تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

سه مشکل رایج ماشین لباسشویی‌ها

رایج‌ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی چیست؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
علت خشک نکردن ماشین لباسشویی چیست؟ چرا خشک کن لباسشویی خراب می‌شود؟ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چه می‌تواند باشد؟ همه می‌دانیم که یکی از پرکاربردترین لوازم خانه ماشین لباسشویی است. شاید حدود 5 دهه از ورود این وسیله پرکاربرد به خانه‌های ما بگذرد اما در این مدت سرعت پیشرفت این وسیله بسیار سریع بوده تا جایی که دیگر لازم نیست لباس‎‌ها را جدا آبکشی و خشک کنیم و یا برای داشتن خشک‌کن از لباسشویی‌هایی دوقلو استفاده کنیم.


امروزه یک لباسشویی همه کاره را در آشپزخانه خود قرار می‌دهیم و دیگر نگران مسائلی مانند آبکشی و خشک کردن لباس‌ها نیستیم زیرا همه این اعمال توسط ماشین لباسشویی‌مان انجام می‌شود. اما تمام این پیشرفت‌ها کمکی به حل مشکلاتی که گاه به گاه برای ماشین لباسشویی به وجود می‌آید و آن را نیازمند تعمیر می‌کند، نکرده است. رایج ترین دلایل خرابی ماشین چیست؟ این سوالی است که امکان دارد در ذهن شما شکل گرفته باشد و همچنین سوالی است که در این مطلب قصد داریم در این مطلب تصلا پرس به طور مفصل به بررسی پاسخ آن بپردازیم.

اگر گه گاه مشکلاتی برای ماشین لباسشویی‌تان پیش می‌آید که نمی‌توانید دلیلش را بفهمید و یا دلتان می‌خواهد با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از وقوع اتفاقات این چنینی جلوگیری کنید، این مطلب مخصوص شماست. ما در مقاله پیش رو قصد داریم علت رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای ماشین لباسشویی پیش بیاید را بررسی کنیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نگهداری از ماشین لباسشویی با رعایت نکات ساده

رایج‌ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی چیست؟

به طور کلی برخی از دلایلی که باعث خرابی ماشین لباسشویی می‌شود، عبارت است از:

  • علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
  • علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
  • ایجاد مشکل در خشک کن لباسشویی
  • نچرخیدن ماشین لباسشویی

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ماشین شما پیش بیایید، خشک نکردن لباس در ماشین لباسشویی است. وقتی با علت سوختن وسایل برقی آشنا باشید، سریعتر میتوانید برای عیب یابی اقدام کنید. یعنی درواقع زمانی که خشک‌کن کار خود را تمام می‌کند لباس‌ها هنوز خیس یا نیمه خیس هستند. این یکی از رایج‌ترین ایرادات لباسشویی است اما، علت این مشکل را در کجا باید جستجو کرد؟

در واقع علت اینکه خشک کن لباسشویی درست کار نمی‌کند، می‌تواند مربوط به موارد متعددی باشد که عمده این موارد مربوط به خرابی یکی از قطعات ماشین است. اما همیشه هم اینطور نیست گاهی با یک ریست ساده می‌توانید مشکل را حل کنید. در ادامه به برخی از دلایلی که ممکن است منجر به خراب شدن خشک کن شده باشد می‌پردازیم.

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

اگر ریست کردن ماشین مشکل شما را حل نکرد، این مساله را بررسی کنید که بیش از حد ماشین لباسشویی خود را پر از لباس نکرده باشید زیرا یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند در خشک کن لباسشویی شما اختلال ایجاد کند، پر کردن بیش از اندازه مخزن آن است. برای اطلاع دقیق از میزان لباسی که می‌توانید در مخزن ماشین لباسشویی خود بریزید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

تنظیمات غلط

یک علت دیگر خشک نکردن ماشین لباسشویی، دادن برنامه اشتباه به ماشین و تنظیم غلط آن است. امکان دارد ماشین لباسشویی شما به صورت پیشفرض برنامه خشک کردن لباس را نداشته باشد و یا به دلیل برنامه دیگری مانند اتوکشی آسان به طور کامل آب لباس گرفته نشود. بنابراین حتما برنامه ماشین لباسشویی خود را چک و از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی و تخلیه نشدن آب

یکی دیگر از مواردی که ممکن است به موجب آن لباس‌های‌تان کاملا خشک نشود تحلیه نشدن آب ماشین است. علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را در ادامه بررسی خواهیم کرد. درحال حاضر برای اینکه مطمئن شوید خشک کن لباسشویی به این دلیل دچار مشکل نشده است، شلنگ تخلیه، فیلتر تخلیه و پمپ تخلیه را بررسی کنید.

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایلی که باعث خشک نکردن لباس در ماشین لباسشویی می‎‌شود، وجود مشکل در دور تند ماشین است. اگر دور تند ماشین لباسشویی کار نکند، لباس‌های درون مخزن به درستی خشک نخواهند شد. علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی را نیز در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد. در این قسمت تنها کافی است چک کنید دلیل خرابی خشک کن لباسشویی این مورد است یا نه.

بیشتر بخوانید: ۱۰ علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی

قطع شدن برق خشک کن

یک علت خشک نکردن ماشین لباسشویی قطع بودن برق خشک‌کن است. این مورد ممکن است به دلایلی مانند نوستان برق ساختمان، خراب شدن پریز برق و… پیش بیاید. ابتدا مطمئن شوید مشکل از برق ساختمان است یا از خود ماشین. سپس اگر مشکل از برق ساختمان بود باید از برق‌کار کمک بگیرید و در صورتی که مشکل از ماشین لباسشویی بود باید دستگاه خود را به تعمیرکار بسپارید.

از دیگر چیزهایی که ممکن است علت خشک نکردن لباس در ماشین لباسشویی باشد می‌توان به مواردی همچون خرابی ترموستات، خرابی برد دستگاه، خرابی فیلور حرارتی، خرابی المنت هیتر، خرابی دکمه خشک‌کن و… اشاره کرد. در صورتی که حدس می‌زنید مشکل از این موارد است باید ماشین لباسشویی خود را برای تعمیر به یک تعمیرکار مطمئن بسپارید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی شما ممکن است به دلایل مختلف با مشکل تخلیه نشدن آب روبه‌رو شود. این مشکل ممکن است از مسدود بودن شلنگ، پمپ یا فیلتر باشد. در واقع در بیشتر مواقع دلیل این امر ایراد در شلنگ تخلیه است. ممکن است شلنگ ماشین لباسشویی شما مسدود شده باشد، خم شده باشد و یا حتی درست نصب نشده باشد و به همین دلیل نتواند آب ماشین لباسشویی را به درستی تخلیه کند.

قبل از هر اقدام دیگری باید این موارد را بررسی کنید و درصورت نیاز شلنگ ماشین لباسشویی خود را تعویض کنید. در مورد شلنگ ماشین لباسشویی چند نکته مهم وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • طول شکلنگ نباید از ۸ متر بیشتر شود.
  • شلنگ را باید به‌گونه‌ای قرار دهید که امکان تا خوردن و پاره شدن آن به حداقل برسد.
  • ممکن است لباس‌های کوچک مانند جوراب مسیر شلنگ را مسدود کند، پس چک کردن این مورد را فراموش نکنید.
  • همچنین ممکن است لوله فاضلاب مسدود شده باشد اما شما فکر کنید علت خرابی ماشین از شلنگ است.

یک علت خشک نکردن ماشین لباسشویی مسدود شدن شلنگ دستگاه و در نتیجه آن تخلیه نشدن آب آن می‎شود این است که چندین بار از ماشین استفاده کنید و فیلتر آن را تمیز نکنید. یکی دیگر از مواردی که جلوی تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را می‌گیرد خرابی یا نیم‌سوز شدن پمپ تخلیه است.

بنابراین زمانی که مطمئن شدید مشکل از شلنگ یا فیلتر نیست، پمپ تخلیه را چک نمایید. خراب بودن پمپ را می‌توانید با مولتی متر یا سر و صدای بالای لباسشویی متوجه شوید. لازم به ذکر است که خرابی پمپ همچنین می‌تواند باعث تخلیه شدن سریع آب لباسشویی نیز شود. پمپ به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شود که در ادامه برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • شکستن پروانه پمپ تخلیه: در این صورت باید پمپ را تعویض کنید.
  • گیر کردن پرز لباس یا یک شی در پمپ: در این صورت باید پمپ را باز کرده و تمیز کنید.
  • صادر نشدن فرمان تخلیه توسط برد: در این صورت باید به تکنسین مراجعه کنید.
  • خراب شدن موتور پمپ تخلیه: ممکن است لازم به تعمیر یا تعویض موتور پمپ باشد.

بیشتر بخوانید: عیب یابی ماشین لباسشویی بوش

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست؟

درست کار کردن دور تند ماشین لباسشویی نیز ارتباط مستقیمی با خشک کردن یا نکردن البسه دارد اما به چه دلایلی دور تند ماشین لباسشویی دچار مشکل می‎شود؟ دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد که در ادامه به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد.

توجه نکردن به ظرفیت ماشین لباسشویی

یک علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی به ظرفیت مخزن مربوط می شود. مخزن ماشین لباسشویی شما ظرفیت مشخصی دارد که اگر بیش از این ظرفیت لباس وارد آن کنید، قطعات را دچار مشکل می‌کند. بنابراین اگر دور تند ماشین لباسشویی‌تان به درستی کار نمی‌کند قبل از هر چیز این مساله را چک کنید که بیش از اندازه لباس وارد مخزن نکرده باشید.

خرابی موتور ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شود، خرابی موتور است. اگر مطمئن شدید که ایراد از موتور است، باید به تعمیرکار مراجعه کنید زیرا تعمیر موتور نیاز به تخصص دارد.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

ایراد همچنین می‌تواند از برد الکترونیکی ماشین باشد. این قطعه بسیار حساس است و اگر خراب شد به احتمال زیاد باید آن را تعویض کنید و یا حداقل تعمیرش را به یک تکنسین کار بلد بسپارید.

علت کار نکردن دورتند ماشین لباسشویی را همچنین می‌توان در موارد دیگری همچون خرابی پمپ، مسدود بودن فیلتر، مسدود بودن شلنگ تخلیه آب و … نیز جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: عیب‌یابی ماشین لباسشویی سامسونگ

کلام آخر

در مقاله رایج ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی و علت خشک نکردن ماشین لباسشویی سه مشکل رایج که ممکن است برای ماشین لباسشویی شما پیش بیاید یعنی کار نکردن خشک‌کن، کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی و همچنین تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را بررسی کردیم.

تمام این موارد ممکن است به دلایل پیش پا افتاده‌ای مانند مسدود شدن شلنگ یا نوسان برق اتفاق بیافتد و به راحتی بتوان مشکل را در خانه حل کرد. همچنین ممکن است دلایل پیچیده‌تری مانند خرابی موتور یا برد الکترونیکی پیش بیایند که برای رفع‌شان به تکنسین نیاز است.

یک راه حل بهتر و کلی‌تری نیز وجود دارد که اگر همیشه آن را مد نظر قرار دهید، امکان به وجود آمدن این گرفتاری‌ها به حداقل می‌رسید. این راه‌حل سرویس کردن ماشین لباسشویی هر چند وقت یک بار است. زمانی که ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید اگر هرگونه مشکلی به وجود آمده باشد و یا احتمال به وجود آمدنش باشد را خواهید فهمید و قبل از خراب شدن ماشین آن را رفع خواهید کرد.

نکته بسیار مهمی که حتما باید بدان توجه کنید این است که اگر ماشین لباسشویی‌تان دچار مشکلی بود که برای حل آن باید به تعمیرکار مراجعه می‌کردید به هیچ عنوان خودتان اقدام به درست کردن آن نکنید زیرا ممکن است آسیب بیشتر و بزرگ‌تری به وسیله خود وارد کنید.

اگر نکته دیگری در خصوص دلایل خرابی ماشین لباسشویی وجود دارد که در این مقاله بدان اشاره شده است، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۳/۱۸
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | دلایل روشن نشدن لامپ مایکروفر چیست؟
    جولای 1, 2021

    […] بیشتر بخوانید: رایج‌ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی چیست؟  […]

لینک کپی شد!