تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: اول بانک‌ها را تعطیل کنید، بعد صنوف

ورشکستگی فروشندگان لوازم خانگی با تعطیلی‌های مکرر

اخبار تصلا
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران درباره تاثیر اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها در پی افزایش موارد ابتلا و موج پنجم شیوع کرونا بر صنوف، به «تصلا» گفت: متاسفانه طی دو سال گذشته، دولت اصلا به حرف اصناف گوش نکرده است، وقتی نظام بانکی باز است، تعطیلی اصناف چه معنایی دارد؟! اگر قرار است اصناف تعطیل باشند، بانک‌ها هم باید تعطیل شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران درباره تاثیر اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها در پی افزایش موارد ابتلا و موج پنجم شیوع کرونا بر صنوف، به «تصلا» گفت: متاسفانه طی دو سال گذشته، دولت اصلا به حرف اصناف گوش نکرده است، وقتی نظام بانکی باز است، تعطیلی اصناف چه معنایی دارد؟! اگر قرار است اصناف تعطیل باشند، بانک‌ها هم باید تعطیل شوند.

تصلا- اکبر پازوکی با اشاره به صنف لوازم خانگی، افزود: در مغازه‌های عرضه‌کننده لوازم خانگی مانند مغازه‌های فروش لباس یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تردد بالایی مشاهده نمی‌شود و برای مثال دو نفر از اعضای یک خانواده به بازار می‌آیند تا درنهایت یک آب میوه‌گیری یا اجاق گاز بخرند، ولی با اینحال وقتی دولت اعلام می‌کند که صنف ما نیز مانند دیگر صنوف باید تعطیل شود، می‌پذیریم، اما چرا دولت به حرفمان گوش نمی‌دهد؟

وی ادامه داد: وقتی چک‌هایمان برگشت می‌خورد، دولت می‌گوید رفع سوء‌ اثر می‌کند! کسبه، بنکدار، خرده‌فروش، فروشنده و تولیدکننده مانند زنجیره به یکدیگر وصل هستند و وقتی یک چک برگشت می‌خورد، مثل این می‌ماند که سنگی را به داخل یک حوضچه یا استخری پرتاب کنید، چه زمانی موج آن به اطراف می‌رسد؟ ما در همانجا قرار داریم و له می‌شویم.

پازوکی اضافه کرد: وزارت اقتصاد و امور دارایی در هفدهم خردادماه اعلام کرد که اصناف باید مالیات بدهند، مگر ما فرار کرده بودیم؟ این در حالی است که ما دارای پرونده مالیاتی هستیم، اما آنها حرفمان را گوش نکردند و وقتی دیدند ازدحام زیاد شده است، تاریخ را به پانزدهم تیرماه تغییر دادند، چرا از همان اول این تصمیم را نگرفتند؟

وی با تاکید بر اینکه از دولت خواهش می‌کنیم اول بانک‌ها را تعطیل کند و بعد نوبت ما برسد، گفت: بعد از اعلام تعطیلی بانک‌ها، به صنوف بگویند که مثلا دو ماه تعطیل باشند و از طرفی هم گفته شود که چک‌هایی که تاریخ سررسیدشان در این دو ماه بوده، بازپرداختشان از همین تاریخ به مدت دو ماه به تعویق بیفتد.

مغازه‌ها بسته‌اند؛ اما هزینه‌ها پابرجاست

پازوکی با اشاره به اینکه نتیجه تعطیلی‌های چندباره این است که اقتصاد مملکت می‌خوابد، خاطرنشان کرد: اگر در کشورهای اروپایی تعطیلی مشاغل را اعلام می‌کنند، به مردم و کسبه کمک می‌شود، اما دولت ما از کدام صنف حمایت مالی کرده است؟

وی با اشاره اینکه با وجود تعطیلی مغازه‌ها، تمامی هزینه‌ها از مالیات گرفته تا اجاره مغازه و پول آب و برق پابرجاست، ادامه داد: سال قبل، هزینه بیمه به تعویق افتاد اما پس از دو ماه همه آن را گرفتند و می‌توان گفت دولت چیزی به اصناف نبخشیده است، بلکه همیشه برعکس آن اتفاق افتاده است.

پازوکی با اشاره به تعطیلی‌هایی که از ابتدای سال بوده است، گفت: آیا تعطیلی‌ها در زمان اخذ مالیات توسط دولت لحاظ می‌شوند؟ وقتی دولت می‌خواهد به یک پرونده مالیاتی رسیدگی کند، ۳۶۵ روز و ۵۲ هفته را در نظر می‌گیرد، ما ۱۲۵ روز تعطیلی داریم، دولت این روزهای تعطیل را حساب نمی‌کند، یا الان ۷۰ روز تعطیلی داریم اما در نظر گرفته نمی‌شود! خسارت از این بالاتر؟

وی ادامه داد: همه اصناف که میلیاردر و ثروتمند نیستند، اگر نگاهی به خرده‌فروشی‌ها در سراسر کشور بیاندازیم، وقتی همه اینها یکدفعه تعطیل می‌شوند، هزینه زندگی خود را از کجا باید تامین کنند؟ آیا دولت هزینه آب  و برق آنها را می‌بخشد؟ حتی یک ماه هم بخشیده نمی‌شود؛ حال و روز تمام صنوف همین است. با اینحال فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تمام بخش‌ها مثل کیف و کفش یا لوازم خانگی باز هستند، آن‌ هم به این دلیل که بانک‌ها تعطیل نیستند. اگر اصناف تعطیل می‌شوند، انبارها هم باید تطعیل شوند و به دنبال آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای به غیر از قسمت مواد خوراکی و ضروری نیز باید تعطیل شوند.

پازوکی با بیان اینکه اگر امروز کسبه دکان خود را بفروشند و پولش را در بانک بگذارند، بیشتر سود می‌کنند، اضافه کرد: اما ما نیاز به کار داریم، و با روشن شدن چراغ یک مغازه سه نفر یا بیشتر از آن نان می‌خورند. متاسفانه، الان هم مستاجر گرفتار است و هم کسی که دکان را اجاره داده است، اینها از چه راهی هزینه‌هایشان را بدهند؟

خرده‌فروش، گران‌فروش نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با تاکید بر اینکه کسبه خرده‌فروش، گران‌فروش نیستند، به «تصلا» گفت: همیشه گفته‌ایم که گرانی داریم اما گران‌فروشی نداریم. باید به این نکته توجه کنیم که کسبه خرده‌فروش محتکر نیستند، چرا الان اینقدر اصرار داریم که مغازه‌هایمان را نبندند؟ چون ما به نان شب محتاجیم.

پازوکی ادامه داد: مردم باید به این نکته توجه کنند، کاسبانی که جواز کسب دارند، تخلف، فیک‌فروشی، گران‌فروشی یا احتکار نمی‌کنند، چون خودشان هم جزء همین مردم هستند. یک کاسب را به من معرفی کنید که ویلای چندمیلیاردی در لواسان داشته باشد، پس کسبه خرد نیستند که احتکار می‌کنند، چراکه حفظ آبرو برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

چگونه مردم به خرید آنلاین اعتماد کنند؟

پازوکی در پایان با توجه به رشد خریدهای آنلاین در چنین ایامی و موضوع چگونگی اعتماد مردم، به «تصلا» گفت: مغازه‌هایی که فروش آنلاین انجام می‌دهند، حتما باید جواز کسب را از اتحادیه دریافت کنند. علاوه بر این، اگر مردم می‌خواهند از صحت و سقم یک کالا اطمینان حاصل کنند، یا باید در سامانه ۱۲۴ از گارانتی دستگاه مطلع شوند یا اینکه کد #۷۷۷۷*۴* شماره‌گیری کنند تا مشخصات کالایی که به آنها معرفی شده، مشخص شود. بدین ترتیب، کالاهای فیک، بدون گارانتی یا کالای خارج از شبکه قانونی به مشتریان فروخته نمی‌شود.

وی در این باره، اضافه کرد: به مدت یک سال است که محصولات لوازم خانگی از قیمت‌گذاری در سامانه‌ها معاف شده‌اند ولی گارانتی این محصولات مشخص است. وقتی می گوییم تحریم هستیم، کالای خارجی هم وارد نمی‌شود، اگر کالای خارجی ثبت سفارش و از قبل به کشور وارد شده، گارانتی آن در سامانه ۱۲۴ موجود است. از آنجایی که قیمت‌ها در بازار ارز نوسان دارند و قیمت مواد اولیه به روز است و در بورس فروخته می‌شود، می‌توان انتظار داشت بهای محصولات لوازم خانگی ثبات داشته باشد؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سوسن یحیی پور
۱۴۰۰/۰۴/۱۴
سوسن یحیی‌پور هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد. فعالیت خبری و مطبوعاتی خودم رو در حوزه بازرگانی و اصناف از سال 94 آغاز کردم. در حال حاضر هم در بخش تحریریه تصلا مشغول به تولید محتوا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!