تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی برترین اسمارت پلاگ‌ها+ قیمت

هوشمندسازی ارزان خانه با پریز برق هوشمند

اخبار تصلا
اسمارت پلاگ یا وای فای پلاگ یک پریز برق هوشمند است که برای هوشمندسازی خانه استفاده می‌شود. هوشمندسازی خانه روندی است که در آن تجهیز کردن ساختمان یا خانه با استفاده از ابزار و تجهیزات هوشمندی که عمدتاً قابلیت اتصال به وای فای، بلوتوث و یا اترنت (Ethernet) را دارند، انجام می‌شود.

تصلا – اسمارت پلاگ‌ها یا وای فای پلاگ یک پریز برق هوشمند است. در واقع  نوعی سوکت هستند که در آن‌ها یک چیپ هوشمند تعبیه شده است. این ابزارها به هر دستگاهی که متصل شوند آن را هوشمند می‌کنند. معمولاً قیمت این اسمارت پلاگ‌ها از حدود ۲۰ دلار یعنی حدود ۵۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود. اما چرا این روزها در خانه هایمان نیاز به پریز برق هوشمند احساس می شود.

طی چند سال اخیر گسترش تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی باعث بروزو ظهور تغییرات بسیار بزرگ در زندگی و سبک زندگی انسان‌ها شده است. یکی از این تغییرات نحوه استفاده انسان‌ها از ابزارها و تجهیزات مختلف است. به عبارت دیگر روی کار آمدن تکنولوژی هوش مصنوعی باعث شده پای تجهیزاتی که به نحوی عملکرد آن‌ها متأثر از این تکنولوژی است، به خانه‌ها و زندگی ما باز شود.

زمانی که برای اولین بار مفاهیمی مثل هوشمندسازی ساختمان و خانه مطرح شد، بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی شروع به یافتن راه‌هایی برای تولیدات محصولات قابل ارائه در قالب این مفهوم بودند. اولین وسایلی که قابلیت استفاده در خانه‌های هوشمند و شبکه اینترنت اشیاء را داشت، دستگاه‌هایی بودند که در آن‌ها تجهیزاتی تعبیه شده بود که به آن‌ها امکان اتصال به وای فای، بلوتوث و از این دست اتصالات را می‌داد.

اما بعد از گذشت مدت زمان نسبتا کمی و پیشرفت‌تر شدن مفهوم هوشمندسازی خانه و از طرفی ظهور مفاهیمی مثل مفاهیم مربوط به اینترنت اشیاء، سازندگان تجهیزات هوشمند به این فکر افتادند راهی پیدا کنند که از طریق آن‌ بتوانند از وسایلی که مجهز به امکاناتی مثل اتصال به وای فای نبودند نیز به عنوان بخشی از تجهیزات موجود در خانه‌های هوشمند استفاده کنند.

این کار چند مزیت داشت. اول اینکه افراد مجبور نبودند هزینه‌های زیادی برای خرید تجهیزات خانه‌های هوشمند پرداخت کنند و از طرفی به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌شد. چون مانع تولید بیش از حد محصولات دیجیتالی و لوازم خانگی می‌شد که بعد از دوره محدودی تبدیل به زباله‌های دیجیتالی می‌شدند. از این رو ابزارهایی با عنوان اسمارت پلاگ یا وای فای پلاگ وارد بازار شدند.

طرز استفاده از پریز برق هوشمند اسمارت‌پلاگ‌‎ها

برای استفاده از این اسمارت پلاگ‌ها باید آن‌ها را با شبکه وای فای خانه همسان‌سازی کنید. پس از انجام این کار می‌توانید آن را از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند همراه خود نصب کرده‌اید، با استفاده از فرمان صوتی خاموش و روشن کنید و یا عملکرد دستگاه متصل به آن را کنترل و مدیریت کنید.

با استفاده از پریز برق هوشمند شما می‌توانید هر دستگاهی را که به آن متصل است، تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود و یا ابزارهایی مثل الکسا آمازون خاموش و روشن و یا کنترل و مدیریت کنید. مثلاً می‌توانید زمانی که در حال رفتن به دفتر کار خود هستید و فراموش کردید تا کتری برقی خود را خاموش کنید در طول مسیر تنها با زدن یک دکمه در اپلیکیشن نصب شده روی گوشی تلفن همراه‌تان آن را خاموش کنید.

فایده و مزیت مهم و عمده استفاده از اسمارت پلاگ‌ها  این است که پریز برق هوشمندا به شما کمک می‌کنند ابزارهای عادی خود را هم مثل ابزارها و تجهیزات هوشمند مدیریت و کنترل کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

اگر در بازار تجهیزات هوشمند جستجو کنید، اسمارت پلاگ‌های متنوعی را می‌توانید پیدا کنید که هر کدام قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی دارند. در این مطلب سعی می‌کنیم بهترین اسمارت پلاگ‌هایی را که در عین سادگی و استفاده آسان بتوانند امکانات زیادی را در اختیار ما قرار دهند، بررسی کنیم. همچنین نکاتی را که در هنگام انتخاب پریز برق هوشمندا باید به آن‌ها توجه کنید بررسی می‌کنیم.

نکاتی که در هنگام خرید اسمارت پلاگ‌ها باید به آن‌ها توجه کنید

قبل از معرفی انواع اسمارت پلاگ‌ها و بهترین نمونه از این دستگاه‌ها ابتدا باید به چند نکته که در هنگام انتخاب این دستگاه‌ها باید به خاطر داشته باشید، اشاره کنیم.

اکثر دستگاه‌های اسمارت پلاگ یا وای وای پلاگ که از اسم آنهم مشخص است، قابلیت اتصال به دستگا‌ه‌های وای فای معمولی با قدرت ۲٫۴ گیگاهرتز را دارند. البته اگر شما از روتر در خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنید، می‌توانید اسمارت پلاگ‌ها را به روترها متصل کنید تا سرعت انتقال و دریافت فرمان‌های صوتی در آن‌ها بیشتر شود.

در برخی از اسمارت پلاگ‌ها امکان اتصال به وای فای وجود ندارد و به جای آن دستگاه را می‌توانید به بلوتوث متصل کنید و از این طریق عملکرد آن را مدیریت کنید. اگر بخواهید از طریق بلوتوث عملکرد دستگاه‌های متصل به اسمارت پلاگ‌ها را کنترل کنید، باید حتماً از یک دستگاه هاب استفاده کنید.

هاب‌ها به طور کلی و بسیار ساده دستگاه‌هایی هستند که همه دستگاه‌های دیجیتالی دیگر مثلاً همه کامپیوترهایی که در یک شبکه قرار دارند، به آن‌ها متصل می‌شود و کاربر، کامپیوترها یا تجهیزات موجود در شبکه را می‌تواند از طریق آن هاب مدیریت و کنترل کند.

این هاب‌ها زمانی کاربرد دارند که شما بخواهید از قابلیت‌های اتصال به غیر از وای فای در تجهیزات هوشمند استفاده کنید. بنابراین اگر در خانه یا محل کار خود دستگاه هاب دارید، می‌توانید اسمارت پلاگ‌هایی را خریداری کنید که به هاب‌ها باید متصل شوند تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

اما اگر هاب ندارید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است از اسمارت پلاگ‌هایی استفاده کنید که قابلیت اتصال به وای فای را دارند.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید اندازه پریز برق هوشمند اسمارت پلاگ است. در بازار انواع مختلفی از اسمارت پلاگ‌ها در اندازه‌ها و ابعاد متنوعی وجود دارند. ابعاد برخی از این تجهیزات به قدری بزرگ است که معمولاً فضای زیادی در جایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، اشغال می‌کنند. بنابراین اگر فضای کافی در اختیار ندارید می‌توانید اسمارت پلاگ‌هایی را انتخاب کنید که ابعاد کوچک‌تری دارند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که شما از اسمارت پلاگ‌ها می‌خواهید به نحوی استفاده کنید که بتوانید فرمان‌های صوتی خود را از طریق دستیارهای صوتی مختلف از جمله الکسا، دستیار گوگل، هوم کیت اپل، IFTTT و یا اسمارت تینگز به آن‌ها صادر کنید و آن‌ها فرمان صوتی شما را اجرا کنند.

بنابراین با توجه به اینکه شما از چه دستیار صوتی استفاده می‌کنید، باید اسمارت پلاگی را انتخاب کنید که قابلیت اتصال و سازگاری با دستیار صوتی مورد نظر شما را داشته باشد.

قیمت اسمارت پلاگ هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید به خاطر داشته باشید. علاوه بر این میزان مصرف انرژی اسمارت پلاگ و همچنین قابلیت نمایش میزان انرژی مصرفی نیز در انتخاب اسمارت پلاگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بنابراین اگر برای انتخاب دو مدل اسمارت پلاگ مردد هستید و نمی‌دانید کدام یکی را باید انتخاب کنید، به شما توصیه می‌کنیم اسمارت پلاگی را انتخاب کنید که همه این قابلیت‌ها و یا چند قابلیت کاربردی را داشته باشد. اگر می‌خواهید از چند دستگاه به صورت هوشمند استفاده کنید، سعی کنید پریز برق هوشمند انتخابی شما قابلیت اتصال چند دستگاه به صورت همزمان به آن وجود داشته باشد.

نکته آخر اینکه بسیاری از دستگاه‌های مدرن امروزی را فقط می‌توان با کابل USB به اسمارت پلاگ‌ها وصل کرد. مثل دوربین‌های دیجیتال یا دوربین‌های مداربسته و صفحه نمایش‌های مختلف. اگر می‌خواهید این نوع تجهیزات را به اسمارت پلاگ خود متصل کنید، بهتر است حتماً دستگاهی  را انتخاب کنید که در آن قابلیت اتصال با استفاده از کابل USB وجود داشته باشد.

معرفی برترین پریز برق هوشمند اسمارت پلاگ‌های طراحی شده

بعد از معرفی وای وای پلاگ و نکاتی که در هنگام خرید اسمارت پلاگ مناسب باید مد نظر داشته باشید در این بخش به معرفی اسمارت پلاگ‌های موجود در بازار می‌پردازیم. توجه کنید که به غیر از اسمارت پلاگ Meross SmartPower Strip در سایر اسمارت پلاگ‌های معرفی شده در فهرست زیر فقط امکان اتصال یک دستگاه، آن هم با استفاده از کابل برق به اسمارت پلاگ وجود دارد.

اسمارت پلاگKasa Smart WiFi محصول شرکت TP Link

در بازار اسمارت پلاگ‌ها، برند TP Link مجموعه گسترده‌ای از انواع این تجهیزات را تحت عنوان Kasa ارائه کرده است که شما می‌توانید از بین آن‌ها مناسب‌ترین نوع اسمارت پلاگ را انتخاب کنید. پریز برق هوشمند اسمارت پلاگ‌های Kasa یکی از بهترین انواع اسمارت پلاگ‌ها هستند که مجهز به یک اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی تلفن همراه به نام Kasa هستند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید عملکرد دستگاه‌هایی را که به اسمارت پلاگ Kasa برند TP Link متصل می‌شوند، مدیریت و کنترل کنید. این اسمارت پلاگ‌ها قابلیت اتصال به دستیار گوگل، الکسا آمازون، اسمارت تینگز ( Smart Things)  و IFTTT را دارد. به همین دلیل می‌توانند فرمان‌های صوتی را که کاربر از طریق این دستیارهای صوتی صادر می‌کند، به راحتی اجرا کنند.

اندازه این اسمارت پلاگ در حدود ۵٫۱۵* ۶٫۰۳* ۷٫۲۵  سانتی‌متر است، وزن این اسمارت پلاگ در حدود ۳۰۰ گرم است و بیشترین توان آن در حدود ۱۳ آمپر است.  این دستگاه قابلیت اتصال به شبکه وای فای را دارد.

شاید اندازه اسمارت پلاگ Kasa کمی بزرگ باشد اما به نحوی طراحی شده است که بتوانید به راحتی در کنار دستگاه‌های خود استفاده کنید بدون اینکه نگران این باشید که فضای زیادی را اشغال کند. بذنه این اسمارت پلاگ به صورت باریک طراحی شده است.

ویژگی مهم اسمارت پلاگ‌های Kasa این است که نیازی نیست حتماً آن‌ها را با سرویس‌هایی مثل دستیار گوگل یا الکسا آمازون همسان‌سازی کنید. شما بدون نیاز به این ابزارهای واسط می‌توانید عملکرد اسمارت پلاگ را از طریق اپلیکیشن آن مدیریت کنید. همچنین شما می‌توانید آن را به نحوی برنامه‌ریزی کنید که در زمان‌های خاصی دستگاه متصل به آن به صورت خودکار خاموش و روشن شود.

برای اسمارت پلاگ Kasa یک قابلیت با نام Away طراحی شده است که باعث می‌شود دستگاهی که به آن متصل است به صورت متناوب و در بازه‌های زمانی خاص خاموش و روشن می‌شود.. این دستگاه می‌تواند گزارش عملکرد دستگاه را برای کاربر روی اپلیکیشن مخصوص آن نمایش دهد.

برند TP Link در خط تولید Kasa خود دستگاه‌هایی مثل دوربین‌های مداربسته هوشمند، لامپ‌های هوشمند و برخی از تجهیزات خانه‌های هوشمند را نیز تولید می‌کند. بنابراین اسمارت پلاگ‌های Kasa بهترین عملکرد خود را برای مدیریت و کنترل این تجهیزات از خود نشان می‌دهند.

مهم‌ترین قابلیت اسمارت پلاگ Kasa این است که شما می‌توانید تنظیمات آن را به راحتی انجام دهید. همچنین شما می‌توانید میزان مصرف انرژی را در آن مشاهده کنید. البته متأسفانه میزان مصرف انرژی این دستگاه بسیار زیاد است و از طرفی اندازه آن نسبت به اسمارت پلاگ‌های تولید شده توسط برندهای دیگر بزرگ است.

قیمت اسمارت پلاگKasa Smart WiFi محصول شرکت TP Link در حدود ۵۵۰ هزار تومان است.

پریز برق هوشمند اسمارت پلاگ Wiz SmartPlug

پریز برق هوشمند اسمارت پلاگ Wiz یکی از بهترین اسمارت پلاگ‌های موجود در بازار است. این اسمارت پلاگ قابلیت اتصال به وای فای را دارد و می‌تواند با ابزارهای دستیار گوگل، الکسا آمازون و اسمارت تینگز برند سامسونگ و همچنین Siri برند اپل کار کند. اندازه این دستگاه در حدود ۵٫۵ * ۵٫۵* ۲٫۹ سانتی‌متر است.

وزن این دستگاه چیزی در حدود ۸۷ گرم است و بیشترین توان آن در حدود ۱۳ آمپر است. این دستگاه برای افرادی که به دنبال اسمارت پلاگ‌های کوچک هستند که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، مناسب است. اسمارت پلاگWiz  توسط برند Phlips در خط تولید لامپ‌های هوشمند این کارخانه تولید می‌شود.

از جمله قابلیت‌های این اسمارت پلاگ می‌توان به مواردی مثل قیمت نسبتاً ارزان آن اشاره کرد. طراحی این اسمارت پلاگ به نحوی انجام شده است که به راحتی می‌توانید آن را به لامپ‌های خانه خود متصل کنید و از آن‌ها به عنوان لامپ‌های هوشمند استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید تجهیزات متنوعی را به اسمارت پلاگ Wiz متصل کنید.

برای این پریز برق هوشمند اسمارت پلاگ یک اپلیکیشن خاص قابل نصب روی گوشی تلفن همراه طراحی شده است که با استفاده از آن می‌توانید میزان مصرف انرژی این دستگاه را مشاهده کنید. همچنین در آزمایش‌های انجام شده، این دستگاه عملکرد خوبی را در واکنش نشان دادن به فرمان‌های صوتی که از طریق دستیار گوگل برای آن ارسال می‌شود، از خود نشان داده است.

عیب این دستگاه این است که عملکرد آن بیشتر برای مدیریت سیستم روشنایی خانه مثبت بوده است و ضعف‌هایی در اتصال به سایر دستگاه‌ها و لوازم‌خانگی از خود نشان داده است. اما استفاده آسان، تنظیمات ساده و امکان مشاهده میزان انرژی مصرفی در آن از جمله مزایای اسمارت پلاگ Wiz به حساب می‌آید.

قیمت پریز برق هوشمند اسمارت پلاگ Wiz SmartPlug چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

اسمارت پلاگ Meross Smart WiFi Plug Mini

یکی از ارزان‌ترین اسمارت پلاگ‌های موجود در بازار، اسمارت پلاگ Meross  Plug Mini است. این اسمارت پلاگ دارای قابلیت اتصال به وای فای است، از این اسمارت پلاگ می‌توانید در کنار دستیار صوتی گوگل، الکسا آمازون، هوم کیت ( Home Kit)  اپل، اسمارت تینگز و همچنین IFTTT استفاده کنید.

ابعاد این اسمارت پلاگ در حدود ۸٫۶ * ۷ * ۷ سانتی‌متر است و وزن آن چیزی در حدود ۱۵۰ گرم است  که نسبت به نمونه‌های مشابه بسیار سبک است. حداکثر توان آن هم ۱۳ آمپر است. شاید نام برند Meross برای شما ناشناخته باشد.

این برند چینی یکی از فعال‌ترین برندهای دنیای دیجیتال در زمینه تولید تجهیزات هوشمند است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۶ میلادی با همکاری با شرکت‌های مطرحی مثل مایکروسافت و تی‌پی لینک آغاز کرده است.

برند Meross در فهرست محصولات خود، تجهیزات هوشمند بسیاری را که قابلیت کار کردن با دستگاه‌هایی مثل دستیار گوگل، الکسا آمازون و از این دست دارند، ارائه کرده است. یکی از مزایای اسمارت پلاگ‌های برند Moress این است که قابلیت اتصال و سازگاری با دستگاه‌های بسیار زیادی را دارند.

اسمارت پلاگ برند Meross مثل اسمارت پلاگ برند Wiz نیست که فقط بتواند با سیستم‌های روشنایی عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. این دستگاه مجهز به قابلیت‌هایی مثل تایمر، امکان برنامه‌ریزی و بسیاری دیگر از امکانات است. همچنین برای این اسمارت پلاگ یک اپلیکیشن طراحی شده است که شما می‌توانید عملکرد این دستگاه را از طریق آن به راحتی مدیریت و کنترل کنید.

یکی از بهترین امکانات اسمارت پلاگ Meross این است که شما می‌توانید همه قابلیت‌های آن را با استفاده از فرمان‌های صوتی که از طریق تجهیزاتی مثل الکسا و یا اپلیکیشن Google Home ارسال می‌کنید، مدیریت کنید.

همچنین یک نمونه یا نسخه از دستگاه اسمارت پلاگ Meross plug Mini توسط برند Meross طراحی و تولید شده است که می‌توانید آن را با دستگاه‌هایی مثل هوم کیت اپل همسان‌سازی کنید و از آن برای انجام کارهای مورد نیاز خود استفاده کنید.

حتماً این نکته را در خاطر داشته باشید که فقط چند نمونه از اسمارت پلاگ‌های برند Meross قابلیت اتصال و سازگاری با هوم کیت اپل را دارند. برای اتصال این دستگاه به هوم کیت اپل کافی است بارکد روی هوم کیت را توسط اپلیکیشن این دستگاه اسکن کنید.

با استفاده از اسمارت پلاگ برند Meross شما می‌توانید از طریق ارسال پیام صوتی توسط الکسا آمازون، دستیار گوگل و یا Siri برند اپل، تلویزیون خود را در صورتی که به این اسمارت پلاگ متصل باشد، خاموش و روشن کنید.

مزیت اصلی این  وای فای پلاگ این است که به راحتی و با اسکن کردن بارکد یا QR کد می‌توانید آن را به همه دستگاه‌های واسط در خانه‌های هوشمند متصل کنید.

اما نکته مهمی که در خصوص اپلیکیشن این دستگاه باید به آن اشاره کنیم این است که متأسفانه واسط کاربری اپلیکیشن این دستگاه به خوبی طراحی نشده است و این مسئله یک عیب بزرگ برای این اسمارت پلاگ محسوب می‌شود.

قیمت اسمارت پلاگ Meross Smart WiFi Plug Mini در بازار در حدود ۶۵۰ هزار تومان است.

اسمارت پلاگ Eve Energy

دستگاه اسمارت پلاگ Eve از نظر مصرف انرژی و قابلیت آن در نمایش میزان انرژی مصرفی دستگاه یکی از بهترین دستگاه‌های هوشمند در بین محصولات مشابه است. این دستگاه قادر به اتصال به بلوتوث است. متأسفانه امکان اتصال به وای فای برای این دستگاه در نظر گرفته نشده است.

اگر شما از دستگاه‌های اپل مثل گوشی‌های آیفون یا آیپدها استفاده می‌کنید، می‌توانید از اسمارت پلاگ‌های برند Eve استفاده کنید چون این دستگاه فقط قابلیت اتصال به هوم کیت اپل را دارد. ابعاد اسمارت پلاگ Eve چیزی در حدود ۷٫۲ * ۷٫۱ * ۷٫۲ سانتی‌متر است و وزن تقریبی آن در حدود ۱۲۳ گرم است. این دستگاه نسبتاً سنگین است و فضای زیادی را اشغال می‌کند که به نوعی برای آن یک عیب بزرگ به شمار می‌رود.

طراحی اسمارت پلاگ برند Eve به نحوی انجام شده است که به راحتی با هوم کیت اپل سازگار می‌شود می‌تواند فرمان‌های صوتی ارسال شده از طریق آن را به راحتی و به سرعت انجام دهد.

همان‌طور که گفته شد یکی از قابلیت‌های مهم این دستگاه این است که میزان انرژی مصرف را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید میزان مصرف انرژی در هر دقیقه را با استفاده از این دستگاه مشاهده کنید. این قابلیت در اسمارت پلاگ Eve منحصر به فرد است و به جرات می‌توان گفت در هیچ کدام از اسمارت پلاگ‌های برندهای دیگر قابل مشاهده نیست.

علاوه بر اینکه امکان زمان‌بندی برای خاموش و روشن کردن دستگاه متصل به اسمارت پلاگ Eve از طریق خود اسمارت پلاگ وجود دارد شما می‌توانید عملکرد خود اسمارت پلاگ را نیز در اپلیکیشن آن زمان‌بندی کنید. به همین دلیل این دستگاه به شما کمک می‌کند که در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید.
از آنجایی که این دستگاه فقط با هوم کیت اپل سازگار است، می‌تواند به راحتی فرمان‌های صوتی را که از طریق دستیار اپل یعنی Siri برای آن ارسال می‌کنید، اجرا کند. برای اینکه بتوانید عملکرد این اسمارت پلاگ را از راه دور کنترل کنید، باید از هاب هوم کیت برند اپل استفاده کنید. چون قابلیت اتصال به وای فای وجود ندارد و شما نمی‌توانید عملکرد آن را از طریق اپلیکیشن خاصی و از راه دور یعنی زمانی که در خانه نیستید، مدیریت کنید.

برای برخی از کاربران قابلیت اتصال به وای فای و همچنین امکان مشاهده میزان انرژی مصرفی بسیار مهم است.

در این حالت بهتر است به جای اسمارت پلاگ Eve از اسمارت پلاگ برند TP Link استفاده کنید. البته این اسمارت پلاگ مصرف انرژی را فقط به صورت کلی نمایش می‌دهد و شما نمی‌توانید به جزئیات مصرف انرژی در هر دقیقه دسترسی داشته باشید.

مزیت اصلی اسمارت پلاگ برند Eve نمایش میزان انرژی مصرفی و همچنین قابلیت سازگاری با هوم کیت اپل و اجرای فرمان‌های صوتی ارسالی از طریق Siri است. اما اولاً قیمت آن نسبت به نمونه‌های مشابه بسیار گران است.

از طرفی فقط با دستیار صوتی اپل و گوشی‌های آیفون کار می‌کند که این مسئله یک عیب بزرگ برای این دستگاه به شمار می‌رود. در آخر اینکه بر اساس نتایج آزمایش‌های انجام شده روی این دستگاه، در برخی از موارد عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است.

پریز برق هوشمند اسمارت پلاگ یا وای فای پلاگ Amazon

دستگاه اسمارت پلاگ آمازون مجهز به قابلیت اتصال به وای فای است و با دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا می‌تواند به خوبی سازگار شده و دستورهای صوتی آن را انجام دهد. اندازه این اسمارت پلاگ چیزی در حدود ۹٫۶۲ * ۵٫۶ * ۶٫۳ سانتی‌متر است.

وزن این دستگاه ۱۶۲ گرم و حداکثر توان آن ۱۳ میلی‌آمپر است. این دستگاه برای افرادی که از اسپیکر هوشمند Echo استفاده می‌کنند، یک گزینه بسیار مناسب برای هوشمند کردن تجهیزات غیرهوشمند شماست.

تنظیمات اسمارت پلاگ Amazon بسیار ساده و آسان انجام می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به دستگاه مورد نیاز خود وصل کنید. این اسمارت پلاگ برای افرادی که به شدت مشتاق هوشمندسازی تجهیزات خود هستند، انتخاب بسیار مناسبی است.

وقتی دستگاه خود را به این اسمارت پلاگ متصل می‌کنید، اپلیکیشن الکسا یک نوتیفیکیشن روی گوشی هوشمند شما ارسال می‌کند. الکسا در این پیام به شما می‌گوید برای اولین بار است که دستگاه خود را به این اسمارت پلاگ متصل کرده‌اید.

برای اینکه بدانید چه دستگاهی را به این اسمارت پلاگ متصل کرده‌اید، می‌توانید روی این نوتیفیکیشن کلیک کنید و سپس نام آن را تغییر دهید. مثلاً شما می‌توانید کتری برقی خود را به اسمارت پلاگ خود متصل کنید و از طریق الکسا فرمان صوتی “ Alexa turn on the kettle”  را صادر کنید.

برای این اسمارت پلاگ قابلیت‌های خاص و ویژه‌ای مثل امکان مشاهده میزان مصرف انرژی و از این دست قابلیت‌ها در نظر گرفته نشده است.

البته شما می‌توانید یکسری تنظیمات را برای روتین‌های خود مثل روتین صبحگاهی که یکی از امکانات اپلیکیشن الکسا است، انجام دهید. مثلاً هنگامی که شما صبح از خواب بیدار می‌شوید، با تکرار عبارت “Morning Alexa” کتری برقی برای شما به صورت خودکار روشن شود.

قابلیت روتین در اپلیکیشن‌های دستیار صوتی، قابلیتی است که در آن کاربر فهرستی از کارهایی را که باید مثلاً هنگام بیدار شدن از خواب یا خوابیدن انجام دهد را مشخص می‌کند. زمانی که کاربر فرمان “Mornig” با هر فرمان صوتی متناسب با آن را صدار می‌کند، اپلیکیشن دستیار صوتی کارهایی را که کاربر مشخص کرده است، در زمانی که مشخص شده است، به ترتیب انجام می‌دهد.

مثلاً اگر شما می‌خواهید هنگامی که به خانه رسیدید کتری برقی شما به صورت خودکار روشن شود می‌توانید در روتین رسیدن به خانه، روشن شدن کتری را به عنوان یکی از کارهایی که باید به صورت خودکار انجام شود، تنظیم کنید و آن را با فرمان صوتی “I am home” اجرا کنید.

مثلاً اگر اسمارت پلاگ آمازون را به تلویزیون خود متصل کنید می‌توانید در روتین روزانه خود ساعت خاموش و روشن شدن تلویزیون را از طریق اپلیکیشن الکسا تنظیم کنید.

از آنجایی که این اسمارت پلاگ قابلیت اتصال به الکسا را دارد و به راحتی به دستورات صوتی و یا روتین‌هایی که در آن تنظیم شده است؛ پاسخ می‌دهد، می‌تواند برای افرادی که از دستیار هوشمند آمازون استفاده می‌کنند یک انتخاب کاربردی و مناسب باشد.

از جمله مزیت‌های این اسمارت پلاگ، قابلیت نصب و اتصال آسان آن به دستگاه‌های مختلف است و از طرفی به راحتی و بدون هیچ تأخیر زمانی می‌تواند فرمان‌های صوتی ارسال شده از طریق الکسا را دریافت و اجرا ‌کند. اما ایراد اصلی و عمده این اسمارت پلاگ این است که قابلیت یکپارچه‌سازی فقط با دستیار صوتی الکسا را دارد و با دستیارهای صوتی دیگر مثل گوگل، اسمارت تینگز و غیره سازگاری ندارد.

قیمت اسمارت پلاگ یا وای فای پلاگ Amazon در حال حاضر چیزی در حدود ۷۵۰ هزار تومان است.

اسمارت پلاگ Meross SmartPower Strip

اسمارت پلاگ Meross SmartPower Strip یکی از بهترین اسمارت پلاگ‌های موجود در بازار است که هم قابلیت اتصال به وای فای را دارد و هم به راحتی می‌تواند با دستیارهای صوتی الکسا آمازون، گوگل، هوم کیت اپل، IFTTT و اسمارت تینگز سامسونگ سازگار شود. اندازه این دستگاه چیزی در حدود ۳۹٫۱ * ۸٫۴ * ۶٫۷ سانتی‌متر است و وزن آن ۶۳۰ گرم است. حداکثر توان این اسمارت پلاگ در حدود ۱۳ میلی‌آمپر است.

در اسمارت پلاگ SmartPower Strip  Meross این امکان وجود دارد که علاوه بر این که شما می‌توانید دستگاه‌های خود را از طریق کابل به آن متصل کنید، دستگا‌ه‌هایی را که فقط با کابل USB به برق یا شارژر متصل می‌شوند را نیز می‌توانید به این اسمارت پلاگ وصل کنید.

در کل هر نوع دستگاه برقی را می‌توانید به این اسمارت پلاگ متصل کنید و از آن به صورت هوشمند استفاده کنید. نکته جالب در خصوص این اسمارت پلاگ این است که شما می‌توانید حتی کامپیوتر، مانیتور، چراغ مطالعه، دوربین‌های مداربسته، اسپیکرهای هوشمند و دوربین خود را نیز از طریق کابل USB به آن متصل کنید.

از همه مهم‌تر اینکه اگر چند دستگاه به این اسمارت پلاگ متصل کرده باشید امکان مدیریت و کنترل عملکرد هر دستگاه به صورت جداگانه از طریق اپلیکیشن‌های مختلف مثل دستیار گوگل، الکسا آمازون، هوم کیت اپل و غیره برای کاربر وجود دارد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که عملکرد دستگاه‌هایی را که از طریق کابل USB به اسمارت پلاگ Meross SmartPower Strip متصل می‌کنید، نمی‌توانید به صورت جداگانه مدیریت کنید.

البته این موضوع یک عیب بزرگ برای این اسمارت پلاگ به حساب می‌آید؛ هرچند قابلیت اتصال دستگاه‌ها از طریق کابل USB به دستگاه و آن هم به صورت چندتایی امکانی است که در هیچ کدام از اسمارت پلاگ‌هایی که در این فهرست معرفی شدند، وجود ندارد.

با استفاده از این اسمارت پلاگ شما می‌توانید مشخص کنید که چراغ رومیزی شما چه زمانی باید خاموش شود و یا چه زمانی باید روشن شود. اگر دوربین‌های مداربسته خود را به این اسمارت پلاگ متصل کنید بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی می‌توانید مشخص کنید که در چه ساعتی روشن شده و یا در چه ساعتی خاموش شوند و از طرفی تصویر ارسالی از آن‌ها نیز روی گوشی خود مشاهده کنید.

مزیت اصلی این اسمارت پلاگ این است که با همه دستیارهای صوتی سازگاری دارد و از طرفی می‌توانید به صورت همزمان ۸ دستگاه را از طریق کابل برق و کابل USB به آن متصل کنید و عملکرد هر دستگاهی را که از طریق کابل برق به این اسمارت پلاگ متصل شده، می‌توانید با استفاده از دستیارهای صوتی به صورت جداگانه مدیریت کنید.

اما در کنار این مزیت‌ها اسمارت پلاگ Meross SmartPower Strip معایبی هم دارد. مثل این که فقط یک سوئیچ روشن و خاموش روی دستگاه وجود دارد و اگر سوئیچ روشن و خاموش آن را بزنید، اتصال کلیه دستگاه‌های متصل به آن قطع می‌شود. همچنین در این دستگاه امکان مشاهده انرژی مصرفی برای کاربر وجود ندارد. علاوه بر این عملکرد این اسمارت پلاگ در پاسخ دادن به برخی از فرمان‌های صوتی ضعیف‌ است. قیمت این دستگاه در حدود یک میلیون و دویست و شصت هزار تومان است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که برای استفاده از اسمارت پلاگ‌ها شما نیاز به اینترنت دارید. چون عملکرد اسمارت پلاگ‌ها را باید از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی تلفن همراه که از طریق شبکه اینترنت با آن در ارتباط است، مدیریت کنید. هرچه سرعت اینترنت شما بالاتر باشد، فرمان‌هایی که صادر می‌کنید، سریع‌تر از طریق اسمارت پلاگ دریافت می‌شود و در نتیجه سریع‌تر به آن واکنش نشان می‌دهد.

همچنین بهتر است از اسمارت پلاگ‌ها روی دستگاه‌های بسیار قدیمی خود استفاده نکنید چون هم مصرف انرژی دستگاه‌های قدیمی بسیار زیاد است و هم اینکه ممکن است در اتصال به اسمارت پلاگ دچار اختلال شده و بسوزد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!