تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تبدیل گوشی اندرویدی قدیمی به گجت‌های کاربردی

گوشی اندرویدی قدیمی تان را نگه دارید!

اخبار تصلا
گوشی‌های اندرویدی نوعی از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند هستند که تحت سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند. اما تکنولوژی هر روز با شتاب بیشتری در حال رشد و گسترش و این مسئله باعث می‌شود گوشی اندرویدی قدیمی بعد از مدتی از رده خارج شوند.

تصلا – روی کار آمدن گوشی‌های اندرویدی جدید باعث می‌شود  کاربران هر چند وقت یک‌بار به فکر نو کردن گوشی‌های هوشمند خود بیفتند. به همین دلیل معمولاً گوشی اندرویدی قدیمی خود را یا به عنوان گوشی دست دوم با قیمتی بسیار کمتر از آنچه خریداری کرده‌اند، به فروش می‌رسانند و یا در خانه یا انباری خود آن‌ها را تلنبار می‌کنند.

گوشی های اندرویدی قدیمی به عنوان مسیر یاب

اما خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید گوشی اندرویدی قدیمی خود را تبدیل به گجت‌های کاربردی جدید کنید و از آن‌ها برای انجام برخی از کارها استفاده کنید.

مثلاً شما می‌توانید اپلیکیشن گوگل مپ را روی گوشی خود دانلود کنید و از GPS آن به عنوان یک مسیریاب در اتومبیل خود استفاده کنید. یا اینکه می‌توانید این گوشی‌های اندرویدی قدیمی را به یک وب‌کم تبدیل کنید و از آن برای تماس‌های صوتی که با کامپیوتر خانگی خود ( منظور PC است)  که فاقد وب‌کم است استفاده کنید.

علاوه بر این می‌توانید از گوشی‌های اندرویدی قدیمی خود به عنوان دوربین‌هایی تشخیص وضعیت آب‌وهوا، دوربین‌هایی که در اتاق نوزادان برای کنترل آن‌ها قرار می‌گیرد و از این دست استفاده کنید.

همچنین از این گوشی‌های اندرویدی قدیمی می‌توانید به عنوان دوربین در خانه‌های هوشمند خود استفاده کنید. تنها چیزی که برای انجام همه این کارها نیاز دارید، یک اتصال وای‌فای یا بی‌سیم و یک گوشی هوشمند اندرویدی است.

در ادامه این مطلب چند روش کاربردی برای استفاده بهینه از گوشی اندرویدی قدیمی را با هم بررسی می‌کنیم.

تبدیل گوشی اندرویدی قدیمی به وب کم

مراحل تبدیل گوشی اندرویدی قدیمی به وب‌کم ساده است. برای این کار به ترتیب مراحلی را که در ادامه توضیح داده می‌شوند، انجام دهید.

ابتدا باید قابلیت اتصال به اینترنت را در گوشی اندروید قدیمی خود ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از قابلیت اتصال به وای فای یا قابلیت اتصال به اینترنت خط استفاده کنید.

ابتدا اپلیکیشن Setting را در گوشی قدیمی خود باز کنید. سپس وارد بخش Network بشوید. بسته به نسخه سیستم‌عاملی که روی گوشی اندرویدی قدیمی شما نصب شده است، ممکن است پیدا کردن گزینه Networks و Wireless برای شما متفاوت باشد. بعد از پیدا کردن گزینه Wireless آن را فعال کنید.

مراحل اتصال به وای فای را به ترتیب انجام دهید. یعنی شبکه وای فای خود را انتخاب کنید، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و سپس گوشی را به وای فای متصل کنید. برای اینکه متوجه شوید گوشی شما به شبکه وای فای متصل شده است یا نه بهتر است یک صفحه وب را با مرورگری که روی گوشی اندرویدی شما نصب شده است، باز کنید. اگر اتصال به درستی برقرار باشد، شما می‌توانید به راحتی وب‌سایت مورد نظر را باز کنید.

بعد از اینکه اتصال به وای فای را روش گوشی اندرویدی قدیمی خود ایجاد کردید، از فروشگاه اپلیکیشن گوگل‌ پلی یک اپلیکیشن مناسب را که با استفاده از آن می‌توانید گوشی خود را به وب ‌کم تبدیل کنید، دانلود کنید.

گوشی های اندرویدی قدیمی به عنوان وب کم

اپلیکیشن‌های وب ‌کم در واقع به شما این امکان را می‌دهند که با گوشی خود به PC Client کامپیوتر خود وصل شوید و سپس درایورهای وب کم را روی آن نصب کنید و از گوشی اندرویدی خود به عنوان یک وب کم استفاده کنید.

البته برخی از اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تر به شما این امکان را می‌دهند تا تصاویر و ویدئوهای خود را روی فضاهای ذخیره‌سازی ابری‌سازی شده آپلود کنید. شما می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل IP Webcam، DroidCam، USB Camera و IP WebCam- Acid استفاده کنید.

بعد از نصب اپلیکیشن روی گوشی اندرویدی قدیمی، اپلیکیشن نصب شده را روی آن باز کنید.

در این اپلیکیشن‌ها معمولاً یک گزینه به نام Setup یا چیزی شبیه به Start Server وجود دارد. بعد از انجام تنظیمات در این قسمت، تصویر دوربین روی صفحه‌نمایش گوشی اندرویدی قدیمی نمایش داده می‌شود.

بعد از اینکه تنظیمات اپلیکیشن را روی گوشی اندرویدی قدیمی خود ایجاد کردید، نوبت به این می‌رسد که تنظیمات مورد نظر را برای اتصال وب کم به دستگاه دیگر مثل PC یا همان کامپیوتر شخصی انجام دهید. اگر می‌خواهید تصاویری را که از دوربین گوشی اندرویدی قدیمی خود دریافت می‌کنید، روی فضاهای ابری‌سازی ذخیره کنید، نیازی به انجام این مراحل نیست.

برای انجام تنظیمات روی PC ابتدا مرورگر خود را باز کنید. توجه داشته باشید که هم گوشی اندروید قدیمی شما و هم دستگاهی که می‌خواهید از گوشی به عنوان وب کم روی آن استفاده کنید به یک روتر یا یک شبکه وای فای متصل باشند.

بعد از اینکه مرورگر خود را باز کردید، IP آدرس گوشی اندرویدی قدیمی خود را وارد کنید. معمولاً در اپلیکیشن‌های وب کم آدرس IP دستگاه نمایش داده می‌شود و نیازی به انجام کار خاصی برای دسترسی به این آدرس ندارید.

آدرس IP در واقع یک آدرس شبیه به http://192.168.1.3:8080 است. عدد ۸۰۸۰ در این آدرس نشان دهنده پورت اتصال به اینترنت است. بعد از وارد کردن آدرس IP روی دکمه Enter کلیک کنید. بعد از انجام این کار سرور وب کم گوشی روی صفحه مرورگر شما نمایش داده می‌شود.

اگر از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده می‌کنید، شما می‌توانید از گزینه Use Browser Built-In View استفاده کنید. معمولاً برای مشاهده تصویری که از وب کم، که در واقع دوربین همان گوشی اندرویدی قدیمی شماست، ارسال می‌شود باید این گزینه را در این مرورگرها انتخاب کنید.

اما حتماً برای شما این سؤال پیش می‌آید که چرا باید از گوشی اندرویدی قدیمی خود به عنوان وب کم استفاده کنید. پاسخ به این سؤال بسیار ساده است. با استفاده از این کار شما می‌توانید از آنچه در فضاهایی که در آن‌ها حضور ندارید به راحتی با خبر شوید.

مثلاً گوشی اندرویدی خود را در اتاق نشیمن خانه قرار دهید و وقتی در اتاق کارتان هستید بدون اینکه نیاز باشد از اتاق خارج شوید می‌توانید از آنچه در اتاق نشیمن‌تان اتفاق می‌افتد با خبر باشید. به عبارت دیگر دوربین گوشی اندرویدی قدیمی شما دقیقاً همان کاربردی را خواهد داشت که دوربین‌های مدار بسته خواهند داشت.

فقط چند نکته را در نظر داشته باشید و آن هم اینکه چون ممکن است عملکرد و کیفیت باتری گوشی‌های اندرویدی قدیمی افت کرده و ضعیف شده باشد، بهتر است حتماً گوشی را به برق متصل کنید. در غیر این صورت ممکن است گوشی خاموش شود.

اگر می‌خواهید صدای محیط را هم بشنوید، بهتر است تنظیمات مربوط به صدا را نیز روی اپلیکیشن وب‌کم که روی گوشی اندرویدی قدیمی خود نصب کرده‌اید، انجام دهید.

تبدیل گوشی هوشمند قدیمی به پخش‌کننده موسیقی

همه دوست دارند موسیقی‌های مورد علاقه خود را به صورت یکجا روی گوشی تلفن همراه خود نگهداری کنند، اما چون ممکن است فضای لازم را روی گوشی تلفن همراه خود در اختیار نداشته باشند، از این کار صرف نظر می‌کنند.

در این روش شما می‌توانید کل فضای حافظه گوشی تلفن همراه خود را برای ذخیره و نگهداری موسیقی‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند دیگر هزینه اضافی برای خرید USB مموری یا هارد اکسترنال پرداخت نکنید.

گوشی های اندرویدی قدیکی به عنوان پخش کننده موسیقی

اگر می‌خواهید از گوشی اندرویدی قدیمی خود به عنوان یک پخش‌کننده موسیقی و همچنین فضایی برای ذخیره موسیقی‌های مورد علاقه خود استفاده کنید، فراموش نکنید باید کابل شارژر گوشی خود را همیشه همراه داشته باشید.

برای استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی خود به عنوان پخش‌کننده موسیقی دو راه دارید. یکی اینکه از آن بدون اتصال به اینترنت استفاده کنید. یعنی می‌توانید موسیقی‌های مورد علاقه خود را روی حافظه گوشی اندرویدی قدیمی خود ذخیره کنید و با استفاده از آن موسیقی گوش دهید.

شما می‌توانید گوشی خود را با استفاده از کابل AUX  به دستگاه پخش خود، اسپیکر یا هدفون متصل کنید و موسیقی را از طریق آن‌ها بشنوید. همچنین اگر قابلیت اتصال بلوتوث در گوشی اندروید قدیمی شما وجود داشته باشد و اسپیکرها یا هدفون شما هم قابلیت اتصال به بلوتوث را داشته باشد، می‌توانید از این روش برای اتصال این دو دستگاه به هم استفاده کنید.

روش دیگر هم این است که می‌توانید با استفاده از سرویس‌های پخش موسیقی مثل اسپاتیفای یا رادیو جوان موسیقی مورد نظر خود را از طریق اینترنت روی گوشی اندرویدی قدیمی خود پخش کنید.

برای اینکه از حافظه روی گوشی اندرویدی قدیمی خود به صورت کامل به عنوان یک مموری استفاده کنید، بهتر است اطلاعات روی آن را پاک کنید. برای پاک کردن اطلاعات روی مموری گوشی قدیمی اندرویدی باید تنظیمات آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

برای این کار ابتدا وارد منوی Setting شده و در آن بخش Backup & Reset را پیدا کنید. نحوه دسترسی به این گزینه بسته به مدل گوشی و نسخه سیستم‌عامل اندرویدی که روی آن نصب شده است متفاوت است.

بعد از پیدا کردن گزینه Backup & reset و انتخاب آن در صفحه باز شده گزینه Factory data reset را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید. این گزینه باعث می‌شود همه اطلاعات روی گوشی شما چه اپلیکیشن‌هایی که روی آن نصب شده و چه اطلاعات دیگر مثل عکس‌های شما پاک شوند.

حتماً قبل از اینکه این عملیات را انجام دهید، اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را از روی گوشی به یک روش مناسب ذخیره کنید.

اگر می‌خواهید فضای حافظه روی گوشی شما افزایش یابد، نیازی به ریکاوری کردن داده‌های روی گوشی نیست چون دوباره داده‌ها روی حافظه گوشی قرار می‌گیرند و فضای حافظه را اشغال می‌کنند. بعد از اینکه تنظیمات گوشی اندرویدی قدیمی خود را به تنظیمات کارخانه برگرداندید، باید یک اپلیکیشن پخش موسیقی روی گوشی خود نصب کنید.

برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه اپلیکیشن گوگل‌پلی قرار دارند استفاده کنید.

البته اگر می‌خواهید از گوشی خود به عنوان یک حافظه جانبی برای نگهداری موسیقی‌های مورد علاقه خود استفاده کنید، نیازی به نصب این اپلیکیشن‌ها ندارید. چون به صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل اندروید اپلیکیشن پخش موسیقی وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

اما اگر از آن می‌خواهید از گوشی اندرویدی قدیمی خود به عنوان پخش‌کننده موسیقی از طریق اپلییکشن‌های پخش موسیقی مثل اسپاتیفای استفاده کنید، می‌توانید از اپلیکیشن مناسب با هر سرویس‌ پخش موسیقی استفاده کنید. البته توجه کنید همه قابلیت‌های این اپلیکیشن‌ها یکسان نیست.

استفاده از گوشی های اندرویدی قدیمی به عنوان نمایشگر دوربین حفاظتی درب خانه

شما می‌توانید از گوشی اندرویدی قدیمی خود به عنوان دوربین حفاظتی درب خانه استفاده کنید. یا اینکه می‌توانید آن را در اتاق فرزند خردسال‌تان قرار دهید. به نظر می‌رسد این روش می‌تواند به شما کمک کند هزینه اضافی برای خرید دوربین حفاظتی پرداخت نکنید. روند تبدیل گوشی اندرویدی قدیمی به دوربین حفاظتی بسیار ساده و راحت است.

گوشی های اندرویدی قدیمی به عنوان نمایشگر

این روش شبیه به روشی است که برای تبدیل گوشی اندرویدی قدیمی به وب کم از آن استفاده کردیم با این تفاوت که باید از اپلیکیشن‌های مخصوص به جای اپلیکیشن‌های وب کم در آن استفاده کنید.

خوبی استفاده از گوشی تلفن همراه به جای نمایشگر دوربین حفاظتی این است که شما می‌توانید با استفاده از اتصال آن به اینترنت هر زمانی که نیاز داشتید، تصویر ارسال شده از دوربین مدار بسته خود را مشاهده کنید.

روند کار بسیار ساده است. شما باید در درب خانه خود یک دوربین حفاظتی نصب کنید.

این دوربین حفاظتی باید قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. قرار نیست گوشی اندرویدی قدیمی خود را در خارج از فضای خانه تعبیه کنید. در این روش از گوشی یا تبلت اندرویدی خود به عنوان یک صفحه نمایش یا همان مانیتور استفاده می‌کنید که نمای بیرون از خانه یعنی محلی را که دوربین‌های حفاظتی نصب شده‌اند، نشان می‌دهد.

برای انجام این کار به غیر از اینکه به دوربین حفاظتی و یک گوشی اندرویدی نیاز دارید باید از یک اپلیکیشن اندرویدی مناسب که به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر دوربین نصب شده پشت درب خانه را با استفاده از گوشی خود مشاهده کنید، استفاده کنید.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید از آن برای این منظور استفاده کنید، اپلیکیشن Dormi است. این اپلیکیشن علاوه بر اینکه امکان انتقال تصاویر را به شما می‌دهد می‌توانید صدا را هم با استفاده از آن ارسال و دریافت کنید.

از جمله مزایای اپلیکیشن Dormi می‌توان به مواردی مثل قابلیت استفاده از آن در هر فاصله مکانی با استفاده از اتصالات ۳G، ۴G، HSPA+، LTE و WiFi اشاره کرد. توجه کنید در این روش حتماً باید جلوی درب خانه یا اتاق کودکت‌ان از دوربینی استفاده کنید که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد.

برخی از این دوربین‌ها دارای اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه به خصوص گوشی‌های اندرویدی هستند. بنابراین اول دوربین حفاظتی خود را تهیه کنید و سپس اپلیکیشن مناسب را روی گوشی اندرویدی قدیمی خود نصب کنید.

خوشبختانه از گوشی‌های اندرویدی قدیمی خود می‌توانید به روش‌های مختلفی استفاده کنید. روش‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد چند روش کاربردی است که بیشترین کاربرد را دارند. شما می‌توانید بسته به نیاز خود از گوشی اندرویدی قدیمی خود استفاده کنید.

فقط در نظر داشته باشید که این گوشی‌ها را همیشه به کابل شارژر آن متصل کنید. چون ممکن است در حین انجام کار شارژ باتری آن‌ها تمام شود و شما دچار مشکل شوید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    احمدپور
    نوامبر 5, 2020

    موضوع بسیار عالی و کاربردی بود
    ممنون از مطالب خوبتون

    Ali pirouzmand
    نوامبر 22, 2020

    نگاه جالبی بود به این مقوله.
    ممنون!

لینک کپی شد!