تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی و بررسی ضعف و قوت تلویزیون ‌های اسنوا

کیفیت تلویزیون های اسنوا چگونه است؟ + قیمت

راهنمای خرید
تلویزیون های اسنوا با برخورداری از پنل A+، سیستم‌عامل اندروید، فناوری HDR 10، فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم کاربردی و پیشرفته با قیمتی مقرون‌به‌صرفه جایگزین مناسبی برای تلویزیون‌های میان‌رده برندهای مطرح خارجی است و به عنوان یک تلویزیون میان‌رده تلویزیون ‌های اسنوا قابل‌قبول است؛ البته بدنه این تلویزیون و سایر تلویزیون‌های از جنس پلاستیک سخت است و فلزی نیست و حتی در نظرسنجی تلویزیون های اسنوا برخی از کاربران در مورد کیفیت پایین مونتاژ قطعات مختلف و بدنه این تلویزیون انتقاداتی را مطرح کرده‌اند.

کیفیت تلویزیون اسنوا مورد قبول اکثر ایرانی هاست. اسنوا یکی از برندهای محبوب و شناخته‌شده ایرانی است که در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد. اسنوا در زمینه تولید یخچال‌فریزر، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی فعالیت دارد. در این مطلب قصد داریم کیفیت تلویزیون های اسنوا را از ابعاد مختلف بررسی کنیم تا در صورت تمایل برای خرید آن‌ها بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. خوشبختانه اسنوا علاوه بر تولید و عرضه تلویزیون‌های HD و Full HD، تلویزیون‌های ۴K خود را نیز روانه بازار کرده است. تلویزیون‌های اسنوا در ۴ اندازه ۴۳، ۴۹،۵۰ و ۵۵ اینچ عرضه می‌شوند. در ادامه با سایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید تا مزایا و معایب تلویزیون اسنوا را بررسی کنیم.

کیفیت تلویزیون های اسنوا چطوره ؟

اجازه دهید ابتدا بررسی را با یکی از تلویزیون‌های جدید ۴K این برند یعنی تلویزیون مدل SSD-A620U شروع می‌کنیم. البته مشخصات سایر مدل‌های تلویزیون‌های ۴K تقریبا یکسان است و تفاوت‌های میان آن‌ها به موارد محدودی ختم می‌شود که در ادامه به آن‌ها نیز اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

بررسی کیفیت تلویزیون اسنوا ۴K مدل SSD-A620U

مزایای این گروه از محصولات Snowa را می توان به صورت زیر بررسی کرد:

طراحی ظاهری

خوشبختانه حاشیه اطراف نمایشگر این تلویزیون اسنوا نیز مانند بسیاری از تلویزیون‌های مدرن امروزی بسیار باریک است و در نگاه اول به ‌سختی متوجه این حاشیه می‌شوید.

در ضمن دو شاخه بودن پایه تلویزیون نیز تا حدودی به بهتر شدن و جذاب‌تر شدن ظاهر آن کمک کرده است.

در مورد کیفیت تلویزیون اسنوا از نظر بدنه هم باید گفت، به‌عنوان یک تلویزیون میان‌رده کیفیت قابل‌قبولی دارد؛ البته بدنه این تلویزیون و سایر تلویزیون‌های از جنس پلاستیک سخت است و فلزی نیست و مونتاژ نامناسب قطعات مختلف و بدنه کیفیت تلویزیون های اسنوا را تحت تاثیر قرار داده و حتی برخی از کاربران انتقاداتی را مطرح کرده‌اند.

کیفیت تلویزیون اسنوا از نظر تصویر

این تلویزیون و سایر تلویزیون‌های ۴K اسنوا فناوری خاصی برای افزایش کیفیت تصویر ندارد و اسنوا تنها به بهره‌گیری از فناوری HDR 10 بسنده کرده است.

این فناوری به نمایش تصاویر ۴K با کیفیت بالاتر کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود بتوانید جزئیات تصویر با وضوح بالایی ببینید و از کنتراست بالای تصویر هم لذت ببرید؛ اما عملکرد این فناوری در مقایسه با فناوری + ۱۰ HDR (فناوری اختصاصی سامسونگ) و HDR 12 یا دالبی‌ویژن (فناوری اختصاصی ال‌جی) ضعف‌هایی دارد.

در فناوری HDR 10 پلاس رنگ و روشنایی فرم به فریم تصویر پردازش می‌شود و در تصاویر دالبی ویژن هم جزئیات نقاط تاریک تصویر به ‌خوبی قابل ‌مشاهده هستند.

در کل در این تلویزیون اسنوا رنگ‌ها و تصاویر به‌خوبی کالیبره شده‌اند و رنگ مشکی به ‌صورت غنی و عمیق نمایش داده می‌شوند.

در کل تلویزیون های اسنوا برای استفاده در محیط‌های مختلف با میزان نور متفاوت، مناسب هستند و می‌توانید در محیط‌های کاملاً روشن یا کاملاً تاریک از تماشای آن لذت ببرید.

وجود پنل‌های A + در این تلویزیون ۴K اسنوا و سایر تلویزیون‌های این برند تا حدودی تضمین‌کننده موارد زیر هستند:

  • شفافیت بالای تصویر
  • عدم ایجاد لکه‌های آزاردهنده در تصویر و جلوگیری از نشت نور (این مشکل باعث می‌شود بخش‌هایی که باید تیره نمایش داده شوند، کمی روشن و خاکستری رنگ به نظر برسند و هاله‌هایی از نور نیز در اطراف نمایشگر تشکیل شوند که چندان خوشایند نیستند).
  • مقاومت بالای نمایشگر تلویزیون در برابر ضربه‌های نسبتاً سنگین.

معایب تلویزیون اسنوا ۴K

البته متأسفانه نمایشگرهای تلویزیون‌ های اسنوا عملکرد خوبی در مقابله با مشکل انعکاس نور ندارند و بازتاب نور در پنل، وضوح تصاویر را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

برخورداری از پنل IPS نیز یکی دیگر از نقاط قوت این تلویزیون و سایر تلویزیون‌های اسنوا محسوب می‌شود. پنل IPS زاویه دید ۱۷۸ درجه دارد. به عبارت دیگر تقریباً از هر زاویه تلویزیون‌های دارای این پنل نگاه کنید، می‌توانید تصاویر را بدون افت کیفیت و تغییری در رنگ‌های آن‌ها ببینید.

لازم به توضیح است برخی از تلویزیون‌های ۴K اسنوا مانند مدل SA560U مجهز به پنل VA هستند. پنل VA نسبت به پنل IPS معایب و مزایایی دارد.

این معایب و مزایا به شرح زیر هستند:

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب

مزایا

  • غنای بهترِ رنگ‌ها (رنگ‌های پنل VA نسبت به پنل IPS زنده‌تر و طبیعی‌تر هستند و در برخی از موارد بیشتر اشباع‌شده هستند).
  • نمایش رنگ مشکی به ‌صورت عمیق‌تر و غنی‌تر
  • کنتراست بهتر

معایب

  • زاویه دید محدودتر: زاویه دید تلویزیون‌های دارای پنل VA نسبت به تلویزیون‌های مجهز به پنل IPS بسیار کمتر است و زمانی که از کنار به این تلویزیون‌ها نگاه می‌کنید رنگ‌های مشکی به ‌صورت خاکستری دیده می‌شوند و سایر رنگ‌ها هم به میزان محسوسی کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسند
  • روشنایی کمتر

بنابراین در هنگام انتخاب و خرید تلویزیون‌های اسنوا باید بین زاویه دید بهتر و کیفیت تصویر بهتر و کنتراست بالاتر، یک مورد را انتخاب کنید؛ البته چنانچه قصد دارید تلویزیون را جهت نصب در یک مکان عمومی بخرید و یا اعضای خانواده شما معمولا در کنار هم تلویزیون تماشا می‌کنند، از خرید تلویزیون‌های دارای پنل VA خودداری کنید.

تعدادی از تلویزیون های اسنوا دارای پنل ۱۲۰ هرتزی هستند (مثل تلویزیون ۴K اسنوا مدل SSD-50SA560U) که برای گیمرهای حرفه‌ای خبر بسیار خوبی است؛ زیرا این نوع پنل‌ها در نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع عملکرد بسیار خوبی دارند.

برخورداری تلویزیون ‌های اسنوا از نرخ فرش یا نرخ تازه‌سازی ۴۰۰ هرتز، باعث می‌شود تصاویر دارای حرکت سریع کاملاً روان نمایش داده شوند و تصاویر را دنباله‌دار و شبح‌وار نبینیم.

متأسفانه نوع نور پس‌زمینه تمام تلویزیون‌های اسنوا از نوع edge LED است و لامپ‌های LED تأمین‌کننده نور پس‌زمینه تنها در لبه‌های این تلویزیون تعبیه شده‌اند؛ این چیدمان لامپ‌های LED پس‌زمینه باعث می‌شود قسمت‌های کناری صفحه‌نمایش نسبت به سایر قسمت‌ها نور بیشتری داشته باشند.

در این تلویزیون‌ها در هنگام نمایش تصاویر تیره، بخش‌هایی که در اطراف تلویزیون هستند، نسبت به بخش‌های میانی پرنورتر به نظر می‌رسند و چنین اتفاقی باعث افت کیفیت تصویر تلویزیون می‌شود.

در کل کیفیت تلویزیون اسنوا دارای نور پس زمینه Edge LED نسبت به تلویزیون‌هایی که لامپ‌های LED نور پس‌زمینه آن‌ها در تمام نقاط پنل وجود دارند، کمتر است؛ البته نور پس‌زمینه Edge LED که به آن E LED نیز گفته می‌شود، مزایای نیز دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت؛ این مزایا شامل مصرف کمتر برق تلویزیون ‌های دارای این نوع از نور پس‌زمینه و برخورداری از بدنه نازک‌تر می‌شود.

معایب تلویزیون اسنوا از نظر پخش تصویر

یکی از نقاط ضعف کلی بسیار بزرگ تلویزیون A620U و سایر تلویزیون‌های اسنوا، عدم پشتیبانی از قابلیت ارتقای تصویر یا upscaling است؛ بنابراین چنانچه کیفیت تصاویر در حال نمایش در تلویزیون‌های ۴K اسنوا دارای وضوح ۴k یا رزولوشن ۳۸۴۰ یا ۲۱۶۰ یا حتی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ نباشد، تصاویر کاملا بی‌کیفیت و به‌صورت تار دیده می‌شوند.

پردازنده چهار هسته‌ای تلویزیون توانای ارتقای کیفیت چنین تصاویری را ندارد؛ بنابراین تلویزیون‌های ۴K اسنوا اصلا برای تماشای محتوای SD (مثل شبکه های صدا و سیما)مناسب نیستند.

این مشکل در تلویزیون‌های میان‌رده یا حتی ارزان‌قیمت برندهای مطرحی مثل سونی، ال‌جی و سامسونگ اصلا دیده نمی‌شود و تصاویر دارای رزولوشن پایین تا حد ممکن با کیفیت نمایش داده می‌شوند.

یکی دیگر از معایب تلویزیون‌های اسنوا، زمان پاسخگویی ۵ میلی‌ثانیه است (این عدد در میان تمام تلویزیون‌های اسنوا یکسان) است؛ البته این عیب نقص چندان بزرگی نیست و برای بسیاری از افراد مهم نیست؛ اما گیمرهای حرفه‌ای که به نمایش روان تصاویر بازی‌ها اهمیت زیادی می‌دهند، ترجیح می‌دهند تلویزیون‌هایی با زمان پاسخگویی دو یا یک میلی‌ثانیه را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس/ کدام را بخریم؟

کیفیت تلویزیون های اسنوا از نظر صدا

تلویزیون A620U از دو بلندگوی ۱۵ واتی بهره می‌برد و مجموعه توان بلندگوهای آن به ۳۰ وات می‌رسد. از نظر توان می‌توان گفت تمام بلندگوهای این تلویزیون در حد قابل‌قبول و متداولی است و بلندگوهای این تلویزیون نسبت به بلندگوهای سایر تلویزیون‌های ایرانی قوی‌تر هستند(تمام تلویزیون‌های ۴K اسنوا دارای دو بلندگوی ۱۵ واتی هستند).

اما فناوری‌های خاصی برای تقویت صدای این تلویزیون به کار نبرده شده است و اسنوا تنها قابلیت پخش صدای دالبی را در آن ایجاد کرده است؛ بنابراین اصلاً نباید انتظار شنیدن صدای فراگیر و سه‌بعدی را از بلندگوهای این تلویزیون داشته باشید.

عدم پشتیبانی از فرمت DTS نیز یکی دیگر از نقاط ضعف غیرقابل اغماض این تلویزیون اسنوا و سایر تلویزیون‌های این برند است؛ زیرا امروزه اکثر فیلم‌های بلوری فول اچ‌دی واقعی با DTS منتشر می‌شوند و صدایی بسیار شفاف با جزئیات و بیت ریت بسیار بالا دارند.

کاربران می‌توانند با نصب دو پلیر قوی و حرفه‌ای VLC و Kodi این مشکل را به ‌راحتی برطرف کنند؛ (البته برای لذت بردن از کیفیت واقعی صدای فراگیر DTS باید حتما از سینمای خانگی استفاده کنید؛ زیرا حتی در صورتی ‌که ترک صوتی DTS در تلویزیون پخش شود، تلویزیون تنها آن را رمزگشایی و به‌ صورت استریو پخش می‌کند و برای اینکه صدای فیلم را به صورت تفکیک‌شده و با وضوح بالا بشنویم، باید حتما صدای تلویزیون را از طریق کابل HDMI ARC به سینمای خانگی منتقل کنیم).

این تلویزیون و سایر تلویزیون‌ های برند اسنوا از ساب ووفر نیز محروم هستند و در هنگام پخش صحنه‌های جذاب و هیجان‌انگیز مانند صحنه انفجار یا شلیک گلوله، صدایی عمیق و غنی نمی‌شنویم.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

بررسی پورت‌ها در تلویزیوان های اسنوا

خوشبختانه تلویزیون A620 اسنوا و اکثر تلویزیون‌های این برند از نظر برخورداری از پورت‌های مختلف مشکلی ندارند؛ البته این تلویزیون ازنظر پورت‌ها نیز معایبی دارد که می‌توان آن‌ها را نادیده گرفت (در ادامه در مورد این معایب توضیح کوتاه خواهیم داد).

این تلویزیون دارای سه پورت HDMI، دو پورت USB، یک ورودی کامپوزیت، یک ورودی کامپوننت، یک پورت لن، یک پورت کواکسیال و خروجی هدفون است. به دلیل برخورداری این تلویزیون از پورت HDMI ARC می‌توانید آن را به‌راحتی با یک کابل HDMI سینماهای خانگی دارای پورت HDMI ARC متصل کنید.

با استفاده از این کابل هم تصویر از سینمای خانگی به تلویزیون منتقل و هم صدا با کیفیت بسیار بالایی از تلویزیون به سینمای خانگی منتقل می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از کابل مجزا برای منتقل کردن صدا از تلویزیون به سینمای خانگی ندارید.

از معایب تلویزیون اسنوا A620 در زمینه پورت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم برخورداری از پورت VGA جهت اتصال کیس کامپیوتر به تلویزیون

البته بیشتر کیس‌ها و کارت گرافیک‌های امروزی دارای خروجی HDMI هستند و می‌توانید این کیس‌هارا نیز به‌ راحتی به تلویزیون متصل کنید).

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

معایب تلویزیون اسنوا و نداشتن پورت اپتیکال

طبق نظرسنجی تلویزیون های اسنوا امروزه تقریبا تمام تلویزیون‌های برندهای مطرح و حتی بسیاری از تلویزیون‌های ارزان‌قیمت این برندها مجهز به این پورت هستند تا انتقال صدای دالبی از آن‌ها به سینمای خانگی با کیفیت بالا امکان‌پذیر باشد؛ بنابراین در صورتی ‌که سینمای خانگی شما فاقد پورت HDMI ARC باشد، مجبور هستید برای انتقال صدا از تلویزیون به سینمای خانگی از مبدل کواکسیال به اپتیکال استفاده کنید که قیمت آن در زمان نگارش این مقاله ۲۵۶ هزار تومان است.

در ضمن هر دو کابل HDMI ARC و کواکسیال بر خلاف کابل‌ اپتیکال در برابر نویز آسیب‌پذیر هستند و ممکن است کیفیت صدای تلویزیون در هنگام انتقال با این کابل‌ها کمی کاهش یابد (البته اگر از کابل‌های با کیفیت استفاده کنید، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد). در ضمن نویز ناشی از روشن و خاموش‌ شدن لامپ‌های مهتابی و استفاده از گوشی‌های بی‌‌سیم در اطراف تلویزیون می‌تواند باعث اختلال در انتقال صدا توسط کابل‌های کواکسیال یا HDMI شود یا حتی این فرآیند را متوقف کند.

عدم برخورداری از پورت HDMI 2.1

با وجود اینکه وجود پورت HDM1 2.1 در تلویزیون‌های ۴K در حال حاضر چندان ضروری نیست و یک پورت آینده‌نگرانه محسوب می‌شود؛ اما نبود آن نیز در تلویزیون ‌های فعلی تا حدودی یک عیب محسوب می‌شود؛ البته این پورت تنها در تلویزیون‌های رده‌بالای ال‌جی و سامسونگ دیده می‌شود و حتی در تلویزیون ‌های میان‌رده این برندهای بزرگ نیز وجود ندارد.

محل نامناسب قرارگیری پورت‌ها

یکی دیگر از نقاط ضعف تلویزیون های اسنوا در رابطه با پورت‌ها این است که پورت‌های USB و HDMI این تلویزیون‌ها در قسمت پشت و زیر آن‌ها تعبیه شده‌اند و دسترسی به آن‌ها کمی دشوار است.

سیستم‌ عامل و رابط کاربری

یکی از معایب تلویزیوان اسنوا نداشتن سیستم‌عامل است و نمی‌توان آن را کاملاً هوشمند نامید.

البته می‌توان با متصل کردن یک اندروید باکس به تلویزیون این مشکل را کاملاً برطرف کرد. البته همانطور که قبلا گفتیم برخی از تلویزیون‌های اسنوا مجهز به سیستم‌عامل اندروید هستند (مثل تلویزیون ۴K اسنوا مدل SSD-SA580U) که امکان پخش فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری، استفاده از سرویس‌های استریم ویدئو و حتی انجام بازی‌های سازگار با اندروید تی‌وی را در این تلویزیون‌ها فراهم می‌کند (البته طبیعتا برای بازی کردن با تلویزیون حتما باید از دسته‌های سازگار با اندروید تی‌وی استفاده کنید).

در تلویزیون‌های اندرویدی اسنوا، اپلیکیشن‌هایی از پیش ‌نصب‌ شده‌ای مانند اپلیکیشن سرویس‌های استریم ویدیوی فیلیمو و آپارات و همچنین اپلیکیشن بازار (شما می‌توانید اپلیکیشن‌های سازگار با اندروید تی وی را از طریق این اپ استور ایرانی دریافت و نصب کنید) وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید از قابلیت‌های مختلف تلویزیون اندرویدی بهره‌مند شوید.

در حال حاضر تلویزیون‌های اندرویدی اسنوا با اندروید ۸ و ۹ در بازار موجود هستند. در ضمن این تلویزیون‌ها دارای ۴ گیگابایت حافظه داخلی هستند که برای نصب اپلیکیشن‌های کاربردی و ضروری، کافی به نظر می‌رسد (متأسفانه حافظه داخلی این تلویزیون‌ها قابل ارتقا نیست و از کارت حافظه نیز پشتیبانی نمی‌کند).

طقب نظرسنجی تلویزیون های اسنوا برخورداری تلویزیون‌های ۴K اسنوا از نسخه‌های جدید اندروید تی‌وی، باعث برتری آنها نسبت به تلویزیون‌های ایکس ویژن و TCL شده است؛ زیرا تلویزیون‌های اندرویدی ایکس ویژن دارای نسخه‌های قدیمی اندروید تی‌وی هستند و تلویزیون‌های TCL نیز با سیستم‌عامل لینوکس عرضه می‌شوند که کارایی آن‌ به مراتب کمتر از اندروید تی‌وی است و اپلیکیشن‌های کمی برای این سیستم‌عامل عرضه شده است.

تلویزیون‌های اندرویدی اسنوا دارای دو کنترل هستند که یکی از آن‌ها کنترل اصلی است و از کنترل دوم می‌توانید به عنوان موس جهت دسترسی راحت‌تر به بخش‌های مختلف محیط کاربری استفاده کنید؛ البته این کنترل هوشمند که مجیک موس نیز نام دارد، فاقد میکروفون (برای کنترل صوتی تلویزیون) و صفحه‌کلید است؛ بنابراین کارایی آن در حد انتظار نیست.

در ضمن برای استفاده از این کنترل هوشمند باید دانگلی را به یکی از پورت‌های USB تلویزیون متصل کنید؛ بنابراین در هنگام استفاده از این کنترل هوشمند یکی از پورت‌های USB تلویزیون اشغال می‌شود و اگر این دانگل در داخل تلویزیون تعبیه می‌شد، بسیار بهتر بود.

بیشتر بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

برخورداری تلویزیون های اسنوا از پردازنده چهار هسته‌ای، عملکرد نسبتاً روانی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است؛ البته ممکن است گاهی اوقات شاهد مشکل هنگ کردن و کندی سرعت آن‌ها باشید که با توجه به اندرویدی بودن تلویزیون طبیعی است و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و می‌توان با ریست کردن تلویزیون یا خاموش و کردن آن به‌راحتی این مشکل را برطرف کرد.

فناوری‌های ارتباطی

خوشبختانه این تلویزیون و سایر تلویزیون‌های ۴K این برند علاوه بر بلوتوث از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم دیگری ازجمله screen mirroring و DLNA و Airplay است. در حقیقت هر سه فناوری برای انتقال فایل‌های ویدئویی و صوتی، تصاویر و حتی محتوای در حال نمایش در نمایشگر گوشی به تلویزیون و نمایش آن‌ها روی نمایشگر بزرگ تلویزیون با استفاده از روتر وای فای به کار گرفته می‌شوند.

این سه فناوری می‌توانند ارتباط بی‌سیم بین تلویزیون و وسایلی مثل گوشی و تبلت را به ‌سادگی امکان‌پذیر کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی و راهنمای خرید تلویزیون سونی  

سایر فناوری‌ها

طبق نظرسنجی تلویزیون های اسنوا سایر فناوری‌های موجود در تمام تلویزیون های این برند به شرح زیر هستند:

  • قابلیت ضبط برنامه روی فلش و هارد اکسترنال
  • قابلیت تایم شیفتینگ (Time shifting): با استفاده از این قابلیت می‌توانید در هنگام ضبط کردن برنامه‌ها روی حافظه‌های خارجی، زمان برنامه را به عقب بازگردانید و قسمت مورد نظرتان را به ‌راحتی تماشا کنید. در ضمن اصلاً نباید نگران ضبط شدن برنامه در حال پخش باشید؛ زیرا ضبط برنامه بدون هیچ‌گونه مشکل یا اختلالی ادامه خواهد داشت.
  • گیرنده دیجیتالی DVB2: تلویزیون‌های اسنوا نیز مانند سایر تلویزیون‌هایی که در ایران تولید یا مونتاژ می‌شوند، مجهز به گیرنده‌های دیجیتالی داخلی هستند؛ البته عملکرد این گیرنده‌های دیجیتالی چندان سریع نیست و تصویر کانال جدید تقریبا پنج ثانیه پس از تعویض کانال، نمایش داده می‌شود.
  • خاموش شدن به‌صورت خودکار: این قابلیت نیز یکی دیگر از قابلیت‌های جالب برخی از تلویزیون‌ های اسنوا است. چنانچه تلویزیون حضور فردی را مقابل خود تشخیص ندهد یا فرد هیچ حرکتی نکند و به تلویزیون نگاه نکند. تلویزیون به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

در کل باید بگویم تلویزیون ‌های اسنوا ۴K توانایی رقابت با تلویزیون‌های ارزان‌قیمت یا حتی میان‌رده تلویزیون‌های برندهای مطرح را دارند و می‌توانید با قیمتی مناسب که حداقل یک‌ دوم تلویزیون‌های میان‌رده برندهای مطرح است آن‌ها را تهیه کنید و از کیفیت راضی‌کننده آن‌ها لذت ببرید؛ اما مطمئناً کیفیت تصویر و عملکرد کلی آن‌ها با تلویزیون‌های رده‌بالای برندهای مطرح فاصله زیادی دارد که چندان هم تعجب‌برانگیز هم نیست.

در ضمن تلویزیون‌های اسنوا از فناوری MHL نیز پشتیبانی می‌کنند. کاربران تلویزیون‌ های دارای این فناوری می‌توانند گوشی خود را با یک کابل مخصوص به تلویزیون متصل کنند و از قابلیت‌های این فناوری که شامل موارد زیر می‌شود، بهره‌مند شوند.

  • شارژ تلفن همراه با توان ۴۰ وات (گوشی در حین استفاده شارژ می‌شود)
  • نمایش بازی‌ها روی تلویزیون (شما می‌توانید پس از متصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل، آن را به یک کنسول بازی همراه با دسته تبدیل کنید و از بازی روان و بدون هیچ لگ و تأخیری در تلویزیون لذت ببرید.
  • امکان نمایش تصاویر ویدئوها و فایل‌های موسیقی با کیفیت و بسیار بالا (امکان پخش ویدئوهای ۴K و فایل‌های موسیقی ۲۴ بیت در تلویزیون نیز از طریق این فناوری امکان‌پذیر است).
  • قابلیت سوئیچ کردن بین تصاویر، ویدئوها و فایل‌های موسیقی گوشی و پخش آن‌ها با ریموت کنترل تلویزیون.

بیشتر بخوانید: تلویزیون‌های هایسنس ارزش خرید دارند؟ /معرفی و بررسی

کیفیت تلویزیون های اسنوا Full HD

تلویزیون اسنوا

براساس نظرسنجی تلویزیون های اسنوا صورت گرفته تلویزیون‌های فول اچ‌دی اسنوا نیز مانند تلویزیون‌های ۴K این برند دارای پنل A + هستند؛ البته نرخ بازسازی این تلویزیون‌ها به جای ۴۰۰ هرتز ۱۰۰ هرتز است؛ بنابراین در نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع در مقایسه با تلویزیون‌های ۴K عملکرد ضعیف‌تری دارند. در ضمن این تلویزیون‌ها فاقد فناوری HDR 10 هستند (بسیاری از تلویزیون‌های فول اچ‌دی برندهای مطرح از فناوری HDR نیز برخوردار هستند).

در ضمن برخی از تلویزیون‌های فول اچ‌دی این برند فاقد فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم هستند که در دنیای امروزی ضعف نسبتاً بزرگی محسوب می‌شوند.

یکی دیگر از تفاوت‌های قابل‌توجه تلویزیون‌های ۴K و Full HD اسنوا، متفاوت بودن توان بلندگوهای آن‌ها است. تلویزیون‌های فول اچ‌دی اسنوا دارای دو بلندگوی ۱۰ واتی هستند.

بررسی تلویزیون های اسنوا HD

تلویزیون اسنوا

کیفیت تلویزیون اسنوا HD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۰۸۰ تنها در سایز ۳۲ اینچ موجود هستند. در ضمن در این تلویزیون‌ها هیچ یک از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم موجود در تلویزیون‌های Full HD و ۴K وجود ندارد و دارای دو بلندگوی ۷.۵ واتی هستند.

از دیگر معایب تلویزیون‌های HD اسنوا می‌توان به عدم برخورداری از پورت HDMI ARC، برخورداری از یک پورت USB به جای دو پورت، عدم برخورداری از وای‌فای و عدم قابلیت اتصال به اینترنت اشاره کرد. همچنین هیچ یک از این تلویزیون‌ها دارای سیستم‌عامل اندروید نیستند. سایر مشخصات این تلویزیون‌ها با تلویزیون‌های فول اچ‌دی یکسان است.

بیشتر بخوانیدد: راهنمای خرید تلویزیون ۴K

معایب تلویزیون اسنوا از نگاه مشتریان

همانطور که به کیفیت تلویزیون اسنوا اشاره کردیم، باید معایب آن را نیز بیان کنیم که در این مقاله تاکنون اشاره‌ای به آن‌ها نشده است، شامل موارد زیر می‌شود:

  • عدم تشخیص هارد اکسترنال در برخی از مواقع (معمولاً این مشکل با یک بار خاموش و روشن کردن تلویزیون برطرف می‌شود).
  • سرعت پایین تلویزیون در هنگام روشن شدن و آماده به کار شدن (البته این مشکل در تلویزیون‌های اندرویدی و سایر تلویزیون‌های هوشمند برندهای مطرح که دارای سیستم‌عامل سنگینی هستند، طبیعی است و تلویزیون‌ها کمی با تأخیر روشن می‌شوند).
  • یکی از معایب تلویزیون اسنوا کیفیت نه‌چندان بالای ریموت کنترل اصلی و عملکرد نه‌چندان خوب آن (ریموت کنترل تنها در زوایای محدودی عمل می‌کند و باید آن را درست مقابل گیرنده مادون‌قرمز تلویزیون یا حداکثر در زاویه ۳۰ درجه از آن بگیرید تا درست عمل کند).
  • عدم برخورداری از حسگر نور محیطی: متأسفانه تلویزیون‌های اسنوا فاقد حسگر نور محیطی هستند؛ بنابراین نور آن‌ها متناسب با نور محیط اطراف اطراف به‌ صورت خودکار کاهش یا افزایش پیدا نمی‌کند و به همین دلیل ممکن است تماشای این تلویزیون‌ها در محیط‌های تاریک کمی آزاردهنده باشد و مجبور باشید خودتان نور آن‌ها را کاهش دهید.

توجه: در بخش معرفی مدل‌ها، تفاوت‌های جزئی تمام تلویزیون‌ها HD و Full HD و ۴K را بیان می‌کنیم.

کدام مدل تلویزیون اسنوا بهتر است ؟

قیمت تلویزیون اسنوا مدل SA620U (مدلی که در مقاله با آن آشنا شدیم) سایز ۵۵ اینچ ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

کیفیت تلویزیون اسنوا LED هوشمند ۴K مدل SSD-50SA1560U

طبق نظرسنجی تلویزیون های اسنوا این تلویزیون برخلاف مدل A620U مجهز به پنل AV است و از اندروید ۹ و از تمام فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم مذکور برای A620U و همچنین فناوری MHL برخوردار است؛ بنابراین نسبت به A620U گزینه بهتری محسوب می‌شود.

قیمت تلویزیون اسنوا مدل SSD-50SA1560U نه میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است

تلویزیون LED هوشمند ۴K اسنوا مدل SSD-50SA560U سایز ۵۰ اینچ

این تلویزیون تفاوت چندانی با مدل SSD-50SA1560U ندارد و تنها تفاوت آن با مدل مذکور، پشتیبانی مدل SSD-50SA560U از قابلیت صدای فراگیر مجازی (ٰ Virtual surround) است؛ البته متأسفانه این تلویزیون از فناوری اسکرین میرورینگ پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه و تفاوت تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ

کیفیت تلویزیون اسنوا LED هوشمند اسنوا Full HD سایز ۴۳ اینچ مدل SSD-43SA560B

این تلویزیون هوشمند اسنوا از اندروید ۸ بهره می‌برد و از فناوری‌های بی‌سیم ذکرشده برای تلویزیون‌های ۴K این برند به همراه بلوتوث و فناوری MHL برخوردار است.

قیمت تلویزیون اسنوا مدل SSD-43SA560B شش میلیون و ۹۳۴ هزار تومان است.

تلویزیون LED اسنوا Full HD سایز ۴۳ اینچ مدل SLD-43SA1260

متأسفانه این تلویزیون فاقد اندروید و فناوری‌های بی‌سیم ارتباطی مذکور است و بلوتوث هم ندارد. سایر مشخصات آن دقیقاً مانند مشخصات ذکرشده برای سایر تلویزیون‌های Full HD اسنوا است.

براساس نظرسنجی تلویزیون های اسنوا محصول مدل SLD-43SA260B یکی دیگر از تلویزیون‌های Full HD غیرهوشمند با اندازه ۴۳ اینچ است که دارای پورت HDMI ARC و فناوری HDMI CEC است. با استفاده از این فناوری می‌توانید تمام دستگاه‌هایی را از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل شده‌اند، با ریموت کنترل تلویزیون، کنترل کنید.

قیمت تلویزیون اسنوا مدل SLD-43SA1260 پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

قیمت تلویزیون اسنوا مدل SLD-43SA260B شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟  

تلویزیون LED اسنوا HD سایز ۳۲ اینچ SLD-32SA1220

همان‌طور که گفتیم یکی از معایب تلویزیون اسنوا HD هوشمند نبودن است. همچنین از بلوتوث، وای فای و فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم نیز محروم هستند.

قیمت تلویزیون اسنوا مدل SLD-32SA1220 سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است

تمام تلویزیون ‌های اسنوا با گارانتی ۲۴ ماهه انتخاب عرضه می‌شوند.

کلیه قیمت‌ها مربوط به تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ هستند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.3 / 5. تعداد آرا: 11

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    نوامبر 22, 2020

    واقعا عالی بود فقط تفاوت سه پورت hdmi در تلویزیون های هوشمند رو نفرمودید چون یکیش ساده هست و دو تای دیگه هر کدوم یه کلمه اضافه دارند که کنار واژه hdmi ذکر شده

    محمد کامرانی
    دسامبر 25, 2020

    خیلی استفاده کردم و پنج ستاره امتیاز دادم ولی عجیبه یک و نیم ستاره ثبت شد !!
    از زحمات آقای فرهبد سپاسگزارم که اطلاعات مفیدی ارائه کردند ، برایشان سلامتی و شادی و پیروزی آرزومندم .

    علی
    فوریه 21, 2021

    سلام
    بهترین مدل تلوزیون سونی فول اچ دی ۴۳ اینچ کدام است که داری
    کیفیت خوب در حد عالی و از فناوری های هوشمند به صورت کامل برخوردار باشد ممنونم اگر پاسخ من را ایمیل بفرمایید
    با تشکر

لینک کپی شد!