تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی ال‌‌جی

بررسی برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

راهنمای استفاده
برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی برای انواع ظروف متنوع است. شما می‌توانید با اطمینان خاطر ظروف خود را با هر جنسی که هستند داخل این ماشین گذاشته، تمیز و بدون هر گونه آسیب تحویل بگیرید. یکی از قابلیت‌های جذاب بعضی از محصولات ال جی مانند ماشین ظرفشویی امکان کنترل هوشمند دستگاه توسط تلفن همراه است.

تصلا- یکی از بهترین محصولات ال جی در دسته‌بندی لوازم خانگی کاربردی، ماشین ظرفشویی آن است که با ظرفیت ۶ تا ۱۴ نفره تولید می‌شود. ال جی یکی از این تولیدکنندگان معتبر برند کره‌ای است قدمت اصلی آن به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. در این مطلب با نحوه کار با ماشین ظرفشویی ال جی آشنا می شوید. حال ببینیم برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی چگونه است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز کار ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از مواد شوینده

نحوه استفاده از ماشین ظرف شویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی

مدل‌های متنوع ماشین ظرفشویی ال جی به کلیدها و برنامه‌های مختلف شستشو مجهز شده‌اند تا عملکرد و کارایی بهتر دستگاه را افزایش داده و رضایت هر چه بیشتر مصرف‌کننده را جلب کنند.

توجه داشته باشید که برای گرفتن نتیجه بهتر از کارکرد ماشین باید طبق دستورالعمل و روش مصرف دستگاه عمل کنید.

با ما همراه باشید تا شما را با مفهوم کلیدها و انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب به عنوان راهنمای کار با ماشین ظرفشویی برای شما نیز مفید واقع شود.

بیشتر بخوانید: ماشین‌ ظرفشویی رومیزی چه مزایا و معایبی دارد؟

معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی ال جی

دکمه‌های ماشین ظرفشویی مفهوم و عملکرد
پاور Power این دکمه وظیفه روشن و خاموش کردن دستگاه را دارد.
Delay Start شروع به کار با تأخیر
Rinse این دکمه به معنی با آب شستن است که برای آبکشی انواع ظروف استفاده می‌شود.
Display صفحه نمایشگر
Option این دکمه مربوط به تنظیمات دستگاه است.
Quick سریع؛ با زدن دکمه Quick شستشوی ظروف در مدت زمان کوتاهی برابر با ۲۹ دقیقه انجام می‌شود.

همچنین برای تخلیه آب ماشین نیز برنامه Quick کاربرد دارد.

Eco به معنای اقتصادی و سازگار با محیط‌زیست
Normal نرمال یا حالت عادی؛ بهترین گزینه برای شستشوی تعداد زیاد ظروف
Half Load نصف یا نیمی از ظرفیت
Auto حالت اتوماتیک
Delicate به معنای حساس یا ظریف
Extra Hot گرمای اضافی
Heavy سنگین
UPPER Only مربوط به سبد بالایی دستگاه
Child Lock دکمه قفل کودک
Spray با فشردن این دکمه آب به صورت اسپری از آبفشان خارج می‌شود. تغییر میزان آب با هر بار فشردن دکمه از کم به متوسط و قوی تغییر می‌کند.
Spray Dual شستشوی دوگانه با بخار

برنامه Delay Start در ماشین ظرف شویی ال جی

اگر شما قصد شستن ظروف در ساعت مشخصی را داشته باشید یا ترجیح می‌دهید ماشین در ساعات اوج مصرف خاموش بماند؛ می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. در واقع برنامه Delay Start شروع کار ماشین را به تأخیر می‌اندازد.

ماشین ظرفشویی ال جی

با انتخاب برنامهDelay Start  این امکان فراهم می‌شود تا ساعت مورد نظر خود را مشخص کنید. با انتخاب ساعت دقیق درب دستگاه باید بسته بماند تا تایمر کار خود را شروع کند. بعد از به اتمام رسیدن این ساعت ماشین ظرفشویی کار شستشو را شروع می‌کند.

برنامه شستشوی Rinse

گاهی اوقات ظرف‌ها به یک دور آبکشی بیشتر بعد از عملیات شستشو نیاز دارند، یکی از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی به این کار کمک می کند.

با استفاده از برنامه Rinse می‌توانید گزینه آبکشی اضافی را انتخاب کنید تا ظروف بیش از یک بار آبکشی شوند. همچنین دمای آب در این مرحله بالا بوده و به ۸۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: چند نکته کلیدی در نگهداری از ماشین ظرفشویی

برنامه Quick در ماشین ظرف شویی ال جی

شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی معمولاً زمان مشخصی را لازم دارد تا ظروف به خوبی شسته و تمیز شوند. گاهی اوقات ظرف‌هایی که در آن‌ها غذا خورده‌ایم چندان چرب یا کثیف نشده‌اند و نیازی به شستشوی طولانی‌مدت ندارند. همچنین این برنامه در شرایطی که با کمبود وقت مواجه هستیم نیز کاربرد دارد.

برنامه Quick عملیات شستشوی ۲۹ دقیقه‌ای را برای تمیز کردن ظروف انجام می‌دهد. با استفاده از این برنامه ظرف‌های شما یک دور شسته شده و دو بار آبکشی می‌شوند. توجه داشته باشید که این برنامه قابلیت خشک‌کردن ظروف را ندارد.

برنامه Eco در ماشین ظرفشویی ال جی

همان‌طور که در تعریف این واژه گفتیم برای صرفه‌جویی بهتر در مصرف آب و برق می‌توان از این برنامه استفاده کرد. انتخاب این برنامه منجر به کارکرد اقتصادی و کاهش مصرف انرژی ماشین می‌شود و به همین دلیل مدت زمان عملکرد و اتمام کار دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که در این برنامه گزینه‌های اسپری و خنک‌سازی بعد از مرحله خشک‌کن انجام نمی‌شود.

پیش شستشو، عملیات شستشوی اصلی، دو دور آبکشی و در آخر خشک‌کن مراحلی هستند که ظروف توسط آن‌ها تمیز می‌شوند.

برنامه شستشوی Half Load

هر زمان که ظروف کثیف شما به تعداد کمی هستند، استفاده از هر دو سبد ماشین ضرورتی ندارد. شما می‌توانید ظروف را در یک سبد «سبد بالایی یا سبد پایینی» قرار داده و برنامه Half Load را انتخاب کنید. با این برنامه تنها ظروفِ سبد مورد نظر شسته می‌شوند.

در حالت عادی و عدم استفاده از این برنامه ماشین به صورت اتوماتیک هر دو سبد را انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشوی Auto در ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه Auto به صورت اتوماتیک عملیات شستشو را شروع می‌کند. با انتخاب شستشوی اتوماتیک، ماشین چند دقیقه‌ای زمان لازم دارد تا دمای آب و زمان لازم برای شستن ظرف‌ها را مشخص کند.

این برنامه برای بهتر شسته شدن ظروف چرب کاربرد دارد و مدت زمان شستشو بر اساس میزان چرب بودن ظرف افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

بعد از اتمام عملیات شستشو نیز قابلیت خنک‌سازی کار خود را شروع می‌کند. همچنین با انتخاب برنامه Auto  گزینه اسپری متوقف می‌شود.

برنامه Spray Dual در ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی

با انتخاب این برنامه ظروف در مراحل پیش شستشو، شستشوی اصلی با بخار، سه دور آبکشی، خشک‌کن و در نهایت خنک‌سازی؛ شسته شده و تمیز می‌شوند. میزان آبی که از آبفشان خارج می‌شود متوسط بوده و امکان تغییر نیز وجود دارد. همچنین در این برنامه هر دو سبد در عملیات شستشو انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ایرانی

برنامه شستشوی Care به منظور محافظت از ظروف حساس مانند بلور

ماشین ظرفشویی ال جی برنامه‌ای را به شستشوی ظروف با جنس ظریف مانند کریستال و پیرکس اختصاص داده است. ویژگی این برنامه اسپری شدن بخار به هنگام شستشو است، در واقع مرحله اصلی شستشو به همراه بخار انجام می‌شود.

ظروف حساس و ظریف در مراحل پیش شستشو، شستشوی اصلی با بخار، دو دور آبکشی، خشک‌کن و خنک کردن به خوبی شسته خواهند شد.

بیشتر بخوانید:  قرص ماشین ظرفشویی چی بخریم؟

برنامه شستشوی Heavy

این برنامه مناسب ظروف سنگینی مانند انواع قابلمه و ماهیتابه است. همچنین شما برای رضایت از تمیز شدن ظروف با میزان چربی بالا که نیاز به شستشویی اساسی دارند نیز می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. توجه داشته باشید که هرگز ظرف‌هایی همچون کریستال و پیرکس را با این برنامه برای شستشو تنظیم نکنید.

قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی فشردن دکمه قفل کودک است. با فشردن این دکمه به مدت سه ثانیه فعال می‌شود. برای استفاده از این برنامه باید ماشین در حال کار کردن باشد.

برای غیرفعال کردن برنامه نیز کافی است دکمه را بار دیگر فشار داده تا از این حالت خارج شود.

تمام دکمه‌های ماشین ظرفشویی با انتخاب برنامه قفل کودک غیرفعال می‌شوند و شما می‌توانید تنها از دکمه پاور به منظور روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده کنید.

منبع
lg

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۰۹/۰۱
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | طرز کار ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از مواد شوینده
    جولای 26, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بررسی برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی […]

لینک کپی شد!