تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

اینترنت اشیاء و نقش آن در صنعت لوازم‌خانگی

جدیدترین ابزار هوشمند سازگار با اینترنت اشیاء

اخبار تصلا
فرض کنید همه دستگاه‌هایی که در یک مکان مثل خانه یا دفتر کار از آن‌ها استفاده می‌کنید با یکدیگر در ارتباط باشند. مثلاً قهوه‌ساز، یخچال، تلویزیون، قفل در، دربازکن، سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه و هر آنچه به عنوان لوازم‌خانگی برقی با یکدیگر در ارتباط هستند و شما بتوانید تنها با زدن یک دکمه روی یک اپلیکیشن یا تکرار یک جمله دستوری از آن‌ها استفاده کنید. در نگاه اول این جملات بیشتر  به توصیف یک صحنه از یک فیلم علمی تخیلی شباهت داد اما واقعیت این است که در دنیای مدرن و پیشرفته امروز این پاراگراف توصیف لحظه‌ای از زندگی واقعی روزمره است که به لطف فناوری اینترنت اشیاء و پتانسیل‌های کاربردی آن شما صاحب ابزار هوشمند شده اید.

تصلا – اینترنت اشیاء شامل تعداد زیادی تجهیزات و ابزار هوشمند ، از لوازم‌خانگی و لپ‌تاپ گرفته تا ساعت‌های هوشمند و گوشی تلفن همراه هوشمند است که همگی به یکدیگر متصل بوده و با یکدیگر در ارتباط هستند.

واژه اینترنت برای چندین دهه است که تقریباً برای اکثر قریب به اتفاق ما انسان‌های مدرن قرن بیست و یکم میلادی واژه‌ای شناخته شده است.

اینترنت مجموعه‌ای از کامپیوترهای متصل به هم است که برای تبادل اطلاعات بین افراد و سازمان‌های مختلف استفاده می‌شود. فرض کنید به جای کامپیوتر، مجموعه‌ای از وسایل و تجهیزات عادی که عمدتاً در دسته لوازم‌خانگی برقی و هوشمند یا گوشی‌ موبایل، ساعت‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها  قرار می‌گیرند، به یکدیگر متصل باشند.

اجازه بدهید با یک مثال واقعی اینترنت اشیاء را بیشتر و بهتر بشناسیم.

فرض کنید که صبح یک روز زمستانی از خواب ناز بیدار می‌شوید. اما هنوز خواب‌تان می‌آید و از آنجایی که هنوز ۴۵ دقیقه برای آماده شدن و رفتن سرکار زمان دارید، ترجیح می‌دهید زمان بیشتری را در رختخواب‌تان بگذرانید. اما ایراد کار این است که شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که حتماً باید چای صبح را بنوشید وگرنه تا آخر شب کسل و خواب‌آلود خواهید بود و به همین دلیل باید زودتر چای را دم کنید.

این یعنی باید زودتر از رختخواب‌تان بلند شوید. اما به جای اینکه از رختخواب گرم و نرم‌تان بیرون بیایید، گوشی تلفن همراه‌تان را بر می‌دارید، وارد اپلیکیشن خاصی می‌شوید و از آنجا کتری برقی خود را که شب گذشته پر از آب کرده‌اید، روشن می‌کنید تا هم آب جوش آماده شود و هم شما چند دقیقه بیشتر در تختخواب‌تان بمانید.

دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟ شما از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی تلفن همراه‌تان نصب شده است، به کتری برقی خود فرمان گرم کردن آب را صادر کردید. این یعنی کتری برقی شما از طریق اینترنت و اپلیکیشن نصب شده روی گوشی از هر جایی حتی محل کار شما قابلیت روشن و خاموش شدن را دارد.

بیشتر بخوانید: برترین لوازم خانگی هوشمند در CES 2021 کدامند؟  

اینترنت اشیاء چیست؟

اگر اهل جستجو در اینترنت به خصوص سایت‌های فناوری و خبرهای مربوط به آن باشید در هفته و یا حتی در روز با خبرهایی در مورد اینترنت اشیاء مواجه می‌شوید. اما اینترنت اشیاء  یا Internet of things واقعاً چیست؟ متخصصان زیادی سعی کرده‌اند با ساده‌ترین عبارات و جملات فناوری اینترنت اشیاء را تعریف کنند.

Internet of things برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون، محقق نوآوری‌های دیجیتال معرفی شد. در آن زمان کوین اشتون از اینترنت اشیاء به عنوان مجموعه‌ای از کامپیوترهای متصل به هم نام برد که اطلاعات خود را بدون دخالت انسان جمع‌آوری می‌کنند و سپس افراد و کاربران با استفاده از این اطلاعات می‌توانند کارهای روزانه خود را انجام دهند.

البته تعریف اینترنت اشیاء در دنیای امروزی با چیزی که اشتون ارائه کرده است، قدری متفاوت است.

به طور کلی همان‌طور که در بخش مقدمه اشاره شد، اینترنت اشیاء عبارت است از مجموعه‌ای از ابزارهای دیجیتال که توسط شبکه اینترنت و یک ابزار واسط که قابلیت‌های مختلفی دارد، با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند.

به عبارت دیگر با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء، ابزارها و برنامه‌های مختلف می‌توانند از طریق اینترنت با یکدیگر و حتی انسان در تعامل باشند. البته هدف اصلی ابداع اینترنت اشیاء به خدمت گرفتن آن برای راحتی، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها بوده است.

در طی سال‌های اخیر پتانسیل‌های درونی تکنولوژی و فناوری اینترنت اشیاء توانسته توجه بسیاری از جوامع علمی و صنعتی را به سوی خود جلب کند.

واقعیت این است که شما نمی‌توانید حوزه‌ای را چه در صنعت و چه در علم پیدا کنید که نتوان از اینترنت اشیاء در آن بهره جست. به بیان دیگر کاربرد اینترنت اشیاء به قدری وسیع و گسترده است که از آن می‌توان در همه جنبه‌های زندگی استفاده بهینه کرد.

از فناوری و تکنولوژی اینترنت اشیاء می‌توان در حوزه‌ها و علوم مختلفی استفاده کرد. مثلاً فناوری ابری‌سازی، کلان داده‌ها، امنیت سایبری سیستم‌ها، تکنولوژی شبکه و تکنولوژی امنیت حوزه‌هایی از علوم هستند که در آن‌ها می‌توان از تکنولوژی اینترنت اشیاء استفاده کرد. اما وقتی پای کاربرد این تکنولوژی به میان می‌آید می‌توان به مواردی مثل کاربرد آن در حوزه‌های مثل سلامت، شبکه‌های هوشمند، سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل و نظارت و کنترل بر محیط زیست و حتی ایجاد خانه‌های هوشمند اشاره کرد.

یکی از صنایعی که از زمان جدی شدن بحث استفاده و به‌کارگیری قابلیت‌های فناوری اینترنت اشیاء تاکنون تغییرات زیادی به خود دیده‌است؛ صنعت لوازم‌خانگی و تولید این تجهیزات به گونه‌ای است که بتوان از آن‌ها به عنوان بخشی از شبکه اینترنت استفاده کرد.

با گسترده شدن و رشد اینترنت اشیاء بسیاری از شرکت‌های تولید کننده لوازم‌خانگی عمده فعالیت خود را به سمت تولید لوازم‌خانگی هوشمند سوق داده‌اند که خود باعث به وجود آمدن بحث خانه‌های هوشمند شده است و البته نمی‌توان به طور قطع گفت که تولید لوازم‌خانگی هوشمند باعث به وجود آمدن خانه‌های هوشمند شده یا نیاز به داشتن خانه‌هایی که بتوان از ابزار و تجهیزات به کار رفته در آن‌ها به شکلی هوشمند استفاده کرد، باعث تولید و ظهور لوازم‌خانگی هوشمند شده است.

قبل از اینکه بخواهیم پیشرفت فناوری اینترنت اشیاء و ردپای آن در تولید لوازم‌خانگی را بررسی کنیم، باید یکسری مفاهیم پایه و ابتدایی از صنعت و کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت را بدانیم.

بیشتر بخوانید: امکانات شگفت‌انگیز یخچال فریزرهای هوشمند 

چگونه از اینترنت اشیا در صنعت استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از اینترنت اشیاء و ارتباط آن با صنعت به میان می‌آید، دید خود را باید کمی وسیع‌تر کنیم. ما از دو دیدگاه می‌توانیم استفاده و کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت را بررسی کنیم. اول استفاده از این فناوری برای تولید محصولات و دوم تولید محصولاتی که قابلیت به‌کارگیری برای پیاده‌سازی یک شبکه اینترنت اشیاء را داشته باشد که در این مطلب تمرکز ما روی لوازم‌خانگی قابل استفاده در این فناوری است.

اگر بخواهیم به ارتباط اینترنت اشیاء از زاویه استفاده از این فناوری برای تولید محصولات بپردازیم، باید گفت، اینترنت اشیاء و به کارگیری آن در تولید محصولات مختلف به نوعی به صنایع هوشمند مرتبط است.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون‌های ۲۰۲۱ کدامند؟  

صنایع هوشمند چیست؟

صنایع هوشمند در واقع صنایعی هستند که در آن‌ها مدیران با توجه به داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از روش‌های امروزی جمع‌آوری داده و نتایج تحلیل‌های صورت گرفته روی آن‌ها می‌توانند بهترین تصمیم‌ها را در بهترین زمان ممکن برای تولید بهینه محصولات مورد نیاز جوامع مختلف اتخاذ کنند.

البته این فقط یک شمه از صنعت هوشمند و تولید هوشمند محصولات است. به بیان دیگر، زمانی یک مدیر تصمیم به تولید یک محصول برای ارائه به بازار می‌گیرد که نتایج تحلیل داده نیاز بازار به آن محصول را مثبت ارزیابی کنند.

استفاده از اینترنت اشیاء در صنعت منجر به پیدایش نسل چهارم انقلاب صنعتی شده است به نحوی که برای آن یک عبارت مخفف جدید برگرفته از IOT به صورت IIOT یا Industrial Internet of Things یا اینترنت اشیاء صنعتی ایجاد شده است.

تمرکز اصلی در اینترنت اشیاء صنعتی شبکه کردن ماشین‌های صنعتی تولید محصول با یکدیگر و چرخه تولید هوشمند محصول است. به عبارت دیگر موضوع اصلی و کلیدی اینترنت اشیاء صنعتی تلفیق فناوری‌هایی مثل یادگیری ماشینی، کلان داده‌ها یا Big data به منظور تولید محصولات مناسب و مفید برای نیاز جامعه است.

البته که این حوزه پیچیدگی‌ها و چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد و باید در یک مطلب جداگانه مفصل درباره آن‌ها صحبت کرد.

اما مقوله دیگری که در بحث ارتباط اینترنت اشیاء و صنعت باید به آن توجه داشت، تولید لوازم و تجهیزاتی است که می‌توان از آن‌ها به عنوان یکی از اجزاء اینترنت اشیاء استفاده کرد.

تا الان حتماً متوجه شده‌اید که در اینترنت اشیاء ما یکسری لوازم و تجهیزات قابل اتصال به اینترنت داریم که همه آن‌ها با استفاده از این قابلیت با یکدیگر توسط یک واسط در ارتباط و تعامل هستند. این واسط می‌تواند یک Hob باشد یا هر وسیله‌ دیگری که پیش‌تر در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.

لوازم و تجهیزاتی که در اینترنت اشیاء به یکدیگر متصل می‌کنیم، می‌توانند انواع کامپیوترها، گوشی‌های تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند و لوازم‌خانگی هوشمند باشد.

تمرکز ما همان‌طور که گفته شد در این مطلب روی لوازم‌خانگی هوشمند است. پس با توجه به آنچه گفته شد ما تا پایان این مطلب تمرکز خود را لوازم‌ خانگی هوشمندی که توسط برندهای معتبر تولید لوازم‌خانگی در دنیا به بازار عرضه شده‌اند و می‌توان از آن‌ها به عنوان یکی از اجزای اینترنت اشیاء استفاده کرد، می‌گذاریم.

اخیرا محققان دنیای فناوری و تکنولوژی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که تا سال ۲۰۲۱ تعداد محصولاتی که به نحوی می‌توانند در اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار گیرند از تعداد ما انسان‌ها بیشتر خواهد شد.

واقعیت این است که در حال حاضر جمعیت کل دنیا اگر مرگ و میر ناشی از پاندمی کرونا را در نظر نگیریم، در حدود ۷٫۶۲ میلیارد نفر است. بر اساس آمار و نمودارهای منتشر شده تا سال ۲۰۲۱ تعداد تجهیزات و لوازمی که می‌توانند در شبکه اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار گیرند، به بیش از ۲۰ میلیارد می‌رسد. اما این فقط یک روی سکه است.

هرچه اینترنت اشیاء و تجهیزات وابسته به آن افزایش یابد، درخواست برای پیشرفت در بخش‌های دیگر علم و فناوری نیز افزایش می‌یابد. مثلاً نیاز به شبکه ۵G در جهان یکی از مواردی است که نیاز به آن با توسعه اینترنت اشیاء روز به روز افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: گلدان های هوشمند موجود در بازار + لیست قیمت 

نمودار تقاضا برای اینترنت اشیا

اگر درخواست‌ها برای اینترنت اشیاء و استفاده از آن به همین منوال ادامه یابد، بعد از چند سال در آمریکا هر نفر دارای ۱۰ وسیله هوشمندی خواهد بود که می‌توانند در شبکه اینترنت اشیاء قابل استفاده باشد.

تجهیزات کاربردی در اینترنت اشیاء

امروزه تولید و استفاده از محصولاتی که بتوان از آن‌ها به عنوان یکی از تجهیزات موجود در اینترنت اشیاء استفاده کرد، تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. این تجهیزات شامل دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، گجت‌های هوشمند مثل انواع لوازم‌خانگی هوشمند، ساعت‌های هوشمند، خودروهای هوشمند و بسیاری از ابزار و تجهیزات دیگر می‌شود.

قبل از معرفی گجت‌های هوشمند با تمرکز بر لوازم‌خانگی هوشمند قابل استفاده در اینترنت اشیاء برای اینکه بدانیم جایگاه هر وسیله در شبکه اینترنت اشیاء چیست و چگونه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، بهتر است یک نقشه کلی از نحوه عملکرد اینترنت اشیاء و همچنین انواع تجهیزاتی که در این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: وسایل هوشمند برای مقابله با عوامل آلودگی هوا خانه

اینترنت اشیاء چگونه کار می‌کند؟

تجهیزاتی که در اینترنت اشیاء استفاده می‌شود، بسته به اینکه چگونه قابلیت استفاده در شبکه اینترنت اشیاء را پیدا کرده‌اند به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  • ابزار و تجهیزاتی هستند که به صورت ذاتی قابلیت اتصال به اینترنت را دارند مثل انواع لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند
  • تجهیزات و دستگاه‌هایی که با یکسری سنسورها، نرم‌افزارهای مخصوص و تکنولوژی‌های دیگر تلفیق شده و قابلیت اتصال به شبکه را پیدا کرده‌اند مثل لوازم‌خانگی یا خودروهای هوشمند.

وقتی هر دو ابزارها و تجهیزات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، اینترنت اشیاء شکل می‌گیرد.

مثلاً تا پیش از این ساعت‌ها ابزاری بودند که کاربرد آن‌ها فقط برای نمایش زمان و تاریخ بوده اما امروزه در طراحی و تولید این ساعت‌ها تغییراتی صورت گرفته است که نه تنها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند بلکه وجود حسگرها و سنسورهای مختلف در آن‌ها به کاربر امکان مشاهده علائم حیاتی مثل ضربان قلب، فشار خون، میزان کالری که در طول روز می‌سوزانند و تعداد قدم‌هایی را که در حین راه رفتن بر می‌دارند، می‌دهد.

همان‌طور که تعداد کاربران اینترنت اشیاء روز به روز به طور سرسام‌آوری افزایش می‌یابد، تعداد تجهیزاتی که با یکسری تغییرات جزیی یا کلی قابلیت استفاده در این فناوری را پیدا می‌کنند، نیز به طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی بی سیم ال جی با قابلیت تخلیه خودکار  

چرخه حیات در اینترنت اشیاء

چرخه حیات در اینترنت اشیاء بسیار ساده و البته قابل فهم است.

کل چرخه اینترنت اشیاء در چند مرحله که شامل استقرار یعنی قرار گرفتن و اتصال ابزار و تجهیزات در شبکه، نظارت بر آن‌ها، سرویس و رفع مشکلات تجهیزات قرار گرفته در این شبکه، مدیریت و به روز‌رسانی منظم و نهایتا خاموش شدن دستگاه خلاصه می‌شود. در تصویر زیر این چرخه به صورت شماتیک نمایش داده شده است.

برای درک بهتر معنی هر کلمه در شکل در جدول زیر آمده است.

 اینترنت اشیاء

عبارت معنی
Deploy استقرار و اتصال دستگاه در شبکه
Monitor نظارت و کنترل
Service ارائه خدمات و رفع ایرادهای ابزار موجود در شبکه
Manage مدیریت
Update بروزرسانی
Decomission خاموش شدن دستگاه

معایب و مزایای استفاده از ابزار هوشمند و اینترنت اشیاء

ظهور و روی کار آمدن هر پدیده‌ای به خصوص تکنولوژی و فناوری‌های مختلف مثل اینترنت اشیاء مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد. اینترنت اشیاء نیز از این قاعده مستثنی نیست. مسلما استفاده از این فناوری در سبک زندگی امروزی می‌تواند به کاربران برای داشتن یک زندگی راحت‌تر کمک کند اما نباید از مشکلاتی که ممکن است که در کنار این مزایا برای ما به همراه داشته باشد، غافل شد

اینترنت اشیاء تا حد زیادی باعث ایجاد و افزایش تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر بدون نیاز به حضور واسط انسانی شده است از این رو می‌تواند به نوعی برای کاهش هزینه‌های مختلف مثل زمان و انرژی مفید باشد. همچنین اینترنت اشیاء به ما کمک می‌کند تا بتوانیم از قابلیت‌های مختلفی مثل کنترل خودکار تجهیزات نهایت استفاده را ببریم.

از آنجایی که در اینترنت اشیاء بخشی از عملکرد دستگاه مبتنی بر داده‌های جمع‌آوری شده به صورت خودکار است، از این رو عملکرد دستگاه‌های موجود در این شبکه تا حد قابل توجهی بهبود می‌یابد.

علاوه بر تمام مواردی که در بالا به عنوان مزایای اینترنت اشیاء نام برده شد، می‌توان به مواردی مثل امکان نظارت بهتر روی عملکرد دستگاه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها، خودکار کردن بخش زیادی از فعالیت‌های وقت‌گیر روزانه و افزایش بهره‌وری و بالا بردن کیفیت زندگی افراد اشاره کرد.

با وجود این اینترنت اشیاء معایبی نیز دارد. نبودن استانداردهای جهانی که بتوان از آن‌ها برای ابزار و تجهیزات مورد استفاده در اینترنت اشیاء استفاده کرد، یکی از مشکلاتی است که دغدغه اصلی فعالان این حوزه چه تولیدکنندگان و چه کاربران آن است.

از طرفی در بسیاری از موارد کار نکردن درست ابزار و تجهیزات در این شبکه به دلیل مشکلات پیچیده‌ای است که بر طرف کردن آن‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه خواهد بود. امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در اینترنت اشیاء نیز یکی از چالش‌هایی است که متخصصان این فناوری با آن مواجه هستند. این موضوع می‌تواند منجر به مواردی مثل به خطر افتادن امنیت کاربران شود.

همچنین از آنجایی که تکنولوژی اینترنت اشیاء تا حد قابل توجهی چرخه انجام بسیاری از کارها چه فعالیت‌های صنعتی و چه کارهای خانه را به صورت خودکار در آورده است، باعث شده در بسیاری از موارد بسیاری از کارها به جای اینکه با استفاده از نیروی انسانی انجام شود، توسط دستگاه‌ها و تجهیزات هوشمند صورت گیرند و به این ترتیب در بسیاری از بخش‌ها منجر به تعدیل نیروی انسانی کار و در نتیجه بیکاری شده است.

یکی از واقعیت‌هایی که باید در ابتدای روی کار آمدن یک تکنولوژی به آن توجه کرد اما متاسفانه هیجان ناشی از مزایا و قابلیت‌هایی که ما انسان‌ها در استفاده از تکنولوژی در همان ابتدای کار از خود نشان می‌دهیم، باعث می‌شود تا فراموش کنیم این است که تکنولوژی هرچقدر هم خوب باشد، استفاده بی حد و بدون کنترل از آن و در این مورد اینترنت اشیاء باعث می‌شود کنترل زندگی ما کاربران در اختیار این فناوری‌ها قرار گیرد.

به عبارت دیگر به جای اینکه تکنولوژی و فناوری در اختیار ما انسان‌ها باشد، ما کاربران در اختیار تکنولوژی خواهیم بود و این موضوع یک چالش بزرگ برای ادامه حیات و بقای ما انسان‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: از جاروبرقی روباتیک تا ماسک هوشمند ال‌جی در ایفا ۲۰۲۰

 اینترنت اشیاء

وقتی قرار است در مورد یک فناوری یا تکنولوژی بیشتر بدانیم، قطعا با سوالات گوناگونی مواجه خواهیم شد. در این بخش می‌خواهیم به سوالاتی که ممکن است در حین آشنایی با فناوری اینترنت اشیاء با آن‌ها مواجه شوید پاسخ دهیم.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه تجهیزاتی را می‌توان در فناوری و تکنولوژی اینترنت اشیاء استفاده کرد؟

تجهیزات و دستگاه‌هایی که در اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار می‌گیرند، دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمندی هستند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. این قابلیت به آن‌ها امکان تعامل با سایر ابزارهای موجود در این شبکه و امکان کنترل از راه دور آن‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌های روی گوشی هوشمند، لپ‌تاپ یا واسط‌های اینترنت اشیاء که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت را می‌دهد.

به بیان ساده‌تر، توانایی اتصال به اینترنت در این ابزارهای باعث می‌شود کاربر بتواند عملکرد این ابزارها را از راه دور و از طریق اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های واسط در دست بگیرد.

اگر بخواهید بدانید که لوازم‌خانگی قابل استفاده در اینترنت اشیاء کدامند باید گفت لوازم‌خانگی هوشمندی مثل یخچال‌های هوشمند، قهوه‌‌ساز‌های هوشمند، پلوپز هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، توسترهای هوشمند و انواع دیگری از لوازم‌خانگی که همه کاربران در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، نمونه‌ای از لوازم‌خانگی هوشمند هستند.

در پاسخ به این سوال که در اینترنت اشیاء از چه تکنولوژی‌های استفاده می‌شود باید بگوییم که تکنولوژی‌هایی که در اینترنت اشیاء از آن‌ها برای برقراری ارتباط میان دستگاه‌ها و ابزار مختلف استفاده می‌شود، متنوع و گوناگون هستند.

هر کدام از این تکنولوژی‌ها بسته به نوع ابزار و تجهیزات به کاررفته در شبکه در جای خود کاربرد زیادی دارند. این تکنولوژی‌ها عبارتند از اتصال بی‌سیم، بلوتوث، NFC، LTE، ZigBee و پروتکل‌های بی‌سیم که هر کدام از این تکنولوژی‌ها دنیای منحصر به فرد خود را دارند و توضیح آن‌ها در قالب این مطلب نمی‌گنجد.

 اما قطعا شما هم با این سوال مهم و اساسی در هنگام خواندن این مطالب مواجه شده‌اید که هدف اصلی استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء در زندگی ما چیست و دقیقاً باید چه نیازی از ما با استفاده از این تکنولوژی رفع شود؟

همان‌طور که گفته شد، تجهیزات به کار گرفته شده در اینترنت اشیاء و به خصوص لوازم‌خانگی در این تکنولوژی همگی مجهز به یکسری نرم‌افزار و قابلیت اتصال به اینترنت با استفاده از تکنولوژی‌هایی که نام برده شد، مثل بلوتوث هستند، این قابلیت‌ها در این ابزار و دستگاه‌ها به کاربر کمک می‌کنند تا کارهای روزمره خود را مثل پختن غذا، دم کردن چای و قهوه و یا حتی خرید مایحتاج خانه به صورت هوشمند انجام دهد. نحوه استفاده از این ابزار در بخش معرفی لوازم‌خانگی هوشمند توضیح داده خواهد شد.

لوازم‌خانگی، تجهیزات، ابزار هوشمند قابل استفاده در اینترنت اشیاء

تجهیزات و دستگاه‌هایی که برای ایجاد یک شبکه اینترنت اشیاء در هر مکانی مثل خانه یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دو دسته نقسیم می‌شوند. دسته اول تجهیزات و دستگاه‌های واسط هستند که ابزارهای هوشمند دیگری مثل لوازم‌خانگی هوشمند به آن‌ها متصل می‌شوند و دیگری لوازم هوشمند مثل همان لوازم‌خانگی هوشمند و از این دست هستند.

ابزارهای واسط ابزارهایی هستند که وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد ارتباط و تعامل میان دستگاه‌های هوشمند دیگر است. مثلاً فرض کنید در یک خانه شما به عنوان کاربر می‌خواهید یک شبکه اینترنت اشیاء راهاندازی کنید.

در این شبکه شما از چند نمونه لوازم‌خانگی مثل یخچال هوشمند، قهوه‌ساز هوشمند، تلویزیون هوشمند، پلوپز هوشمند و ابزارهای دیگر استفاده می‌کنید. نکته مهم این است که شما هر کدام از این ابزار را می‌توانید به صورت جداگانه با استفاده از اپلیکیشن مخصوص هر کدام که روی گوشی یا لپ‌تاپ خود نصب کرده‌اید، کنترل کنید.

اما برای استفاده از همه تجهیزات هوشمندی که در خانه دارید، در قالب یک شبکه نیاز به یک دستگاه واسط دارید. اجازه دهید با یک مثال موضوع را روشن کنیم. فرض کند که ما شبکه‌ای متشکل از چندین کامپیوتر داریم که هر کدام از این کامپیوترها کار خاصی را انجام می‌دهد.

برای اتصال این کامپیوترها به یکدیگر به یک واسط نیازمندیم که این واسط می‌تواند یک سرور دریافت و ارسال اطلاعات بین کامپیوترهای مختلف باشد. در شبکه اینترنت اشیاء این ابزار واسط که در همین بخش چند نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم، حکم همین دریافت‌کننده و ارسال‌کننده اطلاعات و دستورات به دستگاه‌های دیگر را دارد.

این واسط‌ها می‌توانند فرمان‌های صوتی کاربر را به تجهیزات مختلف ارسال کنند و عملکرد آن‌ها را بر اساس این فرمان‌های صوتی کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: کاربردهای چمدان‌ هوشمند چیست؟ + لیست قیمت

ابزار  Google Home در اینترنت اشیاء

ابزار  Google Home

یکی از ابزارهای واسط در شبکه اینترنت اشیاء ابزار google Home Voice Controller است. این وسیله کاربردی می‌تواند به ۳ طریق به کاربران کمک کند. اول اینکه با استفاده از این ابزار کاربر می‌تواند در اینترنت به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود بگردد.  این ابزار حتی می‌تواند به کاربر اطلاعاتی مثل خیابان‌های پرترافیک شهر، وضعیت آب و هوا و از این دست بدهد.

ابزار Google Home  می‌تواند به عنوان یک ابزار پخش موسیقی به شما برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان کمک کند. علاوه بر این کاربر می‌تواند از این وسیله هوشمند برای پخش آخرین اخبار و برنامه‌های رادیویی کمک بگیرد. مشاهده فیلم و جستجوی سریال مورد علاقه در تلویزیون یکی از دیگر از امکانات کاربردی این وسیله هوشمند است.

همچنین ابزار Google Voice Controller می‌تواند به عنوان یک دستیار صوتی به کاربر برای استفاده از سایر تجهیزات هوشمند خانه مثل لوازم‌خانگی هوشمند، یخچال و فریزرهای هوشمند و حتی کم و زیاد کردن نور خانه و یا سیستم گرمایشی و سرمایشی کمک کند.

این ابزار حتی می‌تواند با استفاده از فرمان‌های صوتی کاربر، اقدام به درخواست تاکسی آنلاین کند. این ابزار را می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن دستیار گوگل یا Google Assistant که روی گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض نصب شده است، کنترل و مدیریت کنید.

ابزار Amazon Echo Plus  در اینترنت اشیاء

ابزار Amazon Echo Plus

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای واسط در اینترنت اشیاء، ابزار Amazon Echo Plus است که توسط شرکت آمازون طراحی و ساخته شده است.

این ابزار قادر به دریافت، پردازش و انجام فرمان‌های صوتی کاربر برای انجام کارهایی مثل پاسخ به تلفن‌ها، تنظیم زمان‌های مختلف، پاسخ به سوالات و استخراج اطلاعات مختلف از اینترنت و صفحات وب مثل قیمت کالاهای مختلف است.

از این ابزار می‌توانید برای اطلاع از وضعیت آب و هوا، ایجاد لیست کارهایی که باید در طول روز انجام دهید، مدیریت و استفاده از لوازم‌خانگی که در خانه یا محل کار با آن‌ها کار می‌کنید و کارهای دیگر کمک بگیرید.

ابزار Amazon Echo Plus مجهز به ۶ تا ۷ میکروفون است که اطراف این وسیله تعبیه شده‌اند. این میکروفون‌ها صدای کاربر را دریافت می‌کنند و فرمان‌های صوتی کاربر به بخش پردازش این ابزار ارسال می‌شود. این ابزار قابلیت کنترل و مدیریت تجهیزات هوشمند دیگر مثل قفل درهای هوشمند، لامپ‌های هوشمند، سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند و همچنین لوازم‌خانگی هوشمند را با استفاده از فرمان‌های صوتی کاربر دارد.

ابزار هوشمند Amazon Echo Plus قادر به تشخیص صدای کاربر است و فقط به کاربری که صدای او را می‌شناسد، پاسخ می‌دهد.

بنابراین صدای کاربر می‌تواند به عنوان رمز عبور برای این دستگاه در نظر گرفته شود. یکی از قابلیت‌های جالب این وسیله هوشمند، ارسال پیام به مخاطبان شماست. کافی است پیامی را که می‌خواهید برای مخاطب خود ارسال کنید به صورت صوتی برای این دستگاه تکرار کنید و از آن بخواهید پیام را به مخاطب شما ارسال کند.

به همین راحتی این ابزار مثل یک منشی برای شما کار ارسال پیام‌ها را انجام می‌دهد.

ابزار Amazon Dash Button در اینترنت اشیاء

ابزار هوشمند شدن اشیا

ابزار هوشمند Amazon Dash Button یکی ابزارهای کاربردی برای انجام خریدهای روزانه است.

این ابزار که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای را دارد، می‌تواند به کاربر اطلاع دهد که کدام یک از مایحتاج ضروری از انواع خوراکی گرفته تا انواع داروها و لوازم مراقبت شخصی و حتی لوازم مورد نیاز حیوان خانگی کاربر باید خریداری شوند.

البته استفاده از همه قابلیت‌های این وسیله هوشمند منوط به این است که کاربر عضو سرویس‌های پولی آمازون باشد.

ابزار Amazon Dash Button به کاربر کمک می‌کند لوازم مورد نیاز خود را به راحتی بدون نیاز به صرف وقت و گشتن در بازار و یا فروشگاه‌های آنلاین تهیه کند.

نکته جالب در خصوص این ابزار هوشمند این است که تا زمانی که سفارش‌های قبلی کاربر به طور کامل انجام نشده باشد، اجازه ثبت سفارش جدید را به کاربر نمی‌دهد. به عقیده آمازون این ابزار هوشمند یک وسیله کاربردی است که می‌تواند باعث شود کاربران نگران خرید‌های روزانه و صرف وقت و هزینه زیاد برای انجام آن‌ها نباشند.

ابزار Wink Hub 2 برای اینترنت اشیاء

ابزار Wink Hub2

ابزار wink Hub 2 یک ابزار واسط هوشمند برای است که برخلاف ابزارهایی مثل Alexa یا دستیار گوگل فقط قابلیت سازگاری با تجهیزات هوشمند تولیدشده توسط برندهای خاص را ندارد. به عبارت دیگر از این ابزار هوشمند می‌توانید برای کنترل و مدیریت عملکرد تجهیزات هوشمند مختلف که توسط برندهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه شده‌اند، استفاده کنید و این تجهیزات را با یکدیگر تلفیق و یکپارچه‌سازی کنید.

ابزار هوشمند Wink Hub 2 از تکنولوژی‌های اتصال مختلفی مثل بلوتوث LE، Kiddle، وای فای، Z-Wave و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

در واقع شما می‌توانید کلیه تجهیزات هوشمند از لوازم‌خانگی گرفته تا گوشی تلفن همراه را از طریق هر کدام از این تکنولوژی‌ها به این ابزار کاربردی و هوشمند متصل کنید.

این ابزار به خصوص برای افرادی که قصد راه‌اندازی شبکه اینترنت هوشمند برای کنترل قسمت‌های مختلف خانه از لوازم‌خانگی و آشپزخانه گرفته تا تجهیزات روشنایی، امنیتی، درهای خانه و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را دارند، انتخاب و گزینه مناسبی است.

ابزار هوشمند Wink Hub نه تنها می‌تواند به عنوان یک ابزار برای دریافت و انجام فرامین صوتی کاربر مورد استفاده قرار گیرد، بلکه می‌توان آن را از طریق اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند نیز کنترل کرد.

ابزار Samsung SmartThings Hub

تصویر اینترنت اشیا Samsung SmartThings Hub

با استفاده از ابزار هوشمند Samsung SmartThings Hub شما می‌توانید تعداد زیادی از تجهیزات هوشمند مختلف تولیدشده توسط برندهای متفاوت را از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هوشمند و درب‌های هوشمند خانه گرفته تا روترهای وای فای، لامپ‌های هوشمند و تجهیزات ایمنی با یکدیگر یکپارچه‌سازی و ادغام کنید و از آن‌ها در قالب شبکه اینترنت اشیاء استفاده کنید.

این ابزار قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را دارد. به عبارت دیگر می‌توانید فرمان‌های خود را از طریق اپلیکیشن‌های اندرویدی یا iOS که مختص این ابزار طراحی شده‌اند، به آن صادر کنید.

اخیرا برند سامسونگ در خط تولید خود اقدام به تولید و معرفی ابزارها و لوازم‌خانگی هوشمندی کرده است که قابلیت کارکردن و استفاده در کنار Samsung SmartThings Hub  را دارند. این لوازم ‌خانگی هوشمند ابزارهایی مثل لامپ‌های هوشمند سامسونگ با نام SmartThings Lightbulb روترهای وای فای با عنوان SmartThings Wi-Fi و دوربین‌های حفاظتی هوشمند با نام SmartThings Cam هستند.

این سیستم قابلیت سازگاری با دستیار گوگل و دستیار الکسا آمازون را نیز دارد.

ابزارهای واسط هوشمند دیگری نیز توسط برندهای مختلف تولید و به بازار اینترنت اشیاء و تجهیزات قابل استفاده در آن معرفی شده‌اند که همگی دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند.

نکته‌ای که در خصوص این واسط‌های هوشمند و استفاده از آن‌ها در کنار لوازم‌خانگی هوشمند مثل انواع یخچال، تلویزیون، قهوه‌ساز و از این دست لوازم‌خانگی باید به آن توجه کنید این است که برخی از این واسط‌ها قابلیت کارکردن با تجهیزات و لوازم‌خانگی ساخته شده توسط برخی از برندهای خاص را دارند.

معرفی لوازم‌خانگی هوشمند قابل استفاده در اینترنت اشیاء

در شبکه اینترنت اشیا، علاوه بر ابزارهای واسط که به عنوان کنترل‌کننده سایر لوازم و تجهیزات هوشمند در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکسری لوازم نیز وجود دارند که قابلیت اتصال به این واسط‌ها را از طرق مختلف مثل اتصال بی‌سیم، بلوتوث و از این دست که قبلا توضیح داده شده دارند.

در ادامه این بخش به معرفی برخی از جدیدترین این ابزارها خواهیم پرداخت

ابزار هوشمند امنیتی SkylinkNet Alarm برای اینترنت اشیاء

ابزار ضد سرقت هوشمند

سیستم SkylinkNet alarm یکی از ابزارهای قابل استفاده در اینترنت اشیاء است که وظیفه اصلی آن حفاظت از خانه است.

به عبارت دیگر SkylinkNet یکی از سیستم‌های امنیتی هوشمند است. این ابزار هوشمند امنیتی به نوعی کنترل‌کننده همه درب‌ها و پنجره‌های خانه است؛ به نحوی که اگر در یا پنجره به صورت ناخواسته باز شود، بلافاصله برای صاحب‌خانه پیام هشدار ارسال می‌کند.

نصب و استفاده از این سیستم امنیتی روی تلفن‌های هوشمند بسیار ساده و آسان است. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های واسط اینترنت اشیاء و همچنین اپلیکیشن این دستگاه امنیتی که روی تلفن همراه نصب می‌شود، آن را کنترل کنید.

لامپ‌های هوشمند Philips Hue برای اینترنت اشیا

لامپ هوشمند

لامپ‌های هوشمند Philips Hue از جمله تجهیزات هوشمند مربوط به تامین نور و روشنایی خانه هستند که می‌توانید با صدور یکسری فرمان‌های صوتی نه تنها میزان روشنایی و نور آن‌ها را تغییر دهید، بلکه رنگ نور را نیز به دلخواه خود در آورید.

علاوه بر این می‌توانید از قابلیت این لامپ‌ها برای ایجاد نورپردازی‌های متنوع بسته به مکان و فضا نیز بهره ببرید. حتی این لامپ‌ها می‌توانند برای بیدار شدن از خواب نیز به کمک کاربر بیایند. مثلاً هر روز صبح نورپردازی اتاق شما را به رنگ صورتی در بیاورند تا به راحتی و آرامی از خواب بیدار شوید و حس خوبی داشته باشید.

این لامپ‌ها قابلیت سازگاری با واسط‌های هوشمند مختلفی مثل دستیار گوگل، الکسا، Samsung SamartThings و بسیاری دیگر را دارند.

نمونه دیگری از لامپ‌های هوشمند برند Philips نیز تولید می‌شوند که رنگ آن‌ها قابل تغییر نیست و فقط می‌توانند فرمان‌های روشن و خاموش شدن و تغییر شدت نور را اجرا کنند.

سوئیچ هوشمند TP-Link HS200 برای اینترنت اشیاء

سوئیچ هوشمند

لامپ‌های هوشمند، چه تولید برند فیلیپس باشند یا هر برند دیگری تا زمانی کاربرد و کارآیی دارند که در حالت روشن باقی بمانند. یعنی سوئیچ آن‌ها در حالت باز یا روشن باشد. اما اگر خاموش شوند یعنی سوئیچ آن‌ها در حالت خاموش باشد تا زمانی که دوباره روشن نشوند، نمی‌توانند هیچ کدام از قابلیت‌های منحصر به فرد خود را برای نورپردازی و روشن کردن اتاق‌ها به نمایش بگذارند و اجرا کنند.

در این میان برند Tp-Link اقدام به تولید کلیدها یا سوئیچ‌هایی با نام Tp-Link Hs200 کرده است که با نصب آن‌ها شما می‌توانید لامپ‌های هوشمند خانه خود را به راحتی از طریق اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی تلفن همراه خاموش و روشن کنید.

این اپلیکیشن Kasa نام دارد و به کاربر امکان تغییر نور لامپ، مدیریت شدت روشنایی لامپ و حتی نوع نورپردازی در لامپ‌های هوشمند را می‌دهد.

سوئیچ هوشمند چراغ تولید شده توسط برند TP-Link قابلیت سازگاری با الکسا، دستیار گوگل، کیت خانه اپل، ابزار wink و ابزارهای واسط دیگر در اینترنت اشیاء را دارد.

سیستم گرمایشی هوشمند Ecobee برای اینترنت اشیاء

سیستم گرمایشی هوشمند Ecobee

سیستم گرمایشی هوشمند Ecobee یک سیستم حرارتی هوشمند برای ایجاد هوای مطبوع در خانه است.

این سیستم حرارتی هوشمند قابلیت اجرای فرمان‌های صوتی کاربر را برای خاموش شدن، روشن شدن و تنظیم درجه حرارت دارد. اما ویژگی منحصر به فرد این سیستم این است که نه تنها می‌تواند به عنوان یک سیستم گرمایشی در خانه مورد استفاده قرار گیرد، بلکه مانند واسط‌های هوشمند می‌تواند در اجرای فرمان‌های صوتی کاربر عملکردی مثل الکسا، Amazon Eco Plus، دستیار گوگل و از این دست از خود نشان دهد.

این وسیله هوشمند می‌تواند برای شما مانند یک پخش کننده موسیقی، آهنگ دلخواه‌تان را پخش کند یا به سوالات شما در مورد آب و هوا، قیمت کالا و غیره پاسخ دهد.

دستگاه هوشمند Ecobee قابلیت سازگاری با اپلیکیشن‌های مختلف قابل نصب روی گوشی تلفن همراه و سایر سیستم‌هایی که می‌توانند در یک خانه هوشمند برای مدیریت دستگاه‌های هوشمند دیگر استفاده شوند، مثل الکسا، کیت خانه اپل و از این دست را دارد.

گریل هوشمند Char-Broil برای اینترنت اشیاء

گریل هوشمند Char-Broil

همه افرادی که از دستگاه‌های گریل برای کبابی کردن انواع مواد غذایی استفاده می‌کنند حتماً با مشکلاتی مثل گرم نشدن دستگاه یا گرم شدن بیش از حد آن مواجه شده‌اند. اما تولیدکننده دستگاه گریل هوشمند Char-Broil برای راحتی کاربران دستگاه هوشمندی را تولید کرده است که وقتی دستگاه برای قرار دادن مواد غذایی روی آن به اندازه کافی گرم شد، روی تلفن همراه کاربر پیام مناسب را ارسال می‌کند.

همچنین، این دستگاه گریل هوشمند اطلاعاتی مثل دمای داخلی ماده غذایی که روی آن قرار دارد مثل گوشت و زمان پخته شدن کامل آن را برای کاربر از طریق اپلیکیشن مخصوص ارسال می‌کند.

ابعاد این دستگاه در حدود ۷۲۶ اینچ مربع است و صفحه‌های آن از جنس کروم است. از این رو از این وسیله می‌توانید برای گریل کردن مواد غذایی با قطعات بزرگ و کوچک استفاده کنید.

ابزار هوشمند پخت و پز Perfect Backe Pro برای اینترنت اشیاء

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که گاهی اوقات نمی‌دانید با مواد غذایی که در یخچال خود دارید چه غذا یا دسر خوشمزه‌ای را می‌توانید تهیه کنید، بهتر است از دستگاه Perfect Bake Pro کمک بگیرید. کافی است به این دستگاه بگویید که چه مواد غذایی در یخچال یا فریزر خود دارید و منتظر باشید تا بهترین دستور غذایی که می‌توانید با این مواد آماده کنید را دریافت کنید.

فرض کنید در یخچال خود کمی توت‌فرنگی و چند عدد تخم مرغ دارید. در کابینت در بخش مواد غذایی خشک هم کمی آرد دارید.

کافی است به  Perfect Backe Pro نام این مواد را بگویید. در عرض چند دقیقه دستور بهترین غذا یا دسری که می‌توانید با این مواد غذایی آماده کنید حاضر و آماده برای شما نمایش داده می‌شود. این ابزار هوشمند همچنین به شما می‌گوید که غذایی که با این مقدار مواد غذایی آماده می‌کنید، برای چند نفر کافی خواهد بود.

همچنین دستگاه پخت و پز هوشمند Perfect Backed Pro قادر به ارائه لیست خرید برای غذایی که می‌خواهید تهیه کنید، نیز هست. این دستگاه مجهز به یک وزنه است که همان‌طور که مواد غذایی را در کاسه مخصوص آن می‌ریزید، وزن آن‌ها را با دقت بسیار بالایی برای شما نمایش می‌دهد.

اگر یک عدد مشخص به عنوان وزن مواد مورد نیاز خود برای این دستگاه تنظیم کنید، زمانی که وزن مواد غذایی داخل کاسه وزنه به آن عدد رسید، برای شما یک پیام هشدار نمایش داده می‌شود. این دستگاه مجهز به یک اپلیکیشن مخصوص است که قابلیت نصب روی گوشی و یا تبلت را دارد.

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد تعداد تجهیزات هوشمند قابل استفاده در شبکه اینترنت اشیاء به خصوص لوازم خانگی هوشمند بسیار زیاد است و در یک مطلب نمی‌توان همه آن‌ها را معرفی کرد.

در این مطلب سعی شد جدیدترین ابزار هوشمند و لوازم خانگی تولید شده که قابلیت استفاده در اینترنت اشیاء را دارند، معرفی شوند.

منبع
ie

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | برترین لوازم خانگی هوشمند در CES 2021 کدامند؟
    جولای 6, 2021

    […] بیشتر بخوانید: جدیدترین ابزار هوشمند سازگار با اینترنت اشیاء   […]

لینک کپی شد!