تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای استفاده از غذاساز

کارایی غذاساز چند کاره چیست؟

راهنمای استفاده
قبل از ورود دستگاه چند کاره غذاساز به آشپزخانه، برای خرد کردن یا مخلوط کردن مواد غذایی نیاز به وسیله‌ای مخصوص آن کار داشتیم و همین موضوع نیاز به گذراندن وقت زیادی در آشپزخانه داشت. اگر تا به حال با کارکرد این دستگاه آشنایی نداشتید، خبری خوش به شما می‌دهیم که با خرید یک غذاساز بسیاری از نیازهای شما برآورده خواهد شد. با ما همراه باشید تا شما را با کارایی غذاساز  آشنا کنیم.

تصلا- ایده غذاساز برای اولین بار به ذهن یک فروشنده لوازم خانگی رسید که اهل کشور فرانسه بود. این فکر که چرا افراد باید زمان زیادی را برای تهیه غذا یا هر ماده خوراکی دیگر در آشپزخانه بگذرانند، ایده ساخت غذاساز را جدی کرد.  اولین راه‌حل که به ذهن فروشنده فرانسوی رسید، کاسه‌ای با یک تیغه گردان بود. از سال ۱۹۶۰ نظرات و ایده‌های متفاوتی در خصوص تولید یک لوازم خانگی چند کاره شکل گرفت. اولین غذاساز چند کاره خانگی در سال ۱۹۷۳ توسط شخصی به نام «کارل سانتهایمر» طراحی شد. کارل سانتهایمر با الهام از یک همزن صنعتی و تلاش برای تبدیل آن به وسیله‌ای خانگی ایده ساخت غذاساز را عملی کرد. در این مطلب غذاساز چند کاره و تک کاره را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین چرخ گوشت و بهترین مارک در بازار

ضرورت استفاده از غذاساز

برخی از افراد نسبت به خرید دستگاه غذاساز تردید دارند و گمان می‌کنند حضور این وسیله برقی در آشپزخانه ضرورتی ندارد و خرجی اضافه است.

توجه داشته باشید که خرید و استفاده از انواع لوازم خانگی بر اساس نیاز و بودجه شما ضرورت پیدا می‌کنند. در این مطلب موضوع اصلی ما غذاساز و کاربردهای آن است، نمی‌توان گفت این دستگاه وسیله‌ای ضروری است اما وجود آن در آشپزخانه نیز مؤثر و کاربردی است.

غذاساز دستگاهی چند کاره است که پوره کردن، آسیاب کردن، خرد کردن، رنده کردن و ورقه کردن از وظایف اصلی آن هستند. حال شما تصور کنید که تنها با این پنج عمل میزان سرعت و بهبود انجام کار تا چه اندازه بهتر و باکیفیت صورت می‌گیرد.

کاربرد غذاسازهای موجود در بازار از تک کاره شروع می‌شود و تعداد کارایی با توجه به مدل و نوع دستگاه بالاتر می‌رود. بعضی از این مدل‌ها تا ۳۴ حالت کارایی دارند.

این وسیله برقی پرکاربرد توانایی انجام کارهای متفاوتی را دارد و بر اساس این توانایی نیز برای آن ابزارهای مختلفی در نظر گرفته شده است. هر دستگاه غذاساز بر اساس امکاناتی که دارد، دارای ابزارها و تیغه‌های متنوعی است. در واقع غذاساز به شما کمک می‌کند تا با صرفه‌جویی در زمان، از حضور خود در آشپزخانه لذت برده و خوراکی‌ها و غذاهای موردعلاقه خود را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم آشپزخانه لوکس+ قیمت و امکانات

کاربردهای دستگاه غذاساز چند کاره

رنده کردن

یکی از مهم‌ترین کاربردهای غذاساز قابلیت رنده کردن است. رنده کردن از کارهایی است که کمتر کسی به آن علاقه دارد و همچنین باید زمان زیادی را صرف این کار کنیم. انواع غذاساز دارای تیغه‌های مخصوص رنده کردن هستند که شما می‌توانید مواد خوراکی را به صورت ریز، متوسط و درشت رنده کنید.

خرد کردن

 بیشتر مواد خوراکی مورد نیاز برای طبخ انواع غذا احتیاج به خرد کردن دارند، تیغه‌های فلزی محکم و تیزی که در دستگاه غذاساز وجود دارند بهترین روش برای خرد کردن مواد خوراکی هستند. شما با استفاده از این تیغه‌ها می‌توانید میزان و ابعاد خرد شدن را نیز انتخاب کنید.

دیگر برای تهیه یک قرمه سبزی با طعمی فوق‌العاده نیازی به دستگاه خردکن ندارید، غذاساز در کمترین زمان سبزی‌ها را خرد کرده و شما برای تهیه قرمه سبزی آماده می‌شوید.

مخلوط کردن

 یکی دیگر از کاربردهای جذاب غذاساز قابلیت مخلوط‌کن آن است. شما برای مخلوط کردن مواد غذایی آبدار به مخلوط‌کن احتیاج دارید و دستگاه غذاساز به خوبی نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

آسیاب کردن

 دستگاه غذاساز قابلیت‌های متفاوتی دارد که یکی از این امکانات تیغه‌های مخصوص برای آسیاب کردن است. با استفاده از این وسیله شما می‌توانید انواع آجیل و مواد خوراکی سخت را به راحتی آسیاب کنید.

چرخ کردن گوشت

 بعضی از مدل‌های موجود در بازار قابلیت چرخ کردن گوشت نیز دارند. تیغه‌هایی که برای این منظور طراحی و ساخته شده‌اند بسیار قدرتمند بوده و به راحتی انواع گوشت را چرخ می‌کنند.

آبمیوه گیری

 یکی از کاربردهای محبوب غذاساز قابلیت آبمیوه گیری و آب مرکبات گیری است. دستگاه‌های غذاساز لوازم جانبی مخصوصی برای این کار دارند و شما می‌توانید انواع میوه و مرکبات را درون ظرف مخصوص ریخته و آب‌گیری کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی انواع غذاساز + قیمت

 

حلقه کردن

 قابلیت حلقه کردن گزینه خوبی برای بریدن و حلقه کردن انواع میوه و سبزی است. در این دستگاه این امکان برای شما فراهم می‌شود تا ضخامت حلقه‌ها را تنظیم کنید. با استفاده از این قابلیت خیار، گوجه، پیاز و… برای تزئین سالاد به صورت حلقه حلقه شکل می‌گیرند.

پوره کردن

 کودکان معمولاً به غذاهایی که به شکل پوره هستند، علاقه دارند. بعضی از مدل‌های دستگاه غذاساز به قابلیت پوره کردن مجهز هستند و شما می‌توانید مواد غذایی را با مقدار غلظت متفاوت آماده کنید.

خامه زدن

 آیا تا به حال به تهیه کره یا خامه در خانه فکر کرده‌اید؟ کاربرد خامه زنی دستگاه غذاساز این امکان را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از این قابلیت لذت تهیه کره و خامه‌ای خانگی را تجربه کنید.

خمیرگیری

 یکی از قابلیت‌های پرطرفدار دستگاه غذاساز خمیرگیری است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید خمیر از فروشگاه انواع خمیر نان، پیتزا، پیراشکی و… را در خانه تهیه کنند. بین لوازم جانبی مخصوص دستگاه غذاساز تیغه‌هایی پلاستیکی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید خمیرگیری کنید.

همزن

 ما برای تهیه انواع کیک و دسر نیاز به همزن داریم تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. بعضی از دستگاه‌های غذاساز به قابلیت همزن نیز مجهز هستند، این قابلیت بسیار پرطرفدار و کاربردی است.

بیشتر بخوانید: فرق غذاساز و مخلوط کن چیست؟

ویژگی‌های یک دستگاه غذاساز چند کاره خوب

غذاساز

برای خرید غذاساز چند کاره باید به نکات مهمی توجه داشته باشیم تا دستگاهی با بهترین کارایی و کیفیت خریداری کرده و از انتخاب خود پشیمان نشویم.

کیفیت تیغه‌ها

تیغه‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده دستگاه غذاساز هستند که توجه به کیفیت آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. جنس تیغه باید مقاوم و ضدزنگ باشد، غذاساز به انواع تیغه برای موارد مصرف مختلفی مجهز است که هر کدام بر اساس کاربردی که دارند از شکل و جنس مخصوصی ساخته شده‌اند.

گنجایش ظرف

هر دستگاه غذاساز دارای ظرف با گنجایش مشخصی است که با توجه به کاربرد و کارآی غذاساز گنجایش نیز تغییر می‌کند. چه توقعی از غذاساز دارید؟ اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید یا همیشه در حال مهمانی گرفتن هستید؛ باید غذاسازی انتخاب کنید که ظرف آن بزرگ بوده و پاسخگوی نیازهای شما باشد. ظرفیت انواع غذاساز از نیم یا یک لیتر شروع شده و به ۳٫۵ لیتر می‌رسد.

قدرت دستگاه

لوازم خانگی با توان مصرفی متفاوتی تولید می‌شوند؛ خریداران با توجه به بودجه، نیاز، کارایی غذاساز آن را انتخاب می‌کنند. توان مصرفی بالا در لوازم خانگی نشان از قدرت و کیفیت عملکرد آن‌ها دارد.

جنس بدنه دستگاه

جنس بدنه با عمر دستگاه ارتباط مستقیمی دارد. بدنه و ظرف غذاساز باید از موادی باکیفیت و مقاوم طراحی و ساخته شده باشد، به عنوان مثال غذاساز با بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ بهترین گزینه برای خرید این وسیله است.

قابلیت تنظیم سرعت

در حال حاضر مدل‌های جدیدی از غذاساز در بازار موجود است که قابلیت تنظیم و حالت مختلف سرعت را دارند. هر عملکردی در این وسیله نیاز به تنظیم سرعتی مخصوص به خود دارد. هر چقدر دستگاه به تعداد حالات بیشتر برای تنظیم سرعت مجهز باشد، کارایی آن نیز به مراتب بهتر خواهد بود.

قابلیت عملکرد لحظه‌ای «Pulse»

قابلیت پالس یا عملکرد لحظه‌ای این امکان را فراهم می‌کند تا مواد خوراکی به شکلی یکنواخت با یکدیگر ترکیب و مخلوط شوند. در واقع این قابلیت چرخشی قدرتمند و در عین حال لحظه‌ای و با وقفه ایجاد می‌کند. با وجود این توانایی عملکرد دستگاه برای مواردی مانند خمیر کردن یا خردکن بهتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت خردکن برقی و خردکن دستی

تولید صدای کم

دستگاه‌های غذاساز به سبب عملکردشان صدا تولید می‌کنند و شما نمی‌توانید دستگاهی را پیدا کنید که هیچ صدایی از آن شنیده نشود. با این حال بعضی از مدل‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌ و تلاش کرده‌اند با تغییراتی در ساختار دستگاه میزان صدای تولید شده را کاهش دهند. اگر امواج صوتی برای شما آزاردهنده است به هنگام خرید، غذاسازی انتخاب کنید که صدای کمتری از خود تولید کند.

کارایی غذاساز

صفحه کنترلی لمسی

کار با صفحه کنترل لمسی به مراتب آسان‌تر از دستگاهی مجهز به کلید برای کنترل وضعیت است. امروزه تولید انواع لوازم خانگی با نمایشگر دیجیتال و پنل لمسی همراه شده و استقبال بیشتری نیز از این لوازم برقی می‌شود. بعد از استفاده نیز تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

درپوش ظرف

بیشتر ظروف غذاساز به درپوش‌هایی مجهز هستند که به خوبی بسته شده و در اصطلاح چفت می‌شوند. برای اطمینان خاطر از انتخاب و خرید لازم است ابزارها و اجزای تشکیل‌دهنده دستگاه مانند درپوش ظرف چک شوند. در بعضی از مدل‌ها بخشی به درپوش یا دهانه ظرف اضافه شده که کیفیت کار را افزایش می‌دهد.

ابعاد دهانه ورودی

هر چقدر دهانه ورودی ظرف بزرگ‌تر باشد، کار شما آسان‌تر خواهد شد. با انتخاب غذاسازی با دهانه ورودی بزرگ دیگر نیاز ندارید تا مواد غذایی و خوراکی را به قطعاتی ریز تبدیل کنید. به طور معمول غذاساز با ظرفیت ۲ لیتر و دهانه‌ای بزرگ بهترین انتخاب در خرید این غذاساز چند کاره است.

پایه بدون لغزش

بعضی از دستگاه‌های غذاساز به هنگام کار کردن دچار لغزش شده و حرکت می‌کنند. برای خرید غذاساز به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه به پایه‌هایی محکم مجهز باشد تا بدون لرزش به کار خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: نکاتی که در خرید تخته گوشت باید بدانیم

چرا دستگاه غذاساز روشن نمی‌شود؟

یکی از مشکلات رایج در مورد کارکرد غذاساز؛ روشن نشدن دستگاه است. دلیل اصلی این مشکل قرار نگرفتن قطعات و ابزار بر جای اصلی خودشان است. بیشتر مدل‌های موجود در بازار به این ویژگی مجهز هستند و در صورت عدم اتصال و نصب قطعات، دستگاه روشن نمی‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که منجر به روشن نشدن دستگاه می‌شود؛ حجم زیاد مواد غذایی داخل ظرف غذاساز است. توجه داشته باشید که میزان مواد داخل ظرف نباید بیشتر از مقدار استاندارد باشد، در غیر این صورت دستگاه توانایی خرد کردن، مخلوط کردن و باقی عملکردها را از دست می‌دهد.

بهترین برندهای غذاساز چند کاره

در هر دهه به تعداد تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک اضافه می‌شود که بعضی از این برندها جایگاه خوبی در این صنعت به دست آورده‌اند. برای خرید یک دستگاه غذاساز خوب می‌توانید به برندهای معتبری مانند کنوود، بایترون، پارس خزر، فلر، براون، فیلیپس، مولینکس، سایا و… اعتماد کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی که برای خرید چرخ گوشت باید بدانید

تمیز کردن دستگاه غذاساز

غذاساز از قطعات و لوازم جانبی متعددی تشکیل شده است که برای تمیز کردن باید این قطعات را از دستگاه جدا کنیم. تیغه‌های غذاساز معمولاً قابل شستشو هستند، بعد از اتمام کار با دستگاه باید به سرعت تیغه‌ها را شسته و تمیز کنید، این کار به حفظ کیفیت کارایی تیغه کمک می‌کند.

اگر شستشوی تیغه‌ها با دست برای شما کار دشواری است؛ می‌توانید با استفاده از یک برس نرم آن‌ها را تمیز کنید. بعد از شستشوی لوازم جانبی دستگاه و تیغه‌ها باید آن‌ها را به خوبی خشک کرده تا از آسیب دیدن دستگاه و تیغه‌ها جلوگیری کنید.

یک دستگاه غذاساز چند کاره به شما برای تهیه انواع سوپ و سالاد، بستنی، انواع کوفته و کوکو، تهیه سس با طعم‌های مختلف، رشته‌های پاستا، انواع خمیر نان و… کمک می‌کند. این وسیله برقی بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در وقت و تهیه خوراکی و غذاهای متنوع در کمترین زمان است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۰۸/۱۲
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!