تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

دستگاه فرنچ پرس چیست؟

کاربرد و طرز استفاده از دستگاه فرنچ ‌پرس + قیمت

راهنمای خرید
دستگاه فرنچ ‌پرس French press نوعی دستگاه ساده ولی کاربردی است که نه تنها از آن می‌توان برای دم کردن قهوه‌های خوشمزه استفاده کرد بلکه می‌توان دمنوش و چای نیز در آن دم کرد. در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها از همین این دستگاه برای آماده کردن سفارش مشتریان استفاده می‌شود.

تصلا – دستگاه فرنچ ‌پرس در ظاهر شبیه به یک پارچ نسبتاً کوچک هستند که شامل یک درب و یک دستگیره و توری است. توری در دستگاه‌های فرنچ پرس نقش فیلتر در دستگاه‌های قهوه‌ساز برقی را ایفا می‌کند. در واقع با فشار دادن این توری، شما قهوه را صاف می‌کنید و تفاله‌های قهوه در کف پارچ دستگاه فرنچ‌پرس جمع می‌شود.

معمولاً قهوه‌هایی که با دستگاه‌های فرنچ‌پرس تهیه می‌شود از نظر طعم، مزه و بو بسیار قوی هستند. البته طعم و مزه قهوه یا دم‌نوش تهیه شده در این دستگاه‌ها بیشتر بسته به توانایی دستگاه فرنچ‌پرس در استخراج عصاره‌های دانه‌های قهوه و یا گیاهانی است که می‌خواهید از آن‌ها دم‌نوش تهیه کنید. از این رو هرچند ممکن است در نگاه اول دستگاه فرنچ‌پرس یک دستگاه ساده به نظر بیاید و تصور کنید که انتخاب بهترین دستگاه فرنچ‌پرس ساده است، اما اگر عملکرد و کیفیت این دستگاه‌ها مناسب نباشد چون نمی‌توانید قهوه یا دم‌نوش خوشمزه‌ای با استفاده از آن‌ها آماده کنید.

در بازار لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه انواع مختلفی از دستگاه‌های فرنچ ‌پرس وجود دارد که نه تنها ظاهرآن‌ها متفاوت است بلکه کاایی آن‌ها نیز بسیار متفاوت است. تنها آیتمی که در همه دستگاه‌های فرنچ‌پرس وجود دارد، پارچ این دستگاه‌‌ها و توری آن‌هاست. البته توری این دستگاه‌ از نظر اندازه سوراخ‌های آن در همه دستگاه‌ها یکسان نیست و هرچه کیفیت دستگاه بیشتر باشد، این توری از فلز با کیفیت‌تری ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم آشپزخانه لوکس+ قیمت و امکانات

تفاوت دستگاه فرنچ ‌پرس و موکاپات چیست؟

دستگاه موکاپات و فرنچ‌ پرس دو دستگاه ساده اما کاربردی برای دم کردن قهوه‌های آسیاب شده به حساب می‌آیند. این دستگاه‌ها معمولاً قیمت مناسبی دارند به همین دلیل اکثر افرادی که مایل به نوشیدن قهوه هستند و نمی‌خواهند هزینه زیادی برای دستگاه‌های قهوه‌ساز پرداخت کنند، می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند. تفاوت اصلی دستگاه‌های موکاپات و فرنچ‌پرس در عملکرد آن‌ها در دم کردن قهوه است.

به قهوه‌ای که توسط دستگاه فرنچ‌ پرس تهیه می‌شود قهوه فیلتری یا قهوه فرانسه گفته می‌شود اما به قهوه‌ای که در موکاپات دم می‌کشد قهوه اسپرسو گفته می‌شود. معمولاً قهوه تهیه شده در دستگاه موکاپات قوی‌تر و سنگین‌تر از قهوه‌ای است که در دستگاه فرنچ‌پرس تهیه می‌شود. معمولاً مدت زمان دم کشیدن قهوه در فرنچ‌پرس بیشتر از مدت زمانی است که برای دم کشیدن قهوه در موکاپات صرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: پرکاربردترین لوازم خانگی کوچک آشپزخانه و خانه

مزایای استفاده از دستگاه فرنچ ‌پرس برای تهیه قهوه

در دستگاه‌های فرنچ‌پرس قهوه در آب داغ به حالت غوطه‌ور در می‌آید و خیس می‌خورد. غوطه‌ور بودن دانه‌های آسیاب شده قهوه در آب داغ باعث می‌شود تا عصاره قهوه از دانه‌های خورد شده بیرون کشیده شود و عطر و طعم قهوه به آب منتقل شود.

دستگاه‌های فرنچ‌پرس بعد از دستگاه‌های قهوه‌جوش برقی که از روش قطره‌ای برای تهیه و دم کردن قهوه در آن‌ها استفاده می‌شود، بهترین نوع دستگاه‌های قهوه‌ساز هستند. یکی از مزایای استفاده از دستگاه‌های فرنچ‌پرس برای تهیه قهوه این است که نه تنها دم کردن قهوه با استفاده از آن‌ها آسان است بلکه چون این دستگاه‌ها بدون برق کار می‌کنند، هزینه استفاده از آن‌ها نیز نسبتاً کم است.

در دستگا‌ه‌های قهوه‌ساز که در آن‌ها از روش Pour Over استفاده می‌شود، اولاً در هر بار استفاده شما می‌توانید تنها یک فنجان قهوه تهیه کنید و برای هر فنجان باید پروسه تهیه قهوه را تکرار کنید اما در فرنچ پرس شما می‌توانید بسته به حجم پارچ فرنچ‌پرس همزمان چند فنجان قهوه تهیه کنید.

همچنین چون این دستگاه‌ها برای کار کردن نیازی به برق ندارند بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای درست کردن قهوه تازه دم در حین مسافرت و داخل ماشین یا سر کار خود به شرطی که به آب جوش دسترسی داشته باشید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کاربردی‌ترین مدل چای ساز تفال کدام است؟+ قیمت

نکاتی که باید در حین انتخاب دستگاه فرنچ‌ پرس به آن توجه کنیم

قبل از اینکه بخواهیم چند نمونه از بهترین دستگاه‌های فرنچ‌پرس را معرفی کنیم باید چند نکته در خصوص انتخاب بهترین دستگاه فرنچ ‌پرس را بیان کنیم.

اولین نکته‌ای که در بررسی و انتخاب دستگاه فرنچ‌پرس باید به آن توجه کنید این است که کیفیت قهوه‌ای که با استفاده از این دستگاه‌ها تهیه می‌شود تقریباً نزدیک به مزه و طعم قهوه‌ دم کشیده با استفاده از دستگاه‌های قهوه‌ساز برقی است. البته کیفیت قهوه نیز تا حد قابل توجهی روی عملکرد قهوه‌ای که با استفاده از این دستگاه‌ها تهیه می‌کنید، اثر می‌گذارد.

یکی از مواردی که در کیفیت دم کشیدن قهوه توسط دستگاه‌های فرنچ‌پرس تأثیر می‌گذارد، عدم نفوذ هوا به داخل پارچ این دستگاه‌ها است. از این رو قهوه، چای و دم‌نوش در دستگاه‌های فرنچ پرسی که درب آن‌ها محکم بسته نمی‌شود و گیره قفل درب ندارد، معمولاً به خوبی دم نمی‌کشد و به همین دلیل کیفیت چندان مناسبی نخواهد داشت. همچنین سوراخ توری این دستگاه‌ها باید بسیار زیر باشد. هرچه سوراخ توری در این دستگاه‌ها ریزتر باشد، قدرت فیلتر یا توری در صاف کردن قهوه بیشتر خواهد بود. این فاکتور به خصوص برای افرادی که دوست ندارند تفاله‌های قهوه هنگام نوشیدن آن به دهان‌شان وارد شود بسیار مهم است. قدرت استخراج عصاره قهوه و همچنین جنس پارچ و از همه مهم‌تر توانایی دستگیره این دستگاه‌ها در تحمل فشاری که حین فشار دادن دستگیره به سمت پایین روی آن‌ها ایجاد می‌شود، نیز بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: فهرستی جامع از لیست قیمت انواع چای‌ساز

دستگاه فرنچ ‌پرس Bodum Chambord


اولین نکته‌ای که در خصوص دستگاه فرنچ‌پرس Bodum Chambord توجه خریدار را به خود جلب می‌کند، زیبایی این دستگاه است. رنگ قرمز براق دستگاه نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. ظاهر این دستگاه نسبت به مدل‌های قبلی دستگاه‌های فرنچ ‌پرس Bodum تغییر چندانی نکرده است.

اما برخلاف ظاهر این دستگاه که تقریباً مشابه نمونه‌های قبلی آن است، قهوه‌های دم کشیده در این دستگاه به لطف جنس بسیار عالی پارچ آن و همچنین فلزی که در ساخت توری و دستگیره آن استفاده شده است، بسیار خوشمزه است و مزه قوی دارد.

فلز استیل به کار رفته در توری و فنر این دستگاه ضدزنگ است و به هیچ عنوان قهوه دم‌کشیده در آن‌ها مزه فلز یا زنگ‌زدگی نمی‌گیرد. دستگیره این دستگاه نیز بسیار با کیفیت است و تحمل فشار در آن بسیار بالا است.

قیمت دستگاه فرنچ ‌پرس Bodum Chambord در حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

دستگاه فرنچ‌پرس Bodum Brazil

این دستگاه ارزان‌ترین دستگاه فرنچ ‌پرس با کیفیت در بازار لوازم خانگی است. با وجود اینکه قیمت این دستگاه بسیار کم است اما کیفیت آن بسیار بالا است. پارچ این دستگاه از جنس شیشه نشکن ساخته شده است و می‌تواند فشار زیادی را تحمل کند.

این مدل از دستگاه‌ فرنچ‌پرس نسبت به مدل Chambord که توسط همین برند تولید می‌شود، ارزان قیمت‌تر است؛ چون برند Bodum برای کاهش هزینه‌ها به جای استفاده از فلز استیل در برخی از قسمت‌های دستگاه فرنچ‌پرس از پلاستیک فشرده استفاده کرده است.

با وجود اینکه در برخی از قسمت‌های این دستگاه از پلاستیک استفاده شده است، اما کیفیت دستگاه بسیار بالا است. علاوه بر این طول عمر دستگاه نیز بسیار زیاد است و مزه قهوه دم کشیده در آن بسیار خوب است.

برای خرید دستگاه فرنچ‌پرس Bodum Brazil حدود ۴۵۰ هزار تومان هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه درباره دستگاه آسیاب قهوه نمی دانید!

دستگاه فرنچ ‌پرس Veken


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه فرنچ‌پرس Veken این است که در کنار آن لوازم جانبی بسیار زیادی توسط سازنده این دستگاه ارائه شده است.

برای مثال شما می‌توانید با خرید دستگاه فرنچ ‌پرس Veken به قیمت ۷۵۰ هزار تومان به ابزارهایی مثل یک قاشق چوبی برای هم زدن قهوه، یک شیشه‌شور و یک همزن شارژی برای هم زدن شیر و درست کردن کف برای شیر دسترسی داشته باشید.

وجود این همزن شارژی در کنار این دستگاه فرنچ‌پرس باعث می‌شود شما بتوانید از آن برای تهیه لته و کاپوچینو نیز استفاده کنید.

دستگیره‌ها و توری این دستگاه فرنچ‌پرس بر خلاف سایر دستگاه‌های فرنچ‌پرس از جنس مس ساخته شده است و به همین دلیل به هیچ عنوان زنگ نمی‌زند و طول عمر و دوام بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌های فرنچ‌پرس دارد.

همچنین چون توری این دستگاه از جنس مس ساخته شده است، تحمل بالایی در برابر فشار ناشی از آب و کاربر دارد.

دم کردن قهوه در ظرف‌های مسی باعث بالا رفتن کیفیت آن می‌شود. به همین دلیل قهوه دم کشیده در این دستگاه بسیار خوشمزه است. تنها ایراد این دستگاه این است که جنس پارچ آن بسیار نازک است و هرگونه ضربه به آن باعث شکستن شیشه می‌شود. بنابراین در هنگام کار کردن با آن باید بسیار مراقب باشید.

بیشتر بخوانید: مشخصات و لیست قیمت ۹ مدل‌ چای‌ساز فلر

دستگاه فرنچ پرس Frieling


یکی از گران قیمت‌ترین و در عین حال با کیفیت‌ترین دستگاه‌های فرنچ‌ پرس که در بازار لوازم خانگی ایران و لوازم خانگی اروپا می‌توانید تهیه کنید، دستگاه فرنچ ‌پرس Frieling است. گران بودن این دستگاه فرنچ‌پرس، به دلیل جنس بدنه آن است.

بدنه این دستگاه برخلاف دستگاه‌های فرنچ‌پرس دیگر از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است. یعنی پارچ این دستگاه کاملاً فلزی است و به همین دلیل مقاومت آن در برابر ضربه و فشار بسیار زیاد است.

از آنجایی که بدنه این دستگاه از فلز ساخته شده است، بنابراین طراح آن با خیال راحت و بدون نگرانی در خصوص ظاهر دستگاه و زیبایی آن بدنه این فرنچ‌پرس را به صورت دو لایه طراحی کرده است. به عبارت دیگر بدنه این دستگاه کاملاً عایق‌بندی شده است.

به همین دلیل قهوه مدت زمان بیشتری در این دستگاه گرم می‌ماند و از همه مهم‌تر اینکه بهتر دم می‌کشد.

برای خرید دستگاه فرنچ پرس Frieling در حدود ۱ میلیون تومان باید هزینه کنید.

روش استفاده از دستگاه‌های فرنچ پرس برای دم کردن قهوه، دمنوش و یا چای


برای اینکه قهوه خوشمزه و مطبوعی میل کنید باید به دو فاکتور توجه کنید. اول اینکه دمای آب نه باید آن قدر زیاد باشد که قهوه بسوزند و نه باید آن‌قدر سرد باشد که قهوه کامل دم نکشد. همچنین دانه قهوه باید به حدی آسیاب شود که وقتی با آب مخلوط می‌شود به حالت گِل در نیاید و مزه آن تلخ شود.

روش کار با دستگاه فرنچ‌پرس برای دم کردن قهوه بسیار ساده است. برای این کار شما به قهوه آسیاب شده نیاز دارید که بسته به سلیقه خود می‌توانید قهوه با مزه بسیار قوی یا قهوه با مزه نسبتاً قوی را انتخاب کنید.

البته باید توجه کنید روش آسیاب کردن قهوه برای استفاده در دستگاه‌های فرنچ پرس با قهوه‌هایی که برای دستگاه‌های قهوه‌جوش برقی و از این دست استفاده می‌شوند، متفاوت است. یعنی دانه‌های قهوه باید به قدری درست باشند که از توری دستگاه فرنچ‌پرس عبور نکنند تا قهوه به خوبی فیلتر شود. علاوه بر قهوه آسیاب شده شما نیاز به آب جوش نیز دارید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید قهوه خود را با کافی میت یا شیر گرم نیز میل کنید.

از آنجایی که برای تهیه قهوه با استفاده از دستگاه فرنچ ‌پرس از قهوه با دانه‌های درشت استفاده می‌شود به همین دلیل مدت زمان بیشتری برای دم کشیدن قهوه نیاز است. دمای مناسب آب برای دم کردن قهوه به این روش چیزی در حدود ۹۰ تا ۹۴ درجه سلسیوس است. برای رساندن درجه حرارت آب جوش به این میزان بهتر است بعد از جوش آمدن آب آن حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید و بعد آب را روی دانه‌های قهوه بریزید.

برای کار با دستگاه فرنچ پرس ابتدا درب دستگاه فرنچ پرس را باز کنید و توری را از داخل آن خارج کنید. هر یک قاشق غذاخوری قهوه برای ۱۴۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر آب کافی است. این میزان قهوه را داخل فرنچ‌پرس بریزید و سپس آب داغ را روی آن بریزید. توجه کنید که هر چقدر میزان آب نسبت به قهوه بیشتر باشد، قهوه دم کشیده رقیق‌تر و ملایم‌تر خواهد بود.

بعد از اینکه آب داغ را روی قهوه آسیاب شده ریختید، درب دستگاه را ببندید. روی درب بعضی از دستگاه‌های فرنچ پرس یک زبانه وجود دارد که به بسته شدن کامل درب دستگاه فرنچ‌پرس کمک می‌کند. اگر روی دستگاه شما هم این گیره وجود دارد آن را محکم کنید.

توجه کنید که دستگیره و صافی فیلتر قهوه باید در ابتدا بالا باشد و قهوه در آب در حالت غوطه‌ور باشد. حدود ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید و سپس در حالی‌که با یک دست پارچ فرنچ‌پرس را گرفته‌اید با دست دیگر دستگیره یا صافی را به آرامی به سمت پایین فشار دهید. در این حالت تفاله‌های قهوه در یکجا جمع می‌شوند و مایه قهوه صاف می‌شود. حتما مدتی صبر کنید و سپس دستگیره فرنچ‌پرس را به سمت پایین فشار دهید.

گاهی اوقات ممکن است داخل قهوه با وجود اینکه دستگیره را به پایین فشار داده‌اید، همچنان تفاله‌های قهوه وجود داشته باشد. برای اینکه قهوه کاملاً صاف شود، دوباره درب دستگاه را باز کنید، دستگیره و توری فیلتر را از داخل آن خارج کنید و دوباره آن را سر جای خود قرار دهید. بهتر است چند دقیقه صبر کنید تا قهوه کاملاً دم بکشد. بعد از دم کشیدن قهوه می‌توانید آن را میل کنید.

شستن دستگاه فرنچ پرس بسیار راحت است. فقط بهتر است دستگاه را با دست بشویید و از ماشین ظرفشویی برای شستن آن استفاده نکنید.

در پایان لازم است این نکته را ذکر کنیم که در بازار لوازم خانگی دستگا‌های فرنچ‌پرس متفاوت با قیمت‌های بسیار ارزان وجود دارد اما در هنگام خرید این دستگاه‌ها بهتر است اول به کیفیت دسته و توری و همچنین جنس بدنه و شیشه پارچ دقت کنید. ممکن است برخی از دستگاه‌ها ارازن‌قیمت باشند اما کیفیت آن‌ها مناسب نباشد و با یک ضربه یا فشار آب و دست کاربر به سرعت بشکنند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!