تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

جدیدترین ماشین تسلا چه وِیژگیهایی دارد؟

شمارش معکوس برای عرضه خودروهای هوشمند تسلا

اخبار تصلا
ایلان ماسک Elon Musk، مدیرعامل شرکت تسلا گفته است که نسخه به روزرسانی شده نرم‌افزار Autopilot این شرکت در حال گذراندن آخرین مراحل آزمایشی خود است و به زودی روی خودروهای برقی تسلا در اختیار مشتریان و خریداران خودروهای این شرکت قرار خواهد گرفت. برند تسلا که نام آن در ابتدا با نام تسلا موتورز معرفی شد، یک شرکت آمریکایی تولیدکننده خودروهای هوشمند برقی است. این شرکت علاوه بر تولید این خودروها، تجهیزات انرژی پاک را نیز تولید می‌کند.

تصلا –  ایلان ماسک Elon Musk بنیان گذار شرکت تسلا اعلام کرده که با استفاده از نرم‌افزار Autopilot بر روی خودروهای تسلا، راننده می‌تواند بدون نیاز به رانندگی مگر در شرایط غیر قابل پیش‌بینی مسیر از منزل تا محل کار خود یا به طور کلی مسیر مبداء به مقصد را تنها با دادن مسیر به نرم‌افزار نصب شده روی این خودروها طی کند. او گفته است که خودش در حال حاضر در حال استفاده از این نرم‌افزار است و مطمئن است که تا پایان سال جاری میلادی این نرم‌افزار به صورت عمومی در اختیار دارندگان خودروهای برقی و هوشمند تسلا قرار خواهد گرفت.

اگر تسلا موفق به ارائه این نرم‌افزار هوشمند تا پایان سال جاری میلادی شود، قطعا اولین برند خودروسازی خواهد بود که توانسته خودروی کاملا هوشمند خود را در اختیار علاقه‌مندان به این خودروها قرار دهد.

تسلا موتورز برای کدام کشور است؟

شرکت تسلا Tesla Motors جزو اولین برندهای خودروساز است که در سال ۲۰۱۶ میلادی وارد صحنه رقابت با رقبای در حال تولید خودروهای هوشمند خودران شد. در خودروهای هوشمند برند تسلا از ۸ دوربین جانبی، یک رادار و ۱۲ حسگر اولترا سونیک استفاده می‌شود.

همه خودروهای جدید برند تسلا مجهز به این تجهیزات هستند. نرم‌افزار خودران یا همان Autopilot این خودروها برای هر مدل به روزرسانی ‌می‌شود.

البته نرم‌افزارهای قدیمی تعبیه شده روی خودروهای هوشمند قدیمی‌تر تسلا نیز قابلیت به روزرسانی از راه دور را دارند و توسط این شرکت به روز‌رسانی می‌شوند.

ایلان ماسک Elon Musk در خصوص جدیدترین نسخه نرم‌افزار هوشمند Autopilot این شرکت گفته است که توانایی و دقت این نرم‌افزار در تشخیص مواردی مثل سبز و قرمز شدن چراغ راهنمایی، توقف در صورت رسیدن به مانع، گردش به چپ و راست بسیار افزایش یافته است.

هر چند در خودروهای هوشمند برند تسلا از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌شود اما الون ماسک در خصوص نفوذ بیش از حد این تکنولوژی و احتمال مدیریت زندگی انسان‌ها توسط این تکنولوژی هشدارهای زیادی داده است.

او گفته است که همه ما باید در خصوص استفاده و پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی بسیار محتاط باشیم و اجازه ندهیم افسار زندگی ما به دست این تکنولوژی بیفتد.

از سال ۲۰۱۶ تاکنون خودروهای هوشمند تسلا تغییرات زیادی کرده‌اند. در واقع نرم‌افزار طراحی شده برای این خودرو با به روزرسانی‌هایی که توسط برند تسلا برای آن انجام شده است توانسته به یکی از هوشمندترین نرم‌افزارهای Autopilot تبدیل شود.

در خودروهای خودران ۵ مرحله هوشمندسازی وجود دارد که در صورت ورود نسخه جدید نرم‌افزار خودران برند تسلا به بازار، خودروهای هوشمند این برند اولین سری از خودروهای هوشمندی خواهند بود که هوشمندسازی آن‌ها در سطح پنجم هوشمندسازی قرار گرفته‌اند.

شرکت تسلا چه مسیری را طی کرد؟

برند تسلا یکی از خودروسازان آمریکایی است که جز اولین شرکت‌های خودروسازی در جهان است که خودروهای تمام برقی به بازار خودرو عرضه کرده است. این برند آمریکایی تنها بعد از ۱۰ سال از آغاز فعالیتش به یکی از غول‌های خودروساز در آمریکا و جهان تبدیل شد.

مورگان استنلی در زمانی که ارزش این برند خودروسازی به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسیده بود، از عبارت مهم‌ترین خودروساز جهان برای توصیف تسلا استفاده کرد. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، خودروهای تولید شده توسط برند تسلا به عنوان محبوب‌ترین خودروهای برقی و هوشمند جهان شناخته می‌شوند.

با جود اینکه برند خودروسازی تسلا در حال حاضر یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین برندهای ساخت خودروهای تمام برقی هوشمند در جهان است، اما بنیانگذاران این شرکت برای رسیدن به جایگاه کنونی آن تلاش بسیار زیادی کرده‌اند.

علی رغم اینکه بسیاری از ما تصور می‌کنیم الون ماسک، یکی از هم‌بنیانگذاران پی‌پال و مدیرعامل فعلی برند تسلا، این شرکت را تاسیس کرده است اما جالب است بدانید که راه‌اندازی شرکت تسلا ، ایده چند جوان بود که در سیلیکون ولی ساکن بودند. این مهندسان جوان با مطرح کردن ایده خود با الون ماسک توانستند نظر او را برای همکاری با خود جلب کنند.

خودروهای برند تسلا

اولین خودروهای برند تسلا با نام‌ رودستر S در سال ۲۰۰۸ میلادی به بازار خودرو عرضه شدند.

سری جدید این خودرو در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان رقیبی برای خودروهای مرسدس بنز کلاس S و خودروهای سری ۷ بی‌ام‌و به بازار عرضه شد و توانست در بین کاربران خودروهای تمام برقی طرفداران زیادی پیدا کند.

از آنجایی که تولید خودروی برقی آن هم توسط شرکتی نوپا توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب می‌کرد، در روز ۱۹ ماه ژوئن سال ۲۰۰۶ میلادی یعنی دو سال قبل از ارائه اولین خودروی برقی تسلا به بازار، رویدادی در سانتا مونیکا برگزار شد.

در این رویداد الون ماسک و لبرهارد یکی از مهندسینی که ایده تاسیس برند تسلا موتورز را مطرح کرد، سخنرانی کردند. این رویداد بیشتر به منظور معرفی خودروی رودستر برگزار شده بود.

مشکلات و چالش‌هایی که شرکت تسلا پشت سرگذاشت؟

اگرچه قرار بود خودروهای تسلا در همان سال ۲۰۰۶ به بازار خودرو عرضه شوند اما این برند با مشکلات و چالش‌هایی روبرو شد که باعث شد رونمایی و ارائه اولین خودروهای برقی تا سال ۲۰۰۸ میلادی به تعویق بیفتد.

ایلان ماسک بعد از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار زیاد در سال ۲۰۰۸ حدود ۳ ماه بعد از رونمایی از اولین خودروی برقی تسلا، توانست به سمت مدیر عاملی این برند برسد.

او در آن زمان ۲۵ درصد از نیروی کار شرکت را تعدیل کرد. ایلان ماسک بعدها اعلام کرد تا سال ۲۰۰۸ میلادی یعنی زمانی که توانست به سمت مدیرعاملی برند تسلا برسد، حدود ۵۵ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و وقت آن بود مدیرعاملی این شرکت به او برسد.

با وجود اینکه اولین سری از خودروهای برقی تسلا بدون عیب و ایراد نبودند و شرکت مجبور شد برخی از خودروهای تولید سال ۲۰۰۸ میلادی خود را از بازار جمع‌آوری کنند و حتی بسیاری از افراد مشهور و معروف مثل جورج کلونی یکی از بازیگران مطرح هالیوود خودرو تسلا رودستر خود را فروخت اما این برند توانست بعد از تلاش و کوشش فراوان خودروهای با کیفیتی را تولید و در اختیار علاقه‌مندان به خودروهای برقی قرار دهد.

در ماه مارس ۲۰۰۹ برند تسلا دومین سری از خودروهای خود را با نام Model S به بازار عرضه کرد. این خودروها دارای توان ۵۱۸ اسب بخار بودند و با قیمت ۷۶ هزار دلار در بازار خرید و فروش می‌شدند.

در همین سال بود که دایلمر با سرمایه حدود ۵۰ دلار توانست ۱۰ درصد از سهام برند تسلا را از آن خود کند و از آنجایی که چالش‌ها و مشکلات اقتصادی ۲۰۰۸ تا حدودی روی شرکت تسلا نیز اثرات منفی گذاشته بود، این سرمایه‌گذاری توانست به ادامه و بقای این برند کمک زیادی بکند.

در سال ۲۰۱۰ سهام تسلا به صورت عمومی در بازار بورس عرضه شد و چون موفقیت‌های این شرکت بسیار قابل توجه بود، مردم استقبال زیادی از سهام این شرکت کردند و ارزش سهام شرکت در مدت زمان بسیار کوتاهی روند صعودی را طی کرد.

در ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۰ ارزش سهام تسلا در بازار سرمایه به چیزی در حدود ۲۲۶ میلیون دلار رسید. در این سال بود که برند تویاتا یکی از برترین خودروسازان ژاپنی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری در شرکت تسلا به عنوان شریک آسیایی این برند شناخته شد.

رونمایی از خودروهای شاسی بلند کراس‌آور تسلا

در سال ۲۰۱۱ شرکت تسلا از خودروی شاسی بلند کراس‌آور خود تحت عنوان تسلا مدل X در رویدادی که در یکی از استودیوهای شهر کالیفرنیا با نام هاوثورن برگزار شد، رونمایی کرد.

از آنجایی که برند تسلا برنامه‌های خدماتی حمایتی بسیاری را برای کاربران و صاحبان خودروهای خود همیشه در نظر دارد، در کالیفرنیا ۶ ایستگاه شارژ خودروی برقی راه‌اندازی کرد و به این ترتیب صاحبان خودروهای برقی تسلا می‌توانستند از این ایستگاه‌ها برای شارژ خودرهای تسلا خود استفاده کنند.

الون ماسک در سال ۲۰۱۳ قصد داشت شرکت خود را به شرکت گوگل واگذار کند چون ارزش سهام آن بسیار افت کرده بود اما بعد از گذشت چند ماه و افزایش ارزش سهام تسلا، الون ماسک از تصمیم خود مبنی بر واگذاری این شرکت به گوگل انصراف داد.

در سال ۲۰۱۳ برند تسلا بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار توانست به سود‌دهی برسد. سود فصلی این شرکت در سال ۲۰۱۳ چیزی در حدود ۱۱ میلیون دلار بود. در طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ اتفاقات زیادی برای برند تسلا افتاد که یکی از آن‌ها ورود به صنعت انرژی‌های پاک بود.

در سال ۲۰۱۵ میلادی برند تسلا دو محصول با نام‌های Powerwall و Powerpack را عرضه کرد که یک سیستم ذخیره نیرو با استفاده از پنل‌های خورشیدی است. سیستم اولی برای مصارف خانگی و سیستم دوم برای مصارف تجاری و صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی برند تنسنت که یکی از برندهای چینی فعال در حوزه فناوری است حدود ۵ درصد از سهام تصلا را با قیمت ۱٫۸ میلیون دلار خریداری کرد.

اگرچه مشارکت و خرید سهام یک برند آمریکایی توسط یک برند چینی حرف و حدیث‌های زیادی را راه انداخت اما به هر حال این سرمایه‌گذاری کمک بزرگی برای برند تسلا به شمار می‌آمد. در همین سال برند تویوتا از سهامداری تسلا انصراف داد و سهام خود را فروخت.

برند تسلا در سال ۲۰۱۹ میلادی از اولین کامیون برقی خود رونمایی کرد. طراحی بدنه و ظاهر این کامیون بسیار خاص و منحصر به فرد بود اما ایرادهای عمده‌ای به آن وارد شد. همچنین این برند در همین سال از خودروی برقی رودستر مدل ۲۰۲۰ نیز رونمایی کرد.

باتری به کار رفته در این خودرو به گونه‌ای است که خودرو می‌تواند در هر بار شارژ باتری حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون توقف و شارژ شدن طی کند. الون ماسک اخیرا اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی خودروی تمام هوشمند خود را به بازار جهان معرفی خواهد کرد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!