تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

فوربس برترین برندها و نشان‌های تجاری سال 2020 میلادی را معرفی کرد

خیز برندهای نوپا در فهرست ۱۰۰ برند برتر ۲۰۲۰

اخبار تصلا
برترین برندهای تجاری توسط رسانه فوربس معرفی شدند. بر اساس اعلام فوربس، برندهای تجاری اپل، گوگل و مایکروسافت توانستند به ترتیب جایگاه اول تا سوم برترین شرکت‌ها و برندهای تجاری  را از آن خود کنند.

تصلا – فوربس یکی از برترین رسانه‌های جهان است که بیشترین تمرکز خود را بر روی پوشش آخرین اخبار و اتفاقات دنیای صنعت، سرمایه‌گذاری، تکنولوژی، کارآفرینی و همچنین سبک زندگی مدرن قرار داده است. این رسانه هر سال با بررسی ۲۲ شرکت و برند تجاری فعال در جهان و انتخاب ۱۰۰ نشان تجاری از میان‌ آن‌ها فهرستی از برترین برندهای تجاری دنیا را بر اساس عملکرد یک ساله آن‌ها ارائه می‌دهد. امسال نیز این رسانه فهرست بهترین فعالان و برترین برندهای تجاری را که توانسته‌اند در طی یک سال اخیر عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان دهند اعلام کرده است.

در فهرست برترین برندهای تجاری سال ۲۰۲۰ چیزی که در نگاه اول توانسته نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند این است که در صدر این جدول نام برندهایی به چشم می‌خورد که بیشتر در زمینه تکنولوژی و دیجیتال فعالیت می‌کنند تا در حوزه صنعت. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که شرکت‌ها برای ماندن در عرصه رقابت باید بتوانند فعالیت‌ها خود را به سمت تکنولوژی محور شدن هرچه بیشتر سوق دهند.

برترین برندهای تجاری

معمولاً ارزش‌گذاری و رتبه‌بندی برندهای تجاری کار سختی است. برای ارزش‌گذاری شرکت‌ها و برندهای تجاری باید فاکتورها و ویژگی‌های مهمی را در نظر گرفت که انتخاب این ویژگی‌ها هم در بسیاری از موارد کار بسیار سخت و دشواری است.

رسانه فوربس برای رتبه‌بندی و معرفی برترین نشان‌ها و برندهای تجاری از اطلاعات و داده‌های مالی این شرکت در طول یک سال گذشته و همچنین یکسری فرمول‌های استاندارد و تایید شده استفاده می‌کند. در بخش آخر این مطلب به روشی که فوربس برای رتبه‌بندی شرکت‌ها و برندهای تجاری استفاده می‌کند، اشاره خواهیم کرد.

برترین برندهای تجاری در فهرست فوربس

در فهرست بهترین شرکت‌ها و برندهای تجاری در سال ۲۰۲۰ که توسط رسانه فوربس ارائه شده است، در حدود ۱۰۰ شرکت برتر معرفی شده‌اند و در میان این ۱۰۰ شرکت، برندهای اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک به ترتیب در جایگاه ۱ تا ۵ این جدول قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که در میان این شرکت‌ها برخی از آن‌ها توانسته‌اند جایگاه خود را ارتقاء دهند؛ در حالی که برخی دیگر یا در همان جایگاه قبلی خود در سال گذشته میلادی مانده‌اند و یا اینکه به رتبه پایین‌تری رسیده‌اند. برای مثال جایگاه شرکت Facebook نسبت به سال گذشته میلادی تنزل یافته است. به طوری که این برند مطرح در میان شبکه‌های اجتماعی از سال ۲۰۱۸ تا سال جاری میلادی در حدود ۱۲ درصد با افت مواجه شده است.

بر اساس آنچه فوربس اعلام کرده است ۱۰ شرکت و برترین برندهای تجاری دنیا در سال جاری میلادی با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا همان شرکت‌هایی بوده‌اند که توانسته‌اند خود را با تغییرات به سرعت منطبق کند و به جای تمرکز بر روی فروش حضوری، به فروش آنلاین توجه زیادی از خود نشان داده‌اند.

شرکت‌هایی مثل آمازون، نتفلیکس و پی‌پال همچنان توانسته‌اند جایگاه سال گذشته خود در بین برترین شرکت‌های تجاری را حفظ کنند.

چه شرکت‌هایی جایگاه خود را ارتقاء دادند؟

خوشبختانه برندهای زیادی در بررسی انجام شده توسط رسانه فوربس، توانسته‌اند علی‌رغم وجود چالش‌های زیادی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای بسیاری از برندها و صنعتگران به وجود آمده جایگاه و رتبه خود را در میان صنعتگران و نشان‌های تجاری برتر ارتقاء دهند.  برای مثال برند Visa یکی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه تفریح و سرگرمی توانسته است در این فهرست جایگاه خود را از رتبه ۲۵ در سال ۲۰۱۹ میلادی به رتبه ۱۸ در سال ۲۰۲۰ میلادی ارتقا دهد.

در واقع این شرکت در حدود ۶ پله صعود داشته است. برند تجاری آدیداس که یکی از فعالان حوزه تولید محصولات ورزشی است نیز توانسته با ۱۰ پله صعود خود را از جایگاه ۶۱ به جایگاه ۵۱ برساند.

برند نتفلیکس نیز از رتبه ۳۸ به رتبه ۲۶ رسیده است. در رتبه برخی از برندهای لوکس و گران‌قیمت نیز تغییرات زیادی ایجاد شده است. مثلاً برند شنل از جایگاه ۷۹ به جایگاه ۵۲ یعنی بعد از برند آدیداس رسیده است. برند کارتیر هم توانسته با صعود ۸ پله‌ای از جایگاه ۶۴ در سال ۲۰۱۹ میلادی به جایگاه ۵۶ در سال ۲۰۲۰ میلادی برسد.

از طرفی فهرست برترین برندهای تجاری ارائه شده توسط فوربس تازه واردانی نیز داشته است. بیشتر این تازه‌واردان استارتاپ‌هایی بوده‌اند که توانسته‌اند فعالیت خود را گسترش دهند و با وجود چالش‌های اقتصادی دنیا پیشرفت مثبتی از خود نشان دهند. برای مثال برندهای Nintendo، Hennessy، Burger King و AXA تازه‌واردان این فهرست ۱۰۰تایی هستند که توجه بسیاری از برندهای بزرگ را به خود جلب کرده‌اند.

چه شرکت‌هایی نزول رتبه داشتند؟

اما در این میان برخی از برندها نیز متاسفانه نتوانسته‌اند جایگاه خود را در فهرست برترین برندهای تجاری حفظ کنند و یا ارتقاء دهند و به رتبه‌های پایین‌تری نزول کرده‌اند. برای مثال شرکت‌هایی مثل GE، HP و از همه مهم‌تر برند IBM به ترتیب با کاهش ارزش خود معادل ۱۴، ۱۲ و ۱۰ درصد، به رتبه‌های پایین‌تری نزول پیدا کرده‌اند. اما نام شرکت‌هایی مثل Philips، Hewlet Pakard Enterprise و Kelogg متاسفانه در میان فهرست این ۱۰۰ برند و نشان تجاری مطرح دنیا دیده نمی‌شود.

معیار رتبه‌بندی برترین برندهای تجاری چیست؟

پروفسور کریستی نوردهلم، استاد بازاریابی در دانشگاه جورج تون عقیده دارد، وقتی برندهای تجاری مختلف را بررسی می‌کنیم چیزی که باعث می‌شود آن برند ارزش زیادی پیدا کند نام و یا نشان تجاری آن است.

از طرفی با وجود اینکه نام برند و نشان تجاری ارزش زیادی به شرکت صاحب آن برند می‌دهد، می‌بینیم که استارتاپ‌ها و نشان‌های تجاری پا به عرصه اقتصادی دنیا می‌گذارند. البته گاهی تمرکز بیش از حد روی نام برند و عدم توجه به سمت و سوی فعالیتی آن باعث می‌شود نتوانیم به درستی موفقیت یک نشان تجاری را بررسی کنیم.

در دنیای امروز برندهای بسیاری وجود دارند که با تکیه بر نام برندشان تجاری خود احساس امنیت کاذب کرده و متاسفانه با شکست در فعالیت‌های اقتصادی خود مواجه شده‌اند. چیزی که افراد فعال در حوزه مطالعه شرکت‌ها و بررسی برندها باید در نظر بگیرند این است که در نظر گرفتن نام برند بدون توجه به فعالیت‌‌های برند می‌تواند بررسی و رتبه‌بندی شرکت‌ها را با چالش بزرگی روبرو کند.

رقابت تنگاتنگ والمارت و آمازون

یکی از برندهای شگفتی‌ساز در میان ۱۰۰ شرکت تجاری اعلام شده در فهرست فوربس، برند والمارت  (Walmart ) است. این برند با افزایش ۱۲ درصدی درآمد و سود سالانه خود توانسته است از رتبه ۲۶ در سال گذشته میلادی به رتبه ۱۹ در سال ۲۰۲۰ میلادی برسد. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی چیزی در حدود ۲۹٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

برند والمارت در سال گذشته میلادی تلاش زیادی برای به روزرسانی و مدرنیزه کردن سیستم ارسال کالا و محصول به مشتریان خود کرده‌ است.

پرفسور نوردهلم در این رابطه گفته است که والمارت در تلاش برای رقابت با شرکت آمازون است. اما چیزی که مهم است این است که آمازون کمک‌های زیادی به والمارت برای رسیدن به این جایگاه کرده است و این یعنی دو شرکت علی‌رغم اینکه رقیب اقتصادی یکدیگرند برای پیشرفت یکدیگر تلاش زیادی از خود نشان داده‌اند.

بر اساس رتبه‌بندی فوربس، رتبه اکثر شرکت‌های اتومبیل‌سازی افت چشم‌گیری داشته است. در حالی که برند مرسدش بنز از جایگاه ۱۷ به جایگاه ۲۳ سقوط کرده‌ است، برند آلمانی بی‌ام‌و نیز از جایگاه ۲۱ به جایگاه ۲۷ تغییر مکان داده است. برند نیسان نیز از فهرست ۱۰۰ شرکت برتر در سال ۲۰۲۰ خارج شده است. جالب است بدانید جایگاه برند نیسان در فهرست برترین نشان‌های تجاری سال ۲۰۱۹ در رتبه ۸ جدول بوده است.

به نظر می‌رسد شرکت نیسان نتوانسته خود را با تغییرات بازار و همچنین چالش‌های بازار که بخشی از آن به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده است هماهنگ و منطبق سازد.

بدترین سقوط در فهرست فوربس

بدترین سقوط رتبه در فهرست منتشر شده توسط رسانه فوربس متعلق است به برند Wells Fargo که از رتبه ۴۲ به رتبه ۶۹ رسیده است و همچنین برند KFC که از رتبه ۸۶ به رتبه ۹۶ سقوط کرده است.

طبق گفته تیم کالکینز، استاد دانشگاه نورت‌وسترن آمریکا یکی از دلایلی که باعث افت رتبه یک برند در بین برندهای معتبر جهانی می‌شود، عدم توانایی شرکت صاحب برند برای حفظ جایگاه خود است. در نتیجه برندها و شرکت‌ها برای حفظ جایگاه خود شروع به مبارزه با برندهای برتر می‌کنند.

به عبارت دیگر این برندها سعی می‌کنند نقطه ضعف‌های برند رقیب خود را پر رنگ کنند و به این ترتیب جایگاه او را تضعیف کنند. این مسئله باعث می‌شود این برندها به دلیل عدم تمرکز بر روی نطه ضعف‌های خود همچنان به رتبه‌های پایین‌تری در جدول برترین‌ها برسند تا جایی که بسیاری از آن‌ها مثل شرکت نیسان از فهرست صد شرکت برتر خارج می‌شوند.

روش HP برای حفظ جایگاه

مثلاً برند HP یکی از برندهای معتبر تولید کننده لپ‌تاپ و قطعات الکترونیکی است که برای حفظ ارزش و جایگاه خود در بین شرکت‌ها و نشان‌های تجاری برتر به جای ارتقای تکنولوژی خود به مبارزه و دفاع از خود در برابر رقبا پرداخته است. به گفته کالکینز، وقتی برندها با چالش‌هایی اینچنینی مواجه می‌شوند، بهترین کاری که باید انجام دهند این است که به جای مبارزه با خود و دیگران، قابلیت‌ها و توانایی‌های برند خود را بهبود و افزایش دهند.

خیز برندهای نوبا برای کنار زدن قدیمی‌ها

نکته‌ای که در طول سال‌های اخیر در فهرست‌های برترین برندهای تجاری دنیا که توسط فوربس منتشر می‌شود، مشاهده شده است این است که بسیاری از برندهای قدیمی یعنی برندهایی که نتوانسته‌اند خود را با نیازهای جامعه و پیشرفت تکنولوژی منطبق کنند، در حال از دست دادن جایگاه خود و واگذاری آن به برندهای نوپا هستند. برای مثال برند Gillette یکی از برندهای تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی با فشار از سوی برند Harrys مواجه است.

برند Harrys نیز فعالیتی مشابه با برند Gillette دارد ؛ اما روز به روز در حال پیشرفت است. پیشرفت این برند باعث فشار  روی برند Gillette برای حفظ جایگاه خود شده است.

برند Harrys در سال ۲۰۱۶  توسط شرکت Edgewell یکی از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی و خود مراقبتی با قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری شده است.

کرونا و تغییر جایگاه برندها در فهرست فوربس

فهرست ۱۰۰ شرکت برتر در سال ۲۰۱۹ میلادی بسیار متفاوت‌تر از این فهرست در سال ۲۰۲۰ میلادی است. چون در سال گذشته میلادی معضلی به نام همه‌گیری ویروس کرونا وجود نداشت. واقعیت است که همه‌گیری ویروس کرونا نه تنها‌ شرکت‌های کوچک بلکه غول‌های تکنولوژی و صنعت را نیز با مشکلات و چالش‌های بزرگی روبرو ساخته است.

اما در این میان تنها شرکت‌هایی موفق به حفظ ارزش و جایگاه خود شده‌اند که توانستند به نحوی انعطاف‌پذیری زیادی از خود نشان دهند. مثلاً برندهایی مثل آمازون، نتفلیکس و پی‌پال به دلیل ارائه خدمات بر بستر تجارت الکترونیک، بزرگ‌ترین برندگان این رقابت سخت و نفس‌گیر بوده‌اند.

به گفته کالکینز، در حال حاضر بسیاری از مردم بر این باورند که ظهور اینترنت و گسترش آن در همه جوانب زندگی باعث شده نام برند چندان اهمیت زیادی نداشته باشد. شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که وقتی شما محصولی را در وب سایت‌ها می‌بینید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نظرات کاربران در مورد آن را بخوانید و در صورت مثبت بودن نظرات کاربران آن را بخوانید.

اما واقعیت این است که نام برند نقش بزرگی را در انتخاب یک محصول بازی می‌کند. البته نکته مهم این است که نوع اهمیت و تاثیرگذاری نام برند با گذشته متفاوت است. به هر حال همه ما وقتی دو محصول یکسان را مشاهده می‌کنیم، مسلماً ابتدا محصولی را انتخاب می‌کنیم که نام برند آن شناخته‌تر شده و معتبرتر باشد.

۲٫۴۵ تریلیون دلار، ارزش کلی ۱۰۰ برند برتر

ارزیابی کلی از فهرست ارائه شده توسط فوربس نشان می‌دهد ارزش کلی همه ۱۰۰ برند و نشان تجاری برتر در مجموع چیزی در حدود ۲٫۴۵ تریلیون دلار است. این ارزش در سال گذشته میلادی چیزی در حدود ۲٫۳۳ تریلیون دلار بوده است.

نکته قابل توجه این است که علی‌رغم پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان، همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی برخی از بنگاه‌های اقتصادی نتوانسته ارزش کلی برندها را کم کند و برعکس به این ارزش افزوده است.

همچنین آنچه از این فهرست کاملاً مشخص است این است که در میان این ۱۰۰ برند جهانی برند حدود ۵۰ برند در آمریکا فعالیت می‌کنند. کشورهایی که بیشترین سهم را در این فهرست از آن خود کرده‌اند عبارت‌اند از کشور ژاپن با ۶ شرکت، کشور آلمان با ۱۰ برند و نشان تجاری، فرانسه با ۹ شرکت و سوئیس با ۵ برند.

در این فهرست نام ۲۰ شرکت فعال در حوزه تکنولوژی که عمدتاً جایگاه‌های ۱ تا ۲۰ را از آن خود کرده‌اند، به چشم می‌خورد. همچنین در این فهرست می‌توان ۱۴ شرکت فعال ارائه‌دهنده سرویس‌های پولی و مالی را یافت. علاوه بر این در فهرست نام ۱۱ برند اتومبیل‌سازی و ۸ شرکت فعال در زمینه خرده‌فروشی مشاهده می‌شود. این شرکت‌ها بیشترین سهم را در این فهرست از آن خود کرده‌اند.

روش رسانه فوربس برای رتبه‌بندی شرکت‌ها و برترین برندهای تجاری

فوربس هر سال ۲۰۰ برند جهانی مطرح در حوزه اقتصاد، صنعت و تکنولوژی که در آمریکا، کشورهای اروپایی و آسیایی فعالیت دارند را انتخاب می‌کند.

این برندها از نظر نوآوری، رشد مالی و به کارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا ارزیابی می‌شوند.

سپس میانگین درآمد این شرکت‌ها با احتساب مالیات در طول ۳ سال مالی ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ (برای امسال) محاسبه می‌شود و پس از آن کسر ۸ درصد سرمایه اولیه برند شرکتی را برای بررسی بیشتر بررسی می‌کند که ۸ درصد درآمد بیشتر نسبت به سال مالی گذشته خود داشته باشد.

برای اینکه ارزش واقعی برند مشخص شود، فوربس نرخ مالیاتی شرکت را بر اساس قوانین کشوری که برند در آن فعالیت می‌کند، روی درآمد آن شرکت اعمال می‌کند. همچنین نقشی که این برند در صنعت و پیشرفت آن ایفا کرده‌ است، بررسی می‌شود.

برای اینکه ارزش واقعی برند مشخص شود، فوربس نرخ مالیاتی شرکت را بر اساس قوانین کشوری که برند در آن فعالیت می‌کند، روی درآمد آن شرکت اعمال می‌کند. بعد از محاسبه درآمد خالص با کسر مالیات، میانگین درآمد شرکت در طول سه سال گذشته محاسبه می‌شود. هرچه این میانگین بیشتر باشد ارزش نشان و برند تجاری بیشتر خواهد بود.

جدول مربوط به برترین برندهای تجاری در سال ۲۰۲۰ میلادی

ارزش برند تغییر ارزش برند در طول یک‌سال درآمد برند حوزه فعالیت برند نشان یا برند تجاری رتبه
$۲۴۱٫۲ B ۱۷% $۲۶۰٫۲ B تکنولوژی Apple ۱
$۲۰۷٫۵ B ۲۴% $۱۴۵٫۶ B تکنولوژی Google ۲
$۱۶۲٫۹ B ۳۰% $۱۲۵٫۸ B تکنولوژی Microsoft ۳
$۱۳۵٫۴ B ۴۰% $۲۶۰٫۵ B تکنولوژی Amazon ۴
$۷۰٫۳ B -۲۱% $۴۹٫۷ B تکنولوژی Facebook ۵
$۶۴٫۴ B ۹% $۲۵٫۲ B نوشیدنی Coca-Cola ۶
$۶۱٫۳ B ۱۸% $۳۸٫۷ B تفریح و سرگرمی Disney ۷
$۵۰٫۴ B -۵% $۲۰۹٫۵ B تکنولوژی Samsung ۸
$۴۷٫۲ B ۲۰% $۱۵ B برندهای لوکس Louis Vuitton ۹
$۴۶٫۱ B ۵% $۱۰۰٫۲ B رستوران و کافی‌شاپ McDonald’s ۱۰
$۴۱٫۵ B -۷% $۱۸۷ B صنایع اتومبیل‌سازی Toyota ۱۱
$۳۹٫۵ B ۲% $۷۲ B تکنولوژی Intel ۱۲
$۳۹٫۱ B ۶% $۳۹٫۳ B اوقات فراغت NIKE ۱۳
$۳۷٫۳ B -۱۰% $۱۵۱٫۲ B ارتباطات و مخابرات AT&T ۱۴
$۳۶ B ۴% $۵۰٫۶ B تکنولوژی Cisco ۱۵
$۳۵٫۷ B ۱۱% $۳۹٫۱ B تکنولوژی Oracle ۱۶
$۳۲٫۳ B ۲% $۱۳۱٫۹ B ارتباطات و مخابرات Verizon ۱۷
$۳۱٫۸ B ۱۸% $۲۳ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Visa ۱۸
$۲۹٫۵ B ۱۲% $۳۴۱ B خرده فروشی Walmart ۱۹
$۲۹٫۵ B -۱۴% $۷۶٫۶ B متفرقه GE ۲۰
$۲۸٫۹ B ۶% $۱۱٫۲ B نوشیدنی Budweiser ۲۱
$۲۸٫۶ B ۰% $۳۰٫۹ B تکنولوژی SAP ۲۲
$۲۸٫۵ B -۱۴% $۱۲۱٫۷ B صنایع اتومبیل‌سازی Mercedes-Benz ۲۳
$۲۸٫۲ B -۱۰% $۷۷٫۱ B تکنولوژی IBM ۲۴
$۲۶٫۸ B -۶% $۲۵٫۱ B دخانیات Marlboro ۲۵
$۲۶٫۷ B ۷۲% $۲۰٫۲ B تکنولوژی Netflix ۲۶
$۲۵٫۹ B -۱۳% $۹۳٫۴ B صنایع اتومبیل‌سازی BMW ۲۷
$۲۵٫۱ B -۳% $۴۳٫۶ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی American Express ۲۸
$۲۴٫۵ B -۵% $۱۲۶٫۲ B صنایع اتومبیل‌سازی Honda ۲۹
$۲۲٫۸ B ۲۳% $۱۱٫۷ B صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی L’Oréal ۳۰
$۲۲٫۶ B ۲۲% $۱۰٫۸ B برندهای لوکس Gucci ۳۱
$۲۱٫۶ B ۱۹% $۷٫۷ B برندهای لوکس Hermès ۳۲
$۲۰٫۴ B ۱۴% $۹٫۲ B نوشیدنی Nescafe ۳۳
$۱۹٫۲ B ۶% $۱۱۰٫۲ B خرده فروشی Home Depot ۳۴
$۱۹٫۱ B ۱۵% $۴۳٫۲ B ارائه دهنده خدمات کسب‌و‌کار Accenture ۳۵
$۱۸٫۲ B -۳% $۹٫۳ B نوشیدنی Pepsi ۳۶
$۱۷٫۸ B ۵% $۲۶٫۵ B رستوران و کافی‌شاپ Starbucks ۳۷
$۱۷٫۳ B ۲۳% $۱۶٫۹ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Mastercard ۳۸
$۱۶٫۳ B ۱۱% $۱۲٫۲ B صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی Frito-Lay ۳۹
$۱۵٫۸ B ۳% $۴۶٫۲ B خرده فروشی IKEA ۴۰
$۱۴٫۷ B ۹% $۲۱٫۹ B خرده فروشی Zara ۴۱
$۱۴٫۵ B -۱۳% $۶ B صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی Gillette ۴۲
$۱۴٫۴ B ۱۲% $۹۴٫۳ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی HSBC ۴۳
$۱۳٫۸ B -۳% $۵۹٫۶ B صنایع اتومبیل‌سازی Audi ۴۴
$۱۳٫۷ B ۱۱% $۵۲٫۶ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی J.P. Morgan ۴۵
$۱۳٫۵ B ۹% $۴۶٫۲ B ارائه دهنده خدمات کسب‌و‌کار Deloitte ۴۶
$۱۳٫۳ B ۱۸% $۶۳ B تکنولوژی Sony ۴۷
$۱۳٫۳ B ۵% $۷۴٫۱ B صنایع حمل‌ونقل UPS ۴۸
$۱۳٫۲ B ۱۴% $۹۷٫۵ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Bank of America ۴۹
$۱۳٫۱ B ۱۲% $۶۴٫۹ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Chase ۵۰
$۱۲٫۹ B ۱۵% $۲۴٫۵ B اوقات فراغت Adidas ۵۱
$۱۲٫۸ B ۴۲% $۱۳٫۷ B برندهای لوکس Chanel ۵۲
$۱۲٫۷ B -۸% $۹۷٫۲ B Diversified Siemens ۵۳
$۱۲٫۳ B -۲% $۷٫۹ B صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی Nestle ۵۴
$۱۲٫۳ B -۱۰% $۱۸۷٫۲ B خرده فروشی CVS ۵۵
$۱۲٫۲ B ۱۴% $۶٫۲ B برندهای لوکس Cartier ۵۶
$۱۲٫۱ B ۱۰% $۳۱٫۹ B صنایع اتومبیل‌سازی Porsche ۵۷
$۱۱٫۹ B -۹% $۱۱٫۴ B رسانه ESPN ۵۸
$۱۱٫۸ B ۴% $۱۰۳٫۵ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Citi ۵۹
$۱۱٫۸ B -۱۶% $۱۰۳٫۹ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Wells Fargo ۶۰
$۱۱٫۵ B ۱۰% $۹ B تکنولوژی Adobe ۶۱
$۱۱٫۵ B ۸% $۸٫۶ B صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی Pampers ۶۲
$۱۱٫۴ B ۱۳% $۷٫۵ B نوشیدنی Corona ۶۳
$۱۱٫۴ B ۲۰% $۴۵٫۳ B ارتباطات و مخابرات T-Mobile ۶۴
$۱۱٫۳ B ۷% $۸٫۶ B تکنولوژی Ebay ۶۵
$۱۱٫۳ B ۵% $۷۷٫۵ B صنایع اتومبیل‌سازی Chevrolet ۶۶
$۱۱٫۳ B ۲۴% $۱۷٫۵ B تکنولوژی PayPal ۶۷
$۱۱٫۲ B -۱۴% $۱۴۸٫۱ B صنایع اتومبیل‌سازی Ford ۶۸
$۱۱٫۱ B ۱۲% $۶٫۸ B نوشیدنی Red Bull ۶۹
$۱۱ B ۶% $۴۲٫۴ B ارائه دهنده خدمات کسب‌و‌کار PwC ۷۰
$۱۱ B -۱۲% $۵۸٫۸ B تکنولوژی HP ۷۱
$۱۰٫۷ B ۴% $۵٫۴ B صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی Colgate ۷۲
$۱۰٫۶ B -۱۳% $۱۲٫۴ B رسانه Fox ۷۳
$۱۰٫۵ B ۱۳% $۷۲٫۱ B خرده فروشی Lowe’s ۷۴
$۱۰٫۴ B ۲۲% $۷٫۱ B صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی Lancôme ۷۵
$۱۰٫۴ B -۱۰% $۲۴٫۶ B خرده فروشی H&M ۷۶
$۱۰٫۳ B ۸% $۲۵٫۳ B صنایع اتومبیل‌سازی Lexus ۷۷
$۹٫۷ B ۶% $۹۹٫۸ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Santander ۷۸
$۹٫۵ B ۸% $۱۴۸٫۸ B خرده فروشی Costco ۷۹
$۹٫۵ B ۵% $۵٫۲ B برندهای لوکس Rolex ۸۰
$۹٫۵ B ۱۷% $۹۶٫۱ B صنایع اتومبیل‌سازی Hyundai ۸۱
$۹٫۳ B ۱% $۱۱ B صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی Danone ۸۲
$۹٫۳ B ۷% $۶٫۷ B نوشیدنی Heineken ۸۳
$۹٫۲ B ۶% $۱۷٫۲ B اوقات فراغت Uniqlo ۸۴
$۸٫۹ B -۱% $۵۶٫۴ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Goldman Sachs ۸۵
$۸٫۹ B $۲٫۸ B نوشیدنی Hennessy ۸۶
$۸٫۸ B $۱۱٫۸ B تکنولوژی Nintendo ۸۷
$۸٫۸ B $۱۱۵٫۹ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی AXA ۸۸
$۸٫۸ B ۷% $۱۳۰٫۴ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی Allianz ۸۹
$۸٫۷ B ۶% $۷۹٫۵ B تکنولوژی Dell ۹۰
$۸٫۶ B ۴% $۵۳٫۸ B صنایع سنگین Caterpillar ۹۱
$۸٫۶ B ۶% $۵٫۸ B تفریح و سرگرمی LEGO ۹۲
$۸٫۵ B ۶% $۱۸۸٫۶ B تکنولوژی Huawei ۹۳
$۸٫۴ B ۵% $۳۹٫۴ B صنایع سنگین John Deere ۹۴
$۸٫۳ B $۳۴٫۲ B ارائه‌دهندگان خدمات مالی و پولی UBS ۹۵
$۸٫۳ B -۲% $۲۷٫۹ B رستوران و کافی‌شاپ KFC ۹۶
$۸٫۲ B $۲۲٫۹ B رستوران و کافی‌شاپ Burger King ۹۷
$۸ B $۳۶٫۴ B ارائه دهنده خدمات کسب‌و‌کار EY ۹۸
$۷٫۹ B -۴% $۶۹٫۲ B صنایع حمل‌ونقل FedEx ۹۹
$۷٫۹ B $۱۱۱٫۸ B صنایع اتومبیل‌سازی Volkswagen ۱۰۰

 

 

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!