تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید به همراه لیست قیمت تلویزیون فیلیپس 43 تا 65 اینچ

نکاتی که در مورد تلویزیون فیلیپس نمی‌دانید

راهنمای خرید
تلویزیون ‌های فیلیپس دارای کیفیت صدا و تصویر بسیار خوب و قابل قبولی هستند و طراحی منحصربه فردی نیز دارند. اکثر تلویزیون‌های این برند از فناوری‌های به‌روز تصویری و صوتی مانند دالبی ویژن، دالبی اتموس و پردازنده تصویر مجهز به هوش مصنوعی برخوردار هستند. آیا دوست دارید بیشتر با این تلویزیون ها آشنا شوید و قیمت تلویزیون فیلیپس را بدانید.

تصلا – فیلیپس سابقه بسیار زیادی در تولید تلویزیون دارد و کیفیت تلویزیون‌ های این برند کاملاً ثابت شده است. در ضمن در تولید تلویزیون ‌های این برند فناوری‌های خاصی استفاده شده است که در تلویزیون‌های هیچ برند دیگری دیده نمی‌شود. در این مطلب قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد انتخاب و خرید تلویزیون‌ های فیلیپس و قیمت تلویزیون فیلیپس بدانید، بیان کنیم.

تلویزیون‌ های اولد فیلیپس

تلویزیون‌های اولد چند سالی است که به بازار عرضه شده‌اند و در جلب رضایت مشتریان و متخصصان هم کاملاً موفق بوده‌اند. تلویزیون‌های اولد کیفیت تصویر بسیار مطلوبی دارند و می‌توانند کنتراست بسیار خوبی را نیز ارائه دهند. ساختار این تلویزیون‌ها با تلویزیون ‌های ال ای دی متداول کاملاً متفاوت است.

این تلویزیون‌ها برخلاف تلویزیون‌های ال ای دی متداول، فاقد نور پس‌زمینه هستند و خود پیکسل‌ها توانایی تولید نور را دارند و به‌اصطلاح خود نورده هستند.

در ضمن امکان خاموش و روشن شدن هر یک از پیکسل‌ها به‌صورت جداگانه نیزوجود دارد؛ بنابراین اولدها توانایی کنتراست بی‌نهایت و ایجاد رنگ مشکی کاملاً عمیق و تیره را دارند. اولدها می‌توانند در هنگام نمایش تصاویر دارای قسمت‌های کاملاً روشن و کاملاً تیره در کنار هم (مثل صحنه نمایش قرص ماه در میان آسمان کاملاً تیره)، قسمت‌های روشن را کامل روشن و قسمت‌های تیره را کاملاً تیره نمایش دهند.

این تلویزیون‌ها برای گیمینگ نیز گزینه‌های کاملاً خوبی محسوب می‌شوند؛ زیرا دارای زمان پاسخگویی بسیار کمی هستند و نرخ رفرش قابل قبولی هم دارند؛ بنابراین می‌توانید از بازی‌های کاملاً روان با فریم ریت بالا در این تلویزیون‌ها لذت ببرید؛ البته اولدها معایبی نیز دارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

یکی از معایب اصلی تلویزیون ‌های اولد، روشنایی کمتر این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون ‌های کیولد یا حتی تلویزیون ‌های ال ای دی متداول است. به دلیل اینکه این تلویزیون‌ها نور پس‌زمینه ندارند، روشنایی آن‌ها نسبت به سایر انواع تلویزیون کمتر است و برای استفاده در محیط‌های تاریک اصلاً مناسب نیستند. یکی دیگر از معایب اساسی اولدها مشکل به‌جاماندگی تصویر یا احتباس تصویر (image retention) در این تلویزیون‌ها است.

درصورتی‌که تصویری ثابت یا ویدیویی با بخش‌های ثابت (مثلاً لوگوی شبکه‌ها یا کادر زیرنویس) در این تلویزیون‌ها به مدت زیادی نمایش داده شود (مثلاً ۳ تا ۴ ساعت) جای تصاویر یا بخش‌های ثابت ویدیو روی تلویزیون باقی می‌ماند.

در برخی از موارد این مشکل موقتی است و پس از گذشت مدت کوتاهی برطرف می‌شود؛ اما در برخی از موارد جاماندگی تصویر هیچ وقت از بین نمی‌برد و پنل باید تعویض یا تعمیر شود به هزینه زیادی دارد؛ در کل توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید از تلویزیون برای نمایش تصاویر ثابت یا ویدیوهای دارای بخش‌های ثابت استفاده کنید، از خرید اولد صرف‌نظر کنید.

یکی دیگر از معایب اولدها عمر کمتر آن‌ها نسبت به تلویزیون های ال ای دی متداول است.

فیلیپس علاوه بر عرضه تلویزیون‌های اولد، نوع پیشرفته‌تری از این تلویزیون‌ها تحت عنوان اولد پلاس (+OLED) را نیز عرضه کرده است که از تمامی فرمت‌های HDR پشتیبانی می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این تلویزیون‌ها می‌توان به روشنایی بیشتر، رنگ‌های غنی‌تر و نمایش روان‌تر تصاویر دارای حرکت سریع نسبت به اولدهای متداول اشاره کرد.

فناوری‌های تلویزیون‌ های اولد پلاس فیلیپس

پردازنده تصویر P5

این پردازنده تصویر دارای دو موتور تصویر جداگانه است که با کمک قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند تصاویری بسیار واقعی خلق کند. این پردازنده تصویر با کمک یک الگوریتم یادگیری هوش مصنوعی تصاویر را درست مانند مغز انسان پردازش می‌کند و تمام تصاویر را با جزئیات و کنتراست کاملاً مناسب و رنگ‌های غنی بازآفرینی می‌کند.

ساندبار با قابلیت تولید صدای دالبی اتموس

بلندگوهای برخی از اولدهای فیلیپس دارای بلندگویی شبیه به ساندبار با قابلیت تولید صدای دالبی اتموس هستند. این ساندبار متصل به تلویزیون‌ها دارای سیستم صوتی ۳٫۱٫۲ است. یعنی از یک ساب ووفر و ۵ اسپیکر تشکیل شده است.

در این ساندبار سه اسپیکر در اطراف دستگاه برای هدایت صدا به سمت جلو و اطراف و دو اسپیکر در بالا برای هدایت صدا به سمت بالا تعبیه شده اند.

اسپیکرهایی که صدا را به سمت بالا هدایت می‌کنند و به آن‌ها اسپیکرهای آپ فایرینگ گفته می‌شود، باعث ایجاد صدای سه‌بعدی می‌شوند و به این صورت مخاطب کاملاً در فضای صدا غرق می‌شود.

در هنگام پخش فیلم‌های دارای صدای دالبی اتموس صداهایی که شخصیت‌های فیلم از سمت بالا می‌شنوند، مثل صدای باران یا صدای تیرهای در حال فرود از آسمان یا سقوط اجسام از نقاط مرتفع، توسط اسپیکر به سمت بالا هدایت می‌شوند و مخاطب با شنیدن صدای منعکس‌شده از سقف، تصور می‌کند که صدا را از سمت بالا می‌شوند که تجربه هیجان‌انگیزی است.

این اسپیکر خاص اولد پلاس‌های فیلیپس صدا را با شفافیت، جزئیات و عمق زیادی پخش می‌کند. در ضمن در اطراف ساند بار های اولدپلاس های فیلیپس پوشش پشمی شفافی قرار دارد که باعث می‌شود صدا آزادانه در محیط پخش شود.

فناوری Ambilight

یکی از فناوری‌های مبتکرانه و بسیار جالب بکار برده شده در تلویزیون‌های فیلیپس که در تلویزیون‌های هیچ برند دیگری دیده نمی‌شود، فناوری نور محیط یا Ambilight است.

فیلیپس مدت زیادی است که در لبه‌های پشت تلویزیون‌های LED خود دیودهای LED هوشمندی را تعبیه می‌کند که رنگ آن‌ها متناسب با محتوای در حال نمایش تغییر می‌کند و نور آن‌ها به محیط اطراف تلویزیون تابانیده می‌شود.

این روش مبتکرانه باعث می‌شود مخاطب بیشتر غرق در محتوای در حال نمایش شود و در عین حال زیبایی تلویزیون‌ها هم دوچندان می‌شود.

در تلویزیون ‌های اولد فیلیپس این دیودهای جذاب در هر چهار قسمت چپ و راست و بالا و پایین تلویزیون تعبیه شده‌اند. نورپردازی قسمت پشت تلویزیون‌های فیلیپس علاوه بر این که می‌تواند متناسب با محتوای در حال نمایش تغییر کند، می‌تواند بر اساس حالت‌های مختلف نیز تغییر کند که شامل حالت‌های زیر می‌شود:

حالت Amblight Music: این حالت به‌منظور ایجاد حالتی شبیه به رقص نور در محیط اطراف تلویزیون ایجاد شده است.

حالت Game Mode: در این حالت نیز نور دیودهای LED مطابق با محتوای در حال نمایش تغییر می‌کند و باعث می‌شود هیجان بازی دوچندان شود.

حالت Wall adaptive: در این حالت نور دیودها بn,k توجه به رنگ دیوار به شکل زیبایی نمایش داده می‌شود.

حالت Lounge Mode: با استفاده از این حالت می‌توانید زمانی که تلویزیون در حالت استندبای قرار دارد، نیز از قابلیت Ambilight برای زیبا کردن محیط اطراف تلویزیون و دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.

حالت Ambisleep: با فعال شدن این حالت رنگ‌های موجود در منظره غروب آفتاب توسط دیودهای LED شبیه‌سازی و موسیقی ملایمی پخش می شود تا فرد احساس آرامش کند و خواب راحتی داشته باشد.

حالت Sunrise Alarm: در این حالت رنگ‌های دیودها درست در ساعتی که فرد برای بیدار شدن تنظیم کرده است، شبیه صحنه طلوع آفتاب شبیه‌سازی می‌شوند که نمای جالبی به دیوار می‌بخشد و نوعی هشدار برای بیدارشدن نیز است. در برخی از مدل‌ها انیمیشن طلوع آفتاب نیز پخش می شود

پشتیبانی از فرمت‌های مختلف HDR

تلویزیون‌های اولد پلاس فیلیپس از سه استاندارد دالبی ویژن، + HDR 10 و HLG پشتیبانی می‌کنند.  هر سه استاندارد برای بهینه‌سازی کیفیت تصاویر HDR و ارتقای روشنایی، کنتراست و غنای رنگ این محتواها ایجاد شده‌اند. استاندارد دالبی ویژن با هدف بهینه‌سازی جزئیات قسمت تیره ایجاد شده‌اند.

استاندارد + HDR 10 فریم به فریم تصاویر را پردازش می‌کند و باعث می‌شود محتوای HDR به بهترین شکل ممکن با رنگ‌های غنی و کنتراست و روشنایی مناسب نمایش داده شوند. استاندارد HLG نیز با هدف بهینه‌سازی کیفیت محتوای HDR آنلاین ایجاد شده است و وبلاگ وجود این در تلویزیون‌های اولد پلاس فیلیپس، محتواهای HDR موجود در سرویس‌های استریم و به اشتراک‌گذاری ویدیو، با کیفیت بسیار بالایی نمایش داده می‌شوند.

برخورداری از اندروید ۸ و ۹

تلویزیون ‌های اولد پلاس و اولد فیلیپس دارای اندروید ۸ و۹ هستند. این سیستم‌عامل علاوه بر اینکه استفاده از اپلیکیشن های سازگار با اندروید تی وی را امکان‌پذیر می‌کند، به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی به ویدیوهای به اشتراک‌گذاری شده در سرویس‌های استریم ویدیو مانند یوتیوب، آمازون پرایم (Amazon Prime)، نتفلیکس (Netflix) و سایر سرویس‌ها دسترسی پیدا کنند.

در ضمن رابط کاربری این تلویزیون‌ها نیز کاربر پسند است و می‌توانید به تمام بخش‌های آن دسترسی راحتی داشته باشید. متاسفانه تلویزیون‌های Full HD و HD فیلیپس مانند بسیاری از تلویزیون‌های برندهای دیگر هوشمند نیستند.

قابلیت کنترل کردن تلویزیون با استفاده از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا

کاربران تلویزیون‌های هوشمند فیلیپس می‌توانند از دستیار مجازی گوگل اسیستنت برای کنترل تلویزیون، جستجوی محتواها، جستجوی اپلیکیشن‌های گوگل پلی استور، انجام بازی‌ها و حتی کنترل وسایل خانه هوشمند (مثل روشن و خاموش کردن لامپ‌ها کنترل ترموستات‌ها) در حین تماشای تلویزیون استفاده کنند.

در ضمن این افراد می‌توانند از طریق دستگاه‌های سازگار با دستیار مجازی الکسای آمازون مانند آمازون اکو از این دستیار برای کنترل تلویزیون انجام کارهایی مثل تغییر کانال‌ها، تغییر ورودی‌های تلویزیون و سایر موارد استفاده کنند. لازم به توضیح است که تمام تلویزیون‌های اندرویدی فیلیپس دارای بلوتوث هستند)

فناوری DTS Play-Fi، Multi-room audio

با بهره‌مندی از این فناوری می‌توانید سیستم‌های صوتی و اسپیکرهای سازگار با این فناوری را در هر نقطه‌ای از خانه به‌صورت بی‌سیم کنترل کنید.

برخورداری از ریموت کنترل با نور پس‌زمینه

ریموت کنترل تلویزیون‌های اولد پلاس فیلیپس دارای نور پس‌زمینه هستند که استفاده از آن‌ها در محیط تاریک را راحت می‌کند. در ضمن در پشت این ریموت کنترل‌ها پوشش چرمی زیبایی وجود دارد که زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های شاخص اولد پلاس‌های فیلیپس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها یا Wide color Gamut: این تلویزیون‌ها می‌توانند ۹۹% از فضای رنگ DCI/P3 را نمایش دهند (یعنی تقریباً تمام رنگ‌های ممکن)
  • حالت perfect natural motion: این حالت برای نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع ایجاد شده است. وجود این فناوری باعث می‌شود یک فریم اضافی به تصاویر در حال پخش افزوده شود و به‌این‌ترتیب تصاویر نرم‌تر و روان‌تر نمایش داده می‌شود. اولد پلاس‌های فیلیپس می‌تواند با بهره‌مندی از این فناوری در هر ثانیه میلیون‌ها پیکسل را پردازش کنند.
  • برخورداری از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • برخورداری از قابلیت ضبط کردن برنامه‌ها روی فلش
  • برخورداری از راهنمای الکترونیکی روی صفحه
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی داخلی DVB-T2 با قابلیت دریافت شبکه‌های HD جدید صداوسیما
  • پشتیبانی از کدک تصویر H.265: فیلم‌های دارای این کدک دارای حجم کم و کیفیت بالایی هستند؛ به‌عنوان‌مثال کیفیت یک فیلم ۱۰ گیگابایتی H.265 با یک فیلم ۲۰ گیگابایتی H.264 (نسل قبلی کدک H.265) کاملاً یکسان است و حتی ممکن است بهتر هم باشد. حتی درصورتی‌که بیت ریت یک محتوای H.265 با کدک H.264 یکسان باشد (بیت ریت یکی از شاخصه‌های اصلی کیفیت فیلم محسوب می‌شود)، کیفیت محتوای H.265 محسوسی بهتر است.
  • فناوری HDMI CEC: با استفاده از این فناوری می‌توانید وسایلی را که از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل شده‌اند، تنها با ریموت کنترل تلویزیون کنترل کنید. درضمن تلویزیون‌های فیلیپس امکان شناسایی خودکار سایر دستگاه های فیلیپس مثل سینمای خانگی فیلیپس را نیز دارند.
  • فناوری Hbbtv: با استفاده از این فناوری می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی را هم از طریق گیرنده دیجیتال و هم از طریق اینترنت (ip tv) را به‌صورت همزمان ببینید و با استفاده از اپلیکیشن از اطلاعاتی همچون وضعیت آب‌وهوا با خبر شوید. در ضمن به لطف وجود این فناوری می‌توانید زمانی که تلویزیون در حال پخش محتوا است، اپلیکیشن موردنظر خود را به صورت پنجره کوچکی اجرا کنید.
  • پشتیبانی از فرمت صوتی DTS: این فرمت صوتی غیر فشرده یکی از بهترین فرمت‌های صوتی با وضوح و جزئیات بسیار بالا است.
  • حالت Auto Volume Leveller و Dolby Auto leveller جهت افزایش تدریجی صدا و جلوگیری از افزایش ناگهانی صدا
  • قابلیت خاموش شدن خودکار
  • برخورداری از بلوتوث
  • برخورداری از پورت HDMI ARC جهت انتقال صدای دیجیتال ۸ کاناله از تلویزیون به سیستم‌های صوتی دارای این پورت و انتقال تصویر از سیستم‌های صوتی دارای پلیر به تلویزیون تنها با یک کابل HDMI
  • برخورداری از خروجی صدای دیجیتال اپتیکال جهت انتقال صدای دیجیتال از تلویزیون به سیستم‌های صوتی دارای این پورت بدون هیچ‌گونه نویز
  • برخورداری از حالت شب (night mode) جهت کاهش حجم صداهای بلند صدای تیراندازی‌ها و انفجارها و حفظ آرامش دیگران
  • قابلیت تقویت صدای باس

معرفی تلویزیون‌های اولد فیلیپس

مشخصات و ویژگی‌های تلویزیون‌های اولد فیلیپس مانند تلویزیون‌های اولد پلاس این برند است با این تفاوت که این تلویزیون ‌ها فاقد ساندبار تلویزیون‌های اولدپلاس هستند و دیودهای Ambilight این تلویزیون ‌ها در سه طرف آن‌ها تعبیه شده است، این دیودها برخلاف تلویزیون‌ های اولد پلاس در قسمت پایین تلویزیون دیده نمی‌شوند؛ البته برخی از تلویزیون ‌های اولد فیلیپس نیز دارای ساندبار هستند؛ اما چند مدل از تلویزیون‌های LED این برند دارای ساندبار داخلی هستند که در پایان مقاله آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

معایب اولد های فیلیپس

متاسفانه اولد های رده بالای ۲۰۲۰ فیلیپس برخلاف اولدهای رده ‌بالای ال‌ جی و سونی دارای امکانات نسل جدید تلویزیون مانند HDMI 2.1، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، VRR و ALLM و Free Sync یا G-Sync نیستند.

بنابراین این تلویزیون‌ها به چند دلیل برای بازی با کنسول‌های نسل نهمیی مانند پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس چندان مناسب نیستند؛ نخست اینکه به دلیل عدم برخورداری از HDMI قادر به نمایش بازی‌های ۴K با ۱۲۰ فریم در ثانیه نیستند.

دوم اینکه به دلیل عدم برخورداری از فناوری‌های VRR یا Variable Refresh Rate (نرخ رفرش متغیر) و Free Sync یا G-Sync نمی‌توانند تصاویر بازی‌های دارای حرکت سریع را روان و نرم و بدون تاری نمایش دهند و جزییات قسمت‌های دارای حرکت سریع محو می‌شوند.

درضمن امکان ایجاد مشکل Screen tear یا پارگی نمایشگر نیز وجود دارد. در هنگام ایجاد این مشکل ممکن است تصاویر در حال پخش به چند قسمت تقسیم شوند و بخش‌های مختلف به دلیل ناهماهنگی فریم اصلا با یکدیگر هماهنگ نباشد.

عدم برخورداری از فناوری ALLM یا Auto Low latency Mode هم باعث می‌شود زمان تاخیر تلویزیون در هنگام بازی کاهش پیدا نکند و تنظیمات ضروری برای نمایش روان و بدون تاخیر بازی، بهینه‌سازی نشود. درضمن عدم وجود این ویژگی باعث می‌شود زمانی که دکمه‌ای را روی دسته کنسول یا کامپیوتر می‌زنید، بازی کمی با تاخیر واکنش نشان دهد که چندان خوشایند نیست.

البته فیلیپس اعلام کرده است اولدهای ۲۰۲۱ سری ۸ این برند با پورت HDMI 2.1. پورت eARC، فناوری VRR، فناوری ALLM و فناوری Free-Sync عرضه خواهند شد.

تلویزیون‌های سری Performance

این تلویزیون‌ها جزو تلویزیون‌های رده‌ بالای فیلیپس محسوب می‌شوند و برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اولدها و اولد پلاس‌های فیلیپس در آن‌ها نیز دیده می‌شود.

از میان این ویژگی‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیودهای Ambilight در سه طرف تلویزیون
  • پردازنده تصویر P5
  • برخورداری از اندروید تی وی
  • پشتیبانی از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا
  • پشتیبانی از دالبی اتموس و دالبی ویژن
  • برخورداری از فناوری DTS Play-Fi
  • ویژگی A.I. Sound برای بهینه‌سازی صدا به بهترین شکل ممکن متناسب با محتوای در‌حال پخش با استفاده از هوش مصنوعی

در مورد طراحی این تلویزیون‌ها هم باید بگوییم این تلویزیون‌ها نیز مانند اولدها و اولدپلاس‌ها دارای طراحی زیبا و خاص اروپایی هستند و از مواد درجه یکی در ساخت آن‌ها استفاده شده است. درضمن این تلویزیون‌ها دارای پایه چرخانی هستند که گردش تلویزیون به سمت چپ و راست را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

قیمت تلویزیون فیلیپس سری Performance در ایران مشخص نیست و عرضه نمی شود.

تلویزیون ‌های اسمارت فیلیپس (هوشمند)

این تلویزیون‌ های فیلیپس نیز دارای سیستم‌عامل اندروید هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌راحتی به محتوای به‌ اشتراک‌گذاشته‌شده در سرویس‌های به اشتراک‌گذاری و استریم ویدیو دست پیدا کنید.

این سرویس‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • نتفلکیس
  • یوتیوب
  • راکوتن تی وی (Rakuten TV) که دارای محتوای ۴K است و می‌توانید تنها با زدن یک دکمه روی ریموت کنترل تلویزیون به محتوای آن دسترسی پیدا کنید.
  • دیزنی پلاس (+Disney): در این سرویس استریم ویدیو می‌توانید به محتوای تولیدشده توسط شرکت‌های مطرح دیزنی، پیکسار (Pixar)، مارول (Marvel)، استاروارز (Star Wars) و نشنال جئوگرافی (National Geography) دسترسی پیدا کنید.
  • آمازون پرایم (Amazon Prime): در این سرویس محبوب استریم ویدیو، محتواهای HDR جذابی مثل فیلم‌های سینمایی محبوب، برنامه‌های تلویزیونی و سایر موارد در اختیار شما قرار می‌گیرد.

از دیگر امکانات تلویزیون‌های اسمارت فیلیپس می‌توان به برخورداری از فناوری Play-Fi، برخورداری از کروم کست داخلی و پشتیبانی از الکسای آمازون و گوگل اسیستنت اشاره کرد.

کروم کست داخلی برای پخش تصاویر، فایل‌های تصویری و صوتی و سایر محتواهای در حال پخش و نمایش در نمایشگر گوشی‌های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های سازگار با این فناوری روی نمایشگر بزرگ تلویزیون مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در ضمن برخی از ریموت کنترل‌های تلویزیون ‌های فیلیپس دارای صفحه‌کلید هستند جستجو و وبگردی در آن‌ها را آسان می‌کند.

لازم به توضیح است که برخی از تلویزیون‌های هوشمند فیلیپس دارای سیستم عامل سافی (Saphi) هستند که نسبت به اندروید سیستم‌عامل ساده‌ای محسوب می‌شود و اپلیکیشن‌های بسیار کمی برای آن عرضه شده است؛ البته این سیستم‌عامل از امکاناتی همچون میراکست برخوردار است و امکان دسترسی به سرویس‌های استریم ویدیو مانند نتفلیکس و یوتیوب را فراهم می‌کند.

قیمت تلویزیون فیلیپس هوشمند در ایران مشخص نیست و عرضه نمی شود.

آشنایی با بهترین مدل‌های تلویزیون‌ های فیلیپس

به دلیل اینکه تلویزیون ‌های اولد پلاس فیلیپس در حال حاضر در ایران موجود نیست، تنها به معرفی تلویزیون‌های اولد و اسمارت این برند می‌پردازیم.

تلویزیون ‌های اولد

تلویزیون فیلیپس ۴K مدل OLED 854

مشخصات تصویر:

رزولوشن: ۴K (3840×2560)

نرخ رفرش: ۶۰ هرتز

پورت‌ها:

  • چهار HDMI (شامل HDMI ARC و HDMI CEC)
  • دو USB
  • یک لن
  • خروجی هدفون
  • خروجی صدای دیجیتال اپتیکال
  • یک کامپوننت
  • یک خروجی صدای استریو

ویژگی ‌های شاخص:

  • برخورداری از دیودهای Ambilight چهار طرفه
  • برخورداری از فناوری دالبی ویژن و دالبی اتموس
  • پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و استاندارد HLG
  • برخورداری از اندروید, گوگل پلی استور و گالری اپ فیلیپس (اپ استور اختصاصی فیلیپس)
  • برخورداری از پردازنده تصویر P5
  • قابلیت کنترل تلویزیون با فرمان صوتی و پشتیبانی از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا
  • برخورداری از PPI 5000 (منظور از PPI یا Picture Performance Index یا شاخص عملکرد تصویر  (این شاخص بر اساس پارامترهای مؤثر در کیفیت تصویر مانند رزولوشن، کنتراست، گاموت رنگ، میزان نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع و نوع پنل سنجیده می‌شود و هر چقدر عدد این شاخص از ۲۷۰۰ بالاتر باشد، کیفیت تصویر تلویزیون بهتر است)
  • برخورداری از حالت Night Mode:
  • فناوری Perfect Natural Motion
  • قابلیت ارتقای وضوح تصاویر HD به وضوح ۴K (قابلیت Upscaling)
  • برخورداری از اندروید ۹
  • برخورداری از قابلیت HbbTV
  • قابلیت ضبط روی فلش و هارد اکسترنال
  • قابلیت تشخیص خودکار سایر دستگاه‌های فیلیپس
  • قابلیت نمایش راهنمای استفاده از تلویزیون
  • قابلیت آپدیت دستگاه به‌صورت آنلاین یا از طریق USB
  • برخورداری از گیرنده دیجیتال DVB-T2
  • برخورداری از بلوتوث
  • قابلیت پخش تصاویر ۳۶۰ درجه
  • پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری مختلف
  • برخورداری از قابلیت HDMI CEC
  • برخورداری از قابلیت Simply share: این قابلیت برای به اشتراک‌گذاری عکس، ویدیو و موسیقی با دستگاه‌هایی که توانایی پخش این فایل‌ها را داشته باشند و با فناوری Simplay share نیز سازکار باشند، مورداستفاده قرار می گیرند.

قیمت تلویزیون فیلیپس ۵۵ اینچ مدل ۸۵۴ حدودا ۴۱ میلیون تومان و سایز ۶۵ اینچ ۷۰ میلیون تومان است.

اولد فیلیپس مدل ۸۰۳

ویژگی‌ های این مدل با مدل ۸۰۵ تقریباً یکسان است از میان تفاوت‌های این دو مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری مدل ۸۰۳ از اندروید ۷ به‌جای اندروید ۹
  • برخورداری مدل ۸۰۳ از PPI 4500 به‌جای ۵۵۰۰
  • پشتیبانی مدل ۸۰۳ از فناوری صوتی DTS و عدم پشتیبانی مدل ۸۰۵ از این فرمت صوتی
  • وجود ساب ووفر داخلی ۳۰ واتی در مدل ۸۰۳ و عدم وجود آن در مدل ۸۰۵

متاسفانه این مدل در حال حاضر در ایران موجود نیست.

تلویزیون های ال ای دی فیلیپس

تلویزیون فیلیپس ۴۳ اینچ ۴k مدل PUT6002

مشخصات

  • وضوح: ۴K
  • پورت‌ها: دو HDMI (شامل HDMI ARC) دو USB، یک خروجی هدفون، یک خروجی صدای دیجیتال کواکسیال،

ویژگی‌های شاخص:

  • برخورداری از فناوری دالبی ویژن و HDR 10 +
  • قابلیت Micro dimming (این قابلیت برای افزایش دقت نوردهی تلویزیون و افزایش کنتراست آن ایجاد شده است تا در هنگام پخش تصاویر بسیار روشن یا پس‌زمینه بسیار تاریک، روشن‌ترین نقاط کامل روشن و تیره‌ترین نقاط کاملا تیره نمایش داده شوند)
  • تنظیم خودکار سطح صدا (Auto Volume leveller)،
  • صدای فراگیر مجازی (Virtual surround sound)
  • پردازنده چهار هسته‌ای
  • فناوری Simplay share TV
  • فناوری pixel plus link
  • فناوری Multiroom client
  • فناوری Hbb
  • فناوری وای فای دایرکت و میراکست (هر دو فناوری عملکردی مشابه عملکرد کروم کست دارند و برای استفاده از آن‌ها باید تلویزیون و دستگاه مورد نظر هر دو به یک مودم وای‌فای متصل شوند)
  • قابلیت ضبط برنامه‌ها روی حافظه خارجی
  • راهنمای EPG (مشاهده جدول زمان‌بندی برنامه‌های تلویزیونی و مشاهده توضیح مختصر در مورد آن‌ها. این قابلیت در تمام تلویزیون‌های مجهز به گیرنده دیجیتالی داخلی وجود دارد)
  • موتور پردازشگر تصویر Perfect Pixel ultra HD: این موتور پردازنده تصویر، بهترین موتور پردازنده موتور تصویر مورداستفاده در تلویزیون‌های LED فیلیپس است که با قابلیت پردازش هر یک از پیکسل‌ها به‌صورت لحظه‌به‌لحظه و جداگانه می‌تواند تصویری با وضوح و کنتراست بالا و همچنین دقت رنگ بالا را برای این تلویزیون به ارمغان بیاورد.

قیمت تلویزیون فیلیپس ۴۳ اینچ مدل PUT6002 حدودا ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سایز ۵۰ اینچ ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

تلویزیون فیلیپس مدل PFT5063

مشخصات:

  • وضوح: Full HD
  • پورت‌ها: ۲ پورت HDMI، یک پورت USB، یک پورت کامپوننت، یک پورت AV، خروجی هدفون

ویژگی‌هایی شاخص:

  • قابلیت Digital crystal clear برای افزایش دقت رنگ
  • کنتراست بالا و نمایش رنگ مشکی به صورت عمیق و غنی به دلیل استفاده از پنل VA
  • قابلیت HDMI CEC

قیمت تلویزیون فیلیپس ۴۰ اینچ ۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و سایز ۴۳ اینچ ۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

تلویزیون فیلیپس مدل PUT6703

مشخصات

  • وضوح: ۴K
  • پورت‌ها: سه HDMi، دو USB، یک پورت کامپوننت، یک پورت AV

ویژگی‌های شاخص:

  • برخورداری از Ambilight
  • برخورداری از فناوری Micro dimming
  • برخورداری از فناوری pixel precise Ultra HD جهت افزایش وضوح تصاویر، نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع، ارتقای وضوح تصاویر HD به ۴K یا Upscaling، افزایش کنتراست و عمق رنگ مشکی، افزایش خلوص رنگ سفید و غنای رنگ‌ها و همچنین نمایش تصاویر به‌صورت طبیعی‌تر و زنده‌تر (مخصوصا رنگ پوست)
  • پشتیبانی از فرمت DTS HD و پخش صدای دیالوگ‌ها به‌صورت کاملا شفاف)
  • برخورداری از پردازنده چهارهسته‌ای

قیمت تلویزیون فیلیپس ۶۵ اینچ ۴k مدل PUT6703 حدودا ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

قیمت تلویزیون فیلیپس ۴k و فول اچ دی فیلیپس

مدل اندازه (اینچ) وضوح قیمت (تومان)
PUS8555 (هوشمند، اندروید، دالبی ویژن، دالبی اتموس، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی) ۶۵ ۴K ۴۲,۰۰۰,۰۰۰
PUS8555 ۵۸ ۴K ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۵PUS7855 (هوشمند، سافی، دالبی اتموس، دالبی ویژن، ) ۶۵ ۴k ۳۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۵PUS7855 ۵۸ ۴K ۲۵,۸۰۰,۰۰۰
PUS9435  (هوشمند، اندروید ۹، دالبی اتموس، دارای ساندبار داخلی با بلندگوهای ۳۰ واتی و ساب ووفر ۲۰ واتی، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث ۴٫۲،  موتور  پردازش تصویر P5 Perfect Picture Engine) ۶۵ ۴K ۵۷,۰۰۰,۰۰۰
PUS9435 ۵۵ ۴K ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
PUS7304 (هوشمند، اندروید، دالبی ویژن، موتور  پردازش تصویر P5 Perfect Picture Engine، Micro Dimming  و بلوتوث ۴٫۲) ۶۵ ۴K ۲۳,۴۰۰,۰۰۰
PUS7304 ۵۵ ۴K ۲۳,۴۰۰,۰۰۰
PUS7304 ۵۰ ۴K ۱۹,۲۰۰,۰۰۰
PUS6754 (هوشمند، سافی، Micro Dimming  ، دالبی ویژن، دالبی اتموس  و AI Sound) ۶۵ ۴K ۳۲,۸۰۰,۰۰۰
PUS6754 ۵۵ ۴K ۱۹,۵۰۰,۰۰۰
PUS6754 ۵۰ ۴K ۱۵,۳۰۰,۰۰۰
PUS6554  (هوسمند، سافی، دالبی اتموس، دالبی ویژن، AI Sound و موتور پردازشگر Pixel Precise Ultra HD) ۵۵ ۴K ۱۷,۴۰۰,۰۰۰
PUS6554 ۵۰ ۴K ۱۴,۴۰۰,۰۰۰
PHT4002 ۳۲ HD ۳,۷۰۰,۰۰۰
PHT4002 ۴۳ Full HD ۶,۱۱۰,۰۰۰
PFT6100 (هوشمند، موتور پردازنده تصویر Pixel Plus HD) ۴۳ Full HD ۱۰,۴۵۰,۰۰۰

قیمت تلویزیون فیلیپس در مدلهای مختلف مربوط به تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ هستند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!