تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

مقایسه گوشی‌های شیائومی با گوشی‌های هواوی

گوشی هواوی یا شیائومی؟ کدام را بخریم؟

راهنمای خرید
هواوی یا شیائومی ؟! کدام بهتر است؟ گوشی‌های شیاپومی و هواوی جزو گوشی‌های بسیار محبوب بایار هستند و در جلب رضایت مشتریان رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ اما آیا می‌دانید نقاط قوت و ضعف کلی این گوشی‌ها نسبت به یکدیگر چیست و در کل کدام یک از این گوشی‌ها ارزش خرید بیشتری دارند؟

تصلا – هواوی قبل از وضع تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت گسترده وضعیت بسیار خوبی داشت و مسئولان آن به‌صراحت اعلام کرده بودند که قصد دارد این شرکت را به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان تبدیل کنند و سامسونگ را که بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان است، پشت سر بگذارد.

هواوی در این مسیر بسیار موفق بود و حتی توانست با اپل در یک سطح قرار گیرد و حتی از این برند پیشی بگیرد و جایگاه دومین شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی در جهان را تصاحب کند؛ اما از یک سو تحریم‌های سخت آمریکا و از سوی دیگر پیدایش برند نوپایی تحت عنوان شیائومی کار را برای هواوی سخت کرد. با این حال هنوز هم گوشی‌های این برند طرفداران خود را دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی ✔️ بهترین گوشی های ۲۰۲۱

هواوی یا شیائومی

در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که گوشی‌های کدام برند ارزش خرید بیشتری دارند تحریم‌های آمریکا باعث شده است گوشی‌های جدید هواوی دیگر به گوگل پلی استور و اپلیکیشن‌های آن و سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل گوگل دسترسی نداشته باشند  و کاربران این گوشی و گوشی‌های آنر که برند زیرمجموعه گوشی‌های هواوی است باید از سرویس جدیدی تحت عنوان Huawei Mobile Services برای دریافت اپلیکیشن‌های موردنظر خود استفاده کنند؛ اگرچه این سرویس تمام اپلیکیشن‌های ضروری و موردنیاز را در خود دارد، اما به هیچ عنوان به اندازه گوگل پلی استور کامل نیست.

از سوی دیگر استفاده از سایر سرویس‌های گوگل مانند گوگل مپ و گوگل درایو نیز در این گوشی‌ها امکان‌پذیر نیست. در ضمن اپلیکیشن یوتیوب و سایر اپلیکیشن‌های استریم ویدیو نیز در سرویس Huawei Mobile Services وجود ندارد و همین موضوع افراد را در مورد خرید گوشی‌های آنر و هواوی مردد می‌کند و حتی ممکن است بسیاری از خریداران این گوشی‌ها از خرید آن‌ها صرف‌نظر کنند (البته روش‌های غیررسمی زیادی برای نصب گوگل پلی استور روی گوشی‌های هواوی و استفاده از اپلیکیشن‌های آن وجود دارد) و به سمت گوشی‌های شیائومی روی آورند؛ البته گوشی‌های هواوی هم گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه کاملاً مناسبی هستند و می‌توانند نیاز بسیاری از کاربران را برطرف کنند. در این مطلب قصد داریم گوشی‌های هر دو برند را به‌صورت کلی بررسی کنیم تا ببینیم به‌طورکلی کدام یک از گوشی‌های هر دو برند ارزش خرید بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: برترین گوشی‌‌های تاشو یا فولد موجود در بازار

گوشی‌های پرچم‌دار

بدون تردید اگر پرفروش‌ترین گوشی‌های هر دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم، در مقایسه بین این دو برند چینی محبوب به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کنیم. شیائومی Mi 9 و هواوی P30 Pro جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های هر دو برند هستند؛ اگر قصد خرید پرفروش‌ترین گوشی یکی از این دو برند را دارید، اجازه دهید ببینیم کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارند.

اگرچه در کل گوشی‌های هر دو برند در بسیاری از موارد شبیه هم هستند؛ اما تفاوت‌هایی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.

به‌عنوان‌مثال نمایشگر P30 Pro کمی بزرگ‌تر است و بسته به مدلی که خریداری می‌کنید، حافظه داخلی بیشتری دارد. در مقابل Mi 9 کمی نازک‌تر است و از سرعت شارژ بالاتر و دوربین قدرتمندتری برخوردار است.

با وجود اینکه هر دو گوشی واقعاً زیبا و از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار هستند؛ اما به نظر می‌رسد انتخاب P30 Pro انتخاب منطقی‌تری است. این گوشی از مشخصات سخت‌افزاری بالاتر برخوردار است و حس خوشایندتری به کاربر القا می‌کند. درواقع می‌توان گفت این گوشی نمونه ارتقایافته گوشی Mi 9 محسوب می‌شود قدرت بالاتری دارد.

 قیمت

در مورد قیمت باید بگوییم گوشی‌های هر دو برند در تمام سطوح قیمتی بسیار عالی هستند. برخی از گوشی‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه شیائومی مانند Mi 9T و Mi Note 10 دارای سخت‌افزار کاملاً مناسب و عملکرد کاملاً قابل‌قبولی هستند. شیائومی در این گوشی‌ها به‌منظور کاهش قیمت آن‌ها و مقرون‌به‌صرفه کردن آن‌ها از تبلیغات استفاده کرده است؛ البته شاید چنین رویکردی برای افرادی که از اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده و نرم‌افزارهای Bloatware(نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده که در کارخانه روی گوشی نصب می‌شوند و امکان حذف آن‌ها وجود ندارد) و تبلیغات داخل اپلیکیشن‌ها متنفر هستند، اقدام جالبی نیست.

در گوشی‌های هواوی اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده و تبلیغات داخل نرم‌افزار، کمتر هستند؛ اما علیرغم اینکه گوشی‌های هر دو برند در هر رده قیمتی تقریبا سخت‌افزار مشابهی دارند، گوشی‌های هواوی به دلیل عدم برخورداری از تبلیغات کمی گران‌تر هستند؛ حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا گوشی‌های شیائومی با قیمت ارزان‌تر و تبلیغات بیشتر ارزش خرید دارند یا نه. جواب این سؤال مثبت است

در مورد تبلیغات شیائومی باید بگوییم نمایش تبلیغات در گوشی‌های این برند فرایند پیچیده‌ای دارد. اول از همه باید بگویم تبلیغات داخل اپلیکیشن‌ها در برخی از گوشی‌های این برند مانند Mi A1 و A2  اصلا وجو ندارد و در مدل‌های عرضه‌شده برای اروپا، اصلاً در هیچ یک از بخش‌های سیستم‌عامل تبلیغاتی دیده نمی‌شود؛ البته ظاهراً روش‌هایی برای مقابله با این تبلیغات و حتی حذف تمام آن‌ها وجود دارد. به طور خلاصه باید بگوییم تبلیغات داخل برخی از گوشی‌های شیائومی به‌منظور کمک به افزایش قدرت خرید کاربران توانایی مالی نه‌چندان قوی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین گوشی موبایل

 نرم‌افزار

همان‌طور که قبلاً گفتیم شباهت‌های بسیار زیادی بین گوشی‌های هم‌رده شیائومی و هواوی وجود دارد و تنها گوشی‌های برندی در این میدان رقابت پیروز هستند که از نرم‌افزار بهتری برخوردار باشند. سیستم‌عامل گوشی‌های هر دو برند اندروید است و تنها رابط کاربری گوشی‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. رابط کاربری با هدف استفاده راحت‌تر و سوییچ راحت‌تر بین بخش‌های مختلف سیستم‌عامل و چیدمان بهتر منو ایجاد شده است.

اگرچه در کل گوشی‌های اندرویدی مشترکات زیادی با یکدیگر دارند؛ اما وجود یک رابط کاربری خوب می‌تواند تغییرات زیادی در نرم‌افزار گوشی ایجاد کند و برگ برنده طلایی گوشی‌های یک برند باشد؛ در کل به نظر می‌رسد رابط کاربری گوشی‌های شیائومی یعنی MIUI از عملکرد بهتری برخوردار هستند؛ اما خوب یا بد بودن رابط کاربری یک گوشی بیشتر به نظر شخصی افراد بستگی دارد و نمی‌توان در مورد این موضوع با قاطعیت سخن گفت؛ در کل به نظر می‌رسد رابط کاربری گوشی‌های هر دو برند تقریباً می‌توانند به تمام انتظارات کاربران پاسخ دهند و نیازهای آن‌ها را برطرف کنند.

البته همان‌طور که قبلاً گفتیم تحریم‌های آمریکا و گوگل به‌شدت نرم‌افزار گوشی‌های هواوی را تحت تأثیر قرار داده است و عدم امکان استفاده از گوگل پلی استور و سایر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل می‌تواند بسیاری از کاربران را در مورد خرید گوشی‌های هواوی که در سال ۲۰۲۰ یا بعد از آن تولید شده‌اند، مردد یا حتی منصرف کند؛ البته هواوی اقداماتی برای طراحی و ایجاد سیستم‌عامل اختصاصی خود انجام داده که تاکنون چندان موفق نبوده است؛ خوشبختانه گوشی‌های شیائومی چنین مشکلی ندارند و می‌توانید آزادانه از پلی استور و سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنید؛ بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت در بخش نرم‌افزار برنده بی‌چون‌وچرای میدان رقابت گوشی‌های شیائومی هستند.

بیشتر بخوانید: خرید بهترین گوشی موبایل براساس بودجه

 پشتیبانی

هر دو برند به‌خوبی در کشور پشتیبانی می‌شوند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. آدرس دفتر مرکزی خدمات شیائومی در تهران تقاطع بلوار قیصریه و اندرزگو، نبش خیابان سلیمانی شرقی پلاک ۷۰ طبقه همکف است. ساعات کاری این مرکز خدماتی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۵ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ تا ساعت ۱۲ است.

بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

 نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری در مورد اینکه گوشی‌های کدام یک از این دو برند ارزش خرید بیشتری دارند، واقعاً کار دشواری است؛ اما نکته‌ای که با قاطعیت در مورد آن می‌توان سخن گفت این است که گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هر دو برند دارای کیفیت بالایی هستند و در سطح خود جزو گوشی‌های محبوب محسوب می‌شوند. در ضمن گوشی‌های پرچم‌دار این برند مانند گوشی‌های Mi 8، Mi 9 و Mi 10 کیفیتی بالا و در عین حال قیمت مقرون‌به‌صرفه و منطقی دارند؛ البته متأسفانه شیائومی رسماً اعلام کرده است که قیمت گوشی‌های این برند آینده افزایش می‌یابد؛ البته طبق گفته مسئولان این شرکت افزایش قیمت‌ها چندان زیاد نخواهد بود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۳/۱۰
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.

Comments are closed.

لینک کپی شد!