تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

اپل به زودی نسخه جدیدی از هندرفری‌های خود یعنی AirPodsk و AirPods Pro را عرضه کند

سایز ایرپاد اپل و AirPods Pro اپل کوچک‌تر می‌شود

اخبار تصلا
هدفون‌ها و یا هندزفری بدون سیم اپل که با نام‌های AirPods و AirPods Pro شناخته می‌شوند، از زمان عرضه نسخه 8 گوشی‌های آیفون توسط اپل به بازار تجهیزات و لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند معرفی شدند و طبق اعلام شرکت اپل، سایز ایرپاد اپل و AirPods Pro اپل کوچک تر خواهد بود.

تصلا – برند اپل در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین از هدفون‌های بی‌سیم خود به نام AirPods رونمایی کرد. سایز ایرپاد اپل مناسب است و این هندزفری‌های بی‌سیم مجهز به قابلیت شارژ مجدد هستند و برای استفاده از آن‌ها باید حتماً آن‌ها را شارژ کرد. شرکت اپل برای شارژ کردن این هندزفری‌ها جعبه مخصوصی طراحی کرده است که نه تنها به عنوان محافظ برای این دستگاه‌ها عمل می‌کند، بلکه شارژر نیز است.

اپل تا قبل از معرفی AirPods و AirPods Proها، روی گوشی‌های آیفون خود یک جک هندزفری تعبیه می‌کرد که مانند همه گوشی‌های هوشمند، کاربر می‌توانست از طریق آن هندزفری خود را به گوشی متصل کند. اما اپل تا قبل از ارائه رسمی این هندزفری‌ها در چندین مصاحبه به این نکته اشاره کرده بود که قرار است به زودی این جک‌ها از روی گوشی‌های آیفون حذف شوند؛ هر چند به جزئیات این طرح خود اشاره‌ای نکرده بود.

وقتی اپل اولین سری گوشی‌های آیفون بدون جک هندزفری یعنی همان نسخه ۸ گوشی‌های آیفون را به بازار عرضه کرد، انتقادهای زیادی به آن از سوی کارشناسان وارد شد. البته هدف اپل از حذف جک هدفون از گوشی‌های آیفون فقط مربوط به ارائه دستگاه‌های جدید خود یعنی AirPods و AirPods Pro نبود.

تشویق کاربران به استفاده از ایرپاد

برای مثال یکی از هدف‌های اپل از ارائه این طرح تشویق کاربران به استفاده هرچه بیشتر از تکنولوژی‌های بی‌سیم بود. از طرفی حذف جک هدفون از روی گوشی‌های آیفون به این معنی نبود که کاربران این گوشی‌ها حتماً باید از این هدفون‌ها یا هندفری‌های بی‌سیم استفاده کنند. بلکه کاربران می‌توانستند با استفاده از یک تبدیل لایتنینگ از هدفون‌های یا هندزفری‌های آیفون روی گوشی‌هایی که فاقد جک هستند، استفاده کنند.

روش اتصال AirPods و ایرپاد پرو به گوشی‌های آیفون از طریق اتصال بلوتوث امکان‌پذیر است. اما در داخل AirPodsها که نسل اول هندزفری‌های بی‌سیم اپل هستند، نوعی تراشه یا چیپ با نام W1 ‌وجود دارد که وجود این قطعه در هر کدام از این هندزفری‌ها باعث می‌شود قابلیت‌های منحصر به فردی در اختیار کاربران قرار گیرد که دسترسی به آن‌ها توسط هندزفری‌های معمولی امکان‌پذیر نیست.

هدفون‌ها و یا هندرفری‌های بی‌سیم اپل

اما اتصال این هدفون‌ها به گوشی‌های آیفون بسیار راحت و بی‌دردسر است. کافی است درب جعبه یا همان شارژر را باز کنید، هدفون را به گوشی نزدیک کنید. با نزدیک کردن هدفون به گوشی، پنجره‌ای باز می‌شود که از شما سؤالاتی در خصوص اتصال هدفون به گوشی می‌پرسد.

وقتی همه مراحل را به درستی انجام دادید هدفون شما به گوشی متصل می‌شود. این قابلیت به شما کمک می‌کند بدون وارد شدن به بخش تنظیمات و نیاز به انجام تنظیمات دستی به راحتی هندزفری را به گوشی خود متصل کنید.

وجود چیپ W1 در AirPodsها باعث می‌شود انرژی به صورت بهینه مدیریت شود. به این ترتیب هندزفری‌ها در هر بار شارژ بازدهی و عملکرد بهتری دارند. اما قابلیت اصلی تراشه‌ها یا چیپ‌های W1 قدرت تشخیص آن‌ها در شناسایی این است که آیا AirPods در گوش قرار گرفته یا نه.

از طرفی گوشی آیفون نیز با استفاده از این تراشه می‌فهمد که آیا هدفون‌ها در گوش کاربر قرار دارند یا نه و  اینکه آیا هر دو قطعه AirPods در گوشی کاربر قرار گرفته است یا فقط یکی از آن‌ها. همچنین این قطعه یا تراشه عامل اتصال و ایجاد ارتباط میان دو قطعه هدفون است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در ساخت هیچ مدلی از هدفون‌های بی‌سیم تولید شده توسط شرکت‌های دیگر به غیر از اپل از این چیپ استفاده نشده است. البته به غیر از این قطعه در AirPodsها سنسورهای دیگری نیز تعبیه شده است. برای مثال سنسورهای مادون قرمز یکی از سنسورهایی هستند که به چیپ W1 کمک می‌کنند تا تشخیص دهد که آیا هدفون‌ها در گوش کاربر قرار گرفته‌اند.

از AirPods های اپل می‌توان هم روی گوشی‌های آیفون، هم آیپدها ،هم لپ‌تاپ‌های مک و هم ساعت‌های هوشمند اپل یعنی Apple Watch یا نسخه ۱۳ سیستم‌عامل Watch استفاده کرد. البته برای استفاده از این دستگاه‌ها روی مک و آیپد باید سیستم‌عامل آن‌ها به آخرین نسخه موجود ارائه شده توسط برند اپل به روز رسانی شده و مجهز شوند. همچنین از این دستگاه‌ها می‌توان روی دستگاه‌های دیگری که در آن‌ها قابلیت اتصال از طریق بلوتوث ارائه شده است، استفاده کرد.

آخرین نکته‌ای که در خصوص معرفی AirPodsها باید به آن اشاره کنیم این است که این هندزفری‌ها ضدآب هستند و نسبت به تعریق بدن و یا نفوذ آب به قدر کافی ایمن هستند.

مشخصات و سایز ایرپاد اپل پرو و AirPods

اولین قابلیت AirPods‌ها برقراری تماس صوتی است. هر قطعه از این دستگاه‌ها مجهز به یک میکروفون است که قابلیت ایجاد ارتباط با دستیار صوتی اپل یعنی Siri را فراهم می‌کند. کاربر می‌تواند با دو بار ضربه زدن به AirPodsها دستیار صوتی اپل را فعال کند و با استفاده از Siri با مخاطب خود تماس صوتی برقرار کند.

همچنین با استفاده از این قابلیت امکان پرسیدن سؤال از Siri نیز وجود دارد. البته دو بار ضربه زدن روی این دستگاه‌ها در صورتی باعث فعال شدن Siri می‌شود که تنظیمات مناسب را در اپلیکیشن بلوتوث برای آن انجام داده باشید. تنظیم صدای موسیقی در حال پخش نیز یکی دیگر از قابلیت‌های AirPodsها است.

اپل بعد از ارائه AirPodsها که نسل اول هندرفری‌های بی‌سیم بودند، AirPod Proها را به بازار عرضه کرد. این شرکت سعی کرده بود در تولید AirPods Proها نواقص و مشکلاتی را که کاربران در کار کردن با AirPods‌ها با آن مواجه بودند، بر طرف کند.

مثلاً نویزهای محیطی در AirPods Proها برطرف شده بود. در AirPods Pro یک سیستم حذف نویز الکترونیک وجود دارد که قابلیت کنترل نویزهای محیطی را برای این دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

از طرفی هنگامی که با استفاده از AirPods Pro به موسیقی گوش می‌کنید، صدای اطراف به طور کامل ایزوله می‌شود. کاربران برای شنیدن صدای محیط اطراف باید با انگشت خود روی این دستگاه‌ها ضربه بزنند.

به عقیده کارشناسان و خود شرکت اپل این قابلیت یکی از هوشمندترین قابلیت‌های AirPods Pro به حساب می‌آید که به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به برداشتن هدفون‌ها از گوش خود صدای محیط را بشنوند.

انواع هدفون‌ها و هندزفری‌های AirPods و AirPods Pro

برند اپل ۳ سال بعد از معرفی نسل اول هدفون‌های AirPods و AirPods Pro یعنی در بهار سال ۲۰۱۹ میلادی اقدام به معرفی نسل دوم این تجهیزات کرد. تفاوت این دو نسل از هدفون‌های بی‌سیم اپل در کیفیت صدایی که پخش می‌کردند، روند اتصال به گوشی آیفون و دستگاه‌های دیگر و همچنین  ظرفیت باتری بود.

در نسل دوم این تجهیزات نه تنها روند اتصال دستگاه به گوشی سریع‌تر شده بود بلکه ظرفیت باتری نیز افزایش یافته بود. به این ترتیب مدت زمانی که کاربر می‌توانست از این تجهیزات در هر بار شارژ کردن استفاده کند، افزایش یافته است.

در نسل دوم AirPods Pro سعی شده است که هوشمندی دستگاه در ایزوله کردن صدای محیط افزایش یابد. یکی دیگر از تغییراتی که در نسل دوم AirPods Proها توسط برند اپل ایجاد شده است این است که در ساخت این مدل از AirPodsها نوعی روکش سیلیکونی استفاده شده است که نه تنها ظاهر هندزفری را زیباتر کرده است، بلکه باعث ایزوله شدن صدای در حال پخش آن می‌شوند.

در هندزفری‌های AirPods Pro یک قابلیت transparency تعبیه شده است که صدای محیط را به وضوح زمانی که از AirPods Pro استفاده نمی‌کنند، بشنوند. البته تفاوت‌های دیگری هم در نسل اول و دوم این تجهیزات وجود دارد. مثلاً میزان مقاومت به آب در نسل دوم هندزفری‌های بی‌سیم اپل به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

ویژگی نسخه جدید هندزفری بی‌سیم اپل

در خبرگزاری‌های مختلف آمده است که برند اپل قصد دارد در به روز رسانی جدید هدفون‌های AirPods و AirPods Pro که به زودی آن‌ها را به بازار عرصه خواهد کرد، سایز ایرپاد اپل و AirPods Pro اپل تجهیزات را کوچک‌تر کند. در به روز رسانی جدید قرار است پایه‌های AirPods به نحوی طراحی شود که میزان بیرون آمدگی آن‌ها از گوش کاربر کمتر باشد.

به این ترتیب ظاهر این هدفون‌های بی‌سیم بیشتر شبیه به ظاهر AirPods Pro خواهد شد. همچنین در طراحی AirPods Pro هم پایه‌ها تقریباً حذف می‌شود و ظاهر آن‌ها شبیه به EarBuds خواهد بود.

شرکت‌های دیگر مثل گوگل و آمازون، نیز در طراحی جدید هندزفری‌های بی‌سیم خود سعی کرده‌اند بیرون‌زدگی این گوشی‌ها از گوش کاربر را تا حد امکان حذف کنند. علاوه بر این تغییرات، اپل باتری AirPods و AirPods Pro را به نوعی تغییر داده است که مدت زمان کار کردن آن در هر بار شارژ تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

گفته می‌شود اپل قرار است از چیپ‌های جدیدی در این هدفون‌های بی‌سیم استفاده کند. استفاده از این چیپ‌ها باعث می‌شود نه تنها نویز محیطی در این هدفون‌ها تا حد قابل توجهی کاهش یابد، بلکه ایزوله کردن صدای محیط نیز با هوشمندی بیشتری در این دستگاه‌ها انجام شود.

شایعات زیادی در خصوص برگزاری سومین رویداد اپل بعد از رویدادهای معرفی اپل‌واچ و آیپد که در ماه سپتامیر سال جاری میلادی برگزار شد و رویداد آنلاین رونمایی از گوشی‌های جدید آیفون شنیده می‌شود.  در این رویداد اپل از نسخه جدید لپ‌تاپ‌های مک خود که در آن‌ها از چیپ Apple Silicon استفاده شده است، رونمایی می‌کند. همچنین قرار است اپل از نسخه جدید هدفون‌های بی‌سیم خود نیز در این رویداد رونمایی کند.

بر اساس اعلان اپل، نسخه جدید AirPods قرار است تا سال آینده میلادی به بازار عرضه شود. شاید در این رویداد از HomePod که نسل جدید اسپیکرهای اپل هستند و سایز ایرپاد اپل و AirPods Pro اپل چیزی بین اندازه اسپیکرهای هوشمند بزرگ و کوچک اپل است، رونمایی شود.

بر اساس آنچه برند اپل تاکنون در خصوص نسخه‌های جدید AirPods بیان کرده است، قرار است ظاهر این هدفون‌های بی‌سیم به نحوی باشد که بیشتر شبیه به Earphonesها به نظر برسد تا AirPods. هرچند قرار است تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها همچنان شبیه تکنولوژی AirPodsها باشد.

به گفته اپل، این شرکت حدود ۲ سال است که روی نسخه جدید هندزفری‌های بی‌سیم خود کار می‌کند. در این دو سال این شرکت برای تولید این هندزفری‌های جدید بی‌سیم خود با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه بوده است. مثلاً یکی از چالش‌هایی که اپل در طراحی این هدفون‌ها با آن مواجه بود این است که چون سایز ایرپاد اپل کوچک شده است، اندازه هر قطعه از AirPodsها نیز کوچک‌تر شده است، اندازه پدهای لمسی روی آن‌ها نیز کوچک‌تر خواهد شد و در نتیجه باید این پدها نسبت به ضربه حساسیت بیشتری داشته باشند.

به هر حال تکنولوژی در حال پیشرفت است و هرچه تکنولوژی پیشرفت کند، ابزار و تجهیزات متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. همه شرکت‌ها و سازندگان تجهیزات الکترونیک نیز در تلاش برای استفاده از قابلیت‌های تکنولوژی و امکاناتی هستند که تکنولوژی‌های روز دنیا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!