تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

از تحریم‌های هواوی تا دو تریلیون دلاری شدن اپل

دنیای تکنولوژی در هفته‌ای که گذشت

اخبار تصلا
از تصمیمات گوگل گرفته تا معرفی محصولات جدید و البته دعواهای حقوقی اپل و تحریم‌های هواوی؛ این‌ها تنها گوشه‌ای از اخبار داغ دنیای فناوری در هفت روز اخیر هستند که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. تصلا– دنیای تکنولوژی همواره مملو از اخباری داغ و متنوع است و هواداران خود را چندان چشم انتظار […]

از تصمیمات گوگل گرفته تا معرفی محصولات جدید و البته دعواهای حقوقی اپل و تحریم‌های هواوی؛ این‌ها تنها گوشه‌ای از اخبار داغ دنیای فناوری در هفت روز اخیر هستند که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

تصلا– دنیای تکنولوژی همواره مملو از اخباری داغ و متنوع است و هواداران خود را چندان چشم انتظار اتفاقات جدید نمی‌گذارد. ازاین‌رو، هفته‌ی اخیر از بیست و پنجم مرداد تا به امروز نیز از این قاعده مستثنا نبوده و اتفاقات مختلفی را دربرداشته است. برای مرور اخبار تصلا در این هفته و نگاهی به سایر اتفاقات این حوزه با ما همراه باشید.

در ابتدای این هفته، از به‌روزرسانی جدید سیستم عامل Wear OS و عزم جدی گوگل برای حضور پررنگ‌تر در حوزه ساعت‌های هوشمند مطلع شدیم و چندی بعد، درباره‌ی برنامه‌های این شرکت برای ادغام اپلیکیشن تماس تصویری Duo با Meet طی دو سال آتی خواندیم.

همچنین دو محصول نوآورانه و جذاب نیز در میان اخبار هفته حضور داشتند که خوشبختانه هردوی آنها فراتر از نمونه‌های اولیه‌ بوده و تصمیم خود را برای ورود رسمی به بازار گرفته‌اند. محصول اول، دستگاه تماس تصویری هولوگرامی PORTL است که با قیمت گزاف و البته کاربرد تحسین‌برانگیز خود قصد دارد تجربه‌ی نمایش تصاویر هولوگرامی تمام‌قد از افراد را به خانه‌ها بیاورد.

دومین نوآوری، معرفی اولین گوشی دنیا با دوربین سلفی زیر نمایشگر توسط شرکت چینی ZTE است. این شرکت درحالی تعجب کاربران را در میانه‌ی هفته برانگیخت که بنابر اطلاع تولیدکنندگانی نظیر اوپو، شیائومی و هواوی، به این زودی‌ها انتظار عرضه‌ی رسمی چنین تکنولوژی‌ای را به صورت انبوه به بازار نداشتیم. حال باید منتظر ماند و دید  ZTE تا چه حد توانسته از پسِ چالش‌های مخفی کردنِ دوربین سلفی برآید.

اما پس از مرور این خبرها، نوبت به سایر وقایع و اخبار دنیای تکنولوژی می‌رسد که طی هفت روز گذشته از دید تصلا پنهان نماندند. ازاین‌رو، در ادامه به پنج خبر شاخص این حوزه نگاهی خواهیم داشت.

اضافه شدن تماس تصویری به تلگرام

در دوره‌ای که بسیاری از مردم با توجه به شرایط ویروس کرونا به برقراری تماس‌های تصویری برای امور شخصی و کاری روی آورده‌اند، اپلیکیشن تلگرام نیز بالاخره و در سالگرد هفتمین سال شروع فعالیتش، قابلیت برقراری تماس تصویری در نسخه‌ی گوشی و دسکتاپ را به لیست توانایی‌های خود اضافه کرد.

این تماس همچون تماس صوتی تلگرام از رمزگذاری سرتاسری بهره‌مند است و به زودی امکان تماس تصویری گروهی نیز به آن افزوده می‌شود.

ادامه سریال تحریم‌های هواوی توسط آمریکا

هواوی که در میان مناقشه‌ی چین و آمریکا ماه‌هاست با تحریم‌ها و محدودیت‌های فراوانی از سوی دولت آمریکا مواجه است، این‌بار و برخلاف دفعات پیشین به حدی مورد تحریم این کشور قرار گرفت که حتی اجازه خرید تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند را هم از شرکت‌های آمریکایی ندارد.

با این اوصاف، هواوی در حالی با جدیّت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد که مجموعاً ۱۵۲ شرکت در نقاط مختلف دنیا به دلیل همکاری با آن در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته‌اند و ازاین‌رو، آینده‌ی برخی از بخش‌های این شرکت با تهدیداتی مواجه است.

البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و در هفته‌ی گذشته، اجازه محدود هواوی برای همکاری با برخی شرکت‌ها نظیر گوگل نیز به پایان رسید. شایان ذکر است هرچند گوشی‌های جدید هواوی اساساً از سرویس‌های گوگل بی‌بهره‌اند، اما قرارداد مذکور باعث می‌شد دست‌کم کاربران گوشی‌های قبلی (پیش از تحریم) این شرکت همچنان بتوانند از آن سرویس‌ها استفاده کنند.

بااینکه اتمام این قرارداد نگرانی‌هایی را برای کاربران گوشی‌های سابق هواوی به همراه داشت، خوشبختانه هواوی اعلام کرد این اتفاق تاثیری بر گوشی‌های مذکور نداشته و کاربرانِ گوشی‌های مجهز به سرویس گوگل همچنان می‌توانند بدون نگرانی از این سرویس‌ها استفاده کنند.

ماجراهای اپل؛ از حواشی تا خبر خوش

اپل در هفته‌ای که گذشت، سه قصه‌ی متفاوت داشت که از بدترین‌شان شروع می‌کنیم. متاسفانه باید گفت مناقشات اقتصادی گسترده‌ی آمریکا و چین تنها به هواوی ختم نمی‌شود و در این میان، حتی اپل نیز از ترکش‌های این واقعه در امان نمانده است. تا جایی‌که این شرکت بنابر اجبار چین مجبور به حذف هزاران اپلیکیشن چینی از اپ استور شد.

خبر بعدی اپل که سروصدای فراوانی هم به پا کرد، حذف بازی معروف فورتنایت از اپ استور بود. ماجرا از این قرار است که فورتنایت قصد داشت کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور و گوگل پلی را دور بزند که این اقدام به‌هیچ‌وجه به مذاق این دو غول بزرگ تکنولوژی خوش نیامد. در نتیجه هردوی آنها نیز این بازی معروف و پرطرفدار را از استورهای خود حذف کردند.

هرچند مقامات اپیک گیمز اعلام کردند این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری خواهندکرد، اما تنش‌ها همین حالا و حتی پیش از آنکه کار به دادگاه برسد، وارد سطح جدیدی شده‌ است؛ چراکه اپل در توییتر خود اعلام کرد علاوه بر حذف بازی، دسترسی توسعه‌دهندگان وابسه به اپیک گیمز را نیز به اپ استور مسدود می‌کند.

هنوز معلوم نیست انتهای این تنش به کجا ختم می‌شود و آیا گوگل نیز همین سیاست سخت‌گیرانه اپل را اتخاذ می‌کند یا خیر؟! اما چیزی که واضح است، نگرانی تعداد زیادی از کاربران است که سرنوشت بازی محبوب خود را در هاله‌ای از ابهام می‌بینند.

اما با گذر از اخبار بد بالاخره نوبت به خبری خوش برای اپل می‌رسد؛ خبری مبنی بر رسیدن ارزش سهام اپل به ۴۶۷٫۷۷ دلار در چهارشنبه‌ی گذشته، که ارزش بازار این شرکت را به رقم شگفت‌انگیز دو میلیارد دلار رساند.

شایان ذکر است که هرچند فروش آیفون‌ها در سه‌ماهه پایانی سال گذشته‌ میلادی ۱۵ درصد کاهش داشت، اما علی‌رغم بروز مشکلات برای بسیاری از شرکت‌ها به‌دلیل شیوع کرونا، اپل وضعیت خوبی را سپری می‌کند و از این اتفاقات، تاثیر منفی نپذیرفته‌است.

به‌روزرسانی ۳ ساله‌ی سامسونگ برای چه گوشی‌هایی است؟

سامسونگ چندی پیش در خلال رویداد معرفی گلکسی نوت ۲۰ اعلام کرد تمامی پرچمداران این شرکت از ۳ سال به‌روزرسانی اندروید بهره‌مند خواهند بود. اما به تازگی لیستی منتشر شده است که تمام گوشی‌های مدنظر سامسونگ برای این پشتیبانی را با دقت بیشتری نشان می‌دهد.

  • سری گلکسی اس: تمامی اعضای خانواده گلکسی اس ۲۰ به همراه گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ ۵G، اس ۱۰ پلاس، اس ۱۰e و اس ۱۰ لایت.
  • سری گلکسی نوت: تمامی اعضای خانواده گلگسی نوت ۲۰ به همراه گلکسی نوت ۱۰، نوت ۱۰ ۵G، نوت ۱۰ پلاس، نوت ۱۰ پلاس ۵G و نوت ۱۰ لایت.
  • سری تاشو: گلکسی زد فولد ۲ ۵G، زد فلیپ، زد فلیپ ۵G، فولد و فولد ۵G.
  • سری گلکسی A: گلکسی A71، A71 5G، A51، A51 5G و A90 5G.
  • سری گلکسی تب اس: گلکسی تب اس ۷، اس ۷ پلاس، اس ۶، اس ۶ ۵G و اس ۶ لایت.

هواوی از لپ‌تاپ MateBook X با تاچ‌پد حساس به فشار رونمایی کرد

در آخرین بخش، نوبت به معرفی لپ‌تاپ جدید و سبک‌وزن هواوی به نام MateBook X می‌رسد. این لپ‌تاپ که از نظر طراحی بسیار شبیه به نسخه Pro است، حالا فقط ۱۳٫۶ میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن از ۱٫۳۳ کیلوگرم، به یک کیلوگرم کاهش یافته است.

MateBook X از نمایشگر ۱۳ اینچی لمسی با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل با نسبت تصویر ۳:۲ بهره‌مند است و طبق ادعای هواوی، حداکثر ۴۰۰ نیت روشنایی دارد و از صد درصد دامنه رنگ sRGB پشتیبانی می‌کند.

نسبت اندازه‌ی نمایشگر به بدنه‌ی این لپ‌تاپ خوش‌چهره ۹۰ درصد است که نشان از حاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر دارد.

در بخش پردازشی، این لپ‌تاپ در دو نوع پردازنده‌ی اینتل Core i5-10210U و i7-10510U به همراه ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR3 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD ارائه می‌شود. همچنین یک باتری ۴۲ وات ساعتی نیز تامین انرژی این مجموعه را برعهده خواهدداشت.

هرچند کیبورد و دوربین مخفی و البته اسپیکر چهارگانه‌ی MateBook X نسبت به نسخه‌ی Pro تغییر خاصی نداشته، اما هواوی در رقابت با اپل و برای اولین بار در دنیای لپ‌تاپ‌هایی غیر از مک‌بوک، از تاچ‌پد حساس به فشار بهره گرفته است که می‌تواند سطوح مختلفی از فشار را تشخیص دهد و با فناوری بازخورد هپتیک، حس فشردنِ یک دکمه‌ی واقعی را به کاربر القا کند.

MateBook X از دو درگاه USB-C استفاده می‌کند که همزمان به‌عنوان درگاه شارژ هم فعال هستند. این لپ‌تاپ در چهار رنگ سبز زمردی، خاکستری فضایی، نقره‌ای Mystic و نوعی از رزگلد، در دامنه قیمت ۱۱۵۰ تا ۱۴۵۰ دلار و از ۲۴ آگوست (۳ شهریور) به فروش می‌رسد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

محمد عالی
۱۳۹۹/۰۵/۳۱
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!