تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

با رعایت این نکات عمر یخچال فریزر خود را افزایش دهید

مراقبت از یخچال و فریزر با چند روش ساده

راهنمای تعمیر و نگهداری
یخچال و فریزر قلب آشپزخانه است. به طور متوسط یک خانواده با سطح مالی متوسط، هر ده سال یکبار قادر به تعویض یخچال فریزر است. اگر مراقبت‌ از یخچال و فریزر به درستی صورت نگیرد، باید تعویض و یا هزینه زیادی صرف تعمیر یخچال فریزر شود. در صورتی که با رعایت چند نکته ساده و کلیدی می‌توانید از این وسیله برقی بهتر استفاده کنید.

تصلا– یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه است. نیاز روزانه به این وسیله کاربردی در کنار افزایش قیمت و هزینه بالای جایگزین کردن آن، اهمیت مراقبت از یخچال و فریزر را دو چندان کرده است. در این مطلب راهنمای استفاده از لوازم خانگی ، نکات کلیدی برای نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر عنوان شده است. با رعایت این نکات می‌توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: چقدر بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟  

مراقبت از یخچال و فریزر با تنظیم درجه

مردی در حال تنظیم درجه یخچال

نحوه تنظیم درجه یخچال بسیار مهم است. یخچال فریزر خود را بر روی دمای استاندارد تنظیم کنید. بسیاری از برند‌های یخچال فریزر دمای ایده‌آل برای یخچال شما را پیشنهاد می‌کنند که اطلاعات آن را می‌توانید از دفترچه راهنمای یخچال یا کارشناسان همان کارخانه جویا شوید.

اما اگر این اطلاعات به هر طریقی در دسترس شما نبود، دمای آن باید حدوداً ۳ یا ۴ درجه سانتیگراد باشد.

هرچند که یخچال فریز‌های جدید این قابلیت را دارند که هر کشو و قسمت آن دمایی متناسب با خوراکی که در آن قرار داده‌اید تنظیم شود، اما کارشناسان توصیه می‌کنند درون یخچال خود یک ترموستات قرار دهید.

به خصوص زمانی که درون یخچال خود غذای سرد یا نوشیدنی دارید. با قرار دادن ترموستات هوای گرمی که در هنگام باز‌ و بسته شدن درب یخچال به درون آن نفوذ می‌کند کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: امکانات شگفت‌انگیز یخچال فریزهای هوشمند  

غذای گرم داخل یخچال نگذارید

داخل و کشوهای یخچال

فراموش نکنید که اگر به سلامت و طول عمر یخچال خود اهمیت می‌دهید به هیچ عنوان غذای گرم را درون آن قرار ندهید. ابتدا غذا را اندکی در بیرون یخچال قرار داده تا دمای آن نزدیک به دمای محیط شود، سپس آن را درون یخچال قرار دهید.

از بسته شدن درب‌ها مطمئن شوید

معمولاً افراد تصور می‌کنند با هل دادن در‌های یخچال واقعاً آن را بسته‌اند! ممکن است ۱۰ دقیقه بعد یا حتی با گذشت زمان بیشتری دوباره سراغ یخچال بیاییم و ببینیم که در آن حتی اندکی باز مانده است.

با دقت بستن آن و چک کردن این که آیا واقعا در‌ها بسته شده است، نکته‌ای است که کمتر کسی آن را رعایت می‌کند. علت درست بسته نشدن در یخچال معمولاً اشکال در لاستیک آهن‌ربایی آن است.

برای بهتر شدن عملکرد آن‌ها لاستیک‌ها را سالی دو بار با محلول جوش شیرین از غبار و باقی‌مانده غذا تمیز کرده و اگر نیاز به تعویض داشت حتما به موقع آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: ساده ترین روش‌های از بین بردن بوی بد یخچال  

چگونگی تمیز کردن یخچال و فریزر

یک مرد در حال تمیز کردن یخچال

داخل یخچال باید مرتب از یخ‌زدگی، باقی‌مانده‌های غذا یا هر آلودگی کوچکی تمیز شود. هر آلودگی کوچکی ممکن است چه به لحاظ بهداشتی و چه از نظر فنی برای برای یخچال و البته غذای ما مشکل‌زا باشد.

داخل یخچال حداقل هر سال دو مرتبه نیاز به یک تمیز‌کاری کلی دارد. در روزی که می‌خواهید یخچال را تمیز کنید غذا و خوراکی جدیدی داخل آن نگذارید.

یکی از موارد تاثیرگذار در خراب شدن یخچال خاک گرفتن آن است. لازم است هر چند وقت یک بار معمولا سالی دو یا سه بار یخچال فریزر را از جای اصلی خود خارج کنید و زیر و پشت آن را تمیز کنید.

غذاها را در ظرف در باز داخل یخچال قرار ندهید و مواد غذایی فاسد را هر چه زودتر دور بریزید. مواد غذایی بطری‌ها، ظرف‌ها و … را حتما با یک دستمال نمدار تمیز کنید و داخل یخچال بگذارید.

بیشتر بخوانید: گاز یخچال چیست و چه زمانی باید گاز یخچال شارژ شود؟  

تمیز کردن قفسه‌ها و داخل یخچال


برای تمیز کردن داخل یخچال نیز می‌توانید کلیه قفسه‌ها را خارج کنید و داخل یخچال را با آب و محلول جوش شیرین تمیز کنید. یا از سرکه و آب گرم استفاده کنید.

سپس بعد از تمیز کردن و خشک کردن قفسه‌ها آنها را جای خود قرار دهید. لکه‌ها و کثیفی‌های خیلی زیاد را با آب و آمونیاک تمیز کنید. توجه داشته باشید قفسه شیشه‌ای سرد را با آب گرم نشویید.

تغییر دما ناگهانی می‌تواند شیشه را بشکند. از آب سرد استفاده کنید یا قفسه را بیرون بیاورید و قبل از شستشو آن را به دمای اتاق برسانید.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری

چگونه بدنه و پشت یخچال را تمیز کنیم؟ 

یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در خرابی وسایل برقی، خاک گرفتن آن ها، قرار گرفتن در مکان های خاک گرفته و نیز کثیف شدن آن هاست.

بنابراین حتماٌ هر چند وقت یکبار یخچال خود را به جلو کشیده و زیر آن را تمیز کنید. همچنین بدنه بیرونی و فضای داخلی یخچال را نیز می توانید با محلول آب و جوش شیرین شستشو دهید.

برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و نیز در امان ماندن از خطر برق گرفتگی بهتر است زمان تمیز کردن داخل یخچال آن را از برق بکشید.

بیشتر بخوانید: تعویض فیلتر یخچال را چگونه انجام دهیم؟  

مراقبت از یخچال و فریزر با تعویض واشرها

واشر یخچال

نظافت واشرهای درب یخچال را فراموش نکنید. تمیز کردن این قسمت‌های کمی حوصله بیشتری می‌خواهد. از مواد شوینده شیمایی استفاده نکنید.

بهتر است با ترکیب آب و سرکه این قسمت را تمیز کنید. واشرها بعد از چند سال ضعیف، شل و پاره می شوند و باعث می‌شود هوای گرم وارد یخچال و فریزر شود و این مصرف انرژی را بالا می‌برد در این شرایط لازم است واشرها را تعویض کنید.

حواستان به کندانسور و فن‌ها باشد

برای نظافت یخچال و فریزر صرفاً از پریز کشیدن آن کافی نیست. بر اساس توصیه‌ کارخانه‌های تولید یخچال، بهترین حالت خاموش کردن یخچال ابتدا کنترل‌کننده دما را خاموش کرده و سپس یخچال را از برق بکشید.

هنگام تمیز کردن قسمت‌های بیرونی یخچال، کندانسور را فراموش نکنید. این قسمت از یخچال به دلیل دور از دسترس بودن معمولاً گرد‌ و‌ غبار زیادی دارد.

گرد‌ و ‌غباری که در طول زمان بر این قسمت یخچال می‌نشیند، بر عملکرد این وسیله تأثیرگذار است و تمیز‌کردن آن تأثیر‌ زیادی بر سلامت و طول عمر وسیله شما دارد. در این میان از تمیز کردن فن خنک‌کننده و کویل هم غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: روش‌های جلوگیری از تاثیر نوسان برق در لوازم خانگی

چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنیم؟

مردی در حال تعمیرکندانسور یخچال

سعی کنید کندانسور و تیغه های فن یخچال فریزر خود را سالی دو بار تمیز کنید این کار به کیفیت بهتر و حفظ و دوام آن کمک زیادی می‌کند.

اگر کویل های یخچال خاک و کثیفی بگیرد، باعث می‌شود گرما به درستی انتشار نیابد و کمپرسور یخچال و فریزر به سختی کار کند تا یخچال را خنک نگه دارد.

لازم است برای تمیز کردن این بخش یخچال را برق بکشید یا فیوزخانه را قطع کنید و یا یک برس به آرامی خاک و گرد و غبار را از کویل‌ها پاک کنید. مراقب باشید کویل را سوراخ نکنید.

از برس کویل و یک مقدار رطوبت استفاده کنید تا گرد و غبار و خاک را از تیغه فن کندانسور بردارید.

پروانه فن را هرگونه گرفتگی رها کنید. فن دایره‌ای در سرتاسر کویل قرار دارد که کمک می‌کند تا گرمای بیش‌ازحد را آزاد کند. اگر تیغه های فن به‌هرحال مانع شود، کویل ها به‌سختی حرارت را آزاد می‌کنند.

فیلتر آب یخچال را تعویض کنید

زنی در حال آب ریختن از یخچال
فیلتر تصفیه آب یخچال فریزر را حداقل هر شش ماه باید تعویض کنید. فیلتر آب در یخچال مواد آلاینده و میکروبی در اندازه ۲۰ میکرون را می‌گیرد و آب را تصفیه می‌کند.

معمولا فیلتر آب در یخچال ۹۹% آلاینده های آب را می‌گیرد. حد نرمال مدت زمانی برای تعویض فیلتر آب یخچال، ۶ ماه است. بعد از این مدت ممکن است یخچال با هشدارهایی به شما اعلام کند که باید فیلتر آب تعویض شود.

علامت چشمک‌زن و علامت قرمز رنگ فیلتر آب روی نمایشگر یخچال و کند شدن آب موقع آب گرفتن از پ آبریزر یخچال از علائم هشداری است که با مشاهده آن باید هر چه زودتر فیلتر یخچال را عوض کنید.

تعویض نکردن فیلتر یخچال و بی‌توجهی به علائم هشدار علاوه بر اینکه باعث تصفیه نشدن آب و فشاد مواد داخل و نهایتا بسته شدن مسیر آب و کاهش فشار خروجی می‌شود، ممکن است باعث سوختن یخ‌ساز شود. وجود رسوبات در آب، باعث می‌شود یخ‌ساز در عملکرد خود دچار مشکل شود.

افزایش میزان رسوبات آب، باعث انسداد لوله‌های یخ‌ساز و در نتیجه سوختن آن خواهد شد. یخ‌ساز یک قطعه بسیار حساس، گران‌قیمت و مهم در یخچال‌های ساید محسوب می‌شود.

قبل از باز کردن در یخچال فکر کنید

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که درب یخچال را بدون هیچ هدفی باز کنید، یا اینکه با باز کردن درب یخچال تازه به این فکر کنید که به چه چیزی نیاز داشتید!

در حقیقت این عادت ساده، اشتباهی بزرگ است که هر بار باعث از بین رفتن ۷ درصد از سرمای درون یخچال می‌شود. یخچال برای جبران کم شدن دما هم باید انرژی بیشتری مصرف کند و هم دچار اصطحلاک می‌شود.

مکان مناسب برای قراردادن یخچال و فریزر

یخچال و فریزر ساید بای ساید در آشپزخانه
شاید عجیب به‌نظر برسد اما مکان قرار گرفتن یخچال در بهبود عملکرد و طول عمر یخچال مؤثر است.

برای مراقبت از یخچال و فریزر نه‌تنها باید دور از گرما گذاشته شود؛ بلکه باید ۱۵ سانتیمتر از دیوار‌های اطراف خود فاصله داشته باشد تا کندانسور آن به‌خوبی کار کند. همچنین دقت‌کنید برای کاهش صدا و جلوگیری از فشار بر موتور یخچال با سطح زمین تراز باشد.

اگر یخچال به خوبی در جای خود قرار نگرفته باشد، درب آن هم به‌درستی بسته نشده و دمای سرد یخچال ثابت نمی‌ماند.
همچنین برای اینکه فریزر بر اثر نور خورشید آسیب نبیند، آن را کنار پنجره قرار ندهید. برای جریان یافتن هوا در پشت فریزر، باید ۲۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.

فریزر و یخچال را از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز ، بخاری و شوفاژ و… دور نگهدارید. دمای فریزر را با توجه به دمای هوا تنظیم کنید.

یخچال را خالی نگذارید

داخل یخچال نشان داده می شود
اگر یخچال فریزر خود را خالی نگه دارید، هر بار با باز کردن در‌های آن فضای بیشتری برای هجوم هوای گرم به درون آن وجود دارد. در حقیقت یخچال خالی گرمای بیشتری را به درون خود جذب می‌کند. اگر یخچال شما نسبت نیاز‌های‌تان زیادی بزرگ است، حداقل داخل آن را با آب پر کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مریم بابایی
۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | گاز یخچال چیست و چه زمانی باید گاز یخچال شارژ شود؟
    جولای 1, 2021

    […] بیشتر بخوانید: مراقبت از یخچال و فریزر با چند روش ساده   […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | تعویض فیلتر یخچال را چگونه انجام دهیم؟
    جولای 1, 2021

    […] بیشتر بخوانید: مراقبت از یخچال و فریزر با چند روش ساده   […]

لینک کپی شد!