تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

دست پُر هواوی در آخرین ماه‌های سال 2020 با پرچمداران سری میت

خانواده هواوی میت ۴۰ با ویژگی‌های جذاب رونمایی شد

برندهای خارجی
شرکت هواوی از جدیدترین پرچمداران قدرتمند سری میت 40 خود با ویژگی‌های قابل توجه رونمایی کرد که به رسم سابق، دوربین‌های نوآورانه و شگفت‌انگیزی دارند.

شرکت هواوی از جدیدترین پرچمداران قدرتمند سری میت ۴۰ خود با ویژگی‌های قابل توجه رونمایی کرد که به رسم سابق، دوربین‌های نوآورانه و شگفت‌انگیزی دارند.

تصلا– هرچند هواوی این روزها با مشکلات زیادی که ناشی از تحریم‌های همه‌جانبه‌ی آمریکا هستند دست و پنجه نرم می‌کند و حتی در بخش تولید پردازنده‌های اختصاصی با مشکل جدی مواجه شده است، ذره‌ای از برنامه‌ی سالانه‌ی خود برای عرضه‌ی پرچمداران پا پس نکشید و به تازگی از سری جدید گوشی‌های میت ۴۰ (Mate 40) شامل نسخه عادی به همراه میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس و نسخه خاص پورشه دیزاین رونمایی کرد. پس برای آشنایی با این محصولات جذاب و جدید هواوی با ما همراه باشید.

هواوی میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس

از آنجا که معمولا در نسخه‌های «پرو» خبرهای شگفت‌انگیزتری نهفته است، آشنایی‌مان با خانواده‌ی میت ۴۰ را از همین اعضا شروع می‌کنیم؛ اعضایی که هرچند به دلیل تحریم‌ها از سرویس‌های GMS گوگل بی بهره مانده‌اند و با سیستم اختصاصی HMS هواوی عرضه می‌شوند، اما در عوض چنان در قد و قامت پرچمداران ظاهر شدند که تا این لحظه، تحسین بسیاری را به همراه داشته‌اند.هواوی-میت-40-پرو-و-پرو-پلاس-(2)

میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس نمایشگر با کیفیت ۶٫۶۷ اینچی اولد با وضوح ۱۳۴۴ در ۲۷۷۲ پیکسل دارند که از لبه‌های کناری با زاویه ۸۸ درجه خمیده است. البته با وجود این انحنای قابل توجه و امکان تعیین دکمه‌های مجازی، خوشبختانه دکمه‌های فیزیکی قفل و تنظیم صدا همچنان به قوت خود باقی هستند.هواوی-میت-40-پرو-و-پرو-پلاس-(3)

نرخ تازه‌سازی این نمایشگر ۹۰ هرتز است و در کنار نرخ ورودی ۲۴۰ هرتزی برای پنل تاچ و اسپیکرهای استریو و ارائه صدای سه‌بعدی با کمک ویبره، میت ۴۰ پرو و پرو پلاس را به انتخابی جالب توجه برای گیمرها و تماشای محتوای چندرسانه‌ای تبدیل می‌کند.

این نمایشگر همچنین میزبان حسگر اثر انگشت و حفره‌ی عریض دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است که با همراهی حسگر سنجش عمق، روش‌هایی ایمن برای بازگشایی قفل دستگاه ارائه می‌دهد. شایان ذکر است این حسگر عمق، با درک اشاره‌های دست می‌تواند در کنترل بهتر رابط کاربری EMUI 11 نیز کمک کند.هواوی-میت-40-پرو-و-پرو-پلاس-(1)

پس از آشنایی با نمایشگر این دو پرچمدار، نوبت به دوربین آن‌ها می‌رسد که برگ برنده‌ی اصلی خانواده‌‌ی مِیت در نبرد پایاپای گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر است.

میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس هردو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.9 با حسگری به اندازه‌ی ۱/۱٫۲۸ اینچ استفاده می‌کنند که بزرگترین حسگر دوربین به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند تا به امروز است. این دوربین به لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس لیزری و تشخیص فاز مجهز است و می‌تواند در کیفیت ۴k تا ۶۰ فریم بر ثانیه و در کیفیت ۱۰۸۰p تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند که این مقدار در صورت ضبط در کیفیت ۷۲۰p به رقم شگفت‌انگیز ۳۸۴۰ فریم بر ثانیه نیز می‌رسد. البته دوربین سلفی نیز غیر از مورد آخر، فیلمبرداری مشابهی با این ارقام دارد.میت-40-پرو-دوربین

دومین دوربین این پرچمداران؛ یک دوربین سینمایی ۲۰ مگاپیکسلی فوق عریض با f/1.8 است که طبق ادعای هواوی، برای اولین بار در دنیا به لنز فرم آزاد (Free-Form) مجهز شده تا با کاهش اعوجاج تصویر بتواند تصاویر سینماتیک و جذاب‌تری ثبت کند.

پس از این دو دوربین، نوبت به دوربین‌های تِله برای بزرگنمایی اپتیکال می‌رسد که از قضا یکی از نقاط تفاوت بین میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس است. میت ۴۰ پرو از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپی و مجهز به لرزشگیر اپتیکال با فاصله کانونی ۱۲۵ میلیمتر استفاده می‌کند که نسبت به دوربین اصلی دستگاه، عملا پنج برابر بزرگنمایی دارد. این در حالی است که همین دوربین در نسخه‌ی پلاس زوم سه برابری دارد و در عوض، از یک دوربین چهارم ۸ مگاپیکسلی در این گوشی استفاده شده تا با فاصله کانونی ۲۴۰ میلیمتری، ده برابر بزرگنمایی داشته باشد که رقم قابل توجهی در یک گوشی به شمار می‌رود. این گوشی همچنین از حسگر TOF برای درک سه‌بعدی محیط در جهت بهبود تصویربرداری نیز بهره‌مند است.میت 40-پرو-پلاس

شایان ذکر است مجموعه‌ی دوربین‌های سری میت ۴۰ همچنان با همکاری شرکت معروف لایکا که یَد طولایی در حوزه عکاسی دارد ساخته می‌شوند.

پرچمداران هواوی میت ۴۰ پرو از تراشه قدرتمند کرین ۹۰۰۰ استفاده می‌کنند که با توجه به تحریم‌های موجود برای هواوی، احتمالا آخرین تراشه‌ی اختصاصی این شرکت خواهد بود. این تراشه از چهار هسته‌ی کورتکس A55 و چهار هسته‌ی کورتکس A77 استفاده می‌کند که یکی از هسته‌های آن از سرعت کلاک ۳٫۱۳ گیگاهرتزی برخوردار است. بنابراین کرین ۹۰۰۰ و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ تنها پردازنده‌های موبایلی هستند که از فرکانس پردازشی بالاتر از سه گیگاهرتز بهره می‎برند.

کرین ۹۰۰۰ همچنین از مودم مجتمع ۵G نیز سود می‌برد و دو گوشی مذکور به فناوری پرسرعت وای فای ۶+ نیز مجهز هستند. هواوی در تراشه‌ی جدید خود از ۲۴ هسته در پردازنده گرافیکی Mali-G78 استفاده کرده است که این رقم، بیشترین تعداد هسته‌ای است که می‌توان درون چنین پردازنده‌ای به کار برد.میت-40-پرو-شارژر

چنین مجموعه‌ای از قدرت‌ها و توانایی‌های مختلف نیاز به انرژی شایسته‌ای هم دارد و همین‌جاست که باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی وارد می‌شود که از قابلیت شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و فناوری شارژ معکوس هم بهره‌مند است.

پشتیبانی از قلم M Pen 2 هواوی، وجود درگاه USB-C و استفاده از سیستم‌عامل اندروید ۱۰  با رابط کاربری EMUI 11 بدون حضور سرویس‌های گوگل از دیگر ویژگی‌های خانواده‌ی هواوی میت ۴۰ است.رنگهای-میت-40-پرو

هواوی میت ۴۰ پرو در رنگ‌های متنوع و جذابی عرضه می‌شود و در نسخه‌ای با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، ۱۲۰۰ یورو قیمت دارد. برادر دیگر یعنی میت ۴۰ پرو پلاس که از قاب پشتی سرامیک استفاده می‌کند نیز تنها در دو رنگ سفید و مشکی ارائه می‌شود که در نسخه‌ای با ۱۲ گیگابایت رم و حافظه مشابه با مدل قبل، ۱۴۰۰ یورو قیمت‌گذاری شده است.پورشه-دیزاین-هواوی-میت-40-RS

هواوی برای پرچمدار خود نسخه‌ی لوکس موسوم به «پورشه دیزاین هواوی میت ۴۰ RS» را نیز معرفی کرده است. این نسخه که از نظر فنی بسیار نزدیک به مدل پرو پلاس است و از طراحی قابل توجهی بهره می‌برد، با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ارائه می‌شود و برای خرید آن باید رقم قابل توجه ۲۳۰۰ یورو را پرداخت کنید.

هواوی میت ۴۰

پس از معرفی کامل برادران ارشد خانواده‌ی میت ۴۰، نوبتی هم که باشد نوبت به عضو کوچکتر این خانواده می‌رسد؛ عضوی که شباهت بسیاری به میت ۴۰ پرو و پرو پلاس دارد و در ادامه، به ذکر تفاوت‌های آن می‌پردازیم.

هواوی میت ۴۰ اندکی کوچکتر از برادران خود است و از نمایشگر اولد ۶٫۵ اینچی با رزولوشن ۲۳۷۶ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند که در لبه‌های کناری خود، ۶۸ درجه انحنا دارد. خوشبختانه در نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی این نمایشگر تغییری رخ نداده و نرخ ۲۴۰ هرتزی پنل تاچ نیز به قوت خود باقی است.هواوی-میت-40

تفاوت بعدی میت ۴۰ در بخش دوربین است که علی‌رقم وجود همان دوربین اصلی قدرتمند ۵۰ مگاپیکسلی، دو دوربین دیگر آن دستخوش تغییر شده‌اند. به نحوی که حالا ثبت تصاویر فوق عریض بر عهده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با f/2.2 است و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با f/2.4 نیز ثبت تصاویر تِله با سه برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال را برعهده دارد که خوشبختانه به لرزشگیر اپتیکال مجهز است.میت-40

میت ۴۰ در بخش پردازنده نیز تفاوت‌هایی به خود دیده است و از تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰E استفاده می‌کند که تنها اندکی پایین‌تر از تراشه‌ی دو مدل دیگر است. کرین ۹۰۰۰E از همان هشت هسته در بخش پردازنده استفاده می‌کند، اما با این تفاوت که پردازنده گرافیکی ۲۲ هسته‌ای دارد و در واحد NPU نیز از یک هسته به جای دو هسته استفاده می‌کند. همچنین رم میت ۴۰ صرفاً ۸ گیگابایت است و خبری از نسخه ۱۲ گیگابایتی نیست.

آخرین تفاوت مهم میت ۴۰ با مدل‌های دیگر، باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که از شارژ سریع ۴۰ واتی استفاده می‌کند و خبری از فناوری شارژ بی‌سیم هم نیست. این گوشی در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود و در نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی، ۸۹۹ یورو قیمت دارد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

محمد عالی
۱۳۹۹/۰۸/۰۴
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!