تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال

کنترل کولر گازی جنرال چگونه کار می‌کند؟

راهنمای استفاده
جنرال یکی از برندهای مطرح کولر گازی است و کیفیت و دوام کولر گازی‌های این برند کاملاً ثابت شده است. در این مطلب راهنمای کنترل کولر گازی جنرال، شمارا با نحوه کار کنترل کولر گازی جنرال وظایف دکمه‌های مختلف آن آشنا کنیم.

تصلا-جنرال یکی از برندهای مطرح کولر گازی است و کیفیت و دوام کولر گازی‌های این برند کاملاً ثابت شده است. در این مطلب راهنمای کنترل کولر گازی جنرال، شمارا با نحوه کار کنترل کولر گازی جنرال وظایف دکمه‌های مختلف آن آشنا کنیم.

لازم به ذکر است کنترل کولرهای گازی تمام برندها تقریباً دارای دکمه‌های مشابه هستند و تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین ممکن است پس از مطالعه این مطلب بتوانید کاربرد دکمه‌های کنترل کولر گازی سایر برندها را نیز بفهمید. در ادامه با توضیح در مورد هر دکمه به شما میگوییم دکمه‌های مشابه این دکمه آن در سایر کنترل‌ها چه شکل یا نوشته‌ای دارند.

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال

قبل از آغاز بیان نحوه کار با کنترل کولر گازی جنرال باید بگوییم این کنترل مجهز به یک نمایشگر ساده است که در آن آیکون‌ها و اشکال مربوط به حالت‌ها و ویژگی‌های فعال نمایش داده می‌شوند و دمای تنظیم‌شده برای کولر گازی را نیز می‌توانید در آن مشاهده کنید.

دکمه Mode: این دکمه اصلی‌ترین دکمه در کنترل کولر گازی جنرال و کنترل سایر کولرها محسوب می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از آن حالت‌های مختلف را برای کولر فعال کنید. این حالت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

فن (Fan): در این حالت کندانسور کولر روشن نمی‌شود و تنها فن کولر کار می‌کند و درست مانند یک پنکه معمولی فقط باد می‌زند. این حالت برای زمانی مناسب است که به سرمایش و گرمایش نیاز نداشته باشید و تنها بخواهید هوا کمی خنک و جابجا شود (این حالت برای فصل بهار مناسب است).

با فعال شدن این حالت، علامتی شبیه به یک پره در گوشه نمایشگر ظاهر می‌شود. در برخی از ریموت کنترل‌ها دکمه‌ای مجزا برای این حالت تعبیه شده است که با کلمه Fan مشخص شده است یا علامتی شبیه به پره در بالای آن دیده می‌شود.

سرمایش (Cool): با فعال شدن این حالت کولر باد سرد میزند و علامتی شبیه به یک دانه برف روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

گرمایش (heat): در این حالت کولر باد گرم میزند و علامتی شبیه به خورشید در نمایشگر ظاهر می‌شود. لازم به ذکر است درصورتی‌که کولر در حال کار باشد و حالت آن را از سرمایش به گرمایش یا بالعکس تغییر دهید، فن کولر برای تغییر سیستم آن، در حد دو یا سه دقیقه خاموش می‌شود و اصلاً نباید نگران این موضوع باشید.

در زمانی که کولر در حالت گرمایش قرار دارد هر چند دقیقه یک‌بار فن کولر به‌طور کامل خاموش می‌شود تا عملیات یخ‌زدایی کندانسور انجام شود. پس از اتمام این فرآیند  کندانسور به کار خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین زمانی که در حالت گرمایش فن خاموش می‌شود، سیستم کولر همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و اصلاً نباید نگران این موضوع باشید.

حالت خودکار (Auto): با فعال شدن این حالت، کولر در حالت خودکار قرار می‌گیرد و بسته به دمای که شما برای محیط مشخص کرده‌اید، به‌صورت خودکار وارد حالت سرمایش یا گرمایش می‌شود. این حالت برای زمانی مناسب است که در محل حضور نداشته باشید و بخواهید دمای محیط در میزان یکنواختی تنظیم شود.

حالت خشک (ِ Dry): این حالت در حقیقت حالت تهویه مطبوع است و زمانی که فعال شود، کولر با جذب رطوبت هوا آن را خشک می‌کند و باعث می‌شود باکتری‌های معلق در هوا از بین بروند. در ضمن با جذب رطوبت هوا تنفس در آن راحت‌تر می‌شود و رطوبت بیش از حد بدن شما را آزار نمی‌دهد. این حالت برای مناطق شمالی و جنوبی ایران مناسب است. در زمان فعال شدن این حالت علامتی شبیه به یک قطره آب در نمایشگر ظاهر می‌شود.

دکمه‌های Temp: این دکمه‌ها دو دکمه هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دمای تنظیم‌شده برای کولر را افزایش یا کاهش دهید. برای افزایش دما باید از دکمه دارای فلش رو به بالا و برای کاهش دما از دکمه دارای فلش رو به پایین استفاده کنید (کلمه Temp مخفف کلمه Temperature به معنی دما است). در کنترل برخی از کولر گازی این دو دکمه با دماسنج مشخص شده‌اند. توصیه می‌کنیم همیشه دما را در محدوده دمای رفاه یعنی ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

دکمه‌های On و Off: با استفاده از این دکمه می‌توانید کولر را روشن یا خاموش کنید. برای روشن کردن دستگاه از دکمه On و برای خاموش کردن از دکمه Off استفاده کنید. در ریموت کنترل برخی از کولرهای گازی تنها یک دکمه برای خاموش و روشن کردن کولر وجود دارد که با علامت یک دایره با خطی میان آن مشخص شده است.

دکمه Fan Speed (سرعت فن): با این دکمه می‌توانید سرعت فن کولر را در چهار حالت کم، متوسط، زیاد و نامنظم (حالت کوهستانی) تنظیم کنید. در برخی از ریموت کنترل‌ها این دکمه با شکلی شبیه به یک پره با یک دایره دور آن مشخص شده است.

حالت SWING: با استفاده از این دکمه می‌توانید جهت وزش باد کولر را مشخص کنید در حقیقت با این دکمه می‌توانید مشخص کنید دمپرهای کولر گازی (پره‌هایی که در زیر پنل و در مسیر خروج هوا قرار دارند) ثابت یا متحرک باشند. با استفاده از این دکمه می‌توانید جریان وزش باد را طوری تنظیم کنید که باد مانند زمانی که پنکه در حال چرخش است، به شما برخورد کند.

دکمه Air Flow (جریان هوا): با استفاده از این دکمه می‌توانید جریان باد را در سه جهت تغییر دهید.

Timer (تایمر): با استفاده از این دکمه می‌توانید مدت‌زمان مشخصی را برای روشن یا خاموش شدن کولر مشخص کنید. درصورتی‌که این دکمه را دوباره فشار دهید، حالت تایمر لغو می‌شود.

دکمه Hold (قفل کودک): درصورتی‌که این دکمه را بزنید تمام دکمه‌های کنترل غیرفعال می‌شوند با این کار می‌توانید از به هم خوردن تنظیمات کولر به دلیل بازی کودکان با کنترل کولر جلوگیری کنید. حتی ممکن است خود شما هم ناخواسته دکمه‌ای را بزنید که باعث به هم خوردن تنظیمات کولر شود.

دکمه (Sleep): زمانی که این دکمه را بزنید حالت خواب کولر چه روشن و چه خاموش باشد فعال می‌شود. پس از فعال شدن این حالت دمای اتاق در حالت متعادل نگه داشته می‌شود و در هر ساعت تنها یک یا دو درجه تغییر می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با فعال کردن حالت از تغییر دمای ناگهانی فضایی که در آن خواب هستید جلوگیری کنید تا خواب راحتی داشته باشید.

در زمان فعال شدن این حالت صدای فن نیز به میزان قابل‌توجهی کمتر می‌شود. دکمه مربوط به این حالت در ریموت کنترل برخی از کولر گازی‌ها با علامتی شبیه یه هلال ماه مشخص شده است. درضمن در زمان فعال شدن این حالت علامتی شبیه به هلال ماه در نمایشگر نیز نمایش داده می‌شود

دکمه Turbo (توربو): با فعال شدن این حالت، کولر گازی با تمام قدرت خود کار می‌کند تا دمای اتاق را در سریع‌ترین زمان ممکن به حداقل میزان ممکن برساند

Lamp (لامپ): زمانی که این دکمه را بزنید، صفحه نمایشگر کنترل روشن می‌شود

Auto Clean (خود تمیزکنندگی): خود تمیزکنندگی قابلیتی در کولر گازی‌های جدید است که با فعال آن فن با تمام قدرت کار می‌کند که باعث می‌شود گردوغبار فیلترهای تصفیه هوای کولر به‌صورت خودکار تمیز و رطوبت داخل پنل نیز خشک شود. توصیه می‌کنیم هر چند وقت یک‌بار این دکمه را بزنید تا قسمت داخلی پنل تمیز شود و با خشک شدن رطوبت داخل پنل، عمر مفید قطعات داخل آن حفظ شود. در کولرهای گازی‌جنرال این حالت قبل و بعد از حالت سرمایش و حالت رطوبت‌گیری قابل‌استفاده است.

توجه: درصورتی‌که کنترل کولر عمل نمی‌کند یا عملکرد آن مختل شده است، می‌توانید کنترل را ریست کنید. در بسیاری از موارد مشکل مربوط به ریموت کنترل با ریست کردن آن برطرف می‌شود. برای ریست کردن کنترل کولر گازی تنها کافی است سوزن یا شی‌ء نوک‌تیز را در داخل حفره پایین ریموت کنترل وارد کنید و آن را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا کنترل ریست شود و به تنظیمات اولیه بازگردد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۱/۰۲/۱۷
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!