تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نتایج تحقیقات موسسه تحقیقاتی مونت سیانی نشان می دهد؛

کاربرد اپل واچ در تشخیص کرونا حقیقت دارد؟

اخبار تصلا
اپل واچ، ساعت هوشمند برند اپل است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اپل واچ می‌تواند یک هفته زودتر از آزمایش‌های بالینی خطر ابتلا به ویروس کرونا در افراد و کاربران خود را تشخیص دهد. حال ببینیم کاربرد اپل واچ در تشخیص کرونا چگونه است؟

تصلا – در ساعت‌های هوشمند اپل واچ، قابلیتی وجود دارد که می‌توان ضربان قلب را اندازه گیری کند. همین قابلیت به این ساعت‌های هوشمند کمک می‌کند تا بتواند احتمال وجود ویروس کرونا تشخیص دهد. نکته مهم درباره کاربرد اپل واچ این است که این ساعت ‌های هوشمند هفت روز زودتر از تست‌های ویروس کرونا می‌توانند ابتلا به این بیماری را در افراد مختلف تشخیص دهند.

تکنولوژی نقش بسیار مهمی را در تغییر وضعیت سیستم بهداشتی و مراقبت از سلامت بازی می‌کنند. فناوری و استفاده از آن در سیستم بهداشت و درمان باعث می‌شود نه تنها مراقبت از بیماران و روش‌های مربوط به آن ارتقا و بهبود پیدا کند، بلکه هزینه‌های پرداختی برای درمان افراد تا حد قابل توجهی کاهش ‌یابد.

این واقعیت به خصوص در مورد تجهیزات مراقبت از سلامت پوشیدنی مثل ساعت ‌های هوشمند بسیار مشاهده شده است. بر اساس مطالعات انجام شده، تجهیزات مراقبت از سلامت پوشیدنی قادر به تشخیص بسیاری از بیماری‌ها در افراد مختلف هستند.

در واقع این تجهیزات با اندازه‌گیری علائم حیاتی افراد مختلف می‌توانند میزان احتمال ابتلا به یک بیماری را در آن فرد تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان و کاربردی

قابلیت اندازه‌گیری علائم حیاتی در افراد مختلف نه تنها به تشخیص بیماری در افراد کمک زیادی می‌کند بلکه این امکان را به کاربران می‌دهد تا اندازه گیری قند خون ، میزان اثرگذاری داروها و روش‌های درمانی که برای برطرف کردن بیماری خود استفاده و اجرا کرده‌اند با خبر شوند.

از طرفی این فناوری پوشیدنی امکان کنترل و تحت نظر قرار دادن بیماران از راه دور را فراهم می‌کنند. علاوه بر همه این‌ها، تجهیزات پوشیدنی حوزه سلامت با استفاده از اندازه‌گیری علائم حیاتی بیمار قبل و بعد از مصرف دارو و روش‌های درمانی امکان تصمیم گیری بهتر برای ادامه روند درمان بیماری را به خصوص در اختیار پزشکان و کاربران قرار می‌دهد.

نکته مهم در خصوص گجت پوشیدنی مثل اپل واچ برند اپل این است که این ابزار با اندازه‌گیری فشار خون، نرخ ضربان قلب و الگوی خواب کاربران قادر به تشخیص بیماری‌ها و میزان احتمال ابتلا به آن‌ها در کاربران حتی یک هفته قبل از بروز علائم مختلف بیماری در افراد مختلف می‌شوند.

بر اساس این واقعیت‌ها دانشمندان مطالعه‌ای را آغاز کرده‌اند که در آن به بررسی کاربرد اپل واچ در تشخیص زودهنگام ابتلای فرد به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ پرداخته‌اند.

نتایج این تحقیقات که توسط گروه تحقیقاتی در آزمایشگاه مونت سیانی انجام شده است نشان می‌دهد ساعت هوشمند اپل می‌تواند بسیار سریع‌ تر و زودتر تست ‌های سنتی بالینی ابتلا به کووید ۱۹ در کاربران را تشخیص دهد.

مطالعه صورت گرفته روی قابلیت تشخیص بیماری کووید ۱۹ در اپل واچ بین ماه‌های آپریل و سپتامبر سال ۲۰۲۰ با حضور ۳۰۰ نفر از کارمندان موسسه تحقیقاتی مونت سیانی که از ساعت‌های هوشمند اپل استفاده می‌کنند، انجام شده است.

در این مطالعه از یک اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی‌های اپل استفاده شده است که به صورت روزانه علائم حیاتی افراد و کاربران را جمع آوری می‌کند. جمع‌آوری این داده‌ها و علائم حیاتی به خصوص نرخ ضربان قلب یا HRV افراد به دانشمندان کمک می‌کند تا با مقایسه تغییرات در علائم حیاتی کاربر ابتلا به ویروس و بیماری کووید ۱۹ را در او تشخیص دهند.

واقعیت این است که نرخ ضربان قلب زمانی که یک نوع عفونت ویروسی در بدن انسان به وجود بیاید تغییر می‌کند. از آنجایی که بیماری کووید ۱۹ در اثر نفوذ ویروس کرونا به بدن افراد و درگیری ریه با عفونت شدید به وجود می‌آید، بنابراین نرخ ضربان قلب در افراد مبتلا به این بیماری تغییر پیدا می‌کند.

همین تغییرات در نرخ ضربان قلب می‌تواند به عنوان یک کمک و فاکتور تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در افراد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. معمولا میزان ضربان قلب در افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ پایین‌تر از نرخ ضربان قلب در افراد سالم است.

در مدت زمان اجرای آزمایش روی افراد استفاده‌کننده از اپل واچ در موسسه تحقیقاتی مونت سیانی، کارمندانی که نرخ ضربان قلب آن‌ها در یک بازه زمانی با کاهش مواجه شده است، افرادی بوده‌اند که بروز علائم مربوط به ابتلا بیماری کووید ۱۹ از جمله تب، لرز، خستگی، کوفتگی، درد بدن، سرفه‌های خشک، عطسه، آبریزش بینی، گلو درد، سردرد، اسهال، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و قرمزی و خارش چشم را گزارش کرده‌اند.

بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعه صورت گرفته روی کاربران اپل واچ در موسسه تحقیقاتی سیانی، این ساعت هوشمند قادر به تخشیص تغییرات ناگهانی در نرخ ضربان قلب کاربران بوده است.

این تغییرات نشان دهنده وجود ویروس کرونا در بدن فرد و ابتلای آن‌ها به بیماری کووید ۱۹ بوده است. جالب است بدانید که تمامی این علائم هفت روز قبل از ظهور علائم بیماری، احساس بیمار شدن و مثبت شدن نتیجه تست کرونا روی این شرکت کنندگان توسط ساعت هوشمند اپل‌ واچ ثبت شده است.

همچنین محققان در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که الگوهای HRV و یا همان تغییرات در نرخ ضربان قلب افراد در مدت زمان ۷ تا ۱۴ روز بعد از بروز علائم بیماری در فرد مبتلا به حالت عادی خود بر می‌گردد.

این تغییرات دقیقا شبیه به روند طی شده در میزان ضربان قلب فرد در هنگام ابتلا به ویروس کرونا و سپری کردن دوره نقاهت و نرخ ضربان قلب در هنگام بهبود بیماری است.

نتایج تحقیق صورت گرفته روی قدرت و کاربرد اپل واچ در تشخیص زودهنگام ویروس کرونا در مجله Medical Internet Research یا تحقیات پزشکی اینترنت چاپ شده است.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد کاربران ساعت‌ های هوشمند اپل واچ بسیار زودتر از سایر کاربران می‌توانند خطر و احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در خود تشخیص دهند و این مسئله نه تنها می‌تواند به آن‌ها برای درمان زودهنگام بیماری و جلوگیری از گسترش ویروس در ریه این افراد کمک کند بلکه باعث می‌شود این افراد با قرنطینه زودهنگام خود مانع گسترش و انتقال ویروس کرونا در جامعه بشوند.

موسسه تحقیقاتی دانشگاه استنفورد کالیفرنیا نیز در تحقیق مشابه روی کاربران ساعت‌های هوشمند اپل و یا اپل واچ و دو نمونه دیگر از تجهیزات مراقبت از سلامت پوشیدنی به نتایج مشابهی با مطالعه صورت گرفته در موسسه تحقیقاتی سیانی رسیده‌اند.

در هر دو این مطالعات نتایج نشان داده‌اند که استفاده از تجهیزات مراقبت از سلامت پوشیدنی، استفاده صحیح از آن‌ها و توجه به داده‌های ثبت شده توسط آن‌ها می‌تواند نقش مهمی را در مهار چرخه انتقال و همه‌گیری ویروس‌های واگیردار به خصوص ویروس کرونا بازی کند.

در مطالعه صورت گرفته در دانشگاه استفورد آمریکا، افرادی که از تجهیزات پوشیدنی مراقبت از سلامت برندهای گارمینی، فیت‌بیت و اپل واچ استفاده می‌کرده‌اند شرکت کرده‌اند.

محققان در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که ۸۱ درصد از شرکت کنندگان که نتیجه تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده است شاهد بروز تغییرات در نرخ ضربان قلب خود در حدود ۱۰ تا ۷ روز قبل از بروز علائم ابتلا به ویروس کرونا شده‌اند. نتایج این تحقیق در مجله پزشکی و سلامت Nature Biomedical engineering در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی ثبت شده است.

متاسفانه بر اساس یافته‌های دانشمندان و پزشکان فعال در حوزه ویروس‌شناسی و بیماریهای عفونی در مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا در حدود نیمی از افراد مبتلا به ویروس کرونا با وجود ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هیچ علائم خاصی از خود نشان نداده‌اند.

بی‌علامت بودن بیماری در گسترش و انتقال ویروس به خصوص ویروس کرونا بسیار موثر است. به همین دلیل در حال حاضر پزشکان به جای مشاهده علائم بیماری در فرد به علائم حیاتی او از جمله نرخ ضربان قلب در آن‌ها توجه می‌کنند.

محققان بر این باورند که توجه به داده‌های جمع‌آوری شده ثبت شده توسط تجهیزات مراقبت از سلامت پوشیدنی در خصوص علائم حیاتی  بیماران می‌تواند به تشخیص و شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ تا حد قابل توجهی کمک کند.

هرچه افراد مبتلا به این بیماری سریع‌تر شناسایی شوند، جلوگیری از انتشار ویروس در بین افراد مختلف سریع‌تر و آسان‌تر انجام خواهد پذیرفت.

در حال حاضر محققان مرکز تحقیقاتی مونت سیانی در حال تحقیق روی این موضوع هستند که آیا بررسی علائم حیاتی از جمله نرخ ضربان قلب، الگوی خواب، فعالیت‌های فیزیکی و مواردی از این دست در کادر درمان می‌تواند اثرات قرار گرفتن در شرایط سختی و مجاورت با بیماران کرونایی روی سلامت این افراد را نشان دهد.

به عبارت دیگر آیا می‌تواند با استفاده از بررسی علائم حیاتی در کادر درمان، به اثرات مخرب و مخفی قرار گرفتن در معرض شرایط سخت و هم‌نشینی با بیماران کرونایی به خصوص در کادر درمان دست یافت؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید منتظر انتشار نتایج آزمایشی که در حال انجام است باشیم.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | پایگاه خبری صنعت صوت و تصویر | بند ساعت‌ هوشمند را چگونه عوض کنیم؟
    جولای 14, 2021

    […] بیشتر بخوانید: کاربرد اپل واچ در تشخیص کرونا   […]

لینک کپی شد!