تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را چگونه ضدعفونی کنیم؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
ماشین لباسشویی را چگونه ضدعفونی کنیم؟ تمیز کردن و تعداد دفعات ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی، تأثیر مستقیم بر روی تمیزی و بهداشت لباس‌های شما دارد. ماشین لباسشویی همچون دیگر لوازم کاربردی موجود در خانه نیاز به نگهداری اصولی و صحیح دارد. هر گونه سهل‌انگاری در استفاده و مراقبت از لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، منجر به آسیب دیدن دستگاه شده و از طول عمر آن کم می‌کند.

تصلا– ماشین لباسشویی را چگونه ضدعفونی کنیم؟ تمیز کردن و تعداد دفعات ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی، تأثیر مستقیم بر روی تمیزی و بهداشت لباس‌های شما دارد. ماشین لباسشویی همچون دیگر لوازم کاربردی موجود در خانه نیاز به نگهداری اصولی و صحیح دارد. هر گونه سهل‌انگاری در استفاده و مراقبت از لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، منجر به آسیب دیدن دستگاه شده و از طول عمر آن کم می‌کند.

شما می‌توانید با ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی و تمیز کردن مرتب قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی، از رشد و تکثیر میکروب‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کنید. در غیر این صورت همراه با دستگاه، لباس‌های شما نیز به این عوامل بیماری‌زا آلوده خواهد شد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • آیا ماشین لباسشویی به ضدعفونی احتیاج دارد؟
  • روش‌های ضدعفونی ماشین لباسشویی
  • وجود کپک در ماشین لباسشویی
  • هنگام استفاده از ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

چرا باید ماشین لباسشویی را ضدعفونی کنیم؟

از آنجا که لباس‌ها با به صورت مستقیم با پوست بدن ما تماس دارند، تمیز بودن آن‌ها اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. بدین معنا که استفاده از محصولات شوینده معتبر و باکیفیت و همچنین استفاده صحیح از ماشین لباسشویی، نقش مؤثری بر روی بهداشت فردی ما خواهد داشت.

مهمترین دلیلی که ما بر اساس آن باید ماشین لباسشویی را هر چند وقت یک بار ضدعفونی کنیم، به بهداشت شخصی ارتباط دارد. داخل مخزن ماشین همواره با آب و مواد شوینده در تماس بوده و این عوامل داخل دستگاه رطوبت ایجاد می‌کنند.

رطوبت، عامل اصلی رشد و تکثیر میکروب و باکتری در وسایلی مانند ماشین لباسشویی، محسوب می‌شود. همچنین مواد شوینده در طولانی مدت باعث ایجاد لایه‌های رسوب و کپک در قسمت‌های مختلف دستگاه می‌شوند که این موارد ضرورت ضدعفونی کردن ماشین را به ما اعلام می‌کند.

ضدعفونی ماشین لباسشویی

کاهش کیفیت عملکرد ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایلی که ما موظف به ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی هستیم، ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه به واسطه حضور باکتری‌ها و میکروب‌ها است. سختی موجود در آب، مواد شوینده و… در طولانی مدت بر روی بخش‌های داخلی دستگاه مانند لاستیک دور درب لایه‌هایی ایجاد می‌کنند که بر روی کیفیت عملکرد ماشین تأثیر مستقیم دارد.

همچنین عدم توجه به این موضوع، باعث انتشار بوی نامطبوع از فضای داخلی ماشین خواهد شد. محافظت از ماشین لباسشویی و استفاده صحیح به طول عمر دستگاه شما کمک کرده و همچنین لباس‌های شما همیشه تمیز و بدون آلودگی باقی می‌مانند.

روش‌های ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

خشک کردن لاستیک دور درب

پس از هر بار استفاده از ماشین، درب دستگاه را کاملا باز بگذارید تا رطوبت داخل مخزن در تماس با جریان هوا از بین برود. این امر به کاهش رطوبت کمک کرده و از رشد باکتری‌ها نیز جلوگیری می‌شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، خشک کردن لاستیک دور درب است. شما می‌توانید چند دقیقه پس از اتمام کار دستگاه، لاستیک دور درب را با یک پارچه خشک و نرم تمیز کنید.

 

جرم‌گیری فیلتر ماشین لباسشویی

بر روی بدنه انواع ماشین لباسشویی یک درب کوچک وجود دارد که با باز کردن آن می‌توانیم به فیلتر دستگاه دسترسی پیدا کنیم. با توجه به میزان استفاده از دستگاه و استفاده از مواد شوینده باید هر چند وقت یک بار این فیلتر را خارج کرده و تمیز کنید.

همچنین مواد باقی‌مانده از مواد شوینده، پرز، الیاف لباس، مو و… در این قسمت جمع شده و در صورت تمیز نکردن باعث رشد کپک، باکتری و میکروب می‌شود. انتشار بوی نامطبوع نیز از دیگر دلایل تمیز نکردن فیلتر دستگاه است.

ضدعفونی محفظه مخصوص پودر و مایع شوینده

یکی از قسمت‌هایی که بیشتر از بخش‌های دیگر نیاز به تمیز کردن دارد، محفظه پودر است. شما می‌توانید این محفظه را به راحتی از جای خود خارج کرده و شستشو دهید. اگر شستشوی این محفظه با سختی همراه است، می‌توانید برای ضدعفونی آن از یک برس یا مسواک نرم استفاده کنید. توجه داشته باشید که پس از شستشو، محفظه را کاملا خشک کرده و سپس در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن مخزن ماشین لباسشویی

بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی به قابلیت Self-clean مجهز هستند. به کمک این ویژگی، ماشین لباسشویی، مخزن دستگاه را به صورت اتوماتیک شسته و تمیز می‌کند. اگر ماشین لباسشویی شما به این ویژگی مجهز نشده است، می‌توانید ماشین را به صورت خالی روشن کرده و اجازه دهید دستگاه برای مدت زمان بین ۲۰ تا ۳۰ کار کند.

همچنین می‌توانید از ترکیب جوش‌شیرین و سرکه نیز برای تمیز کردن فضای داخل ماشین استفاده کنید. توجه داشته باشید که نسبت سرکه و جوش‌شیرین باید یکسان باشد.

ضدعفونی ماشین لباسشویی

ضدعفونی ماشین لباسشویی با سرکه و جوش‌شیرین

برای بهره‌مندی از مزایای این روش، سرکه را درون دیگ ماشین ریخته و همزمان محفظه پودر را از جوش‌شیرین پُر کنید. با روشن کردن دستگاه، این ترکیب ماشین لباسشویی شما را به خوبی تمیز و ضدعفونی خواهد کرد. همچنین این روش در از بین بردن بوی نامطبوع داخل مخزن نیز مؤثر واقع می‌شود.

محصولاتی تحت عنوان قرص ماشین لباسشویی در بازار موجود هستند که گزینه مناسبی برای ضدعفونی کردن ماشین هستند. شما می‌توانید یک عدد از این قرص‌ها را درون مخزن دستگاه قرار داده و ماشین را بدون لباس و به ‌صورت خالی روشن کنید. همچنین می‌توانید به همراه قرص از جوش‌شیرین یا ترکیب آن با سرکه سفید نیز استفاده کنید.

ضدعفونی ماشین لباسشویی

چگونه از وجود کپک در ماشین لباسشویی مطلع شویم؟

برای مطلع شدن از وجود کپک، می‌توانید لاستیک دور درب را با دست کمی جابجا کرده و وجود لایه‌های رسوب و کپک را مشاهده کنید. همچنین اگر بر روی لباس‌های شسته شده، لکه‌هایی تیره رنگ مشاهده کردید، این لکه‌ها نشان از وجود کپک و آلودگی بر روی لباس است.

نکات مهم برای استفاده از ماشین لباسشویی

  • به محض تمام شدن کار ماشین، درب دستگاه را باز کرده و لباس‌ها را خارج کنید. خارج نکردن لباس‌ها و نگه داشتن آن‌ها برای طولانی مدت درون مخزن، باعث ایجاد بوی نامطبوع و رشد باکتری و میکروب خواهد شد.
  • پس از هر بار استفاده از ماشین، حتما لاستیک دور درب را کاملا خشک کنید.
  • برای شستشوی لباس از مواد شوینده معتبر و باکیفیت استفاده کنید.
  • محفظه پودر را بیش از اندازه با پودر یا مایع شوینده پُر نکنید.

اگر به جرم‌گیری و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی، اهمیت ندهید، در مدت زمانی کوتاه، کیفیت عملکرد دستگاه شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد. کافی است ماهی یک بار بخش‌های مختلف ماشین را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تمیز و ضدعفونی کنید. با انجام مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، خاطر شما از سالم ماندن ماشین لباسشویی و همچنین شستشوی بهینه لباس‌ها، آسوده خواهد شد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۱/۰۳/۲۱
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!