تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نسل جدیدی تلویزیون‌های OLED رول‌شونده توسط ال‌جی تا پایان سال میلادی به بازار عرضه می‌شود

تلویزیون رول شونده ال جی در راه است

اخبار تصلا
مدل های مختلف تلویزیون رول شونده ال جی سال گذشته معرفی شدند، قرار است با قیمت بسیار بالا یعنی چیزی در حدود 87 هزار دلار تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

تصلا – سال گذشته ال جی در رویداد CES که در ماه جولای سال ۲۰۱۹ برگزار شد اعلام کرد که در حال ساخت نسل جدیدی از تلویزیون رول شونده ال جی است که می‌توانند رول شوند. در ساخت این تلویزیون رول شونده ال جی از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند.

این تلویزیون‌ها در ۳ حالت مختلف، یکی تمام صفحه، حالت باریک و حالت صفر که با نام‌های full View، Line View و Zero View معرفی شدند، قابلیت پخش تصاویر مختلف را دارند. نکته جالب در خصوص این تلویزیون‌ها این است که کیفیت تصویر در آن‌ها بسیار بالا است. به عبارت دیگر قابلیت رول شوندگی آن‌ها به هیچ عنوان باعث افت کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها نمی‌شود.

تلویزیون رول شونده ال جی از تکنولوژی ۴K پشتیبانی می‌کنند

تلویزیون‌های رول شونده 1

در معرفی این تلویزیون‌های رول شونده ذکر شده است که نه تنها این تلویزیون‌ها هوشمند هستند بلکه از تکنولوژی ۴K نیز پشتیبانی می‌کنند. همچنین توانایی این تلویزیون‌های در نمایش فریم‌ها در هر ثانیه چیزی در حدود ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

اگر تلویزیون رول‌شونده ال‌جی در حالت Line View قرار بگیرد، نمایشگر در قسمت پایه خود که از جنس آلومینیوم ساخته شده‌ است، مخفی می‌شود و فقط بخش بسیار کمی از آن بیرون می‌ماند.

به این ترتیب در این حالت می‌توان از این صفحه نمایش به عنوان یک پخش‌کننده موسیقی استفاده کرد. در پایه‌ای که برای این تلویزیون‌های رول شونده در نظر گرفته شده است، بلندگوهای دالبی با قدرت ۱۰۰ وات تعبیه شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تلویزیون‌ها در این است که از هیچ اسپیکری در بالای صفحه نمایش استفاده نشده است.

بلندگوهای به کار رفته در این تلویزیون‌ها مجهز به تکنولوژی صدای فراگیر هستند و از همه مهم‌تر اینکه خریداران می‌توانند اسپیکرهای تلویزیون را بنا بر سلیقه خود از بین ۴ رنگ مختلف انتخاب کنند.

قابلیت‌های تلویزیون رول شونده ال جی

تلویزیون‌های رول شونده 1 تصویر میانی 2

اگر نگران این هستید که احتمال خراب شدن تلویزیون رول‌شونده ال‌جی در طول باز و بسته شدن وجود دارد، برند ال‌جی خیال‌تان را از این بابت راحت کرده است. شما می‌توانید تا ۵۰ هزار بار این تلویزیون را باز و بسته کنید بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.

علاوه بر همه این ویژگی‌های جذاب، صفحه نمایش‌های رول‌شونده برند ال‌جی مجهز به قابلیت‌های ویژه‌ای مثل پشتیبانی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل WebOS، اتصال به دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا، امکان اتصال به AirPlay 2 برند اپل و بسیاری دیگر هستند.

کاربرد تلویزیون‌های رول‌شونده چیست؟

شاید شما هم به این فکر کنید که کاربرد اصلی این تلویزیون‌های رول شونده دقیقا چیست؟ واقعیت این است که در صورت ورود این نوع صفحه نمایش‌ها به بازار نه فقط تلویزیون رول‌شونده ال‌جی بلکه صفحه نمایشی که قابلیت خم شدن داشته باشد، می‌توانند از آنها برای مصارف گوناگونی استفاده کرد.

مثلا شما می‌توانید تلویزیون خود را مثل یک فرش لوله کنید و در جایی از اتاق خود جا دهید. همین قابلیت باعث می‌شود شما بتوانید از تلویزیون‌های رول‌شونده با ابعاد بزرگ در فضاهای کوچک استفاده کنید. همچنین قابلیت رول‌شوندگی در این تلویزیون‌ها باعث می‌شود  بتوانید آن را روی پایه‌هایی به اشکال مختلف مثلا نیم دایره و از این دست سوار کنید. یعنی بر اساس فضایی که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد، ظاهر آن نیز می‌تواند تغییر کند.

اگرچه برند ال‌جی برند پیشتاز در تولید صفحه نمایش‌ها و تلویزیون‌های رول‌شونده در ابعاد بسیار بزرگ است اما بسیاری از تولید‌کنندگان صفحه نمایش‌ها‌ با ابعاد کوچک نیز در حال توسعه تکنولوژی OLED و ساخت صفحه نمایش‌های OLED با قابلیت رول‌شوندگی هستند. برای مثال در سال ۲۰۱۶ میلادی برند سامسونگ از صفحه نمایش OLED‌ با ابعاد ۵٫۷ اینچ رونمایی کرد که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود.

این صفحه نمایش دارای کیفیت تصویر Full HD با وضوح تصویر ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ بود. این صفحه نمایش را می‌شد با شعاع ۱۰ میلیمتر نیز رول کرد.

ضخامت صفحه نمایش رول‌شونده سامسونگ چیزی در حدود ۰٫۳ میلی‌‌متر و وزن آن چیزی در حدود ۵ گرم بود. البته هنوز سامسونگ از این صفحه نمایش رول‌شونده در مصارف تجاری استفاده نکرده است و مشخص نیست دقیقا چه زمانی قرار است از آن برای ساخت تجهیزات الکترونیکی خود استفاده کند.

فقط شرکت سامسونگ نیست که در تلاش برای تولید صفحه نمایش‌های رول‌شونده است. برند Innolux یکی از برندهای تایوانی نیز اقداماتی را در خصوص تولید این نوع صفحه‌های نمایش انجام داده است.

این برند تایوانی از تکنولوژی‌های جدیدی رونمایی کرده است که بر اساس آن این شرکت می‌تواند نسل جدیدی از تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های رول‌شونده را به بازار عرضه کند. برای مثال شرکت تایوانی Innolux نوعی صفحه نمایش رول‌شونده ۵۵ اینچی را تولید کرده است که در ساخت آن از تکنولوژی‌ ترکیبی‌ای بر پایه LED و LCD استفاده کرده است.

اخیرا اخبار زیادی در خصوص عرضه این تلویزیون‌های رول شوند توسط برند ال‌جی در دنیای مجازی و خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است. مثلا اخیرا خبری منتشر شد که ال جی قرار است صفحه نمایش رول شونده خود را با قیمت ۱۰۰ هزار دلار تا پایان ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند.

چالش‌های تولید تلویزیون رول شونده ال جی

اگرچه بعد از این خبر اخباری نیز منتشر شد که بر اساس آن‌ها قیمت واقعی تلویزیون‌های رول‌شونده ال‌جی چیزی در حدود ۶۰ هزار دلار خواهد بود. البته در برخی از منابع خبری نیز ذکر شده است برند ال‌جی تلویزیون رول شونده خود با نام Roolable 65RX OLED را با ابعاد ۶۵ اینچ به برخی از بازارهای لوازم خانگی در کشور کره جنوبی عرضه کرده است.

هرچند متاسفانه در این خبرها آمده است که برند ال‌جی فعلا قصد ندارد این تلویزیون‌های OLED رول شونده را به بازار سایر کشورهای جهان عرضه کند و فعلا در بازارهای کشور کره جنوبی عرضه خواهند شد.

برند ال‌جی در تولید این تلویزیون‌های رول‌شونده با چالش‌های زیادی مواجه بود. به نحوی که با وجود اینکه شرکت ال‌جی گفته بود تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی این تلویزیون‌ها را بازار لوازم خانگی کره جنوبی عرضه خواهد کرد اما به دلیل وجود مشکلاتی که برای تولید داشت، نتوانست تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی آن‌ها را به بازار عرضه کند.

واقعیت این است که تولید صفحه نمایش‌ها و تلویزیون‌های رول‌شونده مشکلات و چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد.

با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده صفحه نمایش‌های مختلف از جمله تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های قابل استفاده در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، تلاش بسیاری در تولید و عرضه انواع مختلفی از این صفحه نمایش‌ها کرده‌اند، اما تاکنون هیچ کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند این محصولات را در سطح تجاری تولید کنند.

آمار مربوط به رشد بازار گوشی های رول شونده

۱۰۵ میلیارد دلار سودآوری صفحه نمایش‌های رول‌شونده‌ برای بازار گوشی‌های هوشمند

براساس آمار منتشر شده توسط DSCC تولید صفحه نمایش‌های رول‌شونده‌ای که قابلیت استفاده روی گوشی‌های هوشمند را داشته باشند می‌تواند برای بازار گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۵ در حدود ۱۰۵ میلیارد دلار سودآوری به همراه داشته باشد.

بر اساس اعلام همین سازمان، بازار گوشی‌های تلفن هوشمند با صفحه نمایش‌هایی که قابلیت رول شوندگی دارد یکی از بازارهایی خواهد بود که به سرعت رشد خواهد کرد و مود توجه بسیاری از برندهای معتبر تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه است.

در اواسط سال جاری میلادی، مدیرعامل برند ال‌جی اعلام کرد که قرار است از تکنولوژی‌ای که برای ساخت تلویزیون‌های OLED رول شونده استفاده کرده ‌است، در تولید صفحه نمایش‌های رول شونده‌ای که در ساخت گوشی‌های هوشمند این برند کاربرد دارند، استفاده کند.

همچنین علاوه بر اینکه در ساخت این صفحه نمایش‌ها از این تکنولوژی استفاده خواهد شد، این دستگاه‌ها مجهز به پنل‌های مبتنی بر تکنولوژی‌ای هستند که توسط شرکت چینی BOE عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد شرکت ال‌جی قصد دارد اولین برندی باشد که گوشی‌های تلفن همراه هوشمند رول شونده را به بازار گوشی‌های هوشمند عرضه کند.

با وجود اینکه خبر عرضه صفحه نمایش‌های رول‌شونده به بازار توانسته نظر بسیاری از خبرگزاری‌ها، وب‌سایت‌ها و مخاطبان را به خود جلب کند، برند ال‌جی اعلام کرده است در کنار این نوع صفحه نمایش‌های رول شونده، صفحه نمایش‌هایOLED از نوع ۸K را نیز ارائه خواهد کرد.

این نوع صفحه نمایش‌ها برای مصارف خانگی و هتل‌ها کاربرد خواهند داشت. پنل‌های این تجهیزات دارای کانال‌های صوتی ۱۱٫۲ خواهند بود که روی این صفحه نمایش‌ها نصب می‌شود.

همچنین ال‌جی اعلام کرده است  قرار است تلویزیون‌ها OLED با اندازه ۴۸ اینچ را وارد بازار لوازم خانگی کند. این تلویزیون‌ها بیشتر برای فضاهای کوچک مثل اتاق‌ها و خانه‌های کوچک کاربرد دارد.

به این ترتیب برند ال‌جی در خط تولید تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های خود انواع مختلفی از این دستگاه‌ها را در ابعاد ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۸ اینچ تولید می‌کند. البته هنوز مشخص نیست تلویزیون‌های جدید برند ال‌جی دقیقا چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد.

منبع
lg

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.7 / 5. تعداد آرا: 6

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تلویزیون های لاکچری رول شونده به بازار می‌آید » تصلا (تصویر صنعت لوازم الکترونیک)
    نوامبر 2, 2020

    […] تلویزیون های لاکچری رول شونده به بازار می‌آید […]

    امیر
    نوامبر 19, 2020

    بسیار زیبا و مهیج ولی گران متاسفانه با این تورم و رشد افزایشی در دقیقه دلار در ایران فقط بر و بچه های حوزه و آقا زاده ها میتونن استفاده کنن که این فقط تنها ایرادش هست

لینک کپی شد!