تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

ساخت عینک واقعیت مجازی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده

همراهی بی‌چون و چرای ۵G و تکنولوژی واقعیت افزوده در ۲۰۲۱

اخبار تصلا
تکنولوژی 5G و تکنولوژی واقعیت افزوده دو فناوری روز دنیا به سرعت در حال گسترش هستند. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده سال 2021 سال انقلاب و جهش در استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل‌های این دو تکنولوژی توسط شرکت‌های های‌تک (Hi-Tec) برای تولید تجهیزات مدرن و به روز است.

تصلا – واقعیت این است که بسیاری از مردم هنوز در مورد تکنولوژی واقعیت افزوده، کاربردهای آن و مزایای استفاده از آن در صنعت و زندگی روزمره بی‌خبرند. از طرفی تکنولوژی ۵G و نسل جدید شبکه‌های مخابراتی مبتنی بر آن نیز مفهوم جدیدی است که تنها چند سال از عمر آن می‌گذرد.

بسیاری از فعالان و کارشناسان حوزه فناوری و تکنولوژی بر این باورند که همه مردم از پیر و جوان گرفته تا حتی کودکان باید در خصوص این دو تکنولوژی و کاربردهای آن‌ها و همچنین تغییراتی که قرار است به واسطه ظهور آن‌ها در سبک زندگی ما رخ دهد، اطلاعات جامع و کاملی داشته باشند.

شرکت vuzix یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی است که در حال ساخت عینک مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده است.

به گفته پاول تراورس، مدیر بخش تکنولوژی واقعیت افزوده در این شرکت، مهم‌ترین و جذاب‌ترین چیزی که در خصوص تکنولوژی ۵G وجود دارد و توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند، سرعت آن و همچنین زمان تأخیر بسیار پایین آن است، زمان تأخیر عبارت است از مدت زمانی که طول می‌کشد تا درخواست کاربر ارسال شود و پاسخ مناسب با آن دریافت شود.

مشکلات استفاده از تکنولوژی های واقعیت افزوده چیست؟

در حال حاضر در شبکه‌های مخابراتی امروزی زمان تأخیر بسیار زیاد است از طرفی پهنای باند بسیار پایین است. به همین دلیل واقعیت افزوده مبتنی بر ذخیره‌سازی ابری با مشکلاتی از جمله قطع شدن تصویر و نرخ پایین فریم در هر ثانیه مواجه می‌شود.

به عبارت دیگر اگر بخواهیم از اپلیکیشن‌های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده و همچنین شبکه‌های مخابراتی امروزی در کنار هم استفاده کنید، با مشکلاتی مثل قطع شدن تصویر و همین‌طور افت سرعت نمایش تصاویر به دلیل پایین آمدن نرخ فریم در هر ثانیه مواجه خواهیم شد.

مشکلات ناشی از استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده بر بستر شبکه‌های مخابراتی امروزی به خصوص زمانی افزایش می‌یابد که بخواهیم از نوعی از پردازش‌ها که به پردازش لبه یا Edge Compute معروف هستند، استفاده کنیم. اجازه بدهید در این بخش در خصوص محاسبات لبه که نسل جدیدی از پردازش‌های مبتنی بر Cloud هستند،صحبت کنیم.

امروزه با افزایش استفاده از انواع حسگرها، نودها، برنامه‌های کاربردی و تجهیزاتی که در شبکه اینترنت اشیاء از آن‌ها استفاده می‌شود، حجم داده‌های تولیدشده در هر لحظه تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد که این خود باعث می‌شود ترافیک شبکه دریافت و ارسال داده به طور سرسام‌آوری افزایش یابد و در نتیجه پردازش داده‌ها زمان زیادی بگیرد.

از این رو به منظور کاهش حجم داده‌های ارسالی و همچنین کاهش ترافیک شبکه و مسافتی که داده‌ها باید طی کنند از مفهومی به نام محاسبات لبه یا پردازش لبه استفاده می‌شود.

پردازش داده‌ها در بستر اینترنت به خصوص شبکه اینترنت اشیاء معمولاً در سیستم‌های مبتنی بر تکنولوژی ابری‌سازی یا رایانش ابری انجام می‌شود که باعث می‌شود زمان تأخیر زیاد و همچنین پهنای باند بسیار کم شبکه برای این نوع پردازش‌ها مشکلات و چالش‌های بزرگی ایجاد کنند.

اما پردازش لبه این معضل را حل می‌کند. به ترتیب که در پردازش لبه برخلاف رایانش ابری که پردازش در چند دیتا سنتر مختلف انجام می‌شود، پردازش داده‌ها در داخل منبع انجام می‌شود.

بعد از اینکه داده‌ها در خود منبع یا منابع اطراف انجام شد، نتایج این پردازش به دیتاسنترهای مختلف ارسال می‌شود. چون در پردازش لبه سرعت بسیار مهم است، بنابراین استفاده از سرعت و پهنای باند بسیار بالای شبکه ۵G می‌تواند برای این نوع پردازش‌ها بسیار مناسب باشد.

اگر بتوانیم از پتانسیل‌های تکنولوژی واقعیت افزوده در کار شبکه‌های مبتنی بر تکنولوژی ۵G استفاده کنیم، به این ترتیب به هیچ عنوان با مشکلاتی مثل افت کیفیت، سرعت و یا زمان تأخیر بالا مواجه نخواهیم شد.

با این چشم‌انداز شرکت Vuzix در حال ساخت عینک واقعیت مجازی است که قرار است بر بستر شبکه‌های مبتنی بر تکنولوژی ۵G مورد استفاده قرار گیرد. به گفته این شرکت با توجه به افزایش مناطق تحت پوشش شبکه ۵G این عینک‌ها طی یک یا دو سال آینده به بازار می‌آیند.

تمایز عینک‌های واقعیت افزوده ، گجت پوشیدنی شرکت Vuzix

چیزی که باعث شده است عینک‌های واقعیت افزوده شرکت Vuzix با سایر عینک‌های واقعیت افزوده متمایز باشد، این است که قرار است تمام قطعات الکترونیکی مثل چیپ‌ها، پردازنده و قطعاتی از این دست در دسته‌های عینک قرار می‌گیرد.

به این ترتیب ظاهر عینک هیچ تفاوتی با عینک‌های معمولی نخواهد داشت. از همه مهم‌تر اینکه طول عمر باتری این عینک در هر بار شارژ حدود ۲۴ ساعت خواهد بود و این مسئله به کاربر کمک می‌کند  به هیچ عنوان نگران شارژ باتری عینک خود نباشد.

همچنین وزن این عینک بسیار سبک است و کاربر می‌تواند در طول روز بدون خستگی از آن استفاده کند. قرار است در این عینک‌ها از تکنولوژی واقعیت افزوده مبتنی بر پردازش لبه استفاده شود. اما نکته اساسی در خصوص عینک واقعیت افزوده شرکت Vuzix این است که این عینک توانایی و قابلیت اتصال به شبکه ۵G را دارد و این مسئله باعث می‌شود واقعیت مجازی در آن به سطح جدیدتری برسد.

متأسفانه به دلیل عدم موفقیت شرکت گوگل در ارائه نسل اول عینک‌های واقعیت مجازی، تولید و طراحی عینک‌های واقعیت افزوده توسط برندهای مختلف از دید بسیاری از کارشناسان مورد شک و تردید قرار می‌گیرد.

با این وجود تراورس، مدیر عامل بخش واقعیت مجازی شرکت Vuzix بر این باور است که با وجود اینکه هنوز شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی به موفقیت چشم‌گیری در خصوص ارائه عینک‌های واقعیت افزوده نرسیده‌اند، اما روندی که طی شده است مثبت است و توانسته تجارب زیادی را در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.

او گفته که می‌داند تلاش‌های زیادی برای تولید عینک‌های واقعیت افزوده انجام شده است، اما هنوز نتیجه چشم‌گیری عاید هیچ کدام از این شرکت‌ها نشده اما اگر بخواهیم به تکنولوژی بهینه برای تولید عینک‌های واقعیت افزوده دست یابیم باید کار خود را از جایی شروع کنیم و به جلو حرکت کنیم هر چند اگر در ابتدای راه نتوانیم قدم بزرگی برداریم.

تراورس نه تنها مدیرعامل بخش واقعیت مجازی شرکت Vuzix است بلکه تاکنون اختراع‌های زیادی در زمینه واقعیت افزوده و استفاده از آن در عینک‌های مبتنی بر این تکنولوژی داشته است.

عینک واقعیت افزوده vuzix 1

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!