تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

آشنایی با برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش

راهنمای استفاده
با عملکردی فوق‌العاده و برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش بهترین نتیجه از شستشوی انواع ظروف را خواهید داشت. هر کدام از برنامه‌های شستشو کارکردهای متفاوتی دارند که در صورت آگاهی از نحوه عملکرد آن‌ها می‌توانیم ظروف خود را به خوبی شسته و تمیز کنیم. تصلا– بوش ایده تولید ماشین ظرفشویی با مارک بوش Bosch […]

با عملکردی فوق‌العاده و برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش بهترین نتیجه از شستشوی انواع ظروف را خواهید داشت. هر کدام از برنامه‌های شستشو کارکردهای متفاوتی دارند که در صورت آگاهی از نحوه عملکرد آن‌ها می‌توانیم ظروف خود را به خوبی شسته و تمیز کنیم.

تصلا– بوش ایده تولید ماشین ظرفشویی با مارک بوش Bosch را در اختیار متخصصان و کارشناسان خود قرار داد. ماشین ظرفشویی بوش مانند دیگر تولیدات باکیفیت این برند در کمترین زمان به محبوبیت رسید. در این مطلب با برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش و معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش آشنا می شوید.

ماشین‌های ظرفشویی بوش با سه لایه عایق رطوبتی صدا ساخته می‌شوند و این دلیل خوبی برای استفاده از این وسیله است. ظرفشویی بوش بدون ایجاد صدایی مزاحم شروع به کار می‌کند و پایه‌ای که دستگاه بر روی آن قرار گرفته ارتعاشات صدا را به حداقل میزان ممکن می‌رساند. گنجایش انواع ماشین ظرفشویی بوش به شکلی است که این امکان را فراهم می‌کند تا ظروف بیشتری را برای شستشو درون آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز کار ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از مواد شوینده

برنامه شستشو و معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش

برنامه سنسور شستشو

یکی از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش ، برنامه سنسور شستشو است. با فعال کردن این برنامه ماشین به صورت اتوماتیک میزان چربی و کثیفی ظروف را تشخیص می‌دهد.

بر این اساس دمای آب مورد نیاز، فشار و میزان آبی که برای شستشو لازم است، مدت زمان و… تنظیم شده و ماشین کار خود را شروع می‌کند.

به عنوان مثال اگر ظروف شما چندان کثیف نباشند و تعداد آن‌ها نیز کم باشد، برنامه سنسور نیز بر همین اساس تنظیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ایرانی  

برنامه پیش شستشو «Pre-wash»

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش قابلیت پیش شستشو را برای تمیز کردن ظروفی طراحی کرده که بسیار چرب یا کثیف هستند. با فعال کردن این برنامه قبل از مرحله اصلی، ماشین بدون مواد شوینده ظروف را با آب شستشو می‌دهد. بعد از این مرحله مواد شوینده به آب اضافه شده و فرایند شستن و تمیز کردن ظروف شروع می‌شود.

برنامه شستشوی نرمال «Normal»

یکی از برنامه‌های شستشو که در بیشتر ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد، برنامه شستشوی نرمال است. از این برنامه برای شستشوی ظروف روزانه استفاده می‌شود. دمای آب نیز در این برنامه ۵۵ تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید: ماشین‌ ظرفشویی رومیزی چه مزایا و معایبی دارد؟؟

برنامه شستشوی سریع «Quick Wash»

شستشوی سریع

این برنامه بهترین گزینه برای شستن ظروف با کمترین میزان کثیفی و چربی است. همچنین اصلی‌ترین کاربرد برنامه شستشوی سریع به زمانی برمی‌گردد که شما با کمبود وقت مواجه هستید و باید ظروف هر چه سریع‌تر شسته شده و تمیز شوند.

میزان مصرف آب و برق در این برنامه از مقدار معمول بیشتر است اما در کیفیت شستشو اثر منفی ندارد. مدت زمان شستشوی این برنامه ۳۰ دقیقه است، همچنین ظروف با فشار بالایی شسته و تمیز می‌شوند.

برنامه شستشوی Half Load

استفاده از ماشین ظرفشویی با تعداد ظروف کم چندان مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل ماشین ظرفشویی بوش برنامه شستشویی طراحی کرده تا بتوانیم از نصف ظرفیت دستگاه استفاده کنیم. دمای آب و دیگر تنظیمات بر اساس استفاده از تمام ظرفیت ماشین عمل می‌کنند اما تنها یک سبد برای شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبل از فعال کردن این برنامه باید ظروف را در سبد پایینی ماشین قرار دهید و به این ترتیب دستگاه شروع به کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه شستشوی بهداشتی «Hygiene Plus»

با فعال شدن این برنامه، بعد از شستشوی اصلی، ماشین از آب با دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد برای استریلیزه کردن ظروف استفاده می‌کند. مدت زمان این برنامه ده دقیقه است.

معنی intensive در ماشین ظرفشویی

یکی از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش ، Intensive Zone است. شستشوی انواع ظروف با فعال شدن این برنامه محدودیتی ندارد. با این تفاوت که ظروف بزرگ و سنگین مانند قابلمه یا ماهی‌تابه باید در سبد پایینی قرار بگیرند.

فشار آب برای سبد پایین افزایش پیدا می‌کند و دمای آب نیز به ۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ظروف سبک مانند لیوان یا بشقاب‌ها نیز درون سبد بالایی جای می‌گیرند.

همچنین این برنامه عملکرد مناسب برای ظروف با میزان چربی بالا دارد. گاهی اوقات ظروف یک روز باقی می‌مانند و لکه‌های چربی و ته مانده غذا به ظروف می‌چسبند، به این ترتیب شستشوی آن‌ها زمان و دقت بیشتری لازم دارد. با استفاده از برنامه شستشوی Intensive این مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

برنامه شستشو Glass مخصوص ظروف حساس و ظریف «Delicate»

ماشین ظرف شویی

ظروف شیشه‌ای و حساس مانند چینی، کریستال، پیرکس و… در صورتی که با برنامه مخصوص به خود شسته نشوند، امکان آسیب رسیدن به آن‌ها بالا می‌رود. ماشین ظرفشویی بوش برنامه‌ای برای این نوع از ظروف در نظر گرفته است که احتمال آسیب و شکستگی را کاهش می‌دهد.

با فعال شدن این برنامه دمای آب به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و فشار آب نیز با کمترین میزان ممکن اعمال می‌شود.

معنی eco در ماشین ظرفشویی

برنامه شستشوی Eco

یکی از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش برای صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، برنامه اکو است.

دمای آب با فعال شدن این برنامه به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و مدت زمان چرخه شستشو حدود ۱۴۰ دقیقه است. در واقع این برنامه دور موتور ماشین ظرفشویی را کم کرده و میزان مصرف انرژی را نیز به حداقل می‌رساند.

دکمه machine care در ظرفشویی بوش

یکی از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش تحت عنوان Machine Care است که امکان شستشوی داخل ماشین بدون ظرف را امکان‌پذیر کرده است.

ماشین‌های ظرفشویی حداقل هر سه ماه یک بار باید بررسی و سرویس شوند. یکی از موارد مهم در خصوص محافظت از دستگاه شستن و جرم‌گیری محفظه داخل ماشین است.

شما می‌توانید مایع جرم‌گیر معتبر و باکیفیتی را انتخاب کرده و درون ماشین ظرفشویی بریزید. سپس با فعال کردن حالت Machine Care دستگاه جرم‌گیری شده و به خوبی شسته می‌شود.

برنامه شستشوی میوه ماشین ظرفشویی بوش

شستشوی میوه با ماشین ظرفشویی

بوش و برندهای دیگر مانند سامسونگ، هیتاچی، ال جی، توشیبا، کنوود و… قابلیت ویژه‌ای برای شستشوی میوه دارند. ماشین‌های ظرفشویی که به این ویژگی مجهز هستند به شکلی طراحی شده‌اند که قابلیت کار با آب سرد نیز دارند.

برنامه پیش شستشو «Pre Wash» برنامه‌ای مناسب برای شستن میوه و سبزی در ماشین ظرفشویی بوش است. حداکثر مدت زمان شستشو ۱۵ دقیقه است. توجه داشته باشید مدت زمان بیش از ۱۵ دقیقه مناسب شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی نیست.

برای شستن میوه و سبزی نباید دمای خاصی تعیین شود و میوه‌ها باید با آب سرد شستشو داده شوند. آب گرم باعث خرابی یا پلاسیدگی میوه و سبزی خواهد شد. همچنین از مواد شوینده یا نمک ظرفشویی برای شستشوی میوه خودداری کنید.

برای شستن میوه و سبزی می‌توانید از سبد پایینی و بالایی ماشین استفاده کنید. میوه‌ها را درون یک سبد گذاشته و داخل سبد اصلی ماشین قرار دهید. به شکلی میوه‌ها را درون ظرف قرار دهید که برخوردی با آب‌پاش‌های دستگاه نداشته باشند.

توصیه می‌شود میوه‌ها یا مواد خوراکی مانند سیب‌زمینی که دارای گل یا خاک هستند را درون ماشین ظرفشویی برای شستشو قرار ندهید.

نکات مهم در خصوص استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

  • ماشین ظرفشویی بوش دارای دکمه‌ای با عنوان Delay Start به معنای تأخیر در شروع است. با فشردن این دکمه زمان مشخصی برای شروع به کار دستگاه تعیین می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید مدت زمان ۲۰ دقیقه را انتخاب کرده و بعد از به اتمام رسیدن این زمان ماشین کار خود را شروع می‌کند. همچنین ماشین ظرفشویی بوش قابلیت ایجاد تأخیر تا ۲۴ ساعت را نیز دارد.
  • قابلیت دیگر ماشین‌های ظرفشویی بوش قفل کودک است. با فعال شدن این برنامه تمامی دکمه‌ها به غیر از دکمه پاور غیرفعال می‌شوند.
  • دکمه Timer Setting به منظور تنظیم زمان مورد نظر طراحی شده است.
  • نمایشگر موجود بر روی ماشین ظرفشویی بوش، شما را از میزان آب ورودی، نوع و مدت زمان برنامه شستشوی انتخابی، نمایش خطاهای احتمالی، نمایش میزان نمک یا جلادهنده و زمان به اتمام رسیدن آن‌ها و… مطلع می‌کند.
  • از دیگر قابلیت‌های ماشین ظرفشویی بوش، خشک‌کن است که ظروف را بعد از مرحله اصلی شستشو، خشک می‌کند.
  • حالت سکوت یا Silence بهترین عملکرد به هنگام استفاده از ماشین در ساعات پایانی شب است. با انتخاب این حالت ماشین ظرفشویی بوش بدون کمترین صدای مزاحم کار خود را انجام می‌دهد.

برای حفظ کیفیت و عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی بهتر است زمانی از دستگاه استفاده کنیم که تعداد ظروف به اندازه کافی زیاد باشد. شما می‌توانید در هر وعده غذایی ظروف را درون ماشین قرار داده و از برنامه شستشوی مقدماتی که بدون مواد شوینده انجام می‌شود، استفاده کنید.

بعد از آخرین وعده یعنی شام، می‌توانید ظروف شام را به دیگر ظرف‌ها اضافه کرده و برنامه شستشوی مناسب را برای شروع شستشوی اصلی انتخاب کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1.7 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۰۸/۱۹
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | قرص ماشین ظرفشویی چی بخریم؟
    جولای 4, 2021

    […] بیشتر بخوانید: آشنایی با برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش […]

لینک کپی شد!