تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

برترین و عجیب ترین محصولات مسابقه نمایشگاه سی ای اس

یک ایرانی در میان داوران نمایشگاه CES 2021

بدون عنوان
انجمن CTA به عنوان مسئول و برگزارکننده نمایشگاه CES سال 2021 میلادی، جزئیات مربوط به برنامه معرفی و اهدا جایزه به برترین محصول معرفی‌شده در نمایشگاه CES سال 2021 میلادی را مشخص کرد. حال ببنیم محصولات نمایشگاه ces 2021 چه خواهد بود؟

تصلا – هر سال در نمایشگاه CES بخش ویژه‌ای به نام معرفی و اهدا جایزه به برترین محصول ارائه شده در این رویداد، برگزار می‌شود. محصولات نمایشگاه ces 2021 در ۲۸ دسته توسط داوران معتبر و شناخته شده بررسی می‌شوند.

به محصولی که بتواند چه از نظر طراحی، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، روش مهندسی و کار آیی و کاربرد بتواند نظر داوران را به خود جلب کند و بالاترین امتیازها را کسب کند، جوایزی اهدا می‌شود و فرد یا شرکت ارائه‌دهنده آن محصول می‌تواند از مزایای خاصی استفاده کند. این جایزه به جایزه نوآوری و ابتکار معروف است و ارزش زیادی دارد.

تصویر میانی انجمن CTA

دریافت جایزه و کسب رتبه برتر در این مسابقه که اعتبار و ارزش جهانی بسیار بالایی دارد، باعث می‌شود محصول و شرکت تولیدکننده آن از سوی رهبران و مدیران شرکت‌های معتبر جهانی شناخته شود و به نوعی مورد توجه آن‌ها قرار گیرند.

بسیاری از برندگان سال‌های گذشته این مسابقه جهانی در حال حاضر نه تنها توانسته‌اند قراردادهای بزرگی را با غول‌های تکنولوژی در سراسر دنیا امضا کنند بلکه راه ورود آن‌ها به تجارت جهانی و رقابت با غول‌های تکنولوژی و فناوری باز شده است.

معرفی داوران بخش مسابقه دریافت جایزه نوآوری و ابتکار توسط انجمن CTA

داورانی که محصولات راه‌یافته به بخش مسابقه بهترین محصول را بررسی می‌کنند، از جمله برترین طراحان، مهندسان و افراد با تجربه و خبره در حوزه تولید محصولات دیجیتال و مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند. این افراد محصولات معرفی‌شده به این مسابقه را از نظر نوآوری و ابتکار، مهندسی طراحی محصول و کاربرد آن، زیبایی محصول و همچنین منحصر به فرد بودن قابلیت‌ها و کاربردهای آن بررسی می‌کنند.

در نهایت محصولاتی به عنوان محصولات برتر در مسابقه شناخته می‌شوند که بتوانند بالاترین امتیاز را از دید داوران در هر بخش کسب کنند.

تا پیش از اعلام برگزاری بخش مسابقه نمایشگاه CES توسط انجمن CTA، بسیاری از شرکت‌هایی که قصد شرکت در ces show سال ۲۰۲۱ را داشتند، بر این باور بودند که برگزاری آنلاین نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ باعث می‌شود بخش مسابقه و دریافت جایزه نوآوری و ابتکار از برنامه نمایشگاه حذف شود. اما خوشبختانه براساس اعلام CTA این مسابقه مانند دوره‌های قبل رویداد CES بدون وجود هیچ مانعی برگزار خواهد شد.

محصولات نمایشگاه ces 2021 در چه گروهی به مسابقه راه خواهند یافت؟

در بخش مسابقه نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ در حدود ۱۲۰۰ محصول برای بررسی داوران معرفی خواهند شد. نکته مهم در خصوص این مسابقه این است که چون نمایشگاه ces آنلاین برگزار خواهد شد و هیچ محصول فیزیکی در نمایشگاه وجود ندارد، از این رو برای بررسی محصول از سوی داوران عکس آن به همراه جزئیات کامل مربوط به آن که شامل مواردی مثل کاربرد و نحوه طراحی محصول است، برای داوران ارسال خواهد شد. شما می‌توانید این محصولات را با مراجعه به این آدرس مشاهده کنید.

در این صفحه برخی از  محصولات نمایشگاه ces 2021 که به بخش مسابقه بهترین محصول در نمایشگاه CES راه یافته‌اند، نمایش داده شده است.

فهرست کامل محصولات نمایشگاه ces 2021 راه یافته به بخش مسابقه تا قبل از تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر خواهد شد. محصولاتی که به این مسابقه راه خواهند یافت به طور کلی در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند.

چاپگرهای سه بعدی

هر نوع چاپگر یا پرینتر ۳ بعدی، لوازم جانبی و یا پلتفرم‌هایی که بتوان با استفاده از آنها عملیات تولید محصول را ساده‌تر و سریع‌تر کرد در این دسته قرار می‌گیرند.

محصولاتی که مناسب استفاده افراد معلول و کم‌توان جسمی طراحی شده‌اند

 یکی از محصولات نمایشگاه ces 2021 ، محصولات و خدماتی که بتواند به افراد کم‌توان جسمی کمک کند تا کارهای روزانه خود را راحت‌تر انجام دهند و چالش‌هایی را که این افراد برای انجام فعالیت‌ها روزانه با آن مواجه هستند را بر طرف کند در این دسته قرار می‌گیرند.

 تجهیزات و قطعات سخت‌افزاری کامپیوترها

کلیه قطعات و تجهیزات سخت‌افزاری مربوط به کامپیوترهای رومیزی و یا لپ‌‌تاپ‌ها که برای تولید آن‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده باشد، در این دسته قرار می‌گیرد.

لوازم جانبی قابل استفاده بر روی کامپیوترهای شخصی و یا سرورها

محصولاتی که منظور ارتقاء و گسترش قابلیت‌های کامپیوترهای رومیزی و یا قابل حمل مثل لپ‌تاپ‌ها طراحی شده‌اند و به نوعی می‌توان آن‌ها را به کامپیوتر متصل کرد به عنوان لوازم جانبی کامپیوترها شناخته می‌شود.

 محصولاتی که برای افزایش امنیت حفظ حریم خصوصی افراد کاربرد دارند

محصولاتی که از آن‌ها می‌توان به عنوان تجهیزات امنیتی استفاده کرد و به نوعی باعث افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران می‌شود.

 محصولات مرتبط با صنعت عکاسی

تجهیزاتی که با استفاده از آن‌ها می‌توان تصاویر و یا محتواهای ویدئویی ثبت کرد و به نوعی باعث افزایش قدرت دید در کاربران می‌شود.

 هواپیما و به طور کلی وسایل نقلیه بدون سرنشین

هواپیماهای بدون سرنشین، پهبادها و به طور کلی وسایل نقلیه بدون سرنشین که می‌توانند در کاربردهای مختلفی استفاده شوند، در این دسته قرار دارند.

 تکنولوژی‌های تلفیقی

چیپست‌های سیلیکونی و تجهیزاتی که به منظور ارتقای قابلیت‌های محصولات دیگر مثل لوازم خانگی تولید شده‌اند، در این دسته قرار می‌گیرند؛ برای مثال سوکت‌های هوشمندسازی لوازم خانگی در دسته محصولات مبتنی بر تکنولوژی‌های تلفیقی قرار دارند.

 محصولات تناسب اندام و ورزشی هوشمند

محصولاتی که در این دسته قرار می‌گیرند عمدتا تجهیزاتی هستند که برای بررسی علائم حیاتی کاربر مثل فشار خون و ضربان قلب در حین انجام تمرین‌های ورزشی به کار می‌روند. همچنین در این دسته می‌توان انواع لباس‌های ورزشی را که به نوعی در آن‌ها از تکنولوژی‌های تلفیقی نیز استفاده شده است، مشاهده کرد.

کنسول‌ها و اپلییکشن‌های بازی‌های رایانه‌ای

تجهیزاتی که برای یک یا دو کاربر امکان و قابلیت تعامل با بازی‌های ویدئویی یا الکترونیک را فراهم می‌کنند، در این دسته از محصولات قرار می‌گیرند.

 هدفون‌ها و تجهیزات صوتی شخصی

تجهیزاتی که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها به موسیقی یا هر محتوای صوتی گوشی دهند. در این دسته از محصولات، میکروفون‌ها و اسپیکرها نیز قرار دارند.

تجهیزات هوشمند مرتبط با حوزه سلامت

تجهیزات و اپلییکشن‌های قابل استفاده روی گوشی‌های تلفن همراه و یا وسایل دیگر از جمله ابزارهای ورزشی و یا حتی ابزاری که کاربران روزانه از آن استفاده می‌کنند. این تجهیزات معمولا با تعداد محدود و با مصارف خاص تولید می‌شوند.

 تجهیزات و لوازم خانگی

این گروه شامل تولیدات و تجهیزاتی که اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها کارهای خانه مثل تمیز کردن، پخت و پز، تهویه مطبوع هوا، وسایل گرمایشی و سرمایشی خانه، یخچال و فریزر و از این دست وظایف است. اکثر این محصولات قابل حمل کردن هستند.

 تجهیزات صوتی و تصویری خانگی و لوازم جانبی وابسته به آن‌ها

سیستم‌ها، بلندگوها و به طور کلی تجهیزاتی که برای پخش صوت و تصویر به کار می‌روند و یا آن دسته از محصولاتی که برای تقویت، اتصال و یا نگهداری سیستم‌های صوتی و تصویری به کار می‌روند، در این دسته قرار می‌گیرند.

تجهیزات تفریحی و سرگرمی قابل استفاده در وسایل نقلیه از جمله خودروهای شخصی

مانیتورها، ضبط صوت‌ها و یا هر نوع وسایلی که به نوعی برای سرگرمی و تفریح استفاده می‌شوند و قابل نصب و استفاده در خودرو و وسایل نقلیه هستند.

 گوشی‌های تلفن همراه هوشمند

انواع گوشی‌های هوشمند در این دسته قرار می‌گیرد.

 لوازم جانبی و تجهیزات صوتی قابل حمل

این دسته از محصولات شامل تجهیزات قابل حمل برای شنیدن و یا تماشای محتوای تصویری مثل هدفون‌های بی‌سیم، تلویزیون‌های بی‌سیم و یا صفحه نمایش‌های قابل حمل می‌شود.

 ربات‌هایی که قادر به انجام کارهایی هستند که انسان‌ها می‌توانند انجام دهند

تجهیزات قابل برنامه‌ریزی و یا تجهیزات هوشمندی که بدون نیاز به وجود اپراتور بتوانند وظایف انسان‌ها را به نحو احسن انجام دهند. ربات‌هایی مثل ربات‌های جاروبرقی، ربات‌هایی که برای کمک به سالمندان طراحی شده‌اند و ربات‌هایی که قابلیت تعامل با انسان‌ها را دارند، در این دسته قرار می‌گیرند.

 تجهیزات مرتبط با شهرهای هوشمند

محصولات، تولیدات و تکنولوژی‌هایی که به منظور اجرای ایده و مفهوم شهر هوشمند طراحی و ساخته شده‌اند در این گروه از محصولات قرار می‌گیرند.

 تجهیزات مرتبط با خانه‌های هوشمند

تجهیزات و لوازمی که برای هوشمندسازی فضاهای قابل سکونت استفاده می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند.

 اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه

کلیه پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان جلسات آنلاین برگزار کرد، به عنوان تجهیزات برگزاری کنفرانس آنلاین شناخته می‌شوند.

تجهیزات مرتبط با طراحی زیست محیطی

 تجهیزات مرتبط با طراحی محیط زیست مبتنی بر انرژی‌های پایدار و وسایل نقلیه و خودروهای هوشمند در این دسته قرار می‌گیرند.

 تجهیزات مبتنی بر تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

کلیه لوازم، نرم‌افزارها و پلتفرم‌هایی که مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده طراحی و ساخته شده‌اند، در این دسته قرار می‌گیرند.

 تجهیزات پوشیدنی مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

یکی از محصولات نمایشگاه ces 2021 ، تجهیزات الکترونیکی که کاربر می‌تواند آن‌ها را مانند لباس با خود حمل کند. انواع سنسورها، پردازنده‌ها، صفحه نمایش‌ها، کامپیوترها و از این دست تجهیزات در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد.

معرفی داوران برگزیده از سوی انجمن CTA

افرادی که انجمن CTA به عنوان داوران بررسی محصولات راه‌یافته به بخش مسابقه نمایشگاه CES معرفی کرده است، همگی از کارشناسان و مهندسان خبره‌ای هستند که در شرکت‌های بزرگ جهانی مشغول به فعالیت هستند.

در این میان نام چند فرد از شرکت‌ها و غول‌های فناوری توجه همه به خصوص شرکت‌هایی که در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت،  جلب کرده است.

جالب است بدانید نام یک مهندس ایرانی از شرکت اینتل نیز در میان داوران این مسابقه به چشم می‌خورد. برخی از مشهورترین داوران بخش مسابقه نمایشگاه CES عبارت است از:

  • فرشاد اکبری از شرکت اینتل
  •  اِرل باف از شرکت فِرست آلِرت First Alert
  •  آرا بدروسیان از شرکت اکسپری
  • سوکریتی کادها از اسپاتیفای
  • تامی سواتوفسکی از شرکت جنرال موتورز
  • ریچارد مارکز از شرکت گوگل
  • گریش موتوانی از شرکت مایکروسافت
  • کریستینا ناردونی از شرکت نایکی

و بسیاری از افراد سرشناس و خبره در حوزه تکنولوژی و فناوری.

برای دسترسی به فهرست کامل نام داوران مسابقه نمایشگاه ces به این آدرس مراجعه کنید.

شرایط شرکت در مسابقه جایزه برترین محصول

شرکت‌هایی که تمایل به شرکت در مسابقه جایزه برترین محصول نمایشگاه CES را دارند، باید هزینه جداگانه‌ای را به انجمن CTA پرداخت کنند. این هزینه برای شرکت‌هایی که عضو انجمن CTA  هستند، بسته به تاریخ ثبت‌نام از ۲۵۰ دلار تا ۵۰۰ دلار است و برای شرکت‌هایی که عضو این انجمن نیستند، از ۶۵۰ دلار تا ۸۵۰ دلار بسته به تاریخ ثبت‌نام برای ورود به مسابقه خواهد بود.

شرایط شرکت در مسابقه جایزه برترین محصول نمایش داده شده در نمایشگاه CES عبارت است از:

محصولی که برای مسابقه از سوی شرکت تولیدکننده معرفی می‌شود باید در بازار بین بازه زمانی ۱ آپریل سال ۲۰۲۰ تا ۱ آپریل سال ۲۰۲۱ در دسترس کاربران قرار بگیرد. از طرفی محصولاتی که برای شرکت در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ معرفی‌شده‌اند، حق شرکت در این مسابقه برای سال ۲۰۲۱ را ندارن.

مگر اینکه در این محصولات از نوآوری و ابتکار عمل خاص و ویژه‌ای استفاده شده باشد که در هیچ محصول مشابه موجود در بازار نتوان چنین قابلیت‌هایی را مشاهده کرد. همچنین محصولاتی که در آن به نوعی از محتوای ویدئویی و تصویری استفاده شده باشد، باید برای نمایش به همه گروه‌های سنی مخاطبان مناسب باشند.

اگر شرکت ارائه‌دهنده محصول در بخش مسابقه نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی بنا به هر دلیلی واجد شرکت در مسابقه نبود، انجمن CTA این حق را دارد که درخواست این شرکت را رد کند و از طرفی هزینه شرکت در مسابقه به هیچ عنوان برگشت داده نخواهد شد.

فرد یا شرکت متقاضی برای شرکت در نمایشگاه باید محصول خود را در دسته درست و مطابق با دستورالعمل ارائه شده ثبت کند.

همچنین در زمان ثبت نام حداقل دو تصویر از محصول ارائه شده در زاویه‌های مناسب به نحوی که همه بخش‌های محصول نمایش داده شود، باید در وب سایت بارگذاری شود.

هر محصول در بخش مسابقه از سه جنبه مختلف از جمله مهندسی تولید و کاربرد محصول، زیبایی و طراحی بدنه و ویژگی‌هایی که باعث می‌شود محصول ارائه شده منحصر به فرد باشد، بررسی می‌شوند.

امتیاز به هر بخش از ۱ تا ۱۰ در نظر گرفته شده است که کسب نمره بالاتر باعث برنده شدن محصول می‌شود.

محصولاتی که بتوانند در بخش مسابقه نمایشگاه CES شرکت کنند و از داوران منتخب انجمن CTA بالاترین امتیاز را کسب کنند، می‌توانند به مزایایی مثل دریافت لوگو و حق استفاده از مزایای شرکت در نمایشگاه CES، دریافت جایزه نوآوری و ابتکار که هر سال در ابتدای نمایشگاه مبلغ آن مشخص می‌شود، معرفی محصول به صنایعی که به آن نیاز دارند، نمایش محصول در فهرست برترین محصولات ارائه شده در نمایشگاه CES در وب سایت رسمی نمایشگاه دسترسی داشته باشند.

منبع
CES
CES
CES
CES

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!