تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید تلویزیون هایسنس

بهترین مدل تلویزیون هایسنس کدام است؟

راهنمای خرید
تلویزیون هایسنس با امکاناتی مشابه امکانات مورداستفاده در تلویزیون‌های رده‌ بالای برندهای مطرحی مانند  ال‌جی، سامسونگ و سونی و همچنین کیفیت تلویزیون هایسنس و قیمت مقرون‌به‌صرفه، برای افرادی که به دنبال تلویزیون های رده بالای اقتصادی هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

تصلا– تلویزیون هایسنس Hisense در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است و تلویزیون‌ های مقرون‌به‌صرفه نسبتاً باکیفیتی محسوب می‌شوند. در این مطلب قصد داریم هر آنچه را باید در مورد کیفیت تلویزیون هایسنس و خرید تلویزیون های یولد هایسنس بدانید، بیان کنیم تا در هنگام خرید این تلویزیون ‌ها سردرگم نشوید.

تلویزیون ‌های یولد (ULED) هایسنس

تلویزیون های یولد هایسنس

این تلویزیون‌ ها در واقع نسل جدید و نسخه ارتقاءیافته ال ای دی هایسنس محسوب می‌شوند. در این تلویزیون‌ ها از بیست الگوی مختلف برای بهبود و تقویت چهار پارامتر اصلی مؤثر در بهبود کیفیت تصویر یعنی گاموت رنگ بیشتر (گسترده‌تری از رنگ‌ها)، افزایش دقت نوردهی منطقه‌ای (Local Dimming)، افزایش کیفیت کلی تصاویر محتوای ۴K و بهبود عملکرد تلویزیون برای نمایش روان و بدون تاری تصاویر دارای حرکت سریع استفاده شده است.

در حقیقت حرف U در ابتدای کلمه ULED حرف نخست کلمه Ultra به معنای فوق‌العاده است و در زبان انگلیسی این کلمه برای نشان دادن توانایی بسیار بالای دستگاه یا فرد در زمینه‌های مختلف است. اکنون اجازه دهید ببینیم عملکرد تلویزیون ‌های یولد در چهار زمینه ذکرشده تا چه اندازه‌ای موفق است.

رنگ تلویزیون هایسنس

همان‌طور که گفتیم این تلویزیون‌های هایسنس می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را نمایش دهند و درزمینه بازآفرینی طیف مختلف رنگ‌ها با روشنایی بیشتر نسبت به رنگ‌های تلویزیون ال ای دی متداول عملکرد خوبی دارند و می‌توانند تصاویر را با جزئیات بیشتری نسبت به تلویزیون ‌های LED نمایش دهند.

چنانچه یک تلویزیون ال ای دی قادر باشد ۹۰ درصد از فضای رنگ DCI-P3 را نمایش دهد، یک تلویزیون ال ای دی رده‌بالای استاندارد محسوب می‌شود. تلویزیون‌های یولد هایسنس می‌تواند ۹۹٫۹۸ درصد از فضای رنگ DCI-P3 را نمایش دهند که توانایی فوق‌العاده خوبی برای این تلویزیون‌ها محسوب می‌شود.

نوردهی منطقه‌ای (Local dimming)

نوردهی دقیق منطقه‌ای برای افزایش کنتراست و وضوح کیفیت تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد. ال جی، سونی و سامسونگ با ساخت تلویزیون‌های اولد و تلویزیون‌های Mini LED و Mirco LED توانستند موفق به ساخت تلویزیون‌هایی با کنتراست بسیار بالا شوند.

تلویزیون‌های اولد فاقد نور پس‌زمینه هستند و خود پیکسل‌ها توانایی تولید نور را دارند و به‌اصطلاح خود نورده هستند.

در ضمن هر یک از پیکسل‌های این تلویزیون‌ها می‌توانند روشن و خاموش شوند؛ بنابراین اولدها می‌توانند تصاویری با کنتراست بسیار بالا و با رنگ مشکی عمیق و خالص ایجاد کنند و تصاویر دارای عناصر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک (مثل صحنه‌های دربردارنده ستاره‌های کوچک و درخشان در میان آسمان کاملاً تاریک) با وضوح و کیفیتی باورنکردنی در این تلویزیون‌ها نمایش داده می‌شوند و هاله نور آزاردهنده که در هنگام نمایش چنین تصاویری در تلویزیون‌های LED متداول ایجاد می‌شود، دیده نمی‌شود.

همچنین رنگ‌های سیاه و تیره در اولدها به‌صورت خاکستری و رنگ‌های روشن نمایش داده نمی‌شود.

برای ایجاد کنتراست بالا در تلویزیون های ال ای دی ، امکان خاموش کردن دیودهای تولیدکننده نور پس‌زمینه وجود ندارد و تنها می‌توان نور برخی از نواحی نوردهی را تا حدودی مسدود کرد یا کاهش داد (منظور از نواحی نوردهی، بخش‌های مختلف متشکل از دیودهای LED تولیدکننده نور است که در بخش‌های مختلف تعبیه شده‌اند)؛ بنابراین باید تعداد نواحی نوردهی را افزایش داد تا برای افزایش کنتراست تصویر و کاهش مشکل ایجاد هاله نور در تصاویر دارای عناصر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک، نوردهی دقیق‌تری انجام شود.

در تلویزیون‌ های Mini LED برای دستیابی به هدف ایجاد نواحی نوردهی بیشتر، افزایش دقت نوردهی و درنهایت ایجاد کنتراست بالا، اندازه دیودهای LED تولیدکننده نور پس‌زمینه تلویزیون تقریباً یک‌سوم دیودهای LED در تلویزیون ال ای دی شده و درنتیجه با کاهش اندازه این دیودها، تعداد نواحی نوردهی بیشتر شده است (در تلویزیون‌ های Micro LED سونی و سامسونگ اندازه دیودهای LED تقریباً یک‌دهم اندازه دیودهای LED در تلویزیون‌ های LED متداول است).

ساختار تلویزیون‌ های یولد هایسنس نیز تقریباً شبیه تلویزیون ‌های Mini LED است و در این تلویزیون ‌ها تعداد نواحی نوردهی افزایش یافته است و امکان افزایش نور یا کاهش نور هر یک از این نواحی نوردهی به‌صورت مجزا وجود دارد. چنین ساختاری باعث شده تلویزیون‌ های یولد هایسنس در زمینه ایجاد کنتراست مطلوب و همچنین جزئیات زیاد در تصاویر دارای سایه عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

رزولوشن تلویزیون هایسنس

خوشبختانه تلویزیون‌های یولد هایسنس نیز همچون تلویزیون‌های رده‌بالای برندهای مطرح مانند ال جی، سامسونگ و سونی با وضوح ۴K و رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ روانه بازار شده اند وبا وضوح بالا به خلق تصاویری با وضوح بالاتر و جزئیات بیشتر کمک می‌کنند.

نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع

عملکرد خوب یک تلویزیون در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد و مسلماً چنانچه تصاویر دارای حرکت سریع به صورت تار یا دنباله‌دار نمایش داده شود.

کیفیت تصویر به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند و این موضوع برای مخاطب آزاردهنده می‌شود. در تلویزیون‌ های یولد هایسنس برای نمایش تصاویری روان از فناوری UltraSmooth Motion استفاده می‌‌شود. هایسنس این ویژگی را برای برخی از تلویزیون‌ های خود به‌ عنوان Smooth Motion MEMC نیز معرفی کرده است.

این فناوری اساساً یک الگوریتم هوشمند محسوب می‌شود و تلاش می‌کند با ایجاد چند فریم تصاویر در حال نمایش، به نمایش روان‌تر آن‌ها کمک کند.

همچنین فناوری دیگری تحت عنوان Backlight Scanning در تلویزیون ‌های یولد هایسنس وجود دارد که به لطف وجود آن تصاویر دارای حرکت سریع در محتواهایی مانند فیلم‌های اکشن بدون تاری نمایش داده می‌شوند و در تصاویر دربردارنده عناصر دارای حرکت سریع بسیار روشن با پس‌زمینه‌های بسیار تاریک. این عناصر روشن دنباله‌دار نشود و رد آن‌ها روی نمایشگر باقی نمی‌ماند.

آشنایی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های یولدهای هایسنس

رنگ‌های کوانتوم (Quantum Dot Color)

کیفیت تلویزیون هایسنس برای ایجاد بهبود کیفیت رنگ‌های یولد‌های خود از فناوری رنگ‌های کوانتومی استفاده کرده است و به همین دلیل رنگ‌های درخشان و غنی با کمک ذرات کوانتومی خلق می‌شوند. ذرات کوانتومی درواقع ذرات بسیار ریز رسانایی هستند که به شکل یک لایه در میان لایه متشکل از دیودهای تولیدکننده نور پس‌زمینه تلویزیون و پنل اصلی آن تعبیه شده‌اند.

هنگامی‌که نور پس‌زمینه به این نقاط کوانتومی تابانیده می‌شود، آن‌ها بسته به‌اندازه خود طیف‌های مختلف از رنگ‌های قرمز، سبز و آبی را تولید می‌کنند و با ترکیب شدن این رنگ‌ها با یکدیگر طیف‌های مختلفی از رنگ‌های بسیار درخشان تولید می‌شوند. بهره‌مندی از نقاط کوانتومی باعث تولیدحدود یک میلیارد رنگ غنی و روشن مختلف و همچنین ایجاد رنگ سفید خالص می‌شود.

روشنایی تلویزیون‌ های دارای نقاط کوانتومی نیز نسبت به تلویزیون ال ای دی متداول بیشتر است. در ضمن به لطف وجود این ذرات ریز در یولدهای هایسنس، تغییر سایه رنگ‌های نزدیک به یکدیگر، نرم‌تر و روان‌تر انجام می‌شود و به این صورت شاهد رنگ‌های طبیعی‌تری خواهیم بود؛ مخصوصاً در صحنه‌های مانند غروب آفتاب که پر از سایه رنگ‌های مختلف و رنگ‌های نزدیک به یکدیگر است.

نور پس‌زمینه Full Array Local Dimming

نوردهی منطقه‌ای (Local dimming)

معمولاً تلویزیون ‌های ال ای دی متداول دارای نور پس‌زمینه Edge LED یا ELED هستند. در تلویزیون‌ های دارای این نوع نور پس‌زمینه‌ دیودهای LED تولیدکننده نور پس‌زمینه تنها در لبه‌های پنل تعبیه شده‌اند و این موضوع باعث می‌شود نور قسمت‌های کناری تصاویر بیشتر از سایر نقاط آن‌ها باشد و این موضوع در تصاویر دارای بخش‌های تیره بیشتر به چشم می‌خورد. مشکل نشت نور یا همان ایجاد هاله‌های نور در تصاویر تیره در این تلویزیون‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

در بسیاری از تلویزیون ‌های مدرن ازجمله تلویزیون‌ های یولد هایسنس، دیودهای کننده نور پس‌زمینه در تمام نقاط پنل تعبیه شده‌اند و به این صورت نور در تمام نقاط پنل به‌صورت یکنواختی توزیع می‌شود.

همچنین همان‌طور که گفتیم افزایش‌ دیودهای LED باعث افزایش نواحی نوردهی و درنتیجه ایجاد کنتراست بیشتر، نمایش رنگ مشکی عمیق‌تر و افزایش وضوح تصویر به میزان چشمگیر می‌شود. در یولدهای هایسنس بیش از ۱۰۰ ناحیه نوردهی وجود دارد و هر یک از این نواحی به‌صورت مجزا کنترل می‌شوند.

فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) و بلندگوهای JBL

فناوری دالبی اتموس یکی از بهترین جدیدترین فناوری‌های صوتی برای پخش صدای سه‌بعدی است. بلندگوهای فرونت فایرینگ یا front firing (بلندگوهایی که صدا را به سمت جلو هدایت می‌کنند) یولد های هایسنس که توسط برند بسیار مطرح JBL در زمینه تولید تجهیزات صوتی طراحی و ایجاد شده‌اند، با هدایت صدا به سمت جلو باعث می‌شود صدای تلویزیون علاوه بر طرفین و جهت‌های افقی از سمت بالا شنیده شود و مخاطب کاملاً غرق در فضای صدای سه‌بعدی شود و تصور کند خود او در صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم حضور دارد.

چنانچه فیلم یا محتوای در حال پخش دارای ترک صوتی دالبی اتموس باشد، صداهایی مانند صدای باران، صداهایی که از بالا به سمت پایین می‌آید و صدای افتادن اشیایی از مکان‌های بسیار مرتفع که در دنیای واقعی از سمت بالا به گوش می‌رسد، به سمت بالا هدایت شود و مخاطب با شنیدن صدای منعکس‌شده از سقف تصور می‌کند که صدا را از سمت بالا می‌شنود.

برخی از تلویزیون‌ های یولد هایسنس به‌جای دالبی اتموس از فناوری مشابه دیگری تحت عنوان DTS X Virtual پشتیبانی می‌کنند که عملکرد آن درست مانند فناوری دالبی اتموس است و صدایی کاملا سه‌بعدی ایجاد می‌کند؛ اما فرمت صوتی مورد استفاده برای این دو فناوری متفاوت است و بیشتر محتواها با فرمت دالبی اتموس منتشر می‌شوند.

فناوری HDR 10 Plus تلویزیون هایسنس

فناوری HDR 10 Plus که نسخه ارتقاءیافته HDR 10 و فناوری اختصاصی سامسونگ محسوب می‌شود، باعث می‌شود میزان کنتراست، جزئیات و روشنایی محتوای HDR به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد. در ضمن به دلیل اینکه استاندارد HDR 10 Plus پردازش فریم به فریم تصاویر را امکان‌پذیر کرده است، تصاویر HDR به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند.

برخی از تلویزیون‌ های یولد هایسنس از فناوری HLG نیز پشتیبانی می‌کنند. این فناوری نیز مانند دالبی ویژن برای بهبود کیفیت تصاویر HDR ایجاد شده و امکان نمایش میلیون‌ها رنگ بیشتر را و همچنین افزایش روشنایی را برای تلویزیون فراهم می‌کند. فناوری HLG بیشتر برای بهینه‌سازی کیفیت تصاویر HDR که به‌صورت زنده پخش و استریم می‌شوند، طراحی شده است.

فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision)

دالبی ویژن

این فناوری نیز به‌منظور بهبود کیفیت تصاویر محتواهای HDR ایجاد شده است و علاوه بر اینکه باعث می‌شود تصاویر این محتواها با رنگ‌های زنده‌تر و طبیعی‌تری نمایش داده شود، به افزایش وضوح جزئیات قسمت‌های تیره تصاویر و به نمایش بهتر آن‌ها نیز کمک می‌کند.

سیستم ‌عامل اختصاصی VIDAA U

سیستم‌عامل اختصاصی VIDAA U

این سیستم ‌عامل اختصاصی تلویزیون های هایسنس است و از ویژگی های شاخص این سیستم‌عامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری زیبا و کاربرپسند با سرعت بالا و واکنش سریع: شما می‌توانید بین سرویس‌های به اشتراک‌گذاری و استریم ویدیو مانند نتفلیکس (Netflix)، آمازون پرایم ویدیو (Amazon Prime Video) و یوتیوب و اپلیکیشن‌های اختصاصی این سیستم‌عامل سریع سوئیچ کنید.

سیستم‌عامل اختصاصی VIDAA U

  • برخورداری از تنوع پرده از اپلیکیشن‌های سرگرم‌کننده
  • برخورداری از سرویس فیری ویوپلاس (Freeview Plus): سرویس آنلاین اختصاصی هایسنس برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی و محتواهای مختلف
  • برخورداری از سرویس VIDAA Art:  با استفاده از این سرویس می‌توانید به ۳۷۰ میلیون اثر هنری متنوع با ژانرها و دسته‌بندی‌های مختلف ‌به‌راحتی دسترسی پیدا کنید. در ضمن امکان ایجاد حساب کاربری در این سرویس جهت بارگذاری نحوه اشتراک‌گذاری آثار هنری خود شما نیز وجود دارد.
  • برخورداری از سرویس Tubi (سرویس استریم و به اشتراک‌گذاری رویدادهای ورزشی)
  • برخورداری از سرویس YouTube Music جهت دسترسی به تنوع گسترده‌ای از موسیقی‌ها
  • قابلیت تشخیص فرمان‌های صوتی یا جستجوهای صوتی با استفاده از دستیار مجازی آمازون الکسا و از طریق میکروفون تعبیه‌شده در داخل تلویزیون (فناوری Far-field voice Control). از میان موارد امکان‌پذیر با استفاده از قابلیت فرمان صوتی در تلویزیون‌های یولد هایسنس می‌توان به جستجوی صوتی برای یافتن محتواهای قابل‌دسترس در تلویزیون، اطلاع از وضعیت آب‌وهوا و زمان‌بندی خاموش و روشن شدن وسایل خانگی مورداستفاده در خانه‌های هوشمند و کنترل آن‌ها ازجمله وسایلی مثل لامپ‌ها، ترموستات‌ها و سایر وسایل مشابه اشاره کرد.
  • قابلیت تبدیل کردن تلویزیون به اسپیکر بلوتوث و پخش موسیقی‌های گوشی‌های هوشمند روی تلویزیون
  • قابلیت RemoteNOW: این قابلیت و اپلیکیشن اختصاصی آن استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان ریموت کنترل لمسی تلویزیون را امکان‌‌پذیر می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت از گوشی هوشمند خود مانند یک ریموت کنترل معمولی تلویزیون استفاده کنید.

قابلیت RemoteNOW

در ضمن این قابلیت امکان پخش و نمایش تصاویر، ویدیوها و فایل‌های موسیقی موجود گوشی‌های هوشمند روی تلویزیون را نیز امکان‌پذیر می‌کند و برای بهره‌مندی از این قابلیت جالب تنها باید گوشی و تلویزیون را به یک مودم وای فای متصل کنید.

از دیگر قابلیت فناوری RemoteNOW می‌توان به امکان‌پذیر کردن تهیه فهرستی از محتواهای موردعلاقه در سرویس‌های استریم ویدیو، امکان‌پذیر کردن نصب اپلیکیشن‌های اختصاصی VIDAA U از طریق گوشی، تایپ راحت‌تر متون با استفاده از صفحه‌کلید مجازی اپلیکیشن جهت تسهیل جستجو در تلویزیون و استفاده از مرورگر آن اشاره کرد. برای استفاده از قابلیت‌های مختلف این فناوری ابتدا باید اپلیکیشن آن را روی گوشی نصب کنید.

موتور پردازنده تصویر Hi-View Engine

این موتور پردازنده مختص تلویزیون‌های یولد هایسنس است. موتور پردازنده اختصاصی هایسنس می‌تواند با بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی تصاویر در حال پخش را لحظه‌به‌لحظه پردازش و بهینه‌سازی کند تا تصاویری کاملاً طبیعی با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، کنتراست مناسب و کیفیت بالا نمایش داده شوند.

زاویه دید گسترده تلویزیون هایسنس

تلویزیون‌های یولد هایسنس دارای زاویه دید ۱۷۸ درجه هستند و شما می‌توانید تقریباً از تمام زوایای مقابل تلویزیون، تصاویر و رنگ‌های آن را بدون افت کیفیت ببینید و رنگ‌ها از زوایای کناری به رنگ دیگری دیده نمی‌شوند (به‌عنوان‌مثال در تلویزیون ‌های دارای زاویه دید محدود رنگ‌ها کمی رنگ‌پریده به نظر می‌رسند و رنگ سیاه به رنگ خاکستری دیده می‌شوند)

نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز

برخورداری یولدهای هایسنس از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز (تعداد تصاویر و فرم‌هایی که یک نمایشگر در یک ثانیه می‌توانند نمایش دهد؛ مثلاً نمایشگر دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز می‌تواند در هر ثانیه ۱۲۰ فریم جدید نمایش دهد) باعث می‌شود  آن‌ها بتوانند تصاویر دارای حرکت سریع در بازی‌ها را روان و بدون لگ (پخش تصاویر به‌صورت آهسته و تکه‌تکه) پخش کنند؛ بنابراین این تلویزیون ‌ها می‌تواند گزینه مناسبی برای گیمینگ باشند.

در ضمن اینپوت لگ (فاصله زمانی بین دریافت سیگنال از سوی نمایشگر و نمایش آن و یا زدن یک دکمه روی دسته و مشاهده واکنش بازی) این تلویزیون‌ها کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه است که باعث می‌شود تصاویر بازی‌ها را با تأخیر نسبتاً کمی ببینید.

سایر مزایای تلویزیون ‌های یولد هایسنس

  • برخورداری از بلوتوث
  • برخورداری از پورت HDMI ARC: جهت انتقال صدای دیجیتال ۸ کاناله از تلویزیون به سینماهای خانگی و ساندبار دارای این پورت با کابل HDMI (انتقال تصویر از سیستم‌های صوتی دارای دی‌وی‌دی یا بلوری پلیر به تلویزیون‌ها نیز از طریق این کابل امکان‌پذیر است)
  • برخورداری از پورت صدای دیجیتال اپتیکال جهت انتقال صدای دیجیتال تلویزیون به سیستم‌های صوتی بدون هیچ‌گونه نویزی
  • برخورداری از قابلیت PVR جهت ضبط برنامه‌ها روی فلش یا هارد اکسترنال
  • برخورداری از قابلیت ماشین زمان یا تایم شیفت (Time Shift): با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون اینکه مشکلی در ضبط برنامه ایجاد شود، زمان برنامه را به عقب بازگردانید و قسمت موردنظر خود را تماشا کنید.
  • برخورداری از قابلیت کنترل والدین یا Parental Control جهت جلوگیری از تماشای برنامه‌های نامناسب توسط کودکان
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی داخلی DVB- T2 که با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌های جدید HD صداوسیما را دریافت کنید.
  • پشتیبانی از کدک تصویر HEVC H.265: این کدک تصویر نسل جدید کدک‌های تصویری فشرده محسوب می‌شود. فیلم‌های دارای این کدک، حجم کم و کیفیت بسیار مناسبی دارند؛ به‌عنوان‌مثال کیفیت یک فیلم ۵ گیگابایتی HEVC H.265 با یک فیلم ۱۰ گیگابایتی MPEG H.264 یکسان است و حتی می‌تواند بهتر هم باشد.
  • پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری

حتی کیفیت یک فیلم H.265 نسبت به یک فیلم H.264 دارای بیت‌ریت یکسان (بی‌تردید یکی از شاخص‌های اصلی تعیین‌کننده کیفیت) بهتر است. با دانلود فیلم‌های دارای این کدک می‌توانید در حجم اینترنت خود نیز صرفه‌جویی کنید. تلویزیون ‌های Full HD هایسنس میز از این فرمت پشتیبانی می‌کنند.

معایب تلویزیون ‌های یولد هایسنس

عدم برخورداری از HDMI 2.1

انتقال محتوای ۴K با ۱۲۰ فریم در ثانیه و همچنین انتقال صدای دالبی اتموس واقعی با بیت‌ریت بسیار بالا تنها با پورت HDMI 2.1 امکان‌پذیر است. احتمالاً در آینده نزدیک اکثر بازی‌ها بر مبنای اجرا با وضوح ۴K با ۱۲۰ فریم در ثانیه منتشر می‌شوند؛ بنابراین تلویزیون‌ های یولد هایسنس برای کنسول‌های نسل نهمی چندان مناسب نیستند.

عدم پشتیبانی از فرمت صوتی DTS

فرمت غیر فشرده صوتی DTS یکی از بهترین فرمت‌های صوتی با کیفیت و با وضوح بسیار بالا است و آخرین جزئیات ممکن را ارائه می‌دهد.

برخورداری از عمق بیت رنگ ۸ بیت

امروزه بیشتر تلویزیون‌ های مدرن یا حتی تلویزیون‌ های میان رده و ارزان‌قیمت دارای رنگ ۱۰ بیت هستند که قابلیت نمایش طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها نسبت به تلویزیون ‌های ۸ بیت را دارند؛ البته تلویزیون ‌های یولد هایسنس دارای فناوری FRC یا Frame Rate Control هستند که باعث می‌شود بتوانند طیف رنگ‌های بیشتری نسبت به تلویزیون‌ های ۸ بیت فاقد این فناوری نمایش دهند؛ اما باز هم به‌اندازه تلویزیون ‌های ۱۰ بیت در نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موفق نیستند.

عدم برخورداری از ساب‌ووفر داخلی

این تلویزیون ‌ها برخلاف تلویزیون ‌های ۴K رده‌بالای برندهای دیگر فاقد هستند؛ بنابراین قادر به ایجاد صدای بأس قدرتمند و غنی نیستند. متاسفانه بلندگوهای یولد‌های هایسنس نیز چندان قوی نیستند و دو بلندگوهای آن‌ها تنها ۱۰ وات توان دارند.

تلویزیون ‌های لیزری هایسنس

تلویزیون‌های لیزری هایسنس

تلویزیون ‌های ۴K لیزری هایسنس نسل جدیدی از تلویزیون‌ های این برند محسوب می شوند که درواقع ویدئو پروژکتور هستند و بر مبنای این فناوری ساخته شده‌اند؛ البته متأسفانه تلویزیون ‌های لیزری هایسنس در ایران عرضه نمی‌شوند و به همین دلیل تنها به معرفی مختصر آن می‌پردازیم.

این تلویزیون‌ ها با برخورداری از استاندارد HDR می‌توانند تصاویر را با وضوح و جزئیات بسیار بالا و همچنین روشنایی مناسب همچون تلویزیون‌ های یولد و ال ای دی هایسنس به‌خوبی نمایش دهند.

فناوری HDR در تلویزیون‌ های لیزری هایسنس منجر به افزایش عمق تصویر نیز می‌شود. از دیگر مزایای شاخص این تلویزیون ‌ها این توان به عمر مفید نسبتاً خوب آن‌ها اشاره کرد. عمر مفید تلویزیون‌ های لیزری هایسنس ۲۵ هزار ساعت است.

تلویزیون‌های لیزری هایسنس

تلویزیون ‌های لیزری هایسنس دارای یک ویدئو پروژکتور هستند که با استفاده از لیزر تصاویری با وضوح بالا خلق می‌کند که تنها می‌توانید در سینماهای مدرن شاهد آن باشید. فناوری‌های مورداستفاده در تلویزیون‌های لیزری هایسنس شامل موارد زیر می‌شود:

فناوری X-Fusion Laser Light

این تلویزیون‌ها دارای فناوری خاصی به نام X-Fusion Laser Light است که امکان ایجاد تصاویری کاملاً طبیعی با دقت بالا را امکان‌پذیر و از مشکل پراکندگی تصویر که معمولاً توسط ویدیو پروژکتورها ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند.

گواهینامه Low Blue Light Certified

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید این تلویزیون‌ ها برخورداری از گواهینامه Low Blue Light Certified استبه لطف وجود فناوری در تلویزیون ‌های لیزری هایسنس، در هنگام پخش تصاویر توسط این تلویزیون ‌ها نور آبی به میزان لازم فیلتر می‌شود. نور آبی زیاد در یک نمایشگر موجب خستگی و اذیت شدن چشم می‌شود و حتی می‌تواند خواب شما را نیز مختل کند؛ بنابراین استفاده از این تلویزیون ‌ها به حفظ سلامت شما نیز کمک کند.

فناوری Ambient Light Rejecting Screen

یکی از مشکلات اساسی تلویزیون‌ های لیزری و ویدئو پروژکتورها کاهشی کیفیت آن‌ها در محیط‌های روشن است. ویدئو پروژکتورها در برابر نور محیط بسیار آسیب‌پذیر هستند و انعکاس نور روی پرده یا هر سطح دیگری که ویدئو پروژکتورها در حال نمایش تصویر روی آن‌ها باشند، به شدت کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد؛ اما هایسنس این مشکل را برطرف کرده است و می‌توانید از تماشای تصاویر تلویزیون‌ های لیزری ضد انعکاس نور این برند در هر محیط پر نوری لذت ببرید و تمام جزئیات را با وضوح بالا نیز ببینید.

فناوری فوق پرتاب کوتاه (۴K Ultra-short throw)

یکی از مزایای بسیار خوب تلویزیون ‌های لیزری هایسنس قابلیت پرتاب فوق کوتاه نور توسط دستگاه ویدئو پروژکتور آن‌ها است. به همین دلیل شما می‌توانید این دستگاه را تنها در فاصله ۱۹سانتی‌متری از دیوار یا محل قرارگیری روی یک میز کوچک قرار دهید و لازم نیست آن را به سقف نصب کنید. در ضمن می‌توانید تصاویر این تلویزیون‌ ها را بدون هیچ‌گونه افت کیفیتی از فاصله ۴ متری نیز ببینید.

امنیت بالا

تلویزیون‌های لیزری هایسنس

قدرت نور ویدیو پروژکتورها بسیار بالاست و در صورتی‌ که انسان در معرض آن قرار گیرد، می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. ویدئو پروژکتور تلویزیون‌های لیزری هایسنس، نزدیک شدن انسان به دستگاه را به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد و پس از کاهش قدرت نور، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

عمق رنگ ۱۰ بیت

تلویزیون‌ های لیزری هایسنس دارای عمق رنگ ۱۰ بیت هستند که به معنای قابلیت نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها توسط آن‌ها است. این تلویزیون‌ها قادر به نمایش ۱٫۰۷ میلیارد رنگ هستند.

فناوری Pure color

این فناوری نیز به افزایش دقت رنگ‌ها و ایجاد رنگ‌های طبیعی کمک می‌کند.

ویژگی‌های مشترک تلویزیون ‌های لیزری هایسنس با تلویزیون ‌های ULED و LED هایسنس

تلویزیون ‌های لیزری هایسنس دارای چند ویژگی مشترک با تلویزیون ‌های معمولی این برند هستند که شامل سیستم‌عامل VIDAA U، فناوری Wide Color gamut، فناوری (Smooth Motion (MEMC، قابلیت ارتقای وضوح تصاویر HD به ۴K، فناوری صوتی دالبی اتموس (این تلویزیون‌ها دارای دو بلندگوی ۱۵ واتی هستند) و برخورداری از بلوتوث می‌شود.

در ضمن این تلویزیون‌ ها نیز مانند تلویزیون ‌های معمولی هایسنس دارای گیرنده دیجیتالی داخلی DVB-T2، قابلیت EPG، قابلیت PVR و قابلیت ماشین زمان هستند. تعداد پورت‌های این تلویزیون‌ ها و نوع آن‌ها درست مانند تلویزیون‌ های یولد هایسنس است و از پورت HDMI ARC و اپتیکال برای انتقال صدای دیجیتال به سیستم‌های صوتی نیز بهره می‌برند.

معایب تلویزیون‌ های لیزری هایسنس

معایب بین تلویزیون های هایسنس تنها به دو مورد ختم می‌شود. این موارد شامل زاویه دید محدود ۷۰ درجه (برای جلوگیری از افت کیفیت این تلویزیون‌ها تقریباً باید روبه روی آن بنشینید) و اینپوت لگ نسبتا زیاد (کمتر از ۱۲۰ میلی‌ثانیه) هستند؛ بنابراین این تلویزیون‌ها چندان برای بازی مناسب نیستند و تصاویر و واکنش‌های بازی ها را با تأخیر نسبتاً زیادی نمایش می‌دهند.

معرفی تلویزیون‌ های ال ای دی هایسنس

تلویزیون‌های LED هایسنس

تلویزیون ‌های ال ای دی هایسنس از تمام فناوری‌های مورد استفاده در تلویزیون ‌های یولد این برند به‌جز فناوری‌های اختصاصی یولدهای هایسنس یعنی نور پس‌زمینه Full Array Direct LED، Ultra Motion 120Hzs و Quantum Dots Color برخوردار هستند؛ البته این تلویزیون‌ های دارای چند فناوری مختص به خود هستند که شامل موارد زیر می‌شود.

گواهینامه UHD Premium یا UHD Premium Certified

گواهینامه UHD Premium یا UHD Premium Certified

برخورداری برخی از تلویزیون‌های یولد هایسنس از این گواهینامه نشان می‌دهد توانایی این تلویزیون‌ها از حداقل توانایی‌های لازم برای تلویزیون‌های UHD و ۴K بیشتر است.

این موارد شامل عملکرد مناسب در زمینه نمایش محتوای HDR، قابلیت نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها (قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ)، روشنایی، کنتراست و سایر موارد می‌شود.

فناوری UHD AI Upscaler

برخی از تلویزیون‌های ال ای دی هایسنس به لطف وجود این فناوری می‌توانند با بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی رزولوشن محتواهای HD را ارتقا دهند و رزولوشن آن‌ها را تا حدود زیادی به رزولوشن ۴K ارتقا دهند. در تلویزیون ‌های دارای این فناوری فریم به فریم تصاویر پردازش می‌شود تا پیکسل‌های کنار هم برای دستیابی به بالاترین وضوح ممکن با یکدیگر هماهنگ شوند.

حالت Sport Mode

به لطف وجود این فناوری در تلویزیون‌ های ال ای دی هایسنس می‌توانید تنها با یک زدن یک دکمه تلویزیون فرمان دهید تنظیمات تصویر را برای نمایش محتواهای ورزشی به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کند. در ضمن وجود این فناوری باعث کاهش تاری تصاویر ورزشی دارای حرکت سریع و افزایش وضوح آن‌ها می‌شود.

معرفی تلویزیون های هایسنس Full HD

تلویزیون ‌های Full HD و HD این برند از مزایای موجود در تلویزیون‌ های یولد و LED این برند محروم هستند؛ اما دارای چند فناوری اختصاصی هستند که به شرح زیر است:

صدای Dbx-TV

این فناوری با بهره‌مندی از سه فناوری اختصاصی هایسنس ‌ باعث تقویت صدای بلندگوهایی تلویزیون می‌شود و صدای شبیه به صدای ساندبارهای قوی را برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد فناوری به شرح زیر هستند:

  • فناوری Total sonic که باعث ایجاد صدای غنی، صدای بأس عمیق و قوی و شفاف برای بلندگوهای کوچک تلویزیون می‌شود.
  • فناوری Total surround که به فراگیرتر شدن صدا از جهات مختلف کمک می‌کند.
  • فناوری Total Volume که به تقویت صدای بلندگوهای تلویزیون کمک می‌کند.

موتور پردازنده تصویر

این سازنده اختصاصی هایسنس تصاویر تلویزیون را ایجاد رنگ‌های غنی‌تر، کنتراست بیشتر و نمایش تصاویر دارای حرکت سریع، به‌صورت هوشمند پردازش می‌کند

فناوری Natural Color Enhancer

این فناوری به افزایش دقت رنگ‌ها و بازآفرینی طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها کمک می‌کند.

فناوری One Touch access

فناوری One Touch access

شما می‌توانید تنها با زدن یک دکمه روی ریموت کنترل به محتوا یا اپلیکیشن موردنظر خود دست پیدا کنید.

فناوری Launcher View

با استفاده از این فناوری می‌توانید اپلیکیشن‌ها را مطابق میل‌تان سفارشی‌سازی کنید.

فناوری Content Discovery

با استفاده از این فناوری می‌توانید پیش‌نمایش از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی منتشرشده در سرویس‌های انتخاب‌شده  را مشاهده کنید.

آشنایی با مدل‌های مختلف تلویزیون های هایسنس

تلویزیون ‌های یولد

تلویزیون یو ال ای دی ۴K هایسنس مدل U8QF 

مشخصات تصویر:

  • رزولوشن: (۴K (3840×۲۱۶۰
  • نرخ رفرش: ۱۲۰ هرتز
  • اینپوت لگ: کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه
  • زاویه دید: ۱۷۸ درجه

پورت‌ها

  • چهار HDMI (یک HDMI ARC)
  • دو USB 2.0
  • یک خروجی صدای دیجیتال اپتیکال
  • یک پورت لن
  • یک کامپوزیت
  • دو خروجی آنتن

ویژگی‌ها:

  • فناوری Quantum Dot Color
  • فناوری HDR 10 + دالبی ویژن
  • فناوری دالبی اتموس
  • دستیار مجازی الکسا
  • سیستم‌عامل VIDAA U4
  • نور پس‌زمینه FALD Pro
  • بلندگوی‌های Front Firing
  • حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت
  • فناوری Ultra Motion Plus 120 Hz
  • برخورداری از گواهینامه UHD Premium

تلویزیون هایسنس مدل UQ70

کیفیت تلویزیون هایسنس UQ70 نسبت به تلویزیون هایسنس مدل U8QF:

  • برخورداری از فناوری Smooth Motion MEMC

معایب تلویزیون هایسنس UQ70 نسبت به تلویزیون هایسنس مدل U8QF:

  • عدم برخورداری از گواهینامه UHD Premium
  • نرخ رفرش ۶۰ هرتز
  • عدم برخورداری از اسپیکر front firing
  • عدم برخورداری حداکثر میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت
  • برخورداری از نور پس‌زمینه FALD به‌جای FALD Pro (تعداد نواحی نوردهی کمتر)

تلویزیون های ال ای دی هایسنس

تلویزیون ال ای دی Full HD هایسنس مدل A5700 

مشخصات تصویر:

  • رزولوشن: (۴K (3840×۲۱۶۰
  • نرخ رفرش: ۱۲۰ هرتز
  • اینپوت لگ: کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه
  • زاویه دید: ۱۷۸ درجه

پورت‌ها:

  • چهار HDMI (یک HDMI ARC)
  • دو USB 2.0
  • یک خروجی صدای دیجیتال اپتیکال
  • یک پورت لن
  • یک کامپوزیت
  • دو خروجی آنتن

ویژگی‌ها:

  • گواهینامه UHD Premium
  • فناوری UHD AI Upscaler (این فناوری می‌تواند تا حدودی جایگزین موتور پردازنده HI-View شود)
  • فناوری Wide Color Gamut (قابلیت نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها): این فناوری می‌تواند جایگزین فناوری Quantum Dot Color شود.
  • فناوری DTS-X Virtual
  • بلوتوث
  • فناوری دالبی اتموس
  • دستیار مجازی الکسا
  • سیستم‌عامل VIDAA U4
  • فناوری Smooth Motion MEMC

معایب تلویزیون هایسنس مدل A5700  نسبت به تلویزیون هایسنس مدل UQ70:

  • عدم برخورداری از فناوری Quantum Dot Color
  • عدم برخورداری از نور پس‌زمینه FALD (در این تلویزیون هم دیودهای LED در تمام نقاط پنل تعبیه شده‌اند؛ اما نواحی نوردهی از یکدیگر جدا نیستند و امکان خاموش و روشن شدن آن‌ها به‌صورت مجزا از یکدیگر وجود ندارد).
  • عدم برخورداری از پردازنده تصویر HI-View
  • عدم برخورداری از فناوری دالبی اتموس
  • برخورداری از بلندگوهای ۷ واتی به‌جای بلندگوهای ۱۰ واتی

تلویزیون ۴K ال ای دی هایسنس مدل AE7400F

کیفیت تلویزیون هایسنس مدل AE7400F نسبت به تلویزیون هایسنس مدل A7500F:

  • برخورداری از حالت Sport mode

معایب مدل AE7400F نسبت به مدل A7500F:

  • عدم برخورداری از فناوری Smooth Motion MEMC

تلویزیون ۴K ال ای دی مدل UN7300

کیفیت تلویزیون هایسنس مدل A7300F نسبت به تلویزیون هایسنس مدل AE7400F:

  • برخورداری از پایه مرکزی

معایب تلویزیون هایسنس مدل A7300F نسبت به تلویزیون هایسنس مدل AE7400F:

  • عدم برخورداری از فناوری Wide Color Gamut
  • عدم برخورداری از فناوری دالبی ویژن
  • برخورداری از سه پورت HDMI به‌جای چهار پورت HDMI ARC

تلویزیون ال ای دی ۴K هایسنس مدل A7100F 

کیفیت تلویزیون هایسنس مدل A7100F نسبت به تلویزیون هایسنس مدل A7300F:

این مدل نسبت به مدل مذکور هیچ مزایایی ندارد

معایب تلویزیون هایسنس مدل A7100F نسبت به تلویزیون هایسنس مدل A7300F:

  • عدم برخورداری از فناوری DTS X Virtual X

تلویزیون هایسنس فول اچ دی

تلویزیون هایسنس مدل A5600F

مشخصات تصویر:

  • رزولوشن: (HD (1366×768 و (Full HD (1920×1080
  • نرخ رفرش: ۶۰ هرتز
  • زاویه دید: ۱۷۸ درجه

پورت‌ها:

  • دو پورت HDMI (شامل یک پورت HDMI ARC)
  • دو USB 2.0
  • یک خروجی صدای دیجیتال اپتیکال
  • یک پورت لن
  • یک کامپوزیت
  • دو خروجی آنتن

ویژگی‌ها:

  • موتور پردازنده تصویر masterpro
  • فناوری Natural color enhancer
  • فناوری dbx-tv
  • سیستم‌عامل VIDAA U
  • سرویس Freeview play
  • فناوری One Touch access
  • صدای دالبی جهت تقویت صدای دیالوگ‌ها و بخش جزئیات با وضوح بالا و بهینه‌سازی هوشمند صدا بر اساس محتوای در حال پخش
  • بدنه فلزی یکپارچه
  • برخورداری از دو بلندگوی ۶واتی

فهرست قیمت تلویزیون هایسنس موجود در ایران

قیمت تلویزیزیون‌ های ULED هایسنس

متاسفانه در حال حاضر تلویزیون‌های یولد هایسنس در ایران موجود نیستند و به‌زودی موجود می شوند

فهرست قیمت تلویزیون ‌های ال ای دی هایسنس

کلیه قیمت‌ها مربوط به ۴ بهمن ۱۳۹۹ هستند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۱/۰۶
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!