تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چند کاربرد اندروید باکس

بهترین اندروید باکس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

راهنمای خرید
آیا می‌دانید اندروید باکس چیست و چه کاربردهایی و قابلیت‌هایی دارد و چرا باید این دستگاه را بخرید. آیا می‌دانید این دستگاه برای چه افرادی مناسب یا حتی ضروری است؟ بهترین اندروید باکس چه ویژگیهایی دارد؟

تصلا – در این مقاله قصد داریم با ویژگی‌ها و کاربردهای اندروید باکس ‌ها آشنا شویم و هر آنچه را که باید در مورد انتخاب و خرید اندروید باکس بدانید، بیان کنیم. در پایان مقاله بهترین اندروید باکس خارجی و ایرانی را معرفی و مشخصات، معایب و مزایا و قیمت اندروید باکس را بیان می‌کنیم.

می دانید که تلویزیون‌های اندرویدی که در چند سال اخیر روانه بازار شده‌اند، ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارند و کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند از اپلیکیشن‌های سازگار با اندروید تی وی استفاده کنند و از تماشای محتوای سرویس‌های استریم ویدیو و وبگردی در نمایشگر بزرگ تلویزیون خود لذت ببرند.

در ضمن این تلویزیون‌ها امکان اتصال گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به تلویزیون و پخش محتوای در حال نمایش در این دستگاه‌ها در نمایشگر تلویزیون را نیز فراهم کرده‌اند؛ اما این تلویزیون‌ها معمولاً قیمت بالایی دارند و بسیاری از افراد توانایی خرید آن‌ها را ندارد. از سوی دیگر بسیاری از تلویزیون‌های نسبتاً قدیمی هم کیفیت تصویر و صدای خوبی دارد و هم سالم و بدون مشکل هستند.

افرادی که در این اوضاع اقتصادی بد توانایی خرید تلویزیون جدید ندارند، در صورت تمایل برای استفاده از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند اندرویدی، می‌توانند با خرید اندروید باکس با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه و متصل کردن آن به تلویزیون از طریق کابل HDMI، به‌راحتی تلویزیون خود را به یک تلویزیون هوشمند اندرویدی با تمام قابلیت‌های تلویزیون‌های اندرویدی امروزی تبدیل کنند.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس می‌تواند هر تلویزیونی را به تلویزیون هوشمند با قابلیت‌های فراوان تبدیل کند. اکثر مردم از اندروید باکس‌ برای تماشای محتوای سرویس‌های استریم فیلم و برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند.

در ضمن امکان اتصال موس و صفحه‌کلید به برخی از اندروید باکس‌ها نیز وجود دارد که باعث می‌شود وب‌گردی راحت‌تری داشته باشید و بهتر بتوانید با سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

اندروید باکس چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم اندروید باکس‌ها را باید از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید. البته چنانچه تلویزیون دارای ورودی AV باشد، نیز می‌توان آندروید باکس را به آن متصل کرد؛ اما قطعا تصاویر باکیفیتی را مشاهده نخواهیم کرد) و پس از انجام این کار، برای استفاده از تمام قابلیت‌های اندروید باکس (مانند تماشای ویدیوی آنلاین) باید آن را از طریق وای‌فای یا کابل به اینترنت نیز متصل کنید. تمام اندروید باکس‌ها دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند.

پس از اتصال اندروید باکس به تلویزیون و متصل شدن آن به اینترنت، می‌توانید روی تلویزیون خود درست مانند گوشی‌های اندرویدی، اپلیکیشن نصب کنید (البته اپلیکیشن‌های سازگار با اندروید).

چگونه روی اندروید باکس‌ها برنامه نصب کنیم؟

برای نصب اپلیکیشن روی اندروید باکس باید مانند گوشی‌های هوشمند عمل کنید و اپلیکیشن‌های سازگار را از گوگل پلی استور یا بازار دریافت کنید. برای دریافت اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی استور باید یک حساب ایجاد کنید و درصورتی‌که جیمیل Gmail دارید، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

کاربرد اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس‌ها معمولاً برای پخش فیلم یا پخش آنلاین محتوا از سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای تماشای محتوای سرویس‌های استریم و به اشتراک‌گذاری ویدیو مانند یوتیوب، آپارات، فیلیمو، نماوا و… ابتدا باید اپلیکیشن مربوطه را دریافت و نصب یا نسخه وب سرویس موردنظر را از طریق مرورگر اندروید باکس باز و سپس فیلم یا برنامه تلویزیونی خود را تماشا کنید

لازم به توضیح است که درصورت استفاده از سرویس‌های استریم ویدیوی ایرانی مانند فیلیمو یا نماوا، اینترنت مصرفی نیم‌بها یا کاملا رایگان خواهد بود؛ البته طبیعتا در صورت پولی بودن محتوای موردنظر، باید اشتراک سرویس مورد نظر را خریداری و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

اندروید باکس‌ های حرفه‌ای از انواع مختلف فرمت‌های تصویری و صوتی پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید با آن‌ها تقریبا تمام فایل‌های صوتی و تصویری را بدون هیچ گونه محدودیتی پخش کنید و مجبور نیستید فرمت‌های تصویری و صوتی را به فرمت‌های قابل پخش با تلویزیون قدیمی خود تبدیل کنید (اکثر تلویزیون‌های قدیمی و حتی برخی از تلویزیون‌های جدید از فرمت‌های تصویری و صوتی محدودی پشتیبانی می‌کنند.

فرایند تبدیل فرمت‌ها در اغلب موارد مدت زیادی طول می‌کشد و مدت زمان انجام این کار تنها زمانی کمتر می‌شود که از کامپیوتر مجهز به CPU قوی استفاده کنید. درضمن فرایند تبدیل فرمت CPU را کاملا درگیر می‌کند و سیستم را تحت فشار قرار می‌دهد.

همان‌طور که قبلاً گفتیم یکی از قابلیت‌های اندروید باکس ایجاد ارتباط بی‌سیم بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها با اندروید باکس‌ها، جهت نمایش محتوای در حال پخش در گوشی‌ها و تبلت‌ها در نمایشگر بزرگ تلویزیون است.

از میان این فناوری‌ها که در بسیاری از اندروید باکس‌ها وجود دارد، می‌توان به اسکرین میررینگ (screen mirroring)،کروم کست (Chromecast)، ایرپلی (Airplay) میراکست (Miracast) و DLNA و سایر فناوری‌های مشابه اشاره کرد.

کاربرد اصلی تمام این فناوری‌ها یکسان است و تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند. لازم به توضیح است که فناوری ایرپلی تنها برای پخش محتوای گوشی‌ها و تبلت‌های اپل قابل‌استفاده است.

آیا می‌توان با اندروید باکس بازی کرد؟

خوشبختانه شما می‌توانید با خرید اندروید باکس‌ حرفه‌ای و رده‌بالا، از بازی‌های اندرویدی به‌روز با گرافیک بالا روی نمایشگر بزرگ تلویزیون خود لذت ببرید. به اندروید باکس‌های طراحی‌شده برای انجام بازی، گیم باکس نیز گفته می‌شود.

گیم باکس‌ها با دسته‌های بازی سازگار با بازی‌های اندرویدی عرضه می‌شوند.

گیم باکس اندرویدی مدل agbox-eco 02 یکی از گیم باکس‌های نسبتاً مناسب و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود که از ویژگی‌های زیر برخوردار است؛

مشخصات:

  • پردازنده اصلی ۴ هسته‌ای و ۱٫۵ گیگاهرتزی ARM Cortex-A53
  • پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای و ۷۵۰ مگاهرتزی Mali-450MP
  • رم دو گیگابایتی
  • برخورداری از حافظه اصلی ۱۶ گیگابایتی همراه با یک کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی (۲۰ گیگابایت از این حافظ به فایل‌های سیستم‌عامل، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها اختصاص‌ داده شده است و از مابقی حافظه که در حدود ۲۰ گیگابایت است، می‌توانید برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود استفاده کنید).
  • دو پورت USB
  • یک پورت HDMI

مزایا:

  • برخورداری از اندروید ۷ (بهترین و سازگارترین نسخه اندروید برای اجرای بازی‌های اندرویدی)
  • قابلیت اجرای بازی‌های اندرویدی با وضوح Full HD با ۳۰ فریم بر ثانیه و اجرای فیلم با وضوح ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه.
  • قابلیت اتصال به اینترنت
  • برخورداری از موس بی‌سیم
  • برخورداری از ۴۰ بازی متنوع همچون بازی‌های ریسینگ (اتومبیلرانی)، شوتینگ (تیراندازی)، بازی‌های پازلی و ورزشی مانند فوتبال، تنیس، بسکتبال، مبارزات شخصی و غیره
  • قابل‌استفاده به‌عنوان اندروید باکس معمولی و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف
  • پشتیبانی قوی توسط تیم کارشناسی متخصص و پاسخگو (در صورت وجود هرگونه سؤال می‌توانید با تیم پشتیبانی این دستگاه تماس بگیرید)

معایب:

  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • عدم برخورداری از پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • قدرت پردازشی کمتر نسبت به کنسول‌های قدیمی مانند PS2

لازم به توضیح است تمام اپلیکیشن‌های لازم برای بازی کردن با این دستگاه با استفاده از موس و دسته آن از قبل نصب شده است و نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی ندارید. همچنین تنها بازی‌های سازگار با اندروید تی وی، دسته مخصوص بازی‌های اندرویدی و موس، روی این گیم باکس قابل‌استفاده هستند.

قیمت گیم باکس agbox-eco-02 یک میلیون و ۶۲۵ هزار تومان است.

برخی از اندروید باکس‌های معمولی نیز از دسته‌های مخصوص بازی‌های اندرویدی نیز پشتیبانی می‌کنند.

در صورتی ‌که اندروید باکس شما مجهز به بلوتوث است؛ اما بدون دسته عرضه شده است و پلی‌استیشن ۴ دارید، می‌توانید از دسته پلی‌استیشن به‌عنوان دسته اندروید باکس استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

بلوتوث اندروید باکس را روشن کنید.

  • دکمه‌های Share و PS دسته را هم‌زمان با هم بزنید تا چراغ LED شروع به چشمک زدن کند.
  • با بلوتوث اندروید باکس دستگاه‌ها را جستجو کنید و در صورت مشاهده دستگاهی به نام Wireless Controller آن را انتخاب کنید و منتظر شوید تا دسته به اندروید باکس متصل شود.
  • پس از اتصال دسته به اندروید باکس، چراغ LED دسته ثابت و دسته آماده استفاده می‌شود.

برای قطع اتصال بین دسته و اندروید باکس و اتصال مجدد دسته به پلی‌استیشن، باید پس از روشن کردن پلی‌استیشن، دسته را با کابل USB به کنسول متصل کنید و پس از نارنجی شدن چراغ LED دسته، دکمه PS را نگه دارید تا چراغ آبی شود. پس از آبی شدن چراغ، دسته را از کابل جدا کنید تا دسته آماده استفاده برای پلی‌استیشن شود.

دسته ایکس باکس وان اس نیز برای اندروید باکس قابل‌استفاده است. روش اتصال این دسته به اندروید باکس مشابه روش اتصال دسته پلی‌استیشن است؛ با این تفاوت که برای شناسایی شدن دسته توسط بلوتوث اندروید باکس، باید پس از روشن کردن دسته با دکمه استیلی سفید رنگ دارای لوگوی ایکس باکس، کلید کوچک گرد کنار سوکت اتصال کابل به دسته را نگه دارید تا لوگوی ایکس باکس روی دسته چشمک بزند.

برای استفاده مجدد از دسته ایکس باکس برای خود ایکس باکس باید پس از روشن کردن کنسول، دکمه اتصال مجدد کنار آن را برای چند ثانیه نگه دارید . سپس دسته را روشن کنید و کلید کوچک گرد کنار سوکت اتصال کابل به دسته را نگه دارید تا لوگوی ایکس باکس روی دسته چشمک بزند.

سپس چراغ LED دسته روش و ثابت و دسته آماده استفاده برای ایکس باکس می‌شود.

در کل توصیه می‌کنیم چنانچه قصد دارید از اندروید باکس برای بازی کردن استفاده کنید، دستگاهی با پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قوی انتخاب کنید؛ زیرا اندروید باکس‌های معمولی و ارزان‌ قیمت تنها قابلیت اجرای بازی های ساده پازل‌مانند را دارند و حتی در صورتی که بتوانند بازی‌های سنگین را اجرا کنند، بازی ها با سرعت آهسته و لگ (متوقف شدن پی در پی) اجرا می‌شوند.

ویژگی‌های لازم برای بهترین اندروید باکس

برخورداری از سخت‌افزاری مناسب

توصیه می‌کنیم چنانچه قصد دارید از اندروید باکس برای انجام بازی‌های گرافیکی سنگین و پخش فیلم‌های Full HD و ۴K با حجم و بیت‌ریت بالا استفاده کنید، بهترین اندروید باکس برای بازی های گرافیک سنگین مشخصات زیر را دارد:

  • پردازنده هشت هسته‌ای (ترجیحا پردازنده دستگاه ۶۴ بیتی باشد)
  • حافظه داخلی ۸ تا ۱۶ گیگابایتی (توصیه می‌کنیم دستگاه از کارت حافظه با ظرفیت بالا نیز پشتیبانی کند)
  • رم با حداقل حافظه ۲ گیگابایت

چنانچه دستگاه دارای پردازنده اصلی قدرتمندی نباشد، به میزان زیادی شاهد مشکلات همچون هنگ کردن دستگاه، کاهش محسوس سرعت آن در هنگام لود شدن اولیه و اجرای اپلیکیشن‌ها هستیم.

همچنین در صورتی‌که دستگاه مجهز به پردازنده گرافیکی قدرتمندی نباشد و توانایی پردازش گرافیک سه‌بعدی را نداشته باشد، قادر به اجرای بازی‌های سنگین دارای گرافیک بالا بدون لگ و تأخیر نخواهد بود.

پشتیبانی از وضوح Full HD و ۴K و فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری به‌روز

اگر تلویزیون Full HD یا ۴K ساده و بدون سیستم‌عامل دارید حتماً دستگاهی را انتخاب کنید کیفیت فیلم‌های Full HD و ۴K واقعی حجیم با بیت‌ریت بسیار بالا (مثلاً بیت‌ریت ۱۵ تا ۸۰ مگابایت در ثانیه) را بدون هیچ مشکلی پخش کند. در‌حال‌حاضر برخی از اندروید باکس‌های موجود در بازار توانایی پخش محتوای ۸K را نیز دارند؛ البته با فریم پایین.

در ضمن توصیه می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که حتماً از فرمت تصویری MKV، کدک تصویری H.265 و فرمت صوتی DTS پشتیبانی کند (البته تمام اندروید باکس‌های ۴K از فرمت MKV و کدک H.265 پشتیبانی می‌کنند) و قادر به پخش محتوای ۴K با ۶۰ فریم در ثانیه باشد.

تقریباً تمام فیلم‌های Full HD و ۴K واقعی (۶۰ فریم) و سایر فیلم‌ها با فرمت MKV منتشر می‌شوند.

کدک HEVC H.265 جدیدترین کدک تصویری محسوب می‌شود که امکان کاهش حجم فیلم‌ها با حفظ کیفیت آن‌ها را فراهم کرده است. فیلم‌های دارای این کدک حجم کم و کیفیت بالایی دارند؛ به‌عنوان‌مثال کیفیت یک فیلم ۵ گیگابایتی H.265 با یک فیلم ۱۰ گیگابایتی H.264 (نسل قبلی کدک H.265) یکسان است.

در ضمن بیت‌ریت (شاخص تعیین‌کننده کیفیت فیلم) فیلم‌های دارای این کدک نیز نسبت به فیلم‌های H.264 بالاتر است. فرمت‌های صوتی DTS و DTS HD جدیدترین و با کیفیت‌ترین فرمت‌های صوتی هستند و اکثر فیلم‌های Full HD و ۴K واقعی با کیفیت، با این فرمت‌های صوتی غیرفشرده عرضه می‌شوند. این فرمت‌ها کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارند و بیشترین جزئیات ممکن را ارائه می‌دهند.

همچنین چنانچه صاحب ساندبار دالبی اتموس هستید، اندروید باکسی را انتخاب کنید که از این فناوری صوتی پشتیبانی کند و توانایی رمزگشایی صداهای چند کاناله مانند صداهای ۶ کاناله (۵٫۱) و ۸ کاناله (۷٫۱) پشتیبانی کند.

فناوری دالبی اتموس پخش صدای فراگیر کاملاً سه‌بعدی را امکان‌پذیر می‌کند و زمانی که این صدا پخش می‌شود، کاربر تصور می‌کند صدا علاوه بر جهت های افقی، از سمت بالا و جهت‌های عمودی نیز پخش می‌شود.

به این صورت کاملا در فضای محتوای در حال نمایش غرق می‌شود، مثلاً در محتواهای دالبی اتموس صداهایی مانند صدای باران یا صدای تیرهای تیر و کمان در حال فرود از سمت بالا یا هر صدای دیگری که شخصیت‌های فیلم آن‌ها را از بالا می‌شنوند، طوری پخش می‌شوند که مخاطب تصور می‌کند این صداها را از سمت بالا می‌شنود و این موضوع می تواند هیجان تماشای فیلم را دوچندان کند،

توصیه می‌کنیم درصورتی‌که قصد خرید اندروید باکس ۴K را دارید، حتما دستگاهی را انتخاب کنید که از فناوری HDR و عمق رنگ ۱۰ بیت پشتیبانی کند.

برخورداری از پورت های متنوع و به‌روز

بهترین اندروید باکس ، دستگاهی است که باید حتماً دارای پورت های زیر باشد:

  • پورت خروجی صدای دیجیتال اپتیکال جهت انتقال صدای دالبی دیجیتال کیفیت بسیار بالا و بدون هیچگونه نویز از اندرید باکس به سینماهای خانگی یا ساندبارها
  • پورت HDMI eARC جهت انتقال صدای دالبی با بیش از ۶ کانال (انتقال این صداهای دالبی با پورت اپتیکال امکان‌پذیر نیست) و صدای دالبی اتموس از اندروید باکس به سینماهای خانگی یا ساندبارهای مجهز به این پورت (برای انتقال صدای دالبی اتموس واقعی از اندروید باکس به ساندبارهای دالبی اتموس، وجود پورت HDMI eARC ضروری است)
  • پورت USB 3.0 جهت انتقال سریع محتوای در حال پخش روی فلش و هارد اکسترنال به اندروید باکس با سرعت ۵ گیگابیت در ثانیه و جلوگیری از کند پخش شدن فیلم یا پخش آن به صورت تکه تکه.
  •  پورت HDMI 2.1 جهت انتقال محتوای ۴K به تلویزیون با سرعت بالا. یکی دیگر از مزایای برخورداری از پورت HDMI 2.1 امکان انتقال صدای دالبی اتموس واقعی با این دستگاه‌ها است.
  • پورت لن جهت اتصال دستگاه به اینترنت با کابل برای افزایش سرعت اینترنت و پایدارتر شدن اتصال

برخورداری از نسخه اندروید به‌روز

بهترین اندروید باکس باید دارای اندروید ۱۰ یا ۹ یا ۸ یا حداقل ۷ باشد. هرچقدر نسخه اندروید دستگاه بالاتر باشد، اپلیکیشن‌ها با سرعت بالاتر و به‌صورت روان‌تری اجرا خواهند شد و امکان نصب اپلیکیشن‌های بیشتری روی دستگاه وجود دارد.

در صورتی‌که نسخه اندروید دستگاه بسیار قدیمی باشد (پایین‌تر از اندروید ۵)، امکان نصب بسیاری از اپلیکیشن‌ها روی آن وجود ندارد.

برخورداری از قابلیت‌های ارتباطی بی‌سیم مختلف

بهترین اندروید باکس لازم است مجهز به بلوتوث قوی باشد و ایجاد ارتباط بی‌سیم بین آن و گوشی‌های هوشمند به سادگی امکان‌پذیر باشد.

همچنین توصیه می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که دارای وای‌فای قوی باشد (دارای آنتن‌های داخلی و خارجی قوی باشد) تا صورت وجود فاصله زیاد بین دستگاه و مودم، سرعت اینترنت کم نشود و یا اینترنت قطع و وصل نشود.

برخورداری از امکانات جانبی مناسب

چنانچه امکان اتصال موس و صفحه‌کلید به اندروید باکس وجود داشته باشد، استفاده از آن راحت‌تر می‌شود. در ضمن چنانچه اندروید باکس از وب کم نیز پشتیبانی کند، می‌توانید از آن برای مکالمه تصویری یا شرکت در کلاس‌ها و سمینارهای آنلاین استفاده کنید.

پشتیبانی بدون دردسر از هاردهای اکسترنال

بهترین اندروید باکس ، دستگاهی است که هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالا (مثلاً یک ترابایت) را به آن متصل می‌کنید، هارد را به‌سرعت شناسایی و آماده استفاده کند و بتواند برق موردنیاز هارد را نیز بدون هیچ مشکلی تأمین کند و به آن آسیبی نزند.

معرفی بهترین اندروید باکس

اکنون اجازه دهید با بهترین اندروید باکس مقرون‌به‌صرفه ایرانی و خارجی در رده‌های قیمتی مختلف آشنا شویم.

اندروید باکس شیائومی مدل Mi Box S 4K مدل MDZ-22 AB

مشخصات:

  • پردازنده چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی (Cortex-A53 Quad-core 64bit)
  • پردازنده گرافیکی: ۷۵۰ مگاهرتزی (Mali-450)
  • رم: ۲ گیگابایت DDR3
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایتی (قابل ارتقا تا ۶۴ گیگابایت با استفاده از کارت حافظه)
  • نسخه اندروید: ۸٫۱
  • پورت‌ها
  • فرمت‌های تصویری قابل‌پخش: RM,MOV,VOB,AVI,MKV,TS,Mp4,۳D
  • فرمت‌های صوتی قابل‌پخش: MP3,APE,Fla
  • فرمت‌های عکس: قابلپخش: JPG,BMP,GIF,PNG,TIF

مزایا:

  • پشتیبانی از فرمت MKV، کدک H.265 و فرمت DTS و صدای دالبی
  • قابلیت پخش محتوای ۴K با ۶۰ فریم در ثانیه و پشتیبانی از HDR 10
  • پشتیبانی از فیلم و بازی ۳D
  • پشتیبانی از دسته
  • برخورداری از بلوتوث ۴٫۱
  • برخورداری از وای فای نسل ۵
  • برخورداری از HDMI 2.0
  • برخورداری از پورت AUX
  • برخورداری از گوگل اسیستنت و فرمان‌های صوتی
  • دارای کروم کست داخلی و پشتیبانی از فناوری‌های میراکست و DLNA

معایب:

  • عدم برخورداری از پورت اپتیکال

قیمت بهترین اندروید باکس شیائومی مدل Mi Box S 4K مدل MDZ-22 AB یک میلیون و ۴۲۵ هزار تومان است.

اندروید باکس جی پلاس مدل T95S1

مشخصات:

  • پردازنده اصلی: چهار هسته‌ای ۶۴ گیگابایتی (quad core cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی: ۵ هسته‌ای (Mali 450 5 core)
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت (قابل ارتقا با استفاده از حافظه داخلی)
  • رم: ۲ گیگابایت
  • نسخه اندروید: ۷٫۱
  • فرمت‌های تصویری قابل ‌پخش:MKV,WMV/VC-1 SP/MP/AP,MPG,MPEG,dat,avi,mov,iso,mp4,rm,
  • فرمت‌های صوتی قابل ‌پخش: MP3,AAC,WMA,RM,FLAC,OGG

مزایا:

  • پشتیبانی از فرمت MKV و کدک H.265
  • برخورداری از پورت AV (جهت اتصال به تلویزیون‌های فاقد پورت HDMI)
  • برخورداری از پورت اپتیکال
  • قابلیت پخش محتوای ۴K
  • برخورداری از وای‌فای
  • قابلیت اتصال میکروفون به دستگاه
  • پشتیبانی از موس

معایب:

  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • عدم پشتیبانی از فرمت DTS
  • پردازنده نه‌چندان قوی

قیمت اندروید باکس جی پلاس مدل T95S1 یک میلیون و ۲۳۴ هزار تومان است.

لازم به توضیح است که اندروید باکس ال‌جی مدل ST600 نیز به بازار عرضه شده است؛ اما این دستگاه را نمی‌توان یک اندروید باکس نامید؛ زیرا فاقد سیستم‌عامل اندروید است و در حقیقت دارای سیستم‌عامل اختصاصی ال‌جی یعنی Web OS است و هیچ‌یک از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید تی وی روی آن قابل‌نصب نیست.

اندروید باکس ایکس ویژن مدل XSMT-220K

مشخصات:

  • پردازنده اصلی: چهار هسته‌ای (Quad Core A9)
  • پردازنده گرافیکی: چهار هسته‌ای (Quad Core Mali-400MP
  • حافظه: ۸ گیگابایت (قابل ارتقا تا ۱۶ گیگابایت با استفاده از کارت حافظه)
  • رم: ۱ گیگابایت DDR3
  • نسخه اندروید: ۴٫۲٫۲
  • فرمت‌های تصویری قابل ‌پخش: MKV,WMV/VC-1 SP/MP/AP,MPG,MPEG,dat,avi,mov,iso,mp4,rm,
  • فرمت‌های صوتی قابل ‌‌پخش: MP3,AAC,WMA,RM,FLAC,OGG

مزایا:

  • پشتیبانی از فرمت DTS
  • پشتیبانی از رزولوشن Full HD
  • برخورداری از سه پورت USB
  • امکان استفاده از دستگاه به‌عنوان گیم باکس و مینی کامپیوتر اندرویدی
  • پشتیبانی از میراکست
  • پشتیبانی از DLNA
  • برخورداری از وای‌فای
  • برخورداری از موس بی‌سیم

معایب:

  • نسخه اندروید بسیار قدیمی و قابل ارتقا نبودن آن
  • عدم پشتیبانی از فرمت MKV (البته می‌توان با نصب یک پلیر قدرتمند اندروید تی وی مانند VLC این مشکل را برطرف کرد)
  • پردازنده نه‌چندان قوی
  • عدم برخورداری از قابلیت پخش محتوای ۴K
  • عملکرد نه‌چندان خوب میراکست و اسکرین میرر

قیمت اندروید باکس ایکس ویژن مدل XSMT-220K یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

اندروید باکس تسکو مدل TAB-100

مشخصات:

  • پردازنده اصلی: چهار هسته‌ای (H6 Quadcore-A53)
  • پردازنده گرافیکی: Mali T720
  • رم: ۲ گیگابایت DDR3
  • حافظه: ۱۶ گیگابایت (قابل ارتقا با استفاده از کارت حافظه)
  • نسخه اندروید: ۹
  • فرمت‌های تصویری قابل ‌پخش: Avi/Rm/Rmvb/Ts/Vob/Mkv/Mov/ISO/wmv/asf/flv/dat/mpg/mpeg
  • فرمت‌های صوتی قابل پخش: MP3/WMA/AAC/WAV/OGG/AC3/DDP/TrueHD/DTS/DTS/HD/FLAC/APE

مزایا:

  • اندروید نسبتاً به‌روز
  • قابلیت پخش محتوای ۴k و همچنین توانایی پخش محتوای ۶K
  • پشتیبانی از فرمت صوتی DTS
  • پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری بسیار متنوع
  • دارای موس وایرلس
  • پشتیبانی از فیلم‌های سه‌بعدی
  • دارای وا‌ی‌فای
  • پشتیبانی از فناوری HDR
  • دارای USB 3.0
  • پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متعدد
  • قابل‌استفاده به‌عنوان گیم باکس

معایب:

  • ضعیف بودن وای‌فای
  • عملکرد نسبتاً ضعیف بلوتوث
  • پردازنده نه‌چندان قوی
  • بی‌کیفیت بودن ریموت کنترل
  • برخورداری از اندرید معمولی به‌جای اندروید تی وی. برخورداری از این نسخه اندروید باعث می‌شود امکان استفاده از برخی از اپلیکیشن‌ها با کنترل تلویزیون امکان‌پذیر نباشد

قیمت اندروید باکس تسکو مدل TAB-100 یک میلیون و ۵۲۷ هزار تومان است.

اندروید باکس هوما مدل A1000

مشخصات:

  • پردازنده اصلی: چهار هسته‌ای و ۶۴ بیتی (Cortex A53 core 64 bit)
  • پردازنده گرافیکی: Mali 450
  • رم: ۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت (قابلیت ارتقا استفاده از کارت حافظه تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت)
  • نسخه اندروید: ۷٫۱
  • فرمت‌های تصویری قابل ‌پخش: RM,MOV,VOB,AVI,MKV,TS,Mp4,۳D
  • فرمت‌های صوتی قابل پخش: MP3,APE,Flac
  • فرمت‌های عکس قابل‌ پخش: JPG,BMP,GIF,PNG,TIF

مزایا:

  • قابلیت اجرای محتوای ۴K با ۶۰ فریم در ثانیه
  • برخورداری از کارت هدیه سه‌ماهه نماوا
  • قابل‌استفاده به‌عنوان گیم باکس اندرویدی
  • برخورداری از بلوتوث و وای‌فای
  • برخورداری از USB 3.0
  • پشتیبانی از هارد اکسترنال تا ظرفیت ۲ ترابایت
  • برخورداری از اپلیکیشن استریم موسیقی نواک
  • قابلیت جستجوی صوتی با زبان فارسی

معایب:

  • پردازنده نه‌چندان قوی
  • عدم پشتیبانی از فرمت صوتی DTS

قیمت اندروید باکس هوما مدل A1000 درحدود ۸۹۰ هزار تومان است.

اندروید باکس بیلینک (Beelink) جی تی کینگ (GT King)

قبل از معرفی این اندروید باکس باید بگوییم این اندروید باکس کاملاً حرفه‌ای محسوب می‌شود و بهترین اندروید باکس برای انتظارات تمام کاربران سخت‌پسند است.

مشخصات:

  • پردازنده اصلی: پردازنده ۶ هسته‌ای (Amlogic S9222X)
  • پردازنده گرافیکی: پردازنده ۶ هسته‌ای Mali-GS2
  • رم: ۴ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
  • نسخه اندروید: ۹٫۰
  • فرمت‌های تصویری قابل پخش: ۴K/AVI DIVX/FLV/H.264/H.265/M4V/MPEG2/MPEG4/PMP/Real 8/9/10,RM/VC-1/WMV/Avi/Rm/Rmvb/Ts/Vob/Mkv/Mov/ISO/wmv/asf/flv/dat/mpg/mpeg
  • فرمت‌های صوتی قابل‌ پخش: AAC,AMR,APE,FLAC,M4A,MP1,MP2,MP3,OGG,RA,WAV,WMA
  • فرمت‌های عکس قابل پخش: HD JPEG/BMP/GIF/PNG/TIFF
  • فرمت‌های زیرنویس قابل پخش: SRT/SMI/SUB/SSA/IDX+USB

مزایا:

  • مجهز به پورت HDMI 2.1 جهت انتقال محتوای ۴K با ۱۲۰ فریم در ثانیه با سرعت بسیار بالا (۴۸ گیگابیت در ثانیه)
  • پشتیبانی از تمام فرمت‌های HDR ازجمله دالبی ویژن، HDR 10 پلاس، HLG و HDR Prime
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها (طیف رنگ BT2020 که تقریباً دربردارنده تمام رنگ‌های قابل‌نمایش است).
  • برخورداری از وای‌فای قوی به لطف برخورداری از دو آنتن داخلی
  • برخورداری از پورت لن پرسرعت
  • برخورداری از بلوتوث ۵
  • برخورداری از USB 3.0
  • امکان دستور دادن به دستگاه با استفاده از فرمان‌های صوتی تا فاصله‌ای در حدود ۱۰ متر
  • عملکرد بسیار خوب در رمزگشای فرمت‌های صوتی و تصویری (این دستگاه علاوه بر کدک H.265 از کدک VP9 پشتیبانی می‌کند که مانند H.265 می‌توان با استفاده از آن حجم فیلم‌ها را با حفظ کیفیت کاهش داد)
  • پشتیبانی از صدای دالبی ۵٫۱
  • پردازنده اصلی بسیار قوی
  • پردازنده گرافیکی بسیار قوی با قابلیت پردازش هر یک از پیکسل‌ها و اجرای روان و بدون لگ و تأخیر سنگین‌ترین بازی‌ها با گرافیک بسیار بالا
  • قابل‌استفاده به‌عنوان یک مینی کامپیوتر
  • امکان استفاده از ریموت کنترل به‌عنوان موس
  • امکان استفاده از به‌عنوان یک کامپیوتری اندرویدی بسیار حرفه‌ای

معایب:

  • عدم پشتیبانی از فناوری صوتی دالبی اتموس (انتظار می‌رود این دستگاه به‌عنوان یک اندروید باکس حرفه‌ای از دالبی اتموس پشتیبانی کند)
  • عدم پشتیبانی از فرمت صوتی DTS

اندروید باکس بیلینک (Beelink) جی تی کینگ (GT King) چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

اندروید باکس مدل H 96 mini

مشخصات:

  • پردازنده اصلی: چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی (Allwinner H6 Quad core 64 bit cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی: نامشخص
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت (نسخه ۳۲ گیگابایتی این اندروید باکس نیز عرضه شده است)
  • نسخه اندروید: ۹٫۰
  • فرمت‌های تصویری قابل پخش: Avi/Rm/Rmvb/Ts/Vob/Mkv/Mov/ISO/wmv/asf/flv/dat/mpg/mpeg
  • فرمت‌های صوتی قابل‌ پخش: MP3/WMA/AAC/WAV/OGG/AC3/DDP/TrueHD/DTS/DTS/HD/FLAC/APE
  • فرمت‌های عکس قابل پخش: HD JPEG/BMP/GIF/PNG/TIFF

مزایا:

  • قابلیت پخش محتوای ۴K و پشتیبانی از محتوای ۶K
  • پشتیبانی از کدک VP9
  • قابلیت پردازش سخت‌افزاری گرافیک سه‌بعدی
  • قابل‌استفاده به‌عنوان گیم باکس
  • دارای بلوتوث نسخه ۴
  • دارای پورت USB 3.0
  • پشتیبانی از محتوای HDR با رنگ ۱۰ بیتی (پشتیبانی از رنگ ۱۰ بیتی به معنای پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها است)
  • پشتیبانی از فناوری میراکست
  • ظرفیت بالای حافظه داخلی

معایب:

  • عدم پشتیبانی از فرمت صوتی DTS

قیمت بهترین اندروید باکس مدل H 96 mini دو میلیون تومان است

اندروید باکس A95X F3 AirTV 9

این اندروید باکس تنها دستگاه فهرست ما است که هم قابلیت پخش محتوای ۸K را دارد و از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. بهترین اندروید باکس برای عاشقان تماشای فیلم این دستگاه است.

مشخصات:

  • پردازنده اصلی: چهار هسته‌ای (این اندروید باکس در دو نسخه با پردازنده Amlogic S905X3 و Cortex A55 عرضه می‌شود)
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G31
  • رم: ۲ گیگابایت و ۴ گیگابایتی (قابل انتخاب)
  • حافظه داخلی: ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت (دستگاه از کارت حافظه تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند)
  • نسخه اندروید: ۹٫۰
  • فرمت‌های تصویری قابل پخش:  ۲K, 4K, AVI, DAT, ISO, MKV, MP4, MPEG, RM, WMV,VP9 Profile-2 up to 4Kx2K@60fps, H.265  HEVC MP-10@L5.1 up to 4Kx2K@60fps و ۸k
  • فرمت‌های صوتی قابل پخش: AAC,APE,FLAC,M4A,OGG,WAV,WMA
  • فرمت‌های عکس قابل پخش: BMP,GIF,JPEG,PNG,TIFF

مزایا:

  • برخورداری از HDMI 2.1
  • طراحی زیبا و نورپردازی جذاب با استفاده از فناوری RGB و رنگ‌های قرمز، سبز و آبی درخشان
  • پشتیبانی از صدای دالبی اتموس و صداهای چند کاناله ۵٫۱، ۵٫۱٫۲، ۷٫۱٫۲ و ۷٫۱٫۴
  • پشتیبانی از فرمت صوتی DTS HD
  • قابلیت پخش محتوای ۴K با ۶۰ فریم در ثانیه و فناوری HDR محتوای ۸K با ۲۴ فریم (نمایش محتوا با ۲۴ فریم در ثانیه باعث می‌شود محتوا چندان روان نمایش داده نشود و فرد در حال تماشای چنین محتوایی، سرعت پایین پخش چنین محتوایی را کاملا احساس می‌کند)
  • پشتیبانی از موس، صفحه‌کلید و وب کم
  • امکان نصب دانلود منیجر روی دستگاه برای دانلود فایل‌ها از طریق دستگاه به‌صورت مستقیم و ذخیره‌سازی آن‌ها روی فلش یا هارد اکسترنال
  • برخورداری از USB 3.0
  • قابلیت نمایش فیلم‌ها و بازی‌های سه‌بعدی
  • دارای فناوری DLNA
  • برخورداری از بلوتوث ۴٫۱ در تمام نسخه‌ها
  • برخورداری از وای‌فای ۵ گیگاهرتزی در نسخه ۶۴ گیگابایتی: برخورداری از این نسخه وای‌فای باعث می‌شود امواج وای‌فای دستگاه با امواج وای‌فای سایر دستگاه‌ها تداخل پیدا نکند و در نتیجه اینترنت دستگاه مختل نشود. برای استفاده از این قابلیت مودم نیز باید دارای وای‌فای ۵ گیگاهرتزی باشد؛ البته برد مودم‌های ۵ گیگاهرتزی نسبت به مودم‌های ۲.۴ گیگاهرتزی متداول کمتر است.
  • قابل کنترل با گوشی‌های هوشمند از طریق اپلیکیشن
  • پشتیبانی از فناوری‌های Airplay و میراکست

معایب:

  • پردازنده اصلی نه‌چندان قوی (بهتر بود برای چنین دستگاهی از پردازنده هشت هسته‌ای یا حداقل ۶ هسته‌ای استفاده می‌شد)

قیمت اندروید باکس A95X F3 AirTV 9 نسخه ۱۶ گیگابایتی با رم دو گیکابایتی درحدود یک میلیون و ۸۵۴ هزار تومان، نسخه ۳۲ گیگابایتی با رم ۴ گیگابایتی درحدود ۲ میلیون و ۱۹ هزار تومان و نسخه ۶۴ گیگابایتی با رم ۴ گیگابایتی درحدود ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار تومان است.

کلیه قیمت‌های ذکرشده در مقاله مربوط به تاریخ ۱ و ۲ دی ۹۹ هستند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۰/۰۳
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!