برای جابجایی

به‌عنوان اولین کار باید کارتن مناسبی برای حمل تلویزیون تهیه کنید، بهترین کارتن برای حمل تلویزیون ، کارتن خود دستگاه است.

درصورتی‌که کارتن تلویزیون را دور انداخته‌اید، نیز نباید نگران باشید. زیرا کارتن‌هایی مخصوص حمل این تلویزیون‌ها ساخته شده است؛ البته طبیعتاً باید کارتن مناسب اندازه تلویزیون را تهیه کنید.

پس از آماده کردن جعبه تلویزیون کارهای زیر را انجام دهید.

جدا کردن کابل‌ها و سیم‌های متصل به تلویزیون

اولین کاری که باید انجام بدهیم جدا کردن کابل‌ها و سیم‌های متصل به تلویزیون است تا در هنگام حمل آسیب نبینند.

درصورتی‌که با کابل‌ها آشنا نیستید می‌توانید با به خاطر سپردن نوشته‌های مندرج در کنار پورت‌هایی که به آن‌ها متصل شده‌اند، بعدا آن‌ها را به‌راحتی دوباره به تلویزیون متصل کنید.

همچنین می‌توانید چند نوار چسب کاغذی روی کابل‌ها بچسبانید و نام و شماره پورت‌های آن‌ها را با ماژیک روی نوارچسب‌ها بنویسید. همچنین می‌توانید زمانی که کابل‌ها و سیم‌ها به تلویزیون متصل هستند، تنها با گرفتن یک عکس کار خود را راحت کنید!

پس از جدا کردن کابل‌ها و سیم‌ها، آن‌ها را با استفاده از بست‌های سیمی ببندید و در کارتنی جداگانه قرار دهید تا آسیبی نبینند و خم نشوند.

برخی از افراد برای اینکه جعبه‌ها و کارتن‌های کمتری را حمل کنند، تلویزیون را همراه با کابل‌های متصل به آن در جعبه قرار می‌دهند.

این کار به‌هیچ‌وجه عاقلانه نیست و می‌تواند باعث آسیب دیدن کابل‌ها شود؛ زیرا کانکتورها و پین‌های برخی از کابل‌ها بسیار حساس و شکننده هستند و احتمال آسیب دیدن آن‌ها با کوچک‌ترین ضربه نیز وجود دارد.

تمیز کردن تلویزیون

پس از جدا کردن کابل‌ها و سیم‌ها، گردوخاک روی تلویزیون را از روی آن تمیز کنید تا در هنگام حمل وارد پورت‌ها نشوند.

جدا کردن پایه‌ها از تلویزیون

بدون تردید حمل تلویزیون بدون پایه دیواری یا رومیزی آن راحت‌تر است. قبل از جدا کردن پایه‌ها، جای پیچ‌ها را به خاطر بسپارید یا با روش‌هایی که بیان کردیم مشخص کنید که هر پیچ مربوط به کدام قسمت است.

برای اینکه جای پیچ ها را فراموش نکنید، با عکس گرفتن یا با استفاده از نوار چسب کاغذی و ماژیک این کار را انجام دهید.

پس از باز کردن پبچ‌ها آن‌ها را در یک کیف دستی یا کمری کوچک قرار دهید و کیف را با چسب به پایه بچسبانید. پایه‌ها را نیز مانند کابل‌ها در جعبه جداگانه قرار دهید

قرار دادن تلویزیون در کارتن

پس از تمیز کردن و آماده کردن تلویزیون برای بسته‌بندی، اطراف آن را با لایه‌ای محافظ مثل فوم یا پلاستیک‌های ضربه‌گیر حبابدار یا کیسه‌های لاستیکی بادشده که به آن‌ها بالشتک‌های پلاستیکی یا کیسه هوای پلاستیکی بادی نیز گفته می‌شود، بپوشانید.

بالشتک‌های لاستیکی با هوا پر شده‌اند و می‌توانند فشار ناشی از ضربات شدید را تا میزان قابل‌توجهی دفع کنند؛ به همین دلیل ابزار بسیار خوبی برای محافظت از وسایل حساس هستند.

این کیسه‌ها از وسایل حساس در برابر آب نیز محافظت می‌کنند و می‌توانید بارها و بارها از آن‌ها بدون اینکه آسیبی ببینند، استفاده کنید.

کیسه هوای پلاستیکی

چنانچه فرصت کافی برای خرید مواد ضربه‌گیر ندارید، می‌توانید یک پتوی ضخیم دور تلویزیون بپیچید و آن را با طناب محکم کنید؛ حتی درصورتی‌که کارتن مناسب برای حمل تلویزیون ندارید، می‌توانید پتو دور آن بپیچید.

گوشه‌های تلویزیون و نمایشگر آن نسبت به سایر قسمت‌ها آسیب‌پذیرتر هستند و باید این قسمت‌ها را با لایه‌ای ضخیم‌تر از مواد ضربه‌گیر بپوشانید.

پس از آماده شدن تلویزیون آن را به‌آرامی در کارتن قرار دهید و طوری رها نکنید که با قسمت پایین کارتن یا اطراف آن برخورد شدیدی داشته باشد.

 

بسته بندی تلویزیون برای حمل

پس از قرار دادن تلویزیون در کارتن چنانچه فضای خالی در اطراف آن وجود دارد، آن فضا را نیز با مواد ضربه‌گیر پر کنید تا احتمال ضربه دیدن تلویزیون به حداقل برسد، برای پر کردن فضای اطراف تلویزیون می‌توانید از پارچه‌های نرم یا حوله یا دستمال‌های نرم استفاده کنید.

در  کل بسته‌بندی تلویزیون برای اسباب‌کشی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ مخصوصاً اگر بخواهید آن را با کامیون به مکان دیگری منتقل کنید.

نحوه حمل تلویزیون با ماشین

حمل تلویزیون با ماشین

در هنگام جابجایی تلویزیون در اسباب کشی باید آن را در قسمتی از خودرو قرار دهید که تکان کمتری داشته باشد و فشاری به آن وارد نشود.

در ضمن حتماً باید تلویزیون را در حالت عمودی و عریض قرار دهید و از قرار دادن آن به‌صورت افقی یا به سمت پهلو جداً خودداری کنید؛ زیرا با انجام این کار درصورتی که تلویزیون ئلاسما باشد، گاز پلاسمای موجود در تلویزیون و در صورتی که تلویزیون LCD یا LED  باشد، کریستال‌های مایع آن آسیب می‌بینند.

حتی در صورتی‌که تلویزیون به دلیل قرار دادن آن به‌صورت افقی یا به پهلو آسیب نبیند، احتمال آسیب فیزیکی قسمت خارجی آن بسیار افزایش می‌یابد؛ زیرا تلویزیون‌های صفحه تخت طوری طراحی شدند که وزن آن‌ها به صورت مساوی در تمام قسمت‌ها توزیع شود و فشاری به یک قسمت وارد نشود.

در صورتی‌که تلویزیون را به‌صورت کاملاً عمودی و صحیح در مکانی قرار دهیم هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌شود؛ اما در غیر این صورت ممکن است فشار روی یک قسمت افزایش یابد و قسمت خارجی نمایشگر تلویزیون بشکند.

گاهی اوقات هم پنل نمایشگر در این حالت دچار شکستگی گسترده نمی‌شود؛ اما ترک‌هایی در سطح نمایشگر ایجاد می‌شوند که تلویزیون را غیرقابل استفاده می‌کنند یا به‌ مرو رزمان گسترده‌تر و باعث آسیب جدی به تلویزیون می‌شوند.

محل مناسب حمل تلویزیون در کامیون

چنانچه قصد دارید جابجایی تلویزیون در اسباب کشی را نیز همراه با وسایل دیگر با کامیون منتقل کنید، آن را در مکانی بین دو وسیله سنگین، عریض و مقاوم مثل تشک یا مبلمان یا قفسه قرار دهید البته مطمئن شوید که فشاری به نمایشگر تلویزیون وارد نمی‌شود یا وسیله سنگینی روی آن قرار نداشته باشد.

چنانچه در بین وسایل مذکور فضایی وجود ندارد یا احتمال می‌دهید که فشار به تلویزیون وارد شود، آن را محکم با طناب یا سیم بکسل به دیواره قسمت بار کامیون ببندید.

توصیه می‌کنیم برای امنیت بیشتر یک طناب در زیر تلویزیون ببندید و طناب دیگری را نیز در قسمت بالای تلویزیون و روی پلاستیک‌های ضربه‌گیر ببندید.

البته طناب را طوری محکم کنید که هیچ تماسی با نمایشگر نداشته باشد و در مورد این موضوع کاملاً مطمئن شوید، مخصوصاً زمانی که سیم یا طناب کاملاً کشیده شده است و ممکن است فشار مضاعفی را روی نمایشگر وارد کند.

تلویزیون را طوری قرار دهید که قسمت نمایشگر آن به سمت دیواره قسمت حمل بار باشد.

باز کردن تلویزیون پس از حمل و نصب مجدد آن

گاهی اوقات ممکن است تلویزیون را بدون هیچ مشکلی به مکان جدید منتقل کنید؛ اما در هنگام نصب مجدد تلویزیون آسیب ببیند؛ بنابراین برای انجام این کار نیز با دقت کامل باید عمل کنید.

برای بیرون آوردن تلویزیون از کارتن از فرد دیگری هم کمک بگیرید و هرگز سعی نکنید تلویزیون را به‌تنهایی از کارتن خارج کنید، زیرا تلویزیون سنگین است و در صورتی‌که آن را به‌تنهایی از کارتن خارج کنید، احتمال وارد شدن فشار به آن بسیار زیاد می‌شود.

در ضمن قرار دادن کارتن به‌صورت افقی روی زمین و بیرون کشیدن تلویزیون از آن نیز کار اشتباهی است.

نصب تلویزیون

درصورتی‌که تلویزیون قبلاً در محل گرمی بوده است، اجازه دهید با اتاق هم‌دما شود. در صورت تمایل برای نصب تلویزیون روی دیوار حتماً از پیچ و مهره یا قلاب‌های محکم و مناسبی استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم قبل از اسباب‌ کشی ، تلویزیون و سایر لوازم‌خانگی برقی و حساس خود را بیمه کنید.

با بیمه کردن این وسایل شرکت بیمه متعهد می‌شود خسارات ناشی از آسیب دیدن تلویزیون به دلیل شکستگی، نوسان برق، آب‌خوردگی، وارد شدن ضربه و سایر عوامل آسیب‌زننده را پرداخت کند. این نوع از بیمه که به آن بیمه تجهیزات الکترونیکی یا بیمه لوازم‌خانگی گفته می‌شود، توسط شرکت‌های بیمه معتبر ارائه می‌شود.

بیمه اسباب ‌کشی نیز یکی دیگر از انواع مناسب بیمه برای محافظت از لوازم‌خانگی حساس در حین اسباب‌کشی است. برخی از شرکت‌های بیمه که این نوع بیمه را ارائه می‌دهند.

تمام فرایند اسباب‌کشی از زمان تحویل گرفتن بارها و تخلیه آن‌ها در مکان جدید را بر عهده می‌گیرند و این کار را به افراد متخصص می‌سپارند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم کمی هزینه کنید تا هیچ‌گونه نگرانی در مورد آسیب دیدن وسایل حساس در حین اسباب‌کشی نداشته باشید؛ البته طبیعتاً هزینه بیمه متناسب با قیمت و نوع وسایل بیمه‌شده متغیر است و ممکن است در برخی از موارد به‌صرفه نباشد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۷/۱۲
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!