تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

همایش جهانی گوشی همراه 23 تا 25 فوریه 2021 برگزار می‌شود

شمارش معکوس برای MWC 2021 بزرگ‌ترین رویداد موبایل

بدون عنوان
کنگره جهانی موبایل یا نمایشگاه MWC بزرگ‌ترین نمایشگاه جهانی است که در آن برندها و صنعتگران حوزه موبایل و گوشی‌های تلفن همراه هر سال در شهر بارسلونا اسپانیا گرد هم می‌آیند و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. تصلا – در نمایشگاه جهانی mwc بزرگ‌ترین فعالان و صنعت‌گران صنعت طراحی و تولید گوشی‌های تلفن همراه […]

کنگره جهانی موبایل یا نمایشگاه MWC بزرگ‌ترین نمایشگاه جهانی است که در آن برندها و صنعتگران حوزه موبایل و گوشی‌های تلفن همراه هر سال در شهر بارسلونا اسپانیا گرد هم می‌آیند و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

تصلا – در نمایشگاه جهانی mwc بزرگ‌ترین فعالان و صنعت‌گران صنعت طراحی و تولید گوشی‌های تلفن همراه آخرین و جدیدترین محصولات و تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. رویداد MWC  از سال ۱۹۸۷ هر سال توسط انجمن GSMA برگزار می‌شود.

این رویداد در ابتدا با نام GSM World Congress یا کنگره جهانی GSM برگزار می‌شد که بعد چند سال نام آن به MWC تغییر یافت. GSMA انجمن تولیدکنندگان و اپراتورهای تلفن همراه است که به منظور استانداردسازی تولیدات و محصولات مرتبط با صنعت موبایل و تلفن همراه تشکیل شده است.

همایش جهانی گوشی همراه تا سال ۲۰۰۶ در کشور فرانسه برگزار می‌شد که بعد از آن میزبانی آن بر عهده کشور اسپانیا قرار داده شد و بر اساس قراردادی که در تاریخ ۱۵ آپریل سال ۲۰۲۰ میلادی بین دولت اسپانیا و انجمن GSMA امضا شده است تا سال ۲۰۲۴ میزبانی این نمایشگاه همچنان بر عهده کشور اسپانیا و شهر بارسلونا خواهد بود.

هدف اصلی از برگزاری همایش جهانی گوشی همراه ، ایجاد فرصت برای تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه و فعالان صنعت تلفن همراه در کشورهای مختلف برای اطلاع‌رسانی و به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای خود در حوزه طراحی و تولید گوشی‌های تلفن همراه است. همچنین این نمایشگاه شاهراه ارتباطی میان تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه، برندهای معتبر فعال در این حوزه، خبرنگاران و همچنین تحلیلگران اخبار و رویدادهای مربوط به صنعت تولید تلفن همراه است.

خوشبختانه امکان بازدید عمومی از نمایشگاه MWC برای عموم مردم از سراسر دنیا وجود دارد. با وجود اینکه هزینه و قیمت بلیت برای بازدید از این نمایشگاه نسبتا گران است اما از آنجایی که در این نمایشگاه امکان ایجاد ارتباط و اطلاع از فعالیت‌های بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه مثل گوگل، مایکروسافت، اپل و سامسونگ وجود دارد، بسیاری از مردم و علاقه‌مندان به این صنعت سعی می‌کنند در این نمایشگاه حضور یابند و از آخرین تحولات مربوط به تکنولوژی به خصوص تکنولوژی‌های مربوط به گوشی‌های تلفن همراه اطلاع پیدا کنند.

در طول سال‌های همایش جهانی گوشی همراه ، اتفاقات و رویدادهای مهمی در آن رخ داده‌ است. از جمله اینکه معرفی گوشی‌های ۳۳۱۰ توسط برند نوکیا که در زمان خود پیشرفته‌ترین نوع گوشی‌های تلفن همراه به حساب می‌آمدند، در این نمایشگاه صورت گرفته است.

همچنین معرفی اولین سری گوشی‌های پرچم‌دار برند سامسونگ با نام Samsung Galaxy S، معرفی گوشی‌های برند سونی با نام Xperia XZ و اولین سری از لپ‌تاپ‌های دو در یک برند Porsche رویدادها و اتفاقات مهم تاریخی در حوزه صنعت موبایل و کامپیوتر بودند که در این نمایشگاه برگزار شدند و هر کدام انقلاب بزرگی را در جهان ایجاد کردند.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می‌خواهید از آخرین اخبار و تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های تلفن همراه با خبر باشید، حتما خبرهای مربوط به این نمایشگاه را دنبال کنید.

برگزار نشدن کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ میلادی که تنها ۱۸ روز از آن باقی مانده است سال برگزار نشدن نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهم در جهان لقب گرفته است. در این سال که همه کشورهای جهان با چالش همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا دسته پنجه نرم‌ می‌کردند، برگزارکنندگان نمایشگاه‌های معتبر جهانی از جمله GSM تصمیم گرفتند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری این نمایشگاه و بسیاری دیگر از نمایشگاه‌هی جهانی را لغو کنند.

کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۰ میلادی قرار بود از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فوریه برگزار شود اما انجمن GSM به عنوان مسئول و متولی اصلی برگزاری نمایشگاه MWC تصمیم گرفت برگزاری نمایشگاه MWC را به منظور مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا لغو کند.

قبل از برگزاری نمایشگاه شرکت‌هایی مثل ال‌جی، سونی و اچ‌ام‌دی از شرکت در این نمایشگاه بنا به دلایلی انصراف دادند. این مسئله و همچنین افزایش آمار مرگ و میر در اثر بیماری کرونا در همان دوره زمانی که قرار بود این نمایشگاه برگزار شود، باعث شد GSM اعلام کند برگزاری نمایشگاه در این بازه زمانی امکان‌پذیر نیست.

جان هافمن، مدیر برگزاری نمایشگاه MWC در آن زمان در خصوص لغو برگزاری این نمایشگاه گفته بود از آنجایی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اسپانیا و شهر بارسلونا بسیار بالاست به منظور حفظ سلامت شرکت‌کنندگان برگزاری این نمایشگاه لغو می‌شود. او همچنین گفته بود قرار نیست در سال ۲۰۲۰ نمایشگاه MWC برگزار شود و دور بعدی این رویداد در سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار خواهد شد.

در آن زمان برندهای معتبر جهان تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه مثل ال‌جی، سامسونگ، اپل، آمازون، بی‌تی، اِی‌تی اَند تی و بسیاری از برندهای دیگر برای نمایش و معرفی محصولات جدید خود در آن زمان سعی کردند از روش‌های جایگزین از جمله رویداد‌های آنلاین استفاده کنند.

برای مثال برند سامسونگ که قصد داشت از گوشی‌های گلکسی S20 خود در این نمایشگاه رونمایی کند، با چند ماه تاخیر در یک رویداد آنلاین از جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود رونمایی و آن‌ها را به علاقه‌مندان خود معرفی کرد.

تغییر تاریخ کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۲۱

با اعلام GSMA برگزاری نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ که قرار بود در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار شود، به تاریخ ۲۸ ژوئن تا ۱ جولای موکول شد. این تغییر در تاریخ برگزاری بیشتر به دلیل مشکلات و چالش‌هایی است که بیماری کووید ۱۹ و همه‌گیری آن برای برگزار کنندگان نمایشگاه‌های جهانی از جمله GSMA ایجاد کرده است.

تاخیر در برگزاری این نمایشگاه این امکان را به برگزارکنندگان این نمایشگاه و همچنین مقامات دولتی اسپانیا می‌دهد تا خود را برای آماده‌سازی شرایط به منظور مقابله با ویروس کرونا آماده کنند.

ماتس گرانید، مدیر کل انجمن GSMA گفته است از آنجایی که انتشار ویروس کرونا و اثرات آن باعث تغییر در چشم‌اندازهای آینده جهانی و همچنین تغییر در رویکردو برنامه‌های آینده دولت‌های مختلف به منظور جبران خسارت‌های ناشی از این بیماری در جهان شده است، از این رو اعضای این انجمن با بررسی دقیق همه جوانب به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است برگزاری این نمایشگاه به ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی موکول شود.

او در ادامه به این نکته اشاره کرده است که حفظ سلامت و ایمنی غرفه‌داران، شرکت‌کنندگان و کارمندان نمایشگاه MWC از جمله مهم‌ترین اولویت‌های این انجمن است و همه تلاش خود را برای ارتقای این موارد می‌کند.

اما جان هافمن، مدیر عامل انجمن GSMA نیز در این خصوص گفته است رویداد MWC چیزی فراتر از یک نمایشگاه یا رویداد عادی است. این نمایشگاه محل ایجاد ارتباط میان شرکت‌ها، فعالان صنعت گوشی‌های تلفن‌ همراه و غول‌های فناوری و تکنولوژی است؛ از این رو باید برگزاری آن مطابق با همه اصول و ضوابط انجام شود. تغییر در تاریخ برگزاری نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱  به نوعی احترام به دنیا و کسانی است که در تلاش برای نجات جان انسان‌ها هستند.

محصولاتی که در آخرین دور از برگزاری کنگره جهانی موبایل معرفی شدند

در آخرین دور از کنگره جهانی موبایل از تکنولوژی‌های متنوعی از جمله تکنولوژی ۵G، تلفن‌های تاشو، محصولات مفهومی، هدست‌های ترکیبی واقعیت افزوده و حتی تلفن‌های همراه با باتری‌های غول‌پیکر رونمایی شد.

رونمایی از گوشی های نوکیا ۹ پیور ویو

برند نوکیا در آخرین نمایشگاه MWC از گوشی‌های Nokia 9 Pure رونمایی کرد. این گوشی‌ها که مجهز به سیستم‌عامل اندروید بودند، توانستند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. در این گوشی‌ها از ۶ دوربین در پشت گوشی استفاده شده بود. با وجود قابلیت‌های بسیار زیادی که این گوشی داشت، قیمت آن ارزان بود و به همین دلیل یکی از بهترین گوشی‌های این نمایشگاه شناخته شد.

رونمایی از گوشی های میت ایکس هواوی توسط برند Huawei

ارائه گوشی‌های تاشو در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ از جمله اتفاقاتی بود که توانست انقلاب عظیمی در صنعت تولید گوشی‌های تلفن همراه ایجاد کند. گوشی‌های Huawei Mate X که در این نمایشگاه معرفی شدند، اولین سری از گوشی‌هایی بودند که صفحه نمایش آن‌ها قابلیت تا شدن داشت.

طراحی این گوشی نسبت به گوشی‌های تاشو دیگر کمی متفاوت بود. در واقع در این گوشی‌ها به جای اینکه صفحه نمایش به سمت داخل گوشی برگردانده شوند، صفحه نمایش ۸ اینچی OLED این گوشی‌ها به سمت بیرون گوشی در هنگام تا شدن قرار می‌گرفتند. در واقع زمانی که شما گوشی را تا می‌کردید می‌توانستید در دو طرف گوشی به صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

رونمایی از دوربین‌های اوپو با قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰X بدون از بین رفتن کیفیت تصویر

تنها چند روز قبل از برگزاری نمایشگاه MWC 2019 برند Oppo از جدیدترین سیستم دوربین‌های سه تایی که برای گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌شدند، رونمایی کرد.

این دوربین‌های سه تایی شامل یک دوربین با سنسور ۴۸MP، یک سنسور ۱۶MP با سنسور اولترا واید و یک سنسور ۱۰MP با سنسور تله بودند.

نکته جالب در خصوص این دروبین‌ها این بود که شرکت Oppo می‌توانستند از این دروبین‌ها در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند، استفاده کنند و در آن زمان این تکنولوژی بسیار جدید بود.

رونمایی از گوشی های تاشو سامسونگ

در دور قبلی نمایشگاه MWC برند سامسونگ برای اولین بار از گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد. خبر تولید گوشی‌های تاشو توسط برند سامسونگ تنها چند روز قبل از رونمایی از این گوشی‌ها در رویداد MWC سال ۲۰۱۹ رسانه‌ای شده بود. از آنجایی که در آن زمان گوشی‌های تاشو محصولات جدیدی به حساب می‌آمدند، هر شرکت و سازنده‌ای نمونه جدیدی از این گوشی‌ها را با ظاهری متفاوت عرضه می‌کرد.

گوشی‌های تاشویی که در آن زمان برند سامسونگ معرفی کرد، مانند یک تاب باز می‌شدند و عملکردی شبیه به صفحه‌های نمایش OLED دینامیکی داشتند. وقتی این گوشی‌ها بسته می‌شدند، اندازه صفحه نمایش به ۴٫۶ اینچ تبدیل می‌شد.

در این سال بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه به دنبال تولید گوشی‌های تاشو تمام صفحه بودند و در این میان برندهایی مثل هوآوی و سامسونگ جزو موفق‌ترین شرکت‌ها در این زمینه بودند.

رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز Microsoft Hololens

مایکروسافت و نمایشگاه MWC

برند مایکروسافت در آخرین نمایشگاه MWC از هدست‌های واقعیت مجازی HoloLens 2 خود رونمایی کرد. این برند از سال ۲۰۱۵ اقدام به ارائه و معرفی این هدست‌های واقعیت مجازی کرده بود و در این نمایشگاه از جدیدترین نسخه این هدست‌های واقعیت مجازی رونمایی کرد. جنس این هدست‌ها از کربن فشرده شده بود و کاربر می‌توانست به راحتی برای چند ساعت از آن‌ها استفاده کند.

این هدست‌های واقعیت مجازی قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی داشتند که در آن زمان توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود.

از این هدست‌ها نه تنها در کاربردهایی مثل انجام بازی‌های کامپیوتری می‌توانستیم استفاده کنیم بلکه این هدست‌ها دارای کاربردهایی در علوم پزشکی و و آموزش نیز بودند.

رونمایی از گوشی‌های سونی اکسپریا ۱ توسط برند سونی

در آخرین نمایشگاه MWC  مشخص شد که برند سونی در حال تغییر و تحولات اساسی در خط تولید گوشی‌های هوشمند خود است. در این نمایشگاه برند سونی از گو‌شی‌های Experia 1 خود که مجهز به یک صفحه نمایش OLED مجهز به تکنولوژی ۴K بودند، رونمایی کرد.

معرفی می میکس ۳ شیائومی

در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ برند شیائومی از اولین سری گوشی‌های خود که مجهز به قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی ۵G بودند، رونمایی کرد. در این نمایشگاه بسیاری از برندهای تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه از اولین سری از گوشی‌های خود که مجهز به تکنولوژی ۵G بودند، رونمایی کرد.

گوشی‌های برند شیائومی در این نمایشگاه با نام Xiaomi Mi Mix 3 معرفی شدند. این گوشی‌ها به همه ویژگی‌هایی که گوشی‌های Vanilla Mi Mix 3 داشتند، مجهز بودند. با این تفاوت که در این گوشی‌ها از پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ استفاده شده بود و ظرفیت باتری در آن‌ها چیزی در حدود ۳۸۰۰ میلی‌آمپر بوده است.

همچنین در این نمایشگاه از شارژرهای بی‌سیم ۲۰ واتی شیائومی نیز رونمایی شد که در نوع خود بی‌نظیر بودند. علاوه بر این در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ برند هوآوی از لپ‌تاپ‌های Matebook X Pro خود که به نوعی شبیه به لپ‌تاپ‌های مک‌بوک برند اپل بودند، رونمایی کرد.

در کنگره جهانی موبایل MWC سال ۲۰۲۱ چه محصولاتی معرفی می شوند؟

کنگره جهانی موبایل بارسلونا در سال ۲۰۲۱ میلادی بسیار متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد. اگرچه قرار است این نمایشگاه به صورت فیزیکی برگزار شود اما برگزاری دیرهنگام آن به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به احتمال بسیار زیاد تغییرات زیادی در روند اجرایی نمایشگاه اعمال خواهد کرد.

GSMA اعلام کرده ترجیح می‌دهد این رویداد را به صورت فیزیکی برگزار کند از این رو تاریخ برگزاری این نمایشگاه را از ماه فوریه به ۶ ماه بعد موکول کرده است. تغییر تاریخ برگزاری این رویداد باعث شده اخبار کمی در خصوص جزئیات آن در رسانه‌ها منتشر شود.

چیزی که ما در حال حاضر در خصوص برگزاری نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ می‌دانیم، این است که این نمایشگاه از روز دوشنبه ۲۸ ژوپن سال ۲۰۲۱ تا روز پنج‌شنبه ۱ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی با حضور برترین برندها و شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه در بارسلونا برگزار خواهد شد. این برندها قرار است از جدیدترین تولیدات خود در حوزه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و تجهیزات کامپیوتری رونمایی کنند.

در حال حاضر پورتال ثبت نام برای حضور و شرکت درنمایشگاه MWC 2021  باز شده است. همه شرکت‌های فعال در حوزه کامپیوتر و گوشی‌های تلفن همراه و همچنین همه افراد علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه می‌توانند از طریق این آدرس برای ثبت نام اقدام کنند. هنوز هیچ قانون مشخصی در خصوص ممانعت از حضور عموم مردم در این نمایگاه ابلاغ نشده و بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!