تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تلویزیون جی‌پلاس بخریم؟

بررسی مدل‌های تلویزیون جی پلاس

راهنمای خرید
تلویزیون جی پلاس از اعضای تازه‌وارد بازار محصولات صوتی و تصویری ایران هستند؛ اما در همین مدت کم توانسته‌اند به‌عنوان تلویزیون‌های میان‌رده توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند و حتی برخی از افراد معتقدند تلویزیون‌های این برند با نمونه‌های خارجی برندهای بزرگ مانند ال‌جی و سامسونگ قابل رقابت هستند.

تصلا – برند جی پلاس با اینکه برند نوپایی محسوب می‌شود اما توانسته است با عرضه مدل های تلویزیون جی پلاس ۴K و Full HD با کیفیت و هوشمند با امکانات به‌روز و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه رضایت اکثر مشتریان را به دست آورد.

مدتی پیش ال‌جی به رابطه رسمی خود با ایران پایان داد و مسئولان امر ایرانی تصمیم گرفتند جی پلاس را جایگزین این برند کنند؛ می‌توان گفت جی پلاس جایگزین شایسته‌ای برای ال‌جی محسوب می‌شود و محصولات این برند موفق شده‌اند رضایت افراد طرفدار محصولات ال‌جی را تا میزان قابل‌توجه‌ای جلب کنند؛ البته این محصولات نقاط ضعفی هم دارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ اما مطمئناً محصولات بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین برندهای جهان نیز بدون نقص نیستند و معایبی دارند که نمی‌توان به دیده اغماض به آن‌ها نگاه کرد.

جی پلاس نیز مانند ال‌جی محصولات متنوعی را روانه بازار کرده است که شامل ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر کولرگازی، ریموت کنترل، مانیتور، گوشی موبایل،DVD پلیر، دستگاه تصفیه‌کننده هوا، صفحه‌کلید، اندروید باکس و … می‌شود.

در این مقاله قصد داریم با مدل های تلویزیون‌ جی پلاس آشنا شویم و آن‌ها را از ابعاد مختلف بررسی کنیم؛ البته تنها با تلویزیون‌هایی آشنا می‌شویم که در‌ حال‌ حاضر در بازار موجود هستند و از معرفی تلویزیون‌های قدیمی این برند صرف‌نظر می‌کنیم. در ادامه با سایت اخبار لوازم خانگی تصلاپرس همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

معرفی تلویزیون‌ جی پلاس ۴K

تلویزیون 4K کیولد جی پلاس

ابتدا تلویزیون‌های ۴K جی‌پلاس را معرفی می‌کنیم که از کیفیت قابل‌قبولی نیز برخوردار هستند.

تلویزیون جی پلاس ۴K مدل KE821S

تلویزیون ۴K جی پلاس مدل KE821S یکی از تلویزیون‌های هوشمند این برند است که در اندازه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۲ تولید شده است. از ویژگی‌های شاخص این تلویزیون می‌توان به برخورداری از اندروید ۹، پشتیبانی از HDR 10 و قابلیت نمایش میلیاردها رنگ اشاره کرد. این تلویزیون را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب

مزایا و معایب اصلی تلویزیون جی پلاس ۴K در یک نگاه

مزایا

  • پشتیبانی از کیفیت ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰
  • پشتیبانی از فناوری HDR 10
  • برخورداری از اندروید ۹
  • پشتیبانی از صدای دو کاناله دالبی دیجیتال
  • برخورداری از فناوری Control Adaptive sound
  • پشتیبانی از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم مختلف جهت نمایش محتوای در حال بخش در گوشی، تبلت و کامپیوتر روی نمایشگر تلویزیون
  • برخورداری از پردازنده چهار هسته‌ای
  • برخورداری از فناوری HDMI CEC
  • برخورداری از فناوری Time Shifting و قابلیت ضبط برنامه روی نمایشگر خارجی
  • توانایی ایجاد نور و کنتراست کاملاً قابل‌قبول

معایب

  • نور پس‌زمینه ELED یا LED Edge
  • عدم برخورداری از پردازنده قوی
  • برخورداری از بلندگوهای کم‌توان
  • عدم برخورداری از جدیدترین فناوری های صوتی و تصویری موجود در تلویزیون های ۴K میان رده برندهای مطرح
  • زاویه دید کم

تلویزیون 4K جی پلاس مدل KE821S

طراحی

هر فردی در نگاه اول ظاهر و طراحی تلویزیون ۴K جدید جی پلاس را تحسین می‌کند. امروزه در اطراف نمایشگر تلویزیون‌های مدرن تقریباً هیچ حاشیه‌ای دیده نمی‌شود و تلویزیون جی پلاس مدل KE821S نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این موضوع باعث می‌شود محتوای در حال نمایش حدود زیادی توجه شما را جلب کند و غرق در تماشای آن شوید در ضمن پایه مدور تلویزیون نیز زیبایی خاصی به آن بخشیده است؛ البته متأسفانه بدنهٔ این تلویزیون فلزی نیست و از پلاستیک سخت برای آن استفاده شده است؛ ظرافت این تلویزیون نیز در حد قابل‌قبولی است.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس/ کدام را بخریم؟

نمایشگر

پشتیبانی تلویزیون از فناوری HDR 10 و قابلیت نمایش میلیاردها رنگ نوید کیفیت تصویر و کنتراست بالا را به ما می‌دهد؛ البته وجود پنل ۶۰ هرتز در این تلویزیون باعث شده است در هنگام نمایش حرکات سریع یا هنگام جابجایی دوربین از نقطه‌ای به نقطه دیگر تصاویر تار و دنباله‌دار شوند.

این مشکل تقریباً در تمام تلویزیون‌های اقتصادی و میان رده دیده می‌شود و تنظیمات تلویزیون نیز چندان در برطرف کردن این مشکل کارگشا نیستند.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم، نوع پنل تلویزیون است. این تلویزیون دارای پنل VA است. پنل‌های VA کنتراست و کیفیت تصویر بالایی دارد و در تولید رنگ مشکی عمیق موفق عمل می‌کنند. این پنل‌ها روشنایی بالایی را نیز ارائه می‌دهند؛ اما تنها در صورتی می‌توانید کیفیت بسیار خوبی را از پنل مشاهده کنید که درست مقابل تلویزیون بنشینید.

در مقابل پنل‌های IPS در ایجاد کنتراست بالا، نمایش رنگ مشکی واقعی و عمیق و نمایش تصاویری با روشنایی بالا به ‌اندازه تلویزیون‌های دارای پنل VA موفق نیستند؛ اما دارای زاویه دید ۱۷۸ درجه هستند و از هر زاویه‌ای به تلویزیون‌های دارای این پنل‌ها نگاه کنیم، تصاویر را با کیفیت بالا و بدون افت کیفیت می‌بینید و رنگ‌ها به شکل متفاوتی دیده نمی‌شوند.

در هنگام تماشای تلویزیون‌های دارای پنل VA از زوایای کناری، رنگ‌ها را با کنتراست و اشباع کمتری می‌بینیم به ‌عنوان ‌مثال رنگ مشکی به‌ صورت خاکستری نمایش داده می‌شود.

بنابراین اگر معمولاً خودتان به ‌تنهایی تلویزیون مشاهده می‌کنید، این تلویزیون جی پلاس گزینه مناسبی برای شما است؛ اما اگر بیشتر مواقع همراه با سایر اعضای خانواده تلویزیون تماشا می‌کنید یا قصد دارید تلویزیون را برای مکان‌هایی مانند سالن‌های اجتماعات یا سالن‌های انتظار بخرید، خرید این تلویزیون را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

در مورد عملکرد تلویزیون در زمینه نمایش محتوای HDR هم باید بگویم این تصاویر بسیار بالا در این تلویزیون نمایش داده می‌شوند و کنتراست نقاط تیره و روشن تصویر هم در حد قابل‌قبولی است.

برخورداری تلویزیون KE8215 از فناوری HDR 10 باعث شده است این تلویزیون نسبت به مدل‌های قبلی دقت رنگ بالاتری داشته باشد و رنگ‌ها به صورت طبیعی‌تر و واقعی‌تر نمایش داده شوند.

البته عملکرد HDR 10 در نمایش تصاویری با کنتراست و روشنایی بالا در حد و اندازه فناوری‌های HDR 10 پلاس (فناوری اختصاصی تلویزیون‌های سامسونگ) و HDR 12 یا دالبی ویژن (فناوری اختصاصی تلویزیون‌های ال‌جی نیست) نیست.

کنتراست و روشنایی تصاویری که با بهره‌مندی از قابلیت‌های HDR 10 پلاس و دالبی ویژن ایجاد می‌شوند، به‌ مراتب بیشتر از تصاویر HDR 10 است.

در ضمن در تلویزیون‌های دارای فناوری HDR 10 پلاس میزان کنتراست و روشنایی تصاویر به‌ صورت فریم به فریم پردازش می‌شوند و در تلویزیون‌های دالبی ویژن هم جزئیات نقاط تیره تصویر با وضوح بسیار بالایی نمایش داده می‌شوند.

فناوری HDR

پنل این تلویزیون از نوع A + است که یکی از بهترین درجه‌های کیفی پنل محسوب می‌شود و می‌توان گفت برخورداری این تلویزیون از این نوع پنل یکی از عوامل تضمین‌کننده کیفیت این تلویزیون است.

از ویژگی‌های شاخص پنل A + می‌توان به شفافیت بالای این پنل، مقاومت بالای آن در برابر ضربه و عدم وجود مشکلاتی همچون وجود لکه در تصویر یا مشکل نشت نور  در تصویر اشاره کرد.

در ضمن تلویزیون جدید ۴K جی پلاس با کمک این پنل تصاویری با رنگ‌های کاملاً غنی و خالص با کنتراست بالا به چشمان شما هدیه می‌دهد.

در ضمن قابلیت پردازش سریع نور، تصویر، رنگ و جزئیات این تلویزیون به لطف برخورداری آن از پردازنده چهار هسته‌ای نیز نقش بسزایی در افزایش کیفیت تصویر این تلویزیون دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

کیفیت صدا

جی پلاس تنها به قرار دادن دو بلندگوی ۹ واتی در تلویزیون KE9215 اکتفا کرده و آن را بدون ساب‌ووفر عرضه کرده است؛ بنابراین صدای تلویزیون عمق چندانی ندارد.

در ضمن این تلویزیون تنها از صدای دالبی دیجیتال متداول و معمول پشتیبانی می‌کند. مانند بسیاری از تلویزیون‌های میان‌‎رده و ارزان‌قیمت دیگر و در آن خبری از جدیدترین فناوری‌های صوتی مانند دالبی اتموس، DTS Virtual X و پشتیبانی از فرمت DTS نیست.

البته با توجه به اینکه این تلویزیون از اندروید ۹ بهره می‌برد، می‌توانید با نصب یک پلیر حرفه‌ای با قابلیت پشتیبانی از DTS مثل «VLC for Android» این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید؛ بنابراین می‌توان گفت بلندگوهای این تلویزیون تنها قابلیت تولید صدایی با وضوح و شفافیت قابل‌قبول دارند و نباید از آن‌ها انتظار شنیدن صدایی کاملاً فراگیر و سه‌بعدی با وضوح و جزئیات شگفت‌انگیز داشته باشید.

البته حتی تلویزیون‌های میان‌رده سایر برندها نیز فاقد فناوری‌های صوتی دالبی اتموس و DTS Virtual X هستند؛ اما امروزه اکثر تلویزیون‌ها قابلیت پخش فرمت DTS را دارند. به دلیل برخورداری از این تلویزیون از پورت HDMI ARC و پورت اپتیکال می‌توانید صدای دالبی را با کیفیت بسیار بالا به سینماهای خانگی و ساندبارها انتقال دهید.

البته ناگفته نماند در تلویزیون KE821S از فناوری Adaptive sound control استفاده شده است که تنها مختص به تلویزیون‌های ال‌جی بوده و اکنون به تلویزیون‌های جی پلاس نیز به ارث رسیده است.

این فناوری امکان تحلیل صدای محتوای در حال پخش و تغییر تنظیمات صدا متناسب با محتوای در حال پخش به‌ صورت خودکار را برای تلویزیون ۴K هوشمند فراهم می‌کند.

به ‌عنوان ‌مثال زمانی که شخصیت‌های فیلم در حال گفتگو هستند، صدای دیالوگ‌ها به ‌صورت خودکار شفاف می‌شود و در هنگام پخش صحنه‌های هیجان‌انگیز مانند انفجار یا شلیک گلوله نیز حجم صدا به‌صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند

توجه: در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با فناوری‌های صوتی دالبی اتموس، DTS Virtual X و DTS و همچنین آشنایی با پورت‌ HDMI ARC و اپتیکال و مزایا و معایب این دو پورت می‌توانید به مقاله‌های «راهنمای خرید ساندبار» و «راهنمای خرید سینمای خانگی» مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

پورت‌ها

خوشبختانه تلویزیون ۴K جدید جی پلاس و در کل تمام تلویزیون‌های جدید جی پلاس از نظر پورت کمبود و نقصی ندارند و تمام پورت‌های لازم برای نمایش تصویری با کیفیت در تلویزیون و انتقال صدای با کیفیت از این تلویزیون‌ها به سیستم‌های صوتی، در آن‌ها تعبیه شده است. این تلویزیون دارای سه پورت HDMI، دو پورت USB، یک پورت LAN و یک پورت کامپوزیت، یک پورت کامپوننت و خروجی هدفون است.

فناوری‌های ارتباطی

تلویزیون KE8215 از نظر فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم نیز دستگاه نسبتاً کاملی محسوب می‌شود و می‌توانید محتوای در حال نمایش گوشی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترها را به ‌راحتی و به‌ سرعت به‌ صورت کامل روان و بدون تاخیر (البته تاخیر بسیار کوتاهی در نمایش محتوا روی تلویزیون ایجاد خواهد شد که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و روی نمایشگر تلویزیون لگ مشاهده کرد.

فناوری‌ها و روش‌های ارتباطی شامل موارد زیر می‌شود:

بلوتوث:

برخورداری این تلویزیون از بلوتوث، پخش فایل‌های موسیقی از سایر دستگاه‌های مجهز به بلوتوث روی تلویزیون را بسیار راحت کرده است.

وای‌فای دایرکت (WiFi direct):

شما می‌توانید از طریق فناوری وای‌فای دایرکت گوشی و تبلت‌های دارای این فناوری و حتی کامپیوتر را به تلویزیون متصل کنید و هر آنچه را در نمایشگر دستگاه در حال نمایش است، در تلویزیون نمایش دهید.

بیشتر بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید

اسکرین میررینگ (Screen mirroring):

این فناوری نیز یکی دیگر از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم متداول برای تلویزیون‌ها محسوب می‌شود و عملکرد آن درست مانند فناوری وای‌فای دایرکت است و برای استفاده از آن نیز نیازی به روتر وای‌فای ندارید. تلویزیون ۴K جدید جی‌‌پلاس مجهز به فناوری‌های Quick share و Miracast است که کاملا شبیه Screen mirroring عمل می‌کنند.

سیستم‌عامل و رابط کاربری

تلویزیون ۴K جدید جی پلاس از اندروید ۹ بهره می‌برد که سیستم ‌عامل جدیدی محسوب می‌شود. برخورداری این تلویزیون از نسخه جدید اندروید، عملکردی روان و رابط کاربری کاربرپسندی را برای این تلویزیون به ارمغان آورده است.

اندروید ۹ امکان نصب بازی‌ها و اپلیکیشن‌های جدید سازگار با اندروید تی وی را برای این تلویزیون فراهم کرده است.

توجه داشته باشید حتماً باید از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سازگار با اندروید تی‌وی استفاده کنید که از میان آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌هایی نظیر «فیلمیو» یا «یوتیوب» و اپلیکیشن‌های مشابه استریم ویدیو اشاره کرد.

ظاهر و گرافیک رابط کاربری این تلویزیون نیز نسبت به قبل تغییرات زیادی کرده است. در ضمن در این نسخه از اندروید تی‌وی امکان مدیریت فضای حافظه تلویزیون نیز ایجاد شده است.

البته در کل باید بگوییم رابط کاربری تلویزیون‌های ال‌جی به دلیل برخورداری از سیستم‌عامل Web OS کاربرپسندتر است و کاربران این تلویزیون‌ها می‌توانند به ‌راحتی با اسکرول افقی در نوار پایین نمایشگرهای تلویزیون‌های ال‌جی این سیستم‌عامل به بخش‌های مختلف تلویزیون دسترسی داشته باشند و از امکانات سیستم‌عامل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی و راهنمای خرید تلویزیون سونی

سایر فناوری‌های تلویزیون

  • قابلیت تبدیل گوشی هوشمند به موس و صفحه‌کلید بی‌سیم برای تلویزیون (Mouse Air و Remote touch): شما می‌توانید با استفاده از این فناوری از تلویزیون جی پلاس خود درست مانند یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید و از وب‌گردی در آن و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف نهایت لذت را ببرید.
  • پشتیبانی از فناوری (HDMI CEC): با فعال کردن این فناوری می‌توانید تمام دستگاه‌هایی را که از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل شده‌اند، تنها با کنترل تلویزیون مدیریت کنید. این فناوری Simplink نیز نام دارد.
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی روی فلش یا هارد اکسترنال (Digital Recording)
  • قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی (Energy saving mode)
  • قابلیت تایم شیفتینگ (Time Shifting): با استفاده از این قابلیت می‌توانید برنامه در حال پخش را ضبط کنید و در حالی ‌که تلویزیون در حال ضبط برنامه است، می‌توانید زمان برنامه را به عقب بازگردانید و بخش مورد نظر را تماشا کنید. زمانی که برنامه را به عقب باز می‌گردانید، ضبط ادامه برنامه بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا می‌کند و اصلاً نباید نگران این موضوع باشید.
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی DVB 2

قیمت تلویزیون جی پلاس ۸۸ اینچ مدل GTV-82KE821S در حدود ۴۶ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت مدل ۷۵ اینچ ۳۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، قیمت تلویزیون جی پلاس مدل ۶۵ اینچ ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت مدل ۵۵ اینچ این تلویزیون ۱۲ میلیون و هزار تومان است.

لازم به توضیح است که تمام تلویزیون‌های جی پلاس با گارانتی ۱۸ ماهه گلدیران عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: تلویزیون‌های هایسنس ارزش خرید دارند؟ /معرفی و بررسی

مدل های تلویزیون جی پلاس کیولد مدل‌های GTVE92IS و GTV KU722S

تلویزیون‌های کیولد جی پلاس مدل‌های GTVE92IS

این تلویزیون‌های QLED یا کیولد ۴K جی پلاس ظاهراً با هدف رقابت با تلویزیون‌های OLED یا اولد ال‌جی ساخته شده‌اند.

البته فناوری ساخت این دو نوع تلویزیون کاملاً متفاوت هستند و هر کدام معایب و مزایای خود را دارند؛ مثلاً تلویزیون‌های اولد در تولید رنگ مشکی و ایجاد تصاویری با کنتراست بسیار بالا کاملاً موفق عمل می‌کنند و زمان پاسخگویی بسیار کمی هم دارند؛ در مقابل تلویزیون‌های کیولد روشنایی و عمر بالاتری نسبت به تلویزیون‌های اولد دارند. سامسونگ نیز تلویزیون‌های کیولد خود را برای رقابت با تلویزیون‌های اولد ال‌جی و سونی روانه بازار کرده است.

ساختار تلویزیون‌های کیولد

تلویزیون‌های کیولد در واقع همان تلویزیون‌های LED با نور پس‌زمینه است که در آن‌ها از ذرات کوانتوم دات در ابعاد نانو استفاده شده است. عبارت Q قبل از کلمه LED حرف اول کلمه Quantum Dot است.

اجازه دهید برای فهم بهتر کاربرد این ذرات کوانتومی در تلویزیون‌های کیولد، ساختار تلویزیون‌های LED را نیز به ‌طور کامل توضیح دهیم. زمانی که نور به نقاط کوانتومی تابیده می‌شود، آن‌ها رنگ‌های متفاوتی را از خود متصاعد می‌کنند.

در تلویزیون‌های کیولد این نقاط در لایه‌ای قرار گرفته‌اند و نوری به آن‌ها تابانیده می‌شود که توسط سیستم نور پس‌زمینه تلویزیون ایجاد شده است.

نور پس‌زمینه تلویزیون از چندین لایه عبور می‌کند که یکی از آن لایه‌ها لایه کریستال مایع (همان LCD) است و در نهایت پس از رسیدن به سطح صفحه‌نمایش، تصویر تشکیل می‌شود.

در تلویزیون‌های کیولد نور پس‌زمینه در هنگام عبور از لایه‌های مختلف به نقاط کوانتومی نیز تابانیده می‌شود. زمانی که نور به این ذرات بسیار ریز تابانیده می‌شود، آن‌ها بر اساس اندازه خود طیف های مختلفی از قرمز و سبز را تولید می‌کنند (ذرات بزرگ‌تر رنگ‌های متمایل به رنگ قرمز و ذرات کوچک‌تر رنگ‌های متمایل به رنگ سبز را تولید می‌کند).

زمانی که ذرات کوانتومی در اندازه‌های مختلف در یک فضا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، با یک منبع تولیدکننده نور آبی نیز ترکیب می‌شوند و می‌توانند کل طیف رنگی موردنیاز برای ایجاد تصاویر را تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون ۴K

مزایای تلویزیون‌های کیولد نسبت به تلویزیون‌های LED متداول

وجود ذرات کوانتومی در تلویزیون‌های کیولد باعث ایجاد تصاویری روشن‌تر و غنی‌تر (با رنگ‌های اشباع‌شده) می‌شود که طیف این رنگ‌ها به میزان قابل‌توجهی بیشتر از طیف رنگ‌های تلویزیون‌های LED متداول است.

از دیگر مزایای شاخص تلویزیون‌های کیولد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ایجاد رنگ‌های اصلی به‌صورت کاملاً خالص و غنی (منظور سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی است)
  • قابلیت ایجاد میلیاردها رنگ غنی و باکیفیت (۱.۷ میلیارد رنگ غنی)
  • قابلیت ایجاد رنگ سفید خالص به دلیل ترکیب رنگ‌های قرمز، سبز و آبی ایجاد شده توسط نقاط کوانتومی
  • قابلیت ایجاد کنتراست بهتر
  • ماندگاری بیشتر کیفیت رنگ‌ها

مشخصات این تلویزیون کیولد جی پلاس هم مانند تلویزیون‌های مدل GTV-KE821S است و تلویزیون GTVE92IS نیز از اندروید ۹ و بلوتوث بهره می‌برد.

البته متأسفانه این تلویزیون تنها در سایز ۷۵ تولید شده و با قیمت ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به تلویزیون‌های کیولد سامسونگ واقعاً مقرون‌به‌صرفه است.

البته قیمت تلویزیون جی پلاس ۵۵ اینچ کیولد جی پلاس مدل GTV 55KU922 حدوا ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

تلویزیون‌های کیولد جی پلاس مدل GTV KU722S

مشخصات این مدل دقیقاً مانند مدل GTV-KE821S است با این تفاوت که توان دو بلندگوی این تلویزیون به‌جای ۱۸ وات ۱۶ وات است و دو بلندگوی ۸ واتی در این تلویزیون قرار دارد.

این تلویزیون تنها در یک مدل ۵۰ اینچ با قیمت ۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بازار موجود است.

انواع تلویزیون جی پلاس Full HD

در حال حاضر تلویزیون‌های Full HD جی پلاس در سه مدل KH512N و KH612N و KD612N در اندازه‌های ۳۲، ۴۰، ۴۳ و ۵۰ اینچ در بازار موجود هستند.

تلویزیون Full HD جی پلاس مدل KH512N

این تلویزیون در اندازه ۵۰ اینچ عرضه شده است. این تلویزیون فول اچ دی جی پلاس به‌ عنوان یک تلویزیون میان رده کیفیت تصویر خوبی ارائه می‌دهد.

از میان معایب و مزایای تلویزیون مدل KH512N می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها زاویه دید گسترده
  • برخورداری از دو بلندگوی ۸ واتی
  • فناوری صوتی adaptive sound control
  • پشتیبانی از صدای دالبی
  • برخورداری از پورت اپتیکال
  • فناوری HDMI CEC
  • قابلیت ضبط روی حافظه خارجی (Digital Recording)
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی DVB 2
  • حاشیه باریک اطراف صفحه‌نمایش
  • دارای حالت صرفه‌جویی انرژی

معایب

  • عدم برخورداری از فناوری HDR
  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • عدم برخورداری از وای‌فای
  • عدم برخورداری از پورت لن
  • عدم برخورداری از سیستم‌عامل اندروید
  • عدم برخورداری از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم، قابلیت‌های هوشمند و سایر فناوری‌های به‌روز موجود در تلویزیون‌های ۴K جی پلاس

در کل می‌توان گفت این تلویزیون به‌عنوان یک تلویزیون ساده فاقد قابلیت‌های هوشمند و فناوری‌های به‌روز صوتی و تصویری، می‌تواند بسیاری از افراد را راضی کند. لازم به توضیح است که تعداد پورت‌های USB و HDMI این تلویزیون همانند تلویزیون‌های ۴k است.

قیمت تلویزیون جی پلاس ۵۵ اینچ GTV 50KH512N در حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟

تلویزیون Full HD جی پلاس مدل KH612 N

یکی از مزایای بسیار خوب این مدل نسبت به مدل KH512N هوشمند بودن این تلویزیون است.

این تلویزیون نیز مانند تلویزیون‌های جدید ۴K جی پلاس دارای اندروید ۹، وای‌فای و پردازنده ۴ هسته‌ای است و تمام فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم به‌همراه قابلیت‌های هوشمند و سایر فناوری‌های به‌روز موجود تلویزیون‌های ۴K جی پلاس در این تلویزیون نیز وجود دارد؛ البته فناوری HDR 10 در تلویزیون KH612 نیز دیده نمی‌شود و این فناوری تنها مختص تلویزیون‌های ۴K جی پلاس است. در ضمن این تلویزیون از بلوتوث نیز محروم است.

قیمت تلویزیون جی پلاس ۴۳ اینچ GTV-43KH612N پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت مدل ۴۰ اینچ تلویزیون ۵ میلیون ۱۵۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: مقایسه و تفاوت تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ

تلویزیون جی پلاس Full HD  مدل ۳۲KD612N

این مدل تنها در سایز ۳۲ اینچ موجود و تنها تفاوت آن با مدل KH 612 N رزولوشن تلویزیون است. این تلویزیون با وضوح HD و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۳۶۶ عرضه شده است.

می‌توان گفت برخورداری ارزان‌ترین تلویزیون جی پلاس از امکانات به‌روز مانند اندروید ۹، وای‌فای، فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم و قابلیت‌های هوشمند یکی از نقاط قوت بسیار خوب برند جی پلاس است.

قیمت تلویزیون جی پلاس ۳۲ اینچ ۳۲KD612N چهار میلیون تومان است.

توجه: کلیه قیمت های ذکرشده در این مقاله مربوط به تاریخ دوم و سوم آبان ۹۹ هستند.

بیشتر بخوانید: آنچه درباره کیفیت تلویزیون سام ایرانی نمی‌دانید

خدمات پس از فروش تلویزیون‌ جی پلاس

اکثر کاربران از خدمات پس از فروش تلویزیون‌های جی پلاس رضایت کامل دارند و در صورت خرید این تلویزیون‌ها، کارشناسان شرکت با مراجعه به محل در اسرع وقت دستگاه را رایگان نصب و توضیحات لازم در رابطه با استفاده از آن را بیان می‌کنند.

در کل شرکت گلدیران از گذشته تاکنون در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی وسایل مختلف ازجمله تلویزیون‌های ال‌جی و … عملکرد موفقی داشته است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۸/۰۶
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | بررسی اسپیکرها و قیمت انواع ساندبار جی پلاس
    آگوست 11, 2021

    […] تلویزیون‌های ۴K جی‌پلاس و تلویزیون Full HD جی پلاس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه تولید کرده است؛ اما متأسفانه […]

لینک کپی شد!