تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کولر گازی گری ساخت کجاست؟+ قیمت

راهنمای خرید
کولر گازی گری یکی از کولرهای گازی پراستفاده در ایران محسوب می‌شود و کولرهای گازی این برند در سال‌های اخیر فروش بالایی در کشورمان داشته‌اند.

کولر گازی گری یکی از کولرهای گازی پراستفاده در ایران محسوب می‌شود و کولرهای گازی این برند در سال‌های اخیر فروش بالایی در کشورمان داشته‌اند. در این مطلب قصد داریم با بررسی کولرهای گازی گری از ابعاد مختلف، بیان مزایا و معایب آن و بررسی نظرات مصرف‌کنندگان آن‌ها، ببینیم آیا این کولرها ارزش خرید دارند یا نه. در ضمن در این مطلب به بیان نکات لازم در رابطه با نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی گری از کولر گازی اصل نیز می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • کولر گازی گری ساخت کجاست
  • نظرات در مورد کولر گازی گری
  • مزایا و معایب کولر گازی گری
  • بهترین مدل‌های کولر گازی و قیمت آن‌ها
  • نحوه تشخیص کولر گازی گری اصل از فیک

کولر گازی گری ساخت کجاست؟

اصلیت برند گری متعلق به کشور آمریکا است؛ اما محصولات این برند در چین تولید می‌شود و دارای قطعات چینی هستند؛ کیفیت و دوام کولرهای گازی این برند در سال‌های اخیر کاملاً ثابت شده است و اکثر افراد با اطمینان کامل آن‌ها را خریداری می‌کنند.

نظرات در مورد کولر گازی گری

با بررسی نظرات مصرف‌کنندگان کولر گازی گری متوجه شدیم که تمام مصرف‌کنندگان از کیفیت آن کاملاً راضی بوده‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان معتقدند کولرهای گازی این برند جزو بهترین کولرهای گازی در کشور هستند.

اکثر مصرف‌کنندگان در مورد کیفیت ساخت بالایی این کولرها، کم‌صدا بودن آن‌ها، قدرت پرتاب باد مناسب و عملکرد کاملاً قابل‌قبول این کولرها در زمینه خنک‌کنندگی توافق نظر دارند. همچنین به اعتقاد بسیاری از مصرف‌کنندگان قیمت این کولرهای گازی نسبت به کیفیت، عملکرد و قابلیت‌های آن‌ها کاملاً قابل‌قبول است و واقعاً ارزش خرید دارند.

مزایا و معایب کولر گازی گری

کولرهای گازی گری دارای مزایای زیادی هستند که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد؛ اما درعین‌حال معایبی نیز دارند که به‌سادگی نمی‌توان از کنار آن‌ها عبور کرد.

مزایا

  • اینورتر هوشمند جهت ایجاد بهترین عملکرد همچنین برای کولر و کاهش مصرف انرژی آن تا جای ممکن. این فناوری باعث شده است مصرف کولر گازی‌های گری تا ۶۵ درصد کاهش یابد که میزان قابل‌توجهی است.

دلیل اصلی مصرف بالای برق کولرهای گازی قدیمی و بدون اینورتر، روشن و خاموش شدن مکرر کمپرسور آن‌ها است. کمپرسور کولرهای گازی قدیمی هنگامی‌که دمای محیط به دمای تنظیم‌شده برسد، خاموش می‌شود و پس از افزایش دما دوباره روشن می‌شود و در هنگام روشن شدن برق بسیار زیادی مصرف می‌کند؛ اما کمپرسور کولرهای اینورتر در هنگام رسیدن دمای محیط به دمای تنظیم‌شده خاموش نمی‌شوند و تنها دور آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل مصرف برق کولرهای اینورتر بسیار کمتر از کولرهای غیراینورتر است.

  • برخورداری از کمپرسور دارای دقت و ثبات بالا جهت بهبود عملکرد کولر
  • سازگاری با ولتاژهای مختلف که باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود و آسیب‌پذیری آن در زمان نوسان ولتاژ را کاهش می‌دهد.
  • برخورداری از گاز مبرد R410 که دارای عملکرد سرمایشی بسیار بهتر نسبت به سایر گازهای مبرد است و در مقایسه با آن‌ها آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کند.
  • برخورداری از فناوری‌های روز دنیا جهت کاهش صدا
  • مقاومت بالا در زمان استفاده از آن در شرایط آب‌وهوایی خشن و بسیار بد (مدل‌های دارای کمپرسور T3)
  • برخورداری از راندمان ۹۹ درصدی در تبدیل جریان برق به انرژی
  • مقاومت بالای کمپرسور در برابر افزایش دما در کولرهای گازی گری دارای کمپرسور T3 که برای استفاده در مناطق دارای آب‌وهوای بسیار گرم طراحی و ساخته شده‌اند (البته مدل GWH12QC-K3NNB8B دارای کمپرسور T1 و تنها مناسب مناطق معتدل است)
  • برخورداری از نمایشگر روی پنل
  • عرضه لوله مسی همراه با کولر
  • برخورداری از حالت خواب: در صورت فعال شدن این حالت دمای اتاق در هر ساعت یک تا دو درجه افزایش پیدا می‌کند که باعث می‌شود دمای اتاق برای خواب راحت کاملاً مناسب شود
  • برخورداری از حالت توربو جهت کاهش دمای اتاق  به کمترین میزان ممکن در سریع‌ترین زمان ممکن
  • برخورداری از فیلتر تصفیه هوا و سیستم آنتی باکتریال: کولرهای گازی گری دارای فیلتر بهداشتی آنتی باکتریال تصفیه هوا هستند که با مکش هوای داخل ساختمان و حذف ذرات گردوغبار و سایر ذرات آلاینده معلق در هوا و همچنین باکتری‌های بیماری‌زا معلق در آن، هوای محیط را کاملاً تمیز و عاری از هرگونه ذرات آلاینده و بیماری‌زا می‌کند
  • برخورداری از حالت Auto Restart که باعث می‌شود کولر گازی پس از قطع برق مجدداً به‌صورت خودکار با همان تنظیمات اعمال‌شده روشن شود (مدل GWH12QC-K3NNB8B)
  • کنترل از راه دور کولر با استفاده از شبکه وای فای: شما می‌توانید با متصل کردن کولرهای گازی گری به مودم وای فای، آن‌ها را از راه دور با گوشی کنترل و خاموش یا روشن کنید. در ضمن تنظیم دما و اعمال سایر تنظیمات از راه دور نیز با استفاده از این قابلیت امکان‌پذیر است.
  • امکان تنظیم جریان باد به‌صورت دستی

معایب

  • عدم برخورداری کمپرسور از فین‌های طلایی یا پره‌های طلایی: امروزه سطح خارجی کندانسور بسیاری از کولرهای گازی مدرن و جدید دارای فین‌های طلایی هستند. وجود این فین‌ها در کولرهای گازی جدید یکی از مزایای شاخص آن‌ها نسبت به کولرهای قدیمی است. این فین‌ها دارای مقاومت بالایی هستند و طول عمر دستگاه و کویل (قطعه‌ای بسیار مهم در کولر گازی برای تبدیل مبرد کمپرسور به گاز سرد و انتقال هوای خنک به محیط) افزایش می‌دهند و از پوسیدگی و ایجاد رسوب‌های مختلف در اطراف کویل نیز جلوگیری می‌کنند.

این فین‌ها به دلیل محافظت بسیار خوب از کویل کولر گازی باعث تقویت عملکرد تهویه آن نیز می‌شوند (البته کمپرسور کولر گازی گری بدون اینورتر مدل GWH12QC-K3NNB8B دارای این فین‌ها است)

مصرف برق کولر گازی گری

همان‌طور که گفتیم کولرهای گازی این برند دارای کمپرسور اینورتر هوشمند هستند که باعث می‌شود مصرف برق آن‌ها تا جای ممکن کاهش پیدا کند. شرکت سازنده مدعی است این فناوری می‌تواند مصرف برق کولر را تا ۶۰ درصد کاهش دهد؛ البته این ادعا بیشتر یک ترفند تبلیغاتی برای افزایش فروش است و میزان مصرف برق کولرهای گازی اینورتر نسبت به انواع معمولی، در عمل تنها در حدود ۲۵ درصد کمتر از کولرهای گازی غیر اینورتر است؛ اما با این حال خیال‌تان بابت مصرف کم کولرهای گازی راحت باشد.

بهترین مدل‌های کولر گازی گری

قیمت کولر گازی ۳۰۰۰۰ گری اینورتر لومو مدل GWH30QF که یکی از بهترین کولرهای گازی گری محسوب می‌شود و تمام مزایای مذکور برای کولرهای گازی گری را دارد، در حال حاضر در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در حدود ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت ظرفیت ۳۶۰۰۰ این مدل ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ظرفیت ۲۴۰۰۰ در حدود ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ظرفیت ۱۸۰۰۰ در حدود ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ظرفیت آن ۱۳۰۰۰ در حدود ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت کولر گازی ۱۲۰۰۰ گری بدون اینورتر مدل GWH12QC-K3NNB8B در حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ظرفیت ۱۸۰۰۰ این مدل ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است

تشخیص کولر گازی گری اصل از فیک

متأسفانه در حال حاضر کولر گازی‌های گری به‌صورت رسمی در ایران به فروش نمی‌رسند و در صورت تمایل باید آن‌ها را از بازارهای مرزی تهیه کنید. در سال‌های اخیر نمونه‌های تقلبی کولر گازی‌های گری بسیار زیاد شده است و باید در هنگام خرید آن‌ها با احتیاط کامل عمل کنید.

همان‌طور که گفتیم کولرگازی‌های گری ساخت چین هستند و اگر هنگام خرید آن‌ها با نمونه‌های چینی و آمریکایی مواجه شدید، قطعاً آن نمونه‌ها فیک و تقلبی هستند و باید از خرید آن‌ها به‌شدت اجتناب کنید.

یکی دیگر از روش‌های تشخیص کولر اصل از کولر تقلبی مطابقت ظاهر کنترل با تصاویر منتشرشده از کنترل اصلی کولر گازی گری در اینترنتی است. تنها چند نمونه از کنترل‌های اصلی کولر گازی گری طراحی و ساخته شده است. در صورت مشابه نبودن کنترل کولر در حال خرید با کنترل‌هایی که تصاویر آن‌ها در اینترنت منتشر شده است، کولری که در حال خرید آن هستید، اصل نیست.

برای مشاهده تصاویر منتشرشده از کنترل‌های کولر گازی گری تنها کافی است عبارت «Gree Remote Contol» را در گوگل جستجو کنید. از دیگر ویژگی‌های یک کولر گازی تقلبی می‌توان به استفاده از گاز مبرد R22 به‌جای R410 در آن، عدم تطابق شماره سریال درج‌شده روی کارتون با شماره سریال درج‌شده روی پلاک دستگاه و بی‌کیفیت بودن قطعات مورداستفاده در بدنه و کندانسور دستگاه (با کمی دقت می‌توانید به‌راحتی متوجه این موضوع شوید) اشاره کرد.

سخن پایانی

کولرهای گازی گری دارای کیفیت کاملاً قابل‌قبول و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند. این کولرها کم‌صدا و کم‌مصرف هستند. در ضمن قدرت پرتاب باد آن‌ها و عملکرد خنک‌کنندگی آن‌ها کاملاً شما را راضی می‌کند؛ البته همان‌طور که گفتیم کولرهای گازی گری دیگر به‌صورت رسمی در داخل کشور به فروش نمی‌رسند و در صورت تمایل برای خرید این کولرها، باید آن‌ها را از بازارچه‌های مرزی تهیه کنید. در صورت تمایل برای خرید کولر گازی از بازارچه‌های مرزی باید کاملاً با احتیاط عمل کنید و مراقب باشید فروشندگان سودجو با فروش مدل‌های تقلبی به شما فریب‌تان ندهند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۱/۰۲/۰۵
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!