تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید لامپ هوشمند+قیمت

کاربردهای شگفت انگیز لامپ‌های هوشمند+قیمت

راهنمای خرید
با پیشرفت در حوزه وسیع فناوری، خانه‌های مدرن به مکانی هوشمند تبدیل شده‌اند که در آن‌ها بیشتر لوازم و وسایل خانه به شکلی منحصر به فرد و از راه دور قابل کنترل هستند. آیا تا به حال به روشن کردن لامپ‌های خانه خود بدون دخالت دست فکر کرده‌اید؟ لامپ های هوشمند و کاربردهای شگفت انگیز آنها قطعا این امکان را به  شما خواهند داد.

تصلا– یکی از ویژگی‌های تکنولوژی جذب افراد مختلف به عرصه پدیده‌ها و ابزار هوشمند است. تصور کنید در خانه خود نشسته و لامپ بالای سر شما بدون اینکه کلید برق را فشار دهید، روشن شود. این امر تا چه اندازه برای شما جذاب به نظر می‌رسد؟ در این محتوا قصد داریم تا شما را با لامپ های هوشمند آشنا کنیم که ویژگی و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای داشته و شما بعد از خواندن این مطلب انگیزه کافی برای خرید لامپ هوشمند پیدا خواهید کرد، با ما همراه باشید.

لامپ هوشمند چیست؟

امروزه استفاده از لامپ ‌های رشته‌ای کاربرد چندانی ندارد و معمولاً در بیشتر خانه‌ها از لامپ‌های ال ای دی برای روشنایی استفاده می‌شود. یکی از لامپ‌ های جدید موجود در بازار که نوعی لامپ LED است، لامپ اسمارت یا لامپ هوشمند نام دارد.

این لامپ همان‌طور که از نام آن پیداست در دسته وسایل کاربردی در خانه‌های هوشمند قرار می‌گیرد. البته بسیاری از افراد صاحب خانه‌ای کاملاً هوشمند نیستند اما به دلیل علاقه‌ای که به تکنولوژی دارند، همیشه دستاوردها و محصولات مختلف در این زمینه را دنبال می‌کنند.

نحوه کار لامپ های هوشمند

لامپ هوشمند

لامپ اسمارت برای ایجاد روشنایی به تلفن همراه هوشمند یا تبلت نیاز دارد. در واقع عملکرد این وسیله توسط روش‌های اتصال مختلفی همچون

کنترل لامپ با وای فای ، بلوتوث یا اتوماسیون خانگی صورت می‌گیرد. با نصب اپلیکیشن و برنامه‌های مخصوص افراد می‌توانند از راه دور لامپ خانه خود را روشن یا خاموش کرده و مقدار نور را تغییر دهند.

لامپ هوشمند این امکان را فراهم می‌کند تا شما از راه دور وضعیت روشنایی خانه خود را کنترل کرده و نور محیط را به حالت مورد علاقه خود تغییر دهید.

لامپ اسمارت تنها یک لامپ معمولی نیست. این وسیله قابلیت‌های متنوعی دارد که مزیت استفاده از آن را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با انتخاب برنامه‌های مختلف از ویژگی‌های این لامپ بهره‌مند شوید.

همچنین بعضی از این لامپ‌ها عملکردهای ویژه‌ای نیز دارند که امکان تجهیز آن‌ها به دوربین، حسگر حرکت، اسپیکر و… وجود دارد.

نصب لامپ های هوشمند

نصب لامپ اسمارت تفاوتی با لامپ‌های معمولی ندارد. با باز کردن سرپیچ لامپ معمولی می‌توانید لامپ هوشمند را جایگزین آن کنید. توجه داشته باشید که برندهای مختلف روش راه‌اندازی مخصوص به خود را دارند، به عنوان مثال برای لامپ هوشمند فیلیپس باید اپلیکیشن Philips Hue را در تلفن همراه خود نصب کنید.

در خصوص نحوه کارکرد لامپ اسمارت باید به وضعیت نیروی برق نیز اشاره کرد؛ کلید برق برای کارکرد لامپ هوشمند باید در وضعیت روشن قرار داشته باشد.

لامپ‌های هوشمند در شکل و اندازه‌های متنوعی طراحی شده و با انواع سرپیچ موجود در خانه‌های شما سازگاری دارد.

کاربرد و ویژگی‌های استفاده از لامپ های هوشمند

همان‌طور که ذکر کردیم لامپ های هوشمند قابلیت‌های متعددی دارند که رتبه آن‌ها را در حوزه وسایل هوشمند افزایش می‌دهد. در ادامه به بعضی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم تا با کارکرد این لامپ‌ها بیشتر آشنا شویم.

تنظیم نور

مهمترین ویژگی یک لامپ هوشمند، امکان تنظیم نور در محیط و شرایط مختلف است. به عنوان مثال شما در ساعاتی از شب که نیاز به فضایی با نور کم دارید یا به هنگام مطالعه می‌توانید نور لامپ را به مقدار دلخواه خود تنظیم کنید.

بر روی بسته‌بندی لامپ های هوشمند عنوان «لومن» درج شده که این نام نشان از میزان قدرت نوردهی لامپ دارد. به هر اندازه که این مقدار بیشتر باشد قدرت نور نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

قابلیت تنظیم و برنامه‌ریزی

انواع وسایل و گجت هوشمند با قابلیت برنامه‌ریزی طراحی و تولید می‌شوند. در واقع این قابلیت نشان‌دهنده کیفیت و متفاوت بودن آن‌هاست. لامپ هوشمند نیز از این امکان بهره‌مند بوده و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی، عملکردی خاص را از این لامپ انتظار داشته باشید.

لامپ اسمارت این قابلیت را دارد تا با برنامه‌ای که شما برای آن تنظیم می‌کنید، در ساعت مشخصی به شکل اتوماتیک روشن یا خاموش شود. این ویژگی ایجاد و تنظیم روشنایی محیط زندگی افراد سالمند یا معلول را بدون حرکت یا جابجایی امکان‌پذیر می‌سازد.

کنترل از راه دور

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب لامپ هوشمند، قابلیت کنترل و تنظیم آن از راه دور است. در هر مکانی که موبایل شما همراهتان باشد به راحتی می‌توانید کنترل لامپ را بر عهده بگیرید. تنها کافی است که به اینترنت دسترسی داشته باشید، به عنوان مثال از خانه بیرون می‌روید و فراموش می‌کنید لامپ را خاموش کنید، با قابلیت کنترل از راه دور خاموش کردن لامپ به سادگی انجام می‌شود.

همچنین این ویژگی در حفظ امینت خانه نیز مؤثر واقع می‌شود. در موقعیت‌های مختلفی که خارج از منزل به سر می‌برید، با روشن کردن لامپ این تصور را برای سارقین ایجاد کنید که کسی در خانه حضور دارد.

تغییر رنگ نور در لامپ های هوشمند

بعضی از مدل‌های لامپ اسمارت قابلیت تغییر رنگ نور دارند. لامپ‌های هوشمندی که از نوع RGB اویو هستند از این ویژگی برخوردار بوده و شما با برنامه‌ای که در موبایل خود نصب کرده‌اید، نور لامپ را به رنگ مورد علاقه خود تغییر می‌دهید. شما می‌توانید از این ویژگی در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید.

استفاده بهینه از انرژی

برخی از افراد معتقدند که استفاده از وسایل هوشمندی مانند لامپ اسمارت امری غیرمعقول است و با توجه به هزینه زیاد، خرید آن مقرون‌به‌صرفه نیست. این لامپ‌ها بر اساس قابلیت‌هایی که دارند به همان نسبت قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و این امری منطقی است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که طول عمر لامپ‌های اسمارت برخلاف لامپ‌های معمولی بسیار بیشتر است.

با وجود این موضوع نمی‌توان صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق با استفاده از لامپ‌های هوشمند را نادیده گرفت. در حال حاضر کشورهای بسیاری در دنیا از فناوری روز برای اهدافی مهم استفاده می‌کنند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز به عنوان مسئله‌ای مهم و قابل توجه، در لیست این اهداف بزرگ قرار می‌گیرد. با استفاده از تکنولوژی و ابزاری مانند لامپ هوشمند شما هم می‌توانید در مسیر بهبود زندگی قدم بردارید.

استفاده از لامپ های هوشمند در خانه‌های هوشمند

لامپ هوشمند

در خانه‌هایی که ابزار و وسایل هوشمند بیشتری وجود دارد به مراتب استفاده از لامپ هوشمند نیز کارایی بهتری پیدا می‌کند. به عنوان مثال با استفاده از گوگل اسیستنت Google Assistant و توسط صدای خود، می‌توانید روشنایی لامپ را کنترل کنید. همچنین ارتباط لامپ با تلویزیون هوشمند این امکان را فراهم می‌کند تا بر اساس نوع برنامه یا فیلمی که مشاهده می‌کنید، رنگ یا میزان نور را تغییر دهید.

از دیگر قابلیت‌های هیجان‌انگیز لامپ هوشمند باید به تنظیم آن در ارتباط با دستگاه‌های هوشمند دیگر اشاره کنیم. به عنوان مثال تنظیم لامپ در حالت چشمک‌زن در ارتباط با تلفن همراه به شما اطلاع می‌دهد که پیامی از شبکه‌های اجتماعی خود دریافت کرده‌اید.

خرید لامپ های هوشمند

در حال حاضر برندهای مختلفی مانند شیائومی، سامسونگ، فیلیپس و… بین محصولات مختلف خود، انواع لامپ هوشمند نیز تولید می‌کنند که در ادامه به معرفی بعضی از آن‌ها می‌پردازیم.

لامپ هوشمند شیائومی مدل MJDP02YL

  • این لامپ هوشمند ۱۰ وات توان مصرفی دارد.
  • لامپ حبابی LED
  • پایه E27 «رایج‌ترین شکل استاندارد سرپیچ لامپ»
  • ۸۰۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • دارای محافظ از جنس پلاستیک
  • ۲۷۰ درجه زاویه نوردهی
  • دارای طول عمر ۲۵۰۰۰ ساعت
  • قابلیت تغییر رنگ
  • مجهز به دستیار صوتی گوگل و الکسا

قیمت تقریبی لامپ ال ای دی هوشمند شیائومی ۷۰۰،۰۰۰ تومان است که با توجه به نوسان بازار امکان تغییر آن وجود دارد.

لامپ هوشمند شیائومی مدل XMBGDP01YLK

لامپ هوشمند شیائومی مدل XMBGDP01YLK

  • لامپ حبابی LED
  • پایه E27
  • توان مصرفی برابر با ۸ وات
  • ۸۱۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • قابلیت تنظیم نور از ۴۰ تا ۸۱۰ لومن
  • مجهز به میکروفن و دستیار صوتی

قیمت لامپ ال ای دی هوشمند شیائومی بین ۷۹۲،۰۰۰ تا ۸۹۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

لامپ هوشمند شیائومی مدل MJYD02YL

لامپ هوشمند شیائومی مدل MJYD02YL

  • شکل ظاهری این لامپ فلت است.
  • پایه MR16
  • توان مصرفی برابر با ۰٫۳۴ وات
  • ۳۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • ۳۶۰ درجه زاویه نوردهی
  • کارایی با سه باتری
  • مجهز به حسگر تشخیص بدن انسان و حساسیت به نور

قیمت این لامپ اسمارت حدود ۱،۲۵۰،۰۰۰ تومان است.

لامپ هوشمند رنگی شیائومی مدل Yeelight

  • لامپ حبابی LED
  • توان مصرفی برابر با ۸ وات
  • پایه E27
  • ۶۰۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • دارای طول عمر ۲۵۰۰۰ ساعت
  • قابلیت تغییر رنگ با ۱۶ میلیون طیف رنگ

قیمت تقریبی این لامپ هوشمند شیائومی مدل yeelight yldp02yl حدود ۵۷۵،۰۰۰ تومان است.

لامپ هوشمند فیلیپس مدل ۳۴۳لامپ هوشمند فیلیپس مدل 343

  • لامپ حبابی
  • توان مصرفی برابر با ۷٫۵ وات
  • پایه E27
  • دارای ۴ حالت روشنایی؛ آمبی لایت یا نور محیط، نور شب، نور مطالعه و نور گرم

شما می‌توانید لامپ هوشمند فیلیپس را با قیمت ۴۹۰،۰۰۰ تومان خریداری کنید.

لامپ هوشمند بلوتوث مایپو مدل BTL201

لامپ هوشمند مایپو مدل BTL201

لامپ اسمارت مایپو با اندروید نسخه ۴٫۳ و بالاتر سازگاری دارد. همچنین استفاده از آن برای آیفون ۴S، ۵، ۵C، ۵S، انواع آیپد نسل چهارم و پنجم، آیپد مینی و آیپد ایر مورد تأیید قرار گرفته است.

دو مدل دیگری که در ادامه از برند مایپو به معرفی آن می‌پردازیم نیز با موارد ذکر شده سازگاری دارند.

  • لامپ LED در چهار حالت رنگ سفید، آبی، سبز و قرمز
  • توان مصرفی برابر با ۵ وات
  • دارای ۱۶٫۸ میلیون طیف رنگ RGB
  • سازگاری با بلوتوث نسخه ۴٫۰
  • دارای ۱۵ متر بُرد بلوتوث
  • پایه E27 و E26
  • ۲۸۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • دارای طول عمر ۲۰ هزار ساعت

قیمت لامپ ال ای دی هوشمند شیائومی تقریبا ۳۸۵،۰۰۰ تومان است.

لامپ هوشمند و اسپیکر بلوتوث کنترل دار مایپو مدل Playbulb Color

یکی از مدل‌های محبوب بین انواع لامپ ‌های هوشمند ، لامپ هوشمند اسپیکر دار است. این لامپ با برقراری ارتباط با تلفن همراه شما قابلیت پخش موسیقی نیز دارد.

  • لامپ حبابی LED در رنگ‌های قرمز، آبی و سبز
  • توان مصرفی برابر با ۳ وات
  • توان مصرفی اسپیکر ۱۴ وات RMS
  • دارای ۱۶٫۸ میلیون طیف رنگی
  • سازگاری با بلوتوث نسخه ۴٫۰
  • پایه E27 و E26

شما می‌توانید خرید لامپ هوشمند و اسپیکر بلوتوث کنترل دار مایپو را با قیمت حدود ۷۴۰،۰۰۰ تومان انجام دهید.

لامپ هوشمند بلوتوث مایپو مدل Playbulb Rainbow

لامپ هوشمند مایپو مدل Playbulb Rainbow

  • لامپ LED در سه رنگ سفید، آبی و سبز
  • توان مصرفی؛ ۵ وات
  • ۲۸۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • مجهز به بلوتوث نسخه ۴٫۰
  • دارای ۱۶٫۸ میلیون طیف رنگی
  • پایه E27 و E26
  • دارای ۱۰ متر بُرد بلوتوث

در حال حاضر این مدل از لامپ اسمارت مایپو با قیمت ۶۲۰،۰۰۰ تومان برای فروش موجود است.

لامپ هوشمند مدل BL-08A

  • لامپ حبابی LED
  • پایه E27
  • توان مصرفی برابر با ۱۰ وات
  • ۶۰۰ تا ۸۰۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • دارای محافظ پلاستیکی
  • دارای طول عمر ۵ هزار ساعت
  • ۱۸۰ درجه زاویه نوردهی
  • مجهز به اسپیکر داخلی
  • قابلیت پخش موزیک توسط تلفن همراه
  • دارای ۱۰ متر بُرد بلوتوث

خرید لامپ هوشمند اسپیکر دار را می توانید با قیمت ۲۲۸،۰۰۰ تومان انجام دهید.

لامپ هوشمند مدل LB1

لامپ هوشمند مدل LB1

  • لامپ حبابی LED
  • پایه E27
  • توان مصرفی برابر با ۶٫۵ وات
  • ۶۰۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • قابلیت برنامه‌ریزی زمانی
  • کنترل لامپ با وای فای
  • مجهز به دستیار صوتی گوگل و الکسا

این لامپ اسمارت با قیمت ۴۶۹،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

لامپ هوشمند و اسپیکر بلوتوث کنترل دار دیوایس مدل Music Bulb

  • ۴۵۰ تا ۶۰۰ لومن؛ میزان روشنایی
  • توان مصرفی اسپیکر برابر با ۳ وات
  • توان مصرفی لامپ؛ ۹ وات
  • قابلیت نوردهی در ۱۲ رنگ
  • لامپ LED
  • پایه E27
  • مجهز به نسخه بلوتوث ۴٫۰
  • قابلیت تغییر رنگ، میزان روشنایی و رقص نور در سه حالت به هنگام پخش موزیک

این لامپ اسپیکر دار در رده لامپ های هوشمند ارزان قرار داد و شما می‌توانید با قیمت ۱۷۰،۰۰۰ تومان تهیه کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۰۹/۱۵
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!