تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نکاتی درباره حمل یخچال در اسباب‌کشی

چقدر بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟

راهنمای استفاده
بسیاری از افراد نمی‌دانند قبل و بعد از جابجایی یخچال یا در حین جابجایی آن چه نکاتی را باید رعایت کنند و همین موضوع می‌تواند باعث آسیب جدی به یخچال یا غیر قابل‌استفاده‌شدن آن شود.

تصبلا– حمل و جابجایی وسایل خانگی بزرگ و به‌اصطلاح بدبار در اسباب‌کشی معضل بزرگی است و بسیاری از افراد از انجام آن واهمه دارند. یخچال یکی از این وسایل است و ممکن است در حین جابجایی آسیب جدی ببیند؛ اما با رعایت  برخی از اصول می‌توان این کار را به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه ترسی انجام داد. در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح جابجایی یخچال را بیان کنیم؛ البته قبل از حرکت دادن یخچال باید چند کار ساده را انجام دهیم، تا یخچال آسیب جدی نبیند.

قبل از جابجایی یخچال چه کنیم؟

خالی کردن یخچال

طبیعتاً بهتر است قبل از انجام هر کاری هر چیزی را که داخل یخچال است، خالی کنید و مطمئن شوید که در یخچال فریزر هیچ‌گونه ماده غذایی یا مواد فاسدشدنی (در صورت تصمیم برای انتقال یخچال به محلی دور) یا حتی یخ قرار ندارد.

در مرحله بعدی بخش‌های خارجی جداشدنی یخچال مثل آهنرباها را نیز از یخچال جدا کنیم؛ حتی اگر می‌خواهید یخچال را تنها کمی جابجا کنید نیز بهتر است این کارها را انجام دهید؛ زیرا یخچال با امنیت بیشتری جابجا و خطر واژگونی آن نیز بسیار کمتر می‌شود.

برای جابجایی یخچال هم می‌توانید چند قرقره را در زیر پایه یخچال قرار دهید و آن را کمی جلو بکشید تا بتوانید به‌راحتی آن را از برق درآورید و به نقطه موردنظر خود بکشید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از یخچال و فریزر با چند روش ساده

خارج کردن بخش‌هایی جداشدنی یخچال

هر چیزی را که می‌توانید از یخچال جدا کنید و آن را بیرون بیاورید مثل قفسه‌ها، جایخی‌ها، سبدها و طبقه‌بندی‌ها از یخچال خارج کنید. سپس این اجزای یخچال را در حوله یا روزنامه پیچید و به‌آرامی روی دیگر قرار دهید و سپس هر یک از بخش‌ها در جعبه‌های جداگانه قرار دهید.

اگر از ایمنی بالای یخچال خود اطمینان کامل دارید، در صورت تمایل می‌توانید اجزای جداشدنی را خارج نکنید و با نوارچسب آن‌ها را محکم به بدنه یخچال بچسبانید تا اشیای کمتری مزاحم شما باشند.

خاموش کردن یخچال و درآوردن سیم آن از برق

یخچال را از برق درآورید و پس از پیچیدن سیم برق آن، نوارچسبی را محکم دور سیم بپیچانید تا در حین جابجایی یخچال محکم در جای خود باقی بماند و باز نشود. چنانچه یخچال شما مجهز به یخ‌ساز است، شیر یا شلنگ ورودی آب را نیز جدا کنید.

توصیه می‌کنیم قبل از جابه‌جا کردن یخچال، حداقل ۲۴ ساعت خاموش باشد.

بی

برفک‌زدایی فریزر و تمیز کردن یخچال

چنانچه یخچال‌تان قدیمی است، پس از برق درآوردن آن صبر کنید تا تمام برفک‌های فریزر آن آب شود.

برفک‌زدایی یخچال ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد؛ بنابراین بهتر است روز قبل از اسباب‌کشی یا حتی تا شب قبل از آن این کار را انجام دهید و صبح کشوها، قفسه‌ها و سایر سطوح داخلی را دستمال بکشید و با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: امکانات شگفت‌انگیز یخچال فریزهای هوشمند  

بستن درب یخچال با طناب

مردی در حال جابجایی یخچال

در مرحله بعدی در یخچال را محکم با طناب یا سیم بکسل ببندید. اگر یخچالتان دو در دارد، دسته هر دو در را به هم ببندید.

البته طناب یا سیم بکسل خیلی محکم نباید به در بسته شود و درها نیز نباید از حالت تراز خارج شوند. در ضمن توصیه می‌کنیم درها را با نوارچسب نبندید؛ زیرا ممکن است به بدنه یخچال آسیب بزنند یا جای آن روی یخچال باقی بماند.

چنانچه اسباب‌کشی بیش از یک روز طول می‌کشد. بهتر است کمی درها باز باشند تا جریان هوا وارد یخچال شود و قارچ و کپک درون یخچال ایجاد نشود.

کمک گرفتن از فرد دیگری برای حمل یخچال

به دلیل اینکه یخچال را می‌توان با چرخ‌دستی‌های مخصوص به‌راحتی جابجا کنید، شاید کمک گرفتن از دیگران چندان ضروری به نظر نرسد؛ اما بهتر است همیشه برای جابجایی اشیای سنگین و عبور دادن آن‌ها از درها و راه‌پله‌ها و همچنین فضاهای مانند پاگرد راه‌پله‌ها و قرار دادن آن‌ها در کامیون، از فرد دیگری هم کمک بگیرید. انجام این کارها به‌تنهایی واقعاً طاقت‌فرسا است.

بیشتر بخوانید: ساده ترین روش‌های از بین بردن بوی بد یخچال  

روش جابجایی یخچال

خوشبختانه برای جابجا کردن یخچال‌ها چرخ‌دستی‌های مخصوصی ساخته شده است که می‌تواند وزن یخچال را تحمل و جابجایی آن را ساده کند؛ مخصوصاً در زمان جابجایی یخچال در راه‌پله‌ها.

پس از قرار دادن یخچال روی چرخ‌دستی باید آن را با تسمه به بدنه چرخ‌دستی محکم کنید.

هر گونه چرخ‌دستی دارای تسمه و بند برای جابجایی یخچال مناسب است؛ البته پایه چرخ‌دستی به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا قسمت تحتانی یخچال محکم روی آن قرار گیرد و بندها هم به‌اندازه کافی باید محکم باشد تا یخچال بدون تکان خوردن در جای خود ثابت شود. بزرگ بودن پایه چرخ‌دستی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا یخچال باید کاملاً ثابت و عمود در جای خود محکم شود تا مایع کمپرسور آن نشت نکند.

چنانچه امکان استفاده از چرخ‌دستی را ندارید، می‌توانید یکی از آن‌ها را اجاره کنید. همچنین تسمه‌های مخصوصی برای حمل یخچال توسط انسان و قرار دادن آن روی کمر نیز وجود دارد، البته این تسمه‌ها کمی گران‌قیمت هستند و استفاده از آن‌ها خطرناک‌تر از چرخ‌دستی است.

توصیه می‌کنیم حتماً یخچال را با چرخ‌دستی جابجا کنید.

بیشتر بخوانید: گاز یخچال چیست و چه زمانی باید گاز یخچال شارژ شود؟  

نحوه صحیح جابجایی یخچال با چرخ‌دستی

حمل یخچال با چرخ دستی

ابتدا کمی یخچال را از دیوار دور کنید و آن را روی چرخ‌دستی محکم قرار دهید. برای حمل بسیاری از یخچال‌ها با چرخ‌دستی تنها کافی است که آن را درست به سمت زیر یخچال هدایت کنید و اگر لازم باشد کمی آن را بالا بیاورید. سپس بدنه یخچال را محکم با تسمه‌های مخصوص جابجایی یا سیم بکسل ببندید.

چرخ‌دستی را هنگام جابجایی یخچال تا جای ممکن صاف بگیرید و یخچال را طوری روی چرخ‌دستی قرار دهیم که حالت عمودی و قائم خود را حفظ کند. قرار گرفتن یخچال به‌صورت کاملاً عمودی برای جلوگیری از ورود روغن کمپرسور به سیستم خنک کننده و لوله‌های خنک‌کننده، لازم و ضروری است.

به‌هیچ‌عنوان یخچال را به پهلو یا به پشت روی چرخ‌دستی قرار ندهید؛ زیرا در صورت انجام این کار ممکن است روغن کمپرسور در لوله‌های خنک‌کننده جریان پیدا کند و زمانی که یخچال به حالت کاملاً عمودی بازگردد، روغن کاملاً از لوله‌های خنک‌کننده خارج نشود و یخچال درست خنک نشود.

اگرچه یخچال در هنگام جابجایی کمی شیب پیدا می‌کند و این امر اجتناب‌ناپذیر است؛ اما باید چرخ‌دستی را طوری بگیرید که یخچال تا جای ممکن عمود باشد.

توصیه می‌کنیم یک جعبه یا وسیله بزرگی روی یخچال قرار دهید تا تعادل آن حفظ شود و در حالت عمودی باقی بماند.

پس از محکم کردن بدنه یخچال به چرخ‌دستی، آن را کمی کج کنید و آرام‌آرام آن را به سمت کامیون که می‌خواهید یخچال را در آن قرار دهید هدایت کنید.

حرکت دادن چرخ‌دستی در جهتی مخالف با جهت شیب آن اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود بتوانید یخچال را با کمترین خطر جابجا کنید. توصیه می‌کنیم فرد دیگری در آن ‌سوی چرخ‌دستی باشد و شما را هدایت کند تا بتوانید بارتان را به مقصد برسانید.

برای جابجایی یخچال در راه‌پله‌ها، آن را به‌آرامی به سمت پایین یا بالا حرکت دهید و از فرد دیگری بخواهید کاملاً مراقب اوضاع باشد. بهتر است دو نفر در مقابل چرخ‌دستی باشند.

انتقال دادن یخچال به کامیون یا وانت

چه قصد داشته باشید یخچال را در داخل وانت قرار دهید و چه بخواهید آن را با کامیون حمل کنید، بهتر است از یک رمپ استفاده کنید و یخچال را به‌آرامی به قسمت بار منتقل کنید.

رمپ انتقال یخچال را بسیار ساده می‌کند؛ اما طبیعتاً باید هنگام جابجایی یخچال روی آن با احتیاط کامل عمل کنید.

برای گذاشتن یخچال در قسمت بار وانت یا کامیون، باید فردی در قسمت بار بایستد و دسته‌های چرخ‌دستی را به سمت بالا بکشد و ۲ نفر دیگر هم که روی زمین هستند. چرخ‌دستی را از روی زمین بلند کنند. همچنین بهتر است فرد دیگری نیز در وانت یا کامیون حضور داشته باشد تا در صورت کج شدن یخچال از افتادن آن روی فردی که دسته‌های چرخ‌دستی را گرفته است، جلوگیری کند.

جای یخچال را به‌صورت کاملاً عمودی در قسمت بار محکم کنید.

اگر یخچال را محکم روی چرخ‌دستی ببندید و چرخ‌دستی را هم محکم به بدنه قسمت بار ببندید، جابجایی با ایمنی کامل انجام می‌شود. درصورتی‌که امکان انجام این کار وجود ندارد، یخچال را به‌وسیله سنگین و محکم دیگری مانند مبل‌ها ببندید و یا آن را با سیم بکسل محکم به بدنه ببندید.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

قرار دادن یخچال در وانت

اصول روشن کردن یخچال پس از جابجایی

یخچال

پس از انتقال دادن یخچال به محل جدید، آن را بلافاصله روشن نکنید و اجازه دهید یخچال حداقل ۲ یا ۳ ساعت یا حتی ۸ ساعت خاموش باشد تا روغن کمپرسور به کمپرسور یخچال بازگردد و در آن جریان پیدا کند.

توصیه می‌کنیم در صورت امکان ۲۴ ساعت بعد یخچال را روشن نکنید.

در این مدت یخچال باید کاملاً ثابت شده باشد و در جای خود قرار گرفته باشد. درصورتی‌که یخچال را به بلافاصله پس از انتقال به محل جدید به برق بزنید و روشن کنید، امکان آسیب دیدن آن وجود دارد. لازم به توضیح است ممکن است سه روز طول بکشد تا خنک‌کنندگی یخچال به حالت ایده‌آل برسد و قابل‌استفاده شود.

بیشتر بخوانید: تعویض فیلتر یخچال را چگونه انجام دهیم؟

نکات لازم برای جابجایی یخچال سایدبای‌ساید

در صورتی‌که یخچال سایدبای‌ساید است، حتماً قبل از جابجا کردن آن شیر آب آن را ببندید و آب‌سردکن آن را کاملاً تخلیه کنید.

درضمن معمولاً پس از جابجایی یخچال‌های سایدبای‌ساید و زدن آن‌ها به برق، قابلیت انجماد سریع (Power Freeze) و سردکنندگی سریع (Power Cool) پس از فعال شدن به‌صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

چنین اتفاقی کاملاً طبیعی است و یخچال مشکلی ندارد. قدرت سردکنندگی یخچال‌های ساید‌بای‌ساید و عملکرد آن‌ها برای یخ‌سازی پس از گذشت ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از روشن کردن یخچال به حالت معمول بازمی‌گردد.

روشن نشدن یخچال بعد از جابجایی

همان‌طور که گفتیم در حین جابجایی یخچال، مقداری از روغن کمپرسور از آن خارج و وارد لوله‌های خنک‌کننده می‌شود و ممکن است آن‌ها را مسدود کند.

چنانچه بلافاصله پس از قرار دادن یخچال در محل جدید، آن را به برق بزنید و بخواهید دستگاه را روشن کنید، به احتمال زیاد دستگاه روشن نمی‌شود.

در بیشتر موارد چنانچه حداقل دو یا سه ساعت پس از ثابت شدن یخچال در محل جدیدش صبر کنید و آن را به برق بزنید، این مشکل برطرف می‌شود. جریان یافتن روغن کمپرسور در بخش‌های مختلف آن ضروری است و تا زمانی که روغن به مخزن اولیه خود بازنگردد، کمپرسور نمی‌تواند شروع به کار کند.

درصورتی‌که یخچال را بلافاصله پس از جابجایی به برق بزنید و به دلیل انجام این کار آسیب ببیند، درصورتی‌که دستگاه گارانتی داشته باشد، شرکت گارانتی‌کننده  تعمیر دستگاه را نمی‌پذیرد.

توصیه می‌کنیم قبل از جابجایی یخچال یا سایر لوازم‌خانگی در اسباب‌کشی، لوازم‌خانگی حساس و آسیب‌پذیر را بیمه لوازم‌خانگی کنید تا دیگر نگران آسیب دیدن آن‌ها در حین جابه‌جایی نباشید.

استفاده از خدمات بیمه باربری نیز می‌تواند نگرانی شما در مورد لوازم‌خانگی در حین اسباب‌کشی را برطرف کند.

همچنین برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده این نوع بیمه، مسئولیت حمل بار از زمان تحویل آن تا انتقال آن به مکان جدید را بر عهده می‌گیرند و برای انجام این کار از نیروهای مجرب و ماهر استفاده می‌کنند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۷/۱۵
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | همه چیز درباره رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی
    جولای 1, 2021

    […]   […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | مراقبت از یخچال و فریزر با چند روش ساده
    جولای 26, 2021

    […] بیشتر بخوانید: چقدر بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟   […]

لینک کپی شد!