تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

آیا تخفیف‌های بلک فرایدی در ایران واقعی است؟

خرید اینترنتی جمعه سیاه را از کدام فروشگاه انجام دهیم؟

بدون عنوان
آیا تخفیف‌های روز بلک فرایدی در ایران واقعی است؟ در ایران هم مانند برخی از کشورها خرید برخی از کالاها در روز جمعه سیاه به معنی ارزان خریدن کالا نیست. اما چگونه متوجه شویم تخفیف فروشگاه‌ها و برندها در روز جمعه سیاه با بلک‌فرایدی و یا حراج‌جمعه واقعی است یا خیر؟ تاریخ جمعه سیاه در ایران امسال چه روزی است؟

تصلا – تاریخ جمعه سیاه در ایران امسال ۷ آذر ماه است. بر اساس مطالعات صورت‌ گرفته اوج فعالیت و خرید در روز ۷ آذر ماه مطابق با روز جمعه سیاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر است. طبق این آمار به طور متوسط هر فرد در روز بلک فرایدی در ایران چهار محصول را خریداری می‌کند.

جمعه سیاه رویداد حراج و تخفیف فروشگاهی است که در بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه نوامبر یا روز جمعه بعد از روز شکرگزاری برگزار می‌شود. در روز جمعه سیاه که به Black Friday نیز مشهور است شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف،  به مناسبت نزدیک شدن سال نو حراج بزرگی را ترتیب می‌دهند و کلیه محصولات خود را با حراج‌های بسیار عالی به فروش می‌رسانند.

روز جمعه سیاه در بسیاری از کشورهای جهان بر خلاف کشور ایران تعطیل رسمی نیست اما بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف به کارمندان خود مرخصی می‌دهند تا بتوانند برای خرید کالاهای مورد نیاز خود از حراجی‌ها اقدام کنند.

در روز جمعه سیاه  بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز می‌کنند. جالب است بدانید مردم در بسیاری از شهرها و کشورها از ساعت ۱۲ شب پشت در فروشگاه‌های مختلف صف می‌بندند تا به محض باز شدن فروشگاه به داخل آن هجوم ببرند و خرید خود را انجام دهند.

تصویر جمعه سیاه

بر اساس مطالعات صورت گرفته روز جمعه سیاه از روی قانون نانوشته‌ای بین حسابداران ابداع شده است. در این قانون نانوشته اگر حسابداران در ترازنامه‌های مالی خود به سود می‌رسیدند از جوهر سیاه و اگر به ضرر می‌رسیدند از جوهر قرمز استفاده می‌کردند.

جالب است بدانید که این افراد همیشه روز بعد از روز شکرگزاری یا همان روز Thanks Giving  سود زیادی می‌رسیدند و ترازنامه آن‌ها سیاه بود. به همین دلیل روز جمعه بعد از روز شکرگزاری را بین خودشان با نام جمعه سیاه می‌شناختند.

اما در سال ۱۹۶۱ میلادی از آنجایی که روز جمعه بعد از روز شکرگزاری خیابان‌ها بسیار شلوغ می‌شد، پلیس فیلادلفیا برای این روز نام جمعه سیاه را انتخاب کرد. البته روز جمعه سیاه در بسیاری از موارد به دلیل وقوع قتل‌های زیاد و همچنین کشته شدن افراد بر سر خرید اجناس مورد نیاز خود واقعا سیاه است. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اقدام به برگزاری حراج روز جمعه سیاه کرده بود اعلام کرد که در فروشگاه‌های آن ۱۰ نفر کشته و ۱۱۱ نفر مصدوم شده‌اند. در سال ۲۰۰۸ نیز نگهبان ۱۹۵ سانتی‌متری یک فروشگاه که حدود ۱۲۲ کیلو وزن داشت به دلیل هجوم مردم زیر پای آن‌ها جان خود را از دست داد.

چیزی که باعث شده روز جمعه سیاه بین مردم روز خاصی باشد، تخفیف‌هایی است که فروشگاه‌های مختلف برای خرید کالاهای خود در آن روز در نظر می‌گیرند. در واقع این فروشگاه‌ها به منظور ترغیب مشتریان برای خرید بیشتر سعی می‌کنند تا حاشیه سود خود را کمتر کنند.

این کار نه تنها باعث افزایش فروش محصولات در این فروشگاه‌ها می‌شود بلکه باعث می‌شود که انبار فروشگاه‌ها نیز خالی شود و در نتیجه فروشگاه‌ها بتوانند فضای بیشتری در انبار خود برای ورود اجناس جدید در سال نو میلادی در اختیار داشته باشند.

کالاهایی که معمولا شامل تخفیف روز جمعه سیاه می‌شوند عبارتند از گوشی‌های تلفن همراه، تلویزیون‌های بزرگ، دوربین‌های دیجیتالی و لباس و پوشاک. میزان تخفیف برای این کالا معمولا تا ۷۵ و در برخی از موارد ۹۰ درصد در نظر گرفته می‌شود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که بر خلاف باور عموم کیفیت محصولاتی که این تخفیف‌ها روی آن‌ها اعمال می‌شود بسیار بالا است و حتی بهترین کالاها و به روزترین محصولات مثل جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه شامل این تخفیف‌ها می‌شوند.

در ایران نیز چند سالی است که مانند کشورهای دیگر در آخرین جمعه از ماه نوامبر که معمولا مصادف با روزهای ۷ یا ۸ آذر ماه می‌شود، جمعه سیاه برگزاری می‌شود. این روز در میان برخی از کاربران و فروشگاههای ایرانی با نام حراج‌جمعه شناخته می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص جمعه سیاه ایرانی و فروشگاه‌هایی که این رویداد را برگزار می‌کنند صحبت کنیم و کد تخفیف این فروشگاه‌ها را در صورت وجود کد تخفیف به شما معرفی کنیم. اما قبل از معرفی این فروشگاه‌ها بهتر است نگاهی به آمار و ارقام مربوط به روز جمعه سیاه و خرید و فروش محصولات در این روز برای کشور ایران و کشورهای دیگر داشته باشیم.

روند فروش کالاها در رویداد جمعه سیاه در کشورهای مختلف

تصویر زیر آمار مربوط به فروش کالا در روز جمعه سیاه یا آخرین جمعه ماه نوامبر طی ساعت‌های مختلف روز در کشورهای مختلف جهان را نمایش می‌دهد.

تصویر آمار فروش کالا در کشورهای مختلف در روز جمعه سیاه

آنچه از تصویر بالا مشخص است، این است که بیشترین خرید کالا در ساعت ۱۲ شب ( ۱۲ نیمه شب روز ۲۷ نوامبر)، ساعت ۱۲ بعد ازظهر همان روز اتفاق می‌افتد. از همه جالب‌تر این است که خرید کالا در ساعت ۴ نیمه شب یا صبح روز ۲۷ نوامبر و ۱۱ شب روز ۲۷ نوامبر به کمترین میزان خود می‌رسد.

از ساعت ۴ نیمه شب تا ساعت ۱۲ ظهر همان روز تعداد افرادی که برای خرید کالای مورد نیاز خود اقدام می‌کنند به صورت تصاعدی در هر یک ساعت افزایش می‌یابد. اما از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب که در واقع نیمه دوم روز جمعه سیاه است خرید کالا کاهش می‌یابد تا جایی که در ساعت ۱۱ شب به کمترین میزان خود می‌رسد.

کاهش خرید در ساعت ۱۱ شب می‌تواند به این معنی باشد که اولا خریداران کالاهای مورد نیاز خود را در همان ساعات ابتدایی روز خریداری کرده‌اند و دوم اینکه تا پایان روز و فرارسیدن شب به احتمال بسیار زیاد کالایی در فروشگاه‌ها برای خریدن باقی نمی‌ماند. از آنجایی که در بسیاری از کشورها کارمندان در روز جمعه سیاه تعطیل نیستند، این آمار بسیار شگفت‌انگیز است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه‌های مطالعاتی، آمار خرید در کشورهای مختلف در روز جمعه سیاه افزایش زیادی دارد. آمار بیشترین افزایش در خرید کالا در روز جمعه سیاه بین کشورهای مختلف متعلق است به کشور آلمان با بیش از ۲۴۰۰ درصد.

بعد از آلمان به ترتیب کشورهای آفریقای جنوبی با ۱۹۵۲ درصد، انگلستان با ۱۷۰۸ درصد و  نیجریه با ۱۳۳۱ درصد در صدر جدول افزایش خرید کالا در روز جمعه سیاه قرار می‌گیرند. در جایگاه دوم این جدول می‌توان به ترتیب کشورهایی استرالیا با ۸۷۱ درصد، هند با ۸۲۸ درصد، پرو با ۸۴۱ درصد و برزیل با ۸۱۹ درصد افزایش خرید کالا را مشاهده کرد.

جالب است بدانید کشورهای اسپانیا با ۷۰۶،  ترکیه با ۶۱۵ درصد، روسیه با ۵۲۷ درصد و آرژانتین با ۴۷۰ درصد به ترتیب در رده‌های بعدی جدول میزان افزایش خرید کالا در روز جمعه سیاه قرار می‌گیرند.

کشورهایی مثل امارات با ۱۵۲ درصد،  مکزیک با ۱۳۶ درصد و تایلند با ۷۴ درصد کمترین میزان افزایش خرید کالا را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس آمار منتشر شده به طور کلی میانگین افزایش خرید کالا در روز جمعه سیاه چیزی در حدود ۶۶۳ درصد است.

آمار افزایش خرید کالا در روز جمعه سیاه در کشورهای مختلف جهان

آمار و ارقام مربوط به فروش بلک فرایدی در ایران

از آنجایی که در چند سال اخیر بسیاری از فروشگاه‌ها در ایران به تبعیت از فروشگاه‌ها در کشورهای خارجی اقدام به برگزاری رویدادهای تخفیفی برای فروش محصولات خود می‌کنند و از طرفی این روز در فصل پاییز قرار دارد، آمار فروش در این فصل برای صاحبان کسب و کار از نظر گردش مالی به خصوص کسب درآمد از طریق تجارت الکترونیک در ایران از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است.

البته در بسیاری از موارد دیده شده است که بسیاری از فروشگاه‌ها تخفیف‌های خود را برای دوره‌های یک هفته‌ای و حتی یک ماهه بعد از روز جمعه سیاه نیز تمدید می‌کنند.

تصویر آمار خرید و فروش ایرانان در روزجمعه سیاه در ایران و کشورهای دیگر دنیا

اگرچه چند سالی بیشتر از عمر برگزاری بلک فرایدی در ایران نمی‌گذرد اما این روز به یک مارتن خرید کالا در بین ایرانیان تبدیل شده است. بسیاری از فروشگاه‌ها در ایران برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در فروشگاه‌های خود رویداد جمعه سیاه را از روز پنجشنبه قبل شروع می‌کنند و تا یک هفته یا یک ماه ادامه می‌دهند.

هرچند آمار نشان داده است که اوج خرید کالاها در همان روز جمعه است. بر اساس داده‌های منتشر شده در گوگل ترند بیش از دو سوم یا ۷۵ درصد از کل فروش کالاها در فروشگاه‌هایی که رویداد جمعه سیاه را برگزار می‌کنند، مربوط به روزهای پنجشنبه و جمعه یعنی ۶ و ۷ اذر مطابق با روز شکرگزاری و جمعه سیاه است.

جالب است بدانید در طی سال‌های اخیر که برگزاری رویداد بلک فرایدی در ایران باب شده است، حدود ۴۴ درصد ایرانیان از آن با خبرند و در حراجی‌های این روز شرکت می‌کنند. هرچند به دلیل اینکه این روز در ایران به طور رسمی از طرف هیچ سازمان دولتی تایید نشده است بسیاری از مردم آن را فراموش می‌کنند.

البته در دو سال اخیر با فراگیر شدن استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام، با توجه به تبلیغاتی که شرکت‌های مختلف برای معرفی تخفیف‌های ارائه شده روی کالاها و خدمات خود منتشر می‌کنند، احتمال فراموش کردن این روز برای ایرانیان داخل کشوربسیار کمتر از قبل شده است. در طی چند سال گذشته از زمانی که بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌های ایرانی خدمات و کالاهای خود را در روز جمعه سیاه با تخفیف بسیار زیاد ارائه می‌کنند میانگین افزایش خرید کالا در ایران در این روز به حدود ۵۴۱ درصد رسیده است.

آیا تخفیف‌های بلک فرایدی در ایران با سطح انتظارات مردم مطابقت دارد؟

با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که فروشگا‌های مختلف برای تخفیف‌های خود بر روی کالاها و خدمات ارائه شده منتشر می‌کنند، طی سال‌های اخیر سطح توقع مردم و مشتریان در خصوص میزان تخفیف ارائه شده در روز جمعه سیاه بسیار بالا رفته است.

برای مثال بسیاری از مردم انتظار دارند که فروشگاه‌ها تخفیف‌های بالای ۷۰ درصد برای اجناس و کالاهای خود در نظر بگیرند. اما مطالعات و بررسی‌های انجام شده توسط محققان حوزه اقتصاد نشان می‌دهد که بیشتر تخفیف‌های ارائه  شده از سوی صاحبان کسب و کارها مختلف بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است.
البته مواردی نیز مشاهده شده است که در طی سال‌های اخیر میزان تخفیف استفاده از خدمات و کالاها افزایش چشم‌گیری داشته است. برای مثال در کشور استرالیا، داده‌های آماری نشان می‌دهند که میانگین تخفیف‌های ارائه شده از طرف مراکز و فروشگاه‌های مختلف در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۷ از ۴۱ درصد به  چیزی در حدود ۴۲ درصد رسیده است. البته میانگین تخفیفی که مردم استرالیا برای حراجی‌‌های روز جمعه سیاه در نظر داشته‌اند چیزی در حدود ۵۷ درصد بوده است.

مقایسه میزان تخفیف مورد نظر مردم در کشورهای مختلف و تخفیف ارائه شده واقعی در روز جمعه سیاه .تحل

اما در کشورهایی مثل بلاروس، یونان و پرو با وجود اینکه میانگین تخفیف مورد نظر مردم برای خرید اجناس مختلف چیزی در حدود ۶۲ درصد برآورد شده است، آمار منتشر شده نشان می‌دهد میانگین تخفیف ارائه شده توسط فروشگاه‌ها در سال ۲۰۱۷ تقریبا ۱۰ درصد و در سال ۲۰۱۹  چیزی در حدود  ۸ درصد بوده است. یعنی میزان تخفیف در این کشورها به جای رشد با کاهش مواجه شده است. البته شرایط اقتصادی در این کشورها بر روی کاهش میزان تخفیف‌ها در روز جمعه سیاه بی‌تاثیر نبوده است.

در تصویر زیر می‌توانید تفاوت در سطح انتظار مردم کشورهای از تخفیف‌های ارائه شده بر روی کالاها و میانگین تخفیف واقعی را که صاحبان کسب و کارهای مختلف برای اجناس خود در نظر گرفته‌اند، مشاهده کنید.

آمار سطح توقع مردم دنیا در تخفیف‌ها

اما در ایران متاسفانه پژوهش زیادی در خصوص سطح توقع مردم از تخفیف‌های روز جمعه سیاه و میانگین تخفیف‌های واقعی ارائه شده توسط فروشگاه‌های و شرکت‌های شرکت کننده در این رویداد حراجی انجام نشده است.

اما چیزی که بر اساس نظرات کاربران مختلف در وب سایت‌های فروشگاهی معروف مشاهده می‌شود این است که حداقل تخفیف مورد نظر ایرانیان در داخل کشور چیزی در حدود ۵۰ درصد است و میانگین تخفیف که فروشگاه‌های مختلف برای محصولات و اجناس خود در نظر می‌گیرند در حدود ۲۰ درصد است. البته اگر تخفیف واقعی باشد.

افزایش علاقه به خرید در روز جمعه سیاه در میان مردم دنیا

نتایج مطالعات انجام شده در خصوص میزان علاقه مردم دنیا به خرید کالا در روز جمعه سیاه بسیار شگفت‌انگیز است. در طی ۵ سال گذشته بسیاری از مردم در همه کشورهای دنیا بیشتر خرید خود را به غیر از کالاهای اساسی که در طول هفته یا ماه به آن نیاز دارند مثل مواد غذایی، در روز جمعه سیاه انجام می‌دهند.

بر اساس داده‌ها و آمار منتشر شده توسط گوگل ترند، تعداد کاربران اینترنت که کالاهای مورد نیاز خود را در روز جمعه سیاه خریداری می‌کنند تا بیش از ۲ برابر افزایش یافته است. این آمار فقط در خصوص کاربران اینترنت و افرادی است که به صورت آنلاین اقدام به خرید کالا در این روز کرده‌اند و آمار دقیقی از افرادی که به صورت حضوری در روز جمعه سیاه اقدام به خرید کالا کرده‌اند در دسترس نیست.
جالب است بدانید در طول ۵ سال گذشته با افزایش تب خرید در میان مردم کشورهای مختلف، برای خرید کالا در روز جمعه سیاه رکورد تازه‌ای ثبت می‌شود. البته آمار این دوره زمانی نشان می‌دهد که با توجه به استقبال مردم از تخفیف‌های روز جمعه سیاه، شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی هر سال میزان تخفیف‌های خود را افزایش می‌دهند.

آیا تخفیف‌های بلک فرایدی در ایران واقعی است؟

در ایران هم مانند برخی از کشورها خرید برخی از کالاها در روز جمعه سیاه به معنی ارزان خریدن کالا نیست. برای روشن‌تر شدن مطلب اجازه بدهید یک تجربه واقعی را با شما در میان بگذارم.
به خاطر دارم که سال گذشته اواسط آبان ماه تصمیم گرفتم برای خرید یک دستگاه قهوه جوش به بازار بروم. وقتی به بازار رفتم و قیمت قهوه جوش را از چند فروشگاه پرسیدم یادم آمد که جمعه سیاه نزدیک است و بهتر است صبر کنم تا آن زمان که بتوانم کالای مورد نیاز خودم را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنم.

دقیقا یادم هست که روزی که من به برای خرید قهوه جوش به بازار رفته بودم قیمت قهوه جوش مورد نظر حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. اتفاقا فروشگاهی که قصد خرید قهوه جوش را از آن داشتم به تازگی امکان خرید آنلاین را هم برای مشتریان خود فراهم کرده بود  و خیالم راحت بود که روز جمع سیاه می‌توانم به صورت آنلاین از آن فروشگاه خریداری کنم.

از طرفی فروشنده هم این اطمینان را داد که فروشگاه در روز جمعه سیاه تخفیف‌های بسیار خوبی را برای کالاهای خود در نظر گرفته و من می‌توانم از آن‌ها استفاده کنم. روز جمعه سیاه فرا رسید و در کمال تعجب دیدم که در سایت فروشگاه مورد نظر من قیمت اولیه قهوه جوشی که انتخاب کرده بودم در حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تومان ثبت شده است و با لحاظ تخفیف روز جمعه سیاه قیمت آن به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

تجربه‌هایی از این دست در میان خریداران و مشتریان ایرانی و برخی از کشورهای دیگر کم نیست. به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع گفت جمعه سیاه در ایران تا چه میزان واقعی است و آیا همه کالاهایی که به فروش می‌رسند واقعا ارازن‌تر از قبل قیمت گذاری شده‌اند یا نه. هر چند تعداد فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی که خدمات و کالاهای خود را با تخفیف‌های واقعی ارائه می‌کنند در ایران کم نیست.

بهترین راه برای اینکه بتوانید بفهمید که تخفیف کالا در یک فروشگاه واقعی است یا نه این است که حداقل یک ماه قبل از روز جمعه سیاه به فروشگاه مورد نظر خود سر بزنید و از قیمت کالاها اطلاع پیدا کنید تا بدانید که آیا خرید شما در روز جمعه سیاه به صرفه است یا نه.

استقبال از خرید جمعه سیاه در ایران

در ایران نیز میزان استقبال مردم از تخفیف‌های روز جمعه سیاه تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. از آنجایی که ایرانیان داخل کشور به دلیل تحریم‌ها امکان خرید از کالاهای ارائه شده روی وب‌سایت‌های فروشگاهی معتبر به آمازون و eBay را ندارند، در حال حاضر برخی از شرکت‌ها اقدام به ایجاد راهی برای خرید ایرانیان داخل کشور از این فروشگاه‌ها کرده‌اند.

این مسئله نشان می‌دهد که در طی چند سال اخیر مردم کشور ایران نیز از تخفیف‌های روز جمعه سیاه استقبال زیادی کرده‌اند و تلاش می‌کنند از آن‌ها برای خرید اجناس مورد نیاز خود استفاده کنند.

استقبال ایرانیان از تخفیف جمعه سیاه

از سال ۲۰۱۶ تا به حال که بلک فرایدی در ایران ظهور کرده است، سال به سال تعداد مشتریان و خریداران و همچنین فروشگاه‌های شرکت‌های ارائه دهنده کالا و خدمات که در رویداد جمعه سیاه شرکت می‌کنند، افزایش زیادی داشته است.

به طوری که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در سال گذشته میلادی، یعنی سال ۲۰۱۹ میلادی در حدود ۳۲ درصد از ایرانیان در حراج جمعه سیاه داخل کشور شرکت کرده‌اند. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

این آمار نشان می‌دهد که در حدود ۴۵ درصد از کاربران اینترنت در روز جمعه سیاه به دنبال تخفیف‌های پر سود بوده‌اند و حدود ۳۶ درصد به دنبال خرید کالا هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین بوده‌اند و هم در سایت‌های اینترنتی خرید انجام داده‌اند و هم به فروشگاه‌ها به صورت حضوری مراجعه کرده‌اند. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مردم در بلک فرایدی در ایران سال گذشته چه کالاهایی را بیشتر خریداری کرده‌اند؟

بر اساس آمار منتشر شده توسط Global Black Friday در حدود ۳۴ درصد از مردم ایران از قبل می‌دانند که در روز جمعه سیاه چه کالایی را می‌خواهند خریداری کنند و مستقیم به وب سایت‌های ارائه دهنده همان کالا یا فروشگاه‌های فیزیکی عرضه کننده آن کالا مراجعه می‌کنند.

بر اساس همین آمار محبوب‌ترین کالاها بین ایرانیان که در روز جمعه سیاه خریداری می‌شوند به ترتیب عبارتند از پوشاک، کفش، زیورآلات، لوازم خانگی و محصولات دیجیتال و لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن.

تصویر کالاهایی که ایرانیان بیشتر از همه خریداری کرده اند

بر اساس آخرین نظر سنجی‌های انجام شده توسط موسسات آماری ایرانیان در روز جمعه سیاه به طور میانگین حدود ۲۵۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند که این میزان معادل حدودا ۵۸ دلار آمریکا است. این میزان در مقایسه با کشورهایی مثل عربستان و ترکیه که به ترتیب ۲۳۹ دلار و ۹۷ دلار است نسبتا کم‌ است.

فروشگاه های اینترنتی جمعه سیاه در ایران

امسال به دلیل تداخل روزهای قرنطینه عمومی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با جمعه سیاه، شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف حراج بلک فرایدی خود را به صورت اینترنتی برگزار می‌کنند. در واقع خریداران کالاها می‌توانند با مراجعه به وب سایت این فروشگاه‌ها از خدمات آنلاین‌ آن‌ها برای خرید کالا با تخفیف جمعه سیاه استفاده کنند.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا

فروشگاه انلاین دیجی کالا بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران است که در آن انواع کالاها از پوشاک گرفته تا لوازم خانگی به فروش می‌رسد. امسال شرکت دیجی‌کالا برای روز بلک فرایدی در ایران برای بیشتر محصولات خود تخفیف ۴۰ درصد در نظر گرفته است. برای مراجعه به سایت دیجی‌کالا می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

فروشگاه آنلاین مدیسه

فروشگاه مدیسه نیز یکی دیگر از فروشگاه‌های خرید اینترنتی است که بیشتر در زمینه فروش پوشاک و لوازم دیجیتال و الکترونیک مثل انواع گوشی‌های تلفن همراه، لوازم آرایشی، لوازم دکوری، کیف و کفش فعالیت دارد. در فروشگاه اینترنتی مدیسه شما می‌توانید به طیف وسیعی از انواع کالاهای تولید برند‌های خارجی و ایرانی دسترسی داشته باشید و از طریق این فروشگاه آن‌ها را خریداری کنید.

برند مدیسه برای جمعه سیاه سال جاری تا ۶۸ درصد تخفیف برای کالاهای خود در نظر گرفته است. برای ورود به سایت مدیسه و خرد از این سایت می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی تی‌جور

تی‌جور یک فروشگاه اینترنتی است که خدمات ویژه‌ای مثل ارائه انواع کوپن‌های خرید کالا، خرید گروهی، تخفیف گروهی، روش فروش هم‌عرض و عمودی و همچنین انجام تبلیغات هدفمند را به مشتریان و بازدیدکنندگان روی سایت خود ارائه می‌کند. صاحبان صنایع مختلف و فروشندگان می‌توانند از خدمات تی‌جور برای به اجرا درآوردن سیاست‌های فروش و بازاریابی خود استفاده کنند.

در فروشگاه اینترنتی تی‌جور جستجوی کالا بر اساس فاکتورهای متنوعی مثل موقعیت مکانی کاربر، محله، قیمت و درصد تخفیفی که برای کالا در نظر گرفته شده‌ است انجام می‌شود.

طراحی سایت تی‌جور به نحوی انجام شده است که به راحتی می‌توانند آن را روی کامپیوتر، گوشی هوشمند و تبلت مشاهده کنید و از امکانات آن استفاده کنید. در جمعه سیاه پیش رو این وب سایت کلیه کالاهای خود را با تخفیف ۲۵ درصد ارائه می‌کند. از طریق این لینک می‌توانید به وب سایت تی‌جور وارد شوید.

فروشگاه اینترنتی ایسام

فروشگاه اینترنتی ایسام از جمله پیشگامان برگزاری انواع حراجی‌ها در ایران به خصوص حراج جمعه سیاه است. تمرکز اصلی فروشگاه اینترنتی ایسام ارائه انواع لوازم خانگی و لوازم الکتروینیک از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ است. بنابراین اگر به دنبال خرید این کالاها در روز جمعه سیاه هستید بهتر است به وب سایت این فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید.

جشنواره جمعه سیاه فروشگاه اینترنتی ایسام از ساعت ۱۲ نیمه شب جمعه ۷ آذر شروع می‌شود و تا ساعت ۱۲ شب روز جمعه آذر سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. برای خرید از این فروشگاه اینترنتی می‌توانید از کد تخفیف IR30 استفاده کنید و از تخفیف ۳۰ درصدی این فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی ایسام برای برخی از کالاهای منتخب بامیلو ۵۵ درصد تخفیف و برای خرید اول از وب‌سایت ایسان ۲۵ هزار تومان تخفیف در نظر گرفته است. برای ورود به وب‌سایت ایسام از طریق این آدرس اقدام کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | گرانفروشی دیجی کالا به وقت «بلک فرایدی»
    دسامبر 22, 2020

    […] تا نیازهای خود را با پرداخت هزینه کمتری برطرف سازند. «بلک فرایدی» یا همان «جمعه سیاه» یکی از فرصت‌هایی است که خرید ارزان کالا را میسر […]

لینک کپی شد!