تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

یخچال فریزر تسلا بخریم؟ + قیمت

راهنمای خرید
تسلا یک برند تولید کننده لوازم خانگی صربستانی است که دفتر مرکزی آن در شهر بلگراد واقع شده است و تلاش می‌کند لوازم خانگی خود را با فناوری‌های جدید و به روز روانه بازار کند. در این مطلب مشخصات انواع یخچال فریزر تسلا عنوان می کنیم.

تصلا – یخچال فریزر تسلا در کنار مزایای خود معایبی هم دارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ بنابراین ابتدا به بررسی مزایا و معایب کلی این محصولات می‌پردازیم و سپس با ویژگی‌‌ها و مزایای بکارگرفته‌شده در انواع مختلف این محصولات و مدل‌های متنوع آن‌ها آشنا می‌شویم.

مرایای کیفیت یخچال فریزر تسلا

برخورداری یخچال فریزر تسلا از مزایای زیر دلیل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب آن‌ها است.

  • استفاده از گاز R600A: این گاز دوست‌دار محیط‌زیست است و عملکرد سرمایشی بسیار خوبی دارد.
  • طراحی زیبا: طراحی انواع یخچال فریزر تسلا به دست یک گروه طراح ایتالیایی زبده انجام شده است.
  • فضای کافی: حتی یخچال‌های کوچک تسلا نیز نسبت به اندازه خود فضای کافی دارند.
  • تقسیم‌بندی فضای داخلی به شکل مناسب: فضای داخلی انواع یخچال فریزر تسلا به گونه‌ای طراحی شده است که افراد بتوانند حداکثر استفاده را از این فضا ببرند.
  • نورپردازی زیبای فضای داخلی:در تمام یخچال‌های تسلا از لامپ‌های LED زیبایی برای نورپردازی استفاده شده است.
  • استفاده از فناوری‌های جدید و طراحی خاص و ویژه کشوی‌های یخچال و فریزر برای حفظ طراوت و افزایش ماندگاری مواد غذایی: از میان این فناوری‌ها می‌توان به فناوری گردش هوای چندگانه، قابلیت انجماد و سردکنندگی سریع، کشوی چیلر باکس و… اشاره کرد که در ادامه در مورد آنها توضیح خواهیم داد.
  • مصرف نسیتا کم: انواع  یخچال فریزر تسلا دارای کلاس انرژی +A هستند.
  • استفاده از فناوری‌ها و قابلیت‌های طراحی‌شده برای تسهیل استفاده از یخچال‌ها و فریزرها: از میان این فناوری‌ها می‌توان به فناوری ضدبرفک در برخی از مدل‌ها، قابلیت بازشدن درب برخی از یخچال‌ها از هر دو طرف چپ و راست، نصب آسان یخجال توکار، برفک‌زدایی آسان فریزرهای صندوقی تسلا و… اشاره کرد که در ادامه در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

معایب یخچال فریزر تسلا

اگرچه تسلا از فناوری‌های جدید و مبتکرانه‌ای در این محصولات استفاده کرده است؛ اما آن‌ها معایبی نیز دارند که نمی‌توان به دیده اغماض به آن‌ها نگاه کرد. این معایب شامل موارد زیر می‌شود:

عدم بهینه‌سازی مصرف برق

یکی از مهم‌ترین معایب انواع یخچال فریزر تسلا برخورداری از کلاس انرژی +A است، دو فریزر صندوقی این برند دارای کلاس انرژی A هستند.

امروزه بسیاری از یخچال‌های میان‌رده یا حتی ارزان‌قیمت برندهای مطرح یا حتی برندهای نه‌چندان مطرح و شناخته‌شده با کلاس انرژی ++A یا حتی +++ A عرضه می‌شوند.

برچسب انرژی +A چندان شایسته محصولات شرکتی که مدعی است وسایل خانگی به‌روزی را تولید کرده است؛ زیرا یکی از رویکردهای کلی در تولید وسایل مختلف جدید و مدرن، بهره مندی از روش‌های مختلف برای کاهش مصرف آن‌ها است.

هوشمند نبودن و عدم استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

همه ما می‌دانیم که در دنیای امروزی تمام برندهای تولیدکننده لوازم مصرفی از جمله برندهای تولیدکننده لوازم خانگی تلاش می‌کنند محصولات خود را تا جای ممکن هوشمند کنند.

همچنین در صورت امکان و برخورداری از مهارت‌های لازم، سعی می‌کنند از قابلیت‌های بالقوه فناوری‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا نیز جهت ارتقای قابلیت‌های محصولات خود، به‌روزتر کردن آن‌ها و همچنین تسهیل استفاده از آن‌ها استفاده کنند.

متأسفانه بهره‌مندی از قابلیت‌های هوشمند در هیچ یک از انواع یخچال فریزر تسلا آن طور که باید، پیاده‌سازی نشده و تسلا تنها به ایجاد فناوری برفک‌زدایی هوشمند و استفاده از چند سنسور هوشمند در محصولاتش اکتفا کرده است؛ درحالی‌که ال‌جی و  سامسونگ یخچال‌های کاملاً هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت تولید کرده‌اند و یخچال‌های این دو برند گزینه کاملاً مناسبی برای خانه‌های هوشمند هستند.

کاربران یخچال‌ هوشمند ال‌جی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل یخچال خود را کنترل کنند یا از طریق همین اپلیکیشن از یخچال بخواهند مواد غذایی مورد نیاز آن‌ها را سفارش دهند.

سامسونگ امکان کنترل یخچال‌های هوشمند خود با استفاده از دستیار مجازی اختصاصی خود یعنی بیکسبای را فراهم کرده است. در کل استفاده از قابلیت‌های هوشمند و قابلیت‌های بالقوه اینترنت اشیاء در یخچال‌ها می‌تواند نگهداری و استفاده از آن‌ها را تا میزان بسیار زیادی راحت کند و از سوی دیگر عملکرد کلی آن‌ها را به میزان قابل‌توجهی تقویت کند.

عدم برخورداری از کمپرسور اینورتر

متأسفانه تنها یکی از یخچال‌فریزرهای ساید بای ساید تسلا مجهز به کمپرسور اینورتر است و این موضوع ضعف نسبتاً بزرگی برای چنین برند مطرحی محسوب می‌شود. امروزه وجود کمپرسور اینورتر در یخچال‌ها و یخچال‌فریزرها اهمیت بسیار زیادی دارد و استفاده از این کمپرسورها علاوه بر کاهش مصرف برق یخچال‌ها و ایجاد عملکرد سرمایشی بهتر، به‌نوعی به حفظ محیط‌زیست نیز کمک می‌کند.

عدم وجود فناوری جلوگیری از ایجاد برفک در تمام یخچال‌ها

امروزه تقریباً حتی ارزان‌ترین یخچال‌ها و یخچال‌ فریزرها هم دارای فناوری ضدبرفک هستند و عدم وجود فناوری ضدبرفک در برخی از محصولات تسلا نقصی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

عدم وجود سیستم‌های هوشمند عیب‌یابی خودکار

قابلیت عیب‌یابی خودکار در یخچال‌های مدرن امروزی یک ویژگی نسبتا بزرگ محسوب می‌شود و نبود آن در یخچال فریزر تسلا یکی دیگر از معایب قابل‌توجه آن‌ها است.

در کل یخچال فریزر تسلا محصولاتی باکیفیت با فناوری‌های جدید هستند؛ اما ویژگی‌ها و فناوری‌های مورداستفاده در آن‌ها با ادعاهای شرکت سازنده در مورد تولید محصولاتی با جدیدترین فناوری‌ها، چندان مطابقت ندارد و در مقابل محصولات رده‌بالای برندهای مطرح حرفی برای گفتن ندارند.

انتظار می‌رفت تسلا یخچال‌ها و فریزرهای خود را با فناوری‌های به‌روزتر، مصرف برق کمتر و با قابلیت‌های هوشمند بیشتر و کاربردی‌تری روانه بازار کند.

معرفی مدل‌های مختلف یخچال فریزر تسلا

انواع مختلف یخچال فریزر تسلا ، شامل یخچال توکار، یخچال‌های تک درب، یخچال‌فریزرهای دو درب، یخچال‌‌فریزرهای کامبی، یخچال‌های ساید بای ساید، فریزرهای افقی و فریزرهای عمودی می‌شود.

بررسی را با یخچال‌های توکار بررسی می‌کنیم. در ضمن هریک از این محصولات فناوری‌ها ویژگی‌های اختصاصی خود را دارند و تسلا تمام فناوری‌های جدید و مبتکرانه خود را به یک دستگاه خاص اختصاص نداده است.

  • توجه: در هر بخش ابتدا ویژگی‌های اختصاصی هر یک از انواع یخچال‌ها و مدل‌های مختلف آن‌ها را بیان می‌کنیم و در پایان هر بخش مشخصات و ویژگی‌های تمام مدل‌های انواع مختلف یخچال‌ها را در جدول ذکر می‌کنیم. در ضمن برخی از ویژگی‌ها در تمام انواع و مدل‌های مختلف آن‌ها یکسان است.

یخچال‌ توکار تسلا مدل RI2700M

مشخصات فنی یخچال فریزر تسلا

  • ظرفیت واقعی: ۱۹۲ به‌اضافه ۷۷ لیتر
  • سیستم برفک‌زدایی: هوشمند
  • ظرفیت انجماد: ۴ کیلوگرم در ۲۴ ساعت
  • تعداد کشوهای فریزر: ۳
  • ظرفیت خالص یخچال: ۱۹۲ لیتر
  • ظرفیت واقعی فریزر: ۷۷ لیتر
  • میزان صدا: ۴۱ دسی‌بل

یخچال‌های توکار برای افرادی که آشپزخانه خانه آن‌ها فضای کمی دارد و دوست دارند آشپزخانه زیبا و مدرنی داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود در ضمن فریزر این یخچال‌ها نیز فضای کافی دارد.

از ویژگی‌های این یخچال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب آسان

نصب یخچال توکار تسلا واقعاً ساده است و برای انجام این کار تنها به یک پیچ گوشتی، چند پیچ و زمانی در حدود ۵ دقیقه نیاز دارید.

برفک کم

یخجال توکار تسلا به لطف برخورداری از فناوری مبتکرانه برفک‌زدایی هوشمند، برفک بسیار کمتری نسبت به فریزرهای متداول می‌گیرد و همین موضوع استفاده از آن را بسیار راحت کرده است.

فضای کافی

یخچال توکار تسلا دارای عایق بسیار نازک و در عین حال باکیفیت است و به همین دلیل فضای داخلی بزرگی دارد و می‌توانید مواد زیادی را در داخل آن قرار دهید.

گاز مبرد R600A

این گاز در جذب گرمای فضای داخلی یخچال و دمای آن عملکرد بهتری نسبت به سایر انواع گازها دارد و باعث کاهش مصرف برق یخچال نیز می‌شود. در ضمن این نوع گاز نسبت به سایر گازها آسیب بسیار کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کند.

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

کشوهای شیشه‌ای یخچال توکار تسلا کاملاً عایق شده هستند و اصلاً شاهد نشت مایع از این کشوها نیستیم. در ضمن ارتفاع این کشوها نیز به‌راحتی قابل تنظیم هستند.

یخچال‌های تک درب تسلا

قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب یخچال R50400M1 تسلا این است که می‌توانید درب آن را هم از سمت چپ و هم از سمت راست باز کنید و تنها کافی است لاستیک مغناطیسی در را در هر سمتی که می‌خواهید درب باز شود، نصب کنید.

پایه‌های قابل‌تنظیم

وجود پایه‌های قابل‌تنظیم در این یخچال تک درب تسلا تنظیم ارتفاع آن‌ها را بسیار راحت می‌کند.

نورپردازی فضای داخلی یخچال با لامپ LED

لامپ LED موجود در این یخچال و سایر یخچال‌ها و فریزرهای تسلا که عمر بالایی هم دارذ، علاوه بر زیبا کردن فضای داخلی یخچال، به کاهش مصرف برق یخچال نیز کمک زیادی می‌کند.

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

معمولاً لوازم‌خانگی ایتالیایی به برخورداری از طراحی شیک و زیبا شهره هستند. تسلا نیز برای طراحی ظاهری زیبا برای یخچال‌های خود از یک تیم طراح ایتالیایی ماهر کمک گرفته است و بدنه فلزی زیبای آن‌ها نیز نقش بسزایی در جذاب کردن آن‌ها داشته است.

برخورداری از کشو حفظ‌کننده رطوبت

این کشو با طراحی خاص خود باعث می‌شود طراوت و تازگی میوه‌ها و سبزی‌ها تا مدت‌زمان زیادی حفظ شود.

صدای کم

این یخچال تک درب تصلا علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های مذکور برای سایر یخچال‌های تک درب تسلا، دارای سیستم خاصی برای کاهش صدا است. کمپرسور کم‌صدا و لوله‌های مسی جذب‌کننده صدا، صدای این یخچال و سایر یخچال‌ها و فریزرهای تسلا را که دارای این سیستم هستند، کاهش می دهند.

مدل سیستم برفک‌زدایی ظرفیت یخچال ظرفیت فریزر میزان صدا رنگ ویژگی‌ها
RS0905H خودکار ۸۳ ۱۰ ۴۳ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

نورپردازی فضای داخلی یخچال با لامپ LED

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

کشوی حفظ‌کننده رطوبت مواد غذایی

RS0900H خودکار ۹۲ ۴۱ سفید

مانند مدل  RS0905H

RS0901H دستی ۸۰ ۱۰ ۴۱ سفید

مانند مدل  RS0905H

RS0902M دستی ۹۳ ۴۳ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

RS0904H خودکار ۹۱ ۴۱ سفید

مانند مدل   RS0905H

RS0905H دستی ۸۳ ۱۰ ۴۳ سفید

مانند مدل   RS0905H

RS1100M دستی ۹۷ ۱۶ ۳۹ سفید

مانند مدل   RS0905Hو توانایی انجماد ۲ کیلوکرم در ۲۴ ساعت

RS1300M دستی ۱۳۰ ۳۹ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

RS2000M دستی ۱۷۷ ۱۶ ۴۰ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

RS2300H خودکار ۲۱۰ ۱۵ ۴۲ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

نورپردازی فضای داخلی یخچال با لامپ LED

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

صدای کم

توانایی انجماد ۲ کیلوکرم در ۲۴ ساعت

RS2400H خودکار ۲۴۰ ۴۲ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

نورپردازی فضای داخلی یخچال با لامپ LED

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

صدای کم

RS2400M1 دستی ۲۳۵ ۴۰ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

یخچال فریزر تسلا دو درب

یخچال فریزرهای دو درب تسلا دارای ویژگی خاصی تحت‌عنوان Zero clearance است.

این یخچال‌های تسلا به دلیل برخورداری از این ویژگی، حتی در صورتی‌که یخچال مقابل دیوار باشد، درب آن و حتی کشوهای میوه و سبزیجات به لطف برخورداری از لولای خاص کاملا باز می‌شوند.

مدل سیستم برفک‌زدایی ظرفیت یخچال ظرفیت فریزر میزان صدا رنگ ویژگی‌ها
RD2101H خودکار ۱۳۸ ۶۷ ۴۲ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

نورپردازی فضای داخلی یخچال با لامپ LED

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

کشو حفظ‌کننده رطوبت مواد غذایی

توانایی انجماد ۲.۴ کیلوکرم در ۲۴ ساعت

RD1600H خودکار ۱۱۵ ۴۰ ۴۲ سفید

مانند مدل RD2101H با توانایی انجماد ۲ کیلوکرم در ۲۴ ساعت

RD2100H خودکار ۱۷۱ ۴۱ ۴۲ سفید

مانند مدل RD1600H

RD2100M دستی ۱۶۶ ۴۱ ۴۰ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

ویژگی zero clearance

توانایی انجماد ۲ کیلوکرم در ۲۴ ساعت

RD2100MS دستی ۱۶۶ ۴۱ ۴۰ نقره‌ای

مانند مدل RD2100M

RD2400M دستی ۱۹۹ ۴۱ ۴۲ سفید

مانند مدل RD2100M

RD2500H خودکار ۱۹۹ ۵۳ ۴۲ سفید قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

توانایی انجماد ۲ کیلوکرم در ۲۴ ساعت

کشوی حفظ‌کننده رطوبت مواد

نورپردازی فضای داخلی یخچال با لامپ LED

توانایی انجماد ۲.۵ کیلوکرم در ۲۴ ساعت

یخچال‌ ‌فریزرهای کامبی

چند سالی است نوع جدیدی از یخچال‌فریزرها به نام یخچال‌های کامبی (combi refregrator) تولید شده‌اند که قسمت یخچال آن‌ها ظرفیت بیشتری نسبت به یخچال‌فریزرهای متداول دارد و تسلا نیز این نوع از یخچال‌ها را در مدل‌های مختلفی تولید کرده است.

ویژگی‌های این یخچال‌ فریزر تسلا درست مانند یخچال‌های فریزرهای متداول این برند است و تنها مشخصات فنی آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند؛ البته خوشبختانه طراحی برخی از یخچال‌های کامبوی تسلا به‌ صورتی است که اصلاً برفک نمی‌گیرند و نیازی به برفک‌زدایی آن‌ها نیست؛ زیرا در این یخچال‌ها سیستم سرمایشی یخچال و فریزر مجزاست و هر دو سیستم دارای سیستم گردش هوای جداگانه‌ای هستند.

در ضمن سایر مدل‌های یخچال‌های کامبی تسلا که فاقد فناوری ضدبرفک یا No Frost هستند، برفک‌زدایی خودکار دارد و نیازی به برفک‌زدایی آن‌ها نیست.

مدل سیستم برفک زدایی ظرفیت یخچال ظرفیت فریزر ظرفیت انجماد فریزر تعدادکشوهای فریزر رنگ میزان صدا ویژگی‌ها
RC2700H خودکار ۲۴۵ ۶۸ ۳ ۳ سفید ۴۲

قابلیت باز شدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600A

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

کشوی حفظ‌کننده رطوبت

 

RC3100FHX بدون برک ۲۲۳ ۷۴ ۳.۵ ۳ استیلی ۴۳

فناوری بدون برفک

گاز مبرد R600A

سیستم گردش هوای چند گانه

صدای کم

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

برخورداری از کشوی حفظ‌کننده رطوبت

 

 

RC3100H خودکار ۲۲۳ ۸۹ ۴ ۳ سفید ۴۲

گاز مبرد R600A

نورپردازی فضای داخلی یخچال با لامپ LED

سیستم گردش هوای چند گانه

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

کشوی حفظ‌کننده رطوبت

RC3200FHX بدون برفک ۲۱۰ ۷۵ ۳.۵ ۳ استیلی ۴۲

مانند مدل RC3100FHX

RC3400FHX بدون برفک ۲۴۳ ۹۵ ۱۵ ۳ استیلی ۴۳

فناوری بدون برفک

نمایشگر لمسی LED

فناوری انجماد

فناوری گردش هوای چندگانه

صدای کم

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

کشوهای مناسب با قابلیت تنظیم ارتفاع

کشوی حفظ‌کننده رطوبت

RC4200FMX بدون برفک ۳۱۶ ۱۰۰ ۱۲ ۳ استیل ۴۱

فناوری بدون برفک

نورپردازی فضای داخلی یخچال با لامپ LED

کشوی حفظ‌کننده رطوبت

محفظه چیلر باکس

ویژگی zero clearance

یخچال‌ فریزر ساید بای ساید تسلا

یخچال‌های ساید بای ساید نیز دارای سنسورهای هوشمند و قابل تنظیم هستند که از ایجاد برفک در فضای داخلی یخچال جلوگیری می‌کند. یخچال‌های تسلا هم طراحی واقعا جذابی دارند و اعضای تیم طراح ایتالیایی تسلا در زمینه طراحی یخچال‌های ساید بای ساید کاملاً موفق بوده‌اند. از دیگر ویژگی‌های مختص یخچال‌های ساید بای ساید که در سایر انواع یخچال‌های دیگر این برند دیده نمی‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:.

نمایشگر لمسی با توانایی کنترل قابلیت‌های مختلف یخچال

نمایشگر LED لمسی یخچال‌های ساید بای ساید تسلا امکان کنترل دما را تنها با یک لمس ساده برای کاربران فراهم می‌کند. در ضمن با استفاده از اینترنت می‌توانید از بین چهار حالت ECO (جهت کاهش مصرف برق یخچال)، super freeze (انجماد سریع)، Power cool (سرد کردن سریع) و Lock (قفل شدن درب یخچال) یک حالت را انتخاب کنید.

سیستم گردش هوای چندگانه (Multi Air Flow)

در یخچال‌های ساید بای ساید تسلا جریان هوا در جهات مختلف در فضای داخلی یخچال ایجاد می‌شود تا تمام قسمت‌های یخچال به میزان یکسانی سرد شوند. این فناوری علاوه بر اینکه باعث ایجاد هوای سرد پایدار در یخچال می‌شود، به حفظ طراوت و تازگی مواد غذایی نیز کمک زیادی می‌کند.

سیستم ضدباکتری (Anti bacteria)

سیستم ضدباکتری یکی از ویژگی‌های ضروری یک یخچال خوب است و در یخچال‌های دارای این فناوری همیشه هوای تازه و تمیز در جریان است و طراوت و رایحه خوب مواد غذایی نیز کاملاً حفظ می‌شود.

عرض کم و ظرفیت بسیار بالا

این یخچال ساید بای ساید برخلاف ظرفیت قابل‌توجه ۳۳۷ لیتری و فضای بسیار زیاد برای نگهداری مواد غذایی مختلف، تنها ۷۹ سانتی‌متر عرض دارد که قابل‌تحسین است.

پارتیشن‌بندی بسیار مناسب قسمت داخلی یخچال

این یخچال ساید بای ساید تسلا دارای محفظه‌های مختلفی هستند که سینی‌های کشویی زیادی نیز در زیر آن‌ها قرار گرفته است، بنابراین می‌توانید تمام سبزی‌ها خود را با خیال راحت در این یخچال قرار دهید و حتی آن‌ها را روی هم انباشته کنید.

کشوی مناسب نگهداری مواد غذایی مختلف

برخی از یخچال‌های ساید بای ساید تسلا دارای محفظه مخصوص نگهداری موادی است که سریعا فاسد می‌شوند. دمای این کشو تقریبا صفر است و هم می‌‌توانید برای نگهداری گوشت، مرغ و ماهی از آن استفاده کنید و هم می‌توانید میوه و سبزی‌ها خود را در آن قرار دهید.

سنسورهای هوشمند

یخچال ساید بای ساید مدل RM3400FHX مجهز به ۵ حسگر هوشمند است که در قالب یک شبکه هوشمند و با همکاری یکدیگر پارامترهای اصلی و ضروری یخچال را کنترل می‌کنند.

قابلیت توانایی تولید یخ‌های مکعبی پیچ‌وتاب دار (Twist Ice Maker)

یخ‌های مکعبی نوشیدنی‌ها را بسیار خوب و سریع خنک می‌کنند.

قابلیت انجماد سریع (super freezing) و سردکنندگی سریع (super cooling)

با استفاده از قابلیت انجماد سریع می‌توانید تمام مواد غذایی را به‌سرعت منجمد کنید تا ارزش غذایی آن‌ها حفظ شود. استفاده از ویژگی سردکنندگی سریع هم می‌تواند روش خوبی برای سریع سرد شدن نوشیدنی‌های داخل یخچال باشد.

قابلیت ایجاد دمای مستقل برای هر یک از بخش‌ها

برخی از یخچال‌های ساید بای ساید تسلا از سه قسمت تشکیل‌شده است. قسمت بالای آن یخچال و دو قسمت دیگر در پایین یخچال، فریزر هستند. یخچال به گونه‌ای طراحی شده است که هر یک از این قسمت‌ها می‌توانند دمای جداگانه‌ای داشته باشد.

سیستم استرلیزه مدرن با استفاده از گاز پلاسما

استریلیزاسیون با بهره‌گیری از گاز پلاسما به حفظ طراوت و ماندگاری مواد غذایی، میوه و سبزی‌ها برای مدت طولانی کمک می‌کند. این فناوری با تولید یون باعث توقف فعالیت میکروارگانیسم‌های زنده می‌شود.

برخورداری از کمپرسور اینورتر

در واقع کمپرسور قلب هر یخچالی محسوب می‌شود. از مزایای استفاده از کمپرسور اینورتر در یخچال‌ها می‌توان به ایجاد دمای متعادل، ذخیره‌سازی انرژی و ۲۰ درصد خنک‌کنندگی بیشتر نسبت به سایر کمپرسورها اشاره کرد.

کمپرسورهای اینورتر در مقایسه با کمپرسورهای متداول خاموش و روشن نمی‌شوند و تنها قدرت خود را متناسب با نیاز یخچال برای کاهش دما، افزایش یا کاهش می‌دهند، مثلاً در روزهای گرم تابستان با تمام توان خود کار می‌کنند اما در ایام سرد سال و حتی شب‌های تابستان توان خود را به میزان محسوسی کاهش می‌دهند که باعث صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف برق می‌شود.

قابلیت تغییر کاربری قسمت‌های پایین یخچال

قسمت‌های پایین یخچال به انتخاب شما می‌توانند به‌عنوان یخچال یا فریزر مورداستفاده قرار گیرند.

برخورداری از محفظه Chiller box

محفظه chiller bow که همیشه دمای آن بین ۰ تا ۳ درجه سانتی‌گراد است مکان کاملاً مناسبی برای نگهداری گوشت و مواد پروتئینی است و طراوت و تازگی این مواد تا سه روز کاملاً حفظ می‌شود.

مدل سیستم برفک‌زدایی ظرفیت یخچال ظرفیت فریزر ظرفیت انجماد فریزر (کیلوگرم در ۲۴ ساعت) تعدادکشوهای فریزر میزان صدا (دسیبل) رنگ ویژگی‌ها
RB5100FHX بدون برفک ۳۴۲ ۱۷۲ ۱۰ ۲ ۴۳ استیل

فناوری بدون برفک

نمایشگر LED لمسی با قابلیت کنترل بخش‌های مختلف

فناوری Super Freezing

سیستم گردش هوای چندگانه

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

سیستم ضد باکتری

 

RB5101FHX بدون برفک ۳۴۱ ۱۷۷ ۱۰ ۲ ۴۲ استیل

مانند مدل RB5100FHX

RB5200FMX1 بدون برفک ۳۳۸ ۱۷۵ ۱۰ ۳ ۴۳ استیل

فناوری بدون برفک

سیستم گردش هوای چندگانه

نمایشگر LED لمسی با چند قابلیت

یخستز با قابلیت ساخت یخ‌های مکعبی پیچ و تاب‌دار

فناوری انجماد سریع و سردکنندگی سریع

 

RM3400FHX بدون برفک ۲۱۷ ۱۱۲ ۱۴ ۶ ۴۳ استیل

عرض کم و ظرفیت بسیار بالا

پارتیشن‌بندی بسیار مناسب قسمت داخلی یخچال

کشوی مناسب نگهداری مواد غذایی مختلف

کشوی مناسب نگهداری مواد غذایی مختلف

RM6400FMX1 بدون برفک ۴۳۸ ۹۲+۹۲ ۱۵ ۳+۳ ۴۳ استیل

دارای سه بخش مختلف (دو قسمت فریزر و یک قسمت یخچال. می‌توان از قسمت های پایین به‌عنوان فریزر نیز استفاده کرد)

سیستم ضدبرفک

سیستم استرلیزه مدرن با استفاده از گاز پلاسما

برخورداری از کمپرسور اینورتر

محفظه چیلرباکس

نمایشگر LED لمسی با چند قابلیت

فریزرهای افقی یا فریزرهای صندوقی تسلا

فریزرهای افقی که بیشتر در مراکز اغذیه‌فروشی بزرگ آن‌ها را می‌بینیم، نیز توسط تسلا تولید شدند و یخچال‌ها نیز فناوری انحصاری خود را دارند که شامل موارد زیر می‌شود:

دریچه تخلیه آب برفک‌های ذوب‌شده در قسمت جلوی یخچال

متأسفانه فریزرهای صندوقی دارای فناوری ضدبرفک نیستند؛ اما به‌سادگی می‌توانید آن را برفک‌زدایی و آب برفک‌های آب‌شده را از قسمت جلوی یخچال خارج کنید.

حفظ دمای داخل فریزر در صورت قطع طولانی‌مدت برق

در صورت قطع برق دمای فریزر صندوقی تسلا تا مدت ۳۰ ساعت پایدار باقی می‌ماند.

لولای نگه‌دارنده درب

ثابت ماندن درب فریزر اهمیت زیادی دارد. فریزرهای صندوقی تسلا دارای لولای محکم و متوازنی است که در را کاملاً ثابت در زاویه بین ۴۵ تا ۹۰ درجه نگه می‌دارد و لازم نیست برای برداشتن محتویات داخل فریزر درب آن را با دست نگه دارید.

مدل ظرفیت ظرفیت انجماد (کیلوگرم در ۲۴ ساعت) میزان صدا (دسیبل) رنگ‌ها ویژگی‌ها
RH2000H ۲۰۰ ۱۱ ۴۲ سفید

گاز مبرد R600a

دریچه تخلیه آب برفک‌های ذوب‌شده در قسمت جلوی یخچال

حفظ دمای داخل یخچال در صورت قطع طولانی‌مدت برق

لولای نگه‌دارنده درب

کلاس انرژی َA

RH2000M1 ۱۹۸ ۹ ۴۲ سفید مانند مدل RH2000H با کلاس انرژی A+
RH2950M1 ۲۹۰ ۱۴ ۴۳ سفید مانند مدل RH2000M1
RH3200H ۳۱۶ ۲۳ ۴۲ سفید مانند مدل RH2000H

فریزرهای ایستاده تسلا

تسلا فریزرهای ایستاده را نیز تولید و روانه بازار کرده است. در فریزرهای تسلا کشوی بزرگ تحت عنوان MAXI BOX در فریزرها دیده می‌شود که می‌توانید مواد غذایی حجیم مثل یک تکه گوشت بزرگ را یا سایر مواد غذایی جاگیر را به ‌راحتی در آن قرار دهید.

مدل ظرفیت ظرفیت انجماد تعداد کشوها میزان صدا (دسیبل) رنگ ویژگی‌ها
RU0800H ۸۵ ۴ ۴ ۴۱ سفید

کشوی بزرگ MAXI Box

صدای کم

قابلیت بازشدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600a

طراحی زیبا با سبک ایتالیایی

RU0900M ۸۳ ۶ ۳ ۴۲ سفید

کشوی بزرگ MAXI Box

قابلیت بازشدن درب از سمت چپ و راست

گاز مبرد R600a

RU1600H ۱۶۳ ۸ ۶ ۴۲ سفید

مانند مدل RU0800H

 

تسلا که برند زیر مجموعه شرکت کام ترید گروب (comtrade group) محسوب می‌شود، در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده است.  این شرکت استفاده از فناوری‌های به روز در لوازم خانگی هوشمند را سرلوحه کار خود قرار داده و در این زمینه تا حدود زیادی هم موفق بوده است.

این شرکت نه‌چندان شناخته‌شده با شعار «برای هر روز و برای هر خانه» لوازم خانگی متنوعی را تولید کرده است. ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی، اجاق‌گاز، گاز صفحه‌ای، ماکروویو، هود، تلویزیون و کولرگازی در مطالب بعدی بررسی خواهیم کرد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۸/۲۰
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!