تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

ویژگی‌های یک اتوپرس مناسب چیست؟

بهترین مارک اتو پرس ایرانی کدام است؟

راهنمای خرید
کسانی که دنبال خرید بهترین مارک اتو پرس ایرانی هستند که هم مدت زیادی بدون نیاز به تعمیر کار کند و هم کار کردن با آن آسان و رضایت‌‍بخش باشد این سوال را می‌پرسند که اتوپرس چه مارکی خوب است؟

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: نوع زندگی و کار و همچنین سلیقه افراد در لباس پوشیدن باعث می‌شود داشتن لباس‌های اتوخورده، یکی از دغدغه‌های برخی افراد باشد. کارمندان شرکت‌های دولتی و خصوصی، کسانی که به دلیل شرایط کاری خود مدام باید در جلسات رسمی شرکت می‌کنند و همچنین افرادی که داشتن لباس اتوخورده را بخشی از خوش تیپی و خوش لباسی می‌دانند همگی به اتو احتیاج دارند.

اگر قرار باشد کار اتو زدن لباس‌ها را به مغازه‌های اتوشویی بسپاریم علاوه بر اینکه باید برای این کار وقت بگذاریم، ماهانه باید مبلغ قابل توجهی را خرج داشتن لباس‌های اتوخورده کنیم که این کار از عهده خیلی‌ها خارج است.

از طرف دیگر، اتو کشیدن با اتوهای معمولی مانند اتوبخارهای دستی که معمولا توی همه خانه‌ها پیدا می‌شود، کار سخت و وقت گیری است. باید ساعتی از روز را به این کار اختصاص داد و نتیجه کار هم خیلی وقت‌ها رضایت بخش نمی‌شود، چرا که اتو کردن برخی از لباس‌ها به دلیل نوع پارچه آنها با اتوی دستی امکان‌پذیر نیست و بعضی از جاهای لباس را هم با اتوی دستی خوب نمی‌توان اتو کرد.

به همین دلیل بعد از اینکه اتوهای معمولی و اتوهای بخار به بازار آمدند، شرکت‌های تولید لوازم خانگی اقدام به ساخت نوعی اتوپرس کردند که مناسب استفاده در خانه باشد. اتوپرس خانگی در واقع همان دستگاهی است که اتوشویی‌ها از آن برای اتو کردن انواع لباس‌ها از شلوار و پیراهن معمولی گرفته تا کت و حتی پالتو استفاده می‌کنند. اتوپرس‌های خانگی نوع کوچک و ساده‌تر اتوپرس‌های اتوشویی‌ها هستند که کار کردن با آنها حتی از اتوی معمولی هم راحت‌تر است و کیفیت اتوی لباس‌ها را هم بالا می‌برد.

داشتن یک اتوپرس در خانه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه و جوابگوی نیاز به داشتن لباس‌های اتو خورده و مرتب است. انواع و اقسام اتوپرس‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است، اما قبل از اینکه به معرفی بهترین مارک اتوپرس خارجی و بهترین مارک اتوپرس ایرانی بپردازیم لازم است بدانیم به طور کلی یک اتوپرس خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

حتما بخوانید: نکاتی که درباره خرید اتو مخزن‌دار نمی‌دانید

ویژگی‌های مارک اتو پرس خوب

بهترین مارک اتو پرس ایرانی باید چند ویژگی اساسی داشته باشد. مهم‌ترین ویژگی یک اتوپرس که می‌تواند ما را مجاب به انتخاب آن کند وزن و اندازه این دستگاه است. اتوپرس‌های خانگی به نسبت اتوپرس‌های صنعتی کوچک‌تر و کم وزن‌تر هستند، اما با این وجود دستگاهی نیستند که به راحتی امکان جا به جایی آن وجود داشته باشد. اتوپرس چیزی شبیه ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی است که بهتر است یک جای ثابت برای آن در نظر گرفت.

از آنجا که معمولا اتوپرس مثل ماشین لباس شویی یا ظرف شویی در آشپزخانه قرار داده نمی‌شود و باید آن را در اتاق گذاشت، مهم است که ابعاد مناسبی داشته باشد تا جای زیادی را اشغال نکند. برخی افراد هم از آنجا که اتوپرس دستگاهی نیست که مدام به کار بیاید، علاقه‌مند به جمع کردن آن بعد از هر بار استفاده هستند. اینطور لازم است اتوپرسی که انتخاب می‌کنید وزن زیادی نداشته باشد و به راحتی بتوان آن را جا به جا کرد.

توان مصرفی اتوپرس هم فاکتور دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. اتوپرس‌هایی با توان مصرفی بالا لباس‌ها را بهتر اتو می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب اتوپرس باید به آن توجه داشت خاموش شدن خودکار آن است. در زمان اتو کردن یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها سوختن لباس هاست. به همین دلیل ویژگی خاموشی خودکار در اتوهای بخار تعبیه شده است. این ویژگی در برخی از انواع اتوپرس‌ها هم وجود دارد، به این صورت که اگر ۱۰ ثانیه از آن استفاده نکنید دستگاه خود به خود خاموش می‌شود و به این صورت دیگر لازم نیست مدام نگران سوختن لباس‌ها باشید.

اندازه مخزن آب یک اتوپرس به ویژه برای کسانی که زیاد از این دستگاه استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. اگر لباس‌های زیادی برای اتو کردن دارید اتوپرسی را انتخاب کنید که مخزن آب بزرگ‌تری دارد. به این صورت لازم نیست مدام مخزن آب دستگاه را پر نمایید.

برخی از انواع اتوپرس‌های موجود در بازار قفل دارند. این ویژگی باعث می‌شود این دستگاه خطر کمتری برای کودکان و حیوانات خانگی داشته باشد.

قابلیت تنظیم دما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. اتو کردن انواع لباس‌ها با اتوپرس‌هایی که این ویژگی را دارند راحت‌تر است و کیفیت کار هم رضایت بخش خواهد بود.

شاید یکی از مهم‌ترین مزایای اتو کردن لباس‌ها با اتو پرس این باشد که اتوی آستین‌ها و یقه‌ها راضی کننده خواهد بود. اگر از آن دسته افرادی هستید که این موضوع برایتان مهم است حتما دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت جداگانه برای اتو کردن آستین و یقه لباس را داشته باشد.

در نهایت بهترین مارک اتو پرس ایرانی باید کفه خوبی داشته باشد. کفه اتوپرس‌ها اغلب آلومینیومی است، اما نمونه‌هایی از اتوپرس‌ها هم هستند که تفلونی هستند. انواعی از اتوپرس‌ها هم در بازار وجود دارند که کفه سرامیکی دارند.

هر چند آلومینیوم به نسبت تفلون و سرامیک گرما را بهتر منتقل می‌کند، اما توجه داشته باشید که اتوپرس‌هایی که تفلونی و سرامیکی هستند هرگز لباس‌ها را نمی‌سوزانند و این ویژگی می‌تواند باعث شود که اتوپرس‌هایی با کفه‌هایی از این جنس‌ها را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: اتو پرس دومنا بهتر است یا اتو مخزن دار؟

بهترین مارک اتو پرس ایرانی و خارجی

شرکت‌های معتبر تولید لوازم خانگی انواع متنوع اتوپرس‌ها را به بازار عرضه می‌کنند که مدل‌های مختلف آن در ایران نیز وجود دارد. ژانومه، بایترون، سرجیو، دومنا، هوگارو و برلیانت از معروف‌ترین برند‌های عرضه کننده اتوپرس هستند و برخی از تولیدکنندگان داخلی نیز در سال‌های اخیر اقدام به ساخت انواع اتوپرس کرده‌اند.

بهترین مارک اتوپرس خارجی

از نظر بسیاری از افرادی که قصد خرید یک اتوپرس خانگی را دارند بهترین اتوپرس خانگی اتوپرس ژانومه است. ژانومه یک شرکت تولید لوازم خانگی ژاپنی است که مدل‌های مختلف اتوپرس را به بازار عرضه می‌کند.

اتوپرس ژانومه مدل sp ۳۰۰ یکی از پرطرفدارترین اتوپرس‌های موجود در بازار است. اندازه مناسب و سبکی این مدل از اتوپرس‌ها یکی از ویژگی‌های اصلی آن است. این نوع اتوپرس که کفه آلومینیومی دارد تقریبا تمامی قابلیت‌های یک اتوپرس خوب از جمله خاموشی خودکار، سیستم ضد چکه، بخاردهی عمودی و سیستم ضد رسوب را دارد.

اتوپرس مدل ۵۲۰۰ هم مدلی دیگر از اتوپرس‌های ژانومه است که قابلیت‌های مدل قبلی را دارد. این اتوپرس سبک‌تر از مدل sp ۳۰۰ بوده و جنس کفه آن از تفلون است.

اتوپرس ژانومه مدل ۷۴۰۰ دیگر مدلی از اتوپرس‌های ژانومه است که نسبت به مدل‌های دیگر یک کاستی دارد و آن هم نداشتن مخزن ضد رسوب است.

یکی از بهترین مدل‌های اتوپرس ژانومه مدل ml400 است که اندازه‌ای بزرگ‌تر از دیگر مدل‌های اتوپرس این شرکت دارد و برای اتوکردن کت و مانتو مناسب‌تر است. این مدل اتوپرس سیستم بخاردهی از دو طرف دارد که کیفیت اتو کردن را بالا می‌برد.

اتوپرس‌های بایترون نیز معمولا جزو انتخاب‌های اول کسانی است که قصد خرید چنین دستگاهی را دارد. چند مدل از مدل‌های اتوپرس این شرکت در بازار موجود است که معروف‌ترین و بهترین آن مدل bsi-103 است.

وزن کم و ظرفیت مناسب مخزن آب آن از اصلی‌ترین ویژگی‌های این دستگاه است. علاوه بر این فلز کفه این اتوپرس کاملا نچسب است و وجود سیستم خاموشی خودکار آن باعث می‌شود با خیال راحت با این دستگاه کار کنید.

بایترون چند مدل دیگر اتوپرس هم دارد که از بهترین آ‌نها می‌توان به  bsi-95Xl، bsi-615، bsi-911، bsi-405bb  و bsi-411 اشاره کرد.

شرکت سرجیو هم نوعی اتوپرس با کیفیت و با قابلیت بالا به بازار عرضه کرده است که هر چند وزن آن نسبت به اتوپرس‌های دیگر بیشتر است، اما قابلیت‌های مختلف آن باعث می‌شود آن را جزو گزینه‌های مناسب برای انتخاب اتوپرس قرار دهیم. اتوپرس سرجیو مدل ssp-5200 سیستم قطع خودکارو ضد رسوب دارد و توان مصرفی آن ۱۶۰۰ وات است. جنس کفه این مدل از تفلون است و مخزن آب آن ۴۵۰ میلی لیتر گنجایش دارد.

شرکت دومنا یکی از تولیدکنندگان اتوپرس است که مدل‌های مختلفی از این دستگاه را به بازار عرضه می‌کند. بسیاری اتوپرس‌های دومنا را از بهترین انواع اتوپرس‌ها می‌دانند، چرا که این دستگاه‌های یک ویژگی قابل توجه دارند و آن هم این است که به رغم اندازه کوچک و وزن کم، مخزن آب بزرگی داشته که تقریبا شما را بی‌نیاز از پر کردن آب در کار یک‌ساعته با آن می‌کند. اتوپرس مدل ۲۱۵۰ دومنا پرطرفدارترین اتوپرس دومنا است که تنها ۱۰.۵ کیلو وزن دارد و مخزن آب آن گنجایش ۷۵۰ میلی لیتر را دارد.

کفه این اتوپرس از فلز با کیفیت ساخته شده و قابلیت خاموشی خودکار و سیستم ضد رسوب دارد. مدل‌های sp4401، ۸۰۰۲، sp801،۴۴۰۲ و ۲۹۰۰ دومنا نیز از مدل‌های با کیفیت اتوپرس موجود در بازار هستند.

اگر به دنبال اتوپرسی با وزن کم، توان مصرفی بالا و مخزن آب بزرگ هستید، می‌توانید یکی از مدل‌های اتوپرس هوگارو را انتخاب کنید. اتوپرس مدل ۵۴۰۰ هوگارو که سیستم ضد رسوب و بخاردهی عمودی دارد، یکی از بهترین مدل‌های اتوپرس موجود در بازار است. وزن این اتوپرس ۱۱ کیلوگرم و کفه آن چدنی است. مدل‌های ۴۰۰۰،۸۲۵۰، ۸۰۸۰،۴۲۰۰ و ۸۰۰۲ نیز مدل‌های با کیفیت اتوپرس هوگارو هستند.

برلیانت دیگر شرکت معتبر تولید لوازم خانگی است که مدل‌هایی از اتوپرس‌های آن در بازار موجود است. این اتوپرس‌ها که ظاهر بسیار زیبایی دارند در مدل‌های ۱۰۶۰۰، ۹۲۰۰، ۹۳۰۰ و ۱۰۱۰۰ عرضه شده اند.

اتوپرس ایرانی

انواع اتوپرس‌های ایرانی نیز در بازار لوازم خانگی موجود است. بهترین مارک اتوپرس ایرانی پارس خزر است و علاوه بر آن انواع دیگری از اتوپرس ایرانی از جمله اتوپرس سام و عرشیا که تحت لیسانس آلمان است در بازار وجود دارند.

قیمت اتوپرس به نسبت مارک، اندازه، قابلیت‌ها و همچنین لوازم جانبی آن متفاوت است. کف قیمت‌ها برای این دستگاه حدود چهار میلیون تومان است و قیمت بهترین نوع اتوپرس‌های موجود در بازار به ۱۰ میلیون تومان نمی‌رسد. چه اتوپرس‌های ایرانی و چه اتوپرس‌های خارجی گارانتی دارند و معمولا شرکت‌هایی کار تعمیرات آنها را انجام می‌دهند.

حتما بخوانید: معرفی بهترین مارک اتوپرس + قیمت

کلام آخر

شاید زمانی داشتن یک اتوی معمولی یا اتوی بخار کفایت می‌کرد، اما در زمان حاضر که بسیاری از افراد کمبود وقت دارند یا ترجیح می‌دهند جای دقایق طولانی اتو زدن، با استفاده از یک دستگاه کارشان را با سرعت پیش ببرند، بیش از گذشته وجود یک اتوپرس در خانه لازم به نظر می رسد. هر چند ممکن است برخی تصور کنند خرید یک اتوپرس هزینه اضافی است، اما اگر یک حساب سر انگشتی کنیم متوجه می‌شویم که هزینه اتو کردن لباس‌ها در اتوشویی در مدت زمان طولانی بیشتر از هزینه خرید یک اتوپرس می‌شود. از طرف دیگر شما با داشتن این دستگاه در خانه از کیفیت اتوی لباس‌هایتان مطمئن خواهید بود و برای داشتن لباس‌های اتو خورده به برنامه ریزی و وقت گذاشتن برای رفتن به اتوشویی نیازی ندارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۱۰/۲۰
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!